Aldersbestemte landslag

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7833

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Big George »

Kakebart skrev: tir okt 04, 2022 5:53 am
Big George skrev: tir okt 04, 2022 12:21 am Pep vil ikke låne ut Oscar Bobb
han sier at han tror gutten vil klare å etablere seg i City-laget

You do the math !!!
Hvor sier han det?
Han sa det da Oscar Bobb forlenget kontrakten
og Oscar Bobb var ikke en av dem som var lagt ut for utlån i sommer
kort og greit fordi han ikke skulle lånes ut

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

aderyn skrev: ons okt 05, 2022 12:35 am Vet det er en god stund igjen til U21 EM, og mye som kan endre seg, spillere som kan bli skadet, komme ut av form osv. Men klarer ikke å slutte å tenke på angrepsrekka frem mot det sluttspillet. Med Nusa og Schjelderup sitt virkelige gjennombrudd ser det helt "stacked" ut spesielt på kantene. Forestiller meg at en fremre 6er som dette fort kan tas ut.

Høyre ving: Nusa, Ceide
Spiss: Strand Larsen, Botheim
Venstre ving: Schjelderup, Sahraoui

Ser altså ut til at en type som Bobb kan bli utelatt, selv om han egentlig må med så ser jeg ikke hvem som kan gå ut. I tillegg har man Mvuka, Evjen, Mikkelsen og Holm. Alle spillere som egentlig bør være for gode for ikke å bli tatt ut i en U21 tropp men som det ikke er plass til. I god Smerud stil så tror jeg fortsatt Noah Holm kommer med, men kan jo ikke ofre noen av de kantspillerne. Morsomt forresten at dette U21 laget ser ut til å være meget sterkt på kantene, som er en av de største mangelvarene på A-landslaget.
Det som gjør det enda morsommere er at til tross for alle de lovende vingene så insisterer Smerud på å spille med tre spisser på 185+ eller som mot Spania to sentrale midtbanespillere på kant i 4-4-2.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7833

Legg inn av Big George »

Spiller Smerud med vinger ?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: ons okt 05, 2022 12:35 am Vet det er en god stund igjen til U21 EM, og mye som kan endre seg, spillere som kan bli skadet, komme ut av form osv. Men klarer ikke å slutte å tenke på angrepsrekka frem mot det sluttspillet. Med Nusa og Schjelderup sitt virkelige gjennombrudd ser det helt "stacked" ut spesielt på kantene. Forestiller meg at en fremre 6er som dette fort kan tas ut.

Høyre ving: Nusa, Ceide
Spiss: Strand Larsen, Botheim
Venstre ving: Schjelderup, Sahraoui

Ser altså ut til at en type som Bobb kan bli utelatt, selv om han egentlig må med så ser jeg ikke hvem som kan gå ut. I tillegg har man Mvuka, Evjen, Mikkelsen og Holm. Alle spillere som egentlig bør være for gode for ikke å bli tatt ut i en U21 tropp men som det ikke er plass til. I god Smerud stil så tror jeg fortsatt Noah Holm kommer med, men kan jo ikke ofre noen av de kantspillerne. Morsomt forresten at dette U21 laget ser ut til å være meget sterkt på kantene, som er en av de største mangelvarene på A-landslaget.
Kan ikke droppe Bobb, noe sånt:

Spiss: (Haaland), Strand Larsen, Botheim, (Holm)
Høyre ving: Bobb, Ceide
Venstre ving: Nusa Schjelderup
Høyre indreløper: Vetlesen, Evjen
Anker: Holm, Mannsverk
Venstre indreløper: Sahraoui, Arnstad
Venstreback: Oppegård, Maatta
Venstre Stropper: Hjelde, Kolskogen
Høyre stopper: Daland, Heggheim
Høyreback: Sebulonsen, Edh
Keeper Christiansen, Klaesson, Torkildsen

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Nevnte Bobb mot Amundsen-Day i Youth League straks (kl. 16).

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: ons okt 05, 2022 3:51 pm
aderyn skrev: ons okt 05, 2022 12:35 am Vet det er en god stund igjen til U21 EM, og mye som kan endre seg, spillere som kan bli skadet, komme ut av form osv. Men klarer ikke å slutte å tenke på angrepsrekka frem mot det sluttspillet. Med Nusa og Schjelderup sitt virkelige gjennombrudd ser det helt "stacked" ut spesielt på kantene. Forestiller meg at en fremre 6er som dette fort kan tas ut.

Høyre ving: Nusa, Ceide
Spiss: Strand Larsen, Botheim
Venstre ving: Schjelderup, Sahraoui

Ser altså ut til at en type som Bobb kan bli utelatt, selv om han egentlig må med så ser jeg ikke hvem som kan gå ut. I tillegg har man Mvuka, Evjen, Mikkelsen og Holm. Alle spillere som egentlig bør være for gode for ikke å bli tatt ut i en U21 tropp men som det ikke er plass til. I god Smerud stil så tror jeg fortsatt Noah Holm kommer med, men kan jo ikke ofre noen av de kantspillerne. Morsomt forresten at dette U21 laget ser ut til å være meget sterkt på kantene, som er en av de største mangelvarene på A-landslaget.
Kan ikke droppe Bobb, noe sånt:

Spiss: (Haaland), Strand Larsen, Botheim, (Holm)
Høyre ving: Bobb, Ceide
Venstre ving: Nusa Schjelderup
Høyre indreløper: Vetlesen, Evjen
Anker: Holm, Mannsverk
Venstre indreløper: Sahraoui, Arnstad
Venstreback: Oppegård, Maatta
Venstre Stropper: Hjelde, Kolskogen
Høyre stopper: Daland, Heggheim
Høyreback: Sebulonsen, Edh
Keeper Christiansen, Klaesson, Torkildsen
Noe sånt hadde funka men ved å flytte ned Sahraoui så graver man inn i kvoten med sentrale midtbanespillere. Der vi også har veldig mange bra kandidater. Mathias Kjølø spiller fast for Nederlandsk topplag i Twente og bør egentlig komme med. Samt har du Askildsen som har begynt å starte kamper i Serie A. Rimelig bra dybde på midten hvis disse to ikke skal komme med på et norsk U21 lag.

Så kan vi drive å drømme oss bort i disse "perfekte troppene". Men vi vet jo alle at Tobias Christensen, Johan Hove og Noah Holm er garantert en plass i Smerud sin tropp så blir nok flere store stjerner som blir vraket her.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Askildsen og Kjølø er bra forslag. Jeg glemte Kamenzi litt, så vel ut som han fortjente en ny mulighet. Men jeg liker ikke å bruke backer med feil fot, så da må Edh ofres.

Bobb er den eneste av vingene utenom Mvuka som er mest naturlig på høyre. Nusa og Ceide kan kanskje spille på høyre, men de er mer naturlige på venstre. Så da vil jeg ha med Bobb eller Mvuka. Da går jeg for Bobb.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

G16 (2006) EM kvalifiseringstropp til neste års G17 EM:
(forsøkt inndelt på lagdel).

Daniel Gjerde Sætren - Sogndal
Magnus Stær-Jensen - Grorud

Jesper Gravdal - Start
Aleksander Hammer Kjelsen - Vålerenga
Max Herman Bjurstrøm - Vålerenga
Anders Rønne Børset - Molde
William Kvale - Brann
Mikkel Hope - Haugesund

Amir Jama - Stabæk
Andreas Heredia-Randen - Asker
Sverre Halseth Nypan - Rosenborg
Filip Thorvaldsen - Vålerenga
Troy Engseth Nyhammer - Haugesund
Adrian Kurd Rønning - Vålerenga
Edvard Sundbø Pettersen - Sandefjord

Faniel Temesgen Tewelde - Odd
Gustav Kjølstad Nyheim - Molde
Sindre Walle Egeli - Nordsjælland
Julian Gonstad - HamKam
Jones El-Abdellaoui - Vålerenga

Kampene som spilles:
Torsdag 20. oktober klokken 13.00: Norge - Hviterussland, Sarpsborg stadion
Søndag 23. oktober klokken 18.00: Norge - Armenia, Fredrikstad stadion
Onsdag 26. oktober klokken 17.00: Norge - Irland, Sarpsborg stadion

aderyn

Legg inn av aderyn »

El-Abdellaoui allerede tilbake? Trodde han hadde byttet til Marokko, var vel på samling med de sist landslagspause.

Er vel noen unggutter med utenlandsk bakgrunn som blir påvirket av foreldre osv til å spille for hjemlandet men fort finner ut at gresset ikke alltid er lysere på den andre siden.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

El-Abdellaoui var på Marokko sist ja, scorte vel et mål også. Aner ikke hvorfor han eventuelt er tilbake, det vet kanskje noen som følger VIF tettere enn meg? Men kurant spiller, så sikkert greit å ha han til kvalikken.

Kan hende han har tenkt å hoppe litt her og der. Kanskje det har noe å gjøre med at Norge spiller EM kvalikk? Så viktigere kamper?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor okt 06, 2022 12:19 pm El-Abdellaoui var på Marokko sist ja, scorte vel et mål også. Aner ikke hvorfor han eventuelt er tilbake, det vet kanskje noen som følger VIF tettere enn meg? Men kurant spiller, så sikkert greit å ha han til kvalikken.

Kan hende han har tenkt å hoppe litt her og der. Kanskje det har noe å gjøre med at Norge spiller EM kvalikk? Så viktigere kamper?
Han var vel utestengt av det norske landslaget og tenkte det var fint å bli kjent med marokko istedenfor å sitte hjemme.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Blir spennende å følge kvalikken. Skal vel toppe den gruppa der. Mulig Irland er habile, var vel første seedet om jeg ikke tar helt feil. Uten at jeg vet stort om de føler jeg det er en nasjon vi skal slå, spesielt for dette kullet som har hatt gode resultater i det siste. Virket som en ganske snill trekning totalt sett, topp 2 holder for Eliterunde.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor okt 06, 2022 12:28 pm
mogandisu skrev: tor okt 06, 2022 12:19 pm El-Abdellaoui var på Marokko sist ja, scorte vel et mål også. Aner ikke hvorfor han eventuelt er tilbake, det vet kanskje noen som følger VIF tettere enn meg? Men kurant spiller, så sikkert greit å ha han til kvalikken.

Kan hende han har tenkt å hoppe litt her og der. Kanskje det har noe å gjøre med at Norge spiller EM kvalikk? Så viktigere kamper?
Han var vel utestengt av det norske landslaget og tenkte det var fint å bli kjent med marokko istedenfor å sitte hjemme.
Han var utestengt ja, men hadde kunnet være med på forrige samling om han hadde lyst. Både Amir Jama og Faniel Tewelde var tilbake sist samling, som var utestengt tidligere i år sammen med Jones.

aderyn

Legg inn av aderyn »

G15 landslaget spiller mot Sverige akkurat nå. Leder 1-0 etter 40 spilte minutter. Scoring av Stabæk spiller Sebastian Olderheim.

Norge klart best første omgang. Styrer spillet fullstending. Imponert over høyrekant Liam West fra Fredrikstad. Bra rykk og god 1v1 tross sin lille størrelse. Olderheim og Holmen bra godt sentralt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

2-0 Norge. Jesper Eikrem er det vel som setter den på corner.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

aderyn skrev: tor okt 06, 2022 5:45 pm G15 landslaget spiller mot Sverige akkurat nå. Leder 1-0 etter 40 spilte minutter. Scoring av Stabæk spiller Sebastian Olderheim.

Norge klart best første omgang. Styrer spillet fullstending. Imponert over høyrekant Liam West fra Fredrikstad. Bra rykk og god 1v1 tross sin lille størrelse. Olderheim og Holmen bra godt sentralt.
West har vært strålende. Like rask som sin far men bedre kontroll på kula.

Champis

Legg inn av Champis »

aderyn skrev: tor okt 06, 2022 5:45 pm G15 landslaget spiller mot Sverige akkurat nå. Leder 1-0 etter 40 spilte minutter. Scoring av Stabæk spiller Sebastian Olderheim.

Norge klart best første omgang. Styrer spillet fullstending. Imponert over høyrekant Liam West fra Fredrikstad. Bra rykk og god 1v1 tross sin lille størrelse. Olderheim og Holmen bra godt sentralt.

West er meget spennende, ja. Veldig kvikk og ganske rask over distanse også. Veldig fin teknikk og fint blikk for spillet. Mer komplett enn sin far - Brian West :)

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: tor okt 06, 2022 5:45 pm G15 landslaget spiller mot Sverige akkurat nå. Leder 1-0 etter 40 spilte minutter. Scoring av Stabæk spiller Sebastian Olderheim.

Norge klart best første omgang. Styrer spillet fullstending. Imponert over høyrekant Liam West fra Fredrikstad. Bra rykk og god 1v1 tross sin lille størrelse. Olderheim og Holmen bra godt sentralt.
Synes det har vært et gjennomgående trekk de siste årene når Norge har spilt mot Sverige. Norge har klart mest ball mens Sverige ligger defensivt og kommer med noen kontringer. Så er det ikke alle årgangene som er like gode til å omsette possession til sjanser og mål, men for de årgangene som er det så ser Sverige ganske hjelpeløse ut.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Både West og Jenssen Riise på høyresiden så veldig lovende ut.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Noen som ser 07? Ligger under 2-0 mot Sverige som vi slo 3-0 for noen dager siden. Norge har rullert en del, styrer spillet totalt men ligger altså under. Viking-gutt Taraldset som hadde et lovende innhopp sist har sett meget bra ut.

Redusering for Norge like før pause nå, vakkert langskudd fra Eikrem.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7833

Legg inn av Big George »

Rullering ser ut til å være en naturlig del av en landslagsperiode på 2-3 kamper. særlig ser det ut til å være vanlig i de yngste alderbestemte landslagene.
Det er vanskelig å argumentere mot det, alle gutta trenger litt erfaring på den internasjonale arenaen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7833

Legg inn av Big George »

Dewaz skrev: søn okt 09, 2022 1:40 pm Noen som ser 07? Ligger under 2-0 mot Sverige som vi slo 3-0 for noen dager siden. Norge har rullert en del, styrer spillet totalt men ligger altså under. Viking-gutt Taraldset som hadde et lovende innhopp sist har sett meget bra ut.

Redusering for Norge like før pause nå, vakkert langskudd fra Eikrem.
Norge har snudd det til 3-2. Eikrem 2 og Nilsen Modebe scoret for Norge

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Big George skrev: søn okt 09, 2022 2:56 pm
Dewaz skrev: søn okt 09, 2022 1:40 pm Noen som ser 07? Ligger under 2-0 mot Sverige som vi slo 3-0 for noen dager siden. Norge har rullert en del, styrer spillet totalt men ligger altså under. Viking-gutt Taraldset som hadde et lovende innhopp sist har sett meget bra ut.

Redusering for Norge like før pause nå, vakkert langskudd fra Eikrem.
Norge har snudd det til 3-2. Eikrem 2 og Nilsen Modebe scoret for Norge
Siste var vel et ganske komisk selvmål?
Syns forøvrig Skaarud ser veldig spennende ut.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7833

Legg inn av Big George »

Et av Romerikes største fotballtalenter har signert langtidskontrakt med Lillestrøm: Den tidligere Ull/Kisa-spilleren Elias Solberg (18) forlater Juventus og har skrevet under på en kontrakt ut 2026-sesongen.

Sikkert noen som visste det men det var nytt for meg.

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: søn okt 09, 2022 5:13 pm Et av Romerikes største fotballtalenter har signert langtidskontrakt med Lillestrøm: Den tidligere Ull/Kisa-spilleren Elias Solberg (18) forlater Juventus og har skrevet under på en kontrakt ut 2026-sesongen.

Sikkert noen som visste det men det var nytt for meg.
Det ble klart for halvannen mnd siden, så takk for info

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Så et par min av RBK - VIF i går. Fin assist fra Tagseth, men generelt trist å se han løpe rundt som venstreback. Hadde veldig mye større håp for han. Nå nevnes han omtrent ikke i forbindelse med u21, når han dro til Liverpool hadde jeg vel håp om at han var på a-landslaget nå.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: man okt 10, 2022 8:31 am Så et par min av RBK - VIF i går. Fin assist fra Tagseth, men generelt trist å se han løpe rundt som venstreback. Hadde veldig mye større håp for han. Nå nevnes han omtrent ikke i forbindelse med u21, når han dro til Liverpool hadde jeg vel håp om at han var på a-landslaget nå.
Tror dessverre ikke det hadde blitt det helt store i en mer sentral posisjon. En bra spiller, for all del, men mangler det siste lille for å slå helt gjennom.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Alltid like vanskelig, men alltid like moro- de største talentene i Norge per oktober 2002 U21 og nedover (min mening);

1. Antonio Nusa
2. Oscar Bobb
3. Andreas Schjelderup
4. Odin Holm
5. Leo Hjelde
6. Kristian Arnstad
7. Isak Aarøen
8. Sivert Mannsverk
9. Emil Ceide
10. Hugo Vetlesen

aderyn

Legg inn av aderyn »

Norgefoot skrev: man okt 10, 2022 11:27 pm Alltid like vanskelig, men alltid like moro- de største talentene i Norge per oktober 2002 U21 og nedover (min mening);

1. Antonio Nusa
2. Oscar Bobb
3. Andreas Schjelderup
4. Odin Holm
5. Leo Hjelde
6. Kristian Arnstad
7. Isak Aarøen
8. Sivert Mannsverk
9. Emil Ceide
10. Hugo Vetlesen
Ser grei ut den der. Lurer selv på om ikke Holm har blitt ørlite overhypet, ville kanskje selv gjekket han ned et par hakk. Hvert fall under Arnstad sånn han presterer i en bedre liga og i samme alder. Men ellers er jeg ganske enig. En type som Sindre Walle Egeli kunne gjerne vært inne på en topp 10 basert på potensial imo men skjønner at det blir vanskelig å sammenlikne en 06 gutt som kun har spilt U-lagsfotball men den gjengen der. (Bobb har forsåvidt kun spilt U-lagsfotball han også men på et mye høyere nivå + at han har trent med City sitt A-lag så han får være unntaket). Så er vel egentlig stort sett enig hvis du baserer den lista på potensial.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»