Arsenal Football Club - Pride of London

Svar

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:30 am
Fly Emirates
Bare av nysgjerrighet: Ville du hatt problemer med Equinor som sponsor?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons okt 05, 2022 8:11 pm
Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:30 am
Fly Emirates
Bare av nysgjerrighet: Ville du hatt problemer med Equinor som sponsor?
Nope, men nå er det ikke energibransjen jeg har et problem med. Jeg forventer ikke at vi skal være 100% grønne og lage draktene våre ut av bambusfis, men jeg syns man kan være litt mer selektive i hvem man promoterer. Å promotere statseide selskaper fra regimer som gir totalt beng i menneskerettigheter, kvinneundertrykkelse, slavearbeid, rett til egen legning, osv. syns jeg vi kan spare oss for.

Hvor dette moralske skillet skal gå har jeg ikke satt meg veldig inn i, men Fly Emirates er langt over denne streken etter min mening.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons okt 05, 2022 8:47 pm
Enzino skrev: ons okt 05, 2022 8:11 pm
Wellé skrev: tir okt 04, 2022 8:30 am
Fly Emirates
Bare av nysgjerrighet: Ville du hatt problemer med Equinor som sponsor?
regimer som gir totalt beng i menneskerettigheter
Just my point.

Folk i Norge har veldig god moral når det gjelder ting andre lands myndigheter gjør.

Faktum er at den norske staten - som er aksjonær i Equinor - bryter menneskerettighetene mest (per capita) av alle land i Europa, utenom Russland og Tyrkia, målt ved dommer i mot i menneskerettighetsdomstolen.

Det er ikke engang sportsvasking, det er bare ren ignoranse uten mål og mening.

Likevel har "alle" i Norge store problemer med sportsvaksing (jeg synes også det er forkastelig, så ikke ta dette som noe forsvar av sportsvasking), men jeg hører aldri si noe negativt om den norske staten. Hvorfor ikke egentlig? Hvorfor er rettighetene til fremmedarbeidere og skeive i Qatar, viktigere for nordmenn, enn familiers rettigheter for norske statsborgere i Norge? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Jeg synes det er et fasinerende fenomen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Wellé skrev: ons okt 05, 2022 6:35 pm
Flaks for dere at Adidas satser på lag i storbyer.

Neida, vel fortjent dette, jobbes godt både på og utenfor banen for dere om dagen.

Intervjuet med Raul S hos The Athletic virker også verdt å ta en kikk på, kun rukket å lese raskt over tidligere i dag riktignok.

“I loved it at Arsenal. You cannot imagine — the people in the club, the history of the club,” Raul Sanllehi says.

“I really felt I was at the top of the world there. I love the owners, the Kroenkes. But the last 10 months there were horrible. I had to lay off 55 people, without knowing I was the 56th.”

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons okt 05, 2022 9:01 pm Just my point.

Folk i Norge har veldig god moral når det gjelder ting andre lands myndigheter gjør.

Faktum er at den norske staten - som er aksjonær i Equinor - bryter menneskerettighetene mest (per capita) av alle land i Europa, utenom Russland og Tyrkia, målt ved dommer i mot i menneskerettighetsdomstolen.

Det er ikke engang sportsvasking, det er bare ren ignoranse uten mål og mening.

Likevel har "alle" i Norge store problemer med sportsvaksing (jeg synes også det er forkastelig, så ikke ta dette som noe forsvar av sportsvasking), men jeg hører aldri si noe negativt om den norske staten. Hvorfor ikke egentlig? Hvorfor er rettighetene til fremmedarbeidere og skeive i Qatar, viktigere for nordmenn, enn familiers rettigheter for norske statsborgere i Norge? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig. Jeg synes det er et fasinerende fenomen.
Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på, og også gjerne da med en fordeling av hvilke menneskerettigheter vi bryter og hvor ofte sett opp mot f.eks verstingene Tyrkia og Russland. Hvor stor tidsperiode er dette utvalget absert på? Dette er en veldig enkel statistikk å lese og tenke at Norge er verstinger på menneskerettigheter, men jeg tipper at hvis du faktisk dykker litt ned i materien så finnes det veldig logiske forklaringer på hvorfor man topper en slik oversikt, uten at det faktisk viser seg at Norge er et land som "gir beng i menneskerettigheter". Som en som jobber med å bruke statistikk for å presentere forslag til endringer, så kan jeg et og annet om å sette forutsetninger og avgrensninger for å sørge for at det jeg mener er riktig er det som fremstår som riktig.

Søkte kjapt rundt på nettet, og fant blant annet at organisasjonen Freedom House som rangerer hvor godt land følger menneskerettighetene, hadde Norge, sammen med Finland og Sverige, som én av 3 land med maks score (100).
https://freedomhouse.org/countries/free ... d%20Status

Dette er selvfølgelig en like lettangripelig påstand ettersom jeg ikke har giddet å sette meg ned å lese hva slags forusetninger som de har lagt til grunn for denne rangeringen, MEN basert på det de fleste av oss vet om hva slags rettigheter vi har i Norge, og hvor godt de faktisk blir beskyttet, så sier det seg selv at dette er veldig mye nærmere sannheten enn at Norge er en versting når dte kommer til menneskerettigheter.

Ergo, jeg kommer til å fortsette og sitte på min høye hest og stille moralske krav til klubben som jeg holder med. Den kommer garantert til å falle for kort, men jeg syns at selvom den svikter sitt globale ansvar så er det veldig flott at den i mye større grad har tatt tak i sitt lokale ansvar. Spillere og ansatte stiller opp til lokale veldedigheter, klubben direkte reklamerer for lokale selskaper og investerer i lokalsamfunnet. Forhåpentligvis tar den også skritt på hva slags globale selskaper som den handler med, og jeg tror som sagt at man ikke taper fryktelig mye på å bytte ut Fly Emirates med en annen draktsponsor. Som du selv har kommentert hyppig. Arsenal gjør det dårlig kommersielt og over de siste ti årene så har vi stort sett hatt en av de dårligste hovedsponsoravtalene av topp 6.
Sist redigert av Wellé den tor okt 06, 2022 8:58 am, redigert 1 gang totalt.

Moist

Legg inn av Moist »

Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Blir glad når jeg tenker på når Aubameyang skaper kognitiv dissonans i garderoben på Stamford etter hvert.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Meh, kunne ikke brydd meg mindre. Litt kjipt at han nå spiller under en langt bedre trener enn Tuchel (kontroversiell påstand I know, men en jeg mener oppriktig), en jeg faktisk tror kan presse de siste dråpene ut av sitronen, men jeg tror ikke han er god nok for en topp 6-klubb i PL lengre.

Aubameyang var veldig god for oss i 2,5 år, men en jeg aldri forelsket meg i. Syns han hadde såpass mange svakheter som spiller at vi betalte rimelig overpris for han til tross for målene han scoret. Jeg syns kombinasjonen av han og Lacazette var totalt en meget dårlig bruk av penger, og sammen med Özil-kontrakten så hemmet det oss økonomisk fra å faktisk bygge et slagkraftig lag.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Vi trodde Giroud var "ferdig" når vi hentet han fra dere, men sannelig hadde han fortsatt mye fotball i seg og jeg syns faktisk at han ble bedre i årene etter at han forlot dere. Nå er han en nøkkelspiller for regjerende serie-A mester så han har ikke gitt seg enda.

Auba har så langt spilt for lite til at vi kan trekke noen konklusjoner, men det er tendenser til noe tilsvarende i den forstand at han virker kvikkere enn han gjorde mot slutten i Arsenal. Jeg trodde vi fikk en spiller som var "ferdig", som jeg trodde med Giroud, men så langt virker dette som en spiller som er langt fra ferdig og kanskje kan levere på sitt beste fremover.

Moist

Legg inn av Moist »

Orakelet skrev: tor okt 06, 2022 9:04 am
Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Vi trodde Giroud var "ferdig" når vi hentet han fra dere, men sannelig hadde han fortsatt mye fotball i seg og jeg syns faktisk at han ble bedre i årene etter at han forlot dere. Nå er han en nøkkelspiller for regjerende serie-A mester så han har ikke gitt seg enda.

Auba har så langt spilt for lite til at vi kan trekke noen konklusjoner, men det er tendenser til noe tilsvarende i den forstand at han virker kvikkere enn han gjorde mot slutten i Arsenal. Jeg trodde vi fikk en spiller som var "ferdig", som jeg trodde med Giroud, men så langt virker dette som en spiller som er langt fra ferdig og kanskje kan levere på sitt beste fremover.
Giroud er definitivt noen jeg er mer bitter over enn Auba

Wellé

Legg inn av Wellé »

Orakelet skrev: tor okt 06, 2022 9:04 am
Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Vi trodde Giroud var "ferdig" når vi hentet han fra dere, men sannelig hadde han fortsatt mye fotball i seg og jeg syns faktisk at han ble bedre i årene etter at han forlot dere. Nå er han en nøkkelspiller for regjerende serie-A mester så han har ikke gitt seg enda.

Auba har så langt spilt for lite til at vi kan trekke noen konklusjoner, men det er tendenser til noe tilsvarende i den forstand at han virker kvikkere enn han gjorde mot slutten i Arsenal. Jeg trodde vi fikk en spiller som var "ferdig", som jeg trodde med Giroud, men så langt virker dette som en spiller som er langt fra ferdig og kanskje kan levere på sitt beste fremover.
Da

Jeg er 90% sikker på at vi spilte Aubameyang dårligere enn han var, og at han og Arteta gikk i klinsj påvirket spillet hans. Han har alltid vært en spiller som trenger å ha det godt i livet for å prestere.

Det sagt, han passet ikke inn hos oss i det hele tatt. Hvis man sammenligner selv hans beste sesonger i Arsenal så når det ikke opp til knehasene av hva Jesus leverer for oss pdd. Som kantspiller så tilnærmet drepte han alt oppbyggende spill langs den kanten, og som spiss så slet vi enormt med å få sentralitet og trekke lag inn mot midten slik at vi kunne rulle opp rundt dem. Han er en mester når det kommer til bevegelser i boks så hvis han spiller på et lag som klarer å få ballen ofte nok inn i boksen til tross for hans svakheter i spillet så vil han lykkes. Arsenal klarte ikke det, mulig Chelsea klarer det.

Giroud var kjipere å miste da vi mistet han enn det Aubameyang var i forrige sesong. Ingen av de var gode nok til å være førstevalg for Arsenal da de dro riktignok.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Wellé skrev: tor okt 06, 2022 9:16 am og som spiss så slet vi enormt med å få sentralitet og trekke lag inn mot midten slik at vi kunne rulle opp rundt dem.

Hm, dette var veldig interessant. Chelsea vil typisk ha veldig mange spillere sentralt, hvilket tvinger motstander til det samme, og så har vi et par gode vingbacker (James og Chillwell / Cuca) som vil komme seg fri på vingene til å slå innlegg. Er dette en spillestil som passer Auba bra?

Jeg har ikke sett han nok til å sette ord på hva han gjør riktig enda, men jeg har registrert at han fungerer bedre sentralt i en offensiv treer enn spillerne som har spilt der tidligere (Lukaku, Werner, Havertz, Broja, Sterling). Han klarer "link-up" spillet med de andre (i motsetning til Lukaku og Werner), men i tillegg har vi endelig en spiller som faktisk holder plassen sin i boksen og "lukter" mål (i motsetning til resten).

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Orakelet skrev: tor okt 06, 2022 9:04 am
Enzino skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
Onv95 skrev: ons okt 05, 2022 10:20 pm Denne Aubameyang virker som et bra talent, som vi burde kikket på i sommer
Jeg blir fysisk kvalm når jeg ser ham score i blått. Gruer meg til de obligatoriske målene mot oss.
Vi trodde Giroud var "ferdig" når vi hentet han fra dere, men sannelig hadde han fortsatt mye fotball i seg og jeg syns faktisk at han ble bedre i årene etter at han forlot dere. Nå er han en nøkkelspiller for regjerende serie-A mester så han har ikke gitt seg enda.

Auba har så langt spilt for lite til at vi kan trekke noen konklusjoner, men det er tendenser til noe tilsvarende i den forstand at han virker kvikkere enn han gjorde mot slutten i Arsenal. Jeg trodde vi fikk en spiller som var "ferdig", som jeg trodde med Giroud, men så langt virker dette som en spiller som er langt fra ferdig og kanskje kan levere på sitt beste fremover.
Auba er en god spiller, som sikkert kommer til å putte en god del for dere. Som Wellé skrev, så er han god så lenge visse forutsetninger er på plass (spillestil, humør, etc.) Forhåpentligvis for dere har han også lært av feilene han gjorde i Dortmund og Arsenal, og blitt mer voksen.

Jeg angrer på ingen måte på at vi slapp ham likevel. Etter han fikk superkontrakten sin bidro han lite, brøt interne regler og virket humørsyk.

Giroud derimot, hadde passet bedre hos oss enn Lacazette gjorde. Han var spillertypen vi manglet årene etter han forsvant. Samtidig har nok jeg, og andre, glemt hvor mange sjanser mannen brant for oss. Levert på sølvfat fra Özil og Cazorla.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?
Jeg har gjort det litt forskjellige måter, enten via Arsenal Norway, Red membership og kjøp via Finn. Jeg syns Arsenal Norway har vært det tryggeste og enkleste alternativet, men "ulempen" er at jeg ikke har vært ekstatisk over plassene akkurat. Da har vi sittet på Stadium Block 123 de 4 gangene jeg har benyttet meg av det, som er en av kortsidene oppe.

Finn fikk jeg nok de beste billettene, den gangen jeg brukte det, men det e rjo litt avhengig av hvilke billetter personen du kjøper av har. Red Membership begynner det å bli lenge siden jeg gjorde det, men syns det hele var litt stress siden vi måtte melde inn noen av de andre i reisefølge blant annet. Det må man kanskje for den norske supporterklubben også når jeg tenker meg om, men da har jeg bare reist med faren min som også er medlem.

Det eneste det gjelder å være litt obs på selvsagt er at man bør vente med å bestille billetter til etter at TV-kampene er satt. Ettersom Arsenal1) er et topplag og 2) spiller i EL så kan vi bli flekset til mandagskampen. Vurderte å bestille billetter til en kamp denne høsten, men siden det er en del å gjøre på jobben så tok jeg ikke sjansen på at man mistet minimum halvannen arbeidsdag.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?
Er du red member fortsatt?
Hvis du melder inn sønnen din som junior gunner, så kan dere begge sitte på "family enclosure".

Problemet i år er at Arsenal selger ut umiddelbart. Godfølelsen er tilbake og selv kampen mot Glimt gikk veldig raskt.

Jeg er sølvmedlem og pleier å følge litt med hva jeg har tilgang til, og i år har jeg ikke hatt mulighet til noen av PL-kampene etter at de er sluppet til sølv(de siste årene har det vært veldig enkelt å få billetter for sølv).

Så mitt råd vil være å være medlem i supporterklubbene i Norge og i Arsenal. Får du ikke billetter der, så må du på "svartebørs".

Reiser man alene så kan man alltids kjøpe fra en tout utenfor stadion, men har man barn med så må jo ting være på stell.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tor okt 06, 2022 12:51 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?
Jeg har gjort det litt forskjellige måter, enten via Arsenal Norway, Red membership og kjøp via Finn. Jeg syns Arsenal Norway har vært det tryggeste og enkleste alternativet, men "ulempen" er at jeg ikke har vært ekstatisk over plassene akkurat. Da har vi sittet på Stadium Block 123 de 4 gangene jeg har benyttet meg av det, som er en av kortsidene oppe.

Finn fikk jeg nok de beste billettene, den gangen jeg brukte det, men det e rjo litt avhengig av hvilke billetter personen du kjøper av har. Red Membership begynner det å bli lenge siden jeg gjorde det, men syns det hele var litt stress siden vi måtte melde inn noen av de andre i reisefølge blant annet. Det må man kanskje for den norske supporterklubben også når jeg tenker meg om, men da har jeg bare reist med faren min som også er medlem.

Det eneste det gjelder å være litt obs på selvsagt er at man bør vente med å bestille billetter til etter at TV-kampene er satt. Ettersom Arsenal1) er et topplag og 2) spiller i EL så kan vi bli flekset til mandagskampen. Vurderte å bestille billetter til en kamp denne høsten, men siden det er en del å gjøre på jobben så tok jeg ikke sjansen på at man mistet minimum halvannen arbeidsdag.
Ja, det er den andre utfordringen. Jeg tror jeg skulle klart å få fri til å dra en langhelg, men er heller ikke helt komfortabel med å ta sønnen ut av skole både fredag og mandag.

Men hvis jeg drøyer for lenge antar jeg at sjansen for at kampen blir utsolgt også er stor.

Sist jeg dro var jeg på Club Level, men det var med faren min. Men med en 9åring blir gratis øl i pausen litt bortkasta, både for ham og meg :lol:

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:20 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?
Er du red member fortsatt?
Hvis du melder inn sønnen din som junior gunner, så kan dere begge sitte på "family enclosure".

Problemet i år er at Arsenal selger ut umiddelbart. Godfølelsen er tilbake og selv kampen mot Glimt gikk veldig raskt.

Jeg er sølvmedlem og pleier å følge litt med hva jeg har tilgang til, og i år har jeg ikke hatt mulighet til noen av PL-kampene etter at de er sluppet til sølv(de siste årene har det vært veldig enkelt å få billetter for sølv).

Så mitt råd vil være å være medlem i supporterklubbene i Norge og i Arsenal. Får du ikke billetter der, så må du på "svartebørs".

Reiser man alene så kan man alltids kjøpe fra en tout utenfor stadion, men har man barn med så må jo ting være på stell.
Jeg har nok aldri vært red member. Tenker på kampen mot Bournemouth, så det bør ikke være så rift om billettene der, kanskje.

Jeg tipper jeg får gå for reiseselskap, siden økonomien ikke tilsier at det blir mer enn maks en tur annenhvert år på meg. Da blir medlemskap fort dyrere enn den ekstra kostnaden.

Hadde suksess med svartebørs første gangen jeg så kamp. Var i 2006, og fikk med meg siste året på Highbury.
Var med kjæreste, så måtte ha to billetter ved siden av hverandre. Kom ei dame på over 60 år, Arsenaldrakt og permanent, som bare hadde en billett. Skuffelsen min lyste nok lang vei, men ca 20 minutt før avspark kom samme dame tilbake, og hadde snakket med tre familier som var sesongkortinnehavere, og organisert dem slik at vi fikk to ledige billetter ved siden av hverandre :D

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:21 pm Ja, det er den andre utfordringen. Jeg tror jeg skulle klart å få fri til å dra en langhelg, men er heller ikke helt komfortabel med å ta sønnen ut av skole både fredag og mandag.

Men hvis jeg drøyer for lenge antar jeg at sjansen for at kampen blir utsolgt også er stor.

Sist jeg dro var jeg på Club Level, men det var med faren min. Men med en 9åring blir gratis øl i pausen litt bortkasta, både for ham og meg :lol:
Hahah, det hørtes ikke dumt, men samtidig ikke passende med sønn på slep.

Sånn sett så kan jo billettene via Arsenal Norway kanskje også være gode for dere. Jeg syns det har vært litt "kjipt" siden man ikke får med seg den aller sykeste stemningen, men det er heller ikke noe jeg nødvendigvis jeg ville hatt med min futuristiske sønn på heller når han er 9 år :P Jeg tror uansett at stemningen på Ashburton Grove (tester ut om jeg skal begynne å kalle stadion for det) såpass sjuk for tiden at jeg tror man får gofølelsen uansett hvor man sitter.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:32 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:20 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 12:44 pm Jeg er inne på tanken å reise over sammen med sønnen min på 9 år i løpet av våren, men er lite gira på å betale overpris for hotell og kampbillett.

Det er 8 år siden sist jeg var på Emirates, så tiden er overmoden. Da brukte jeg en turarrangør, som i og for seg er greit.

Er det slik at man kan få billigere billetter om man er medlem av supporterklubben? Da må vel også sønnen min være medlem, og da går vel vinninga opp i spinninga?
Er du red member fortsatt?
Hvis du melder inn sønnen din som junior gunner, så kan dere begge sitte på "family enclosure".

Problemet i år er at Arsenal selger ut umiddelbart. Godfølelsen er tilbake og selv kampen mot Glimt gikk veldig raskt.

Jeg er sølvmedlem og pleier å følge litt med hva jeg har tilgang til, og i år har jeg ikke hatt mulighet til noen av PL-kampene etter at de er sluppet til sølv(de siste årene har det vært veldig enkelt å få billetter for sølv).

Så mitt råd vil være å være medlem i supporterklubbene i Norge og i Arsenal. Får du ikke billetter der, så må du på "svartebørs".

Reiser man alene så kan man alltids kjøpe fra en tout utenfor stadion, men har man barn med så må jo ting være på stell.
Jeg har nok aldri vært red member. Tenker på kampen mot Bournemouth, så det bør ikke være så rift om billettene der, kanskje.

Jeg tipper jeg får gå for reiseselskap, siden økonomien ikke tilsier at det blir mer enn maks en tur annenhvert år på meg. Da blir medlemskap fort dyrere enn den ekstra kostnaden.

Hadde suksess med svartebørs første gangen jeg så kamp. Var i 2006, og fikk med meg siste året på Highbury.
Var med kjæreste, så måtte ha to billetter ved siden av hverandre. Kom ei dame på over 60 år, Arsenaldrakt og permanent, som bare hadde en billett. Skuffelsen min lyste nok lang vei, men ca 20 minutt før avspark kom samme dame tilbake, og hadde snakket med tre familier som var sesongkortinnehavere, og organisert dem slik at vi fikk to ledige billetter ved siden av hverandre :D
Alle PL kamper rives bort uansett, men skal du via reiseselskap så er det greit nok.

Flere reiseselskap bruker nettopp Club Level billetter, spør dem gjerne, noen ganger er prisen bare et par hundrelapper ekstra. Dette selv om sønnen din ikke drikker øl :-) . Gratis drikke får han uansett der, men for en niåring vil det være fantastisk utsikt til kampen uten noen som står i veien foran. Det er i det hele tatt en veldig trygg og fin måte å ha barn med på kamp der. Ingen dokø eller generell trengsel, man får kjøpt bedre mat, folk er generelt hyggeligere der imho.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Måtte ta meg en tur inn på siden til Arsenal og se litt, jf det vi diskuterer nå.

Nottingham Forrest har ingen ledige billetter.
PSV er solgt ut.
Glimt har masse billetter til i kveld - det hadde de ikke sist jeg sjekket, så her har mange reiseselskaper o.l. returnert sine billetter.
Brighton i Carabao cup har masse ledige billetter 9.nov.

Kanskje vi skulle kjørt en "Gunners FD tur" og bestilt en hospitality pakke. Prisen er brutal, men delt på antall mennesker og mtp det man får inkludert:

https://hospitality.arsenal.com/matchda ... liverpool/

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:43 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:32 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:20 pm

Er du red member fortsatt?
Hvis du melder inn sønnen din som junior gunner, så kan dere begge sitte på "family enclosure".

Problemet i år er at Arsenal selger ut umiddelbart. Godfølelsen er tilbake og selv kampen mot Glimt gikk veldig raskt.

Jeg er sølvmedlem og pleier å følge litt med hva jeg har tilgang til, og i år har jeg ikke hatt mulighet til noen av PL-kampene etter at de er sluppet til sølv(de siste årene har det vært veldig enkelt å få billetter for sølv).

Så mitt råd vil være å være medlem i supporterklubbene i Norge og i Arsenal. Får du ikke billetter der, så må du på "svartebørs".

Reiser man alene så kan man alltids kjøpe fra en tout utenfor stadion, men har man barn med så må jo ting være på stell.
Jeg har nok aldri vært red member. Tenker på kampen mot Bournemouth, så det bør ikke være så rift om billettene der, kanskje.

Jeg tipper jeg får gå for reiseselskap, siden økonomien ikke tilsier at det blir mer enn maks en tur annenhvert år på meg. Da blir medlemskap fort dyrere enn den ekstra kostnaden.

Hadde suksess med svartebørs første gangen jeg så kamp. Var i 2006, og fikk med meg siste året på Highbury.
Var med kjæreste, så måtte ha to billetter ved siden av hverandre. Kom ei dame på over 60 år, Arsenaldrakt og permanent, som bare hadde en billett. Skuffelsen min lyste nok lang vei, men ca 20 minutt før avspark kom samme dame tilbake, og hadde snakket med tre familier som var sesongkortinnehavere, og organisert dem slik at vi fikk to ledige billetter ved siden av hverandre :D
Alle PL kamper rives bort uansett, men skal du via reiseselskap så er det greit nok.

Flere reiseselskap bruker nettopp Club Level billetter, spør dem gjerne, noen ganger er prisen bare et par hundrelapper ekstra. Dette selv om sønnen din ikke drikker øl :-) . Gratis drikke får han uansett der, men for en niåring vil det være fantastisk utsikt til kampen uten noen som står i veien foran. Det er i det hele tatt en veldig trygg og fin måte å ha barn med på kamp der. Ingen dokø eller generell trengsel, man får kjøpt bedre mat, folk er generelt hyggeligere der imho.
Når jeg var der, var jeg mest opptatt av ølen, så fikk ikke med meg det andre ;)

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Når jeg var der, var jeg mest opptatt av ølen, så fikk ikke med meg det andre ;)
Da :P
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Måtte ta meg en tur inn på siden til Arsenal og se litt, jf det vi diskuterer nå.

Nottingham Forrest har ingen ledige billetter.
PSV er solgt ut.
Glimt har masse billetter til i kveld - det hadde de ikke sist jeg sjekket, så her har mange reiseselskaper o.l. returnert sine billetter.
Brighton i Carabao cup har masse ledige billetter 9.nov.

Kanskje vi skulle kjørt en "Gunners FD tur" og bestilt en hospitality pakke. Prisen er brutal, men delt på antall mennesker og mtp det man får inkludert:

https://hospitality.arsenal.com/matchda ... liverpool/
Jeg er ikke ikke interessert

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tor okt 06, 2022 2:09 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Når jeg var der, var jeg mest opptatt av ølen, så fikk ikke med meg det andre ;)
Da :P
Flau feil av meg. Legger meg paddeflat :lol:

Men nå har jeg sett at du har en "trigger" her, og den skal utnyttes :twisted:

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Måtte ta meg en tur inn på siden til Arsenal og se litt, jf det vi diskuterer nå.

Nottingham Forrest har ingen ledige billetter.
PSV er solgt ut.
Glimt har masse billetter til i kveld - det hadde de ikke sist jeg sjekket, så her har mange reiseselskaper o.l. returnert sine billetter.
Brighton i Carabao cup har masse ledige billetter 9.nov.

Kanskje vi skulle kjørt en "Gunners FD tur" og bestilt en hospitality pakke. Prisen er brutal, men delt på antall mennesker og mtp det man får inkludert:

https://hospitality.arsenal.com/matchda ... liverpool/
Hadde vært veldig stas, men for min del er det ikke lett å finne helger som er ledige, og i og med at jeg kommer til å reise med barn, så er det også vanskelig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 2:26 pm
Wellé skrev: tor okt 06, 2022 2:09 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Når jeg var der, var jeg mest opptatt av ølen, så fikk ikke med meg det andre ;)
Da :P
Flau feil av meg. Legger meg paddeflat :lol:

Men nå har jeg sett at du har en "trigger" her, og den skal utnyttes :twisted:
Jeg tør ikke korrigere samboeren min lenger så da er det dere det går utover :P

Det er en liten pet peeve, men har også funnet en kartatisk forløsning av at NrK og andre kanaler retter i sine undertekster på folk som sier feil. Det liker jeg veldig godt :twisted:

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 2:29 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Måtte ta meg en tur inn på siden til Arsenal og se litt, jf det vi diskuterer nå.

Nottingham Forrest har ingen ledige billetter.
PSV er solgt ut.
Glimt har masse billetter til i kveld - det hadde de ikke sist jeg sjekket, så her har mange reiseselskaper o.l. returnert sine billetter.
Brighton i Carabao cup har masse ledige billetter 9.nov.

Kanskje vi skulle kjørt en "Gunners FD tur" og bestilt en hospitality pakke. Prisen er brutal, men delt på antall mennesker og mtp det man får inkludert:

https://hospitality.arsenal.com/matchda ... liverpool/
Hadde vært veldig stas, men for min del er det ikke lett å finne helger som er ledige, og i og med at jeg kommer til å reise med barn, så er det også vanskelig.
Sa det mest som en spøk, vanskelig å få organisert sånt uansett.

Men vi var en vennegjeng her med familie som leide en excecutive box for noen år siden i en hjemmekamp mot Leicester. 15 stk med stort og smått var vi. Tror prisen dengang var 9600 pund, så det ble jo en del kroner pr. person, men var utrolig opplevelse med blant Charlie George innom losjen, treretters, egen servitør/bartender, ungene fikk masse gaver, osv osv.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 2:41 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 2:29 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 1:50 pm Måtte ta meg en tur inn på siden til Arsenal og se litt, jf det vi diskuterer nå.

Nottingham Forrest har ingen ledige billetter.
PSV er solgt ut.
Glimt har masse billetter til i kveld - det hadde de ikke sist jeg sjekket, så her har mange reiseselskaper o.l. returnert sine billetter.
Brighton i Carabao cup har masse ledige billetter 9.nov.

Kanskje vi skulle kjørt en "Gunners FD tur" og bestilt en hospitality pakke. Prisen er brutal, men delt på antall mennesker og mtp det man får inkludert:

https://hospitality.arsenal.com/matchda ... liverpool/
Hadde vært veldig stas, men for min del er det ikke lett å finne helger som er ledige, og i og med at jeg kommer til å reise med barn, så er det også vanskelig.
Sa det mest som en spøk, vanskelig å få organisert sånt uansett.

Men vi var en vennegjeng her med familie som leide en excecutive box for noen år siden i en hjemmekamp mot Leicester. 15 stk med stort og smått var vi. Tror prisen dengang var 9600 pund, så det ble jo en del kroner pr. person, men var utrolig opplevelse med blant Charlie George innom losjen, treretters, egen servitør/bartender, ungene fikk masse gaver, osv osv.
Det er det som er problemet mitt. Ingen i familien min er fotballinteressert, og vennene mine er alle Spurs, Liverpool eller Italienske lag.
Jeg velger rett og slett feil folk!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»