Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: søn okt 02, 2022 10:00 pm Eurosport prøver å gjøre Diop til en slags syndebukk. Tåpelig.
Spesielt tåpelig etter den stussen til Bjørshol.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: søn okt 02, 2022 9:43 pm
HNilsen skrev: søn okt 02, 2022 9:37 pm Trenere kommer og trenere går. Middelmådigheten består.
Spillere kommer også og spillere går. Mange spillere som har kommet har vært det man kan kalle høyprofilerte og har kostet flesk.

Men, da nytter vel verken nye spillere eller nye trenere? Da er det vel bare å akseptere at slik er det?

Hva skulle evt. de nye eierne bidra med da?
Sjekk overgangsvinduet nå sist. Noen av disse spillerne som hadde vært aktuelle for et reelt topplag?

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Førsteomgangen i dag er eigentleg ikkje så ille. Kjedeleg, ja, men mest fordi Aalesund lagar frispark kvart 10. sekund. Defensivt har Viking kontroll, og framover kjem bl.a. Tripic og Bjørshol til eit par ok moglegheiter. Men andre omgang? Herregud. Blei det servert alkohol i pausen?

Ellers forstår eg heller ingenting av kva som er greia med å slå lange ballar når me stiller med Tripic, Svendsen og Sandberg på topp. Dei er dømt til å tapa hovudduellane mot midtstopparar som er 20cm høgare. Det minner om Godset-kampane i vår. Då var det Berisha som fekk ei røys med langballar å slåst om mot Gustav Valsvik. Valsvik (264 cm) har vel aldri fått enklare arbeidsforhold verken før eller seinare.

Ballen går att og fram i forsvarsrekka til nokon kjenner seg pressa. Då er det å klinka ballen opp på ein småtass på topp. Eller på Karlsbakk, som vinn fascinerande få duellar til å vera så storvokst. Det verkar fullstendig planlaust.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

TAdams6 skrev: søn okt 02, 2022 9:22 pm Dette problemet stikker ikke dypere enn at en tydelig leder med en klar spillestil og formasjon hadde gjort dette laget til et topplag igjen. Vi trenger verken å bytte ut styre eller bruke 20 millioner for å bli et topplag igjen. For å vinne må mer penger brukes, men denne troppen er god nok til topp 4-5.

Ingen, absolutt ingen spillere er i nærheten av sitt toppnivå. Trenerne er problemet og de som må snu dette. De må finne ut hva de vil, gjøre det enkelt og få laget på rett spor, ellers er det ingen vei tilbake for de…..
Merkelig at kvaliteten på trenerne har sunket så dramatisk fra desember 2021 til september 2022. Du er ikke åpen for at laget er blitt betydelig svekket av alle spillersalgene?

Ja, jeg vet at mantraet er at «laget er bedre enn prestasjonene som vises på banen nå». Men se litt på hvilke spillere som har forlatt klubben i denne perioden. Kan vi med hånden på hjertet si at disse har blitt erstattet?

Jeg er åpen for at andre trenere kunne fått noe mer ut av det laget som er der nå. Fra middels minus til middels pluss, som jeg - litt satt på spissen - sier det. Men jeg synes den diskusjonen blir en avledningsmanøver fra det virkelige problemet Viking har. Og som klubben har hatt i 15 år.

Klubben mangler eiere som er visjonære. Eiere som vil satse!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: søn okt 02, 2022 11:51 pm Klubben mangler eiere som er visjonære. Eiere som vil satse!
Jeg synes det er rart å peke på dette som årsak og løsning. Spesielt sett i lys av hva vi har fått oppleve de siste årene.

Jeg er helt enig i at nye eiere som ville satse kunne hatt noe positivt med seg. Men det hjelper lite om ikke vi har en filosofi og et spillemønster i bånn som fungerer. Det hjelper lite om man ikke klarer å identifisere og hente de riktige spillertypene. Det hjelper lite om man ikke klarer å bygge et kollektiv.

Jeg er slettes ikke sikker på om vi hadde vært bedre nå med nye eiere, dersom Batty og Jensen fortsatte med formasjonsbytter og store endringer fra kamp til kamp. Jeg tror ikke nødvendigvis vi hadde vært mye bedre nå om Nevland hadde 60 millioner å handle for i sommer.

Det vi sliter med er sammensatt. Eierstruktur er kanskje en faktor det også, men det finnes mye annet vi sliter med som faktisk er mulig å gjøre noe med på kortere sikt.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Vi er svake for tiden og midtbanen henger ikke med. Trist å se Solbakken &co virrer rundt seg selv for å slå støttepasning. Vi taper alle løpsdueller på midten, er vi så trege eller er bena sirup? Bell er vårt største tap i min verden, kanskje Stensness kan fikse den biten, men iallefall ikke Solbakken. Stakkars unggutt. Han mister jo all selvtillit etterhvert han blir rundlurt på midten.
Nå er det Lsk og Kristansund, Hjelp. Det må snu snart men jeg kjenner jeg har mistet troen som alle andre her inne.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man okt 03, 2022 12:03 am
HNilsen skrev: søn okt 02, 2022 11:51 pm Klubben mangler eiere som er visjonære. Eiere som vil satse!
Jeg synes det er rart å peke på dette som årsak og løsning. Spesielt sett i lys av hva vi har fått oppleve de siste årene.

Jeg er helt enig i at nye eiere som ville satse kunne hatt noe positivt med seg. Men det hjelper lite om ikke vi har en filosofi og et spillemønster i bånn som fungerer. Det hjelper lite om man ikke klarer å identifisere og hente de riktige spillertypene. Det hjelper lite om man ikke klarer å bygge et kollektiv.

Jeg er slettes ikke sikker på om vi hadde vært bedre nå med nye eiere, dersom Batty og Jensen fortsatte med formasjonsbytter og store endringer fra kamp til kamp. Jeg tror ikke nødvendigvis vi hadde vært mye bedre nå om Nevland hadde 60 millioner å handle for i sommer.

Det vi sliter med er sammensatt. Eierstruktur er kanskje en faktor det også, men det finnes mye annet vi sliter med som faktisk er mulig å gjøre noe med på kortere sikt.
Eller vi kan snu på det: Det nytter ikke å ha en filosofi og et spilllemønster i bunn, når man ikke har spillere som har ferdigheter til å spille etter mønsteret og filosofien. Vi fikk høre gjetord her inne om hvor overbevisende filosofi og spillemønster trenerne hadde fra de som hadde vært til stede på det berømmelige møtet, men vi ser tydelig at laget og filosofien i virkeligheten er to uforenelige enheter.

Så klart finnes det mer kortsiktige løsninger, men er det ikke alltid de kortsiktige løsningene som velges? Hvor mange trenere har ikke Viking hatt de siste 15 årene?

Jeg sier ikke at Viking kan kjøpe et helt lag med kvalitetsspillere, men at klubben må ha eiere som satser når først laget og filosofien og spillemønsteret er bygget opp. Det er først da eierne kommer inn i bildet. Da må de legge penger på bordet slik at kontinuitet opprettholdes. Jo, 60 millioner hadde hjulpet. Garanter! Halve summen hadde også vært mer en tilstrekkelig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

… og med sportslig suksess finnes det også andre veier til penger. Så det er ikke sikkert at man hadde trengt like store investeringer fra eierne i så mange overgangsvinduer. Men i akkurat dette vinduet var det prekært. Her ble Viking parkert!

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man okt 03, 2022 12:03 am
HNilsen skrev: søn okt 02, 2022 11:51 pm Klubben mangler eiere som er visjonære. Eiere som vil satse!
Jeg synes det er rart å peke på dette som årsak og løsning. Spesielt sett i lys av hva vi har fått oppleve de siste årene.
Vi har fått oppleve et nedrykk og et opprykk. Bare nedrykket kan krediteres eierne. Så har vi fått oppleve en cupfinale. Det var spektakulært, men vi må vel kunne innrømme at det hender at lag detter innom en cupfinale i ny og ne. Det er kontinuerlig suksess i serien som gjør et lag til topplag.

Jeg ser heller ingen grunn til å gi eierne ære for cupfinalen. Det var BBs lags fortjeneste.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man okt 03, 2022 12:20 am Eller vi kan snu på det: Det nytter ikke å ha en filosofi og et spilllemønster i bunn, når man ikke har spillere som har ferdigheter til å spille etter mønsteret og filosofien. Vi fikk høre gjetord her inne om hvor overbevisende filosofi og spillemønster trenerne hadde fra de som hadde vært til stede på det berømmelige møtet, men vi ser tydelig at laget og filosofien i virkeligheten er to uforenelige enheter.
Det er jo det som er poenget til mange andre her - at spillemønsteret og filosofien til trenerne er feil og altfor ambisiøs for den stallen vi har. Da er jo ikke det eneste alternativet å få inn nye eiere slik at man kan kjøpe de rette spillerne til denne filosofien. Et annet, og langt mer realistisk, alternativ er jo å endre denne filosofien. De siste årene har Viking vunnet tilbake regionen med en offensiv, direkte og oppofrende spillestil. Dette har vi gått bort fra denne sesongen, fordi trenerne la om for å "dominere kampene". Dette har vært et gigantisk mageplask.
HNilsen skrev: man okt 03, 2022 12:20 am Så klart finnes det mer kortsiktige løsninger, men er det ikke alltid de kortsiktige løsningene som velges? Hvor mange trenere har ikke Viking hatt de siste 15 årene?
Jeg tror svært få av Vikings treneransettelser de siste årene har vært tenkt som kortsiktige løsninger. Tvert imot tror jeg de var forsøk på langsiktige løsninger, men det ble tatt grep fordi det viste seg at heller ikke dette var "løsninger". Og er du så sikker på at ny eierstruktur vil endre på dette? Det finnes da flust av eksempler på pengesterke eiere som har kommet inn og presset gjennom den ene kortsiktige løsningen etter den andre.
HNilsen skrev: man okt 03, 2022 12:20 am Jeg sier ikke at Viking kan kjøpe et helt lag med kvalitetsspillere, men at klubben må ha eiere som satser når først laget og filosofien og spillemønsteret er bygget opp. Det er først da eierne kommer inn i bildet. Da må de legge penger på bordet slik at kontinuitet opprettholdes.
Dette er jeg enig i, men da kanskje vi skal begynne med å bygge et spillemønster og filosofi som fungerer? Jeg er usikker på om du allerede mener at vi er der at dette er på plass, og at alt som mangler er penger for å få inn de rette spillerne. Selv har jeg i alle fall ekstremt mye å utsette på hvordan Viking har spilt fotball denne sesongen. Min opplevelse er at vi hadde et spillemønster og en filosofi som fungerte. Vi hentet rollespillere som hevet seg selv og resten av laget, og fikk drive med det de hadde spisskompetanse på. Så har vi gradvis gått bort fra dette og hentet spillere som kan fylle flere roller i flere systemer, men som ikke har spisskompetanse i noen av dem.

Etter mitt syn må vi gjøre noe med måten vi ønsker å spille fotball på først, og så hente de rette typene til denne måten å spille fotball på. Så kan man snakke om eierstruktur for å ta det neste steget. Jeg aksepterer ikke premisset om at det ikke er mulig å få dette til uten en ny eierstruktur først.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: søn okt 02, 2022 9:22 pm Dette problemet stikker ikke dypere enn at en tydelig leder med en klar spillestil og formasjon hadde gjort dette laget til et topplag igjen. Vi trenger verken å bytte ut styre eller bruke 20 millioner for å bli et topplag igjen. For å vinne må mer penger brukes, men denne troppen er god nok til topp 4-5.

Ingen, absolutt ingen spillere er i nærheten av sitt toppnivå. Trenerne er problemet og de som må snu dette. De må finne ut hva de vil, gjøre det enkelt og få laget på rett spor, ellers er det ingen vei tilbake for de…..
Enig i at trenerne ikke har gjort en god nok jobb. Også enig i at ingen av spillerne har vært nær sitt toppnivå.

Men om en ser på de spillerne som var tigjengelig for 90 minutter i går er det vel kun 1 som kunne vært aktuell for startoppstillingen til de som nå er topp 5 klubber?
Kun Tripic kunne aspirert til en plass på de lagene, men ikke i den formen han har vist i år.

Så at troppen er god nok er jeg faktisk ikke enig i. Vi hadde en mer enn god nok førsteellever i starten av sesongen. Vi hadde da også spillere som kunne løfte de som
ikke er helt der oppe. Når vi har mistet flere av de beste sitter vi igjen med hovedsaklig spillere på nivå med nedre halvdel. Etter min oppfatning er noe av problemet at troppen vår er overvurdert.
Man har hatt "stjerner" som har løftet kollektivet, men uten dem kommer svakheten til resten mer fram i lyset.

Med skadefritt mannskap så har vi kanskje Tripic, Stensness og Brakalo som holder topp eliteserienivå. Gunnarsson på sitt beste kanskje også, men har for få kamper hvor han viser matchvinner egenskaper. Løkberg kan også gjøre en god nok jobb, men er avhengig av bedre spillere rundt seg. Diop er for tidlig å vurdere, men ville uansett trengt tid før han hadde vært aktuell for start i en toppklubb.

Så kunne trenerne fått mer ut av mannskapet med ett system som fungerer og ikke minst ett spillermønster hvor ting gikk mer på "automatikk". Hvor gode relasjoner kompenserte for manglende individuelle kvaliteter. Så de skal ikke gå fri for kritikk, men som nevnt troppen mener jeg ikke tilsier at vi er ett topplag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 12:00 pm
TAdams6 skrev: søn okt 02, 2022 9:22 pm Dette problemet stikker ikke dypere enn at en tydelig leder med en klar spillestil og formasjon hadde gjort dette laget til et topplag igjen. Vi trenger verken å bytte ut styre eller bruke 20 millioner for å bli et topplag igjen. For å vinne må mer penger brukes, men denne troppen er god nok til topp 4-5.

Ingen, absolutt ingen spillere er i nærheten av sitt toppnivå. Trenerne er problemet og de som må snu dette. De må finne ut hva de vil, gjøre det enkelt og få laget på rett spor, ellers er det ingen vei tilbake for de…..
Enig i at trenerne ikke har gjort en god nok jobb. Også enig i at ingen av spillerne har vært nær sitt toppnivå.

Men om en ser på de spillerne som var tigjengelig for 90 minutter i går er det vel kun 1 som kunne vært aktuell for startoppstillingen til de som nå er topp 5 klubber?
Kun Tripic kunne aspirert til en plass på de lagene, men ikke i den formen han har vist i år.

Så at troppen er god nok er jeg faktisk ikke enig i. Vi hadde en mer enn god nok førsteellever i starten av sesongen. Vi hadde da også spillere som kunne løfte de som
ikke er helt der oppe. Når vi har mistet flere av de beste sitter vi igjen med hovedsaklig spillere på nivå med nedre halvdel. Etter min oppfatning er noe av problemet at troppen vår er overvurdert.
Man har hatt "stjerner" som har løftet kollektivet, men uten dem kommer svakheten til resten mer fram i lyset.

Med skadefritt mannskap så har vi kanskje Tripic, Stensness og Brakalo som holder topp eliteserienivå. Gunnarsson på sitt beste kanskje også, men har for få kamper hvor han viser matchvinner egenskaper. Løkberg kan også gjøre en god nok jobb, men er avhengig av bedre spillere rundt seg. Diop er for tidlig å vurdere, men ville uansett trengt tid før han hadde vært aktuell for start i en toppklubb.

Så kunne trenerne fått mer ut av mannskapet med ett system som fungerer og ikke minst ett spillermønster hvor ting gikk mer på "automatikk". Hvor gode relasjoner kompenserte for manglende individuelle kvaliteter. Så de skal ikke gå fri for kritikk, men som nevnt troppen mener jeg ikke tilsier at vi er ett topplag.
Les denne. Jeg er veldig enig med Iversen

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... s-av-pisk/

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 12:00 pm
TAdams6 skrev: søn okt 02, 2022 9:22 pm Dette problemet stikker ikke dypere enn at en tydelig leder med en klar spillestil og formasjon hadde gjort dette laget til et topplag igjen. Vi trenger verken å bytte ut styre eller bruke 20 millioner for å bli et topplag igjen. For å vinne må mer penger brukes, men denne troppen er god nok til topp 4-5.

Ingen, absolutt ingen spillere er i nærheten av sitt toppnivå. Trenerne er problemet og de som må snu dette. De må finne ut hva de vil, gjøre det enkelt og få laget på rett spor, ellers er det ingen vei tilbake for de…..
Enig i at trenerne ikke har gjort en god nok jobb. Også enig i at ingen av spillerne har vært nær sitt toppnivå.

Men om en ser på de spillerne som var tigjengelig for 90 minutter i går er det vel kun 1 som kunne vært aktuell for startoppstillingen til de som nå er topp 5 klubber?
Kun Tripic kunne aspirert til en plass på de lagene, men ikke i den formen han har vist i år.

Så at troppen er god nok er jeg faktisk ikke enig i. Vi hadde en mer enn god nok førsteellever i starten av sesongen. Vi hadde da også spillere som kunne løfte de som
ikke er helt der oppe. Når vi har mistet flere av de beste sitter vi igjen med hovedsaklig spillere på nivå med nedre halvdel. Etter min oppfatning er noe av problemet at troppen vår er overvurdert.
Man har hatt "stjerner" som har løftet kollektivet, men uten dem kommer svakheten til resten mer fram i lyset.

Med skadefritt mannskap så har vi kanskje Tripic, Stensness og Brakalo som holder topp eliteserienivå. Gunnarsson på sitt beste kanskje også, men har for få kamper hvor han viser matchvinner egenskaper. Løkberg kan også gjøre en god nok jobb, men er avhengig av bedre spillere rundt seg. Diop er for tidlig å vurdere, men ville uansett trengt tid før han hadde vært aktuell for start i en toppklubb.

Så kunne trenerne fått mer ut av mannskapet med ett system som fungerer og ikke minst ett spillermønster hvor ting gikk mer på "automatikk". Hvor gode relasjoner kompenserte for manglende individuelle kvaliteter. Så de skal ikke gå fri for kritikk, men som nevnt troppen mener jeg ikke tilsier at vi er ett topplag.
Vi bør i alle fall kunne være enige om at troppen er bedre enn slik vi fremstår nå. Og hadde vi hatt et kollektiv som fikk frem det beste i spillerne våre så hadde også listen din vært lengre enn bare Tripic. Det er ikke så lenge siden Sondre Bjørshol var en av de beste backene i ligaen, og Harald Nilsen Tangen ble skrytt opp i skyene av de aller fleste. Det er ikke lenge siden Løkberg var en nøkkelspiller som dirigerte midtbanen, og motstanderne våre la opp taktikken for å finne en måte å stanse Tripic på.

Måten Viking går inn i kampene på er en katastrofe. Jeg blir forbanna av å se 90 minutter med balltrilling i eget forsvare for så å se Flo-pasninger mot Svendsen, Sandberg og Tripic. Og jeg fatter ikke hvorfor det ikke tas grep om midtbanen vår er så ekstremt enkel å nøytralisere.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man okt 03, 2022 10:07 am
Det er jo det som er poenget til mange andre her - at spillemønsteret og filosofien til trenerne er feil og altfor ambisiøs for den stallen vi har. Da er jo ikke det eneste alternativet å få inn nye eiere slik at man kan kjøpe de rette spillerne til denne filosofien. Et annet, og langt mer realistisk, alternativ er jo å endre denne filosofien. De siste årene har Viking vunnet tilbake regionen med en offensiv, direkte og oppofrende spillestil. Dette har vi gått bort fra denne sesongen, fordi trenerne la om for å "dominere kampene". Dette har vært et gigantisk mageplask.
Viking hadde en spillestil som fungerte helt fint fram til i vår. Med de samme trenerne som i fjor. Den eneste endringen som har skjedd er at et halvt lag med klassespillere har forsvunnet fra klubben uten å bli erstattet. Det tvinger trenerne til å endre filosofi og spillemønster. Topplag erstatter gode spillere, slik at spillestil opprettholdes. Viking bytter heller trener og spillestil og innkjøpspolitikk og talentsatsing. Helst annethvert år. Tilfeldighetene rår.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Den hadde jeg lest tidligere i dag. Det endrer ikke mitt synspunkt ift stallen. Dog er jeg enig i mange av betraktningene til Iversen spesielt ift stadig endring av formasjon

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vi bør i alle fall kunne være enige om at troppen er bedre enn slik vi fremstår nå. Og hadde vi hatt et kollektiv som fikk frem det beste i spillerne våre så hadde også listen din vært lengre enn bare Tripic. Det er ikke så lenge siden Sondre Bjørshol var en av de beste backene i ligaen, og Harald Nilsen Tangen ble skrytt opp i skyene av de aller fleste. Det er ikke lenge siden Løkberg var en nøkkelspiller som dirigerte midtbanen, og motstanderne våre la opp taktikken for å finne en måte å stanse Tripic på.

Måten Viking går inn i kampene på er en katastrofe. Jeg blir forbanna av å se 90 minutter med balltrilling i eget forsvare for så å se Flo-pasninger mot Svendsen, Sandberg og Tripic. Og jeg fatter ikke hvorfor det ikke tas grep om midtbanen vår er så ekstremt enkel å nøytralisere.
Enig, men

Vi hadde spillere med spisskompetanse i flere posisjoner som var med å løfte de andre. De slapp å være de som tok hovedansvaret.

Med Bell trengte Løkberg kun gjøre grovjobben, mens Bell var den kreative som tilførte midtbanen det lille ekstra.
Veton gjorde arbeidet for samtlige andre mye enklere både gjennom sin jobb som førsteforsvarer, "bjellesau" og ikke minst målscorer
Sebulonsen var ett helt annet offansivt våpen enn våre øvrige backer.
Med Stensness hadde vi ett trygt og god forsvar sammen med Brekalo som også betydde noe for det offansive spillet.

Når "alle" disse grunnsteinene våre for suksessen i fjor er borte. Samtidig som Tripic ofte er ute eller ikke helt i toppform da blir rollene til de som er igjen annerledes.
De må selv ta ansvaret og det er få av dem gode nok til.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 1:34 pm
Den hadde jeg lest tidligere i dag. Det endrer ikke mitt synspunkt ift stallen. Dog er jeg enig i mange av betraktningene til Iversen spesielt ift stadig endring av formasjon
Gunnarsson skal være en bra keeper. 2.valg på Island, ung
Bjørshol var diskutert i landslags diskusjon forbilde veldig lenge siden
Brekalo skal være Eliteseriens beste stopper
Stensness har vært skadet men er pur klase i Eliteserien
Løkberg har vært toneangivende i mange år
HNT mente vi skulle være bankers på U21 landslaget for bare 1 år siden
Tripic var i diskusjonen om å være blant de beste i Eliteserien
Sandberg var en produktiv spiller i FKH og ble hentet for å styrke oss
Svendsen er ingen spiss, men hadde mye mål og assist for Odd ifjor
Så har vi vår nye Senegaleser
Vi har Solbakken, Kabran, Mai Traore pluss et stort spisstalent i Karlsbakk.
Venstrebacken er så som så men det var den ifjor og.

Laget er ikke så dårlig som mange vil ha det til. Vi har mistet et par nøkkelspillere som ikke er erstattet. Men det snakkes med om spillere som var rost opp i skyene for bare 1 år siden.

Ja vi har solgt oss utgav gullkampen, men vinhar ikke solgt oss ut av kampen om 3-4 plassen.

Hvorfor er alle plutselig blitt dårlige? Hvorfor fungerer ikke enkeltspillere eller lagmaskineri? Bi et der vi var før BB kom. Ingen spillestil som spillerne blir trygge i og som de dyrker.

Vi har mye kvalitet i dette laget pluss endel talent. Men det er umulig å se. BB så det når han kom og fikset det. Jensen og Aarsheim har tatt oss tilbake til 2017 med et godt mannskap.

Vi har ikke tropp til gull eller sølv. Men 3-5.plass burde vi ligge med dette laget. Lag som vingler med laget fra kamp til kamp og tar masse hensyn til motstanderen istedet for å spille på det de er sterke på blir aldri, med strek under aldri noe stabilt topplag.

Samme hvem som sitter i styret og hvor mye penger klubben har

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: man okt 03, 2022 1:48 pm
Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 1:34 pm
Den hadde jeg lest tidligere i dag. Det endrer ikke mitt synspunkt ift stallen. Dog er jeg enig i mange av betraktningene til Iversen spesielt ift stadig endring av formasjon
Gunnarsson skal være en bra keeper. 2.valg på Island, ung
Bjørshol var diskutert i landslags diskusjon forbilde veldig lenge siden
Brekalo skal være Eliteseriens beste stopper
Stensness har vært skadet men er pur klase i Eliteserien
Løkberg har vært toneangivende i mange år
HNT mente vi skulle være bankers på U21 landslaget for bare 1 år siden
Tripic var i diskusjonen om å være blant de beste i Eliteserien
Sandberg var en produktiv spiller i FKH og ble hentet for å styrke oss
Svendsen er ingen spiss, men hadde mye mål og assist for Odd ifjor
Så har vi vår nye Senegaleser
Vi har Solbakken, Kabran, Mai Traore pluss et stort spisstalent i Karlsbakk.
Venstrebacken er så som så men det var den ifjor og.

Som jeg skrev så hadde vi en bra førsteellever, men ikke bra nok stall. Enig i at noen av disse du nevner holder godt nok nivå.

Bjørshol har vel ikke levert noe videre på ett par sesonger? Jo han har vært god, men det hjelper ikke nå.
Stensnes har vært ute det meste av vår dårligste periode
Løkberg er ikke en som skaper allverden, men ja en god nok spiller med de rette rundt seg. Har vel også slitt litt med skader
Tripic har slitt mye med skade slik at han ikke har vært opp mot sitt toppnivå.

De andre du nevner holder OK elitenivå, men ingen av dem hadde vært i nærheten av å spille jevnlig på noen av det lagene som er topp 5 i år.

Hvem av dem som var tilgjengelig for 90 minutt i går mener du ville forsvart en plass i en topp 5 klubb?
Mange kan bidra som en del av ett kollektiv, men vi mangler de med det lille ekstra som kan løfte kollektivet.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man okt 03, 2022 1:18 pm
Vikingen skrev: man okt 03, 2022 10:07 am
Det er jo det som er poenget til mange andre her - at spillemønsteret og filosofien til trenerne er feil og altfor ambisiøs for den stallen vi har. Da er jo ikke det eneste alternativet å få inn nye eiere slik at man kan kjøpe de rette spillerne til denne filosofien. Et annet, og langt mer realistisk, alternativ er jo å endre denne filosofien. De siste årene har Viking vunnet tilbake regionen med en offensiv, direkte og oppofrende spillestil. Dette har vi gått bort fra denne sesongen, fordi trenerne la om for å "dominere kampene". Dette har vært et gigantisk mageplask.
Viking hadde en spillestil som fungerte helt fint fram til i vår. Med de samme trenerne som i fjor. Den eneste endringen som har skjedd er at et halvt lag med klassespillere har forsvunnet fra klubben uten å bli erstattet. Det tvinger trenerne til å endre filosofi og spillemønster. Topplag erstatter gode spillere, slik at spillestil opprettholdes. Viking bytter heller trener og spillestil og innkjøpspolitikk og talentsatsing. Helst annethvert år. Tilfeldighetene rår.
Nedturen startet jo før disse spillerne forsvant, og allerede i vår var vi flere her inne som ikke satte veldig pris på Vikings nye måte å spille på selv om man tok mye poeng. Det var mye balltrilling da også. Mye mer enn i fjor. At vi har fortsatt med denne balltrillingen også etter at vi mistet sentrale spillere gjør det jo nesten bare verre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 1:58 pm
TAdams6 skrev: man okt 03, 2022 1:48 pm
Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 1:34 pm

Den hadde jeg lest tidligere i dag. Det endrer ikke mitt synspunkt ift stallen. Dog er jeg enig i mange av betraktningene til Iversen spesielt ift stadig endring av formasjon
Gunnarsson skal være en bra keeper. 2.valg på Island, ung
Bjørshol var diskutert i landslags diskusjon forbilde veldig lenge siden
Brekalo skal være Eliteseriens beste stopper
Stensness har vært skadet men er pur klase i Eliteserien
Løkberg har vært toneangivende i mange år
HNT mente vi skulle være bankers på U21 landslaget for bare 1 år siden
Tripic var i diskusjonen om å være blant de beste i Eliteserien
Sandberg var en produktiv spiller i FKH og ble hentet for å styrke oss
Svendsen er ingen spiss, men hadde mye mål og assist for Odd ifjor
Så har vi vår nye Senegaleser
Vi har Solbakken, Kabran, Mai Traore pluss et stort spisstalent i Karlsbakk.
Venstrebacken er så som så men det var den ifjor og.

Som jeg skrev så hadde vi en bra førsteellever, men ikke bra nok stall. Enig i at noen av disse du nevner holder godt nok nivå.

Bjørshol har vel ikke levert noe videre på ett par sesonger? Jo han har vært god, men det hjelper ikke nå.
Stensnes har vært ute det meste av vår dårligste periode
Løkberg er ikke en som skaper allverden, men ja en god nok spiller med de rette rundt seg. Har vel også slitt litt med skader
Tripic har slitt mye med skade slik at han ikke har vært opp mot sitt toppnivå.

De andre du nevner holder OK elitenivå, men ingen av dem hadde vært i nærheten av å spille jevnlig på noen av det lagene som er topp 5 i år.

Hvem av dem som var tilgjengelig for 90 minutt i går mener du ville forsvart en plass i en topp 5 klubb?
Mange kan bidra som en del av ett kollektiv, men vi mangler de med det lille ekstra som kan løfte kollektivet.
Nei, ikke nå. Men ifjor. Hvorfor er alle plutselig blitt svakere? Absolutt alle uten unntak? Der har vår trenerduo hele ansvaret. årsaken til at vi er så svake er pga svak ledelse av trenerne.

Dette hadde aldri skjedd med BB ved roret. Mange som snakket ned han for tiden. Det er lavmål synes jeg. Han sto for alt vi supportere elsker med Viking. Jensen og Aarsheim sin fotball er alt jeg ikke liker med fotball

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spørsmålet er hvorfor det har blitt slik som det er nå. Iversen skrev det i mai. Jeg tror faktisk jeg skrev det enda tidligere. Tendensen var så enkel å se. Mange mente jeg bommet og så kun på resultatene. Men ser man bak resultatene så ser vi hva vi har i vente. Ingen overraskelse at vi et der vi er idag. Men allikevel utrolig skuffende.

De tok over et maskineri som gikk av seg selv. Sakte men sikkert har de endret absolutt alt med fotballen de tok over fra BB

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nedturen startet jo før disse spillerne forsvant, og allerede i vår var vi flere her inne som ikke satte veldig pris på Vikings nye måte å spille på selv om man tok mye poeng. Det var mye balltrilling da også. Mye mer enn i fjor. At vi har fortsatt med denne balltrillingen også etter at vi mistet sentrale spillere gjør det jo nesten bare verre.
Det er jeg helt enig i. Og som sagt trenerne våre har en stor del av ansvaret for at vi ikke spiller bedre fotball. For det er fullt mulig med den stallen vi har.
Når nedturen begynte så var vel til enhver tid noen av disse ute?

Vi har f.eks kun ett tap med Stensness i startoppstillingen. I den kampen manglet vi vel kun Zlatco av våre nøkkelspillere?
Største problemet ift i fjor fra starten er vel at vi ikke har erstattet Bell i det offansive spillet. Vi har faktisk ingen på midtbanen med evnen til å slå de rette framoverrettede pasningene?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 1:45 pm
Vi bør i alle fall kunne være enige om at troppen er bedre enn slik vi fremstår nå. Og hadde vi hatt et kollektiv som fikk frem det beste i spillerne våre så hadde også listen din vært lengre enn bare Tripic. Det er ikke så lenge siden Sondre Bjørshol var en av de beste backene i ligaen, og Harald Nilsen Tangen ble skrytt opp i skyene av de aller fleste. Det er ikke lenge siden Løkberg var en nøkkelspiller som dirigerte midtbanen, og motstanderne våre la opp taktikken for å finne en måte å stanse Tripic på.

Måten Viking går inn i kampene på er en katastrofe. Jeg blir forbanna av å se 90 minutter med balltrilling i eget forsvare for så å se Flo-pasninger mot Svendsen, Sandberg og Tripic. Og jeg fatter ikke hvorfor det ikke tas grep om midtbanen vår er så ekstremt enkel å nøytralisere.
Enig, men

Vi hadde spillere med spisskompetanse i flere posisjoner som var med å løfte de andre. De slapp å være de som tok hovedansvaret.

Med Bell trengte Løkberg kun gjøre grovjobben, mens Bell var den kreative som tilførte midtbanen det lille ekstra.
Veton gjorde arbeidet for samtlige andre mye enklere både gjennom sin jobb som førsteforsvarer, "bjellesau" og ikke minst målscorer
Sebulonsen var ett helt annet offansivt våpen enn våre øvrige backer.
Med Stensness hadde vi ett trygt og god forsvar sammen med Brekalo som også betydde noe for det offansive spillet.

Når "alle" disse grunnsteinene våre for suksessen i fjor er borte. Samtidig som Tripic ofte er ute eller ikke helt i toppform da blir rollene til de som er igjen annerledes.
De må selv ta ansvaret og det er få av dem gode nok til.
Helt enig i dette. Desto viktigere hadde det vært å gi tillit til en mer eller mindre fast ellever, og holdt seg til ett spillesystem. Det er på ingen måte rart at Viking ser tafatte ut når vi gjør massive endringer fra kamp til kamp, og til og med underveis i en kamp. Spillerne aner ikke hvor de har hverandre eller hvilke oppgaver de selv har. De virker rett og slett ikke som de forstår hva de skal gjøre.

Jeg mener ikke at Vikings tropp er god nok til medaljer. Men at den er bedre enn det vi har fått servert i sommer og høst? Absolutt. Jeg klarer ikke å skylde de siste månedens resultater på stallen alene.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

De tok over et maskineri som gikk av seg selv. Sakte men sikkert har de endret absolutt alt med fotballen de tok over fra BB
Det maskineriet tok kun 2 poeng på de 3 siste kampene i 2020 og endte på 6 plass. Så vet ikke om jeg er helt enig i den.
Det maskineriet slapp inn 52 mål. Kun 3 lag slapp inn flere.

Fra det "maskineriet" mistet man Yldren og Zymer som var veldig viktige bidragsyterer i det offansive spillet. De hadde til sammen 26 målpoeng og var nok veldig ofte også involvert ellers.

Bell var heller ikke den framoverrettede spilleren med en haug målpoeng i 2020. Det var nok en jobb å gjøre med ham også

Så nei det var ikke bare å overta ett maskineri som fungerte. Man måtte erstatte en haug med målpoeng. Likevel scorte de 11 % flere mål.
Slapp også inn færre, men fortsatt for mange til å være ett lag helt i toppen (normalt sett).

I år har trenerne (sikkert av ulike grunner) bommet, men at det bare var å fortsette med ett maskineri som gikk av seg selv er jeg ikke enig i.
Sist redigert av Fotballidiot den man okt 03, 2022 2:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Helt enig i dette. Desto viktigere hadde det vært å gi tillit til en mer eller mindre fast ellever, og holdt seg til ett spillesystem. Det er på ingen måte rart at Viking ser tafatte ut når vi gjør massive endringer fra kamp til kamp, og til og med underveis i en kamp. Spillerne aner ikke hvor de har hverandre eller hvilke oppgaver de selv har. De virker rett og slett ikke som de forstår hva de skal gjøre.

Jeg mener ikke at Vikings tropp er god nok til medaljer. Men at den er bedre enn det vi har fått servert i sommer og høst? Absolutt. Jeg klarer ikke å skylde de siste månedens resultater på stallen alene.
Her er vi helt på linje. Jeg tror også på en fast formasjon og mest mulig ett fast lag.
Helt greit å endre litt mot enkelte motstandere som i E-cup, men i all hovedsak bør en fast formasjon ligge til grunn. Det hadde RBK suksess med og det har Glimt hatt suksess med de siste årene.

Molde lykkes forsåvidt med mye rotasjon på spillere, men har en stall som er bygget for det. De har vel også skiftet formasjon i år? Slet litt innledningsvis i sesongen, men fortsatt med sitt og har etterhvert blitt "uslåelig".

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 2:34 pm
De tok over et maskineri som gikk av seg selv. Sakte men sikkert har de endret absolutt alt med fotballen de tok over fra BB
Det maskineriet tok kun 2 poeng på de 3 siste kampene i 2020 og endte på 6 plass. Så vet ikke om jeg er helt enig i den.
Det maskineriet slapp inn 52 mål. Kun 3 lag slapp inn flere.

Fra det "maskineriet" mistet man Yldren og Zymer som var veldig viktige bidragsyterer i det offansive spillet. De hadde til sammen 26 målpoeng og var nok veldig ofte også involvert ellers.

Bell var heller ikke den framoverrettede spilleren med en haug målpoeng i 2020. Det var nok en jobb å gjøre med ham også

Så nei det var ikke bare å overta ett maskineri som fungerte. Man måtte erstatte en haug med målpoeng. Likevel scorte de 11 % flere mål.
Slapp også inn færre, men fortsatt for mange til å være ett lag helt i toppen (normalt sett).

I år har trenerne (sikkert av ulike grunner) bommet, men at det bare var å fortsette med ett maskineri som gikk av seg selv er jeg ikke enig i.
De kom til dekket bord. Ja det var ennå ting å jobbe med. Men det var stor framgang for hvert år. Man kunne bytte 5-6 spillere fra kamp til kamp omtrent uten å merke det.

De bygde videre på dette samtidig som Bell fikk ut potensialet sitt. All honnør for jobben de gjorde første sesongen. Viking fortsatte i sporet til BB og var under Jensen og Aarsheim mest underholdende laget. De fikk byttet ut stopperne og keeper og da ble det også færre baklengs. De gjorde mye bra også på overgangsmarkedet. Med unntak av venstrebacken.

Men jo, det utgangspunktet de kom med kunne man nesten ikke feile. At man greide å løfte laget enda mer skal de ha ros for. Men ikke kom og si at de bygde opp dette på egenhånd. De kom til det beste utgangspunktet en trener i Viking har kommet til siden Benny reiste siste gang

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Men jo, det utgangspunktet de kom med kunne man nesten ikke feile. At man greide å løfte laget enda mer skal de ha ros for. Men ikke kom og si at de bygde opp dette på egenhånd. De kom til det beste utgangspunktet en trener i Viking har kommet til siden Benny reiste siste gang
De hadde ett greit utgangspunkt foran 2021 sesongen ja, men det hadde de også selv en stor del av æren for slik jeg har forstått det. Nå skal en heller ikke glemme at 2020 sesongen faktisk var svakere enn 2019 både plasseringsmessig og poengmessig. Så det var ikke en pil som kun pekte oppover

At det likevel ville vært mulig å feile tror jeg historien viser tydelig. Økland hadde ett bedre utgangspunkt, KIO hadde ett bedre utganspunkt, kanskje også Prahl, men ikke minst Røsler hadde ett langt bedre utgangspunkt foran 2008 sesongen.

Nå hadde de ett enda bedre utgangspunkt i år. Noe av det ble ødelagt ved salget av Bell, enda mer med skader og salgene av Veton og Sebbe. Men veldig mye må de ta ansvaret for selv.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: man okt 03, 2022 2:56 pm
Men jo, det utgangspunktet de kom med kunne man nesten ikke feile. At man greide å løfte laget enda mer skal de ha ros for. Men ikke kom og si at de bygde opp dette på egenhånd. De kom til det beste utgangspunktet en trener i Viking har kommet til siden Benny reiste siste gang
De hadde ett greit utgangspunkt foran 2021 sesongen ja, men det hadde de også selv en stor del av æren for slik jeg har forstått det. Nå skal en heller ikke glemme at 2020 sesongen faktisk var svakere enn 2019 både plasseringsmessig og poengmessig. Så det var ikke en pil som kun pekte oppover

At det likevel ville vært mulig å feile tror jeg historien viser tydelig. Økland hadde ett bedre utgangspunkt, KIO hadde ett bedre utganspunkt, kanskje også Prahl, men ikke minst Røsler hadde ett langt bedre utgangspunkt foran 2008 sesongen.

Nå hadde de ett enda bedre utgangspunkt i år. Noe av det ble ødelagt ved salget av Bell, enda mer med skader og salgene av Veton og Sebbe. Men veldig mye må de ta ansvaret for selv.
Selvfølgelig er det mulig å feile. Det viser årets sesong.
De skal ha mye ros for fotballen vi fikk ifjor. Beste fotballen vi har spilt siden Benny var her.
Selv om det var en bitteliten endring fra 2020 til 2021 så var det allikevel progresjon og før BB fikk sparken så var vi alle klare på at neste steg skulle tas og forutsetningene var der. Blant annet Tripic kom tilbake i 2021.

Prahl hadde et dårlig utgangspunkt. Hodgson bygde ikke klubb for framtiden. Han tenkte på nuet. Det er litt slik de tenker nå synes jeg. De tar en kamp av gangen og håper å få greit resultat i hver kamp uten å tenke på utvikling av lagspillet.

Rösler lagde det utgangspunktet selv akkurat som Jensen og Aarsheim. Jeg tenkte på utgangspunktene når de tok over. Hvordan de forvalter utgangspunktet er veldig forskjellig. I Viking har de aller fleste gått bakover istedet for framover når de får mer enn 1 år. Unntaket er Benny og BB.

Men nå blir dette utenfor det jeg ivertfall mente å diskutere.
Jensen og Aarsheim hadde et nydelig utgangspunkt
De forvaltet det nydelig i sin 1.sesong
Spørsmålet med 2 trenere var ikke hva som ville skje i medgang, men hva som ville skje i motgang. Hvem har siste ordet. Hvordan skal de snu skuta sammen når de er 2 stemmer og ikke 1. Jeg tror en sterk leder hadde hatt større muligheter å snu dette. De kan ennå snu det. Men jeg har mistet troen. Etter at alle som var på møtet ble rundlurt av hva de sa så er det vanskelig å få tillit igjen.

Viking burde optimalt sett hatt et mer fremoverlent styre som satset. Det har vi ikke og vi kommer ikke til å få noe nytt styre. Derfor blir det litt konservativt. Men vi vet hva vi har. Sålenge det driftes fornuftig og forsvarlig så kan og bør Viking bli et stabilt topplag til tross for styret vi har. Alle forutsetninger i Stavanger er tilstede med sponsorer, interesse, stadion, fasiliteter.
Akkurat her skal trenerne og Nevland ha mye ros for å drifte fornuftig selv om jeg nok synes kjøpet av Svendsen for 4 mill var et panikk kjøp og for mye penger. Det ble mer å kjøpe fordi man måtte kjøpe noe istedet for å kjøpe en type vi trenger. Håper han tar en Trond Olsen og blomsterer og motbeviser meg.

Det at vi ikke greide gruppespillet og minimum 30 millioner satte oss veldig tilbake. Nå er vi på sparenivå igjen istedet for at vi virkelig kunne satset og endelig gitt litt mer i lønn. Man kan si hva man vil om Nevland og alt det der som skjedde i sommer. Når vi er i en slik posisjon, så burde det vært forsterkninger inne dagen etter at Veton ble solgt. Ingen unnskyldning. Det kostet oss muligens 30-40 mill og en høst med masse entusiasme.

Nå er Stensness tilbake. Vi har ny stopper på plass. Stensness sier han ønsker å spille stopper og 4 mann bak. Vi får se hva som skjer. Stallen er merkelig bygd opp. Vi forsterket oss ikke der vi trengte i sommer. Sentral midtbane og spiss. Men vi er godt forspent på stopperplass.

Hva tenker trenerne nå? Få mest mulig poeng slik at det ser penere ut på tabellen eller dyrke en spillestil og formasjon igjen og komme styrket og klar til neste sesong. Med måten de har håndtert taktikk siste månedene så tror jeg ikke de tenker langsiktig. De tenker poeng akkurat nå og driter i utvikling av lag og progresjon. Mine ord. De sier sikkert noe annet. Men da må de vise det. Foreløpig viser de ingenting som gir håp om forbedring.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: søn okt 02, 2022 11:51 pm
TAdams6 skrev: søn okt 02, 2022 9:22 pm Dette problemet stikker ikke dypere enn at en tydelig leder med en klar spillestil og formasjon hadde gjort dette laget til et topplag igjen. Vi trenger verken å bytte ut styre eller bruke 20 millioner for å bli et topplag igjen. For å vinne må mer penger brukes, men denne troppen er god nok til topp 4-5.

Ingen, absolutt ingen spillere er i nærheten av sitt toppnivå. Trenerne er problemet og de som må snu dette. De må finne ut hva de vil, gjøre det enkelt og få laget på rett spor, ellers er det ingen vei tilbake for de…..
Merkelig at kvaliteten på trenerne har sunket så dramatisk fra desember 2021 til september 2022. Du er ikke åpen for at laget er blitt betydelig svekket av alle spillersalgene?

Ja, jeg vet at mantraet er at «laget er bedre enn prestasjonene som vises på banen nå». Men se litt på hvilke spillere som har forlatt klubben i denne perioden. Kan vi med hånden på hjertet si at disse har blitt erstattet?

Jeg er åpen for at andre trenere kunne fått noe mer ut av det laget som er der nå. Fra middels minus til middels pluss, som jeg - litt satt på spissen - sier det. Men jeg synes den diskusjonen blir en avledningsmanøver fra det virkelige problemet Viking har. Og som klubben har hatt i 15 år.

Klubben mangler eiere som er visjonære. Eiere som vil satse!
Eierne er de vi har og de må vi leve med. Jeg liker å gjøre noe med det vi kan gjøre noe med. Ikke bruke energi på ting vi ikke kan påvirke, som styret. De sitter fjellstøtt og kommer til å sitte lenge.

Selvfølgelig har vi solgt oss ut av gullkampen. Vi har ikke erstattet disse.
Heggheim ble greit erstattet
Sebulonsen skulle Bjørshol erstatte. Han har vist tidligere at han har holdt høyt Eliteserienivå. Men er helt ute å kjøre om dagen. Men Bjørshol i form er mer enn god nok
Bell er ikke i nærheten av erstattet. Bell var ny i Eliteserien men hadde allikevel vesentlig bedre 1.sesong i Viking enn Solbakken som har flere år i Eliteserien bak seg. Siste sesongen til Bell var han Eliteseriens beste spiller. Han matchet Berg i Glimt som spilte for et bedre lag. Hvis han ikke spiller fast i Brøndby, så bør vi gjøre det vi kan for å hente han tilbake i vinter. Solbakken kan kanskje bli bra. Men da må Danielsen taktene bort. Han må bli drivkraften i laget, ikke bremseklossen som han er nå. Hever han seg ikke så må ny defensiv midtbane inn.
Veton ble ikke erstattet.
Samtidig har vi hentet Sandberg som ikke har fått det til. Hvorfor? Aner ikke. Var en produktiv spiller i Haugesund. Vi har hentet Svendsen som var produktiv i Odd ifjor som ving. Så egentlig har vi styrket høyrekanten vesentlig denne sesongen uten at det viser igjen på banen.
Diop i forsvar er alt for tidlig å si noe om. Spennende, men.....
Fridjonsson reiste og ble ikke erstattet. Han var egentlig ikke noe savn. For han var ikke en forsterkning for 1.laget. Men han var en spiller som kunne komme inn og gi energi til laget. Han var jevngod med de som er der. Så bredden har blitt tynnere på midten. En lagdel som egentlig trengte forsterkning i utgangspunktet.

Joda, det er ikke jobbet godt nok i Jåttåvågen med forsterkninger. Helt enig der.

Det er spesielt Bell og Veton som står igjen som de vi har mistet og ikke erstattet. De 2 viktigste og beste spillerne. Drivkraften i laget. Klart det merkes. Men vi burde allkevel vært og kjempet bak Molde og Glimt.

Vi kan helt sikkert diskutere til vi blir blå i ansiktet. For det er ikke et enkelt svar som er nøkkelen her. Mange som som må på plass. Men er ikke så lenge siden Viking ble omtalt som mønsterbruk som andre må se til. Nå holder alt på å rakne. Det sportslige er det som holder klubben flytende og interessen flytende. Det må Jensen, Aarsheim, Nevland og Bjørnø innse med engang. Man kan ikke ta hvileskjær og spare seg til fant. Det burde vært forsterkninger inne i sommer, ingen tvil om det. Da hadde vi vært en utfordrer til gullet og medalje med engang. For utgangspunktet med laget er ikke ille.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg ønsker dette laget framover

--------------------Gunnarsson------------
Bjørshol---Diop----Brekalo----Pattynama
----Solbakken---Stensness---Løkberg---
Svendsen---Karlsbakk/Traore---Tripic

Spissene kan bytte på å spille.
HNT og de Lanlay utfordrer på midten
Haugen på høyreback
Vikstøl på venstreback
Vevatne som stopper
Sandberg og Kabran på kantene
Austbø utfordrer offensivt på flere posisjoner

ikke noe ille lag eller tropp dette sålenge vi får igang lagmaskineriet og spillerne begynner å få godfølelsen igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»