Odds Ballklubb

Svar
Brodden

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Brodden »

stc887 skrev: fre sep 30, 2022 7:53 pm
Brodden skrev: fre sep 30, 2022 6:00 pm For å nyansere totalbildet litt, får vi også 10-15 ekstra millioner neste år. .
Fra hvor? Er det medieavtalen så hører jeg 5-6 til 7-8 fra en scout tilknyttet en ES klubb.
Husker ikke hvem jeg hørte dette av, men beløpet har i hvert fall satt seg skikkelig i hodet siden :lol: Vedder ikke imot!

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: fre sep 30, 2022 8:40 pm
Brodden skrev: fre sep 30, 2022 6:00 pm Uten at jeg sitter med fasiten, ser jeg at 30.6.2022 står nevnt i tabellen der klubbene deles inn i de ulike sonene. Og på det tidspunktet hadde vi fortsatt ikke solgt Josh og Lauritsen. Så tipper vi ikke er i rød sone nå. Er det jeg sier feil, synes jeg summene som vi var villige til å betale for Børven, virker helt på tur.

For å nyansere totalbildet litt, får vi også 10-15 ekstra millioner neste år. Likevel må vi nok kutte litt på noen poster. Samtidig har klubben gjort flere fornuftige investeringer for framtiden. Trenerteamet under a-laget har aldri vært sterkere, og klubben har blitt betraktelig mer profesjonalisert i talentarbeidet, i motsetning til hvordan det var før da vår kjære eplebonde styrte rubbel og bit. Så det vi prøver nå, er å bygge et fundament i større grad.

Samtidig skal jeg ikke lyve og si at jeg ikke er bekymret. Men det jeg er mest bekymret for, er det åpenbare kommunikasjonsproblemet som klubben har. Og jeg er fortsatt bekymret over hvor lite profesjonalisert klubben fortsatt virker på toppen, spesielt med tanke på sportssjef og daglig leder.
Jeg forstår godt hva du sier, likevel. Til TA snakker Rønningen om disse merutgiftene så som høyere kvalitet på ernæring, reiseutgifter, unge spillere med prestasjonsrettede kontrakter spiller mer, ansettelsen av utvikler og toppspillerutvikler samt utvidelse av treningsrom. Men vedgår samtidig at det totalt er snakk om småsummer.

Det er opplagt at det er på inntektssiden det svikter - billett- og sponsorinntekter. At det er harde tider for bedrifter generelt sett er jeg innforstått med og dermed også evnen og viljen til store investeringer i sponsormarkedet. Paradokset er at bedriften Odd selv er ganske så topptung i den delen av virksomheten all den tid og stund følgende stillinger befinner seg på lønningslista - leder privatmarked, markedssjef, 2 salgssjefer, markedskonsulent og media/some/web-ansvarlig.

Og det gjør ikke saken bedre at klubbens spydspiss snart er et lag for kun spesielt interesserte.

Det er opplagt at det må tenkes langsiktig samtidig som grep utvilsomt må tas. En høyst vrien øvelse, men tross alt det man er ansatt og betalt for. Sånn sett lite tillitsvekkende at daglig leder stadig vekk dukker unna når det blåser på toppene.
Nettopp. Jeg mener også at klubben har gjort en tabbe med å dumpe billettprisene slik vi har gjort de siste åra. De som er på match nå, det er grunnfjellet. Det er stort sett de som møter opp uansett. Hadde billettene kostet det dobbelte, tror jeg fortsatt at vi hadde hatt et nokså likt oppmøte. Det som får flere folk på kamp, er det som skjer på banen. Jeg møter opp uansett om vi spiller i Eliteserien eller i 5. div. Og jeg liker også tankesettet til Paco. Jeg har ståltroa på at vi har masse godt i vente.

Men jeg skjønner også skepsisen til folk. Det tar lang tid å vinne folks tillit, og ditto kort tid å gruse den igjen. Jeg skjønner godt at hjemmematchen mot Haugesund på 16. mai skremte bort folk. Og til de som så 2-0 kampen mot Ham/Kam sist, jeg skjønner godt at dere duppet av i perioder. Men samtidig kan den manglende interessen knekke nakken på vår kjære fotballklubb.

Mindre folk på kamp betyr mindre sponsorpenger. Strømkrise og en verden i ubalanse betyr mindre sponsorpenger. Mindre sponsorpenger betyr mindre penger til sport. Mindre penger til sport betyr mindre penger på spillere. Mindre penger på spillere betyr dårligere spillere. Og sånn kunne jeg fortsatt. På den ene siden synes jeg at flere varsellamper blinker, men samtidig har jeg ståltro på at Paco blir en suksess om han får tilstrekkelig tid og ikke minst forutsetninger til å lykkes. Og jeg håper virkelig at han får disse forutsetningene, og så skal jeg heller være den første som rekker hånda i været hvis jeg tar feil.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

En grei prestasjon i dag, selv om vi kanskje var noe heldige. Haugesund hadde faktiske to hjemmeseiere på rad før denne. Selv om det er fryktelig irriterende å slippe inn på overtid av første og sekundet annen omgang sparker i gang.

Hvis Odd klarer å havne på 6. plass så vil det være meget sterkt med tanke på spillere vi har mistet gjennom sesongen. Kaasa, Josh og Tobias har reist og leverer varene der de er, og har ikke akkurat blitt erstattet på en optimale måte.

Begynner vi å få tilbake trua på Paco?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ja jeg har trua.
Dette året har jo vært merkelig og vanskelig for flere lag enn Odd. Det har vært klin umulig å tippe resultater i kamper, hele sesongen. Jeg tror neste år( første virkelige sesong etter covid) vil bli mere vanlig.
Nå på slutten av sesongen er det tydeligere hvem som er topp og bunn. Men i gruppa "midt på treet" hbor Odd ligger vinner alle over alle.
Paco må få enda litt tid på seg. Toppnivået til Odd er høyt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Bjoro33 skrev: man okt 03, 2022 10:57 am Ja jeg har trua.
Dette året har jo vært merkelig og vanskelig for flere lag enn Odd. Det har vært klin umulig å tippe resultater i kamper, hele sesongen. Jeg tror neste år( første virkelige sesong etter covid) vil bli mere vanlig.
Nå på slutten av sesongen er det tydeligere hvem som er topp og bunn. Men i gruppa "midt på treet" hbor Odd ligger vinner alle over alle.
Paco må få enda litt tid på seg. Toppnivået til Odd er høyt.
Jeg mener også toppnivået bedres jevnt og trutt. Samtidig har Odd funnet ut hvordan laget forsvarer seg og at laget offensivt angriper mer samlet og ikke tømmer seg helt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd sender utpå et sterkt lag mot Fløy i dag, men er ikke i nærheten. Helt krise det som leveres. Er dette året 2. laget rykker ned til 3. div?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

5. plass 11.661.000
6. plass 11.165.000
7. plass 10.668.000
8. plass 10.172.000
9. plass 10.172.000
10. plass 10.172.000
11. plass 9.676.000
12. plass 9.676.000
13. plass 9.676.000
14. plass 9.179.000
15. plass 8.682.000
16. plass 8.682.000

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Når vi har friskt i minne hvordan økonomien i Odd er om dagen, så mener jeg det er ekstremt viktig å gå for seier i hver kamp fremover. Selv om dette eventuelt går på bekostning av å gi yngre spillere sjansen.

Champis

Legg inn av Champis »

Gunnar88 skrev: tir okt 04, 2022 8:53 am Når vi har friskt i minne hvordan økonomien i Odd er om dagen, så mener jeg det er ekstremt viktig å gå for seier i hver kamp fremover. Selv om dette eventuelt går på bekostning av å gi yngre spillere sjansen.

Det ligger ekstremt mye økonomi i å gi yngre spillere sjansen, så ikke ukritisk enig i den påstanden.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man okt 03, 2022 6:33 pm Odd sender utpå et sterkt lag mot Fløy i dag, men er ikke i nærheten. Helt krise det som leveres. Er dette året 2. laget rykker ned til 3. div?
Nært halve laget hentet inn under Paco uten at jeg dermed makter å se det som et automatisk kvalitetsstempel...
Gjenspeiler det sportslige nivået i klubben pr dd - et A lag som snubler seg til poeng med grusom fotball mens B laget ikke makter det engang.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Vi har en juvel..
..men han får 7-8 minutter..

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Nå er Håndlykken rett i forsvarsmodus på Twitter igjen.


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

HengeTrynet skrev: søn okt 09, 2022 8:57 pm Nå er Håndlykken rett i forsvarsmodus på Twitter igjen.

Oppdaget at jeg selv tydeligvis er blokket av Håndlykken på Twitter, hvorfor vet jeg ikke, men blokket er jeg, uten at jeg kan huske og engang ha kranglet med han om noe som helst. :lol:

cpatton

Legg inn av cpatton »

Canucks skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm
HengeTrynet skrev: søn okt 09, 2022 8:57 pm Nå er Håndlykken rett i forsvarsmodus på Twitter igjen.

Oppdaget at jeg selv tydeligvis er blokket av Håndlykken på Twitter, hvorfor vet jeg ikke, men blokket er jeg, uten at jeg kan huske og engang ha kranglet med han om noe som helst. :lol:
Tenk å være daglig leder i en millionbedrift med 75 ansatte og svare en potensiell kjøper av ens tjenester på den måten. Det er så hinsides alt at et hvert ord eller uttrykk blir fattig.
Forsvarsmodus har han vel forresten vært i siden Fagermo dro...

Lezah

Legg inn av Lezah »


HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Lezah skrev: søn okt 09, 2022 11:05 pm
Det er flaut. Det er jo det.

Lezah

Legg inn av Lezah »

HengeTrynet skrev: man okt 10, 2022 2:33 pm
Lezah skrev: søn okt 09, 2022 11:05 pm
Det er flaut. Det er jo det.
Stensrud fjernet tweeten og burde seff ikke lagt den ut sånn, det ser litt dårlig ut...men er vel frustrert som en del andre.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Lezah skrev: man okt 10, 2022 2:45 pm
HengeTrynet skrev: man okt 10, 2022 2:33 pm
Lezah skrev: søn okt 09, 2022 11:05 pm
Det er flaut. Det er jo det.
Stensrud fjernet tweeten og burde seff ikke lagt den ut sånn, det ser litt dårlig ut...men er vel frustrert som en del andre.
Den som i utgangspunktet her selvfølgelig burde holdt kjeft er Håndlykken. Driter på draget big time nær sagt hver gang han ytrer seg rundt det sportslige. Det holder bare ikke stort lenger.
Når du som daglig leder går i klinsj med supportere på twitter og i kommentarfelt i aviser vitner det om mangelfull forståelse for den helt spesielle dynamikken innen fotballen; den mellom klubb og publikum. Kan sikkert være greit innen en miljøstiftelse som tross alt er basert på en helt annen form for kamp og steile motsetninger.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Han er sin egen håndlykkes smed

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: man okt 10, 2022 4:37 pm
Lezah skrev: man okt 10, 2022 2:45 pm
HengeTrynet skrev: man okt 10, 2022 2:33 pm

Det er flaut. Det er jo det.
Stensrud fjernet tweeten og burde seff ikke lagt den ut sånn, det ser litt dårlig ut...men er vel frustrert som en del andre.
Den som i utgangspunktet her selvfølgelig burde holdt kjeft er Håndlykken. Driter på draget big time nær sagt hver gang han ytrer seg rundt det sportslige. Det holder bare ikke stort lenger.
Når du som daglig leder går i klinsj med supportere på twitter og i kommentarfelt i aviser vitner det om mangelfull forståelse for den helt spesielle dynamikken innen fotballen; den mellom klubb og publikum. Kan sikkert være greit innen en miljøstiftelse som tross alt er basert på en helt annen form for kamp og steile motsetninger.

Og ikke bare det - er og eksempler på at han tar kontakt på pm til folk som ytret seg negativt og prøver å få fjernet ting/endret ting. For en barnslig fjott rett og slett. Ødelegger klubben og dets rykte.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: man okt 10, 2022 7:56 pm
cpatton skrev: man okt 10, 2022 4:37 pm
Lezah skrev: man okt 10, 2022 2:45 pm

Stensrud fjernet tweeten og burde seff ikke lagt den ut sånn, det ser litt dårlig ut...men er vel frustrert som en del andre.
Den som i utgangspunktet her selvfølgelig burde holdt kjeft er Håndlykken. Driter på draget big time nær sagt hver gang han ytrer seg rundt det sportslige. Det holder bare ikke stort lenger.
Når du som daglig leder går i klinsj med supportere på twitter og i kommentarfelt i aviser vitner det om mangelfull forståelse for den helt spesielle dynamikken innen fotballen; den mellom klubb og publikum. Kan sikkert være greit innen en miljøstiftelse som tross alt er basert på en helt annen form for kamp og steile motsetninger.

Og ikke bare det - er og eksempler på at han tar kontakt på pm til folk som ytret seg negativt og prøver å få fjernet ting/endret ting. For en barnslig fjott rett og slett. Ødelegger klubben og dets rykte.
Enig, fryktelig amatørmessig, for ikke å si totalt uhørt, og jeg er ikke det minste overrasket.

hgb

Legg inn av hgb »

Ny kamp i dag, borte mot TIL. Viktig kamp med tanke på plasseringene, med Dennis Gjengaard tilbake fra start og Abel tilbake på benken etter å ha vært helt ute sist.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Nydelig scoring av Ingebrigtsen!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

HengeTrynet skrev: lør okt 15, 2022 5:12 pm Nydelig scoring av Ingebrigtsen!
Fine mål i kveld ja, men synes keeperen deres har holdt høyere nivå enn Tromsø sin

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Horribel kampledelse på tampen. Å ikke få inn friske bein er en katastrofe, men det har man sett en del ganger fra paco i år. Håpløst å lede 2-1 ved 88 og likevel tape

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Aprilsnarr skrev: lør okt 15, 2022 5:54 pm Horribel kampledelse på tampen. Å ikke få inn friske bein er en katastrofe, men det har man sett en del ganger fra paco i år. Håpløst å lede 2-1 ved 88 og likevel tape
Enig, må være surt å tape denne kampen når dere gjør en så god kamp på bortebane.
Tapes mer fra benk enn på banen denne kampen

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Tapes uten tvil fra benken. Paco bytter altfor lite, og gang på gang ser man helt utslitte spillere på slutten av kampene. Her kunne man med fordel brukt mer av troppen og langt tidligere, og hatt løpskraft igjen. Frustrerende

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Var på kampen og satt nært bortefansen. Kanskje årets beste bortesupport på Alfheim spør du meg. Mye humor og masse lyd. Ble selvfølgelig litt kjipt på slutten, men flott gjeng.

cpatton

Legg inn av cpatton »

"Jeg er stolt av guttene"
Fargeklatt i sort og hvitt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det jeg ikke skjønner er hvordan Paco kan melde at dette var årets beste bortekamp.

Jeg er med på at Odd var gode i store deler av kampen, men mot slutten blir vi løpt i senk av et meget godt TIL. Hvorfor i alle dager gjør ikke Paco grep??

Dette er en gjentagende greie, som skjer neste i hver kamp. Odd leder når det nærmer seg 90 minutter. Hvorfor gjør ikke Paco grep for å drepe kampen? Jeg også skjønner at det ikke funker hver gang, men uansett er det åpenbart fordelaktig for Odd i de situasjonene. Tempoet dras fullestendig ned og vi kan sette inn mer rutine.

Akkurat på dette feltet forstår jeg null av hva Paco driver med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»