Geosentrisk modell av jorden

Svar
LANISTA

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av LANISTA »

Ingen tenkende mennesker født etter 1750 tror at kloden er flat. Det nekter jeg å tro. Å late som man tror det, er en annen sak.

Moist

Legg inn av Moist »

LANISTA skrev: man okt 03, 2022 10:26 am Ingen tenkende mennesker født etter 1750 tror at kloden er flat. Det nekter jeg å tro. Å late som man tror det, er en annen sak.
Vet ikke jeg, men Orlar har noen veldig overbevisende argumenter. Det mest overbevisende for meg er «Det har jeg ikke noe godt svar på»

Orlar

Legg inn av Orlar »

Er løgn er en løgn selv om de fleste trur på det.

Bedre å bli såret med sannheten, enn å bli trøstet med en løgn!

You want the truth, you cant handle the truth!

Even if you are a minority of one, the truth is the truth. (Mahatma Gandhi)

Some speak the truth while others are just noise!

pava

Legg inn av pava »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:47 am Er løgn er en løgn selv om de fleste trur på det.

Bedre å bli såret med sannheten, enn å bli trøstet med en løgn!

You want the truth, you cant handle the truth!

Even if you are a minority of one, the truth is the truth. (Mahatma Gandhi)

Some speak the truth while others are just noise!
Og her har man hele kjernen. Å vite noe alle andre ikke vet. Har liksom funnet ut av det. Henger ofte sammen med at man ikke er overfornøyd med situasjonen i eget liv.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeg har noe jeg lurer veldig på. Vet at det ikke har direkte med flat jord å gjøre, men ettersom de tingene jeg sitter og gnager på er nevnt i tråden fra før så håper jeg det er greit å stille disse spørsmålene til deg, @Orlar .

Gud er allmektig og allvitende, er det ikke så? Det vil si at han har makt til å gjøre alt, og også makt til å hindre alt. Samtidig er han allvitende, noe som vel vil bety at han vet alt som har skjedd, alt som skjer, og alt som kommer til å skje.

Det jeg lurer mest på er egentlig følgende: Ettersom Gud er allmektig og allvitende, vil det da ikke være logisk å anta at han også er ansvarlig for alle medisinske fremskritt? Alle medisiner, alle vaksiner etc som har hjulpet menneskeheten med bl.a å finne kur mot sykdommer eller fjerne disse fra jorden.
Hvorfor finnes det da kristne som er skeptiske til vaksiner og medisiner? For argumentasjonen med at en god, allmektig og allvitende Gud har sørget for at disse medisinene blir oppfunnet bør jo holde vann?

På forhånd takk for svar. Dette er noe som jeg har fundert på en stund, siden jeg så noen videoer om temaet på Youtube.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 10:59 am Jeg har noe jeg lurer veldig på. Vet at det ikke har direkte med flat jord å gjøre, men ettersom de tingene jeg sitter og gnager på er nevnt i tråden fra før så håper jeg det er greit å stille disse spørsmålene til deg, @Orlar .

Gud er allmektig og allvitende, er det ikke så? Det vil si at han har makt til å gjøre alt, og også makt til å hindre alt. Samtidig er han allvitende, noe som vel vil bety at han vet alt som har skjedd, alt som skjer, og alt som kommer til å skje.

Det jeg lurer mest på er egentlig følgende: Ettersom Gud er allmektig og allvitende, vil det da ikke være logisk å anta at han også er ansvarlig for alle medisinske fremskritt? Alle medisiner, alle vaksiner etc som har hjulpet menneskeheten med bl.a å finne kur mot sykdommer eller fjerne disse fra jorden.
Hvorfor finnes det da kristne som er skeptiske til vaksiner og medisiner? For argumentasjonen med at en god, allmektig og allvitende Gud har sørget for at disse medisinene blir oppfunnet bør jo holde vann?

På forhånd takk for svar. Dette er noe som jeg har fundert på en stund, siden jeg så noen videoer om temaet på Youtube.
Det blir filosofisk. Vi vet ikke helt sikkert hva den verden vi lever inni er for noe. Hvis vår verden er begrenset i form et firmament/kuppel over oss. Da er det også mulig den er matematisk. I "verste fall" er vi inni en kunstig laget virkeliget som er styrt av en helt enorm AI Computer. Det kan ha fantes annet intelligent liv for millioner av år siden. Da kan man jo tenke seg teknologien. Terraforme planeter, og lage kunstigte virkeligheter. Alt er mulig da.

Både det gode og det onde finnes. Det er vel begrenset hva den gode Gud, og "Engler" griper inn ved. Kanskje det er kamp mellom det gode og det onde som vi ikke ser.

Bilbelen sier noe om hvordan vi skal leve, følge de 10 bud. Tru på Jesus. Da er det en mulighet for å komme til himmelen. Følge lyset. Kanskje det er noe med sjælen som gir oss et nytt liv. I denne eller annen verden.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:47 am Er løgn er en løgn selv om de fleste trur på det.

Bedre å bli såret med sannheten, enn å bli trøstet med en løgn!

You want the truth, you cant handle the truth!

Even if you are a minority of one, the truth is the truth. (Mahatma Gandhi)

Some speak the truth while others are just noise!
Åssen går det med Lisboa?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 1:20 pm
Det blir filosofisk. Vi vet ikke helt sikkert hva den verden vi lever inni er for noe. Hvis vår verden er begrenset i form et firmament/kuppel over oss. Da er det også mulig den er matematisk. I "verste fall" er vi inni en kunstig laget virkeliget som er styrt av en helt enorm AI Computer. Det kan ha fantes annet intelligent liv for millioner av år siden. Da kan man jo tenke seg teknologien. Terraforme planeter, og lage kunstigte virkeligheter. Alt er mulig da.

Både det gode og det onde finnes. Det er vel begrenset hva den gode Gud, og "Engler" griper inn ved. Kanskje det er kamp mellom det gode og det onde som vi ikke ser.

Bilbelen sier noe om hvordan vi skal leve, følge de 10 bud. Tru på Jesus. Da er det en mulighet for å komme til himmelen. Følge lyset. Kanskje det er noe med sjælen som gir oss et nytt liv. I denne eller annen verden.
Om jeg ikke husker feil, står det visst noe i biber'n om at det ikke er helt stuerent å juge, også. Men du leser kanskje bare det som passer deg?

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 1:20 pm Vi vet ikke helt sikkert hva den verden vi lever inni er for noe.
ÅSSEN GÅR DET MED LISBOA?

Orlar

Legg inn av Orlar »

@BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 3:30 pm @BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!
Her har du et solid bevis. Dette er til og med livefeed.
[media]
[/media]

Jordkloden er magisk vakker.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mehell skrev: man okt 03, 2022 3:45 pm
Orlar skrev: man okt 03, 2022 3:30 pm @BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!
Her har du et solid bevis. Dette er til og med livefeed.
[media]
[/media]

Jordkloden er magisk vakker.
Lite som slår fakta.
Flott planet vi bor på, vanskelig å være uenig i det.

Orlar

Legg inn av Orlar »


SirJames

Legg inn av SirJames »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 3:30 pm @BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!
Stein i glasshus....eeh, firmament/kuppelhus, det singler jo så høyt at selv B.O.B får problemer med å høre The Hum.

Du burde blitt utestengt forlengst. Ikke bare grunnet spamming, hvor du bare i denne tråden innehar verdensrekorden (jeg vet dette fordi Guinness har varslet publisering i neste utgave). Men også av allmenpreventive hensyn, all den tid den møkka du sprer inspirerer andre som er like batshit crazy som deg til også å spamme ned fora og SoMe med drit.

Galskapen topper seg når du ber BlackEagle om solide beviser. Bevisbyrden ligger for det første på deg, og for det andre er det du har kommet med alt annet enn solid. Det er vel heller på et nivå a la det man finner på baksiden av colakorker.

Både FD og tråden er tjent med at du logger av. Ta så en spasertur til kanten av jorda, ring meg på Skype og BEVIS våset.

Ljot

Legg inn av Ljot »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 3:30 pm @BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!
Vel, noen uforskammede sjeler ville kanskje sagt at bevisbyrden først og fremst ligger på den som fremmer en påstand som går på tvers av allment akseptert kunnskap og forståelse. Jeg vil tro det i dette tilfellet er deg. De som sier jorden er kuleformet har tross alt solid støtte fra både empiri og teori. Da ligger det egentlig på ditt bord å skaffe beviser som overbeviser de globoide blant oss.

Man tar vel ikke for hardt i om man hevder at du frem til nå har underprestert litt i forhold til din ønskede måloppnåelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fryktelig dumt å kaste stein når man lever i en glasskuppel...

Ljot

Legg inn av Ljot »

SirJames skrev: man okt 03, 2022 5:14 pm Stein i glasshus....eeh, firmament/kuppelhus, det singler jo så høyt at selv B.O.B får problemer med å høre The Hum.
Beklager avsporingen, men dette er viktig folkeopplysning. Denne lavfrekvente brumlingen, The Hum som den er kjent som, jeg vet hva den skyldes. Det overrasker selvsagt ikke en mann med dine innsikter at jeg vet slikt. Men det vil muligens overraske deg hva lyden skyldes.

Vi skal nok en gang tilbake til La Grande Baleine Cosmique.

Når det kosmiske Hvalvesenet, i varierende grader av opphisselse, gnir seg mot firmamentet oppstår slike lavfrekvente svingninger. Disse kan av enkelte sensitive ører oppfattes som enerverende og tidvis skikkelig plagsom lyd. Fullt ut forståelig vil jeg mene. Det å tvinges til å lytte til lyden av kosmiske hvaldrifter kan nok gå noen og hver på nervene. Det må være omtrent som å bo i støysona rundt innspillingen av *Allsang på Grensen'

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Hvorfor kan vi ikke bare bli enig en gang for alle, at jorden er flat, og at en samlet menneskehet er i bevegelse mot ytterkantene?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ljot skrev: man okt 03, 2022 5:41 pm
SirJames skrev: man okt 03, 2022 5:14 pm Stein i glasshus....eeh, firmament/kuppelhus, det singler jo så høyt at selv B.O.B får problemer med å høre The Hum.
Beklager avsporingen, men dette er viktig folkeopplysning. Denne lavfrekvente brumlingen, The Hum som den er kjent som, jeg vet hva den skyldes. Det overrasker selvsagt ikke en mann med dine innsikter at jeg vet slikt. Men det vil muligens overraske deg hva lyden skyldes.

Vi skal nok en gang tilbake til La Grande Baleine Cosmique.

Når det kosmiske Hvalvesenet, i varierende grader av opphisselse, gnir seg mot firmamentet oppstår slike lavfrekvente svingninger. Disse kan av enkelte sensitive ører oppfattes som enerverende og tidvis skikkelig plagsom lyd. Fullt ut forståelig vil jeg mene. Det å tvinges til å lytte til lyden av kosmiske hvaldrifter kan nok gå noen og hver på nervene. Det må være omtrent som å bo i støysona rundt innspillingen av *Allsang på Grensen'
:lol:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 3:30 pm @BlackEagle kan du ikke heller vise oss solide beviser for at jorda har kurvatur, spinner rundt i 1600 km/t og suser avgårde rundt solen i 100000 km/t. Slott å trolle og spamme tråden! Hvis jeg var moderator hadde jeg utestengt både deg og spurven Sir. James. Trollunger!
Å, men selvføøøøøøøøøøøøøøøøølgelig! Så snart du har svart på MINE spørsmål (DU kom med de opprinnelige påstander, husker du?) - og under forutsetning av at jeg "tror" på noe som helst - hvilket jeg ikke gjør.

Det medfører selvsagt at jeg ikke tror på deg heller.

HVA BLE DET TIL MED DEN LISBOATUREN?

For å slippe å svare på det spørsmålet og mer mas fra meg om akkurat det, kan du jo bare si at du IKKE TØR. Kostnaden for det er dessverre at absolutt alle her inne kan få den oppfatninga av deg at du er både en uvitende noksagt (som forsåvidt er unnskyldelig) og en feig misjonær (som ikke er fullt så unnskyldelig).

Riktig fint å ha på ettermælet sitt, synes du ikke?

BE
som synes at det ville jo ha vært riktig kjekt å ha et fotografi tatt i Lisboa der plasseringen av fotografen er bekrefta av notarius publicus eller en portugisisk sheriff (eller hva de nå kalles nede i Lissabon) og som viser gatebildet i New Yourk på samme dag OG PÅ SAMME KLOKKESLETT som bildet bekreftes å være tatt - kom igjen, Orlar - du er vel ikke feig?

P. S. For å slippe lettere unna disse forbanna innviklative spørsmåla kan du jo i stedet betrakte følgende:: Forutsatt at du har RETT - og jorda (og havet) er helt, helt flatt (med forbehold for bølgehøyde, selvfølgelig) - så står jo sola opp omtrent samtidig i Tokyo og San Fransisco (soloppgangen blir ikke særlig affisert av fjell i Stillehavet, eller?). GJØR DEN DÉT? Og for ordens skyld: Jada, du kan godt ta hensyn til lyshastigheten - men forandrer dét noe?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

SirJames skrev: man okt 03, 2022 5:14 pm
Stein i glasshus....eeh, firmament/kuppelhus,
...eller et alvorlig og langt framskredent tilfelle av kuppelhue, kanskje...

Mvh

BE

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

B.E. skrev: man okt 03, 2022 3:31 am Jeg kan se jordkrumninga hver dag når det er fint vær. Bare til å bøye seg ned så forsvinner båthusa på andre siden av vannet. Ved 1 meters høyde er horisonten 3,6 kilometer fremme.
Du kan da ikke stole på egne øyne, må du skjønne. De er fake :roll:

Orlar

Legg inn av Orlar »

Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.

Jeg har gitt dere en link til en 5 timers dokumentar relatert flat jord (Awaranon)

Jeg har gitt dere video som viser NASA sine løgner. De har ikke ett ekte bilde av hele jorden fra verdensrommet.

Til slutt har dere fått en video som kan være hullet over Nordpolen!

Det er bare å konkludere med at jorden er flat og stillestående. Fint for fuglene som slipper å fly i motvind!
Ingen har vært i et hus som spinn rundt. Og folk i Kina er ikke opp ned. Det blir tryggere å fly neste gang!

Tenker vi bare avslutter diskusjonen nå. Starter vi en ny tråd med et annet tema, og avslører flere gigantiske løgner.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.
Konklusjonen er:

Enten er du ekstremt kunnskapsløs og dum - eller så er du et latterlig troll.



Men uansett hva du velger så er du en komplett idiot :)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.

Jeg har gitt dere en link til en 5 timers dokumentar relatert flat jord (Awaranon)

Jeg har gitt dere video som viser NASA sine løgner. De har ikke ett ekte bilde av hele jorden fra verdensrommet.

Til slutt har dere fått en video som kan være hullet over Nordpolen!

Det er bare å konkludere med at jorden er flat og stillestående. Fint for fuglene som slipper å fly i motvind!
Ingen har vært i et hus som spinn rundt. Og folk i Kina er ikke opp ned. Det blir tryggere å fly neste gang!

Tenker vi bare avslutter diskusjonen nå. Starter vi en ny tråd med et annet tema, og avslører flere gigantiske løgner.
🤣🤣🤣

Du har gitt oss et par konspiratoriske videoer og tenker disse er tilstrekkelig for å ta alle verdens forskere, fagfolk og legfolk i løgn? Underholdende, det skal du ha. Men som BE er inne på, fortsatt uvisst om du er sprø som en kjeks eller bedriver rent trolleri.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 697
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

B.E. skrev: man okt 03, 2022 11:35 pm
Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.
Konklusjonen er:

Enten er du ekstremt kunnskapsløs og dum - eller så er du et latterlig troll.
Vel. Det er nå og blir din konklusjon.

mvh

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 697
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

DuncanE skrev: tir okt 04, 2022 12:06 am 🤣🤣🤣
Du har gitt oss et par konspiratoriske videoer og tenker disse er tilstrekkelig for å ta alle verdens forskere, fagfolk og legfolk i løgn? Underholdende, det skal du ha. Men som BE er inne på, fortsatt uvisst om du er sprø som en kjeks eller bedriver rent trolleri.
Så når noen gir en alternativ teori for å forbedre en eksisterende teori så er det automatisk en konspirasjonsteori basert på et vitenskapelig satt syn som er almen akseptert?
Mitt syn på den saken er at du vil for enhver pris forhindre at teorier forbredres.

mvh

HB.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

HB4596 skrev: tir okt 04, 2022 1:23 am
B.E. skrev: man okt 03, 2022 11:35 pm
Orlar skrev: man okt 03, 2022 10:54 pm Jeg har gitt dere beviser for at jorda er flat og stillestående. Havet er flatt, og det er ingen avvik på stjernehimmelen. Vi kan se skyene bevege seg i alle retninger selv om jorda sies å rotere med hele atmosfæren i 1600 km/t ved ekvator! Elver som renner alle veier der noen må renne i oppoverbakke. Suezkanalen på 160 km hadde ikke vært mulig med kurvatur på jorden.
Konklusjonen er:

Enten er du ekstremt kunnskapsløs og dum - eller så er du et latterlig troll.
Vel. Det er nå og blir din konklusjon.

mvh

HB.
Så du tror jorda er flat og sentrum i universet?

Og fornekter, eller ikke begriper, noe så enkelt som tyngdekraft? Noe man faktisk registrerer allerede ved fødselen, eller tidligere... :lol:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

HB4596 skrev: tir okt 04, 2022 1:28 am
DuncanE skrev: tir okt 04, 2022 12:06 am 🤣🤣🤣
Du har gitt oss et par konspiratoriske videoer og tenker disse er tilstrekkelig for å ta alle verdens forskere, fagfolk og legfolk i løgn? Underholdende, det skal du ha. Men som BE er inne på, fortsatt uvisst om du er sprø som en kjeks eller bedriver rent trolleri.
Så når noen gir en alternativ teori for å forbedre en eksisterende teori så er det automatisk en konspirasjonsteori basert på et vitenskapelig satt syn som er almen akseptert?
Mitt syn på den saken er at du vil for enhver pris forhindre at teorier forbredres.

mvh

HB.
Geosentrisme er egosentrisk.

Selv har jeg en teori om at flatjord-predikanter som forkynner geosentrisk jordklode er meget egosentriske.



Verden dreier seg kun rundt dem, som et ufødt barn i mors mage.

Eller som et 40 år gammelt nettroll og freeloader som fortsatt bor i moras kjeller uten å betale husleie.... :D



Mvh

Mehell

Legg inn av Mehell »

HB4596 skrev: tir okt 04, 2022 1:28 am
DuncanE skrev: tir okt 04, 2022 12:06 am 🤣🤣🤣
Du har gitt oss et par konspiratoriske videoer og tenker disse er tilstrekkelig for å ta alle verdens forskere, fagfolk og legfolk i løgn? Underholdende, det skal du ha. Men som BE er inne på, fortsatt uvisst om du er sprø som en kjeks eller bedriver rent trolleri.
Så når noen gir en alternativ teori for å forbedre en eksisterende teori så er det automatisk en konspirasjonsteori basert på et vitenskapelig satt syn som er almen akseptert?
Mitt syn på den saken er at du vil for enhver pris forhindre at teorier forbredres.

mvh

HB.
Hvis Orlar hadde kommet med noen valide eksempler i forhold til flat jord eller vist til noen reelle mangler i forhold til en klode så kunne vi ha diskutert muligheten for en alternativ teori, eller mulighet for å forbedre dagens eksisterende "teori". Men dessverre så har bevisene hans for en flat jord kun vært ting som vi alle helt sikkert har hørt tidligere fra flatearthere, og da også ting som har blitt debunket av folk som er mye smartere og har mye høyere og mer adekvat utdanning enn oss.
Og når argumentene mot en rund jord også er fraværende så er det ikke mye igjen. (At alt er fake er ikke et argument som er holdbart i dette tilfellet.)

Jeg synes det er flott at folk prøver å tenke selv og at de ønsker å gjøre seg opp sin egen mening basert på fakta, men når det kommer til flat jord kontra rund jord så peker faktisk alle fakta mot en rund jord. Det er strengt tatt bevist at jorden er rund, og da er det også vanskelig å se hvordan det kan være noe annet enn ignoranse som gjør at Orlar tror på en flat jord.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»