Hagen-saken

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Hagen-saken

Legg inn av oddvar_kjempebra »

B.O.B. skrev: søn sep 18, 2022 4:01 pm Noen som har Dagbladet pluss og kan fortelle hva Unni Lindell har å mene om saken?
Hun sier hun er sikker på hva som har skjedd i saken, men vil ikke si hva det er.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

oddvar_kjempebra skrev: man sep 19, 2022 12:52 pm
B.O.B. skrev: søn sep 18, 2022 4:01 pm Noen som har Dagbladet pluss og kan fortelle hva Unni Lindell har å mene om saken?
Hun sier hun er sikker på hva som har skjedd i saken, men vil ikke si hva det er.
Informerende.

guru

Legg inn av guru »


Haugzu

Legg inn av Haugzu »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken

Aiai, nå skjer det saker!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tipper siktelsen kom som følge av en ransakelse, og når de ikke har ført til at de har gått for varetektsfengsling så skal man nok være forsiktig med å skru opp forventningene. Og jeg tror ingen hadde gitt seg som påtaleleder rett etterpå om man trodde at dette skulle være det som åpnet saken, da gir man jo bort den største saken i Norge på gud vet hvor mange år.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ja, bobler heller ikke over av spenning her i gården. Tror nok dette bare er en praktisk greie for at de skal kunne etterforske mannen litt mer nøye.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken
Skeptisk. Virker som en person som ikke vet helt hva han gjør da han er tatt for så mye tull tidligere i andre sammenhenger. Virker litt for uprofesjonell på en måte..

startelver

Legg inn av startelver »

Haugzu skrev: fre sep 30, 2022 4:19 pm
guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken

Aiai, nå skjer det saker!
Neppe, dette er en kjent bedrager og svindler som har holdt på med kriminalitet i åresvis. Jeg mistenker at han har noe å gjøre med simkortene som er kjøpt, men han har ikke noe med selve drapet å gjøre.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken
Politiet har nå sett ferdig serien og har arresert vedkommende på bakrunn av opplysninger fra serieskaperne. Ifølge mine kilder så politiet serien gjennom Netflixs 14 dagers prøveperiode.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Tre menn er siktet. Saken blir neppe henlagt i nærmeste framtid.. Netflix med tv serie og folkene bak tv-serien hevder å ha funnet nye spor som politiet ikke har sett.

Gamle Tom mot skafottet, sakte men sikkert ?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Disse siktelsene er helt ubetydelige med mindre de finner beviser mot disse folkene. Jeg tror nok det er mer halmstrå politiet finner i etterforskningen som de må sjekke ut. Hvis du er i nærheten av typen som kan mistenkes og dine veier krysser ett eller annet sted i etterforskningen så må du nok sjekkes ut noe ekstra. Men i hvilken grad er det greit at de gjør det?

Du blir siktet for medvirkning til drap uten din viten, hjemmet blir hemmelig ransaket og du blir overvåket. Du har ikke noe med dette å gjøre overhodet, og du har en plausibel forklaring på hvorfor du kjørte i en gate like i nærheten på dagen som teller.
Er det greit at de gjør så store inngrep i livet ditt selv om du ikke merker det? Hva hvis du merker overvåkning, men hvorfor skal du være overvåket, og da utvikler paranoia?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Interessante opplysninger om hvorfor den nye siktede havnet i politiets søkelys.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y ... ass-paa-pc

Nå er jo ikke funn av dette passet enebetydende med at en er innblandet, men skjønner godt at dette er noe som bør sjekkes ut.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Veldig rart om en som er skyldig i drap skal sitte med bevis på PCen. Den hadde vært destruert for lengst.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Da er nok siktelsen uinteressant for saken.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

Det der kan være et gjennombrudd eller ingenting. Han har stjålet pssset til golfen og etablert en email adresse i golfens navn , og etablert kryptokontoer med den emailen , og disse er relevant i saken. Fortid med svindel , idtyveri og dokfalsk.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er flere som hadde tilgang på dette passet fra dark web, kjeltringene elsker å ha ekstra ID liggende som de kan misbruke. Så hvis politiet ikke kan bevise noe, betyr dette ingenting.

Dessuten kan jeg ikke tenke meg at en lavstatus kriminell som dette her, med masse dommer bak seg, står bak kidnappingen. Tror fortsatt det er utlendinger involvert.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rompetrollet skrev: ons okt 05, 2022 12:22 am Det der kan være et gjennombrudd eller ingenting. Han har stjålet pssset til golfen og etablert en email adresse i golfens navn , og etablert kryptokontoer med den emailen , og disse er relevant i saken. Fortid med svindel , idtyveri og dokfalsk.
Nei, det stemmer da ikke. Om de hadde kunne knyttet han til den e-postadressen som har vært brukt og etablering av kryptokontoer så hadde det vært et gjennombrudd. Men saken sier jo bare at han har hatt Golf sitt pass og det har sannsynligvis titalls, kanskje hundretalls andre personer også.

Men jeg forstår jo siktelse, for det gir mulighet til en del etterforskningsskritt som er viktig. Men siden han ikke har blitt varetektsfengslet så regner jeg med at de ikke har funnet noe som knytter han til saken utover passet.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

GoingKronos skrev: ons okt 05, 2022 6:39 pm
Rompetrollet skrev: ons okt 05, 2022 12:22 am Det der kan være et gjennombrudd eller ingenting. Han har stjålet pssset til golfen og etablert en email adresse i golfens navn , og etablert kryptokontoer med den emailen , og disse er relevant i saken. Fortid med svindel , idtyveri og dokfalsk.
Nei, det stemmer da ikke. Om de hadde kunne knyttet han til den e-postadressen som har vært brukt og etablering av kryptokontoer så hadde det vært et gjennombrudd. Men saken sier jo bare at han har hatt Golf sitt pass og det har sannsynligvis titalls, kanskje hundretalls andre personer også.

Men jeg forstår jo siktelse, for det gir mulighet til en del etterforskningsskritt som er viktig. Men siden han ikke har blitt varetektsfengslet så regner jeg med at de ikke har funnet noe som knytter han til saken utover passet.
Var det som stod i avisa , i vg , men du er sikkert mye klokere du vet du . Rart du ikke er blitt annet enn tastaturhater.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 8:41 am
Var det som stod i avisa , i vg , men du er sikkert mye klokere du vet du . Rart du ikke er blitt annet enn tastaturhater.
Nei, det var ikke det som sto i avisa, og man trenger strengt tatt ikke være så klok for å lese hva som faktisk står i en artikkel. Og det er ikke hat å rette opp faktafeil.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

GoingKronos skrev: tor okt 06, 2022 9:33 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 8:41 am
Var det som stod i avisa , i vg , men du er sikkert mye klokere du vet du . Rart du ikke er blitt annet enn tastaturhater.
Nei, det var ikke det som sto i avisa, og man trenger strengt tatt ikke være så klok for å lese hva som faktisk står i en artikkel. Og det er ikke hat å rette opp faktafeil.
Det er et sitat tatt rett fra avisa. Men skjønner det at det er et høydepunkt for kverulanter å sitte 24/7 på nettforum for å angripe alle som deltar..

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:41 am
GoingKronos skrev: tor okt 06, 2022 9:33 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 8:41 am
Var det som stod i avisa , i vg , men du er sikkert mye klokere du vet du . Rart du ikke er blitt annet enn tastaturhater.
Nei, det var ikke det som sto i avisa, og man trenger strengt tatt ikke være så klok for å lese hva som faktisk står i en artikkel. Og det er ikke hat å rette opp faktafeil.
Det er et sitat tatt rett fra avisa. Men skjønner det at det er et høydepunkt for kverulanter å sitte 24/7 på nettforum for å angripe alle som deltar..
Nei, det var ikke et direkte sitat fra VG. Her er artikkelen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y ... ass-paa-pc

Alt som blir sagt er at han var i besittelse av passet. Det står ikke at man vet at det er denne mannen som opprettet de aktuelle kryptokontoene.

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

Kverulantene s livsløp det , de har ingen venner i det virkelige liv fordi ingen orker å høre på kverulanter , eneste en kan gjøre med kverulanter er å jatte med og det blir man dritlei av. Når kverulantene blir uten venner så blir de tastaturkverulanter på nettforum.snakk om loosere

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 9:50 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:41 am
GoingKronos skrev: tor okt 06, 2022 9:33 am

Nei, det var ikke det som sto i avisa, og man trenger strengt tatt ikke være så klok for å lese hva som faktisk står i en artikkel. Og det er ikke hat å rette opp faktafeil.
Det er et sitat tatt rett fra avisa. Men skjønner det at det er et høydepunkt for kverulanter å sitte 24/7 på nettforum for å angripe alle som deltar..
Nei, det var ikke et direkte sitat fra VG. Her er artikkelen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y ... ass-paa-pc

Alt som blir sagt er at han var i besittelse av passet. Det står ikke at man vet at det er denne mannen som opprettet de aktuelle kryptokontoene.
Det var min første setning ..gjennombrudd eller ingenting og det var det som stod i avisa. Du kan i det minste lese det jeg skrev før du kverulerer

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

Forøvrig stod også navnet på emailadressa han opprettet etter bilde av passet, og han har etablert kryptokontoer med infoene i passet. Det stod også.. det stod også at det ikke betyr at han har noe med forsvinningen å gjøre..men er diktet for medvirkning til drap

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:54 am
oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 9:50 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:41 am

Det er et sitat tatt rett fra avisa. Men skjønner det at det er et høydepunkt for kverulanter å sitte 24/7 på nettforum for å angripe alle som deltar..
Nei, det var ikke et direkte sitat fra VG. Her er artikkelen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y ... ass-paa-pc

Alt som blir sagt er at han var i besittelse av passet. Det står ikke at man vet at det er denne mannen som opprettet de aktuelle kryptokontoene.
Det var min første setning ..gjennombrudd eller ingenting og det var det som stod i avisa. Du kan i det minste lese det jeg skrev før du kverulerer
Dette er hva du skrev:

-Det der kan være et gjennombrudd eller ingenting. Han har stjålet passet til golfen og etablert en email adresse i golfens navn , og etablert kryptokontoer med den emailen , og disse er relevant i saken. Fortid med svindel , idtyveri og dokfalsk..

Det er ikke bekreftet at han har etablert en email adresse i golfens navn , og etablert kryptokontoer med den emailen

Mulig at du mente noen annet enn det du faktisk skrev, men da kan du ikke bli sur når noen retter på deg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:57 am Forøvrig stod også navnet på emailadressa han opprettet etter bilde av passet, og han har etablert kryptokontoer med infoene i passet. Det stod også..
Hvor i artikkelen jeg nettopp linket til stod det?

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:57 am Forøvrig stod også navnet på emailadressa han opprettet etter bilde av passet, og han har etablert kryptokontoer med infoene i passet. Det stod også..
Hvor i artikkelen jeg nettopp linket til stod det?
Ohgolf@gmsil.com

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 10:46 am
oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:57 am Forøvrig stod også navnet på emailadressa han opprettet etter bilde av passet, og han har etablert kryptokontoer med infoene i passet. Det stod også..
Hvor i artikkelen jeg nettopp linket til stod det?
Ohgolf@gmsil.com
Hvor stå det at han (den siktede) har etablert kryptokontoer med infoene i passet?

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 9:57 am Forøvrig stod også navnet på emailadressa han opprettet etter bilde av passet, og han har etablert kryptokontoer med infoene i passet. Det stod også..
Hvor i artikkelen jeg nettopp linket til stod det?
Du må Google siktet i Hagensaken OG LESE det som står i artikkelen ..Økokrim fant kopi av et pass og overleverte saken til Øst politidistrikt. De fant ut at den sikta hadde etablert emailadressa ohgolf@gmail.com
Denne emailadressen er benyttet til å etablere kryptokontoer..

Brukeravatar
Rompetrollet
Innlegg: 130

Legg inn av Rompetrollet »

oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 10:52 am
Rompetrollet skrev: tor okt 06, 2022 10:46 am
oddvar_kjempebra skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am

Hvor i artikkelen jeg nettopp linket til stod det?
Ohgolf@gmsil.com
Hvor stå det at han (den siktede) har etablert kryptokontoer med infoene i passet?
Det stod en eller flere. Det er derfor det står at det kan vre gjennombrudd eller ingenting vedr saken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»