Geosentrisk modell av jorden

Svar
Orlar

Re: Geosentrisk modell av jorden

Legg inn av Orlar »

Det er et fåtall som tjener store penger på konspirasjonsteorier. Ofte mye halvsannheter, og mye informasjon som bare forvirrer oss. Folk flest stoler på vitenskapen, og bryr seg ikke. Vi lever i et teknologisk samfunn. Det er nesten overflod av "sirkus" til befolkningen.

Hvis befolkningen våkner litt og begynner å stille spørsmål. Da vil teorien om at jorda er en rund jordklode klappe sammen. Vi lever på noen gigantiske løgner.

Vi tror det beste om alle andre. At de er like snill og god. Virkeligheten er ikke slik. Det finnes ondskap i vår verden som er helt ufattelig! Det er satanistiske ritualer osv.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

keizersoze skrev: søn okt 09, 2022 4:38 am Er det noen flatearthere som har kommet med noen forklaring på at de fleste går rundt å lyger om at jorden er rund?
Dette har jeg spurt dem om mange ganger, men som vanlig så blir spørsmålet bare ignorert eller bortforklart.
Det andre jeg lurer på er hvordan all verdens regjeringer som ellers er uenige om alt mulig fra hvordan bøyen på agurken
skal være til hvilken pengeenhet de skal bruke, likevel av en eller annen helt uforståelig grunn har vært HELT enige om
å holde det hemmelig at jorda er flat i hundrevis av år.

Orlar

Legg inn av Orlar »

KansjeD skrev: søn okt 09, 2022 10:00 am
keizersoze skrev: søn okt 09, 2022 4:38 am Er det noen flatearthere som har kommet med noen forklaring på at de fleste går rundt å lyger om at jorden er rund?
Dette har jeg spurt dem om mange ganger, men som vanlig så blir spørsmålet bare ignorert eller bortforklart.
Det andre jeg lurer på er hvordan all verdens regjeringer som ellers er uenige om alt mulig fra hvordan bøyen på agurken
skal være til hvilken pengeenhet de skal bruke, likevel av en eller annen helt uforståelig grunn har vært HELT enige om
å holde det hemmelig at jorda er flat i hundrevis av år.
Hvis du gidder å lese alt som er skrevet i denne tråden, og ser videoene. Da vil du få svar. Den globale eliten er under sterk påvirkning av ondskap. De skjuler ekstra land, og hva den verden vi lever inni er for noe. Vi er inni en slags sfære. Toroide. En slags elektromagnetisk holografisk verden. Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk. Krefter som virker er magnetisme, densitet, trykk og lys. Det er ikke noe verdensrommet. Alt er løgn.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Alt er løgn.
Ja, det er klart...
Jeg glemte visst å ta med at jeg ville ha et FORNUFTIG svar, ikke den vanlige BORTFORKLARINGEN som dere alltid kommer med.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:49 am Det er et fåtall som tjener store penger på konspirasjonsteorier. Ofte mye halvsannheter, og mye informasjon som bare forvirrer oss. Folk flest stoler på vitenskapen, og bryr seg ikke. Vi lever i et teknologisk samfunn. Det er nesten overflod av "sirkus" til befolkningen.

Hvis befolkningen våkner litt og begynner å stille spørsmål. Da vil teorien om at jorda er en rund jordklode klappe sammen. Vi lever på noen gigantiske løgner.

Vi tror det beste om alle andre. At de er like snill og god. Virkeligheten er ikke slik. Det finnes ondskap i vår verden som er helt ufattelig! Det er satanistiske ritualer osv.
Menmenmen... denne "teorien" om flat jord - den har jo eksistert i flere tusen år. Likevel blir den avvist av den klart største delen av jordas befolkning som har fått et visst minimum av utdannelse - og kunnskap. Hvorfor dét, tror du?

BE

P. S. Du er sikker på at du vet hva som skal til for at en idé skal kunne kalles "teori", vel?

SirJames

Legg inn av SirJames »

keizersoze skrev: søn okt 09, 2022 4:38 am Er det noen flatearthere som har kommet med noen forklaring på at de fleste går rundt å lyger om at jorden er rund?
Jeg mener. For at vi alle skal gå rundt å lyge om det så må det jo våre noen penger å tjene på det eller noe.
Er det penger i flateaarthteorien?

Gidder ikke lete selv..men hvis noen vet noe.
Salg av globuser er åpenbart en milliardindustri verdens ledere vil beskytte for enhver pris :lol:

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk.
Spørsmålet som tvinger seg frem her er da hva er det som gjør deg spesiell?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk.
Jeg henger meg på Mehell her: hva er det som gjør at akkurat DU mener at du vet mye, mye bedre enn de aller fleste andre her inne?

BE
som ofte er interessert i å lære noe nytt, men som nevnt er det meste av det Orlar har kommet med opptil flere tusen år gamle misforståelser eller reinspikka overtro - så særlig nytt er ikke det stakkars Orlar har hevdet her

Orlar

Legg inn av Orlar »

Mehell skrev: søn okt 09, 2022 2:18 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk.
Spørsmålet som tvinger seg frem her er da hva er det som gjør deg spesiell?
Jeg har ikke studert elektromagnetisme og quantum computere. Noen sier det er spirituell virkelighet vi opplever som en fysisk "verden" i en 3. dimensjon. Jeg har ikke fasitsvar på alt. Ser ikke på meg som noe spesiell i forhold til andre mennesker. Livet er en erfaring. Lære ting på nytt igjen .Når du blir eldre blir du mer dyp, og ser ting i en større sammenheng. I perspektiv. Blir mer vis. De gamle er eldst. Dagens ungdom respekterer ikke voksne folk. Ikke sine egne foreldre engang. Det har skjedd noe.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 2:41 pm
Mehell skrev: søn okt 09, 2022 2:18 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk.
Spørsmålet som tvinger seg frem her er da hva er det som gjør deg spesiell?
Jeg har ikke studert elektromagnetisme og quantum computere. Noen sier det er spirituell virkelighet vi opplever som en fysisk "verden" i en 3. dimensjon. Jeg har ikke fasitsvar på alt. Ser ikke på meg som noe spesiell i forhold til andre mennesker. Livet er en erfaring. Lære ting på nytt igjen .Når du blir eldre blir du mer dyp, og ser ting i en større sammenheng. I perspektiv. Blir mer vis. De gamle er eldst. Dagens ungdom respekterer ikke voksne folk. Ikke sine egne foreldre engang. Det har skjedd noe.
Dermed er jorden flat, svaret på alt

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

De gamle er eldst, unge gjør opprør mot foreldregenerasjonen, så derfor er jorda flat.
Mottatt 😂

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 2:41 pm
Mehell skrev: søn okt 09, 2022 2:18 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 10:29 am Det er nesten umulig å forstå det for vanlige folk.
Spørsmålet som tvinger seg frem her er da hva er det som gjør deg spesiell?
Jeg har ikke studert elektromagnetisme og quantum computere.
Ne-hei, nei. Så det er DITT MANGLENDE STUDIUM av elektromagnetisme og kvantedatamaskiner som gjør deg spesiell; dvs. spesielt godt egnet til å belære andre?

Da er jeg redd jeg må skuffe deg, for jeg er IKKE videre spesiell - og jeg har HELLER IKKE studert elektromagnetisme og kvantedatamaskiner. Så det kan neppe ha vært akkurat derfor du eventuelt er spesielt egnet til å belære oss andre.

Prøv igjen.

Alternativt kan det være slik at du slett ikke er spesielt egnet til å belære noen andre.

BE

P. S. Du kan få et helt gratis tips: Begynn å bruke hodet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 2:41 pm
Jeg har ikke fasitsvar på alt.

Dagens ungdom respekterer ikke voksne folk. Ikke sine egne foreldre engang. Det har skjedd noe.
Det DU SJØL sier ovenfor - dvs. at du ikke har fasitsvar på alt - hvorfor har du da hele tiden fra ditt aller første innlegg forsøkt av alle krefter å fortelle oss at det er nettopp DU som sitter med fasitsvarene?

Det andre du sier - at dagens ungdom ikke respekterer voksne folk - det er rett og slett feil. Ettersom jeg har fylt 70, regner jeg meg ikke i alle sammenhenger som en ungdom. Men så vidt jeg kan skjønne, mottar jeg all den respekt jeg på noen måte kan tenkes å få - også om jeg ikke sjøl skjønner helt hva i huleste jeg har gjort for å fortjene den respekten!

Men - resultatet er at jeg trygt kan gå med hodet hevet (men ikke nesen i sky) og stirre folk i hvitøyet - også blant ungdom.

Så igjen - tar du feil - så det griner. Det tragiske er at du ikke skjønner det sjøl. Jeg er ingen direkte tilhenger av JV (Jehovas Vitner), men jeg sier med dem:

VÅKN OPP!


BE

Orlar

Legg inn av Orlar »

Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.
Fint!

Da sier vi takk til deg!

BE

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: søn okt 09, 2022 7:50 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.
Fint!

Da sier vi takk til deg!

BE
..Og gir ordet videre til meg. Viktigere enn formen på planeten vår, er formen på kvinneben. Som er på planeten vår.
Bilde

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Flat jord vant 10-0.
Og hva tror/ønsker du at du vant?
Forslag:
En gramofon-plate du ikke kan/vil spille av (den må jo være "stasjonær" -må vite..), og om du fant en avspiller, så ville du bare oppdage at det var et dypt hakk over hele plata.
(Og den eneste lyrikken du ville hørt på evig repeat, var; "flat, flat, flat...").
Men det ville vel bare økt gleden, ditto din verdsettelse av premien.

Eventuelt kunne premien vært denne, et bevis å ha på nattbordet..
Bilde

🤡

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.

Ikke at det forandrer noe men...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.
Kamp... Det var bare ett lag som stilte, og det er de som har hodet og jordas form på rett plass.
Dette var seier på walkover for den fornuftige delen av befolkningen.

Orlar

Legg inn av Orlar »

Den jewtube videoen er bare tull. Cgi og animasjoner. Kjøpt og betalt. Youtube sletter videoer med beviser om flat jord. For å skjule sannheten.

Ingen klarer å bevise kurvaturen på jorda.
Ingen klarer å bevise at jorden spinner rundt i 1600 km/t ved ekvator.
Ingen klarer å bevise at jorden går rundt sola 32 ganger raskere enn ei gæverkule.

Det finnes ikke et ekte bilde av hele jorda fra verdensrommet.
Nasa lyger. Alt er løgn. De kommer seg ikke lenger ut enn lower orbit.

Prøv å nullstille hodet litt. Glem alt dere har lært på skolen. Still spørsmål Havet er flatt. Ikkesant. Skyene beveger seg alle retninger selv om de sier at hele atmosfæren roterer med jorda osv.
Føles det ut som jorda beveger seg. Ser månen nærmere ut osv. Båter på havet som går ut av synet kan du se med kikkert.

Se de videoene jeg har lagt ut.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm Den jewtube videoen er bare tull. Cgi og animasjoner. Kjøpt og betalt. Youtube sletter videoer med beviser om flat jord. For å skjule sannheten.

Alle som jobber i Youtube er med på sammensvergelsen?

Begynner å bli en del som kjenner hemmeligheten.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm
Prøv å nullstille hodet litt. Glem alt dere har lært
Og sånn går nu dagan..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm

Ingen klarer å bevise kurvaturen på jorda.
Ingen klarer å bevise at jorden spinner rundt i 1600 km/t ved ekvator.
Ingen klarer å bevise at jorden går rundt sola 32 ganger raskere enn ei gæverkule.

Det finnes ikke et ekte bilde av hele jorda fra verdensrommet.
Nasa lyger. Alt er løgn. De kommer seg ikke lenger ut enn lower orbit.

Det som er greia her er at det ikke er noen beviser som er nok til å overbevise en rabiat fanatiker som ikke er mottagelig for hverken sannhet eller fornuft.
Nytter ikke å prøve å overbevise fanatikere med fakta. Man når rett og slett ikke inn.
I dette tilfellet er du den rabiate fanatikerne, tilfelle du skulle være i tvil.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm Den jewtube videoen er bare tull
Er du rassist? Eller bare tett i nøtta?

BE

Apropos:
"Jeg mener selve Fanden var i nøtta, jeg", sa smeden.
"Ja, han var så", svarte gutten.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm Still spørsmål
Det har mange av oss gjort helt fra starten av tråden. Men DU SVARER JO IKKE.

Så hvorfor skal vi stille spørsmål da?

BE
som ber Orlar huske at det var Orlar sjøl oppfordra folk til å stille spørsmål

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

LANISTA skrev: søn okt 09, 2022 7:55 pm
BlackEagle skrev: søn okt 09, 2022 7:50 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 6:47 pm Kampen er ferdig. Flat jord vant 10-0.
Ingen hadde beviser for at jorda er ei rund kule. Det kom noen cgi bilder, og noen bilder fra BE som stikker hodet sitt ned i sanden. Det var alt.
Fint!

Da sier vi takk til deg!

BE
..Og gir ordet videre til meg. Viktigere enn formen på planeten vår, er formen på kvinneben. Som er på planeten vår.
Bilde
Vel, den formen der kalles vel kalvbeint på folkemunne, eller valgus (knock knees) på fagspråket :D


Bilde

Mvh

Blue Eagle

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm jewtube
Var dette en skrivefeil, eller mente du faktisk å skrive jew (jøde på engelsk)?
Er dette en antydning om hvem som står bak den store konspirasjonen?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Luna_mendax skrev: søn okt 09, 2022 10:23 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm jewtube
Var dette en skrivefeil, eller mente du faktisk å skrive jew (jøde på engelsk)?
Er dette en antydning om hvem som står bak den store konspirasjonen?
Hehe. Det var faktisk en side med navn jewtube: https://jewtube.com/

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

B.E. skrev: søn okt 09, 2022 10:32 pm
Luna_mendax skrev: søn okt 09, 2022 10:23 pm
Orlar skrev: søn okt 09, 2022 9:03 pm jewtube
Var dette en skrivefeil, eller mente du faktisk å skrive jew (jøde på engelsk)?
Er dette en antydning om hvem som står bak den store konspirasjonen?
Hehe. Det var faktisk en side med navn jewtube: https://jewtube.com/
Man lærer noe nytt hver dag her på Fridiskusjon.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2669
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

B.E. skrev: søn okt 09, 2022 10:06 pm
LANISTA skrev: søn okt 09, 2022 7:55 pm
BlackEagle skrev: søn okt 09, 2022 7:50 pm

Fint!

Da sier vi takk til deg!

BE
..Og gir ordet videre til meg. Viktigere enn formen på planeten vår, er formen på kvinneben. Som er på planeten vår.
Bilde
Vel, den formen der kalles vel kalvbeint på folkemunne, eller valgus (knock knees) på fagspråket :D


Bilde

Mvh

Blue Eagle
Vi er riktig i det saklige hjørnet i dag, ser jeg?
*glise*

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»