Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 3:28 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 2:41 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 2:29 pm

Hadde vært veldig stas, men for min del er det ikke lett å finne helger som er ledige, og i og med at jeg kommer til å reise med barn, så er det også vanskelig.
Sa det mest som en spøk, vanskelig å få organisert sånt uansett.

Men vi var en vennegjeng her med familie som leide en excecutive box for noen år siden i en hjemmekamp mot Leicester. 15 stk med stort og smått var vi. Tror prisen dengang var 9600 pund, så det ble jo en del kroner pr. person, men var utrolig opplevelse med blant Charlie George innom losjen, treretters, egen servitør/bartender, ungene fikk masse gaver, osv osv.
Det er det som er problemet mitt. Ingen i familien min er fotballinteressert, og vennene mine er alle Spurs, Liverpool eller Italienske lag.
Jeg velger rett og slett feil folk!
Du velger ikke klubb, Bone, klubben velger deg :D

Jeg har det på samme måten, vennene mine er supportere av alle andre enn Arsenal.

Bortsett fra vennene jeg har fått her inne da ;)

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: tor okt 06, 2022 5:08 pm
Bone8 skrev: tor okt 06, 2022 3:28 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 2:41 pm

Sa det mest som en spøk, vanskelig å få organisert sånt uansett.

Men vi var en vennegjeng her med familie som leide en excecutive box for noen år siden i en hjemmekamp mot Leicester. 15 stk med stort og smått var vi. Tror prisen dengang var 9600 pund, så det ble jo en del kroner pr. person, men var utrolig opplevelse med blant Charlie George innom losjen, treretters, egen servitør/bartender, ungene fikk masse gaver, osv osv.
Det er det som er problemet mitt. Ingen i familien min er fotballinteressert, og vennene mine er alle Spurs, Liverpool eller Italienske lag.
Jeg velger rett og slett feil folk!
Du velger ikke klubb, Bone, klubben velger deg :D

Jeg har det på samme måten, vennene mine er supportere av alle andre enn Arsenal.

Bortsett fra vennene jeg har fått her inne da ;)
❤️

Snellman

Legg inn av Snellman »

Orakelet skrev: tor okt 06, 2022 9:04 am Vi trodde Giroud var "ferdig" når vi hentet han fra dere,
Hvor mange ganger har han blitt hentet egentlig; siden du skriver "når vi hentet" og ikke "da vi hentet"?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Er på Emirates i kveld så da blir det ingen onv.exe i kveld.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tor okt 06, 2022 7:00 pm Er på Emirates i kveld så da blir det ingen onv.exe i kveld.
Tror du vi trenger den da?

Jeg kan steppe inne som vikar, hvis det trengs.

Kos deg på kamp! :-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: tor okt 06, 2022 7:00 pm Er på Emirates i kveld så da blir det ingen onv.exe i kveld.
Lykke til, kos dere!

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Det er helt tydelig at Lokonga trenger et utlån. B/G har valset gjennom midtbanen gjennom 2.omg så langt.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Onv95 skrev: tor okt 06, 2022 7:00 pm Er på Emirates i kveld så da blir det ingen onv.exe i kveld.
Hørte en på tribunen si "we need at least one more goal to win today" til sidemannen. Norsk aksent hadde han også.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Kampledelse fra helvete. Topper laget etter 60 minutter 3 dager før Liverpool hjemme.

Hvorfor får ikke Nelson spille?

Katastrofal 2.omgang.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:35 pm Kampledelse fra helvete. Topper laget etter 60 minutter 3 dager før Liverpool hjemme.

Hvorfor får ikke Nelson spille?

Katastrofal 2.omgang.
Kanskje han rett og slett ikke er god nok?

Edit: Han kom på nå.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Jokkemedkniven skrev: tor okt 06, 2022 10:36 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:35 pm Kampledelse fra helvete. Topper laget etter 60 minutter 3 dager før Liverpool hjemme.

Hvorfor får ikke Nelson spille?

Katastrofal 2.omgang.
Kanskje han rett og slett ikke er god nok?

Edit: Han kom på nå.
God nok mot et ES-lag? Hvis ikke bør han ikke være på benken. Fatter bare ikke at Arteta vil risikere stjernene sine, og samtidig ikke gi 3.valgene noen minutter. Men, men, skal vel holde dem varme da.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

God 1 omg. 2 omg ble vel sesongens dårligste. Håpte på en god kamp, det ble et stort gjesp.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:45 pm
Jokkemedkniven skrev: tor okt 06, 2022 10:36 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:35 pm Kampledelse fra helvete. Topper laget etter 60 minutter 3 dager før Liverpool hjemme.

Hvorfor får ikke Nelson spille?

Katastrofal 2.omgang.
Kanskje han rett og slett ikke er god nok?

Edit: Han kom på nå.
God nok mot et ES-lag? Hvis ikke bør han ikke være på benken. Fatter bare ikke at Arteta vil risikere stjernene sine, og samtidig ikke gi 3.valgene noen minutter. Men, men, skal vel holde dem varme da.
Det er også et ypperlig tidspunkt på å teste ut litt forskjellige spillere sammen som ikke har vært banen sammen før, Ødegaard-Vieira, Jesus-Nketiah f.eks. Hvis spillerne ikke tåler 30min i midtuken der flere har hatt to uker pause pga dronningen og landslagspauser, da har de ikke noe å gjøre på toppnivå.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:45 pm
Jokkemedkniven skrev: tor okt 06, 2022 10:36 pm
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:35 pm Kampledelse fra helvete. Topper laget etter 60 minutter 3 dager før Liverpool hjemme.

Hvorfor får ikke Nelson spille?

Katastrofal 2.omgang.
Kanskje han rett og slett ikke er god nok?

Edit: Han kom på nå.
God nok mot et ES-lag? Hvis ikke bør han ikke være på benken. Fatter bare ikke at Arteta vil risikere stjernene sine, og samtidig ikke gi 3.valgene noen minutter. Men, men, skal vel holde dem varme da.
Nelson har vært ute med skade siden sommeren. Jeg tenker vi sier det er glimrende kanpledelse å kjøre Nelson inn forsiktig med noen få minutter i dag. Ellers mener jeg det var smart å sette inn kanonene en halv omgang for å sikre inn seieren da Glimt tok mer og mer over kanpen. Med 1-2 så kunne vi fort sett et utligningsmål på tampen, og da måtte vi pluttselig vært avhengig sv et godt resultat på Aspmyra. Og i tillegg satte iallfall jeg, som var på stadion, stor pris på å se Jesus,, Ødegaard og Saka noen minutter.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: fre okt 07, 2022 1:35 am
Wengerist skrev: tor okt 06, 2022 10:45 pm
Jokkemedkniven skrev: tor okt 06, 2022 10:36 pm

Kanskje han rett og slett ikke er god nok?

Edit: Han kom på nå.
God nok mot et ES-lag? Hvis ikke bør han ikke være på benken. Fatter bare ikke at Arteta vil risikere stjernene sine, og samtidig ikke gi 3.valgene noen minutter. Men, men, skal vel holde dem varme da.
Nelson har vært ute med skade siden sommeren. Jeg tenker vi sier det er glimrende kanpledelse å kjøre Nelson inn forsiktig med noen få minutter i dag. Ellers mener jeg det var smart å sette inn kanonene en halv omgang for å sikre inn seieren da Glimt tok mer og mer over kanpen. Med 1-2 så kunne vi fort sett et utligningsmål på tampen, og da måtte vi pluttselig vært avhengig sv et godt resultat på Aspmyra. Og i tillegg satte iallfall jeg, som var på stadion, stor pris på å se Jesus,, Ødegaard og Saka noen minutter.
Sambadansen til Jesus i forkant av 3-0 var jo verdt inngangspengene alene. Stod du nært nok til å oppfatte live hvor sykt den dribleserien var?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg syns Tierney var veldig god i går og at han absolutt la inn en søknad om å få spille mot Liverpool fra start. Jeg tror også det at han ble byttet ut for White tyder på at han kommer til å starte denne. Jeg tipper Zinchenko (igjen) er litt småskadet så han hadde startet uansett, men denne kampen viste prov på at Tierney er i ferd med å finne formen igjen.

Tierney og Martinelli har aldri vært den beste komboen etter min mening ettersom de liker å angripe i de samme rommene, men mot Liverpool så tror jeg de er det smarteste valget. Nå er jo ikke ESR tilgjengelig, en spiller jeg syns passer Tierney bedre, men rent defensivt så er både Martinelli og Tierney de to beste valgene i den posisjonen, i tillegg til at begge liker å angripe høyrebacken, som er Liverpools store defensive svakhet denne sesongen.

Anyway, litt småsliten så dette ble ustrukturert, men har faktisk litt troen før kampen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre okt 07, 2022 10:32 am Jeg syns Tierney var veldig god i går og at han absolutt la inn en søknad om å få spille mot Liverpool fra start. Jeg tror også det at han ble byttet ut for White tyder på at han kommer til å starte denne. Jeg tipper Zinchenko (igjen) er litt småskadet så han hadde startet uansett, men denne kampen viste prov på at Tierney er i ferd med å finne formen igjen.

Tierney og Martinelli har aldri vært den beste komboen etter min mening ettersom de liker å angripe i de samme rommene, men mot Liverpool så tror jeg de er det smarteste valget. Nå er jo ikke ESR tilgjengelig, en spiller jeg syns passer Tierney bedre, men rent defensivt så er både Martinelli og Tierney de to beste valgene i den posisjonen, i tillegg til at begge liker å angripe høyrebacken, som er Liverpools store defensive svakhet denne sesongen.

Anyway, litt småsliten så dette ble ustrukturert, men har faktisk litt troen før kampen.
Mens jeg tror som jeg skrev før matchen, at det at Tierney spilte mot B/G betyr at Zinchenko starter mot Liverpool, fordi Arteta er purist og vil forsøke å spillemessig dominere kampen mot Liverpool også. Ikke tilpasse spillervalg etter motstander. Så valget av VB på søndag blir ekstremt spennende, fordi det i stor grad viser om Arteta er pragmatiker eller purist.

Jeg håper som deg at Tierney starter. Og det at han ble byttet ut taler i seg selv for at det kan skje. Det kan være så enkelt som at Arteta faktisk ikke har bestemt seg ennå, og ville holde begge mulighetene åpne frem til søndag.

Uansett hva Arteta velger, så er det veldig godt å se at Tierney er på vei mot formen. Jeg synes vi har et fantastisk back-oppsett nå, med de 4 spillerne som kan spille der. Faktisk ville jeg ikke byttet dem mot back-oppsettene til noe annet lag i ligaen, inkl. City. Første backparet til Liverpool er fortsatt et stykke over våre offensivt, men dels har de vist svakheter defensivt, og dels synes jeg ikke back-up backene deres er like gode som våre. Så ville ikke byttet selv om de er så gode offensivt som de er.

Artetas matching av stallen imponerer meg. Jeg synes han gjør veldig mange gode valg. Det er selvsagt enklere når laget har kommet i en flytsone, men likevel synes jeg han fortjener skryt. Der har det nok hjulpet greit å gå i lære hos Pep.

Får vi inn en reservekeeper, en midtbanespiller som kan spille både 6er og den dypere 8eren som Xhaka nå bekler i systemet, på relativt høyt nivå, samt enten en høyre ving inn eller at Marquinhos tar steget og kan spille i på papiret enklere PL-kamper, så begynner stallen å se veldig komplett og lite sårbar ut.

Edit: Kan forresten Nelson spille høyre ving, eller er han klart best på venstre?

Tipper midtbanespilleren er første pri, og det er der vi vil lete i januar. Vanskelig å finne en god reservekeeper i januar, da de fleste gode keepere er førstevalg, og få lag vil slippe første-keeperen sin midt i en sesong.

Marquinhos var dessverre litt skuffende i går. Ikke dårlig, men heller ikke så god som man kunne håpe etter Zurich-kampen. Så per i dag har vi vel realistisk sett ingen gode alternativer til Saka på høyre ving i PL-kamper.

Skal vi noen gang slå Liverpool, må det være når vi er i form, de ikke er i form, og vi spiller på Emirates. Så forutsetningene er der akkurat nå. Men Liverpool taper veldig sjeldent, også når de er ute av form. Så skal leve greit med en U. Må ærlig innrømme at jeg blir skuffet hvis vi taper på søndag, selv om det i seg selv ikke er et usannsynlig resultat. Vil tro de hever seg noen hakk mot oss, sammenlignet med mot en del av de lagene de har rotet vekk poeng mot.

Bookiene har kampen som så jevn som en fotballkamp kan bli. Liverpool har vært hårfin favoritt siden kampen kom opp i oversiktene, men det har tippet hårfint over i Arsenals favør de siste dagene.

Det blir antakelig en type fotballkamp hvor jeg står mer enn jeg sitter. :lol: :lol: :lol:

Snellman

Legg inn av Snellman »

Enzino skrev: fre okt 07, 2022 10:52 am Får vi inn en reservekeeper, en midtbanespiller som kan spille både 6er og den dypere 8eren som Xhaka nå bekler i systemet, på relativt høyt nivå, samt enten en høyre ving inn eller at Marquinhos tar steget og kan spille i på papiret enklere PL-kamper, så begynner stallen å se veldig komplett og lite sårbar ut.
Bare for å kverulere litt: har det noensinne eksistert et lag som ikke er en 2-3 lurvete signeringer fra å bli det helt store? Forresten en stor tommel opp for det Equinor-innlegget du skrev på forrige side ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Snellman skrev: fre okt 07, 2022 6:58 pm
Enzino skrev: fre okt 07, 2022 10:52 am Får vi inn en reservekeeper, en midtbanespiller som kan spille både 6er og den dypere 8eren som Xhaka nå bekler i systemet, på relativt høyt nivå, samt enten en høyre ving inn eller at Marquinhos tar steget og kan spille i på papiret enklere PL-kamper, så begynner stallen å se veldig komplett og lite sårbar ut.
Bare for å kverulere litt: har det noensinne eksistert et lag som ikke er en 2-3 lurvete signeringer fra å bli det helt store? Forresten en stor tommel opp for det Equinor-innlegget du skrev på forrige side ;)
Jeg vil si at Arsenal fra 2002 til 2005 ikke hadde mange hull i squaden! ;-)

Kan adde på dagens City, og Barca fra 2012 til 2014 også.

Men for de fleste lag vil det selvsagt alltid mangle noe. Det som gleder meg akkurat nå, er det ser ut som om Arteta, Edu & co jobber veldig systematisk med hvordan stallen skal se ut. Og det ser ut som om det fungerer veldig bra.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Når Enzino ser en lys fremtid, da er der bare å ta på seg solbrillene alle sammen.

Moist

Legg inn av Moist »

GoldenTeacher skrev: lør okt 08, 2022 12:21 am Når Enzino ser en lys fremtid, da er der bare å ta på seg solbrillene alle sammen.
Solbrillene er klare!

Bilde

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

GoldenTeacher skrev: lør okt 08, 2022 12:21 am Når Enzino ser en lys fremtid, da er der bare å ta på seg solbrillene alle sammen.
Hahaha… fint hvis man kan spre litt glede. :D

Jeg har bommet med optimisme før jeg da. Selv det ikke har skjedd så ofte, siden jeg sjeldent er optimist uten en god grunn.

Men nå blir jeg overrasket hvis vi ikke hører CL hymnen på Emirates i løpet av en sesong eller to.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Var i kveld på QPR mot Reading og med fullsatt Loftus Road og 2-1 seier med avgjørende skåring rett før slutt ble det en utrolig kul ksnp. Satt/sto med mye hsrd core fans rett ved bortesvingen og begge supportergruppene lagde et helsikes leven gjennom 90 minutter.

Andy Carroll is a wanker ble sunget konstant.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Trist at anti-fotballen til Conte lønner seg.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Arsenal ser bedre ut enn på mange år. Det samme gjelder kanskje Tony Adams hvis man er litt snill. Se på dette kunstverket fra i kveld!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Tony❤️❤️❤️

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Samme tilnærming som mot United betyr et stort tap. Ligg defensivt og kontre er tingen. 1 seier på de siste 13 leste jeg en plass, så det er klart Pool er store favoritter selv om formen tilsier noe annet, men når du ser en så klar trend er det ofte det som avgjør kampene, ikke formen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hei, Gunners, lurte på om dere kunne gjøre meg en tjeneste?

Alle som har vært med på dette sirkuset endel år, ser at Liverpool denne sesongen ikke er stabile/gode nok til å ta opp kampen med mancheater city. Dermed er det opp til dere å overta den oppgaven. Det er et felles ansvar for hederlige klubber å vise at juks ikke lønner seg, og denne sesongen virker det som om Arsenal har muligheten til å ta det ansvaret.

Samtidig vil jeg også be dere om å sørge for at nevnte klubb ikke slår Arsenals rekord fra 03/04 på 26-12-0.

Hvis dere oppfyller begge disse to ønskene, skal jeg tilgi både dere og Michael Thomas for tragedien 26. mai 1989 8-)

I tillegg skal jeg steke ferske vafler til Martin (15) når han gjester moderlandet.


PS! Dere kan vente til mandag med å ta på dere dette oppdraget.. 8-)


Mvh

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

SirJames skrev: søn okt 09, 2022 1:55 pm
I tillegg skal jeg steke ferske vafler til Martin (15) når han gjester moderlandet.




Mvh
Hadde aldri trodd at du var Kjell-Simen.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»