Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av kytec »

Menn som rir på hest i bar overkropp er homoseksuel sier ekspert i Nytt på Nytt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kommer de kidnappede ukrainske barna hjem igjen tro?

HLan9ister

Legg inn av HLan9ister »

kytec skrev: fre okt 07, 2022 8:45 pm Kvalifiskert analyse fra en kompetent person.

Det at putler har trekt infanteri bort i fra kola og nato-grenser for å fylle på i sin ødeleggende Ukraina krig, er det prov på at det ikke kommer noen atombomber?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3E ... ervurderes
"Dersom russiske fly og kamphelikoptre får luftherredømme, så vil det endre krigen på bakken."

Hvor sannsynlig er det?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

HLan9ister skrev: fre okt 07, 2022 9:59 pm
kytec skrev: fre okt 07, 2022 8:45 pm Kvalifiskert analyse fra en kompetent person.

Det at putler har trekt infanteri bort i fra kola og nato-grenser for å fylle på i sin ødeleggende Ukraina krig, er det prov på at det ikke kommer noen atombomber?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3E ... ervurderes
"Dersom russiske fly og kamphelikoptre får luftherredømme, så vil det endre krigen på bakken."

Hvor sannsynlig er det?
Hehe, for en selvfølgelighet. Om en part har luftherredømme vil det jo åpenbart endre situasjonen på bakken.

Griser flyr nok før det skjer, og da tenker jeg ikke på de russiske pilotene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

HLan9ister skrev: fre okt 07, 2022 9:59 pm
kytec skrev: fre okt 07, 2022 8:45 pm Kvalifiskert analyse fra en kompetent person.

Det at putler har trekt infanteri bort i fra kola og nato-grenser for å fylle på i sin ødeleggende Ukraina krig, er det prov på at det ikke kommer noen atombomber?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3E ... ervurderes
"Dersom russiske fly og kamphelikoptre får luftherredømme, så vil det endre krigen på bakken."

Hvor sannsynlig er det?
Liten, ikke den sterkeste delen av anslysen, ser den.

Der var han litt captain obvious, men han henvender seg til en publik som er meget lavere i militær forståelse en de på herverende tråd.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Litt på siden, men hva kommer det av at Belarus konsekvent omtales som det og ikke Hviterussland som før?
Fant faktisk svaret selv: https://www.nrk.no/nyheter/norge-endrer ... 1.15983390

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: fre okt 07, 2022 11:24 pm Litt på siden, men hva kommer det av at Belarus konsekvent omtales som det og ikke Hviterussland som før?
Fant faktisk svaret selv: https://www.nrk.no/nyheter/norge-endrer ... 1.15983390
Leste ikke linken din, men tipper det har noe med politisk korrekthet å gjøre, bruke samme betengnelse som ukrainere.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kytec skrev: lør okt 08, 2022 12:43 am
seriemester2013 skrev: fre okt 07, 2022 11:24 pm Litt på siden, men hva kommer det av at Belarus konsekvent omtales som det og ikke Hviterussland som før?
Fant faktisk svaret selv: https://www.nrk.no/nyheter/norge-endrer ... 1.15983390
Leste ikke linken din, men tipper det har noe med politisk korrekthet å gjøre, bruke samme betengnelse som ukrainere.
Var å skille fra Russland.
Skjønner lite av det da jeg trodde Belarus var Hviterussland direkte oversatt.
For meg blir det politisk idioti om de trodde ingen visste fra før at det var et eget land, men klart, så åpne de har hvert for Russland til å ha tropper å angripe Ukraina gjennom dem på så har ikke navnet på grisen noen rolle

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

seriemester2013 skrev: lør okt 08, 2022 12:49 am
kytec skrev: lør okt 08, 2022 12:43 am
seriemester2013 skrev: fre okt 07, 2022 11:24 pm Litt på siden, men hva kommer det av at Belarus konsekvent omtales som det og ikke Hviterussland som før?
Fant faktisk svaret selv: https://www.nrk.no/nyheter/norge-endrer ... 1.15983390
Leste ikke linken din, men tipper det har noe med politisk korrekthet å gjøre, bruke samme betengnelse som ukrainere.
Var å skille fra Russland.
Skjønner lite av det da jeg trodde Belarus var Hviterussland direkte oversatt.
For meg blir det politisk idioti om de trodde ingen visste fra før at det var et eget land, men klart, så åpne de har hvert for Russland til å ha tropper å angripe Ukraina gjennom dem på så har ikke navnet på grisen noen rolle
Karatel kan russisk, så han får korrigere og rette. Jeg trodde «bela» betød hvit og «rus» Russland. På russisk. Ergo Belarus = Hviterussland

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Endelig skjer det noe på Kerch-broen. 🔥


Ambient

Legg inn av Ambient »

https://twitter.com/KevinRothrock/statu ... 88/photo/1

Ser it som det er en stund til traffiken går som normalt igjen

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Det er en fryd for øyet å se at folket på Krym nå ser ut til å være avskåret fra det russiske fastlandet. Blir vanskeligere å få forsyninger dit nå, ja.

Håper at dette er en litt forsinket bursdagsgave fra ukrainerne til djevelen i Kremlin.






Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Dette skyldes ikke brann eller uhell, dette skyldes partisanangrep ved utplassering av sprengstoff. Ser ut som en Max Manus lignende aksjon 8-) (min amatørmening)

Bilde

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Crazy Horse skrev: lør okt 08, 2022 1:46 am
seriemester2013 skrev: lør okt 08, 2022 12:49 am
kytec skrev: lør okt 08, 2022 12:43 am

Leste ikke linken din, men tipper det har noe med politisk korrekthet å gjøre, bruke samme betengnelse som ukrainere.
Var å skille fra Russland.
Skjønner lite av det da jeg trodde Belarus var Hviterussland direkte oversatt.
For meg blir det politisk idioti om de trodde ingen visste fra før at det var et eget land, men klart, så åpne de har hvert for Russland til å ha tropper å angripe Ukraina gjennom dem på så har ikke navnet på grisen noen rolle
Karatel kan russisk, så han får korrigere og rette. Jeg trodde «bela» betød hvit og «rus» Russland. På russisk. Ergo Belarus = Hviterussland
Du har helt rett i at "bela" betyr "hvit" og "rus" Russland. Belarus er da Hviterussland. Hvorfor vi nå skal kalle det Belarus, skjønner ikke jeg.

Det ofte omtale Belgorod er "Den hvite byen", på serbokroatisk Beograd. En ukrainsk by som er nevnt i nyhetene er Bila Tserkva- Den hvite kirken, på kart fra Sovjetunionens tid står som oftest det russiske navnet Belaja Tserkov.

"Rus" var navnet på det gamle Kiev-Russland, Rosia er gresk og kom med den ortodokse kristendommen, først under Peter den store ble Rossija det offisielle navnet på landet. "Rus" brukes nå mest poetisk og i historisk sammenheng.

Det er en teori om at Rus har skandinavisk/svensk opprinnelse og henger sammen med det svenske Roslagen, kysten nord for Stockholm. Sverige heter på finsk Ruotsi. Det påstås at Kiev-Russland ble grunnlagt av skandinaviske/svenske vikinger, noe russiske nasjonalister ikke vil høre snakk om.

I Nestorkrøniken fra rundt år 1113 står det uttrykkelig at de slaviske folkene sendte bud til varjagene på den andre siden av havet, dvs. Østersjøen, og ba dem komme og herske i landet fordi slaverne selv ikke klarte å holde orden. Det regnes opp navn på skandinaviske herskere.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Fuck yeah! Elsker å høre lokale russiske styresmakter lyve øra av seg! Lokale styresmakter hebder dette er en liten brann og dette vil bli fikset raskt 😂

Elsker at alle aviser i Norge har denne nyheten som toppsak MEN jeg må inn her for å få den reelle versjonen! 🎉

Edit: snakker om broen
Sist redigert av Caputo den lør okt 08, 2022 8:24 am, redigert 1 gang totalt.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Ka9nen skrev: lør okt 08, 2022 7:48 am Dette skyldes ikke brann eller uhell, dette skyldes partisanangrep ved utplassering av sprengstoff. Ser ut som en Max Manus lignende aksjon 8-) (min amatørmening)

Bilde
Ser ut som de har utløst akkurat når ett tog passerte også, er det ikke ett tog jeg ser øverst i bildet?

Satan så gode nyheter på morgenkvisten 😊

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Caputo skrev: lør okt 08, 2022 8:23 am
Ser ut som de har utløst akkurat når ett tog passerte også, er det ikke ett tog jeg ser øverst i bildet?

Satan så gode nyheter på morgenkvisten 😊
Kanskje plassert ut sprengladninger som detonerer idet det blir kjørt på der?

Caputo

Legg inn av Caputo »

Ka9nen skrev: lør okt 08, 2022 8:24 am
Caputo skrev: lør okt 08, 2022 8:23 am
Ser ut som de har utløst akkurat når ett tog passerte også, er det ikke ett tog jeg ser øverst i bildet?

Satan så gode nyheter på morgenkvisten 😊
Kanskje plassert ut sprengladninger som detonerer idet det blir kjørt på der?
Ja vanskelig å spekulere, ser da ut som det toget har tanker, kanskje det er vann det transporterer men jeg ville kommet meg til helvete vekk om det var jeg som tok bildet.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vakkert og se broen til Mordor i fyr og flamme. Måtte den bli totalt ødelagt slik at Krim blir isolert fra Mordor når Kherson blir frigitt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ka9nen skrev: lør okt 08, 2022 8:24 am
Caputo skrev: lør okt 08, 2022 8:23 am
Ser ut som de har utløst akkurat når ett tog passerte også, er det ikke ett tog jeg ser øverst i bildet?

Satan så gode nyheter på morgenkvisten 😊
Kanskje plassert ut sprengladninger som detonerer idet det blir kjørt på der?
Jepp, lukter partisan lang vei.

"Operasjon Crimean Bridge", som "Operasjon Gunnerside", blir film om dette om noen år.

Ambient

Legg inn av Ambient »

The “National anti-terrorist committee” says a “truck was blown up on the Kerch Bridge," RIA Novosti reported on its Telegram channel. “There was a partial collapse of two automobile spans of the Crimean bridge, the arch over the navigable part of the bridge was not damaged.”

Ser en video nå som viser akkurat når lastebilen går i lufta.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Ser ut som kun veibanen ble sprengt, kanskje bilbombe da.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

For å bruke de andre veiene må russerne kjøre over okkuperte ukrainske områder, der de er utsatte for angrep.

Vakkert dette.

Ambient

Legg inn av Ambient »


Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »



Virker som en bilbombe

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det var på tide.
Er brua bygget av stål?
En slik brann på en stålbru kan svekke stålet, kanskje så mye at den kollapser.....

Ambient

Legg inn av Ambient »


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det statlige russiske nyhetsbyrået RIA skriver at broen ikke skal ha fått strukturelle skader.


Number4

Legg inn av Number4 »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vakre bilder. Ser det spekuleres i missilangrep, noe som ville vært fantastisk. Kanskje de har fått noen gromme fra USA likevel😁

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»