LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
WaltonBR

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av WaltonBR »

Haha. Vi er så ræva.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Sjefan skrev: søn okt 09, 2022 5:42 pm Arsenal har all den optimismen og momentumet vi hadde for noen år siden. For vår del føles det ut som det trøkket og den sportslige fremgangen vi hadde i stor grad er sløst bort der man hadde mulighet til å bygge noe stort på grunn av manglende investeringer i spillerstallen.
Sløst bort? 7 år under Klopp og 5 av dem med enorm sportslig suksess er usannsynlig og enestående i fotballsammenheng. At det omsider(!) dipper litt er helt etter akkord.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Sjefan skrev: søn okt 09, 2022 5:42 pm Arsenal har all den optimismen og momentumet vi hadde for noen år siden. For vår del føles det ut som det trøkket og den sportslige fremgangen vi hadde i stor grad er sløst bort der man hadde mulighet til å bygge noe stort på grunn av manglende investeringer i spillerstallen.
Passe utbrent gjeng.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Hooferson er så ferdig.
Synd på mange av disse som fremdeles har et høyt nivå inne, men som må spille med flere av de ferdige gutta der på grunn av mange års mangel på investeringer i spillerstallen.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

1 minutt til pause. Sjokkerende ræva herregud for noen kløner.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Burde bruke hodet på 1 min før pause. Legg igjen litt flere folk a'

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Jeg er lei av Thiago. Han er bare en spansk utgave av Elliott. Veik i duellene, tar aldri ut mannen sin, slipper vanvittig mye forbi. Så er jeg like lei av at Trent er verdens enkleste mann å finte ut. Og jeg er lei av at Trent prikker hodet til Virgil på en haug av cornere, men at Virgil virker å være fornøyd så lenge han treffer ballen. Hva faen er det med headingene hans? Det er til å bli deppa av. Og Matip. Han flytter beina så treeeeeegt at det er nifst. Inn med Fabinho. Inn med Konate eller Gomez.

Så bør Nunez lære seg offside-reglene. Ikke imponert over at vi i 3-4 overganger ikke kan bruke han fordi han er så treg til å komme seg ut. Tvillingbroren til Salah kan reise hjem til Egypt nå. Vi trenger han ikke mer.

Og hvorfor er ikke det straffe på Gabriel, som viser tegn til at ballen treffer han i brystet? 17 kameraer ser jo at handa hans er på ballen, og at handa er ut og opp fra kroppen. Hvorfor er det straffe i alle andre kamper jeg ser?

Ikke imponert over det vi presterer, men heller ikke imponert over det serielederen gjør utpå der. De er bare en London-utgave av Man Utd. Kontre, kontre, kontre.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Legendag skrev: søn okt 09, 2022 5:50 pm
Sjefan skrev: søn okt 09, 2022 5:42 pm Arsenal har all den optimismen og momentumet vi hadde for noen år siden. For vår del føles det ut som det trøkket og den sportslige fremgangen vi hadde i stor grad er sløst bort der man hadde mulighet til å bygge noe stort på grunn av manglende investeringer i spillerstallen.
Sløst bort? 7 år under Klopp og 5 av dem med enorm sportslig suksess er usannsynlig og enestående i fotballsammenheng. At det omsider(!) dipper litt er helt etter akkord.

Jeg har ikke skrevet man har sløst bort 7 år under Klopp. Men det momentumet som vi hadde bygd opp med PL-seier, CL-finale m/ seier etc. virker å være forsvunnet grunnet manglende investeringer i spillertroppen. Vi ser ikke bedre ut enn røkla bak City per nå. FSG er heldigvis ikke bekymret, de har planlagt for sesong utenfor CL og alt er fint.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Klopp må hanke inn noen som kan lære spillerne at kampen begynner når dommeren blåser for avspark, og at den varer til samme mann blåser til pause. Talentløst å være så jævla lite påskrudd i de to situasjonene.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Henderson er så ferdig.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Må handles stort i Januar om vi skal ha noen sjanse på topp 4. forventer 1milliard på Bellingham.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

WaltonBR skrev: søn okt 09, 2022 6:33 pm Henderson er så ferdig.
Henderson? Ser du på Thiago? Fyren blir jo bølla av Ødegård. Da er det ille.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Lite å si om kampen, synes jeg. Vi starter i pølsebua igjen og gjør kampen vanskelig. Så slår vi bort ballen altfor mye, og havner i offside altfor mye. Vi har ikke en venstreside. Så scorer vi, og tar kontroll på kampen.

Men det går så seeeeint, det blir ikke noen sjanser ut av kontrollen vi har. 2-1 er så kaos at man får vondt.

Trent ut. Gomez inn. Uavgjort er igjen ikke br anok.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sjefan skrev: søn okt 09, 2022 6:29 pm Jeg har ikke skrevet man har sløst bort 7 år under Klopp. Men det momentumet som vi hadde bygd opp med PL-seier, CL-finale m/ seier etc. virker å være forsvunnet grunnet manglende investeringer i spillertroppen. Vi ser ikke bedre ut enn røkla bak City per nå. FSG er heldigvis ikke bekymret, de har planlagt for sesong utenfor CL og alt er fint.
Det burde nok definitivt vært gjort et par flere fornyelser til de siste par årene, men det er litt vanskelig når plutselig 5-6 rutinerte spillere som var gode og tildels glimrende sist sesong, plutselig er blitt kollektivt svakere i år. Spesielt er det kritisk at dette gjelder Van Dijk, Salah og alle de tre førstevalgene på midtbanen. Da blir det inni helvetes vanskelig.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vi skal jo passe oss litt for å henge alle som leverte DEN sesongen i fjor til tørk og ut av klubben.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Hadde bare hodeskaden til Jesus vært reell, det hadde vært karma etter å ha faket alvorlig hodeskade og deretter divet til seg straffe.

1-0 til Arsenal i straffer, burde vært 0-1 hadde Oliver og VAR vært nøytrale. Ingen flyt om dagen, det gjør selvsagt vondt verre.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

johwi68 skrev: søn okt 09, 2022 6:38 pm
WaltonBR skrev: søn okt 09, 2022 6:33 pm Henderson er så ferdig.
Henderson? Ser du på Thiago? Fyren blir jo bølla av Ødegård. Da er det ille.
Thiago også, ja. Men Hooferson ser helt grusom ut han også stakkars.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

WaltonBR skrev: søn okt 09, 2022 7:15 pm
johwi68 skrev: søn okt 09, 2022 6:38 pm
WaltonBR skrev: søn okt 09, 2022 6:33 pm Henderson er så ferdig.
Henderson? Ser du på Thiago? Fyren blir jo bølla av Ødegård. Da er det ille.
Thiago også, ja. Men Hooferson ser helt grusom ut han også stakkars.
Hendo har spilt en halvgod kamp, Thiago har vært en av Arsenals beste spillere.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Hvorfor ser vi så slitne ut? Dårlig innsats over hele rekka. Et lag som ikke henger sammen dette. Topp 4 er det bare å glemme tror jeg.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Vurderer helt seriøst å kutte PL nå. Den dømmingen som gjøres på de to straffesituasjonene er jo helt hoderystende. At dette er nivået man må forholde seg til i 2022 er helt absurd

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Guarnere skrev: søn okt 09, 2022 7:20 pm Hvorfor ser vi så slitne ut? Dårlig innsats over hele rekka. Et lag som ikke henger sammen dette. Topp 4 er det bare å glemme tror jeg.
--- Skader,spillere som skulle vært erstattet som førstevalg for lenge siden,lav selvtillit siden det som funket så bra før ikke funker lenger.
Det måtte jo si stopp en gang,nå er spørsmålet hva man skal gjøre for å snu det.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Tsimikas er ingen verdig utfordrer til Robbo. En meget svak venstreback faktisk

Thiago og Henderson er ferdig.

Salah. Hva har skjedd der?

Alt i alt. Liverpool er funnet ut av. Og Klopp evner ikke endre seg. Vi er ferdig og topp 4 er bare å glemme.

Men Oliver er dagens svakeste. Fy faen jeg hater engelske dommere

eppaen

Legg inn av eppaen »

Nå må vi først og fremst konsentrere seg om å bli best i byen.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

KongOlav2 skrev: søn okt 09, 2022 6:40 pm
Sjefan skrev: søn okt 09, 2022 6:29 pm Jeg har ikke skrevet man har sløst bort 7 år under Klopp. Men det momentumet som vi hadde bygd opp med PL-seier, CL-finale m/ seier etc. virker å være forsvunnet grunnet manglende investeringer i spillertroppen. Vi ser ikke bedre ut enn røkla bak City per nå. FSG er heldigvis ikke bekymret, de har planlagt for sesong utenfor CL og alt er fint.
Det burde nok definitivt vært gjort et par flere fornyelser til de siste par årene, men det er litt vanskelig når plutselig 5-6 rutinerte spillere som var gode og tildels glimrende sist sesong, plutselig er blitt kollektivt svakere i år. Spesielt er det kritisk at dette gjelder Van Dijk, Salah og alle de tre førstevalgene på midtbanen. Da blir det inni helvetes vanskelig.
Ja, det er vanskelig å forutse at nøkkelspillere skulle miste formen over natten. Likevel har det vært en underinvestering i troppen de siste årene, særlig på midtbanen, som vi får svi for nå. Vi lener oss for guds skyld på Milner! Fortsatt! At man ikke gjorde større endringer etter maratonsesongen i fjor ser ut som en stor feilvurdering. Litt merkelig mht. at Klopp har vært med på dette tidligere, men samtidig er det vel skralt i pengepungen som alltid.

Jeg synes vi viser en del spennende denne kampen offensivt, men defensivt er det jo helt natta. En ordentlig nøtt hva man skal gjøre med midtbanen + Trent fremover. Hummer og kanari på Gomez også, men vi ble tryggere med han på banen etterhvert. Nunez med mye gode initiativer og skaper mye for oss, ser ut som han trives med Jota/Firmino i rollen bak. Men dette fordrer at vi spiller med 2 dypere midtbanespillere med lite frekvens i beina.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Kampen som fikk meg til å miste interessen for PL totalt. En dommer som har bestemt seg for hvem som skal vinne. Et lag med 8 fitter som ligger og ruller og ser ut som om de er utsatt for henrettelsesforsøk. Jusk i stort sett alle dueller. Og, juks lønner seg. Kommentatorer som backer alt juks, og ser på situasjoner i slow motion for å avgjøre om noe er vondt. Jo mer vondt, mer frispark er det.

At det ikke dømmes straffe for hands, men for en veik, soft touch på juksefitta Jesus blir det dømt. Like veik som den på Elliott, som er fryktelig dårlig å ramle.

Så, min siste involvering får bli denne børsen:

Alisson 6 - slipper inn 3, men lite å gjøre med dem

Trent 5 - har blitt en middelmådig back. Fint oppspill på Diaz, men det var det
Matip 4 - bambi i dag
Virgil 5 - oh, how the mighty have fallen
Tsimikas 4 - jeg trodde han var like god som Robbo, men skotten er dypt savnet

Hendo 6 - den som skaffer noen brudd, den som vil inn i krigen, men blir veldig alene
Thiago 3 - grusom kamp, 20 feilpasninger, håpløs i duellene, på etterskudd

Salah 4 - er en parantes av en spiller for tiden
Jota 6 - fighter, ser farlig ut, fin målgivende
Nunez 6 - scorer, bra kamp, men er latterlig ofte i offside
Diaz 7 - vår beste i høst, vår beste i dag

Firmino 7 - scorer et nydelig mål. Stort sett den som ser farlig ut
Gomez 5 - tråkker til, gir juling, er feilplassert
Fab - meh
Konate - ok innhopp
Elliott - snubler litt rundt, ser ikke ut som en som skal prege klubben i mange år

Så må jeg bare nevne at Arteta var en heslig spiller, men en enda kjipere manager. Hater oppførselen til den spanske knallisen.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Da gjenstår det bare å bygge en ny stall.. uten penger. Perfekt oppgave for Klopp :-)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Guarnere skrev: søn okt 09, 2022 7:32 pm Tsimikas er ingen verdig utfordrer til Robbo. En meget svak venstreback faktisk

Thiago og Henderson er ferdig.

Salah. Hva har skjedd der?

Alt i alt. Liverpool er funnet ut av. Og Klopp evner ikke endre seg. Vi er ferdig og topp 4 er bare å glemme.

Men Oliver er dagens svakeste. Fy faen jeg hater engelske dommere
--- Hvordan tenker du han skal endre seg,dagens formasjon var jo noe annet enn det vanlige?
Er det å stille med Gomez fra start i stedet for TAA som er å endre seg? Skal han sette opp laget i 5-4-1 og satse på kontringer?

Endringene skulle ha skjedd i spillerstallen og jeg frykter at Klopp ,om dette fortsetter,trekker seg frivillig.
Tror du da Gerrard får sving på skuta med dagens materiell?

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Man må få igang protester mot FSG. Se United. Protesterer mot Glazers ennå dem bruker mest på spillere av alle unntatt City.

Hvor er Liverpool fansen? FSG bidrar ikke en dritt. En gang måtte Klopp magien gi seg. Og nå står vi der. Med en stall som ikke funker lenger. Og en bankerott konto

eppaen

Legg inn av eppaen »

Først og fremst må vi enten få til kvelningen av motstanderen høyt i banen eller så må vi nå begynne å ta konsekvensen av en mindre løpssterk midtbane og senke laget. Vær så snill. Hybriden fungerer ikke.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Funkhouser skrev: søn okt 09, 2022 7:36 pm Da gjenstår det bare å bygge en ny stall.. uten penger. Perfekt oppgave for Klopp :-)
--- Nja,hvem skal han selge for å få nok penger inn?
Det vi har nå gir bare småpenger, da må vi selge Diaz og Alisson....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»