Trump-familien

Svar
Texas_John

Re: Trump-familien

Legg inn av Texas_John »

FranciscoM skrev: fre feb 25, 2022 11:19 pm Resett og trumphyllest. Tidenes red flag
Lav Iq er et enda rødere flagg, og ditt ser blodrødt ut.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Texas_John skrev: lør feb 26, 2022 10:56 am
FranciscoM skrev: fre feb 25, 2022 11:19 pm Resett og trumphyllest. Tidenes red flag
Lav Iq er et enda rødere flagg, og ditt ser blodrødt ut.
Haha, for et comeback

alseboy

Legg inn av alseboy »

For alle som de siste månedene måtte ha savnet klodens største troll badet i svette og brunkrem. Velbekomme.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

USAs neste president.

fazz

Legg inn av fazz »

HarryH skrev: lør feb 26, 2022 3:12 am
morrisey skrev: fre feb 25, 2022 11:22 pm Trump er vel selve beviset på at amerikanerne er verdenshistoriens dummeste folkeslag.
Det er vel litt dumt å si? USA er jo temmelig suverene mht antall Nobel-priser for fremragende vitenskapelige prestasjoner blant annet?
Pr capita er det flere europeiske land med flere priser enn USA, Norge, Sverige og Danmark bl.a

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

I følge NYT så skal Trump avhøres i dag i den pågående saken i New York der han er under mistanke for økonomisk kriminalitet. Fine dager for ekspresidenten.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: tor apr 21, 2022 12:18 am
HarryH skrev: lør feb 26, 2022 3:12 am
morrisey skrev: fre feb 25, 2022 11:22 pm Trump er vel selve beviset på at amerikanerne er verdenshistoriens dummeste folkeslag.
Det er vel litt dumt å si? USA er jo temmelig suverene mht antall Nobel-priser for fremragende vitenskapelige prestasjoner blant annet?
Pr capita er det flere europeiske land med flere priser enn USA, Norge, Sverige og Danmark bl.a
Vil du si at folkeslagene i land med få nobelpriser pr innbygger er dumme folkeslag?

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: ons aug 10, 2022 11:46 am
fazz skrev: tor apr 21, 2022 12:18 am
HarryH skrev: lør feb 26, 2022 3:12 am

Det er vel litt dumt å si? USA er jo temmelig suverene mht antall Nobel-priser for fremragende vitenskapelige prestasjoner blant annet?
Pr capita er det flere europeiske land med flere priser enn USA, Norge, Sverige og Danmark bl.a
Vil du si at folkeslagene i land med få nobelpriser pr innbygger er dumme folkeslag?
Så vidt jeg vet så har ikke jeg snakket om hvor smarte eller dumme folkeslagene er, jeg har bare påpekt ett faktum at flere europeiske land har flere priser enn USA pr innbygger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Trump nekter å svare på spørsmål for å ikke inkriminere seg selv. Dette har han tidligere sagt om det:


Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 4:29 pm Trump nekter å svare på spørsmål for å ikke inkriminere seg selv.
“The mob takes the fifth.”

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Bekmørke greier, ingen Amerika-patrioter kan se på dette uten å være på grensen til å felle en tåre


FROG

Legg inn av FROG »

TrondLFC skrev: man jan 24, 2022 9:27 am
Scuderia skrev: man jan 24, 2022 8:19 am
TrondLFC skrev: man jan 24, 2022 8:04 am

Det stemmer helt sikkert, så hvorfor ( som ironisk nok poengtert ) ikke bare ignorere disse tullingene da ?
Er det fordi vi elsker å hate dem eller er det noe annet ?
Det er litt rart egentlig, for jeg har registrert at de aller fleste som tar initiativ til å diskutere disse folka er de som i størst grad ikke kan fordra dem :D

...hvilket sikkert gjør meg til en dobbelmoralist som i det hele tatt klikket meg inn på denne tråden, men til mitt forsvar så trykket jeg ikke på linken ;)
Hva er det med venstresiden og hatet mot sin politiske motstandere?
For sikkerhets skyld ; jeg tilhører ikke noen venstreside....eller høyreside. Jeg ser på meg selv som en som er på fredssiden, og der finner du ikke noen politiske partier.
Derfor stemmer jeg blankt siden dagens politiske system gjør det umulig for meg å gjøre noe annet.

Jeg brukte terminologien "vi" som i en slags generell betegnelse da dette åpenbart er en sak som engasjerer ( alt for ) mange fremdeles.

Jeg ser derimot i ettertid at jeg burde brukt "dere", men da hadde jeg vel vært på høyresiden som det kalles.

Fremdeles så står poenget og budskapet om at det kan ha noe for seg å ignorere saker og personer man selv ikke har noe til overs for.
Venstreside og høyreside er meningsløs i denne tiden vi nå er inne i ! Før var det i Norge en forskjell på "venstresiden" og høyresiden" det er det ikke lenger. Klassisk sosialisme og borgerskap. Nå er det to andre begreper som er mye mer betegnende. Det er globalister og patrioter. Globalistene som jobber seg i hjel for at nasjonalstaten skal underordne seg internasjonale organer og patriotene som vil at nasjonalstaten skal bestå, og styre seg selv uten innblanding utenfra på noen måte.
Globalistene omfatter hele dagens stortings partier. Bare noen få partier i Norge er patrioter som PDK og Demokratene. Jeg er selv patriot, og stemmer utfra dette selv om jeg ikke har noe effektivt parti på Stortinget som står nær meg politisk. Demokratene er for løst organisert, masse uro og en del useriøse tullinger i styre og stell som gjør at de aldri får oppslutning i større grad. PDK vil alltid være litt begrenset fordi de har en kristen tilnærming til sin verdensanskuelse, noe veldig mange ikke støtter. Men kanskje kan de erstatte KRF en dag i oppslutning rundt 5%. Trist som bare pokker, men hvem vet kanskje kommer det et parti som får vind i seilene som patrioter kan stemme på.

alseboy

Legg inn av alseboy »

FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:25 pm

Venstreside og høyreside er meningsløs i denne tiden vi nå er inne i ! Før var det i Norge en forskjell på "venstresiden" og høyresiden" det er det ikke lenger. Klassisk sosialisme og borgerskap. Nå er det to andre begreper som er mye mer betegnende. Det er globalister og patrioter.
Nei, motsatsen til å være globalist er å være nasjonalist.

Synes du det er for belastende å omtale deg selv og dine med korrekt benevnelse? Får du litt for mye Vidkun Quisling-vibber med å kalle deg nasjonalist? Eller Slobodan Milosevic, Ratko Mladic og Vladimir Putin?

I såfall kan jeg til en viss grad forstå deg, selv om det naturligvis er feigt. Nasjonalismen som dere forfekter har ikke bidratt med annet enn hat, ufred og dårligere kår for folk flest. Dette handler ikke om å være glad i landet sitt eller feire nasjonens bragder i idrettslige leker. Det handler om behovet for å trykke andre ned for å selv kunne føle seg ovenpå.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:25 pm
TrondLFC skrev: man jan 24, 2022 9:27 am
Scuderia skrev: man jan 24, 2022 8:19 am

Hva er det med venstresiden og hatet mot sin politiske motstandere?
For sikkerhets skyld ; jeg tilhører ikke noen venstreside....eller høyreside. Jeg ser på meg selv som en som er på fredssiden, og der finner du ikke noen politiske partier.
Derfor stemmer jeg blankt siden dagens politiske system gjør det umulig for meg å gjøre noe annet.

Jeg brukte terminologien "vi" som i en slags generell betegnelse da dette åpenbart er en sak som engasjerer ( alt for ) mange fremdeles.

Jeg ser derimot i ettertid at jeg burde brukt "dere", men da hadde jeg vel vært på høyresiden som det kalles.

Fremdeles så står poenget og budskapet om at det kan ha noe for seg å ignorere saker og personer man selv ikke har noe til overs for.
Venstreside og høyreside er meningsløs i denne tiden vi nå er inne i ! Før var det i Norge en forskjell på "venstresiden" og høyresiden" det er det ikke lenger. Klassisk sosialisme og borgerskap. Nå er det to andre begreper som er mye mer betegnende. Det er globalister og patrioter. Globalistene som jobber seg i hjel for at nasjonalstaten skal underordne seg internasjonale organer og patriotene som vil at nasjonalstaten skal bestå, og styre seg selv uten innblanding utenfra på noen måte.
Globalistene omfatter hele dagens stortings partier. Bare noen få partier i Norge er patrioter som PDK og Demokratene. Jeg er selv patriot, og stemmer utfra dette selv om jeg ikke har noe effektivt parti på Stortinget som står nær meg politisk. Demokratene er for løst organisert, masse uro og en del useriøse tullinger i styre og stell som gjør at de aldri får oppslutning i større grad. PDK vil alltid være litt begrenset fordi de har en kristen tilnærming til sin verdensanskuelse, noe veldig mange ikke støtter. Men kanskje kan de erstatte KRF en dag i oppslutning rundt 5%. Trist som bare pokker, men hvem vet kanskje kommer det et parti som får vind i seilene som patrioter kan stemme på.
Du kan ikke putte alle partiene på stortinget i samme sekken.
Både SP og FrP har nedfelt Nei til EU i sine partiprogram - og de er det beste alternativet vi seriøst vi kan håpe på. Glem useriøse Demokratene.
Dessverre har begge latt seg fortære av globalistpartiene AP og Høyre i regjering - som later som de er hovedmotstandere :)
Høyre og de to andre Erna-partiene er regjeringens største støttespillere - i alt. Dagens Høyre er mer enig med Støre enn AP er internt.
Nei, SP må finne noen andre enn Vedum og søke samarbeid med FrP - det er veien ut av dette marerittet.

Dagens regjering er den verste vi har hatt siden krigen.
Litt interessant at begge regjeringene dvs. Quisling og Støre jobbet/jobber for Tyskland og fremmede makter. De tjener ikke Norge.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Tidenes måned for Donald. Nå er han (og barna) også siktet for alvorlige skatteunndragelser og forsikringssvindel i New York.
Trump hevder dommeren er en rasist. Naturligvis.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

alseboy skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm Tidenes måned for Donald. Nå er han (og barna) også siktet for alvorlige skatteunndragelser og forsikringssvindel i New York.
Ikke siktet, siden det ikke er en straffesak. Enda...

Saken som ble presentert i går er et sivilt søksmål.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

alseboy skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm Tidenes måned for Donald. Nå er han (og barna) også siktet for alvorlige skatteunndragelser og forsikringssvindel i New York.
Trump hevder dommeren er en rasist. Naturligvis.
► Show Spoiler
Sånn umiddelbart så virker det som et alvorlig problem for rettssikkerheten at en statsadvokat, dersom hen mener at ulovligheter har forekommet, kan velge å gå til sivilt søksmål i stedet for å reise straffesak. Jeg forstår jo hvorfor det gjøres, da beviskravene i sivile saker er betydelig lavere enn i straffesaker, det er verre å forstå hvorfor systemet tillater slike snarveier. Rettssikkerhet er liksom ikke det feltet hvor effektivitet og enkelhet er det viktigste.

Og når James først saksøker Trump et. al så gir det liten mening at det kan gjøres på grunnlag av påstått svindel av långivere og forsikringsselskaper. Hvis de mener seg svindlet så er disse da virkelig i stand til å gå til sak på egne vegne.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Brezjnev skrev: fre sep 23, 2022 5:32 pm Sånn umiddelbart så virker det som et alvorlig problem for rettssikkerheten at en statsadvokat, dersom hen mener at ulovligheter har forekommet, kan velge å gå til sivilt søksmål i stedet for å reise straffesak. Jeg forstår jo hvorfor det gjøres, da beviskravene i sivile saker er betydelig lavere enn i straffesaker, det er verre å forstå hvorfor systemet tillater slike snarveier. Rettssikkerhet er liksom ikke det feltet hvor effektivitet og enkelhet er det viktigste.
Sånn fungerer det i Norge også.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Nesten ufattelig å se for seg at dette er ekte mennesker som snakker.


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

alseboy skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm Nesten ufattelig å se for seg at dette er ekte mennesker som snakker.

Herregud... vet ikke helt om det var riktig å le, eller om jeg bare burde være vettskremt.
IQ = skonummer ville vært flatterende for den gjengen der.

Saliph

Legg inn av Saliph »

alseboy skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm Nesten ufattelig å se for seg at dette er ekte mennesker som snakker.

Lurer på hvem av dem som er Texas John.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Saliph skrev: fre okt 07, 2022 5:38 pm
alseboy skrev: tor okt 06, 2022 1:40 pm Nesten ufattelig å se for seg at dette er ekte mennesker som snakker.

Lurer på hvem av dem som er Texas John.
Det står mellom de to fra 3.58.

trønderen

Legg inn av trønderen »


alseboy

Legg inn av alseboy »

Donald mener det er på høy tid å endre Grunnloven, slik at han kan bli gjeninnsatt som USA's president.

https://www.politico.com/news/2022/12/0 ... s-00072079

Corvus

Legg inn av Corvus »

Brezjnev skrev: fre sep 23, 2022 5:32 pm
alseboy skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm Tidenes måned for Donald. Nå er han (og barna) også siktet for alvorlige skatteunndragelser og forsikringssvindel i New York.
Trump hevder dommeren er en rasist. Naturligvis.
► Show Spoiler
Sånn umiddelbart så virker det som et alvorlig problem for rettssikkerheten at en statsadvokat, dersom hen mener at ulovligheter har forekommet, kan velge å gå til sivilt søksmål i stedet for å reise straffesak. Jeg forstår jo hvorfor det gjøres, da beviskravene i sivile saker er betydelig lavere enn i straffesaker, det er verre å forstå hvorfor systemet tillater slike snarveier. Rettssikkerhet er liksom ikke det feltet hvor effektivitet og enkelhet er det viktigste.

Og når James først saksøker Trump et. al så gir det liten mening at det kan gjøres på grunnlag av påstått svindel av långivere og forsikringsselskaper. Hvis de mener seg svindlet så er disse da virkelig i stand til å gå til sak på egne vegne.
Kan det tenkes at demokratene og deres støttespillere vil ta absolutt alle midler i bruk for å knekke Trump? Da er det ikke så farlig med rettssikkerhet og slike tøyseting.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Corvus skrev: man des 05, 2022 11:01 pm

Kan det tenkes at demokratene og deres støttespillere vil ta absolutt alle midler i bruk for å knekke Trump? Da er det ikke så farlig med rettssikkerhet og slike tøyseting.
Nå blandet du nok med MAGA-folka. Fort gjort. Er det noe Demokratene er opptatt av, så er det å gjøre ting på riktig måte, for å slippe slike beskyldninger (fra moderate/prinsippfaste mennesker, vel å merke)

Men du valgte å kommentere på en snart 2,5 måned gammel sak, i stedet for Trumps siste utspill om å oppheve deler av grunnloven. Skal det tolkes på noe vis?


Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Corvus skrev: man des 05, 2022 11:01 pm
Brezjnev skrev: fre sep 23, 2022 5:32 pm
alseboy skrev: tor sep 22, 2022 1:53 pm Tidenes måned for Donald. Nå er han (og barna) også siktet for alvorlige skatteunndragelser og forsikringssvindel i New York.
Trump hevder dommeren er en rasist. Naturligvis.
► Show Spoiler
Sånn umiddelbart så virker det som et alvorlig problem for rettssikkerheten at en statsadvokat, dersom hen mener at ulovligheter har forekommet, kan velge å gå til sivilt søksmål i stedet for å reise straffesak. Jeg forstår jo hvorfor det gjøres, da beviskravene i sivile saker er betydelig lavere enn i straffesaker, det er verre å forstå hvorfor systemet tillater slike snarveier. Rettssikkerhet er liksom ikke det feltet hvor effektivitet og enkelhet er det viktigste.

Og når James først saksøker Trump et. al så gir det liten mening at det kan gjøres på grunnlag av påstått svindel av långivere og forsikringsselskaper. Hvis de mener seg svindlet så er disse da virkelig i stand til å gå til sak på egne vegne.
Kan det tenkes at demokratene og deres støttespillere vil ta absolutt alle midler i bruk for å knekke Trump? Da er det ikke så farlig med rettssikkerhet og slike tøyseting.
Jeg er ikke tvil om at det er en del maktmennesker som ønsker å "knekke" Trump, og at denne saken neppe ville blitt fremmet om Trump de 6 siste årene hadde holdt seg til å svindle slik han alltid har gjort i stedet for å forsøke å rive ned USA. Likevel, jeg tror du og jeg legger ulik mening i ordet "knekke". Jeg ser ikke på det som at de vil knekke Trump på samme måte som burmesiske myndigheter ville knekke Suu Kyi, jeg vil sammenligne det mer som bestrebelsene for å knekke Al Capone.

Jeg tror også du misforstår meg. Det jeg først og fremst stiller meg kritisk til er systemet, at USAs juridiske system gir disse mulighetene. Når systemet først er som det er så er det ikke noe hokuspokus i at det blir benyttet, det blir som at jeg ikke liker at systemet åpner for dødsstraff men når den først gjør det er det ikke noe mystisk i at den benyttes.

Jeg står på at det fremstår unødvendig å gjøre dette på vegne av noen av de desiderte søkkrikeste selskapene i verden, som har mer enn nok ressurser til å gå etter folk som har svindlet dem om de ønsker. Jeg ser dog poenget i å ville avskrekke kjeltringer fra å gjøre det samme i fremtiden, for når slike svindelopplegg ikke lykkes så er det gjerne det offentlige som må ta store deler av regningen.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fortsatt en populær mann hos grasrota

Bilde

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: tir des 13, 2022 9:21 pm Fortsatt en populær mann hos grasrota

Bilde
Eller for å lenke til en måling som kan tas seriøst:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-63967234

56-33 fordel DeSantis blant konservative velgere. Når planlegger du selv å forlate skipet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»