Biden-administrasjonen

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Guttorm123 »

MRSA skrev: fre okt 07, 2022 6:52 am
Kvifor tok ikkje du med siste del av setninga hans? Den at dei ekte snøflaka finn ein på høgresida?
Det virker vel litt rart at et begrep som bare blir benyttet av ytre høyre, rettes mot ytre høyre?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Guttorm123 skrev: fre okt 07, 2022 7:58 am
MRSA skrev: fre okt 07, 2022 6:52 am
Kvifor tok ikkje du med siste del av setninga hans? Den at dei ekte snøflaka finn ein på høgresida?
Det virker vel litt rart at et begrep som bare blir benyttet av ytre høyre, rettes mot ytre høyre?
Nei, ikkje når det passer veldig godt på ytre høgre.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GoingKronos skrev: tor okt 06, 2022 9:23 pm Biden leverer igjen

Dette er ekstremt glimrende. Rett og slett.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Guttorm123 skrev: fre okt 07, 2022 12:28 am
VifteKopp skrev: fre okt 07, 2022 12:14 am
Et begrep den amerikanske høyresiden har brukt om skjøre personer - stort sett på ytre venstre - som ikke tåler å høre kritikk, visse meninger, politisk ukorrekt humor, et cetera.
Og så bruker du det om ytre høyre?
Riktig. Snøflak er en beskrivelse av en "lett trigget tilstand/personlighetstype". Den handler ikke om hvilke politiske holdninger du har.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg har egentlig veldig stor sans for Biden, eksempelet til Kronos viser nok et riktig valg. Bare synd at han ikke er 10 år yngre i disse tider, da ville han blitt en riktig så populær president. Enda viktigere er måten han håndterer Russland på, virker som at USA er den eneste stemmen Kreml respekterer.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: tor okt 06, 2022 9:42 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:32 pm Jeg kan kome med uendelig av eksempler på det, men jeg vet det ikke har noen nytte (se Kamalas få dager gamle utsagn). Dere bare ignorerer det før dere gjentar etter en uke at Demokratene er som Høyre i Norge, i ren NPC stil.
Du mener Kamala-utsagnet som bevisst ble feiltolket av alle de lettkrenka snøflakene på ytre høyre?
"Bevisst feiltolket"...
Snakk om å være nedsnødd.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 3:21 pm
GoingKronos skrev: tor okt 06, 2022 9:23 pm Biden leverer igjen

Dette er ekstremt glimrende. Rett og slett.
Biden lovet å avkriminalisere cannabis, han har ikke levert før dette er gjennomført. Cannabis er i dag klassifisert som schedule I, kategorien for de farligste rusmidlene med mest skadevirkninger og null medisinsk effekt. Fentanyl er klassifisert som schedule II og et "lettere" stoff enn cannabis.

Biden har nå bedt om en revurdering av hvordan cannabis klassifiseres på denne skalaen. Ender det opp med at cannabisbruk fortsatt er straffbart på føderalt nivå har Biden brutt sitt valgløfte og sviktet. Når halve landet allerede har legalisert og det er flertall for legalisering blant både demokrater og republikanere skulle det bare mangle at cannabis avkriminaliseres. La oss håpe det går veien.

Ellers blir jeg egentlig kvalm av at Biden prater om de stakkars minoritetene som blir tatt for cannabis oftere enn hvite, selv om alle grupper bruker like mye cannabis. Det å straffe minoriteter uproposjonalt er jo noe Biden har hatt som hjertesak hele sitt politiske liv. Biden var forbannet på Reagan(!) for å være for "soft on crime" og da spesielt når det kom til å fengle rusbrukere i lang tid.


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bliss skrev: fre okt 07, 2022 5:42 pm
Biden lovet å avkriminalisere cannabis, han har ikke levert før dette er gjennomført.
Det er da bedre å gjøre noe selv om man ikke får til alt. Det er neppe flertall i kongressen for avkriminalisering så da er dette det maksimale som er mulig å få til.

Og det at man skifter standpunkt bør jo sees på som noe positivt, det er jo slik verden går fremover.

Bliss

Legg inn av Bliss »

GoingKronos skrev: fre okt 07, 2022 5:58 pm
Bliss skrev: fre okt 07, 2022 5:42 pm
Biden lovet å avkriminalisere cannabis, han har ikke levert før dette er gjennomført.
Det er da bedre å gjøre noe selv om man ikke får til alt. Det er neppe flertall i kongressen for avkriminalisering så da er dette det maksimale som er mulig å få til.

Og det at man skifter standpunkt bør jo sees på som noe positivt, det er jo slik verden går fremover.
Hvis Biden ikke klarer å gjennomføre en avkriminalisering trenger han heller ikke ha det som valgløfte. Derfor toner jeg det litt ned når folk hyller han for å "levere igjen". Han har ikke levert det han har lovet, selv om dette utstpillet selvsagt er veldig positivt. Spørsmålet er om det nok en gang er valgflesk som ebber ut i ingen endring.

Dersom kongressen ikke er med på avkriminalisering burde det stemmes over ved kommende valg. Da kan man vel like gjerne gå rett på legalisering. Er vel 4-5 stater til som skal stemme over legalisering kommende valg uansett.

Verden går fremover ved at folk endrer standpunkt. I det ene øyeblikket skal alle med en crackrock på størrelse med en quarter fengsles i fem år, i neste øyeblikk har din egen sønn laget videoblogg av at han bader i crack. Må ha vært en solid realitetssjekk. Tror dog verden hadde gått raskere videre om Biden ble plassert i hornet på veggen og yngre krefter fikk løse problemene som Biden og hans generasjon har skapt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bliss skrev: fre okt 07, 2022 6:46 pm
Hvis Biden ikke klarer å gjennomføre en avkriminalisering trenger han heller ikke ha det som valgløfte.
Det er jo alltid valgresultatet som avgjør hva som er mulig å få til, som politiker kan man jo bare si hva man selv ønsker å gjøre. At man ikke skal komme med sine politiske ideer for at man ikke har flertall for det blir feil, da dør jo all politisk debatt.

Biden har jo vært politiker siden 1970-tallet og mye av det som linkes til er jo over 30 år tilbake i tid. Det var en annen tid der mange fagfolk også trodde både på nullvisjon, gateway-drugs og straff som virkemiddel for rusavhengige - ting som vi i dag vet ikke stemmer.

Jeg syns også det er viktig å si at man har praktisert lovverket på en rasistisk måte, en hvit rikmannssønn har kommet seg unna mens en fattig svart gutt har havnet i fengsel og fått ødelagt sin fremtid pga bruk av milde narkotiske doser. Det er ingen tvil om at rettsvesenet i USA er dypt problematisk, det er virkelig ikke likhet for loven - og jeg er sikker på at det vil komme en tid der man må ta et oppgjør med dette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

MRSA skrev: fre okt 07, 2022 3:19 pm
Guttorm123 skrev: fre okt 07, 2022 7:58 am
Det virker vel litt rart at et begrep som bare blir benyttet av ytre høyre, rettes mot ytre høyre?
Nei, ikkje når det passer veldig godt på ytre høgre.
Så debattanten som benytter uttrykket her på FD. tilhører altså ytre høyre?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

GoingKronos skrev: fre okt 07, 2022 7:10 pm

Jeg syns også det er viktig å si at man har praktisert lovverket på en rasistisk måte, en hvit rikmannssønn har kommet seg unna mens en fattig svart gutt har havnet i fengsel og fått ødelagt sin fremtid pga bruk av milde narkotiske doser. Det er ingen tvil om at rettsvesenet i USA er dypt problematisk, det er virkelig ikke likhet for loven - og jeg er sikker på at det vil komme en tid der man må ta et oppgjør med dette.
Er det slik at lovverket i USA tillater forskjellsbehandling basert på hudfarger i slike sammenhenger?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Bliss skrev: fre okt 07, 2022 5:42 pm Biden lovet å avkriminalisere cannabis, han har ikke levert før dette er gjennomført. Cannabis er i dag klassifisert som schedule I, kategorien for de farligste rusmidlene med mest skadevirkninger og null medisinsk effekt. Fentanyl er klassifisert som schedule II og et "lettere" stoff enn cannabis.

Biden har nå bedt om en revurdering av hvordan cannabis klassifiseres på denne skalaen. Ender det opp med at cannabisbruk fortsatt er straffbart på føderalt nivå har Biden brutt sitt valgløfte og sviktet. Når halve landet allerede har legalisert og det er flertall for legalisering blant både demokrater og republikanere skulle det bare mangle at cannabis avkriminaliseres. La oss håpe det går veien.

Ellers blir jeg egentlig kvalm av at Biden prater om de stakkars minoritetene som blir tatt for cannabis oftere enn hvite, selv om alle grupper bruker like mye cannabis. Det å straffe minoriteter uproposjonalt er jo noe Biden har hatt som hjertesak hele sitt politiske liv. Biden var forbannet på Reagan(!) for å være for "soft on crime" og da spesielt når det kom til å fengle rusbrukere i lang tid.
Det som skjedde nå var ekstremt glimrende, uavhengig av hva som har skjedd før.

Det var ingen som sa at Biden er og alltid har vært en helgen.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Guttorm123 skrev: fre okt 07, 2022 8:15 pm
GoingKronos skrev: fre okt 07, 2022 7:10 pm

Jeg syns også det er viktig å si at man har praktisert lovverket på en rasistisk måte, en hvit rikmannssønn har kommet seg unna mens en fattig svart gutt har havnet i fengsel og fått ødelagt sin fremtid pga bruk av milde narkotiske doser. Det er ingen tvil om at rettsvesenet i USA er dypt problematisk, det er virkelig ikke likhet for loven - og jeg er sikker på at det vil komme en tid der man må ta et oppgjør med dette.
Er det slik at lovverket i USA tillater forskjellsbehandling basert på hudfarger i slike sammenhenger?
Dette jeg snakker om på forrige side med Biden og minimum fem år i fengsel for crack. Crack og kokain er det samme stoffet. Rikingene sniffer kokain i pulverform mens de fattige røyker crack. I 1986 begynte de å straffe crack 100x hardere enn kokain i pulverform, noe som førte til massefengsling av svarte mens antall hvite fengslet ikke forandret seg:

"The Anti-Drug Abuse Act created a significant disparity in the sentences imposed for crimes involving powder cocaine versus crack cocaine, with the ratio of 100 to 1. For example, a drug crime involving 5 grams of crack cocaine resulted in a mandatory minimum sentence of 5 years in federal prison, while crimes involving 500 grams of powder cocaine received the same sentence.

After the Anti-Drug Abuse Act, the number of black people sent to federal prison skyrocketed from approximately 50 in 100,000 adults to approximately 250 in 100,000 adults. During that same period of mass increase in black prison rates, there was almost no change in the number of white people incarcerated in federal prison."

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Drug ... ct_of_1986

Bliss

Legg inn av Bliss »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 8:30 pm Det som skjedde nå var ekstremt glimrende, uavhengig av hva som har skjedd før.

Det var ingen som sa at Biden er og alltid har vært en helgen.
Det eneste som har skjedd her er at roughly 6000 mennesker har blitt benådet for cannabisbruk tilbake i tid. Det er vel og bra men det gjenstår å se hvordan dette ender opp. "Ekstremt glimrende" blir det først når lovnaden er holdt og cannabis er avkriminalisert. Hvis ikke vil problemet vedvare og nye mennesker vil straffes og måtte benådes i fremtiden.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Bliss skrev: fre okt 07, 2022 10:24 pm "Ekstremt glimrende" blir det først når lovnaden er holdt og cannabis er avkriminalisert.
Du bestemmer ikke hva jeg mener.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Corvus skrev: fre okt 07, 2022 5:37 pm "Bevisst feiltolket"...
Snakk om å være nedsnødd.
Selvfølgelig ble hun bevisst feiltolket. Det er åpenbart for alle som ikke har en agenda at Kamala aldri ville gi mer penger til svarte enn hvite fordi de var svarte.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 10:46 pm
Bliss skrev: fre okt 07, 2022 10:24 pm "Ekstremt glimrende" blir det først når lovnaden er holdt og cannabis er avkriminalisert.
Du bestemmer ikke hva jeg mener.
Nei, fremstod det som jeg prøvde på det? Må jeg avslutte setningene mine med "imo" for å unngå å tråkke deg på tærne eller noe?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Bliss skrev: fre okt 07, 2022 11:40 pm Nei, fremstod det som jeg prøvde på det? Må jeg avslutte setningene mine med "imo" for å unngå å tråkke deg på tærne eller noe?
Når du siterer meg i anførselstegn, og sier at det ikke stemmer, da fremstår det som om du sier at jeg ikke kan mene det, ja.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Tjaaah skrev: fre okt 07, 2022 11:55 pm Når du siterer meg i anførselstegn, og sier at det ikke stemmer, da fremstår det som om du sier at jeg ikke kan mene det, ja.
Når jeg tar Bidens historikk med i betraktningen, det faktum at halve USA allerede har legalisert, samt valgløftet til Biden om å avkriminalisere, forventer jeg mer før jeg vil bruke like rosende ordelag som deg. Derfor siteringen, ingen vonde hensikter med den.

Det er selvsagt en helt legitim mening og du er ikke akkurat alene om å hylle Biden for dette. Jeg var selv ganske hyped i går kveld etter å ha lest overskriftene og de første reaksjonene men har landet greit utover dagen jo mer jeg leser om det.

Benådningen gjelder kun 6,500 føderalt dømte siden 1992. Anslagsvis 25-30 millioner har blitt arresterte for små mengder cannabis i samme periode. Det er til enhver tid over 40,000 mennesker "incarcerated" for cannabis i USA ... Det er langt igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bliss skrev: lør okt 08, 2022 2:26 am
Benådningen gjelder kun 6,500 føderalt dømte siden 1992. Anslagsvis 25-30 millioner har blitt arresterte for små mengder cannabis i samme periode. Det er til enhver tid over 40,000 mennesker "incarcerated" for cannabis i USA ... Det er langt igjen.
En president kan kun benåde personer som er dødt føderalt, og de aller fleste som blir dømt blir det i delstatene.

Og det viktigste er jo signalet det sender, både nasjonalt og internasjonalt. Her i Norge er vi jo f.eks virkelig på etterskudd.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: fre okt 07, 2022 7:10 pm
Bliss skrev: fre okt 07, 2022 6:46 pm
Hvis Biden ikke klarer å gjennomføre en avkriminalisering trenger han heller ikke ha det som valgløfte.
Det er jo alltid valgresultatet som avgjør hva som er mulig å få til, som politiker kan man jo bare si hva man selv ønsker å gjøre. At man ikke skal komme med sine politiske ideer for at man ikke har flertall for det blir feil, da dør jo all politisk debatt.

Biden har jo vært politiker siden 1970-tallet og mye av det som linkes til er jo over 30 år tilbake i tid. Det var en annen tid der mange fagfolk også trodde både på nullvisjon, gateway-drugs og straff som virkemiddel for rusavhengige - ting som vi i dag vet ikke stemmer.

Jeg syns også det er viktig å si at man har praktisert lovverket på en rasistisk måte, en hvit rikmannssønn har kommet seg unna mens en fattig svart gutt har havnet i fengsel og fått ødelagt sin fremtid pga bruk av milde narkotiske doser. Det er ingen tvil om at rettsvesenet i USA er dypt problematisk, det er virkelig ikke likhet for loven - og jeg er sikker på at det vil komme en tid der man må ta et oppgjør med dette.
Det er vel også sånn at et klart flertall av de som sitter inne i USA er svarte også? Uansett lover i en del steder i USA er ganske problematiske de også som kan gi åresvis i fengsel for relativt små forbrytelser. Fengslene en del steder i USA er også under enhver kritikk og det er også sånn at det kan gå lang lang tid fra man blir arrestert til en rettskraftig dom hvorav sistnevnte prinsipp er et brudd på menneskerettighetene. En del av rettsvesenet i USA er kraftig underdimensjonert for å si det sånn.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

William_S skrev: lør okt 08, 2022 10:05 am
GoingKronos skrev: fre okt 07, 2022 7:10 pm
Bliss skrev: fre okt 07, 2022 6:46 pm
Hvis Biden ikke klarer å gjennomføre en avkriminalisering trenger han heller ikke ha det som valgløfte.
Det er jo alltid valgresultatet som avgjør hva som er mulig å få til, som politiker kan man jo bare si hva man selv ønsker å gjøre. At man ikke skal komme med sine politiske ideer for at man ikke har flertall for det blir feil, da dør jo all politisk debatt.

Biden har jo vært politiker siden 1970-tallet og mye av det som linkes til er jo over 30 år tilbake i tid. Det var en annen tid der mange fagfolk også trodde både på nullvisjon, gateway-drugs og straff som virkemiddel for rusavhengige - ting som vi i dag vet ikke stemmer.

Jeg syns også det er viktig å si at man har praktisert lovverket på en rasistisk måte, en hvit rikmannssønn har kommet seg unna mens en fattig svart gutt har havnet i fengsel og fått ødelagt sin fremtid pga bruk av milde narkotiske doser. Det er ingen tvil om at rettsvesenet i USA er dypt problematisk, det er virkelig ikke likhet for loven - og jeg er sikker på at det vil komme en tid der man må ta et oppgjør med dette.
Det er vel også sånn at et klart flertall av de som sitter inne i USA er svarte også? Uansett lover i en del steder i USA er ganske problematiske de også som kan gi åresvis i fengsel for relativt små forbrytelser. Fengslene en del steder i USA er også under enhver kritikk og det er også sånn at det kan gå lang lang tid fra man blir arrestert til en rettskraftig dom hvorav sistnevnte prinsipp er et brudd på menneskerettighetene. En del av rettsvesenet i USA er kraftig underdimensjonert for å si det sånn.
Om du ikke har sett dokumentaren The 13th, så anbefaler jeg den. Den omhandler problematikken rundt industrialiseringen av fengselsvesenet i USA, rase og problematikken rundt ALEC / lovgivere. Ligger på Netflix.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

alseboy skrev: tor okt 06, 2022 11:41 pm
Bakkus skrev: tor okt 06, 2022 9:36 pm


Gjesp. Bare svada. Og så driver du igjen i gammel VGD stil og linker til noen skrudde folk som liksom skal representere alle Trump supportere rett under. Hadde jeg diskutert politikk med dem hadde jeg sikkert blitt ansett som en skap-kommunist elns. Det er deres helt sykt vridde syn på alt som har med Trump og hans støttespillere som får det til å virke som jeg er en stor støttespiller av ham til sammenligning.
Saken er jo at dere Trump-apologister er i bunn og grunn på samme vis som disse som reiser fra rally til rally med gummihatter på hodet og digger Trump. På tross av endeløse rekker med løgner i årevis, åpenbar rasisme og hets - både mot partikollegae og til motstandere, ufattelig mangel på kunnskap til politikk og lovverk, samt intense forsøk på å velte et lovlig valg; for første gang i amerikansk historie - så klarer dere ikke på eget initiativ si noe som helst negativt om fyren. Dere kan til nøds, etter oppfordringer, kanskje strekker dere til at han "kunne med fordel uttalt seg mer diplomatisk" eller "han ødelegger litt for seg selv". Men seriøs kritikk er det helt utenkelig at dere vil fremme mot Trump. Mens en helt standard politiker som Biden og Harris er derimot fullstendig ubrukelige og i tillegg en katastrofe for USA og verden..

Merk at INGEN, verken i USA eller resten av verden, har et slik fullstendig ukritisk syn på Biden. Selv om han faktisk snakker politikk, og ikke forsøker å velte lovlige valg, skryter i ett kjør om seg selv eller lyver så fort han åpner munnen - så kritiseres han. Av folk som har stemt på ham, av media og partikollegaer. Slik man skal være kritisk til politikere med mye makt. Han (og Harris) kritiseres for ikke å ha god nok kontroll på USA sine grenser. Han kritiseres blant annet for å bruke for mye penger (eller for lite penger), og for at han ikke får bukt med inflasjonen raskt nok. Samt at naturlig nok mange støttespillere til demokratene mener han rett og slett er for gammel til et så krevende verv.

Men det er altså kritikk med innhold. Det er noe annet enn å spy ut anlager om demens, satanisme og ønske om å "drepe oss", som Trumps MAGA folk kaster rundet seg.
Samme gamle Trump shittalk uten noen substans i seg. Biden blir heller ikke kritisert nesten i det hele tatt for noe av det du nevner. CNN, NYTimes, WaPo, og ikke minst MSNBC driver konstant og nedspiller alt du nevner. Samt hans åpenbare utviklende demens som du selvsagt benekter.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Bakkus skrev: lør okt 08, 2022 6:38 pm
Samme gamle Trump shittalk uten noen substans i seg. Biden blir heller ikke kritisert nesten i det hele tatt for noe av det du nevner. CNN, NYTimes, WaPo, og ikke minst MSNBC driver konstant og nedspiller alt du nevner. Samt hans åpenbare utviklende demens som du selvsagt benekter.
[/quote]

Neida, ingen substans i Trump-kritikken. Kan nevnes at jeg ikke engang nevnte FBI sine beslag av top secret dokumenter hjemme hos Trump, eller de utallige førstehåndsbeskrivelser fra Trumps egne folk - folk som bekrefter at han er korrupt, narsissistisk og fullstendig uten kunnskap om politikk. Har vi noensinne i historien fått slike rystende berettninger om "Commander-in-Chief" fra de aller nærmeste?

Så om dine demens-påstander. Demens er en fellesbetegnelse på organiske sykdommer i hjernen som fører til en generell intellektuell svikt, glemsomhet, desorientering og sviktende dømmekraft., som blir fastslått gjennom kognitive og/eller kliniske undersøkelser. Jeg tror du finner svært få som benekter at 80 år gamle Biden ikke er like skarp i tankegangen som han var som 50 åring. Det er en naturlig sak og gjelder for alle 80 åringer. Mennesker svekkes kognitivt når de blir eldre. Demens er derimot en diagnose. En diagnose som du naturligvis overhodet ikke er i posisjon til å sette.

Jeg kunne på samme vis hevdet at Donald Trump har tydelige tegn av å lide av frontallapp-demens. Men jeg kan likefullt ikke hevde at han lider av demens. Men jeg legger med de mest kjente kjennetegn på nevnte demens, så kan folk vurdere selv:

Frontotemporal demens/Frontallapp demens:

redusert oppmerksomhet
evnen til å planlegge og å gjennomføre handlinger, reduseres
blir lett distrahert og skjønner ofte ikke hva som er viktig
kan miste hemninger, bli likegyldig eller ubehagelig mot andre
noen opptrer taktløst, de sier eller gjør upassende ting

Videre er følelsesmessig flathet og tiltaksløshet vanlige symptmer. Og personen har lite eller ingen innsikt, og beskylder ofte andre for å være årsak til problemene.

Endring i språket, talen mangler flyt. Hos noen er språkproblemer de første symptomene. Språket blir mindre variert, eller blir vanskelig å forstå. Det kan da dreie seg om en demensvariant som kalles PPA – Primær progressiv afasi.

Det er ikke så vanlig at hukommelsen svikter i starten. Personen har heller ikke problemer med å finne frem i tidlig fase. Det er blant grunnene til at man først ikke tenker på demens.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Bakkus skrev: lør okt 08, 2022 6:38 pm Samt hans åpenbare utviklende demens som du selvsagt benekter.
Ein må vere passe idiot viss ein skal påstå at Biden er openbart dement. Ingen som er dement ville kunne halde ut så lange intervju og så lange møter og taler som det Biden gjere. Det er mange fleire teikn på at Trump er dement enn det Biden er. Trump måtte til og med ta ein MMS test.

Frode57
Innlegg: 1268

Legg inn av Frode57 »

Biden er trolig uskikket til å være president. Han ser gammel ut Han er gammel. Han bør bli utskiftet snarest.

Corvus

Legg inn av Corvus »

MRSA skrev: søn okt 09, 2022 11:31 am
Bakkus skrev: lør okt 08, 2022 6:38 pm Samt hans åpenbare utviklende demens som du selvsagt benekter.
Ein må vere passe idiot viss ein skal påstå at Biden er openbart dement. Ingen som er dement ville kunne halde ut så lange intervju og så lange møter og taler som det Biden gjere. Det er mange fleire teikn på at Trump er dement enn det Biden er. Trump måtte til og med ta ein MMS test.
Det er vel få som mener at Biden er åpenbar dement. Men at han viser tegn, og at i en slik stilling ikke bør slite generelt som han gjør er det ingen tvil om. At denne fyren skal kunne gå på en ny fireårsperiode virker helt utenkelig.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Frode57 skrev: søn okt 09, 2022 1:15 pm Biden er trolig uskikket til å være president. Han ser gammel ut Han er gammel. Han bør bli utskiftet snarest.
Det lederskapet Biden har vist under Ukraina-krigen er nok til å bevise at mannen er mer enn skikket nok til lede USA. Tenk hvilken menneskelig katastrofe dette hadde vært om den narsissistiske Putin-beundreren Trump hadde vært Vestens leder? Hadde Ukraina i det hele tatt blitt støttet?

Da kan vi tilgi noen verbale blundere her og der.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Corvus skrev: søn okt 09, 2022 1:15 pm

Det er vel få som mener at Biden er åpenbar dement. Men at han viser tegn, og at i en slik stilling ikke bør slite generelt som han gjør er det ingen tvil om. At denne fyren skal kunne gå på en ny fireårsperiode virker helt utenkelig.
Slikt kan vel alle gjøre:

President Joe Biden trodde åpenbart at den avdøde kongresskvinnen Jackie Walorski var blant deltakerne under en matkonferanse i Det hvite hus onsdag.

– Jackie, er du her, ropte presidenten ut over salen.

– Hvor er Jackie, jeg trodde at hun skulle være her, fortsatte han og glemte tilsynelatende at Jackie Walorski omkom i en bilulykke i august og at han selv den gang omtalte nyheten som «sjokkerende og trist».

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... .yBmDWhoT9

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»