Ny Queen-låt med Freddie Mercury

Svar
Fritz_

Ny Queen-låt med Freddie Mercury

Legg inn av Fritz_ »

Brian May og Roger Taylor har vært på radio igjen. Der kunne de fortelle at de gjorde en oppdagelse av en låt med Freddie Mercury på vokal. Først tenkte Brian at denne låta ikke kunne reddes. Sitat:

“It was kind of hiding in plain sight,” Brian May explained. “We looked at it many times and thought, ‘Oh no, we can’t really rescue that.’ But in fact, we went in there again and our wonderful engineering team went, OK, we can do this and this. It’s like kind of stitching bits together. But it’s beautiful, it’s touching.”

Taylor added: “It’s a very passionate piece.”


Flere nettsteder hevder at låta heter "Face it Alone" og stammer fra innspillingen av The Miracle albumet som kom ut i 1989. Men det har ikke blitt bekreftet fra offisielt hold at det er denne låta det er snakk om.

https://www.rollingstone.com/music/musi ... g-1363465/

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Spennende om tidenes beste artist kan komme med enda en slager. Attpåtil fra grava!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Megapixsel skrev: tor okt 06, 2022 10:26 pm Spennende om tidenes beste artist kan komme med enda en slager. Attpåtil fra grava!
Det spørs vel. Men man kan høre noen som har spilt inn en instrumental basert på demoklippene som har blitt frigitt på diverse conventions opp gjennom tidene. Blir spennende å se hvor bra han treffer på det instrumentale. Tror han spiller melodilinjene til vokalen på demoene.



Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Megapixsel skrev: tor okt 06, 2022 10:26 pm Spennende om tidenes beste artist kan komme med enda en slager.
Tviler i grunn på det. Den er nok preget av tidlig 90 tall. Men The Miracle var jo et knakende godt album, så det kan jo hende at det blir en perle for fansen.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Knaberaps skrev: fre okt 07, 2022 6:50 pm
Megapixsel skrev: tor okt 06, 2022 10:26 pm Spennende om tidenes beste artist kan komme med enda en slager.
Tviler i grunn på det. Den er nok preget av tidlig 90 tall. Men The Miracle var jo et knakende godt album, så det kan jo hende at det blir en perle for fansen.
Det er nok bortimot umulig å få en "hit" så lenge etter Freddie's død. Kanskje det hadde vært mulig rett etter hypen rundt filmen. Når det gjelder The Miracle så har den merkelig lav status blant fansen. Med låter som I want it all, The Miracle, Breakthru, Scandal, Was it All worth it og Kashoggi's Ship burde den ha litt bedre rykte etter mitt syn. Men den har noen skikkelige drittlåter som drar ned. Tenker på "My Baby Does me" og "Rain Must Fall".

"Face It Alone" tror jeg blir "haunting" som det heter på engelsk. Har litt troa på at den blir bra. Queen hadde jo en lignende utgivelse for noen år siden med "Let me in your heart again". Liker den meget godt.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Wow. Queen kjører faktisk markedsføring i UK. Skal prøve å få lagt ut bilder her.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Let me in your heart again hadde jeg på hjernen en god stund når den kom ut.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fritz_ skrev: fre okt 07, 2022 9:15 pm Men den har noen skikkelige drittlåter som drar ned. Tenker på "My Baby Does me" og "Rain Must Fall".
Sistnevnte er jeg ikke særlig begeistret for, men "My baby does me" har en slags klang som minner meg om "Dreamers Ball". Og den har jeg alltid likt...

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Knaberaps skrev: lør okt 08, 2022 3:35 am
Fritz_ skrev: fre okt 07, 2022 9:15 pm Men den har noen skikkelige drittlåter som drar ned. Tenker på "My Baby Does me" og "Rain Must Fall".
Sistnevnte er jeg ikke særlig begeistret for, men "My baby does me" har en slags klang som minner meg om "Dreamers Ball". Og den har jeg alltid likt...
Dreamers ball ELSKER jeg faktisk. Smaken er jo ulik som vi vet. Så bra at noen finner glede i låter jeg ikke er så begeistret over. Til sammenligning er nok jeg den eneste i verden som liker "Don't try suicice". Det følest i hvert fall slik. :)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »


Fritz_

Legg inn av Fritz_ »


Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

En fransk radiokanal spilte sangen i går. Jeg antar at Queen Productions er rasande for at dette skjedde. De har jo bygd opp mot den store releasen i morgen. Dette er delvis nå ødelagt. Men mulig folk flest ikke bryr seg så veldig. Og når det gjelder sangen:

- Freddie sin vokal er veldig bra med tanke på at dette ikkje er et "final take".
- Det er tydelig at strukturen på sangen ikkje er ferdig. Her har de klipt og limt etter beste evne. Det var en grunn til at den ble forkastet.
- Var Brian og Roger i det hele tatt involvert? Jeg er overrasket over at de ikke har gjort noe med det instrumentale her. Hørest ut som de ikke har rørt låta siden 1989. Hvor er harmoniene fra Brian og Roger? Hvorfor har ikke Roger spilt inn et skikkelig trommespor?
- Det beste med låta er Freddie sin vokal som var det eneste de ikke kunne gjøre noe med.
- Når låta er såpass "enkel" burde de i det minste bygd mot et klimaks på slutten med harmonier, piano, gitarer osv. Nå blir det ganske flatt. Ser at mange liker det minimalistiske så Freddie sin stemme kommer frem. Jeg er ikke en av de.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fritz_ skrev: ons okt 12, 2022 9:20 am Når låta er såpass "enkel" burde de i det minste bygd mot et klimaks på slutten med harmonier, piano, gitarer osv. Nå blir det ganske flatt. Ser at mange liker det minimalistiske så Freddie sin stemme kommer frem. Jeg er ikke en av de.
Enig i den. De kunne ha avsluttet det siste halvannet minuttet med et inferno av harmonier slik de er kjent for å kunne. Så jeg vet sannelig ikke helt. Må vel gjennomgåes noen ganger til tenkter jeg, før den kanskje sitter. Men noen favoritt vil den ikke bli. Fint å høre stemmen til Freddie i ny låt iallafall...


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Og nå ser jeg VG begår en, i mine øyne, fatal dødssynd. Hvem faen er Freddy? Dette er kun overgått av Ingvild Bryn i NRK nyhetene som presterte å si The Queen når det var et innslag om Queen.

Freddy Mercury i The Queen. Fytte hælvett så absurd. Some heads are gonna roll, sang Rob Halford en gang. Må gjøre seg gjeldende nå, men fru Bryn er der fortsatt.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Knaberaps skrev: fre okt 14, 2022 2:10 am Og nå ser jeg VG begår en, i mine øyne, fatal dødssynd. Hvem faen er Freddy? Dette er kun overgått av Ingvild Bryn i NRK nyhetene som presterte å si The Queen når det var et innslag om Queen.

Freddy Mercury i The Queen. Fytte hælvett så absurd. Some heads are gonna roll, sang Rob Halford en gang. Må gjøre seg gjeldende nå, men fru Bryn er der fortsatt.
La merke til det der. Helt elendig å ikke få det riktig. Men hvorfor ikke ta den helt ut når hun først er i gang? Queens er Freddy Mercury, Bryan May, Roger Tyler og Jon Deacen.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Flat låt, skjønner at den ikke kom med på albumet.
Likevel, likte å høre den i dag, rett og slett deilig å høre en ny låt med Freddie og Queen

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

seriemester2013 skrev: lør okt 15, 2022 5:34 pm Flat låt, skjønner at den ikke kom med på albumet.
Likevel, likte å høre den i dag, rett og slett deilig å høre en ny låt med Freddie og Queen
Enig med deg der altså. Syns de kunne gjort mer med den både instrumentalt og vokalt. Taylor og May kunne lagt på koringer for å gjøre den litt mer spennende. I og med at de hadde lite å jobbe med hadde det vært mulig å skrive en bridge med May eller Taylor på lead. Låta lider litt av at det basically bare er 2 vers og en gitarsolo.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Noen som har hørt den på radio btw? Er jo ikke sikkert radiokanalene spiller den i det hele tatt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fritz_ skrev: lør okt 15, 2022 5:24 pm Queens er Freddy Mercury, Bryan May, Roger Tyler og Jon Deacen.
Ser helt for jævlig ut, og jeg leser dette bare én gang. VG rettet forøvrig på vannblemmen sin, og er forsåvidt tilgitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»