Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Svar
larvikognorge

Re: Rema 1000 Ligaen Kvinner 22/23

Legg inn av larvikognorge »

Larvik med 8 målsledelse til pause over Molde. Nå har jeg sett nok kamper til at man vet at dette kan snu når som helst, men håper det holder!

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Larvik vinner 30-26 over Molde, sistnevnte fikk pynte på resultatet på slutten. Alt i alt en god forsvarskamp, men Eli Skogstrand sto stødig i mål.

Vært mye varierende resultater hittil, lenge siden sesongen har vært så spennende!

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Kult med Larvik tilbake i manesjen. Både Molde, Sola og Storhamar har svingt i prestasjonene. Artig at ikke alle kamper er avgjort på forhånd.

Vipers surfer jo gjennom som forventet, skulle egentlig bare mangle med den troppen. Usikker på hvem som tar de to neste plassene. Hadde egentlig trodd Molde og Storhamar, men Molde varierer veldig i prestasjonene synes jeg og har litt å gå på mens Storhamar har spilt uten en fungerende venstre bakspiller så langt i sesongen. Kanskje hvis de får i gang Mia Zschocke så kan det bli sølv, for Nestaker har vært elendig så langt.

Svinger for mange lag, Byåsen og Larvik kan spille ball med de beste på gode dager og det er moro.

kibby

Legg inn av kibby »

Årsbeste i REMA 1000-ligaen for Storhamar. Soleklart. Taper kun 30-35 for Vipers.

Maja Jakobsen med nok en glitrende kamp. Bommer på ET skudd (straffekast) - 8/8 i rent spill. Fantastisk. Ser gjerne henne i EM-troppen på bekostning av Sirum Novak. Det eneste problemet er at heller ikke Jakobsen, som Novak, kan stå bakover...

Blytung sesongstart enda for Nestaker. Sliter virkelig. Håper ikke smellen til Obaidli var "for slem" (som de sier i Danmark). Rart Ellertsen satt i 58 minutter. Zschocke leverte ok når det endelig løsnet litt.

For en kamp av Vyakhireva. 8 mål, en drøss med assists, og uromoment i forsvar. Soleklart banens beste. Man ser at hun ikke har vært på landslagssamling som halve Vipers. Virkelig i en klasse for seg selv. Syns også Börjesson gjør en god figur når hun kommer inn for en ganske blek Lunde.

Øvrige kamper (som ikke er nevnt):

Fana - Tertnes 27-28
Sola - Volda 25-18

Og med Herrem ute, står jeg på det siste jeg sa når det gjelder medaljene. Jeg tipper Molde tar sølvet, og Larvik bronsen. Men egentlig tror jeg nok både Storhamar, Molde, Sola og Larvik alle er kapable til medalje i år.

Otzy

Legg inn av Otzy »

Noen vet hvorfor Pena og Yttereng ikke spiller for tiden?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Nydeleg at Tertnes vant.

Dessverre sender ikkje lenger direktesport alle kampene i serien. Slik at eg ikkje fekk sett den

Hebbe61

Legg inn av Hebbe61 »

ja jeg vet..selv om jeg er mest interessert i 1 div (Gjerpen) så følger jeg Rema1000 også og måtte skaffe meg : https://play.tv2.no/mygame

Direktesport er jo grei med lokalavisa (TA) og 129.- i måneden er jo ikke så mye..

kibby

Legg inn av kibby »

Otzy skrev: tor okt 06, 2022 8:23 am Noen vet hvorfor Pena og Yttereng ikke spiller for tiden?
Og Jonassen. De tre har vel knapt spilt en håndfull kamper til sammen de to siste sesongene.

Jeg trodde Jonassen var gravid, men ikke hørt noe om det.

Og hva skjer med Refsnes? Har født for lengst, er i stallen og trener bare?

Otzy

Legg inn av Otzy »

kibby skrev: tor okt 06, 2022 6:19 pm
Otzy skrev: tor okt 06, 2022 8:23 am Noen vet hvorfor Pena og Yttereng ikke spiller for tiden?
Jeg trodde Jonassen var gravid, men ikke hørt noe om det.
Jonassen er gravid.

Otzy

Legg inn av Otzy »

Ida Alstad gjør comeback. Er med i kveldens lagoppstilling mot Ravens.

kibby

Legg inn av kibby »

Fredrikstad - Aker 33-26

kibby

Legg inn av kibby »

Noen som vet status på skaden til Karine Dahlum?

kibby

Legg inn av kibby »

Romerike Ravens - Byåsen 26-26

Sterkt av Byåsen å hente opp alle de målene. Lå under 8-15 ved pause. 6 mål av Ida Alstad i comebacket, dog 5 på 7m.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Helt utrolig at Ravens kastet bort en seier. Tilsynelatende stålkontroll, og så bare rakner det helt. Byåsen skal ha for at de aldri ga opp. Var ikke lenge Alstad klarte å holde seg borte fra håndballen ;) Har hun steppet inn for Eklo?

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: søn okt 09, 2022 9:28 pm Helt utrolig at Ravens kastet bort en seier. Tilsynelatende stålkontroll, og så bare rakner det helt. Byåsen skal ha for at de aldri ga opp. Var ikke lenge Alstad klarte å holde seg borte fra håndballen ;) Har hun steppet inn for Eklo?
Virker sånn. Er hun skadet?

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Aner ikke. Så at hun var på trening dagen før kampen, og da var også Alstad med på trening.



kibby skrev: søn okt 09, 2022 10:08 pm
LHK-1990 skrev: søn okt 09, 2022 9:28 pm Helt utrolig at Ravens kastet bort en seier. Tilsynelatende stålkontroll, og så bare rakner det helt. Byåsen skal ha for at de aldri ga opp. Var ikke lenge Alstad klarte å holde seg borte fra håndballen ;) Har hun steppet inn for Eklo?
Virker sånn. Er hun skadet?

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Kurtovic ut med mulig strekk, ispose på låret. Maja Furu Sæteren tar ansvar for Larvik og har hittil scoret 5 mål.

Larvik 12 - 9 Sola, 25 min spilt

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Også fikk Tiril Mørch en vridning i kneet. Gikk av banen selv, men så ikke godt ut!

Larvik leder dog 15-11 til pause.

Kristina Novak med 2/5, ikke fått vist seg så mye frem her dessverre.

kibby

Legg inn av kibby »

Spilt i går:

Larvik - Sola 23-22
Fredrikstad - Vipers 28-33
Romerike Ravens - Tertnes 31-29
Volda - Storhamar 22-36 (11 mål av linjespiller Löfqvist)
Molde - Byåsen 38-28
Fana - Aker 35-19

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: ons okt 12, 2022 7:30 pm Kurtovic ut med mulig strekk, ispose på låret. Maja Furu Sæteren tar ansvar for Larvik og har hittil scoret 5 mål.

Larvik 12 - 9 Sola, 25 min spilt
Lurte på hvorfor hun bare scoret 1 mål. Da gir det mening.

Gøy med 5 mål og BB til Heidi Løke!

HLan9ister

Legg inn av HLan9ister »

Byåsen med to røde kort i kampen mot Molde. Adressa har kun plus-artikkel. Noe vet?

Otzy

Legg inn av Otzy »

HLan9ister skrev: tor okt 13, 2022 9:02 pm Byåsen med to røde kort i kampen mot Molde. Adressa har kun plus-artikkel. Noe vet?
Dina Olufsen og Boge Solaas fikk begge rødt kort i 1.omgang.

kibby

Legg inn av kibby »

Molde - Fredrikstad 34-27

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Hvor mange ganger kommer Bredeli til å nevne i Alstad sitt comeback og at Grimsbø er reservemålvakt i løpet av kampen tro?

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Tertnes - Volda 29-31

kibby

Legg inn av kibby »

Sola - Romerike Ravens 28-27 (12 mål av EM-spiller Wollik)

Byåsen - Larvik 23-26
Altså; Maja Furu Sæteren - for en spiller hun er! Bør være i en mesterskapstropp om kort tid om hun fortsetter denne utviklingen. 11 rene spillemål i dag, krydret med drøssevis av assists. Også solid av Skogstrand i mål og Skinnehaugen på kant. Løke står godt bakover men setter kun 4/8 fremover. Haugsted kommer også ok fra det. Hos Byåsen var det bekmørkt hos de fleste bakspillerne, med unntak av Rokkones Hansen. Byåsens beste var linjespiller Aar Jakobsen som setter 7/8 og står godt bakover med comeback kid Alstad. Syns også Anne Huse har noen fine aksjoner på venstrekant og Ida Kallhovd gjør en fin 2.omgang på høyrekanten, særlig siste halvdel er hun glitrende med god skyting + en assist. Og PS: Det siste "feil byttet" til Larvik på 56:21 er totalt bullshit. Sjekket det flere ganger; Vinjevoll går ut på rett sted (over linja) ETTER at Furu Sæteren har gått av banen. Så, Sven Olav Øie; jeg tror du trenger nye briller.

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Maja ❤️

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hva tjener de beste spillerne i denne ligaen? Og hvor mye fikk man for å spille for Larvik da de var på topp, om man var blant lagets viktigste spillere?

kibby

Legg inn av kibby »

Endelig er REMA 1000-ligaen i gang igjen 😁

Storhamar - Fana 34-21

kibby

Legg inn av kibby »

Herregud for noen kommentatorer i kampen Aker-Vipers. Tror Debelic har scoret to mål, når det i virkeligheten var Knedlikova som scoret det første og Valle Dahl det andre. Ser de i det hele tatt spillerne?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»