Norske lag i Europa 2022/23

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Norske lag i Europa 2022/23

Legg inn av Korgutt »

Norske lag i Europa spilles slik denne uken.
Torsdag 6.oktober kl.1845:
Molde vs Shamrock Rovers

Torsdag 6.oktober kl.2100:
Arsenal vs Bodø/Glimt

Til slutt en hyggelig norsk dommernyhet. Det blir norsk kvartett i Champions League kampen mellom Leipzig og Celtic på onsdag.
Espen Eskås er satt opp som dommer i den kampen og han får med seg Jan Erik Engan og Isaak Elias Bashevkin på linjene mens Svein Oddvar Moen blir 4.dommer.
I VAR-rommet sitter Thomasz Kwiatkowski fra Polen og Stuart Atwell fra England.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

En norsk dommer med en engelskmann på VAR-rommet? Her lukter det dommerkontroverser.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: man okt 03, 2022 12:20 pm En norsk dommer med en engelskmann på VAR-rommet? Her lukter det dommerkontroverser.
Er polakken som er den øverste. Engelskmannen er assistent.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Akkurat hvor stor prestasjon vil det være å ta poeng i London? Jeg er fryktelig spent på å se Glimt-maskineriet mot det ypperste i verdensfotballen.

Siden 2019 har vi blitt rundspilt én gang. Borte mot Roma. Da var vi ikke i nærheten av noe som helst. Foruten det så har vi vært med i alle kampene vi har spilt, også kamper vi har tapt stygt som mot Molde hjemme i år.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 12:21 pm
FranciscoM skrev: man okt 03, 2022 12:20 pm En norsk dommer med en engelskmann på VAR-rommet? Her lukter det dommerkontroverser.
Er polakken som er den øverste. Engelskmannen er assistent.
Aha, da minsker vel fort risikoen for store overskrifter.

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 12:22 pm Akkurat hvor stor prestasjon vil det være å ta poeng i London? Jeg er fryktelig spent på å se Glimt-maskineriet mot det ypperste i verdensfotballen.

Siden 2019 har vi blitt rundspilt én gang. Borte mot Roma. Da var vi ikke i nærheten av noe som helst. Foruten det så har vi vært med i alle kampene vi har spilt, også kamper vi har tapt stygt som mot Molde hjemme i år.

Kommer litt an på et par forutsetninger. Hvis Arsenal stiller maks og klarer å være på 100%, så kan dette bli stygt. Det trenger ikke bli det, men kan bli det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg vil se et 100% skjerpet Glimt mot et 100% skjerpet Arsenal i London av ren nysgjerrighet. Hvor langt unna er man da? Begge deler samtidig blir nok vanskelig dog…

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 2:10 pm Jeg vil se et 100% skjerpet Glimt mot et 100% skjerpet Arsenal i London av ren nysgjerrighet. Hvor langt unna er man da? Begge deler samtidig blir nok vanskelig dog…
Arsenal skal ha hjemmekamp mot Liverpool søndag kl.1730. Blir ikke 2 ganger toppet lag denne uken tenker jeg.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Korgutt skrev: man okt 03, 2022 2:20 pm
Nordlys skrev: man okt 03, 2022 2:10 pm Jeg vil se et 100% skjerpet Glimt mot et 100% skjerpet Arsenal i London av ren nysgjerrighet. Hvor langt unna er man da? Begge deler samtidig blir nok vanskelig dog…
Arsenal skal ha hjemmekamp mot Liverpool søndag kl.1730. Blir ikke 2 ganger toppet lag denne uken tenker jeg.
Pool trenger jo all den hjelp de kan få, så takk til Glimt for det. :mrgreen:

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Har jeg misforstått noe, Glimt møter Dynamo i dag?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Jonasar skrev: man okt 03, 2022 4:59 pm Har jeg misforstått noe, Glimt møter Dynamo i dag?
Nå blir jeg også litt forvirret her. Hva skjer? :?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Interessert skrev: man okt 03, 2022 6:30 pm
Jonasar skrev: man okt 03, 2022 4:59 pm Har jeg misforstått noe, Glimt møter Dynamo i dag?
Nå blir jeg også litt forvirret her. Hva skjer? :?
Beklager hvis jeg lager stress...

Neste er Arsenal, tok feil der ja...tilgitt?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Jonasar skrev: man okt 03, 2022 7:17 pm
Interessert skrev: man okt 03, 2022 6:30 pm
Jonasar skrev: man okt 03, 2022 4:59 pm Har jeg misforstått noe, Glimt møter Dynamo i dag?
Nå blir jeg også litt forvirret her. Hva skjer? :?
Beklager hvis jeg lager stress...

Neste er Arsenal, tok feil der ja...tilgitt?
Jada, takk for oppklaring :)

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man okt 03, 2022 2:10 pm Jeg vil se et 100% skjerpet Glimt mot et 100% skjerpet Arsenal i London av ren nysgjerrighet. Hvor langt unna er man da? Begge deler samtidig blir nok vanskelig dog…

Skulle det være to lag som presterer opp mot det man er god for, så vil jeg tippe Arsenal vinner med 2-4 mål.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

På lengre sikt bør vi klare å gå forbi et par av de som ligger foran oss på europas klubbranking.
Pr idag er situasjonen: England, Spania,Tyskland, Italia og Frankrike "the top 5 leagues".
Nederland,Portugal,Skottland;Belgia Østerrike,Serbia og Norge på 6-12 plass.

Vi bør kunne gå forbi Skottland og Østerrike, muligens Serbia i løpet av noen år og innta en av de 10 øverste plassene
Det vil i så fall gi svært gunstige trekninger for klubbene våre.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Silkeborg leder 4-0 hjemme mot FCSB :o

startelver

Legg inn av startelver »

Sterkt av Djurgården også å vinne borte over Gent. Og Midtjylland 2-2 hjemme.

dzk

Legg inn av dzk »

Glimt er fremdeles i en god posisjon. Tipper de tar andreplassen.
Molde derimot er jeg mer usikker på. At Gent tapte mot Djurgården er sannsynligvis en ulempe for Molde, men øker sjansen for å vinne gruppen da. Det kan være gull verdt hvis de leverer i de resterende kampene.
Sist redigert av dzk den tor okt 06, 2022 11:29 pm, redigert 2 ganger totalt.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

dzk skrev: tor okt 06, 2022 11:23 pm Glimt er fremdeles i en god posisjon. Tipper de tar andreplassen.
Molde derimot er jeg mer usikker på. At Gent tapte mot Djurgården er sannsynligvis en ulempe for Molde, men øker sjansen for å vinne gruppen da. Det kan være gull verdt hvis de leverer ut kvalikken.
Tredjeplass blir det i hvert fall for Glimt med mindre Zürich finner på det helt store. Hvis Molde ender opp med å kuke det til kan vi måtte være avhengig av at Glimt disker opp med noen resultater i vinter/vår for at topp 15 skal innkasseres

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Seeberik skrev: tor okt 06, 2022 11:27 pm
dzk skrev: tor okt 06, 2022 11:23 pm Glimt er fremdeles i en god posisjon. Tipper de tar andreplassen.
Molde derimot er jeg mer usikker på. At Gent tapte mot Djurgården er sannsynligvis en ulempe for Molde, men øker sjansen for å vinne gruppen da. Det kan være gull verdt hvis de leverer ut kvalikken.
Tredjeplass blir det i hvert fall for Glimt med mindre Zürich finner på det helt store. Hvis Molde ender opp med å kuke det til kan vi måtte være avhengig av at Glimt disker opp med noen resultater i vinter/vår for at topp 15 skal innkasseres
Det er vel en fordel for alle som ikke heier på BG, men som fortsatt håper på nasjonspoeng, at de fortsetter i ECL istedenfor EL. Dermed er 3. plass det optimale.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

tremålstap er vel Ikke ille for et lag borte mot et topplag fra England ?

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Folk_flesk skrev: tor okt 06, 2022 11:35 pm
Seeberik skrev: tor okt 06, 2022 11:27 pm
dzk skrev: tor okt 06, 2022 11:23 pm Glimt er fremdeles i en god posisjon. Tipper de tar andreplassen.
Molde derimot er jeg mer usikker på. At Gent tapte mot Djurgården er sannsynligvis en ulempe for Molde, men øker sjansen for å vinne gruppen da. Det kan være gull verdt hvis de leverer ut kvalikken.
Tredjeplass blir det i hvert fall for Glimt med mindre Zürich finner på det helt store. Hvis Molde ender opp med å kuke det til kan vi måtte være avhengig av at Glimt disker opp med noen resultater i vinter/vår for at topp 15 skal innkasseres
Det er vel en fordel for alle som ikke heier på BG, men som fortsatt håper på nasjonspoeng, at de fortsetter i ECL istedenfor EL. Dermed er 3. plass det optimale.
Ja, er liten tvil om det. Knockout-kamp mot en tredjeplass fra CL vil bli knalltøft. Satser på at de fortsetter å plukke bra med poeng i denne gruppa, men akkurat havner på den tredjeplassen. Sånn situasjonen til Norge er nå med topp 15 i siktet, blir jeg ikke lei meg med conference-sluttspill også denne sesongen for Glimt

Seeberik

Legg inn av Seeberik »



Ser lovende ut :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! Du vet hva jeg håper på @Nordlys ?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: man okt 10, 2022 10:01 am VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! Du vet hva jeg håper på @Nordlys ?
Russland deltar ikke neste år.

Men det er vel tydelig at cupvinneren kommer i Q3? Vi er på 17. plass for neste år og ser at 20.plassen i år fikk sin cupvinner i Q3?

Ellers fikk 16.plassen i år Q3 i CL. Men om vinneren av EL kvalifiserer seg til CL gjennom serien så blir det vel en åpning slik at 17. plass går inn i Q3? I fjor vant jo Frankfurt som ikke kvalifiserte seg gjennom serien.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: man okt 10, 2022 10:48 am
Korgutt skrev: man okt 10, 2022 10:01 am VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! Du vet hva jeg håper på @Nordlys ?
Russland deltar ikke neste år.

Men det er vel tydelig at cupvinneren kommer i Q3? Vi er på 17. plass for neste år og ser at 20.plassen i år fikk sin cupvinner i Q3?

Ellers fikk 16.plassen i år Q3 i CL. Men om vinneren av EL kvalifiserer seg til CL gjennom serien så blir det vel en åpning slik at 17. plass går inn i Q3? I fjor vant jo Frankfurt som ikke kvalifiserte seg gjennom serien.
Tweeten prøver å henspille på at 2.plass i år kan bli mye mer lukrativ enn 3.plassen dersom Molde blir cupvinner neste år. Da går EL-plassen til nummer 2 dersom årets ECL-vinner kvalifiserer seg til Europa via vanlig seriespill.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: man okt 10, 2022 10:54 am
MoldeMoldeMolde skrev: man okt 10, 2022 10:48 am
Korgutt skrev: man okt 10, 2022 10:01 am VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! VIKTIG INFO! Du vet hva jeg håper på @Nordlys ?
Russland deltar ikke neste år.

Men det er vel tydelig at cupvinneren kommer i Q3? Vi er på 17. plass for neste år og ser at 20.plassen i år fikk sin cupvinner i Q3?

Ellers fikk 16.plassen i år Q3 i CL. Men om vinneren av EL kvalifiserer seg til CL gjennom serien så blir det vel en åpning slik at 17. plass går inn i Q3? I fjor vant jo Frankfurt som ikke kvalifiserte seg gjennom serien.
Tweeten prøver å henspille på at 2.plass i år kan bli mye mer lukrativ enn 3.plassen dersom Molde blir cupvinner neste år. Da går EL-plassen til nummer 2 dersom årets ECL-vinner kvalifiserer seg til Europa via vanlig seriespill.
Jo, men den forutsatte også at Russland er utestengt og at vinner av ECL er kvalifisert på annen måte. Det er vel ikke nødvendig? Selv om begge selvsagt er veldig sannsynlige.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: man okt 10, 2022 11:43 am
Korgutt skrev: man okt 10, 2022 10:54 am
MoldeMoldeMolde skrev: man okt 10, 2022 10:48 am

Russland deltar ikke neste år.

Men det er vel tydelig at cupvinneren kommer i Q3? Vi er på 17. plass for neste år og ser at 20.plassen i år fikk sin cupvinner i Q3?

Ellers fikk 16.plassen i år Q3 i CL. Men om vinneren av EL kvalifiserer seg til CL gjennom serien så blir det vel en åpning slik at 17. plass går inn i Q3? I fjor vant jo Frankfurt som ikke kvalifiserte seg gjennom serien.
Tweeten prøver å henspille på at 2.plass i år kan bli mye mer lukrativ enn 3.plassen dersom Molde blir cupvinner neste år. Da går EL-plassen til nummer 2 dersom årets ECL-vinner kvalifiserer seg til Europa via vanlig seriespill.
Jo, men den forutsatte også at Russland er utestengt og at vinner av ECL er kvalifisert på annen måte. Det er vel ikke nødvendig? Selv om begge selvsagt er veldig sannsynlige.
17.plassen som Norge går inn med gir ikke adgang til EL for cupvinneren dersom Conference League vinneren ikke kvalifiserer seg til Europa via vanlig seriespill samt at Russland blir tatt inn igjen. Da går cupvinneren inn i Conference League kvaliken.

Champis

Legg inn av Champis »


Champis

Legg inn av Champis »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»