Man Utd - Akademitråd 22/23

Svar
Lezah

Re: Man Utd - Akademitråd 22/23

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: tir aug 30, 2022 9:04 pm U21 spiller borte mot Carlisle i EFL Trophy nå. Garnacho med fra start, skal visstnok spille 45 min.

Ethan Laird har sitt første mål for QPR!
Tror Garnacho fikk assist, og vi vant 2-1. Forson har startet bra i høst.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Jepp. Er høydepunkter på twitter av Mainoo, som kan være verdt å få med seg. Han som høstet mest skryt i går.

Alle U21 lag pleier å slite i denne turneringen, så en veldig god start fra United. Ganske soleklart det beste laget de kan stille med IMO.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

u21 spilte 2-2 mot Liverpool i dag. Isak og McNeill med målene. Ikke sendt live, men virket fair fra oppdateringene. Garnacho spilte. Litt interessant at Mainoo ikke var involvert, men var på trening i går med a-laget. Kan jo være en smell eller noe, men uansett.

U18 møtte Villa i U18 PL Cup. Tapte 2-0, gikk live på MUTV. Den fikk jeg sett og United jevnt over bedre, spesielt i første, men denne gjengen mangler noe kvalitet i begge ender av banen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: lør sep 03, 2022 7:07 pm u21 spilte 2-2 mot Liverpool i dag. Isak og McNeill med målene. Ikke sendt live, men virket fair fra oppdateringene. Garnacho spilte. Litt interessant at Mainoo ikke var involvert, men var på trening i går med a-laget. Kan jo være en smell eller noe, men uansett.
Garnacho får litt kritikk; for ego og prøver mye det samme. Ellers er Isak og Zidane visstnok blant våre beste i denne. (Fikk ikke sett U18)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Diallo forventes å være med for Sunlun i dag. Kampen går også på V Sport 1.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Tenkte å se om han startet, men begynner på benken.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: man sep 05, 2022 8:01 pm Tenkte å se om han startet, men begynner på benken.
Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 9:45 pm
F_Brandy skrev: man sep 05, 2022 8:01 pm Tenkte å se om han startet, men begynner på benken.
Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.
Så på lagene. Paddy McNair har jaggu blitt 27 år. Ser ut til at han har skapt seg en fin karriere i Middlesbrough.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

Diallo på vei inn. Paddy måtte for øvrig ut med skade.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man sep 05, 2022 9:49 pm
Lezah skrev: man sep 05, 2022 9:45 pm
F_Brandy skrev: man sep 05, 2022 8:01 pm Tenkte å se om han startet, men begynner på benken.
Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.
Så på lagene. Paddy McNair har jaggu blitt 27 år. Ser ut til at han har skapt seg en fin karriere i Middlesbrough.
Hent ham hjem!

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Amad på nå.

McNair var solid han, ut med skade dog.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 10:23 pm
missChance skrev: man sep 05, 2022 9:49 pm
Lezah skrev: man sep 05, 2022 9:45 pm

Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.
Så på lagene. Paddy McNair har jaggu blitt 27 år. Ser ut til at han har skapt seg en fin karriere i Middlesbrough.
Hent ham hjem!
😂

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandez kommer inn de siste 25-30.

Lezah

Legg inn av Lezah »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:17 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm

Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.
Usikker på hvem "de" er, mener du Viaplay? Jeg trodde ikke de sendte MUTV.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 4:21 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:17 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm

Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.
Usikker på hvem "de" er, mener du Viaplay? Jeg trodde ikke de sendte MUTV.
Nei, jeg mener at MUTV sendes på manchesterunited.com. Men jeg vet ikke om det er det samme som tv-versjonen. Jeg så damekampen der i dag i hvert fall.


Ser nå at de gikk fra U18-kampen og over på damekampen før U18 var ferdige.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

De har implementert det inn i en app på en eller annen måte denne sesongen. Lurer på om jeg betaler 15 kr mnd for MUTV, overlever det.

Spesiell dag, for å si det mildt. U21 taper 6-1 (!) mot Blackburn, mens U18 vinner med samme sifre. Mainoo var rå igjen, men flere andre med en god kamp selvsagt. Nolan, Norkett x2, Berry, Williams og Oyedele med målene. Shoretire for U21.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 7:00 pm De har implementert det inn i en app på en eller annen måte denne sesongen. Lurer på om jeg betaler 15 kr mnd for MUTV, overlever det.

Spesiell dag, for å si det mildt. U21 taper 6-1 (!) mot Blackburn, mens U18 vinner med samme sifre. Mainoo var rå igjen, men flere andre med en god kamp selvsagt. Nolan, Norkett x2, Berry, Williams og Oyedele med målene. Shoretire for U21.
Jeg har tilgang på både app og nettsiden for £10 i året.

Lezah

Legg inn av Lezah »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: ons okt 05, 2022 9:13 pm Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.
Jepp, særlig Laird gjør det visst veldig bra. Da kan vi vel se frem til et salg på 4-5 mill pund om et års tid!

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Ja, han har fått mye skryt. Mulighet for å få se han selv i kveld, når QPR spiller på V Sport 2.

U18 og U21 har kamp i morgen. Ingen tidlig i PL, så U21 blir prioritert med 14.00 avspark. Brighton på U21, som enda har til gode å vinne noe annet enn i EFL denne sesongen. Virkelig på tide. U18 har Newcastle.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm
F_Brandy skrev: ons okt 05, 2022 9:13 pm Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.
Jepp, særlig Laird gjør det visst veldig bra. Da kan vi vel se frem til et salg på 4-5 mill pund om et års tid!
Det siste året har vært litt av en åpenbaring sånn sett. Jeg har fått øynene opp for hvor langt ungguttene våre faktisk er, og hvor langt bak vi fremstår å være sammenlignet med de beste i PL (Arsenal/Chelsea).

- James Garner, som etter Greenwood, er den som i mine øyne har levert på høyest nivå for U21/U18 de siste årene leverte bra i Championship i fjor, men ble ikke engang vurdert av EtH. Har heller ikke fått spille noe for Everton. Ble åpenbart heller ikke prioritert av Nottingham Forest (som ikke akkurat var kresen i matfatet i sommer).
- Ethan Laird som var et av våre største talenter slet etter han forlot Swansea og trebackslinjen. Imponerte åpenbart ikke EtH heller i sommer.
- Mejbri og Amad er stort sett benket for Birmingham og Sunderland.

Mye av dette har overrasket meg. Greenwoods enorme naturlige talent kamuflerte det kanskje litt. Og det skal sies at Greenwood, om man så bort fra de ekstreme avslutningsferdighetene, hadde ganske store svakheter i andre faser av spillet. I likhet med et par andre unge spillere i Man Utd fremstod han til tider uskolert som lagspiller. Med og uten ball.

Mistenker at vi ikke har vært gode nok etter U18. Både på U23-nivå, men også når spillerne får være med A-laget. Det er ikke tilfeldig at det er de beste lagene som også utvikler de beste unge spillerne. Det handler om treningskultur, og kanskje enda mer enn tidligere «coachingen» de eksponeres for. Når en spiller som Pogba ikke utvikler seg, men stagnerer, forteller det en hel del.

Shaw, McTominay, Rashford og Martial fikk det første året (eller mer) med van Gaal på treningsfeltet. Jeg er helt sikker på at de hadde vært på et annet sted i karrieren med bedre trenere etter van Gaal.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: fre okt 07, 2022 7:46 pm Ja, han har fått mye skryt. Mulighet for å få se han selv i kveld, når QPR spiller på V Sport 2.

U18 og U21 har kamp i morgen. Ingen tidlig i PL, så U21 blir prioritert med 14.00 avspark. Brighton på U21, som enda har til gode å vinne noe annet enn i EFL denne sesongen. Virkelig på tide. U18 har Newcastle.
Og Laird ut med hamstringskade.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»