Bernt Hulsker tar timeout

Svar
Ostemanden

Re: Bernt Hulsker tar timeout

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: ons okt 05, 2022 9:20 pm
Ostemanden skrev: ons okt 05, 2022 9:19 pm
kytec skrev: ons okt 05, 2022 8:10 pm

Ja.

Slutt å la unge fremmedkulturelle slippe unna med et par ukers samfunnsstraff for å overfallsvoldta og gruppevoldta mindreårige jenter.
Nå er det en vesentlig forskjell på voldtekt og å være stygg i kjeften mot en dørvakt da
Absolutt, kjempeforskjell, derfor bør straffereaksjonen ikke være like, kinda my point exactly.
Hva bør hulkmeistern få i straff ?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: ons okt 05, 2022 9:24 pm
kytec skrev: ons okt 05, 2022 9:20 pm
Ostemanden skrev: ons okt 05, 2022 9:19 pm

Nå er det en vesentlig forskjell på voldtekt og å være stygg i kjeften mot en dørvakt da
Absolutt, kjempeforskjell, derfor bør straffereaksjonen ikke være like, kinda my point exactly.
Hva bør hulkmeistern få i straff ?
500 kr i forenklet forelegg og muligheten til å si unnskyld for dårlig oppførsel + å love at han ikke skal si det igjen.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: ons okt 05, 2022 9:26 pm
Ostemanden skrev: ons okt 05, 2022 9:24 pm
kytec skrev: ons okt 05, 2022 9:20 pm

Absolutt, kjempeforskjell, derfor bør straffereaksjonen ikke være like, kinda my point exactly.
Hva bør hulkmeistern få i straff ?
500 kr i forenklet forelegg og muligheten til å si unnskyld for dårlig oppførsel + å love at han ikke skal si det igjen.
Høres helt greit ut.. evt tilby vedkommende og familien en middag på restaurant...

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:53 am Man må kjenne sitt publikum når det kommer til den Fawlty Towers-sketsjen. Jeg har en kompis som gjør en strålende Cleese og som kjører den greia der helt eminent.

Men å dra den på et utested er mer enn uklokt. Få tar referansen og det fremstår jo helt spinnvilt og upassende.

Jeg tror Hulsker hadde kommet bedre ut av det i dag om han ikke brukte «jeg husker ikke å ha sagt…» Det er jo ganske uvesentlig. Beste hadde vært å legge seg dønn flat og så beklage dypt. Slik situasjonen står er det ikke mer han kan gjøre enn å si unnskyld engang til. Så får han en bot og muligens en betinget dom og så kan han gå videre med livet.
Ikke minst så bør man kjenne sketsjen - det er ingen nazi-hilsen i den.

Moist

Legg inn av Moist »

Brezjnev skrev: ons okt 05, 2022 9:40 pm
PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:53 am Man må kjenne sitt publikum når det kommer til den Fawlty Towers-sketsjen. Jeg har en kompis som gjør en strålende Cleese og som kjører den greia der helt eminent.

Men å dra den på et utested er mer enn uklokt. Få tar referansen og det fremstår jo helt spinnvilt og upassende.

Jeg tror Hulsker hadde kommet bedre ut av det i dag om han ikke brukte «jeg husker ikke å ha sagt…» Det er jo ganske uvesentlig. Beste hadde vært å legge seg dønn flat og så beklage dypt. Slik situasjonen står er det ikke mer han kan gjøre enn å si unnskyld engang til. Så får han en bot og muligens en betinget dom og så kan han gå videre med livet.
Ikke minst så bør man kjenne sketsjen - det er ingen nazi-hilsen i den.
Bart. Nazi hilzen. Lett feil å ta det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Virker som Bernt rett og slett bare sitert fritt etter Fawlty Towers


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Brezjnev skrev: ons okt 05, 2022 9:40 pm
PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:53 am Man må kjenne sitt publikum når det kommer til den Fawlty Towers-sketsjen. Jeg har en kompis som gjør en strålende Cleese og som kjører den greia der helt eminent.

Men å dra den på et utested er mer enn uklokt. Få tar referansen og det fremstår jo helt spinnvilt og upassende.

Jeg tror Hulsker hadde kommet bedre ut av det i dag om han ikke brukte «jeg husker ikke å ha sagt…» Det er jo ganske uvesentlig. Beste hadde vært å legge seg dønn flat og så beklage dypt. Slik situasjonen står er det ikke mer han kan gjøre enn å si unnskyld engang til. Så får han en bot og muligens en betinget dom og så kan han gå videre med livet.
Ikke minst så bør man kjenne sketsjen - det er ingen nazi-hilsen i den.
Nå tar jeg den bare på husk. Det er jo en slik bartegest, mens man marsjerer og roper på hissig tysk. Skal ikke se bort fra at det ble sett på som en nazihilsen. Men kun spekulasjon fra min side.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Han lærer vel hva som er grensen når han skal drikke alkohol. Mange som ikke er vant med en viss mengde og som sjelden drikker, gjør omtrent liknende sosial tabbe.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han burde frikjennes. Hele saken er en bagatell og burde aldri endt i en tiltale. Dørvakten overdriver og har en agenda.

Champis

Legg inn av Champis »

Knaberaps skrev: ons okt 05, 2022 3:37 pm
Eivinder80 skrev: ons okt 05, 2022 3:27 pm Denne dørvakten hadde aldri reagert på samme måte om det ikke var en kjendis som gjorde dette.
Kjendis? Hvor mange tror du i det hele tatt har hørt om fyren, bortsett fra spesielt interesserte? Han var helt ukjent for meg før denne saken kom opp, og jeg kan ikke forstå at en fyr som har bodd i Norge i 6 år faktisk vet hvem det er.

Ganske ufattelig å ikke ha hørt om fyren, vil jeg mene. Vil anse sjansen som ganske stor for at dørvakten visste hvem han var, uten at det har noe å si i denne saken.

Champis

Legg inn av Champis »

Knaberaps skrev: ons okt 05, 2022 4:34 pm
Sodajr skrev: ons okt 05, 2022 4:21 pm Alle som er interessert i fotball, vet hvem han er.
Noe jeg finner drepende kjedelig, så da ligger jo svaret der.

Men det er ikke akkurat spesielt sært å være interessert i fotball. Så det er ikke veldig sært å vite hvem han er. I tillegg har han vært med på så mye annet de siste årene at han garntert er kjent for veldig mange - kanskje de fleste som ikke er interessert i fotball også.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Champis skrev: tor okt 06, 2022 1:59 am Ganske ufattelig å ikke ha hørt om fyren, vil jeg mene.
Ikke egentlig. Fotballdelen utgår jo, siden jeg aldri har sett på det. Jeg skifter kanal idet sporten kommer, jeg scroller forbi på nett osv. Unngår det helt. Sofa så jeg bare første sesong av, og ikke lov å le på hytta har jeg ikke sett på. Samme med Kompani Lauritzen. Jeg har sikkert sett fjeset hans i en eller annen sammenheng, men man merker raskt hvilke personer man ikke finner interessante, og det er ikke nok for meg at de er på TV.

Men jeg tar meg jo i å lure på hvilken type dette kan være, utover å være et fjomp i fylla, siden det kan virke som at noen blir fornærmet over at han er ukjent for andre.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Det er én ting jeg alltid har lurt på med rasisme-paragrafen; hvis Hulsker nekter for å ha sagt dette kan han vel ikke straffes uten bevis?

Champis

Legg inn av Champis »

Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 7:10 am
Champis skrev: tor okt 06, 2022 1:59 am Ganske ufattelig å ikke ha hørt om fyren, vil jeg mene.
Ikke egentlig. Fotballdelen utgår jo, siden jeg aldri har sett på det. Jeg skifter kanal idet sporten kommer, jeg scroller forbi på nett osv. Unngår det helt. Sofa så jeg bare første sesong av, og ikke lov å le på hytta har jeg ikke sett på. Samme med Kompani Lauritzen. Jeg har sikkert sett fjeset hans i en eller annen sammenheng, men man merker raskt hvilke personer man ikke finner interessante, og det er ikke nok for meg at de er på TV.

Men jeg tar meg jo i å lure på hvilken type dette kan være, utover å være et fjomp i fylla, siden det kan virke som at noen blir fornærmet over at han er ukjent for andre.

Jeg har ikke sett noen som har blitt fornærmet fordi han er ukjent for noen. Han er helt sikkert ukjent for enkelte, men de er nok i et ekstremt midretall. Det er ikke nok at en person er mye på TV for å fatte interesse for vedkommende, sånn er det heller ikke hverken for meg eller de fleste andre, regner jeg med. Men Hulsker må vel være en av de mest eksponerte personene i hele medie-Norge de siste årene.

Champis

Legg inn av Champis »

Falcon skrev: tor okt 06, 2022 7:17 am Det er én ting jeg alltid har lurt på med rasisme-paragrafen; hvis Hulsker nekter for å ha sagt dette kan han vel ikke straffes uten bevis?

Det er jo derfor man bruker vitneutsagn. Og så blir det opp til retten å bedømme om bevisene er gode nok.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Falcon skrev: tor okt 06, 2022 7:17 am Det er én ting jeg alltid har lurt på med rasisme-paragrafen; hvis Hulsker nekter for å ha sagt dette kan han vel ikke straffes uten bevis?
Det er vel naturlig å tenke at kravene til bevis er det samme her som i andre tilsvarende straffesaker.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:05 pm
Brezjnev skrev: ons okt 05, 2022 9:40 pm
PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:53 am Man må kjenne sitt publikum når det kommer til den Fawlty Towers-sketsjen. Jeg har en kompis som gjør en strålende Cleese og som kjører den greia der helt eminent.

Men å dra den på et utested er mer enn uklokt. Få tar referansen og det fremstår jo helt spinnvilt og upassende.

Jeg tror Hulsker hadde kommet bedre ut av det i dag om han ikke brukte «jeg husker ikke å ha sagt…» Det er jo ganske uvesentlig. Beste hadde vært å legge seg dønn flat og så beklage dypt. Slik situasjonen står er det ikke mer han kan gjøre enn å si unnskyld engang til. Så får han en bot og muligens en betinget dom og så kan han gå videre med livet.
Ikke minst så bør man kjenne sketsjen - det er ingen nazi-hilsen i den.
Nå tar jeg den bare på husk. Det er jo en slik bartegest, mens man marsjerer og roper på hissig tysk. Skal ikke se bort fra at det ble sett på som en nazihilsen. Men kun spekulasjon fra min side.
Njei. Om sketsjen er noenlunde rett fremført så synes jeg vi skal se bort fra at noen har sett en nazihilsen der. Om jeg skal være veldig velvillig mot Hulsker så skal jeg derimot ikke se helt bort fra at han kan ha puttet en nazihilsen i sketsjen. Men jeg tviler, det fremstår mye mer sannsynlig at Hulsker har gjort det enhver som vil lage kvalm og provosere gjør: slått til der han tenkte det ville gjøre vondest, og når man da står overfor en med minoritetsbakgrunn er det naturlig å ty til rasisme og nazi.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Brezjnev skrev: tor okt 06, 2022 12:35 pm
PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 10:05 pm
Brezjnev skrev: ons okt 05, 2022 9:40 pm

Ikke minst så bør man kjenne sketsjen - det er ingen nazi-hilsen i den.
Nå tar jeg den bare på husk. Det er jo en slik bartegest, mens man marsjerer og roper på hissig tysk. Skal ikke se bort fra at det ble sett på som en nazihilsen. Men kun spekulasjon fra min side.
Njei. Om sketsjen er noenlunde rett fremført så synes jeg vi skal se bort fra at noen har sett en nazihilsen der. Om jeg skal være veldig velvillig mot Hulsker så skal jeg derimot ikke se helt bort fra at han kan ha puttet en nazihilsen i sketsjen. Men jeg tviler, det fremstår mye mer sannsynlig at Hulsker har gjort det enhver som vil lage kvalm og provosere gjør: slått til der han tenkte det ville gjøre vondest, og når man da står overfor en med minoritetsbakgrunn er det naturlig å ty til rasisme og nazi.
Jeg tviler på Hulskers forklaring, dette var nok kun for å lage kvalm.
Men så er det slik at tvil skal komme tiltalte til gode..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Champis skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Han er helt sikkert ukjent for enkelte, men de er nok i et ekstremt midretall.
Artigkar. Hadde det dreid seg om kong Harald, så ville du hatt et poeng. Denne Hulsker er på ingen måte en A-kjendis der nesten hele landets befolkning vet hvem han er. Du skal nok mange hakk nedover alfabetet for å definere hans kjendisstatus. Sary...

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Fin denne:


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 1:39 pm
Champis skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Han er helt sikkert ukjent for enkelte, men de er nok i et ekstremt midretall.
Artigkar. Hadde det dreid seg om kong Harald, så ville du hatt et poeng. Denne Hulsker er på ingen måte en A-kjendis der nesten hele landets befolkning vet hvem han er. Du skal nok mange hakk nedover alfabetet for å definere hans kjendisstatus. Sary...
Han vant først kjent pga fotballkarrieren. Så bare der var han kjent for mange. Så kom kompani Lauritzen, Sofa og alt det der. 70-80% av de man spør på gata vet nok hvem han er.

B-kjendis, men ikke lavere enn det.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hulsker prøver å bruke John Cleese for å redde skinnet sitt. Dette er selvfølgelig bare tøv, og noe han bruker for å 'ha en unnskyldning'

Da han var med i Kompani L. så var han den eneste som ikke ble utfordret av han han soldaten som hadde polstret seg for slåsskamp. De var nok redd for at han skulle klikke.

Dette er ikke første episode på byen for Hulsker, og på fotballbanen hadde han voldsomt temperant (uten sammenligning for øvrig)

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hoppidioten skrev: lør mar 26, 2022 10:25 pm Hva har skjedd med hele Norges Bernt Hulsker? Sykemeldt fra VGTV og melder på sin egen Instagram at han må ta seg en pause nå....
Hva sa han, egentlig?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

PapaSmurf skrev: fre okt 07, 2022 5:33 pm 70-80% av de man spør på gata vet nok hvem han er.
Det kan jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg til stemmer. Ikke engang nå etter all spetakkelet. Men dette er i grunn ikke så interessant, da vi aldri vil kunne få et korrekt svar på dette. Ikke er det så interessant om vi fikk det heller når jeg tenker meg om.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg lurer på om Raoul Kouakou følger denne saken.

Moist

Legg inn av Moist »

Knaberaps skrev: tor okt 06, 2022 1:39 pm
Champis skrev: tor okt 06, 2022 10:01 am Han er helt sikkert ukjent for enkelte, men de er nok i et ekstremt midretall.
Artigkar. Hadde det dreid seg om kong Harald, så ville du hatt et poeng. Denne Hulsker er på ingen måte en A-kjendis der nesten hele landets befolkning vet hvem han er. Du skal nok mange hakk nedover alfabetet for å definere hans kjendisstatus. Sary...
Lurer på hvem du mener er A kjendiser.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Moist skrev: fre okt 07, 2022 6:37 pm Lurer på hvem du mener er A kjendiser.
Bård Tufte er A kjendis. Sophie Elise likeså. Utrolig nok. Bjarne Brønnbo er A kjendis. Kari Bremnes og Sivert Høyem likeså. Bernt Hulsker er i beste fall D kjendis.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Knaberaps skrev: fre okt 07, 2022 6:56 pm
Moist skrev: fre okt 07, 2022 6:37 pm Lurer på hvem du mener er A kjendiser.
Bernt Hulsker er i beste fall D kjendis.
Og det er opp til deg å avgjøre?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

LeSorcier skrev: fre okt 07, 2022 6:58 pm Og det er opp til deg å avgjøre?
Nei, det er opp til meg å mene dette.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Knaberaps skrev: fre okt 07, 2022 6:59 pm
LeSorcier skrev: fre okt 07, 2022 6:58 pm Og det er opp til deg å avgjøre?
Nei, det er opp til meg å mene dette.
Du må gjerne mene akkurat hva du vil, men du bommer, som du så ofte gjør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»