Sionismen må forkastes.

Svar
Ka9nen

Re: Sionismen må forkastes.

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: man okt 03, 2022 6:14 pm
Amnesty.
Er det virkelig rapporter fra Amnesty man kommer drassende med i disse dager? Vel, de liker jo å komme med kritikk mot de som ønsker å leve som fredelige demokratier og ta selvstendige valg. De har et åpenbart bias i konflikten som mange tar avstand fra. Enten det er Ukraina eller Israel. Amnesty mener altså at ukrainerne ikke kjemper på de rette steder, helst bør de befinne seg utenfor byer, i skogene og gjerne på åpent lende så man er helt sikker på at ingen sivile er i nærheten. Litt merkelig kritikk kanskje når de først og fremst forsvarer seg mot galningene i Kreml? Normale oppegående folk vil jo heller kritisere de som angriper sivile byer som det finnes soldater i, spesielt når det ikke engang eksisterer noen trussel mot Russland overhodet her. Og kanskje enda mer spesielt: hvorfor har de ikke kommet med tilsvarende kritikk og rapporter mot Hamas som er langt verre på å krige og bruke sivilebefolkning som skjold mot Israel? De gjør det jo også med vilje, i motsetning til Ukrainerne.

https://www.aftenposten.no/verden/i/lVp ... na-rapport

Følgende humor fra ukraina-tråden er virkelig treffende:



Forresten så lurer jeg på hva du synes om at palestinerne har tatt side med galningene i Kreml i krigen, mens Israel støtter Ukraina ved hjelp av blant annet milliardbistand og assistanse til å skyte ned iranske droner? Forteller ikke det en del om hvilke verdier som finner sted på begge sider i konflikten også her?

joplina

Legg inn av joplina »

Ka9nen skrev: fre sep 30, 2022 9:56 pm
joplina skrev: man sep 26, 2022 12:56 pm
- Hvem er det som har grafset til seg område for område, fordrevet fastboende, murt og gjerdet dem inne, stjålet tilgangen på grunnvannet i området, militært okkupert med våpen, drept for fote også i våpenfrie demonstrasjoner og bombet de palestinske områder sønder og sammen og tilslutt holdt et par millioner mennesker under en umenneskelig blokade i år etter år etter år.....?
Skal ikke uttale meg om "Kibbutz-turer" og alt mulig rart du kommer med. Aldri vært på det og aldri uttalt meg om det.
'
Ellers anbefaler jeg Sam Harris for et så fjernt og ubalansert syn du har på konflikten: (jada, han har kritikk mot Israel også)



Den er fra 2014, men gjelder jo idag også.
***********
Jeg stilte deg ikke noen spørsmål om "Kibbutz-turer og alt mulig rart"...bare sjekk over. Jeg stilte deg direkte og faktiske spørsmål om aktuelle tilstander og hendelser med innledning ; "Hvem er det som har..."

- Du kunne ikke svare - hvilket betyr manglende kunnskap ELLER du ønsket ikke å svare - hvilket betyr at du visste at du ikke kunne komme med et akseptabelt svar...ikke en gang i dine egne øyne.
Du burde kanskje ikke svart i det hele tatt da....for å sitte der å late som om du misforsto spørsmålet, som liksom dreide seg om "kibbutz-turer og alt mulig rart" vitner bare om at du ikke en gang mestrer en avledningsmanøver med troverdighet.

Jeg gidder ikke åpne youtubesnutten fordi det var DIN mening jeg etterspurte vedrørende tydelig beskrevne, faktiske tilstander og hendelser (OVER)

joplina

Legg inn av joplina »

Ka9nen skrev: tir okt 04, 2022 2:49 am
aicat skrev: man okt 03, 2022 6:14 pm
Amnesty.
Er det virkelig rapporter fra Amnesty man kommer drassende med i disse dager?
**********
....Sa brura' som kom drassende med Sam Harris i en mislykket avledningsmanøver....

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: søn okt 02, 2022 4:23 pm
Corvus skrev: fre sep 30, 2022 8:56 pm

Tja, de kan jo ta inspirasjon fra de fleste muslimske land. Da blir det vel alternativ 2 og 3.



Det er slik du mener at sionistene vil organisere landet?

Registrert.
Bare et forslag, ta inspirasjon fra naboland. Er ikke dette ofte vanlig?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Corvus skrev: tir okt 04, 2022 10:35 pm
Bare et forslag, ta inspirasjon fra naboland. Er ikke dette ofte vanlig?
Jeg tror standardsvaret deres er "men Israel kaller seg et demokrati". Derfor er langt verre brudd mot menneskeheten i nabolanda ikke så mye å bry seg om, siden de ikke kaller seg demokrati. Noe i den duren :lol: Hamas kaller seg ikke et demokrati, dermed er deres apartheidlover (ikke lov å selge eiendom til jøder, ikke-muslimer ikke velkommen, homofile lever farlig osv) ikke noe å bruke nevneverdig krefter på heller. At de bryter folkeretten hver gang de sender raketter mot sivile byer er heller ikke verdt å nevne, kun at Israel er frekke nok til å besvare. Som om vi i Norge hadde sittet i ro hvis islamistiske terrorgrupper sendte raketter inn mot våre byer.. da hadde nok pipa fått en annen låt også av disse.

For meg så er et brudd på menneskerettighetene et brudd uansett om det begås av folk som tror på demokrati eller ikke. Jeg ser at Israel kunne gjort ting annerledes, men er ikke i tvil om hva som hadde skjedd hvis maktbalansen i konflikten var motsatt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

2 jødiske mødre og deres barn ender ved en feil opp i Nablus’s shouk. De ender opp med å bli nært lynsjet av palestinere, de blir heldigvis reddet av palestinske sikkerhetsstyrker som her har et godt samarbeid med IDF. Og senere overlevert til nettopp IDF. Uansett hva man mener om israelsk politikk, hvorfor skal ikke ei jødisk mor og hennes barn få gå i fred i et palestinsk område? Det høres jo helt sinnsykt ut. En befolkning med jødehatere som ikke kan vente med å kaste seg over ei kvinne og hennes barn ved første og beste anledning?


Brukeravatar
Keva
Innlegg: 443

Legg inn av Keva »

Corvus skrev: tir okt 04, 2022 10:35 pm
Keva skrev: søn okt 02, 2022 4:23 pm
Corvus skrev: fre sep 30, 2022 8:56 pm

Tja, de kan jo ta inspirasjon fra de fleste muslimske land. Da blir det vel alternativ 2 og 3.



Det er slik du mener at sionistene vil organisere landet?

Registrert.
Bare et forslag, ta inspirasjon fra naboland. Er ikke dette ofte vanlig?
Spørsmålet var hvordan du trodde israelerne ville organisere samfunnet hvis (den nå eneste mulige) "løsningen" blir ett felles land.
Svaret ditt er registrert.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Keva skrev: ons okt 05, 2022 7:47 pm
Corvus skrev: tir okt 04, 2022 10:35 pm
Keva skrev: søn okt 02, 2022 4:23 pm




Det er slik du mener at sionistene vil organisere landet?

Registrert.
Bare et forslag, ta inspirasjon fra naboland. Er ikke dette ofte vanlig?
Spørsmålet var hvordan du trodde israelerne ville organisere samfunnet hvis (den nå eneste mulige) "løsningen" blir ett felles land.
Svaret ditt er registrert.
Tror ingenting jeg, kommer bare med forslag basert på hva naboland gjør.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 10:50 am
Jeg tror standardsvaret deres er "men Israel kaller seg et demokrati". Derfor er langt verre brudd mot menneskeheten i nabolanda ikke så mye å bry seg om, siden de ikke kaller seg demokrati. Noe i den duren :lol: Hamas kaller seg ikke et demokrati, dermed er deres apartheidlover (ikke lov å selge eiendom til jøder, ikke-muslimer ikke velkommen, homofile lever farlig osv) ikke noe å bruke nevneverdig krefter på heller. At de bryter folkeretten hver gang de sender raketter mot sivile byer er heller ikke verdt å nevne, kun at Israel er frekke nok til å besvare. Som om vi i Norge hadde sittet i ro hvis islamistiske terrorgrupper sendte raketter inn mot våre byer.. da hadde nok pipa fått en annen låt også av disse.

For meg så er et brudd på menneskerettighetene et brudd uansett om det begås av folk som tror på demokrati eller ikke. Jeg ser at Israel kunne gjort ting annerledes, men er ikke i tvil om hva som hadde skjedd hvis maktbalansen i konflikten var motsatt.
Husk at dobbeltstandard er dobbelt så bra.

aicat

Legg inn av aicat »

Pernille skrev: tor okt 06, 2022 1:52 pm
Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 10:50 am
Jeg tror standardsvaret deres er "men Israel kaller seg et demokrati". Derfor er langt verre brudd mot menneskeheten i nabolanda ikke så mye å bry seg om, siden de ikke kaller seg demokrati. Noe i den duren :lol: Hamas kaller seg ikke et demokrati, dermed er deres apartheidlover (ikke lov å selge eiendom til jøder, ikke-muslimer ikke velkommen, homofile lever farlig osv) ikke noe å bruke nevneverdig krefter på heller. At de bryter folkeretten hver gang de sender raketter mot sivile byer er heller ikke verdt å nevne, kun at Israel er frekke nok til å besvare. Som om vi i Norge hadde sittet i ro hvis islamistiske terrorgrupper sendte raketter inn mot våre byer.. da hadde nok pipa fått en annen låt også av disse.

For meg så er et brudd på menneskerettighetene et brudd uansett om det begås av folk som tror på demokrati eller ikke. Jeg ser at Israel kunne gjort ting annerledes, men er ikke i tvil om hva som hadde skjedd hvis maktbalansen i konflikten var motsatt.
Husk at dobbeltstandard er dobbelt så bra.
Når folk som støtter apartheidregimet i Jerusalem - skriker opp og klager over dobbeltmoral i Pal. / Is-konflikten - og samtidig fordømmer Russlands krig / angrep på Ukraina - må det være lov å spørre om disse støttespillerne ikke har fått med seg at staten Israel i over 70 år har bedrevet den samme type terror og krigføring mot den palestinske befolkningen - som det Russland nå bedriver i Ukraina?
Var det en mus som pep her om dobbeltmoral? Kanskje skylappene er litt for store - og som derfor stenger for å se realitetene og politikken på bakken?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: tor okt 06, 2022 5:33 pm
må det være lov å spørre om disse støttespillerne ikke har fått med seg at staten Israel i over 70 år har bedrevet den samme type terror og krigføring mot den palestinske befolkningen - som det Russland nå bedriver i Ukraina?
Følger du ikke med på krigen i Ukraina i det hele tatt, aicat? Det er snakk om 100.000 drepte bare i Mariupol på få måneder. Massegraver med sivile som er torturert ihjel dukker opp overalt i områder ukrainerne har gjenerobret.

Palestinernes nære allierte Iran har forsynet Russland med droner som har laget mye problemer og angrepet sivil infrastruktur i Odessa. Israel har nå sendt Ukraina utstyr for å skyte disse dronene ned og det er rapportert om at man får bedre tak på disse nå.

Vennligst vis litt respekt for ukrainerne og unngå tåpelige sammenligninger med en av de mindre dødelige konfliktene i verden der begge parter har skyld. Ukraina har ikke sendt noe raketter inn i russiske byer, dette er 100% Putin sin angrepskrig og altså en langt mindre komplisert konflikt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

aicat skrev: tor okt 06, 2022 5:33 pm
Pernille skrev: tor okt 06, 2022 1:52 pm
Ka9nen skrev: ons okt 05, 2022 10:50 am
Jeg tror standardsvaret deres er "men Israel kaller seg et demokrati". Derfor er langt verre brudd mot menneskeheten i nabolanda ikke så mye å bry seg om, siden de ikke kaller seg demokrati. Noe i den duren :lol: Hamas kaller seg ikke et demokrati, dermed er deres apartheidlover (ikke lov å selge eiendom til jøder, ikke-muslimer ikke velkommen, homofile lever farlig osv) ikke noe å bruke nevneverdig krefter på heller. At de bryter folkeretten hver gang de sender raketter mot sivile byer er heller ikke verdt å nevne, kun at Israel er frekke nok til å besvare. Som om vi i Norge hadde sittet i ro hvis islamistiske terrorgrupper sendte raketter inn mot våre byer.. da hadde nok pipa fått en annen låt også av disse.

For meg så er et brudd på menneskerettighetene et brudd uansett om det begås av folk som tror på demokrati eller ikke. Jeg ser at Israel kunne gjort ting annerledes, men er ikke i tvil om hva som hadde skjedd hvis maktbalansen i konflikten var motsatt.
Husk at dobbeltstandard er dobbelt så bra.
Når folk som støtter apartheidregimet i Jerusalem - skriker opp og klager over dobbeltmoral i Pal. / Is-konflikten - og samtidig fordømmer Russlands krig / angrep på Ukraina - må det være lov å spørre om disse støttespillerne ikke har fått med seg at staten Israel i over 70 år har bedrevet den samme type terror og krigføring mot den palestinske befolkningen - som det Russland nå bedriver i Ukraina?
Var det en mus som pep her om dobbeltmoral? Kanskje skylappene er litt for store - og som derfor stenger for å se realitetene og politikken på bakken?
Jeg har startet en tråd om Ukraina og Vestens dobbeltmoral, men har hittil fått bare idiotsvar. Interessen for å diskutere Ukraina og dobbeltmoral ser ut til å være minimal, det er vel et tegn på at alle oppegående ser og forstår at denne dobbeltmoralen ikke lar seg bortforklare og unnskylde, og da prøver de ikke engang å diskutere.

Pernille

Legg inn av Pernille »

aicat skrev: tor okt 06, 2022 5:33 pm Når folk som støtter apartheidregimet i Jerusalem - skriker opp og klager over dobbeltmoral i Pal. / Is-konflikten - og samtidig fordømmer Russlands krig / angrep på Ukraina - må det være lov å spørre om disse støttespillerne ikke har fått med seg at staten Israel i over 70 år har bedrevet den samme type terror og krigføring mot den palestinske befolkningen - som det Russland nå bedriver i Ukraina?
Var det en mus som pep her om dobbeltmoral? Kanskje skylappene er litt for store - og som derfor stenger for å se realitetene og politikken på bakken?
Godt å se at gløden, engasjementet og føleriet fremdeles er på topp. Dessverre kan ikke det samme sies om innholdet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»