Landslaget for herrer

Svar
Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 3:02 pm
KongOlav2 skrev: tir okt 04, 2022 2:48 pm
FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 2:44 pm I Aursnes og Thorstvedts tilfeller er det greit, men når vingene våre ikke presterer på landslaget så går det ikke an å bruke samme argument på dem. Er enig i Bobb som ikke har spilt seniorfotball enda, men Nusa, Ceide og Schjelderup bør alle være nære en landslagstropp. Hadde vi hatt vinger som faktisk presterte på landslaget så hadde jeg vært enig i at vi kunne ventet, men slik ståa er nå er det ingenting å vente på.
Ikke enig i det hele tatt. At kanskje én unggutt blir tatt med på bekostning av en av de mer perifere i troppen (som Zach) kan være greit nok, men ser ingen grunn til at man skal begynne å utelate f.eks Moi og Sørloth iallfall. Ceide har oppvist minimalt så langt og Nusa er særs ung og uprøvd. Har ekstremt lite tro på at de skal prestere på landslag før de i hele tatt gjør noe særlig på klubblaget.
Sørloth bør tas ut som spiss, ikke ving spør du meg. Uansett trenger man ikke utelate verken Sørloth og Moi, og spesielt ikke sistnevnte som er vår eneste ving. Ta ut Nusa og Schjelderup for Dæhli og Brynhildsen (eller, som du sier, Zachariassen), og laget ville på ingen måte bli svekket. Den kjøper jeg ikke.

Du kan jo se hvordan Nusa presterer på klubblaget i kveld på tv2 når Club Brugge møter Atletico Madrid i Champions League (var vel ryktet at han til og med skulle starte kampen?). Tror du vil bli overrasket.
Ja, Nusa starter altså i CL for Club Brugge. Og Schjelderup er toppscorer i Superliga. Kommentatorene måtte nesten le seg i hjel når de så mål nummer to. Helt ellevill enkeltmannsprestasjon. Bør helt klart prioriteres foran Zach, Dæhli etc.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 2:44 pm
KongOlav2 skrev: tir okt 04, 2022 2:35 pm
FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 2:33 pm

Aursnes har spilt 172 minutter (av 630 min) for Benifica denne sesongen og Thorstvedt står med 366 min (av 720 min) for Sassuolo. De er langt fra fast på laget, men så er de jo ny i klubbene da.
Men de har også prestert tidligere. Bobb har jo f.eks ikke spilt seniorfotball ennå. Og Ceide har 1 assists utenfor RBK. Det er snaut.

Den mest åpenbare av de yngre må vel være Schelderup. Ellers ser jeg liten grunn til å ta med nesten uprøvde unggutter bare fordi de er talentfulle.
I Aursnes og Thorstvedts tilfeller er det greit, men når vingene våre ikke presterer på landslaget så går det ikke an å bruke samme argument på dem. Er enig i Bobb som ikke har spilt seniorfotball enda, men Nusa, Ceide og Schjelderup bør alle være nære en landslagstropp. Hadde vi hatt vinger som faktisk presterte på landslaget så hadde jeg vært enig i at vi kunne ventet, men slik ståa er nå er det ingenting å vente på.
Greit å ta med en av dem for å få et innhopp og kjenne litt på nivået, men tror vi generelt gjør lurt i ikke basere oss på 17-18 åringer på landslaget, selv om alternativene gjør det elendig.
Er viktig for både og landslaget at de tar små steg gradvis, med mindre du har unikumer som Braut og Ødegaard. Helt der oppe er ikke de som er nevnt over

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Norgefoot skrev: tir okt 04, 2022 3:14 pm
FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 2:44 pm
KongOlav2 skrev: tir okt 04, 2022 2:35 pm
Men de har også prestert tidligere. Bobb har jo f.eks ikke spilt seniorfotball ennå. Og Ceide har 1 assists utenfor RBK. Det er snaut.

Den mest åpenbare av de yngre må vel være Schelderup. Ellers ser jeg liten grunn til å ta med nesten uprøvde unggutter bare fordi de er talentfulle.
I Aursnes og Thorstvedts tilfeller er det greit, men når vingene våre ikke presterer på landslaget så går det ikke an å bruke samme argument på dem. Er enig i Bobb som ikke har spilt seniorfotball enda, men Nusa, Ceide og Schjelderup bør alle være nære en landslagstropp. Hadde vi hatt vinger som faktisk presterte på landslaget så hadde jeg vært enig i at vi kunne ventet, men slik ståa er nå er det ingenting å vente på.
Greit å ta med en av dem for å få et innhopp og kjenne litt på nivået, men tror vi generelt gjør lurt i ikke basere oss på 17-18 åringer på landslaget, selv om alternativene gjør det elendig.
Er viktig for både og landslaget at de tar små steg gradvis, med mindre du har unikumer som Braut og Ødegaard. Helt der oppe er ikke de som er nevnt over
Trenger ikke kaste dem rett inn i førsteelleveren, men mener fortsatt at vi kunne tatt dem ut i troppen. Vi trenger dobbel dekning på kantene, og en tropp med f.eks Moi, King, Schjelderup og Nusa hvor Sørloth og JSL også kan brukes som kanter hvis det er høyst nødvendig (eller av taktiske grunner) er ikke så halvgærent spør du meg.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Keeper
Keeper
Keeper
Holmgren Pedersen
Ryerson
Strandberg
Østigård
Ajer
Hanche
Gregersen
Meling
Bjørkan
Ødegaard
Berge
Aursnes
Thorstvedt
Thorsby
Vetlesen
Moi
King
Nusa
Schjelderup
Strand Larsen
Sørloth
Haaland

Her er det fortsatt plass til minst én spiller hvis Ståle gjør som tidligere og tar ut >=26 mann.

aderyn

Legg inn av aderyn »

FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 3:39 pm Keeper
Keeper
Keeper
Holmgren Pedersen
Ryerson
Strandberg
Østigård
Ajer
Hanche
Gregersen
Meling
Bjørkan
Ødegaard
Berge
Aursnes
Thorstvedt
Thorsby
Vetlesen
Moi
King
Nusa
Schjelderup
Strand Larsen
Sørloth
Haaland

Her er det fortsatt plass til minst én spiller hvis Ståle gjør som tidligere og tar ut >=26 mann.
Ganske enig i den troppen. Vil ha med Bohinen i tillegg, er tilbake i trening igjen. Kan dekke for Aursnes som anker, og også være indreløper om nødvendig.

Synes også Sahraoui kunne fortjent en mulighet, men litt vanskelig hvem man skal droppe på kant. Regner med du tar med King som kant, siden han per nå er 4 valg på spiss, men King er jo ikke en ren ving heller, selv om har spilt der ganske mye.

Keepere synes jeg bør bli Andre Hansen, Hedenstad Christiansen og Sten Grytebust. Nyland bør være uaktuell frem til han finner seg en klubb.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

aderyn skrev: tir okt 04, 2022 8:21 pm
FranciscoM skrev: tir okt 04, 2022 3:39 pm Keeper
Keeper
Keeper
Holmgren Pedersen
Ryerson
Strandberg
Østigård
Ajer
Hanche
Gregersen
Meling
Bjørkan
Ødegaard
Berge
Aursnes
Thorstvedt
Thorsby
Vetlesen
Moi
King
Nusa
Schjelderup
Strand Larsen
Sørloth
Haaland

Her er det fortsatt plass til minst én spiller hvis Ståle gjør som tidligere og tar ut >=26 mann.
Ganske enig i den troppen. Vil ha med Bohinen i tillegg, er tilbake i trening igjen. Kan dekke for Aursnes som anker, og også være indreløper om nødvendig.

Synes også Sahraoui kunne fortjent en mulighet, men litt vanskelig hvem man skal droppe på kant. Regner med du tar med King som kant, siden han per nå er 4 valg på spiss, men King er jo ikke en ren ving heller, selv om har spilt der ganske mye.

Keepere synes jeg bør bli Andre Hansen, Hedenstad Christiansen og Sten Grytebust. Nyland bør være uaktuell frem til han finner seg en klubb.
Bohinen kunne fint kommet med ja. Spilte jo meget bra før skaden. King tok jeg med som kant, men han ble primært foretrukket over Sahraoui pga rutinen han bringer med seg inn i troppen. Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot om vi tok med Osame.

Enig i keeperne. Spørs om Grodås deler samme tanken da..

startelver

Legg inn av startelver »

Grodås burde trukket seg unna for lenge siden. NFF synes vel det er helt topp at han har monopol på jobben,

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok

Champis

Legg inn av Champis »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok

Enig i at vi har en del å jobbe med. Men for å arrestere deg litt, så er det ikke først og fremst framover på banen problemene ligger. Det er i forsvarsleddet og på keeperposisjon hvor vi er for langt unna de beste.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok
Det er mye sant i det du sier, spesielt det med hvordan vi fomler, mister ball og i det hele tatt ikke har et spill som fungerer godt nok på dette nivået.

Men vi skal likevel kunne bedre på en hjemmebane i en sånn kamp, om laget blir satt sammen og ledet på en bedre måte. Tror SS må tenke enklere, og formidle et enklere budskap til spillerne, sånn Drillo gjorde. Har en mistanke om at SS gjør det innviklet for spillerne, noe som kan være egnet til forvirring og usikkerhet. Baserer den mistanken på hvordan det høres ut når SS prater på Pk'er.

Men: så har det sikkert også en del å gjøre med, at det er i forsvaret vi spesielt mangler gode nok spillere.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Interessert skrev: ons okt 05, 2022 1:40 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok
Det er mye sant i det du sier, spesielt det med hvordan vi fomler, mister ball og i det hele tatt ikke har et spill som fungerer godt nok på dette nivået.

Men vi skal likevel kunne bedre på en hjemmebane i en sånn kamp, om laget blir satt sammen og ledet på en bedre måte. Tror SS må tenke enklere, og formidle et enklere budskap til spillerne, sånn Drillo gjorde. Har en mistanke om at SS gjør det innviklet for spillerne, noe som kan være egnet til forvirring og usikkerhet. Baserer den mistanken på hvordan det høres ut når SS prater på Pk'er.

Men: så har det sikkert også en del å gjøre med, at det er i forsvaret vi spesielt mangler gode nok spillere.
Mangel på Strandberg, Nyland ute av form og valg av en dårlig Hanche fremfor en fremadstormende Ajer har mye med saken å gjøre.

benib

Legg inn av benib »

Pushback skrev: ons okt 05, 2022 1:49 pm
Interessert skrev: ons okt 05, 2022 1:40 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok
Det er mye sant i det du sier, spesielt det med hvordan vi fomler, mister ball og i det hele tatt ikke har et spill som fungerer godt nok på dette nivået.

Men vi skal likevel kunne bedre på en hjemmebane i en sånn kamp, om laget blir satt sammen og ledet på en bedre måte. Tror SS må tenke enklere, og formidle et enklere budskap til spillerne, sånn Drillo gjorde. Har en mistanke om at SS gjør det innviklet for spillerne, noe som kan være egnet til forvirring og usikkerhet. Baserer den mistanken på hvordan det høres ut når SS prater på Pk'er.

Men: så har det sikkert også en del å gjøre med, at det er i forsvaret vi spesielt mangler gode nok spillere.
Mangel på Strandberg, Nyland ute av form og valg av en dårlig Hanche fremfor en fremadstormende Ajer har mye med saken å gjøre.
Norge med og uten Strandberg fra start i tellende kamper under Solbakken er faktisk ganske stor forskjell:

Med Strandberg: 6 seire, 3 uavgjort og 1 tap mot Nederland.

Uten Strandberg: 2 seire, 1 uavgjort og 3 tap.

Må finne ut hvordan vi skal fungere uten han.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Champis skrev: ons okt 05, 2022 11:30 am
Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok

Enig i at vi har en del å jobbe med. Men for å arrestere deg litt, så er det ikke først og fremst framover på banen problemene ligger. Det er i forsvarsleddet og på keeperposisjon hvor vi er for langt unna de beste.
Helt enig i at mye av problemet er i forsvar inkludert keeper. Der har jeg ikke veldig gode forslag og det beste forsvaret er å ha ballen på motstanders bane
halvdel. Vi spilte eller sparket bort ballen og gjorde det lettere for Serbia. Mange så ikke ut til å ville ha ballen rett og slett.
Å styrke midtbanen og angrepet vil gi større ballinnhav og gjøre det lettere for forsvaret vårt.

benib

Legg inn av benib »

Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:05 pm
Champis skrev: ons okt 05, 2022 11:30 am
Big George skrev: ons okt 05, 2022 2:47 am Dersom man mener at dagens A-landslag er godt nok bør man se Serbia-kampen om igjen for det er der nivået er for å komme til EM og VM.
Norge spilte bort ballen som i gamle dager mens Serbia viste teknikk, balanse og forflytningsevne.
Pr idag har kun Ødegaard og Haaland på midtbane og fremme kvalitet til å hevde seg mot en god motstander.
Spørsmålet er om vi bør kjøre inn de nye nå eller på vårparten neste år.
For jeg har ingen tro på at de som er med nå på midtbane og angrep noengang blir gode nok

Enig i at vi har en del å jobbe med. Men for å arrestere deg litt, så er det ikke først og fremst framover på banen problemene ligger. Det er i forsvarsleddet og på keeperposisjon hvor vi er for langt unna de beste.
Helt enig i at mye av problemet er i forsvar inkludert keeper. Der har jeg ikke veldig gode forslag og det beste forsvaret er å ha ballen på motstanders bane
halvdel. Vi spilte eller sparket bort ballen og gjorde det lettere for Serbia. Mange så ikke ut til å ville ha ballen rett og slett.
Å styrke midtbanen og angrepet vil gi større ballinnhav og gjøre det lettere for forsvaret vårt.
Men problemet nå var jo at forsvaret ikke greide å spille seg ut under høyt press. Det er lite mer tekniske midtbanespillere kan gjøre når forsvaret sliter såpass med høyt press uten Strandberg..

Det må løses for at det skal være mulig å etablere noe spill høyt oppe på banehalvdelen til gode motstandere.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi var ikke tøffe nok i duellene heller i Serbia-kampen.
Når du spiller en finale på hjemmebane forventes det ihvertfall litt brutale taklinger selv om teknikken og ballinnehavet ikke er der.

Det synes jeg var mest skuffende, føles ut som Norge ikke gav alt mot gode Serbere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Norsk fall på Fifa-ranking Det norske herrelandslaget i fotball har falle frå 36.- til 42.-plass på Fifa-rankinga etter tapa mot Slovenia og Serbia.
Brasil toppar lista framfor Belgia og Argentina. Frankrike, England, Italia og Spania følger på plassane bak.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

benib skrev: ons okt 05, 2022 4:42 pm
Big George skrev: ons okt 05, 2022 3:05 pm
Champis skrev: ons okt 05, 2022 11:30 am


Enig i at vi har en del å jobbe med. Men for å arrestere deg litt, så er det ikke først og fremst framover på banen problemene ligger. Det er i forsvarsleddet og på keeperposisjon hvor vi er for langt unna de beste.
Helt enig i at mye av problemet er i forsvar inkludert keeper. Der har jeg ikke veldig gode forslag og det beste forsvaret er å ha ballen på motstanders bane
halvdel. Vi spilte eller sparket bort ballen og gjorde det lettere for Serbia. Mange så ikke ut til å ville ha ballen rett og slett.
Å styrke midtbanen og angrepet vil gi større ballinnhav og gjøre det lettere for forsvaret vårt.
Men problemet nå var jo at forsvaret ikke greide å spille seg ut under høyt press. Det er lite mer tekniske midtbanespillere kan gjøre når forsvaret sliter såpass med høyt press uten Strandberg..

Det må løses for at det skal være mulig å etablere noe spill høyt oppe på banehalvdelen til gode motstandere.
Problemet var forsvarsspillerne ja. Det var de som ikke turte å spille ballen seg imellom, de må klare å holde på ballen i forsvarsleddet noen trekk før midtbanen involveres. Det hadde sett bedre ut med Strandberg og Ajer. Verken Østigård, Ryerson eller Østigård er gode nok der. I tillegg mælte Nyland ballen ut hver gang han fikk den.
Så kunne kanskje midtbanen vært noe mer spillbare, men vi har sett tidligere at de er ballsikre nok.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Trekning kvalifiseringsgrupper EM 2024 Søndag kl 1200

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Korgutt skrev: fre okt 07, 2022 2:23 pm https://www.tv2.no/live/fotballborsen?feed=1214555346
Nyland på vei til Leipzig?
Briljant. Gå til en klubb hvor han er nesten garantert å ikke få spilletid!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

KongOlav2 skrev: fre okt 07, 2022 2:24 pm
Korgutt skrev: fre okt 07, 2022 2:23 pm https://www.tv2.no/live/fotballborsen?feed=1214555346
Nyland på vei til Leipzig?
Briljant. Gå til en klubb hvor han er nesten garantert å ikke få spilletid!
1.keeper ble skadet mot Celtic. Ser ut til å bli en langvarig periode på sidelinjen for han. Så spørs det hvem andrekeeperen er da. Uansett så er det kanskje ikke bedre alternativ enn Nyland blant de klubbløse akkurat nå?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Korgutt skrev: fre okt 07, 2022 2:27 pm
KongOlav2 skrev: fre okt 07, 2022 2:24 pm
Korgutt skrev: fre okt 07, 2022 2:23 pm https://www.tv2.no/live/fotballborsen?feed=1214555346
Nyland på vei til Leipzig?
Briljant. Gå til en klubb hvor han er nesten garantert å ikke få spilletid!
1.keeper ble skadet mot Celtic. Ser ut til å bli en langvarig periode på sidelinjen for han. Så spørs det hvem andrekeeperen er da. Uansett så er det kanskje ikke bedre alternativ enn Nyland blant de klubbløse akkurat nå?
Andre keeperen er Janis Blaswich

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Haaland drømmer om VM-gull med Norge
Jeg drømmer med han.

God helg!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kaizen skrev: fre okt 07, 2022 3:16 pm Haaland drømmer om VM-gull med Norge
Jeg drømmer med han.

God helg!
Mye som kan skje innen 2026. En rekke nye spillere er tilført laget, en del av de taletnene som er på gang, som Bobb, Andreas S, Nusa osv. Og forhåpentligvis ei god forsvarsrekke og keeper av klasse. Når Braut sier det, så blir jeg litt optimistisk.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Kommer nok aldri til å skje, Men: skal Norge noen gang vinne Fotball-VM- så må det nesten bli nå når vi har en av verdens beste spillere i Braut Haaland!

Så må samtidig innrømme at tanken om VM 2026 og Norges muligheter til det helt store har streifet meg også 😃...

...vi må "bare" kvalifisere oss først da!🥴

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

JODDEMM skrev: fre okt 07, 2022 4:38 pm Kommer nok aldri til å skje, Men: skal Norge noen gang vinne Fotball-VM- så må det nesten bli nå når vi har en av verdens beste spillere i Braut Haaland!

Så må samtidig innrømme at tanken om VM 2026 og Norges muligheter til det helt store har streifet meg også 😃...

...vi må "bare" kvalifisere oss først da!🥴
2028 EM er nok den største mesterskapsmuligheten. 2030 er nok også bra, da er Ødegaard 31 og Haaland 30.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

2026:
Nusa(21) - Haaland(26) - Bobb(23)
Arnstad(23)/Schjelderup(22) - Ødegaard(27)
Berge(28)/Holm(23)/Mannsverk(24)
Bjørkan(28) - Hjelde(23) - Ajer(28) - Pedersen(26)
Christiansen(26)

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre okt 07, 2022 5:00 pm 2026:
Nusa(21) - Haaland(26) - Bobb(23)
Arnstad(23)/Schjelderup(22) - Ødegaard(27)
Berge(28)/Holm(23)/Mannsverk(24)
Bjørkan(28) - Hjelde(23) - Ajer(28) - Pedersen(26)
Christiansen(26)
Er det en 4-1-2-3 du har satt opp her?

Min i 451/433 er ganske lik

Nusa - Haaland - Bobb
Berge/Schj/Arn/Aar -Holm (Manns) - Øde
Bjørkan - Hjelde - Ajer/Østi - Pedersen
Christiansen

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Som det har vært skrevet tidligere. Norge er nå på 42.plass på FIFA-rankingen. I Europa er oversikten slik. Nummer foran nasjon er hvilken plass man har i Europa. Nummer i parentes bak forteller hvilken plass man har i verden. Inndeling i Pot 1, 2 og 3 forteller hvor man hadde blitt seedet dersom de skulle trekt VM-kvalifiseringsgrupper nå.
POT 1:
1. Belgia(2)
2. Frankrike(4)
3. England(5)
4. Italia(6)
5. Spania(7)
6. Nederland(8)
7. Portugal(9)
8. Danmark(10)
9. Tyskland(11)
10. Kroatia(12)

POT 2:
11. Sveits(15)
12. Wales(19)
13. Serbia(21)
14. Sverige(25)
15. Polen(26)
16. Ukraina(27)
17. Russland(33)
18. Østerrike(34)
19. Tsjekkia(35)
20. Ungarn(36)

POT 3:
21. Skottland(40)
22. Norge(42)
23. Tyrkia(45)
24. Irland(49)
25. Hellas(52)
26. Romania(53)
27. Slovakia(55)
28. Finland(56)
29. Bosnia-Hercegovina(58)
30. Nord-Irland(59)

startelver

Legg inn av startelver »

Vi bør kunne få frem et slags Danmark fra 1980-tallet for å lykkes. Med minst 5-6 stjerner i topp 5-ligaer. Da bør en dyktig trener kunne få oss langt i mesterskap.

Dette er muligheten vi har ventet på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»