Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
henlie

Re: Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av henlie »

Så en flott Pontiac Bonneville coupé (https://www.mecum.com/lots/SC0518-32703 ... nvertible/) på E18 v/Drammen fredag. Den var flott.
Ellers en Ford 26M(?) Hardtop Coupé som ser ut til å være i svært god stand i Kragerø i helgen, ikke mange av dem heller, men sett denne i Kragerø flere ganger.

burkar

Legg inn av burkar »

Ribba skrev: tor jul 07, 2022 3:47 pm
burkar skrev: tor jul 07, 2022 3:11 pm Begravelse denne gang, har svigerslekt der. Så har vært i byen din en del ganger, men blir nok sjeldnere nå som den gamle damen har gått bort.
Fly til Kirkenes, så leiebil rundt fjorden har vært standard - så også denne gangen. En Polo fra Sixt. Jeg så en lang karavane med det jeg tror var italienske bobiler, men unngikk de fleste da jeg var ute og kjørte.

Hjemturen mandag kveld skulle vært med SAS, men det gikk jo ikke. I stedet ble det Widerøe og innom 6 flyplasser med destinasjon Værnes, og derfra leiebil ned til Gardermoen. Det også fra Sixt, denne gangen en T-Roc med dieselmotor.
Kondolerer.

Ellers, så bruker jeg også å kjøre rundt fjorden om jeg skal fly sørover, framfor å fly herfra. Det selv om flyturen over fjorden tar kun 10-15 minutt kontra ca to og en halv time med bil rundt fjorden. Men i og med at man liker å kjøre bil, og turen rundt fjorden er jo også en nokså grei transportetappe, spesielt om sommeren med greie veier og lite trafikk, så er det et enkelt valg å bruke bilen. At jeg hater å fly gjør ikke valget mer vanskelig. Vinteren kan riktignok by på litt utfordringer om været slår seg vrang, men stort sett er det uproblematisk.

Ellers kjipt å høre at du ble offer for kaoset til SAS. Hvor mye ekstra tid gikk det?

Angående bobilene, så var minst en av de karavanene jeg møtte på, var hovedsakelig italienere, så mulig det var den samme som du møtte på. Men det har vært flere av disse, men heldigvis er det bare en som berørte tålmodigheten direkte. Jeg tok meg en tur innover til Vestre Jakobselv og tenkte å snu ved YX-stasjonen der, men så kom det selvsagt en slik bobilkaravane i møte. Til slutt orket jeg ikke å vente lengre, så jeg kjørte istedenfor til Nesseby å snudd der.
Det gikk et døgn ekstra på hjemreisen. En natt i Tromsø, før vi begynte på melkeruta med Widerøe: Stokmarknes, Bodø, Brønnøysund, Trondheim.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Ribba skrev: tor jul 07, 2022 2:40 pm Kult. Men hva fikk deg til å trekke så langt nordøst i landet? Jobb? Ferie? Feilplottet GPS? Jeg går riktignok ut ifra at du ikke kom blant de enorme bobilkaravanene som har invaderte halvøya den siste tiden, men om du kom landeveien, unngikk du dem?
Ser det brenner godt i "nabolaget" ditt nå.

Brenner i industribygg i Vadsø – politiet ber folk holde avstand
Det brenner i et industribygg i havna i Vadsø. Nødetatene har ikke kontroll på brannen ennå informerer politiet.
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/bran ... 1.16033876

Er det fortsatt god sommer hos dere, eller er temperaturen mer normal igjen?

SUV

Legg inn av SUV »

Så en Fiat Fullback for et par dager siden. Har aldri sett dem før, men har jo sett mange Mitsubishi L200 (og kjørt et par av dem også), og den virket jo veldig makan, noe også Google kunne bekrefte var riktig.

Tok bilde, men fikk ikke til å legge det inn.

Ribba

Legg inn av Ribba »

nometalhorse skrev: man jul 11, 2022 10:18 am
Ribba skrev: tor jul 07, 2022 2:40 pm Kult. Men hva fikk deg til å trekke så langt nordøst i landet? Jobb? Ferie? Feilplottet GPS? Jeg går riktignok ut ifra at du ikke kom blant de enorme bobilkaravanene som har invaderte halvøya den siste tiden, men om du kom landeveien, unngikk du dem?
Ser det brenner godt i "nabolaget" ditt nå.

Brenner i industribygg i Vadsø – politiet ber folk holde avstand
Det brenner i et industribygg i havna i Vadsø. Nødetatene har ikke kontroll på brannen ennå informerer politiet.
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/bran ... 1.16033876

Er det fortsatt god sommer hos dere, eller er temperaturen mer normal igjen?
Fikk nylig beskjed om at det var "innevær" i dag, men temperaturen ut er jo helt grei (delvis skyet og 17 grader på graderstokken). Så noe mer normalt i forhold til hva vi hadde for et par uker siden. Men vi skal få noen varmere dager fra i morgen av. Hadde også bra vær i går under turen til Hamningberg i går. Så sommeren 2022 har vært brukbar hittil, med den tradisjonelt sett beste tiden igjen. Vi har jo også hatt noen fantastiske høster de siste årene, så om vi får det i år også, så skal vi være fornøyd med ikke-snø-sesongen i år.

Hvordan er været der nede? Fylles vannreservoarene seg opp? Fikk litt dårlig samvittighet når jeg strømregningen her om dagen.

Someone

Legg inn av Someone »

Han i 2CVen slet litt med å få opp farten ut av aksellerasjonfeltet på E18 i nordre Vestfold i dag. Men er jo en sjarmerende sak om ikke annet

nlc

Legg inn av nlc »

Her om dagen så jeg noe som liknet mistenkelig på en De Tomaso Pantera (ferrarirød) utenfor en tvilsom bruktbilsjappe i drammensdistriktet. Rakk ikke ta bilde, siden jeg hadde ting å rekke. Men er det mulig at noe slikt er registrert på norske skilter?

burkar

Legg inn av burkar »

nlc skrev: ons jul 13, 2022 6:34 pm Her om dagen så jeg noe som liknet mistenkelig på en De Tomaso Pantera (ferrarirød) utenfor en tvilsom bruktbilsjappe i drammensdistriktet. Rakk ikke ta bilde, siden jeg hadde ting å rekke. Men er det mulig at noe slikt er registrert på norske skilter?
Ja, jeg har sett flere Pantera med norske skilter.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Someone skrev: tir jul 12, 2022 9:01 pm Han i 2CVen slet litt med å få opp farten ut av aksellerasjonfeltet på E18 i nordre Vestfold i dag. Men er jo en sjarmerende sak om ikke annet
Det gjør meg på en måte glad at billige eller hverdagslige biler det krydde av på søtti- og åttitallet nå havner i kategorien eksotiske biler. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke kunne fordra mange av dem den gang da, men nå blir jeg litt varm om hjerterøttene hver gang jeg ser en.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Det interessante var mangelen på eksotiske biler denne gangen. Var noen dager i Madrid, og så veldig lite. En Audi RS6 og en del Mercedes S klasse med sjåfør. Kan ikke huske å ha observert så lite eksotiske biler i en storby før. Utenfor Madrid så jeg en helt strøken gul 2cv.

Mangelen på biler var dominerende mellom Madrid og Porto. Hadde plottet inn en rute med bare småveier, utenom de få byene møtte vi bil sjeldnere enn hvert 5 minutt. Veiene var dessverre ikke veldig motiverende, spesielt ikke i en Fiat Tipo. Veldig bra dag i bilen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

nlc skrev: ons jul 13, 2022 6:34 pm Her om dagen så jeg noe som liknet mistenkelig på en De Tomaso Pantera (ferrarirød) utenfor en tvilsom bruktbilsjappe i drammensdistriktet. Rakk ikke ta bilde, siden jeg hadde ting å rekke. Men er det mulig at noe slikt er registrert på norske skilter?
Jeg kjenner en som har en Pantera.

Den er registrert på norske skilter da. :lol:

nlc

Legg inn av nlc »

greyserpent skrev: fre jul 15, 2022 12:13 pm
nlc skrev: ons jul 13, 2022 6:34 pm Her om dagen så jeg noe som liknet mistenkelig på en De Tomaso Pantera (ferrarirød) utenfor en tvilsom bruktbilsjappe i drammensdistriktet. Rakk ikke ta bilde, siden jeg hadde ting å rekke. Men er det mulig at noe slikt er registrert på norske skilter?
Jeg kjenner en som har en Pantera.

Den er registrert på norske skilter da. :lol:
Skjønner. For meg var dette helt enormt, nesten som første gang jeg så en Lamborghini Countach på ordentlig, ikke bilder, der jeg stressa mot et møte og fikk se en av min barndoms største bildrømmer på norske skilt. Jeg kunne nesten ikke tro det. Var dette virkelig mulig at en nordmann hoppet ut av Nissan Leaf og Toyota køen for å kjøpe en slik klassiker? Fra 1972???
Men kult, jeg har åpenbart for kjedelig omgangskrets.

burkar

Legg inn av burkar »

På Kypros er det heller ikke flust av eksotiske biler, høydepunktene så langt er en DBS Superleggera og en åpen R8. Populært med Mercedes-coupéer her, det kan jeg jo like.

Noen litt uvanlige biler som er bruktimportert fra Japan krydrer det litt. Har også sett noen Volkswagen Taigo, som er en modell jeg ikke har sett tidligere.

Og taxiene er litt spesielle da, 6-dørs E-klasser stort sett. Fra Binz antagelig?

Ribba

Legg inn av Ribba »

Kjørte forbi to litt eksotiske biler sto parkert så og si ved siden av hverandre i dag. Først en gammel Toyota Camry (V10) og deretter en bil med en faktisk V10'er, en Lamborghini Gallardo.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Ribba skrev: man jul 11, 2022 12:46 pm
nometalhorse skrev: man jul 11, 2022 10:18 am
Ribba skrev: tor jul 07, 2022 2:40 pm Kult. Men hva fikk deg til å trekke så langt nordøst i landet? Jobb? Ferie? Feilplottet GPS? Jeg går riktignok ut ifra at du ikke kom blant de enorme bobilkaravanene som har invaderte halvøya den siste tiden, men om du kom landeveien, unngikk du dem?
Ser det brenner godt i "nabolaget" ditt nå.

Brenner i industribygg i Vadsø – politiet ber folk holde avstand
Det brenner i et industribygg i havna i Vadsø. Nødetatene har ikke kontroll på brannen ennå informerer politiet.
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/bran ... 1.16033876

Er det fortsatt god sommer hos dere, eller er temperaturen mer normal igjen?
Fikk nylig beskjed om at det var "innevær" i dag, men temperaturen ut er jo helt grei (delvis skyet og 17 grader på graderstokken). Så noe mer normalt i forhold til hva vi hadde for et par uker siden. Men vi skal få noen varmere dager fra i morgen av. Hadde også bra vær i går under turen til Hamningberg i går. Så sommeren 2022 har vært brukbar hittil, med den tradisjonelt sett beste tiden igjen. Vi har jo også hatt noen fantastiske høster de siste årene, så om vi får det i år også, så skal vi være fornøyd med ikke-snø-sesongen i år.

Hvordan er været der nede? Fylles vannreservoarene seg opp? Fikk litt dårlig samvittighet når jeg strømregningen her om dagen.
Det er vel spesielt i sørvest og opp til omtrent Møre som fyllingsgraden er mye lavere enn normalt. Vi får håpe på en våt senhøst i områdene hvor de store magasinene ligger. Hvis ikke så kan det bli en spesiell vinter for å si det pent.

Når det gjelder bil så har jeg vært en uke i Sverige, og det er rart å se hva fritak av moms har å si for antall elbiler på veiene. Eneste jeg så "mange" av i Sverige er Polestar, og så vel totalt bare en Taycan som ikke hadde norske skilt. Taycan møter man flere ganger hver eneste dag her i området.

SUV

Legg inn av SUV »

nlc skrev: ons jul 13, 2022 6:34 pm Her om dagen så jeg noe som liknet mistenkelig på en De Tomaso Pantera (ferrarirød) utenfor en tvilsom bruktbilsjappe i drammensdistriktet. Rakk ikke ta bilde, siden jeg hadde ting å rekke. Men er det mulig at noe slikt er registrert på norske skilter?
Jeg kjørte for noen år siden bak en norskregistrert De Tomaso Pantera, mener å huske at den var rød.

Sjekket registreringsdata etterpå og mener å huske at det var ekstremt lite nyttelast. Lurer på om det kan ha vær ca 10 kg bagasje man kan ta med om det sitter to voksne i bilen.

Forøvrig veldig treg over fartshumper. Men slik er det jo ofte med de "raske" bilene, på dårlig vei er vanlige Syver raskere, mens på god vei blir de like raske da begge begrenses av de samme fartsgrensene.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Etter et par uker på Mauritius kan jeg konstatere at eksotisk, som i sjelden i Norge, var det nok av. Ymse asiatiske småbiler jeg ikke har sett før, alle med ratt på høyre side siden de kjører på venstre. Ikke én eneste elbil, og bensinpriser på rundt 13-14 kr/l. Eksotisk fordi den er kostbar var det svært lite av. Tror en X5 av nyere type var det eneste jeg så av biler som hadde bikket 750k nok her hjemme.

Vårt første møte var transporten fra flyplass til hotell. En tur på litt over en time på svingete og hullete veier. Vi fikk tildelt den lokale Martin Schanche, med hans godt brukte HiAce i minibuss-utførelse. "Benker" med 2 punkt setebelter var ikke så digg. Vi måtte også be han roe ned forbikjøringene som var både hyppige og drøye. Om vår reise fra dør til dør tok 23 timer og 56 minutter eller 23 timer og 54 minutter var ikke så nøye, liksom.

Siden bagasjen ble igjen i Paris måtte vi på shopping. Hotellet hadde ikke det store utvalget og vi måtte bli kjørt til et kjøpesenter ca 45 min unna. Rishaad og hans Toyota Isis løste den biffen. Det var rake motsetningen til cowboyen vi hadde fra flyplassen. Myk kjøring og behagelig bil for oss 2 voksne og 3 barn. Rishaad var så hyggelig at vi brukte han ved et par anledninger til under oppholdet.

Det ble også mye golfbil. Både på golfbanen tilhørende hotellet og i form av lang versjon med plass til 12-14 passasjerer. Den gikk som shuttle mellom vårt hotell og nabohotellet, som er i samme kjede og turen tok ca 5 minutter. Behagelig konsept, men kanskje ikke helt i norsk HMS ånd. De minste ville selvfølgelig sitte bakerst, der man satt bakovervendt med bare en liten stang for å holde seg fast. Heldigvis kjørte disse sjåførene relativt rolig og behagelig.

Anyhow. Dra ikke til Mauritius for car spotting. Du blir skuffet.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jeg så egentlig veldig få eksotiske biler på min 10-dagers tur til Tyskland, Østerrike og Sveits. Ble forbikjørt av en Lamborghini Aventador en dag, eller lite ellers.

I dag er jeg i Voss og på en liten tur til fots gjennom "sentrum" kom det første en Lamborghini som ga full spiker, deretter en råner på samme sted med en BMW 5-serie E60 med ukjent motor som også ga full spiker og bråket dobbelt så mye. I en parallell gate var det også mye bråk, men jeg så ikke bilen.

Til slutt kom to ungguttet på en ATV med så stor fart i en sving at den nesten gikk rundt. Hjulene på venstre side var 50 cm over bakken før de fikk vippet doningen tilbake.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Ser ganske ofte en BMW I8 her på Østerås, det må vel være den råeste hybridbilen som er laget.

burkar

Legg inn av burkar »

Kjetil-e skrev: lør aug 13, 2022 8:00 pm Ser ganske ofte en BMW I8 her på Østerås, det må vel være den råeste hybridbilen som er laget.
Den er kanskje litt rå, men LaFerrari, McLaren P1, Porsche 918 og en del annet går den en høy gang.

Someone

Legg inn av Someone »

Lå bak en en Ferrari GTC4 Lusso ute i Asker her i går

Someone

Legg inn av Someone »

En hvit Ferrari 488 GTB var dagens mest eksotiske, også denne sett i Asker

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Av alle plasser man ikke forventer å se en Bugatti Chiron, så troner vel Rakkestad rimelig høyt. Men det var jaggu nettopp der jeg så en i dag.
Heldigvis hadde jeg med sønnene på 10 og 11. De var like henrykt som meg. Nesten en uvirkelig opplevelse. Selv i 20 km/t gjorde motorlyden inntrykk!

Someone

Legg inn av Someone »

En Alpina B4 variant kom forbi her i går ettermiddag

Someone

Legg inn av Someone »

Egentlig ikke veldig eksotisk, men i Sverige ble både VW Arteon og Renualt Arkana passert på E6en

Shagalott

Legg inn av Shagalott »

Someone skrev: man sep 19, 2022 10:04 am Egentlig ikke veldig eksotisk, men i Sverige ble både VW Arteon og Renualt Arkana passert på E6en
Jeg traff på en Dacia Jogger her om dagen. Eksotisk for den selges ikke i Norge.
Så faktisk ikke så aller verst ut..

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Egentlig ikke så veldig eksotisk, men i sommer har jeg sett flere 928 enn jeg gjorde da de var nye.
XK, også, når jeg tenke meg om. Begge er kanskje billige å importere fra USA?

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

På ferge fra Dragsvik til Hella sto jeg bak en 2.generasjon VW New Beetle. Ikke veldig eksotisk, selv om det ble solgt få av dem i Norge.

Det eksotiske var regnummeret. Da Bodø hadde brukt opp YE skulle de fortsette med YF, men fikk tilsendt skilt med bokstav EZ.
New Beetle hadde regnummer EZ10000. .

Someone

Legg inn av Someone »

BMW M550d xDrive Touring er ikke den mest vanlige stasjonsvognen å se der ute

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Someone skrev: tir nov 15, 2022 1:38 pm BMW M550d xDrive Touring er ikke den mest vanlige stasjonsvognen å se der ute
Etter to og et halvt år med Passat GTE har jeg fått sansen for "sleeper"-stasjonsvogner. M550d kunne vært morsom på vei til og fra barnehagen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»