71° nord - Norges tøffeste kjendis

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3105

Re: 71° nord - Norges tøffeste kjendis

Legg inn av MacanT »

Xpoolman skrev: tor apr 28, 2022 10:01 am
netrebske skrev: søn apr 24, 2022 9:25 pm Målgang på 71 grader Nord på 59 grader Nord?
Tom Stiansen har virkelig klart å ødelegge dette programmet.☹
Det var jo en spesialutgave dette her da med de 4 teama.
Jeg synes det var en artig vri dette faktisk :-)
I Stavanger hadde vi en "light"-utgave som het 59 grader nord for noen år siden, artig det også.
Men det kommer vanlig kjendisutgave til høsten igjen :-)
Jeg syns også det var en artig vri.

Skadet heller ikke at de avslutter i noe av Norges flotteste natur. Er veldig glad for at man som innbygger i Stavanger har Ryfylke og Lysefjorden så å si rett utenfor stuedøra :)

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Chromeback skrev: tor apr 28, 2022 11:56 am
netrebske skrev: tor apr 28, 2022 11:31 am
Chromeback skrev: tor apr 28, 2022 10:07 am

Mitt tips er Fetisha som første som gir seg. Men Line Andersen er også ett hett tips.
Erv vel ikke sikkert at den første som går ut trekker seg. Den eneste som trakk seg i forrige sesong, gikk ut som nummer 4, og får hennes (Agnetesh) del var det vel for å gi bort plassen sin til de andre uten kamp, og slik har flere før henne gjort. Så er det noen som har røket ut på grunn av reell skade. Ikke så mange som har bare har gitt seg.

Fetisha var den dårligst trente i Gym, men virker ikke som en som bare trekker trekker seg.
Spessielt å kalle Line Andersen for NRK-profil. Har Sertono bodd under en stein de siste årene? Og hvorfor skulle hun trekke seg, hun elsker jo å være foran kamera og bryr seg lite om det fører til at seerne går glipp av det som skjer på stadion. Hun klorer seg nok fast.

Fritz Aanes kaller seg for norges best trente trener og Ylvisene har jo imponert fysisk og konkurransemessig i flere tv program, Hvem kan slå Ylvis, m.m.m.
Ganske åpent hvem som vinner og kommer langt.

Blir det reelt 71 grader Nord, eller kommer man til å holde til på omtrent samme sted hele tiden?
Dårligst trent i gym? Hva i alle dager betyr det?

En ting er at hun er dårlig trent, men når man er så lav som det Fetisha er, så har man ett ekstremt dårlig utgangspunkt. Om hun ikke trekker seg blir jeg veldig overrasket.
Han sikter nok til NRK-serien Gym der Fetisha var med. Et program hvor kjendiser/NRK-folk hadde gymtimer. Mia Hundvind var lærer.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

oddvar_kjempebra skrev: tor apr 28, 2022 11:17 am
netrebske skrev: søn apr 24, 2022 9:25 pm Målgang på 71 grader Nord på 59 grader Nord?
Tom Stiansen har virkelig klart å ødelegge dette programmet.☹
Hvis du tror at det er Stiansen som bestemmer hvor målgangen skal være så kan du ikke mye om TV-produksjon.
Nei, han er selvfølgelig ikke alene om det, men han er ansiktet utad og da er det naturlig å rett kritikken mot han. Han hadde vel sluttet om han var uenig i utviklingen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

netrebske skrev: tor apr 28, 2022 1:09 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor apr 28, 2022 11:17 am
netrebske skrev: søn apr 24, 2022 9:25 pm Målgang på 71 grader Nord på 59 grader Nord?
Tom Stiansen har virkelig klart å ødelegge dette programmet.☹
Hvis du tror at det er Stiansen som bestemmer hvor målgangen skal være så kan du ikke mye om TV-produksjon.
Nei, han er selvfølgelig ikke alene om det, men han er ansiktet utad og da er det naturlig å rett kritikken mot han. Han hadde vel sluttet om han var uenig i utviklingen.
Han er programleder og tjener gode penger på det. Samtidig som han får eksponert seg selv. Jeg tviler på om han har sterke meninger om hvor målgangen skal gå. I hvertfall ikke så sterke så det får han tl å slutte i godt betalt jobb som genererer en rekke ekstrainntekter.

Og nei, det er ikke naturlig å rette kritikken mot Stiansen. Det er naturlig å rette kritkkken mot den som har bestemt hvor målgangen skal gå. I den grad det er så viktig hvor målgangen finner sted da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sankaa skrev: tor apr 28, 2022 1:01 pm
Chromeback skrev: tor apr 28, 2022 11:56 am
netrebske skrev: tor apr 28, 2022 11:31 am

Erv vel ikke sikkert at den første som går ut trekker seg. Den eneste som trakk seg i forrige sesong, gikk ut som nummer 4, og får hennes (Agnetesh) del var det vel for å gi bort plassen sin til de andre uten kamp, og slik har flere før henne gjort. Så er det noen som har røket ut på grunn av reell skade. Ikke så mange som har bare har gitt seg.

Fetisha var den dårligst trente i Gym, men virker ikke som en som bare trekker trekker seg.
Spessielt å kalle Line Andersen for NRK-profil. Har Sertono bodd under en stein de siste årene? Og hvorfor skulle hun trekke seg, hun elsker jo å være foran kamera og bryr seg lite om det fører til at seerne går glipp av det som skjer på stadion. Hun klorer seg nok fast.

Fritz Aanes kaller seg for norges best trente trener og Ylvisene har jo imponert fysisk og konkurransemessig i flere tv program, Hvem kan slå Ylvis, m.m.m.
Ganske åpent hvem som vinner og kommer langt.

Blir det reelt 71 grader Nord, eller kommer man til å holde til på omtrent samme sted hele tiden?
Dårligst trent i gym? Hva i alle dager betyr det?

En ting er at hun er dårlig trent, men når man er så lav som det Fetisha er, så har man ett ekstremt dårlig utgangspunkt. Om hun ikke trekker seg blir jeg veldig overrasket.
Han sikter nok til NRK-serien Gym der Fetisha var med. Et program hvor kjendiser/NRK-folk hadde gymtimer. Mia Hundvind var lærer.
Aha, stemmer. Har jo faktisk sett igjennom den, koblet det bare ikke i det hele tatt. Takk for oppklaring!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Hvorfor har de sluttet med ordentlig 71 gradef nord og i stedet kjøref dobbelt opp med kjendiser?
Forrige ordinære utgave var i 2020 og da var omtrent halvparten av disse sulikker som ikke hadde noe der å gjøre.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ellers en velfortjent seier til Thomas og Elisa i kveld 😊

"D`ække normalt" for Alsgaard å bli nr.2- og det ble han heller ikke i kveld! Og jammen holdt Elisa ganske godt tritt med den gamle spurtkongen- selv om han sikkert ikke gikk for full maskin?

Og 👍 til Alsgaard for å ha holdt ut med skravla og den voldsomme entusiasmen til Røtterud i flere uker (?)- har jo som kjent ikke vært like lett hele veien 😁

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det var opplagt fra første episode hvem som vant. Om Almaas og Alsgaard hadde byttet partnere kunne det blitt spennende.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvem var det som bestemte at vinnerne egentlig skulle dele på en bil?

Må vel være tidenes mest klønete premie å dele ut i en lagkonkurranse.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Chromeback skrev: man mai 02, 2022 7:30 pm Hvem var det som bestemte at vinnerne egentlig skulle dele på en bil?

Må vel være tidenes mest klønete premie å dele ut i en lagkonkurranse.
Må vel være programmets hovedsponsor antar jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

netrebske skrev: tir mai 03, 2022 1:31 am
Chromeback skrev: man mai 02, 2022 7:30 pm Hvem var det som bestemte at vinnerne egentlig skulle dele på en bil?

Må vel være tidenes mest klønete premie å dele ut i en lagkonkurranse.
Må vel være programmets hovedsponsor antar jeg.
Joda, men dele på en bil? Utenom Vita og Wanda så gir jo premieren virkelig ikke meningen når man står igjen med to vinnere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

JODDEMM skrev: man mai 02, 2022 12:44 am Ellers en velfortjent seier til Thomas og Elisa i kveld 😊

"D`ække normalt" for Alsgaard å bli nr.2- og det ble han heller ikke i kveld! Og jammen holdt Elisa ganske godt tritt med den gamle spurtkongen- selv om han sikkert ikke gikk for full maskin?

Og 👍 til Alsgaard for å ha holdt ut med skravla og den voldsomme entusiasmen til Røtterud i flere uker (?)- har jo som kjent ikke vært like lett hele veien 😁
Holdt ut? Det vil jeg absolutt ikke si at han gjorde. Ja, enig i at hun var veldig masete, men makan til kjip oppførsel fra vår gamle skihelt også, da.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Skraevadottir skrev: tir mai 03, 2022 7:57 am
JODDEMM skrev: man mai 02, 2022 12:44 am Ellers en velfortjent seier til Thomas og Elisa i kveld 😊

"D`ække normalt" for Alsgaard å bli nr.2- og det ble han heller ikke i kveld! Og jammen holdt Elisa ganske godt tritt med den gamle spurtkongen- selv om han sikkert ikke gikk for full maskin?

Og 👍 til Alsgaard for å ha holdt ut med skravla og den voldsomme entusiasmen til Røtterud i flere uker (?)- har jo som kjent ikke vært like lett hele veien 😁
Holdt ut? Det vil jeg absolutt ikke si at han gjorde. Ja, enig i at hun var veldig masete, men makan til kjip oppførsel fra vår gamle skihelt også, da.
Hadde han ikke holdt ut så hadde han trukket seg!

Og også jeg syntes faktisk det var kjedelig å se på den dårlige stemningen etter "ordkrigen" i Rjukan...
...men hvem hadde ikke blitt forbanna der? Å bli skrytt opp i skyene for at man som en beskjeden og innesluttet person (som jeg i likhet med Alsgaard må sies å være) spør en fremmed person om veien- der hadde jeg også følt at jeg hadde blitt gjort narr av!

Så varer dessverre drittstemningen i overkant lenge- både fordi Alsgaard "lukker seg"- men Røtteruds høylytte unnskyldnings-krav i Rjukan like etterpå gjorde nok også sitt til at det ble som det ble!

Heldigvis virker det som at de fant ut av det til slutt- men at det er 2 totalt forskjellige mennesker: det går ikke an å forandre :D


Utrolig morsomt å se hvordan Røtterud levde seg inn i dette spion-oppdraget vs. Alsgaard som lot det skinne i gjennom at dette bare var skuespill...
...sånn sett hadde det vært artig med Thomas Alsgaard i Farmen Kjendis, mao. en deltager som på ingen måte hadde levd seg inn i historiene rundt Farmen-oppholdet :mrgreen:

Ser for meg en "entusiastisk" Thomas Alsgaard som kommer fra markedet og "roper ut": vi har fått avis. :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

JODDEMM skrev: tir mai 03, 2022 10:47 am
Skraevadottir skrev: tir mai 03, 2022 7:57 am
JODDEMM skrev: man mai 02, 2022 12:44 am Ellers en velfortjent seier til Thomas og Elisa i kveld 😊

"D`ække normalt" for Alsgaard å bli nr.2- og det ble han heller ikke i kveld! Og jammen holdt Elisa ganske godt tritt med den gamle spurtkongen- selv om han sikkert ikke gikk for full maskin?

Og 👍 til Alsgaard for å ha holdt ut med skravla og den voldsomme entusiasmen til Røtterud i flere uker (?)- har jo som kjent ikke vært like lett hele veien 😁
Holdt ut? Det vil jeg absolutt ikke si at han gjorde. Ja, enig i at hun var veldig masete, men makan til kjip oppførsel fra vår gamle skihelt også, da.
Hadde han ikke holdt ut så hadde han trukket seg!

Og også jeg syntes faktisk det var kjedelig å se på den dårlige stemningen etter "ordkrigen" i Rjukan...
...men hvem hadde ikke blitt forbanna der? Å bli skrytt opp i skyene for at man som en beskjeden og innesluttet person (som jeg i likhet med Alsgaard må sies å være) spør en fremmed person om veien- der hadde jeg også følt at jeg hadde blitt gjort narr av!

Så varer dessverre drittstemningen i overkant lenge- både fordi Alsgaard "lukker seg"- men Røtteruds høylytte unnskyldnings-krav i Rjukan like etterpå gjorde nok også sitt til at det ble som det ble!

Heldigvis virker det som at de fant ut av det til slutt- men at det er 2 totalt forskjellige mennesker: det går ikke an å forandre :D


Utrolig morsomt å se hvordan Røtterud levde seg inn i dette spion-oppdraget vs. Alsgaard som lot det skinne i gjennom at dette bare var skuespill...
...sånn sett hadde det vært artig med Thomas Alsgaard i Farmen Kjendis, mao. en deltager som på ingen måte hadde levd seg inn i historiene rundt Farmen-oppholdet :mrgreen:

Ser for meg en "entusiastisk" Thomas Alsgaard som kommer fra markedet og "roper ut": vi har fått avis. :lol:
Hehe! Ja, som du sier, to totalt ulike personer som overhodet ikke forstår hvordan de skal forholde seg til hverandre. Måtte jo bli krasj. Vet ikke hvem av dem jeg minst ville vært på tur med. Tøff konkurranse der.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Skraevadottir skrev: tir mai 03, 2022 3:45 pm
JODDEMM skrev: tir mai 03, 2022 10:47 am
Skraevadottir skrev: tir mai 03, 2022 7:57 am Holdt ut? Det vil jeg absolutt ikke si at han gjorde. Ja, enig i at hun var veldig masete, men makan til kjip oppførsel fra vår gamle skihelt også, da.
Hadde han ikke holdt ut så hadde han trukket seg!

Og også jeg syntes faktisk det var kjedelig å se på den dårlige stemningen etter "ordkrigen" i Rjukan...
...men hvem hadde ikke blitt forbanna der? Å bli skrytt opp i skyene for at man som en beskjeden og innesluttet person (som jeg i likhet med Alsgaard må sies å være) spør en fremmed person om veien- der hadde jeg også følt at jeg hadde blitt gjort narr av!

Så varer dessverre drittstemningen i overkant lenge- både fordi Alsgaard "lukker seg"- men Røtteruds høylytte unnskyldnings-krav i Rjukan like etterpå gjorde nok også sitt til at det ble som det ble!

Heldigvis virker det som at de fant ut av det til slutt- men at det er 2 totalt forskjellige mennesker: det går ikke an å forandre :D


Utrolig morsomt å se hvordan Røtterud levde seg inn i dette spion-oppdraget vs. Alsgaard som lot det skinne i gjennom at dette bare var skuespill...
...sånn sett hadde det vært artig med Thomas Alsgaard i Farmen Kjendis, mao. en deltager som på ingen måte hadde levd seg inn i historiene rundt Farmen-oppholdet :mrgreen:

Ser for meg en "entusiastisk" Thomas Alsgaard som kommer fra markedet og "roper ut": vi har fått avis. :lol:
Hehe! Ja, som du sier, to totalt ulike personer som overhodet ikke forstår hvordan de skal forholde seg til hverandre. Måtte jo bli krasj. Vet ikke hvem av dem jeg minst ville vært på tur med. Tøff konkurranse der.
Nei som sagt: jeg er en "Thomas Alsgaard-type" jeg også- med litt færre antall OL- og VM-Gull- men går sånn sett godt i sammen med utadvendte folk som lettere holder praten i gang- men Elisa Røtterud hadde blitt for meget, og Thomas Alsgaard hadde nok effektivt gått i fra meg (Ahh. Elgen! Elgen er i gang! ) 😁

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ny sesong nye muligheter!

Forferdelig casting med Trine Lise og Fatisha som virker litt sjanseløse eller ikke forstod hva konseptet for utpå. Nemlig å gå tur.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

eppaen skrev: tir sep 20, 2022 9:28 pm Ny sesong nye muligheter!

Forferdelig casting med Trine Lise og Fatisha som virker litt sjanseløse eller ikke forstod hva konseptet for utpå. Nemlig å gå tur.
Er jo alltid noen som er litt for dårlig form som er med, så det er en del av greia. Casten er slett ikke så ille den.

Men det er jo ikke mye 71 grader Nord igjen når man starter på østlandet og havner på Lindesnes og til slutt på Svalbard.
Også merkelig at dem ikke skulle ha merkekonkurranse etter den lange førsteetappen, hvor man heller ikke hadde noen premie tiø vinneren. Så da blir det vel at man senere kaster ut deltaker etter deltaker på løpende bånd etter at de har misslyktes i kun en konkurranse, som ikke er veldig relatett til resten av programmet.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Men jeg syns ikke det et god tv når en skal jamre og bære seg hele tiden - og alle de andre må tåle det uten konsekvenser.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ingen som ser på dette?
Jeg kom inn i den episoden Trine Lise røk ut og nå er det jo kun spreke folk med

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ingenting å si på hvem som har røket ut til nå i alle fall :D

En fin gruppe med mer eller mindre turvante deltagere som fortsetter turen nå! Frittalende Fritz Aanes, artige Vegard Ylvisåker, samt den (i denne sammenheng i alle fall :mrgreen: ) sprudlende Line Andersen mine favoritter til nå!

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Justice 97 skrev: fre okt 07, 2022 12:11 pm Line Andersen har vært et positivt innslag, til tross for at mange mente hun ville fremstå bitchy. Tøff dame.
Ja, skuffende godt humør. Basert på det som kom frem i rettsaken, hadde jeg forventet skikkelig meggeoppførsel fra en sliten Andersen.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Sulfat skrev: fre okt 07, 2022 12:20 pm
Justice 97 skrev: fre okt 07, 2022 12:11 pm Line Andersen har vært et positivt innslag, til tross for at mange mente hun ville fremstå bitchy. Tøff dame.
Ja, skuffende godt humør. Basert på det som kom frem i rettsaken, hadde jeg forventet skikkelig meggeoppførsel fra en sliten Andersen.
Hvis det hat smelt skikkelig til mellom henne og Fritz Aanes- så håper jeg ikke det har blitt klippet bort :D

Ellers har hun somregel vært blid og glad foran kamera- men skulle gjerne vært flue på veggen under det møtet som Ole Rolfsrud beskrev som 3.verdenskrig :lol:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Nydelig natur og flotte deltagere, er bare å nyte nå 👍

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3105

Legg inn av MacanT »

Bra at Ida ikke ble merket.

Alt for mange sterke og motiverte deltakere som opp gjennom årene har røket ut på en eller annen bingoøvelse.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Veldig lunt program dette

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Veldig fin gjeng som er igjen nå

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Justice 97 skrev: tor okt 13, 2022 10:21 pm Har litt å gå på når det kommer til navigering det ene laget.
Vegard Ylvis var god på det

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Justice 97 skrev: tor okt 13, 2022 10:46 pm Ylvis ser sterk ut på det meste, tipper han vinner hele greia.
Fikk ikke meg meg starten av denne sesongen men kanskje like greit med Fetisha(?) og Trine Lise

eppaen

Legg inn av eppaen »

Fornøyelig gjeng som er igjen nå ja. Vegard virker uhyre skarp til det meste og bærer Nordkapp-laget. Litt jevnere på Lindesnes mht bidrag.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3105

Legg inn av MacanT »

Utrolig svakt å glemme vri kompasshuset slik at det lå parallelt med nord-sør linjene på kartet. Dette er jo noe av det mest elementære når det kommer til kart og kompass.

Men som dere andre sier så er det en fin gjeng igjen nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»