Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

Jeg tipper EtH kommer til å spille mye med McTominay fremover. Enten det er sammen med Eriksen eller Casemiro. Man trenger rett og slett en spiller med hans fysikk. Både frekvens/kapasitet og duellstyrke. Casemiro har litt av det siste, men Casemiro og Eriksen sentralt i PL tror jeg blir blytungt/sirup.

I det lengste håper jeg på Casemiro og McTominay med Eriksen som alternativ sammen med disse (på bekostning av Bruno eller Sancho).

Helt sikkert mange som vil slite med det, men jeg klarer ikke se for meg en midtbane uten McT som ikke ser veldig naiv ut.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

TrueTopRed skrev: man okt 03, 2022 5:03 pm
Mehell skrev: man okt 03, 2022 4:49 pm EtH gjør det han mener er til det beste for klubben, så enkelt er det.
Hadde noen kommet inn med seriøs interesse for CR7 så regner jeg med at han hadde forsvunnet, men hvis vi skal fortsette å betale lønnen hans uansett så er det også på sin plass at vi kan få bruke ferdighetene hans når manageren mener det er behov for det.
Hva er seriøs intresse? Svære klubber som både står for lønna hans og betaler en slant til united i tillegg? For de klubbene finnes ikke.

Så hvordan kunne man fått ut Ronaldo uansett og på den måten fått bedre alterntiv denne sesongen? Gjennom å vise Ronaldo at man har erstatter på plass, og fortelle han at han ville få eksagt like lite spilletid som han har nå. Da ville Ronaldo selvsagt senket kravene sine på de klubbene han kunne tenkt seg å dra til og funnet en ny arbeidsgiver. Han ville aldri i verden låst seg til united med disse alternativene han sitter med idag.

Så hvorfor skjedde ikke dette. Der går min teori ut på at vi ikke har en sportslig styrrelse som verken ser denne løsningen eller er handlekraftig nok og til å gå inn å overstyre/ta ansvar i situasjonen, og dermed står manager igjen som synderen når spilleren ikke blir et reelt option.

Det er akkurat det som gjør meg urolig når vi etter det første vinduet har kjøpt ten hags gamle spillere. Hva skjer når ten hag skal lene seg mot dems avgjørelser......var casemiro et resultat av en sånn mellomting? Hvem vet.
Jeg er veldig late to the party her, men uansett..

Jeg er enig i at man sannsynligvis burde latt Ronaldo gå i sommer. Det virker åpenbart at han ønsket seg vekk, ellers hadde ikke Team Ronaldo møtt ledelsen med SAF i spissen nå i sommer. Jeg antar det ble avklart hva Ronaldo ønsket seg, og hva Man Utd krevde for å la han gå. Det blir spekulasjoner fra min side, men Ronaldo «krever» etter alle solemerker å spille CL-fotball. Så allerede der kan man utelukke de aller, aller fleste fotballklubbene i Europa. Ronaldo er fremdeles sulten og ønsker å spille på det øverste nivået, og sånn sett kan man nok også trygt utelukke en tur til Kina, Saudi eller USA. Jeg tviler på at han lar seg kjøpe av penger, han har tross alt nok til smør på skiva fra før. Jeg kan se for meg at det eneste unntaket fra CL-spill hadde vært en eventuell retur til barndomsklubben Sporting.

Så hva er seriøs interesse? Jeg tror, som du er inne på, at han ønsker å være et klart førstevalg i sin eventuelle nye klubb. Og selv om han har penger så det holder, er det nok trygt å anta at han har visse krav til årslønn i ny klubb uansett. Et krav som utelukker de aller fleste CL-klubber. Jeg vil tippe det muligens er en 6-7 «aktuelle» klubber der ute som kunne oppfylt CRs krav om lønn og spill på høyeste nivå. Så spørs det hvilke alternativer disse klubbene besitter pdd, og hva slags visjoner de har for fremtiden. Passer en 37/38 år gammel Ronaldo inn her? Jeg klarer ikke helt se hvilke klubb(er) som i det hele tatt ville vist interesse for Ronaldo, og det antar jeg også er en av hovedgrunnene til at han fremdeles er i klubben. Jeg tror ikke klubben satt seg på bakbeina og nektet å la Ronaldo gå, men at det i løpet av møtet ble avklart hvilke faktorer som måtte ligge til grunn for at en overgang kunne finne sted. Jeg tror ikke det er så enkelt som du skisserte om at man bare kunne fått inn en erstatter og fortalt Ronaldo at det blir lite spilletid og vipps så er han borte. Og jo - han har strengt talt låst seg til alternativene han har å jobbe med, da den eneste nyervervelsen som har ankommet klubben etter han er Antony, som ikke en gang er en direkte utfordrer til CR. Ny manager ja, men ikke medspillere.

Jeg tror også at ETH hadde rimelig god koll på Ronaldo før han tok over som manager. Ronaldos kvaliteter er ikke akkurat ukjente i fotballverdenen… Sånn sett tror jeg svært få laster ETH for situasjonen slik den er i dag. Han er ikke synderen. Om noen er synder her er kan man argumentere for at det er Ronaldo som stiller for høye krav, både til spilletid og lønn, til eventuelle interesserte klubber. For all del, han har fremdeles mye å bidra med, men når man prater om spillere i dette alderssegmentet må de aller fleste klubber tenke ut ifra et kost/nytte-perspektiv.

Og for å kommentere videoen - jeg hadde oppført meg akkurat likt på benken dersom jeg spilte for min klubb som 14-åring og laget mitt ble grusa. Det er en naturlig og menneskelig reaksjon, en oppgitthet over hva som skjer på banen. Jeg tror ikke Ronaldo sitter der og tenker «hvorfor er jeg fremdeles i Man Utd?» eller lignende, men mener at du kanskje legger litt vel mye i en kjapp videosnutt. Og som du sier, man trenger ikke nødvendigvis å legge mye energi i et videoklipp. Da skjønner jeg ikke helt poenget med å poste den heller.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Crynix skrev: lør okt 08, 2022 11:40 am Jeg er veldig late to the party her, men uansett..

Jeg er enig i at man sannsynligvis burde latt Ronaldo gå i sommer. Det virker åpenbart at han ønsket seg vekk, ellers hadde ikke Team Ronaldo møtt ledelsen med SAF i spissen nå i sommer. Jeg antar det ble avklart hva Ronaldo ønsket seg, og hva Man Utd krevde for å la han gå. Det blir spekulasjoner fra min side, men Ronaldo «krever» etter alle solemerker å spille CL-fotball. Så allerede der kan man utelukke de aller, aller fleste fotballklubbene i Europa. Ronaldo er fremdeles sulten og ønsker å spille på det øverste nivået, og sånn sett kan man nok også trygt utelukke en tur til Kina, Saudi eller USA. Jeg tviler på at han lar seg kjøpe av penger, han har tross alt nok til smør på skiva fra før. Jeg kan se for meg at det eneste unntaket fra CL-spill hadde vært en eventuell retur til barndomsklubben Sporting.

Så hva er seriøs interesse? Jeg tror, som du er inne på, at han ønsker å være et klart førstevalg i sin eventuelle nye klubb. Og selv om han har penger så det holder, er det nok trygt å anta at han har visse krav til årslønn i ny klubb uansett. Et krav som utelukker de aller fleste CL-klubber. Jeg vil tippe det muligens er en 6-7 «aktuelle» klubber der ute som kunne oppfylt CRs krav om lønn og spill på høyeste nivå. Så spørs det hvilke alternativer disse klubbene besitter pdd, og hva slags visjoner de har for fremtiden. Passer en 37/38 år gammel Ronaldo inn her? Jeg klarer ikke helt se hvilke klubb(er) som i det hele tatt ville vist interesse for Ronaldo, og det antar jeg også er en av hovedgrunnene til at han fremdeles er i klubben. Jeg tror ikke klubben satt seg på bakbeina og nektet å la Ronaldo gå, men at det i løpet av møtet ble avklart hvilke faktorer som måtte ligge til grunn for at en overgang kunne finne sted. Jeg tror ikke det er så enkelt som du skisserte om at man bare kunne fått inn en erstatter og fortalt Ronaldo at det blir lite spilletid og vipps så er han borte. Og jo - han har strengt talt låst seg til alternativene han har å jobbe med, da den eneste nyervervelsen som har ankommet klubben etter han er Antony, som ikke en gang er en direkte utfordrer til CR. Ny manager ja, men ikke medspillere.

Jeg tror også at ETH hadde rimelig god koll på Ronaldo før han tok over som manager. Ronaldos kvaliteter er ikke akkurat ukjente i fotballverdenen… Sånn sett tror jeg svært få laster ETH for situasjonen slik den er i dag. Han er ikke synderen. Om noen er synder her er kan man argumentere for at det er Ronaldo som stiller for høye krav, både til spilletid og lønn, til eventuelle interesserte klubber. For all del, han har fremdeles mye å bidra med, men når man prater om spillere i dette alderssegmentet må de aller fleste klubber tenke ut ifra et kost/nytte-perspektiv.

Og for å kommentere videoen - jeg hadde oppført meg akkurat likt på benken dersom jeg spilte for min klubb som 14-åring og laget mitt ble grusa. Det er en naturlig og menneskelig reaksjon, en oppgitthet over hva som skjer på banen. Jeg tror ikke Ronaldo sitter der og tenker «hvorfor er jeg fremdeles i Man Utd?» eller lignende, men mener at du kanskje legger litt vel mye i en kjapp videosnutt. Og som du sier, man trenger ikke nødvendigvis å legge mye energi i et videoklipp. Da skjønner jeg ikke helt poenget med å poste den heller.
Du er flink til å sette ord på hvordan du tenker, men har markert det jeg føler betyr noe i denne saken.

For meg er det mindre viktig hva Ronaldo ønsker seg, da jeg ser dette fra Uniteds som klubbs ståsted og med mitt ønske om at man blir bedre som klubb. Så alt prat om hva Ronaldo kunne tenke seg eller hvor han føler at han passer inn blir veldig sekundært i det bilde og måten å se det på.

Vi er ihvertfall enige om at Ronaldo burde dra i sommer, og det det er et greit utgangspunkt. Men forskjellen ligger kanskje i vurderingene som ble eller burde vært gjort for å kunne realisere/få det til?

Jeg har aldri sagt at "vipps så er han borte" med en erstatter på plass, men derimot at om klubben hadde prøvd en gammel frungerende taktikk som går ut på at man kjører med åpne ærlige kort i tillegg, så ville muligens spilleren senket kravene sine for hva slags klubber han kunne tenktet seg å gått til, når spilleren selv veier opp fremtidsutsiktene der han er mot et annet sted der han kaskje ville fått spille.

Det jeg mener er at om klubben hadde hentet inn en spiss (kjøp eller lån sist sommer) som var mye bedre fit opp mot hvordan manageren vil spille og for å fungere best mulig med resten av spillerne rundt, og der manager samtidig fortalte Ronaldo følgende:

"Jeg vil være ærlig med deg for å på den måten gi deg en mulighet å kunne velge fremtiden din best mulig selv. Som du sikkert har registrert så har vi hentet in en ny spiss som er håndplukket av meg opp mot hvilke egenskaper jeg ønsker inn i denne viktige rollen....., og med dette så er per idag Martial nummer 1, ny spiss nummer 2, og Rashford nummer 3 for spissrollen. Som du sikkert da skjønner kan det fort bli ekstremt lite spilletid igjen bakom disse, og derfor vil jeg kjøre med åpne kort der jeg oppdaterer deg på den aktuelle situasjonen så du selv kan velge hva du vil gjøre fremover".

Og med dette utgangspunktet kan Ronaldo velge mellom å bli kontrakten ut å tjene godt med penger, men ikke få særlig med minutter på banen eller skåringer å adde til lista si. Eller å rett og slett be agenten sin om å senke kravene på hva slags klubber og nivåer han ser etter.

Dette er da basert på min måte å se det når jeg skisser på en mulighet på å "komme seg videre" fra Ronaldo. Ser man på Ronaldo som god nok og at det andre ikke har noe betydelse, så blir det selvsagt også et annet syn på det.

taknina

Legg inn av taknina »

På meg virket det jo ikke som manageren var helt klar på hvilken plass Ronaldo hadde i "hirarkiet" av tilgjengelige angrepspillere før sesongen startet og det hadde gått noen kamper. Også sett ut fra uttalelsene hans før sesongstart.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hans uttalelser før serien startet kan også ha en sammenheng med at han ikke hadde alternativ på plass. Så jeg legger absolutt ikke noe krutt på slike uttalelser.

Tenk hvor dumt det ville sett ut om han sa noe annet enn det han gjorde, også ble Ronaldo 2e valget når moroa starta :) (som nå også er realiteten). De uttalelsene går under taktisk svar for å 1) få ro i presse og 2) holde spiller blid hvis man må bruke han senere.

Det har aldri vært noen tvil i hvor Ronaldo er på lista når det kommer til de valg ten hag har gjort når kampene starta, og der Martial så ut å ligge veldig bra til spesielt under sommer og før skaden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: fre okt 07, 2022 9:57 am Spørs om ikke Sancho mangler det indre drivet som må til på dette nivået. Skuffende.
Sancho er en typisk United spiller de siste 5 pluss årene. Fra det briljante til det fullstendig håpløse, altfor ustabil. Enig med deg, føler han mangler den gnisten, viljen til å grave dypt også på dager hvor det ikke funker helt.
Det er jo noe som kan endres på, men åpenbart vanskelig når det ikke faller en naturlig.

Noe som forøvrig gjelder laget som helhet også, går altfor lett opp i limingen og nærmest kapitulerer i enkelte kamper.

Det er skuffende å se, selvom som sagt slike ikke endres på noen måneder.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tir sep 27, 2022 9:51 am Tja...ser vel en eller to jeg kunne tenkt meg at vi vurderte her.

https://www.transfermarkt.com/statistik ... evertraege
Ser Rabiot har gjort det greit denne sesongen. Kanskje lettere å bli enig med han neste sommer. Ville ikke overrasket meg om vi gikk tilbake til han.

Jack

Legg inn av Jack »

God gammeldags smisking med sjefen her.


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Casemiro var stor idag. Med enda litt mer kamper under beltet så kanskje også de der som skjedde på 0-1 forsvinner. Alt i alt meget viktig for utfallet av kampen.

Reddington

Legg inn av Reddington »




Begynner å bli rent komisk nå.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Håper det jobbes bak kulissene med å sette spørsmålstegn ved VAR avgjørelser som går i disfavør United. Ser man de siste sesongene under et begynner det å bli komisk.
Kan jo ikke være tilfeldig lenger. Spesielt når man ser hva andre lag får med seg.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

TrueTopRed skrev: søn okt 09, 2022 10:02 pm Casemiro var stor idag. Med enda litt mer kamper under beltet så kanskje også de der som skjedde på 0-1 forsvinner. Alt i alt meget viktig for utfallet av kampen.
Nuvel. Gjorde mye bra, men også mye svakt. Alt i alt blir han jo avgjørende i positive fortegn, men må orientere seg raskere og det må gå fortere med han.

Kent

Legg inn av Kent »

VAR er jo bingo uansett. Hipp som happ hva det dømmes på og ikke.

Håpløst opplegg.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Martinez er latterlig god. Deilig å se han tre pasning etter pasning gjennom motstanderens pressledd.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Reddington skrev: søn okt 09, 2022 10:09 pm


Begynner å bli rent komisk nå.
Spesiell situasjon, ref regelverket så skal den definitivt annuleres

Edit: Eller ikke, han scorer jo ikke direkte. Keeper redder, så er det klabb og babb med medspiller før Antonio scorer.
Sist redigert av Harduetforslag den søn okt 09, 2022 10:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Antony var bra i dag. håper Sancho fulgte litt med.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

fugletitteren skrev: søn okt 09, 2022 10:20 pm Nuvel. Gjorde mye bra, men også mye svakt. Alt i alt blir han jo avgjørende i positive fortegn, men må orientere seg raskere og det må gå fortere med han.
Det er sånt som kommer når man får mulighet til å spille. Både når det kommer til å fikse tempoet men også resten rundt han å forstå hans spill og svakheter og anspasse seg som lag.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

TrueTopRed skrev: søn okt 09, 2022 10:42 pm
fugletitteren skrev: søn okt 09, 2022 10:20 pm Nuvel. Gjorde mye bra, men også mye svakt. Alt i alt blir han jo avgjørende i positive fortegn, men må orientere seg raskere og det må gå fortere med han.
Det er sånt som kommer når man får mulighet til å spille. Både når det kommer til å fikse tempoet men også resten rundt han å forstå hans spill og svakheter og anspasse seg som lag.
Har jeg absolutt tro på også, uten at det har noe å si ift å kommentere dagens prestasjon. Den var både og, men ender jo i positive fortegn med avgjørende assist.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Deilig at 5 av de neste 6 kampene er på Old Trafford.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Shaw helt enorm i dag! Deilig, måtte det vedvare.
Fikk vel ikke gult kort engang?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ale skrev: søn okt 09, 2022 10:41 pm McTominay suspendert mot Newcastle neste søndag, så da spiller han mot Omonia på torsdag.
Mot Omonia bør Maguire (om skadefri), Elanga, Garnacho, Malacia og McFred starte i hvertfall.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Antony sin avslutningsteknikk mener egentlig veldig om Salah sin (da han fortsatt var god, ikke nå).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TheTreble skrev: søn okt 09, 2022 11:35 pm Antony sin avslutningsteknikk mener egentlig veldig om Salah sin (da han fortsatt var god, ikke nå).
Salah er da fortsatt god, fortsatt bedre enn Antony vil jeg mene. Bare ikke like god som han har vært.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: søn okt 09, 2022 10:40 pm Antony var bra i dag. håper Sancho fulgte litt med.
Tror det er et hav av forskjell på mentaliteten her.
Antony virker bare gjennomgående 100 % i alt egentlig, ekstremt energisk av seg.
Var jo også ekstremt lysten på å få til overgangen til dere, virker ikke som om fyren har lyst til noe annet enn å bare dundre på i hver kamp for United.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Sancho virker bare ekstremt laid back og forsiktig. Husker det på noen intervjuer når han kom også, han var så rolig og avslappet. Det er lov det, men det gjenspeiler seg på banen og da sliter du i PL. Rashford bør virkelig få muligheten til å ta venstrekanten en gang for alle.
Antony positiv i går, herlig innstilling. Scholes måtte naturligvis ut å kritisere han allerede. Er noe helt egent med disse britene. Utenlandske spillere kritiseres over en lav sko, mens engelske må omtrent ha drept noen før de er framme med en kritisk stemme. Maguire blir jo helt skjermet for kritikk. Sterkeste Carra og Neville har sagt er vel at de kanskje ikke ville tatt han med seg til VM. Snodig.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: søn okt 09, 2022 10:40 pm Antony var bra i dag. håper Sancho fulgte litt med.
Man må bare elske teknikken og smidigheten til Antony, de kvalitetene er ypperste klasse. Skulle gjerne sett at han hadde ett knepp høyere toppfart, men ellers er det mye å like med han som spiller. Kan tenke meg at Pep ville likt å hatt han i City....

Ellers bra 1.omgang i går, litt mer kontrollerende 2.omgang. Syns man har full kontroll på Everton egentlig og det er kun helt på slutten at de klarer å skape noe særlig. Egentlig kun når vi kåler det til med noen håpløse pasningsfeil at de skaper litt farligheter i bunn og grunn.
Casemiro gjør mye bra og noe svakt, litt uvant med tempoet enda, men totalt sett så bidrar han positivt fremover og bakover. Bortsett fra mangelen av Varane var det vel kanskje EtH sitt sterkeste mannskap man hadde utpå i går, typisk at Martial dog skulle bli skadet igjen...Men fint at Ronaldo fikk seg ett spillemål, gjør nok godt for selvtilliten. Syns han ser mye bedre ett nå, kampformen virker å være på plass.

Kent

Legg inn av Kent »

Gledelig å se at Casemiro stadig blir bedre. Selv om det var en del slurv å spore i går også.

Overbevist om at han kommer til å bli en kanonsignering.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Syns Shaw spilte seg inn i start-11ern i går, men nå må torsdagen "brukes" til å holde folk i gang og rullere der vi kan. Men må jaggu si at det med skadesituasjonen nå ikke renner over av folk på midtbanen og i forsvar. Hva med f.eks noe sånt:

DDG
Dalot (vi har ikke andre?)-VL-HM(hvis klare, hvis ikke LM, Varane inn i 25?)-TM
SM-Fred
Bruno/Eriksen (spille 50-50)
Elanga-CR7-Sancho

Burde være nok til å vinne på OT. Maguire et usikkerhetsmoment, vi bør ikke risikere Varane noe særlig, AWB ikke tilgengelig, Dubravka tilsynelatende ute, DVB kun i forsiktig trening slik jeg forstår det...

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

DuncanE skrev: man okt 10, 2022 12:58 am
TheTreble skrev: søn okt 09, 2022 11:35 pm Antony sin avslutningsteknikk mener egentlig veldig om Salah sin (da han fortsatt var god, ikke nå).
Salah er da fortsatt god, fortsatt bedre enn Antony vil jeg mene. Bare ikke like god som han har vært.
Ingen med vettet i behold påstår at Antony er bedre enn Salah, men det egypteren viser om dagen er ordentlig labert.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: man okt 10, 2022 9:56 am Syns Shaw spilte seg inn i start-11ern i går, men nå må torsdagen "brukes" til å holde folk i gang og rullere der vi kan. Men må jaggu si at det med skadesituasjonen nå ikke renner over av folk på midtbanen og i forsvar. Hva med f.eks noe sånt:

DDG
Dalot (vi har ikke andre?)-VL-HM(hvis klare, hvis ikke LM, Varane inn i 25?)-TM
SM-Fred
Bruno/Eriksen (spille 50-50)
Elanga-CR7-Sancho

Burde være nok til å vinne på OT. Maguire et usikkerhetsmoment, vi bør ikke risikere Varane noe særlig, AWB ikke tilgengelig, Dubravka tilsynelatende ute, DVB kun i forsiktig trening slik jeg forstår det...
Kunne egentlig tenkt meg Iqbal fra start sammen med McT, vi kommer til å styre spillet mye og jeg tror det vil være en fin kamp for han å starte i. Ellers regner jeg med at laget blir ca slik du setter opp.
Kanskje Ronaldo hviles mtp på Newcastle-kampen? Kunne da kjørt Elanga på topp og inn med Garnacho.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»