Null tiltro til demokratiet og medier.

Svar
Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Re: Null tiltro til demokratiet og medier.

Legg inn av HB4596 »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:04 pm
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 4:36 pm
Helt greit at du dokumenterer at demokratiet ikke fungerer. Hva er hensikten med en intervju når man kan velge og vrake i behaglige spørsmål, slik at folk ikke får vite sannheten?
Det skal du ha kudos for å opplyse om hva som skjer i kulissene.
kan du tenke deg tilfeller der politikere ikke kan opplyse om alt som skjer når det passer en intervjuer?
hvis det ikke var slik så ville det ikke vært behov for politiske biografier, hverken fra Siv Jensen, Kåre Willoch eller Trygve Bratteli, tror du noen av disse har vært rede til å fortelle alt til pressen, når det passer pressen?
Si meg leste du ikke svaret mitt ovenfor?
Er du snill så ber du meg ikke gjenta det, for spisebestikk er det værste jeg vet når det gjelder fingermat.

mvh

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:05 pm
HB4596 skrev: ons sep 07, 2022 2:17 pm
Hvorfor blir et parti som er større enn de tre minste partiene i meningsmålinger utelatt offentligheten som meningsmålinger, men skjult i en samlehaug?
man kan ikke gjøre annet enn å smile av en slik sandkasse-påstand
Skal ikke nekte deg å flåse når du ikke vet bedre.

MVH

HB.

ulefos

Legg inn av ulefos »

HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:09 pm Si meg leste du ikke svaret mitt ovenfor?
joda jeg har lest litt av hvert av luftige påstander fra deg, men du vil altså ikke svare på om du mener det finnes tilfeller der vi må akseptere at politikere ikke forteller hele historien

ulefos

Legg inn av ulefos »

HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:10 pm
Skal ikke nekte deg å flåse når du ikke vet bedre.
vil du fortelle oss hva dette partiet med 8-10% oppslutning som ikke fåt delta i NRKs debatter? har de mange stortingsrepresentanter?
jeg ser du har nevnt Industripartiet, men jeg ser ikke at de fikk noen stemmer, mener du kanskje at blanke stemmer skal telle for dette særinteresse-partiet?

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:23 pm
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:10 pm
Skal ikke nekte deg å flåse når du ikke vet bedre.
vil du fortelle oss hva dette partiet med 8-10% oppslutning som ikke fåt delta i NRKs debatter? har de mange stortingsrepresentanter?
jeg ser du har nevnt Industripartiet, men jeg ser ikke at de fikk noen stemmer, mener du kanskje at blanke stemmer skal telle for dette særinteresse-partiet?
Gidder ikke gjenta for gjentagelsens skyld.
Les igjennom tråden og du finnner svaret du spør etter, og du vil finne svare på det meste.
Der vil du også oppdage at jeg er ferdig med saken. Rart med det, noen blir faktisk ferdig.

mvh

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:18 pm
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:09 pm Si meg leste du ikke svaret mitt ovenfor?
joda jeg har lest litt av hvert av luftige påstander fra deg, men du vil altså ikke svare på om du mener det finnes tilfeller der vi må akseptere at politikere ikke forteller hele historien
Gud bedre. Du har lært deg å ikke sitere for så å spørre om det samme. Du er ikke tilfeldigvis en innpåsliten reporter fra klassekampen eller noe?
Vel den luftige påstanden jeg satte frem er at Støre er tatt med buksa nede på ankelen i løgn.
Og her har du beviset, han ror så det fosser.

Det står dårlig til med tåkefyrsten, hva er meningsmålingen på for tiden?

mvh

HB


ulefos

Legg inn av ulefos »

HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 7:02 pm
Les igjennom tråden og du finnner svaret du spør etter, og du vil finne svare på det meste.
Der vil du også oppdage at jeg er ferdig med saken. Rart med det, noen blir faktisk ferdig.
jeg har selvsagt forståelse for at du var ferdig, skrev du at du dumma deg ut før du gjorde deg ferdig?

ulefos

Legg inn av ulefos »

HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 7:08 pm
ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:18 pm
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:09 pm Si meg leste du ikke svaret mitt ovenfor?
joda jeg har lest litt av hvert av luftige påstander fra deg, men du vil altså ikke svare på om du mener det finnes tilfeller der vi må akseptere at politikere ikke forteller hele historien
Gud bedre. Du har lært deg å ikke sitere for så å spørre om det samme. Du er ikke tilfeldigvis en innpåsliten reporter fra klassekampen eller noe?
Vel den luftige påstanden jeg satte frem er at Støre er tatt med buksa nede på ankelen i løgn.
Og her har du beviset, han ror så det fosser.

Det står dårlig til med tåkefyrsten, hva er meningsmålingen på for tiden?

mvh

HB

---
dette er god gammaldags spam, som man tyr til når man ikke har noe fornuftig å bidra med

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 7:24 pm jeg har selvsagt forståelse for at du var ferdig, skrev du at du dumma deg ut før du gjorde deg ferdig?
Jeg er i allefall ferdig med saken, og her ble jeg ferdig med kverrulanten også.
Så jeg fører deg opp på spamlista, så når du ikke får svar i fremtiden så vet du hvorfor.

Ha det bra.

mvh

HB

ulefos

Legg inn av ulefos »

ha en fin kveld i ekkokammeret

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det videoklippet med Støre og Hamas forteller virkelig mye. Ifølge terrororganisasjonen Hamas så "utmerket Norge seg iforhold til USA og andre land i vesten". Ja, for en "utmerkelse". Etter å ha lest en del i internasjonale medier om konflikten Israel/Palestina har jeg lenge undret meg over hvorfor norsk media er så mye mer kritisk og ensidig enn andre medier i vesten. Nær sagt alle "eksperter" og journalister uttaler seg som om de jobber for palestinakomiteen, plutselig er det ikke lenger viktig å faktasjekke. Som det er f.eks med Russland sine krigsforbrytelser i Ukraina, da venter man jo i flere dager for å være helt sikre på at kritikken er rett.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ulefos skrev: søn sep 18, 2022 6:23 pm
HB4596 skrev: søn sep 18, 2022 6:10 pm
Skal ikke nekte deg å flåse når du ikke vet bedre.
vil du fortelle oss hva dette partiet med 8-10% oppslutning som ikke fåt delta i NRKs debatter? har de mange stortingsrepresentanter?
jeg ser du har nevnt Industripartiet, men jeg ser ikke at de fikk noen stemmer, mener du kanskje at blanke stemmer skal telle for dette særinteresse-partiet?
Særinteresse-partiet? Hvor har du dette fra? Vennligst utdyp.

Siste måling for bl.a. Bergen og Stavanger fikk de henholdsvis 2.2 og 3.2 % oppslutning og de har over 6000 registrerte medlemmer pdd.

Les deg opp før du kommer med påstander som ikke har opphav fra levende hjerneceller. (rar denne siste setningen, men jeg er trøtt)

ulefos

Legg inn av ulefos »

GatlingGun skrev: søn sep 18, 2022 11:01 pm
Særinteresse-partiet? Hvor har du dette fra? Vennligst utdyp.

Siste måling for bl.a. Bergen og Stavanger fikk de henholdsvis 2.2 og 3.2 % oppslutning og de har over 6000 registrerte medlemmer pdd.
det hjelper lite med meningsmålinger når det er valg som teller, ved valget i 2021 fikk industripartiet 0.34% av stemmene, det er på linje med andre særinteressepartier som Pensjonistpartiet, Partiet de Kristne og Helsepartiet, joda det er særinteressepartier alle sammen

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ulefos skrev: man sep 19, 2022 3:41 pm
GatlingGun skrev: søn sep 18, 2022 11:01 pm
Særinteresse-partiet? Hvor har du dette fra? Vennligst utdyp.

Siste måling for bl.a. Bergen og Stavanger fikk de henholdsvis 2.2 og 3.2 % oppslutning og de har over 6000 registrerte medlemmer pdd.
det hjelper lite med meningsmålinger når det er valg som teller, ved valget i 2021 fikk industripartiet 0.34% av stemmene, det er på linje med andre særinteressepartier som Pensjonistpartiet, Partiet de Kristne og Helsepartiet, joda det er særinteressepartier alle sammen
Korrekt det, men stemmene var spredd utover omtrent alle valgdistriktene, samtidig som at partiet ikke ble stiftet før i 2020.

Det blir spennende å se i kommunevalget neste år hvordan det går.

Venter ennå på en begrunnelse på hvorfor du velger å kalle INP for et særinteresse-parti. Da kan du ikke ha fulgt mye med, for å si det sånn :)

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Meningsmålinger er ikke noe å legge vekt på før like før valg. Ca 6 mnd. før da. Da kommer også tungvekterne i debattsidene. Det blir for mye vekting og tull og tøys med de vanlige meningsmålingene. Men det endrer seg mye like før valg da ser vi også store utslag på meningsmålingene. For instituttene må jo gjøre et lite forsøk på å komme nær valgresultatet .Det skjer sjelden at de treffer helt men det justeres ganske voldsomt de siste månedene når større velgerskarer blir spurt. Da blir de mer nøyaktige.
Landet styres ikke av meningsmålinger. Når staten og flertallet ikke tar mer hensyn enn de nå gjør så vil politikerne stå i fare for å utradere partiet.

Demokratiet er ikke noe perfekt system . Dessuten er det mange forskjellige måter å velge folk på. Vi har forholdstallsvalg. Det er vanlig i Norden mens flertallsvalg i kretser er mer vanlig ellers i Europa . Vi har en sperregrense på 4 % til Stortinget mens den er på 2 % i Danmark noe som gir flere partier inn i Parlamentet.

Men et demokrati som i et diktatur så avhenger styret av hvor god ledelsen styrer landet og hvor lydhør statsminister og statsråder er overfor folket.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Frode57: "Men et demokrati som i et diktatur så avhenger styret av hvor god ledelsen styrer landet og hvor lydhør statsminister og statsråder er overfor folket."

--------------------------------------

De som styrer Norge på vegne av EU er uærlige og uredelige mennesker som gir blaffen i Norge og befolkningen her.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Frode57 skrev: man sep 19, 2022 4:46 pm Meningsmålinger er ikke noe å legge vekt på før like før valg. Ca 6 mnd. før da. Da kommer også tungvekterne i debattsidene. Det blir for mye vekting og tull og tøys med de vanlige meningsmålingene. Men det endrer seg mye like før valg da ser vi også store utslag på meningsmålingene. For instituttene må jo gjøre et lite forsøk på å komme nær valgresultatet .Det skjer sjelden at de treffer helt men det justeres ganske voldsomt de siste månedene når større velgerskarer blir spurt. Da blir de mer nøyaktige.
Landet styres ikke av meningsmålinger. Når staten og flertallet ikke tar mer hensyn enn de nå gjør så vil politikerne stå i fare for å utradere partiet.

Demokratiet er ikke noe perfekt system . Dessuten er det mange forskjellige måter å velge folk på. Vi har forholdstallsvalg. Det er vanlig i Norden mens flertallsvalg i kretser er mer vanlig ellers i Europa . Vi har en sperregrense på 4 % til Stortinget mens den er på 2 % i Danmark noe som gir flere partier inn i Parlamentet.

Men et demokrati som i et diktatur så avhenger styret av hvor god ledelsen styrer landet og hvor lydhør statsminister og statsråder er overfor folket.
Men at nylige meningsmålinger viser økt oppslutning for INP, sammenlignet med alle andre målinger som er utført siden partiet ble stiftet, viser at flere og glere begynner å få med seg at de ikke er en døgnflue. Og iallefall ikke et særinteresse-parti.

Da kan vi like gjerne kalle alle partier for dette.

ulefos

Legg inn av ulefos »

GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 4:41 pm
Venter ennå på en begrunnelse på hvorfor du velger å kalle INP for et særinteresse-parti. Da kan du ikke ha fulgt mye med, for å si det sånn :)
særinteressepartier er patier med en smal politisk horisont, tar jeg feil eller har dette partiet meninger om skole, forskning, forsvar, helsevesen, eldreomsorg og alle de andre politisk områdene vanlige partier har meninger om
programmet er så langt jeg har sett en samling av floskler, Slik som dette: "INP er et religionsnøytralt parti og mener alle bør ha like muligheter til å utøve sin religion når dette ikke påfører samfunnet eller enkeltpersoner ulemper"

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ulefos skrev: man sep 19, 2022 11:07 pm
GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 4:41 pm
Venter ennå på en begrunnelse på hvorfor du velger å kalle INP for et særinteresse-parti. Da kan du ikke ha fulgt mye med, for å si det sånn :)
særinteressepartier er patier med en smal politisk horisont, tar jeg feil eller har dette partiet meninger om skole, forskning, forsvar, helsevesen, eldreomsorg og alle de andre politisk områdene vanlige partier har meninger om
programmet er så langt jeg har sett en samling av floskler, Slik som dette: "INP er et religionsnøytralt parti og mener alle bør ha like muligheter til å utøve sin religion når dette ikke påfører samfunnet eller enkeltpersoner ulemper"
Hva sier ditt parti om religion?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

ulefos skrev: man sep 19, 2022 11:07 pm
GatlingGun skrev: man sep 19, 2022 4:41 pm
Venter ennå på en begrunnelse på hvorfor du velger å kalle INP for et særinteresse-parti. Da kan du ikke ha fulgt mye med, for å si det sånn :)
særinteressepartier er patier med en smal politisk horisont, tar jeg feil eller har dette partiet meninger om skole, forskning, forsvar, helsevesen, eldreomsorg og alle de andre politisk områdene vanlige partier har meninger om
programmet er så langt jeg har sett en samling av floskler, Slik som dette: "INP er et religionsnøytralt parti og mener alle bør ha like muligheter til å utøve sin religion når dette ikke påfører samfunnet eller enkeltpersoner ulemper"
Du kan også lese mer om feks kjernesakene deres her: https://inpartiet.no/Politikk/kjernesaker/

En side som det ikke virker som du har klikket deg inn på. Eventuelt har du allerede bestemt deg på forhånd og leitet febrilsk etter en sak eller et tema der partiet ikke hadde side opp og side ned om sine meninger og føringer. :)

Det kommer mye snusk fra alle kanter også, men INP lar seg ikke vippe av pinnen.
Partiet har vokst kraftig med nærmere 2 500 betalende medlemmer i februar/ mars 2021, etablert fylkespartier med oppegående styrer i samtlige fylker i hele landet, ca. 30 lokallag noe ujevnt fordelt over alle deler av landet. INP-organisasjonen er i ferd med å bli stor, seriøs og dynamisk. I skrivende stund er det over 200 mennesker i Norge som aktivt deltar i form av styreverv i partiet. Det har ikke vært helt uten forsøk på «overtagelse» eller såkalt kupping. Tilbudene har haglet inn, fra særlig ytterst på høyresiden, der de mer enn gjerne overtar hele INP, omdøper partiet og fører det trygt inn i kommende valg. Vi har også fått vår del av generøse tilbud om å ta imot avdankede, ekskluderte, bortviste og forsmådde levebrødspolitikere som søker ny plattform for et nytt liv på Stortinget etter å blitt vraket i egen organisasjon.
Det er slett ikke sikkert INP er partiet for deg, men nå har du lest om våre verdier og hvordan vi oppstod. Vi ønsker ikke å overtale noen eller måtte overbevise noen om å velge INP. Det er viktig for deg at du føler INP er noe du kan identifisere deg med.

ulefos

Legg inn av ulefos »

GatlingGun skrev: tir sep 20, 2022 9:34 am
Du kan også lese mer om feks kjernesakene deres her: https://inpartiet.no/Politikk/kjernesaker/
om energi skriver de ikke et eneste ord om vindkraft eller solenergi, til tross for at denne produksjonen allerede gir et betydelig bidrag til den samlede energiproduksjonen i Norge

se bare:
Nå har Multiconsult gjort en beregning av det tekniske potensialet for produksjon av solkraft i Norge.

På egnede tak og fasader på forretningsbygg, hus, fjøs og garasjer kan det produseres 66 TWh strøm i året. Det er omtrent halvparten av det vi bruker her i landet, så det er veldig mye, sier Bjørn Thorud.
solkraft

vindkraft
Ifølge tall fra NVE ble det i 2020 produsert 9,9 TWh vindkraft i Norge – 4,4 TWh mer enn i 2019.

men enda bedre, Havvind kan dekke verdens energibehov flere ganger
havvind
hør podkasten om du vil orientere deg om framtidas energiløsning

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Det norske demokratiets utvikling etter 1960:
De store landene i Europa utarbeider et felles marked for varer og tjenester. Norsk næringslivselite kaster seg på og vil være med, norske politikere tenner på ideen og starter arbeidet. I stortinget er kravet for innmelding 3/4 flertall. Det eksisterer ikke, hva gjør man da? Jo, man avholder ei folkeavstemning "fordi folket skal få bestemme".
Resultatet av folkeavstemningen i 1972 ble flertall for NEI. Å javel ja, da legger vi opp en strategi hvor vi holder folket borte fra innflytelse. Etter mye hard jobbing og tilpasning av regelverket til EU på slutten av 80-tallet, passer det å legge en avtale med EU om å være med i det felles markedet til avstemning i stortinget, mellom to stortingsvalg, EØS (ikke så viktig lenger at folket skulle få bestemme). Etter mye hestehandel på stortinget for å oppnå 3/4 flertall, vant ja-siden fram, dermed ble Norge likevel meldt inn i EUs felles marked.
Arbeidet med å melde Norge inn som fullverdig medlem av EF fortsatte, man sikret seg at 90 % av media var med og beskrev de alternative sannhetene Ja-bevegelsen trengte, nå var man sikker på at folkeavstemningen ville gi ja-flertall i 1994. Uhu, det ble NEI igjen...da blir vi nødt til å leve med det inntil videre, EØS-avtalen vil likevel etterhvert integrere Norge til EU. Ny nødvendig strategi, EØS-avtalen må bort fra den offentlige debatten og valgkampene, ja-partiene må nominere ja-folk på de sikre plassene, slik at det til enhver tid er et solid flertall på stortinget for EØS. Denne strategien har lyktes perfekt, der har Europabevegelsen på stortinget gjort en glimrende jobb.
Makt- og demokratiutredningen konkluderte allerede i 2003 om et demokrati i forvitring, ha det demokrati!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»