UEFA Euro 2024- Kvalifiseringen

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: UEFA Euro 2024- Kvalifiseringen

Legg inn av Kakebart »

Klart vi slår skottland. BAre å starte i målet så ser man opplagt nivåforskjell. Skottland har en keeper som er 40 år før de møter oss og som spiller i Skottland. Vi har en keeper i sin beste alder som er signert for en champions league-klubb i bundesliga.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: søn okt 09, 2022 9:22 pm håper vi får kamp på Santiago Bernabeu/Wanda Metropolitano istedenfor i Valencia (som forrige gang) eller Sevilla.
Av egoistiske årsaker håper jeg vi får match i Valencia igjen, slik at jeg ikke trenger å kjøre lenger enn 1 time til match. Men tog til Madrid er forsåvidt ikke det mest kronglete det heller

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Det er jo egentlig et fett hvem Norge møter. Når det knyter seg til og Norge må vinne, så kan motstanderen like godt hete Malta som Italia.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Synes ikke dette oppsettet var så dårlig som alle skal ha det til. Slipper bortekamper mot Cypern og Georgia i juni i stekende varme. Bortekamp mot Skottland i siste kamp der vi kan hvile spillere mens Skottland på spille borte mot Georgia før vår kamp, eller at Skottland allerede er hektet av slik at kampen er betydningsløs (selv om jeg tviler på dette da).

I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Potensielle privatlandskampmotstandere i hver runde. Hentet fra et engelskspråklig diskusjonsforum som jeg selv har forfattet.
Årsaken til så få i juni skyldes at 4 nasjoner er opptatt med Nations League sluttspill.

MATCHDAY 1:
Group A: Georgia
Group B: Republic of Ireland
Group C: Ukraine
Group D: Latvia
Group E: Albania
Group F: Estonia
Group G: Hungary

MATCHDAY 2:
Group A: Cyprus
Group B: Greece
Group C: North Macedonia
Group D: Armenia
Group E: Faroe Islands
Group F: Belgium
Group G: Lithuania

MATCHDAY 3:
Group E: Poland
Group F: Sweden
Group G: Serbia

MATCHDAY 4:
Group E: Czech Republic
Group F: Azerbaijan
Group G: Montenegro

MATCHDAY 5:
Group A: Norway
Group B: Gibraltar
Group C: Malta
Group D: Wales
Group E: Moldova
Group F: Austria
Group G: Bulgaria

MATCHDAY 6:
Group A: Scotland
Group B: France
Group C: England
Group D: Turkey
Group E: Czech Republic
Group F: Azerbaijan
Group G: Hungary

MATCHDAY 7:
Group A: Georgia
Group B: Gibraltar
Group C: England
Group D: Wales
Group E: Moldova
Group F: Sweden
Group G: Montenegro

MATCHDAY 8:
Group A: Scotland
Group B: France
Group C: North Macedonia
Group D: Armenia
Group E: Albania
Group F: Estonia
Group G: Bulgaria

MATCHDAY 9:
Group A: Norway
Group B: Greece
Group C: Ukraine
Group D: Turkey
Group E: Faroe Islands
Group F: Belgium
Group G: Serbia

MATCHDAY 10:
Group A: Cyprus
Group B: Republic of Ireland
Group C: Malta
Group D: Latvia
Group E: Poland
Group F: Austria
Group G: Lithuania

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Trehjulssykkel skrev: man okt 10, 2022 2:41 pm I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.
Nestsiste kamp for oss- men for Spania bare den tredjesiste siden de står over begge junikampene! Så skal nok litt til at de er 100% klare foran kampen på Ullevaal.

Ellers rettferdig nok at vi ikke må reise til Kypros i juni + at det kan være fint å stå over nestsiste runde og være «uthvilt»

Men er redd vi får en tung start med Spania borte- på den annen side blir vi ferdig med den turen med en gang. Og så blir jeg litt bekymret ved tanken på at vi foran siste kampen mot Skottland har en 2 poengs luke på dem og «bare trenger å spille uavgjort» 😬

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

JODDEMM skrev: man okt 10, 2022 3:05 pm
Trehjulssykkel skrev: man okt 10, 2022 2:41 pm I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.
Nestsiste kamp for oss- men for Spania bare den tredjesiste siden de står over begge junikampene! Så skal nok litt til at de er 100% klare foran kampen på Ullevaal.

Ellers rettferdig nok at vi ikke må reise til Kypros i juni + at det kan være fint å stå over nestsiste runde og være «uthvilt»

Men er redd vi får en tung start med Spania borte- på den annen side blir vi ferdig med den turen med en gang. Og så blir jeg litt bekymret ved tanken på at vi foran siste kampen mot Skottland har en 2 poengs luke på dem og «bare trenger å spille uavgjort» 😬
Hvor tung kan Spaniakampen egentlig bli? Liten forventing om poeng, og det deles ikke ut minuspoeng.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror vi skal være positive til den første kampen i Spania, med en gjeng unge spillere fulle av selvtillit. Uansett om det blir tap eller ikke vil jeg se godt norsk spill fra Solbakken.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Vi er tre poeng foran skottene etter hjemmekampen mot Spania. Så ryker Haaland og Øde på skader i midten av november. Nyland tabber seg ut mot Skottland, vi ryker på målforskjell og ender på tredjeplass. Kvalikktap mot Serbia. Du leste det først her.

benib

Legg inn av benib »

Linselusa skrev: man okt 10, 2022 6:36 pm Vi er tre poeng foran skottene etter hjemmekampen mot Spania. Så ryker Haaland og Øde på skader i midten av november. Nyland tabber seg ut mot Skottland, vi ryker på målforskjell og ender på tredjeplass. Kvalikktap mot Serbia. Du leste det først her.
Det mest sjokkerende her er at du tror to av Ungarn, Montenegro, Bulgaria og Litauen ender foran Serbia.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

benib skrev: man okt 10, 2022 6:49 pm
Linselusa skrev: man okt 10, 2022 6:36 pm Vi er tre poeng foran skottene etter hjemmekampen mot Spania. Så ryker Haaland og Øde på skader i midten av november. Nyland tabber seg ut mot Skottland, vi ryker på målforskjell og ender på tredjeplass. Kvalikktap mot Serbia. Du leste det først her.
Det mest sjokkerende her er at du tror to av Ungarn, Montenegro, Bulgaria og Litauen ender foran Serbia.
Okay, bytt ut Serbia mot et hvilket som helst annet Balkan-lag da.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: man okt 10, 2022 11:00 am NRK har kommet med kampoppsettet for Norge. De spiller slik.
25.mars: Spania(B)

28. mars: Georgia (h)

17. juni: Skottland (h)

20. juni: Kypros (h)

11. september: Georgia (h)

12. oktober: Kypros (b)

15. oktober: Spania (h)

19. november: Skottland (b)
Positiv overaskelse at vi slipper å dra til Georgia :D

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: man okt 10, 2022 7:28 pm
Korgutt skrev: man okt 10, 2022 11:00 am NRK har kommet med kampoppsettet for Norge. De spiller slik.
25.mars: Spania(B)

28. mars: Georgia (h)

17. juni: Skottland (h)

20. juni: Kypros (h)

11. september: Georgia (h)

12. oktober: Kypros (b)

15. oktober: Spania (h)

19. november: Skottland (b)
Positiv overaskelse at vi slipper å dra til Georgia :D
Skal jeg innrømme en ting? Jeg bare kopierte innlegget til NRK.no slik at det fikk en fin blåfarge over seg. Og limte hele sulamitten inn på denne siden. Så her er det en eller annen journalist på Marienlyst som har gjort en aldri så liten blunder. Det fritar ikke meg for å sjekke slike ting før jeg trykker på send her inne da.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Trehjulssykkel skrev: man okt 10, 2022 2:41 pm Synes ikke dette oppsettet var så dårlig som alle skal ha det til. Slipper bortekamper mot Cypern og Georgia i juni i stekende varme. Bortekamp mot Skottland i siste kamp der vi kan hvile spillere mens Skottland på spille borte mot Georgia før vår kamp, eller at Skottland allerede er hektet av slik at kampen er betydningsløs (selv om jeg tviler på dette da).

I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.
Jeg vil også mene at å ha Spania i første kamp så får man virkelig testet seg, ikke er den dummeste treningen inn mot Georgia etterpå. For Skottland derimot i siste kamp så har de Georgia først, og så skal de til Oslo , så får vi håpe det blir vanskeligere for de å komme hit

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Pushback skrev: man okt 10, 2022 11:01 pm
Trehjulssykkel skrev: man okt 10, 2022 2:41 pm Synes ikke dette oppsettet var så dårlig som alle skal ha det til. Slipper bortekamper mot Cypern og Georgia i juni i stekende varme. Bortekamp mot Skottland i siste kamp der vi kan hvile spillere mens Skottland på spille borte mot Georgia før vår kamp, eller at Skottland allerede er hektet av slik at kampen er betydningsløs (selv om jeg tviler på dette da).

I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.
Jeg vil også mene at å ha Spania i første kamp så får man virkelig testet seg, ikke er den dummeste treningen inn mot Georgia etterpå. For Skottland derimot i siste kamp så har de Georgia først, og så skal de til Oslo , så får vi håpe det blir vanskeligere for de å komme hit
Skottene skal hit lørdag 17.juni før de tar imot Georgia hjemme i Skottland tirsdagen etterpå. De har 3 av 4 hjemmekamper altså fra start av. I mars har de hjemmekamper mot Kypros og Spania. Fredag 8.september har Skottland bortekamp mot Kypros mens Georgia tar imot Spania. 3 dager senere tar Norge imot Georgia mens Spania tar imot Kypros. I oktober i runde 7 skal Norge til Kypros mens skottene skal til Spania. Søndag 15.oktober tar Norge imot Spania mens Georgia tar imot Kypros.
Runde 9 i november tar Georgia imot Skottland og Kypros tar imot Spania.
Før det hele avsluttes med Skottland vs Norge og Spania vs Georgia.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Norge har 15 poeng før siste kamp. Skottland har 11 poeng. Det er hvertfall håpet. Har Norge 2 poengs ledelse eller mindre på Skottland er det bare å gi opp..

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Av alle mulige land vi kunne fått fra hver gruppe er jeg fornøyd med vår.
Vinner Spania alle sine er vi med å kjemper om andre plassen, skulle vi ta poeng mot Spania er vi enda mer med i kampen om andre plassen og direkte kvalifisert.
Gleder meg til disse kampene, laget vårt vil også ha satt seg bedre til disse kampene, har trua på et EM sluttspill igjen jeg nå

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)
Du mener altså at Skottland klarer uavgjort mot Spania, eller hvor kommer +1 poenget i fra?

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

FranciscoM skrev: tir okt 11, 2022 1:03 am
Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)
Du mener altså at Skottland klarer uavgjort mot Spania, eller hvor kommer +1 poenget i fra?
Jeg hadde nok ikke sett for meg nøyaktig hvordan alle kamper skulle ende, men på oppfordring: Skottland slår Georgia borte, klarer til gjengjeld bare uavgjort i en av kampene mot Kypros, men berger seg med uavgjort hjemme mot Spania.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Linselusa skrev: man okt 10, 2022 6:54 pm
benib skrev: man okt 10, 2022 6:49 pm
Linselusa skrev: man okt 10, 2022 6:36 pm Vi er tre poeng foran skottene etter hjemmekampen mot Spania. Så ryker Haaland og Øde på skader i midten av november. Nyland tabber seg ut mot Skottland, vi ryker på målforskjell og ender på tredjeplass. Kvalikktap mot Serbia. Du leste det først her.
Det mest sjokkerende her er at du tror to av Ungarn, Montenegro, Bulgaria og Litauen ender foran Serbia.
Okay, bytt ut Serbia mot et hvilket som helst annet Balkan-lag da.
Det mest nærliggende er at Norge møter Ukraina i et playoff. Hvis Ukraina klarer å komme foran England/Italia, er det Slovenia som er en sannsynlig motstander.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)

Bare 9 mål totalt for Braut? Om noen andre enn Braut putter et par av disse så snakker vi et målsnitt under 1 for Braut i kvalifiseringen? Tror det blir mer mål i hvert fall.

Tror også vi får med oss hakket flere poeng. Men fint skjema det der. De resultatene der må vi slå for å gå til EM.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kakebart skrev: tir okt 11, 2022 7:38 am
Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)

Bare 9 mål totalt for Braut? Om noen andre enn Braut putter et par av disse så snakker vi et målsnitt under 1 for Braut i kvalifiseringen? Tror det blir mer mål i hvert fall.

Tror også vi får med oss hakket flere poeng. Men fint skjema det der. De resultatene der må vi slå for å gå til EM.
Haaland har vært plaget med skader tidligere. Som andre har nevnt kan Norge måtte klare seg uten både han og Ødegaard. Da blir det ikke mange mål.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Fazam skrev: tir okt 11, 2022 7:43 am
Kakebart skrev: tir okt 11, 2022 7:38 am
Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)

Bare 9 mål totalt for Braut? Om noen andre enn Braut putter et par av disse så snakker vi et målsnitt under 1 for Braut i kvalifiseringen? Tror det blir mer mål i hvert fall.

Tror også vi får med oss hakket flere poeng. Men fint skjema det der. De resultatene der må vi slå for å gå til EM.
Haaland har vært plaget med skader tidligere. Som andre har nevnt kan Norge måtte klare seg uten både han og Ødegaard. Da blir det ikke mange mål.
442 med Sørloth og JSL på topp hadde vi sikla voldsomt etter før Haaland dukka opp. Spisser på det nivået har vi ikke hatt på åresvis.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kakebart skrev: tir okt 11, 2022 8:07 am 442 med Sørloth og JSL på topp hadde vi sikla voldsomt etter før Haaland dukka opp. Spisser på det nivået har vi ikke hatt på åresvis.
Jørgen Strand Larsen hadde et positivt innhopp mot Serbia, og var brukbar mot Østerrike med 'nødlandslaget'. Ser ikke bort fra at han kommer til å være i startoppstillingen.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: tir okt 11, 2022 7:38 am
Hudsucker skrev: tir okt 11, 2022 1:00 am Prediksjon fra en realistisk pessimist:

Spania - Norge 4-0
Georgia - Norge 1-1
Norge - Skottland 1-1
Norge - Kypros 3-0
Norge - Georgia 2-1
Kypros - Norge 0-2
Norge - Spania 0-1
Skottland - Norge 0-0

Dette gir tredjeplass i gruppen, ett poeng bak Skottland, noe som betyr at EM nok en gang går uten Norge, og Solbakken stiller plassen til disposisjon før han etter appeller fra spillerne går med på å bli sittende. (En eventuell kvaliksjanse via NL har neppe noe å si for den eneste nasjonen - antar jeg - som har tapt samtlige cupmatcher og playoff-oppgjør i sin VM- og EM-historie.)

Bare 9 mål totalt for Braut? Om noen andre enn Braut putter et par av disse så snakker vi et målsnitt under 1 for Braut i kvalifiseringen? Tror det blir mer mål i hvert fall.

Tror også vi får med oss hakket flere poeng. Men fint skjema det der. De resultatene der må vi slå for å gå til EM.
Om Haaland spiller kommer vi til å score mer enn fem mål totalt mot Kypros. Store forskjellen med Haaland på laget er at vi ofte får kalassifre mot smånasjoner hvor vi tidligere kanskje vant 2-0. Seire på 3/4/5-0 var heller unntaket, nå er de oftere regelen.

De to siste årene har vi fått 5-1 mot Nord-Irland, 4-0 mot Romania, 5-1 mot Gibraltar, 9-0 mot Armenia. Vil tippe vi scorer 8-10 mål til sammen i kampene mot Kypros hvis Haaland spiller begge.

smash

Legg inn av smash »

442 med Sørloth og JSL på topp hadde vi sikla voldsomt etter før Haaland dukka opp. Spisser på det nivået har vi ikke hatt på åresvis.
Dobbelt flaks at vi har Haaland, da. Formasjonen ville vært ubalansert og vi ville ikke fått nok ut av spissene til å forsvare den julingen vi ville fått på midten.

I moderne fotball kreves det mer enn lange pasninger og dueller for å skape sjanser. Man må ha ferdigheter, bevegelser og hurtig spill. Derfor spiller de aller fleste lag kun med én spiss, men til gjengjeld med vinger og skapende midtbanespillere.

For Norge som ikke har like gode individualister, blir det bare enda viktigere at vi har nok folk på midten, slik at vi har nok pasningsalternativer til å holde på ball og flytte den fremover, skape overlapper og så videre.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

smash skrev: tir okt 11, 2022 10:06 am
442 med Sørloth og JSL på topp hadde vi sikla voldsomt etter før Haaland dukka opp. Spisser på det nivået har vi ikke hatt på åresvis.
Dobbelt flaks at vi har Haaland, da. Formasjonen ville vært ubalansert og vi ville ikke fått nok ut av spissene til å forsvare den julingen vi ville fått på midten.

I moderne fotball kreves det mer enn lange pasninger og dueller for å skape sjanser. Man må ha ferdigheter, bevegelser og hurtig spill. Derfor spiller de aller fleste lag kun med én spiss, men til gjengjeld med vinger og skapende midtbanespillere.

For Norge som ikke har like gode individualister, blir det bare enda viktigere at vi har nok folk på midten, slik at vi har nok pasningsalternativer til å holde på ball og flytte den fremover, skape overlapper og så videre.
Fint at vi har Ødegaard og Haaland. Men Solbakken er en 442-mann og 442 brukes fortsatt en god del, spesielt i forsvar. Norge forsvarer seg også for det meste i 442, der en av indreløperne er oppe i presset med Haaland. At tallkombinasjonen 442 plutselig skal være helt utdatert og ubrukelig når den vant VM-finalen sist er en forenkling.

Vil ikke ha 442 på landslaget nå, men en 442 med Sørloth og JSL som begge spiller 442 i klubbene sine i La Liga hadde helt klart vært noe vi kunne sett om ikke Haaland og Ødegaard var tilgjengelig.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Korgutt skrev: man okt 10, 2022 11:13 pm
Pushback skrev: man okt 10, 2022 11:01 pm
Trehjulssykkel skrev: man okt 10, 2022 2:41 pm Synes ikke dette oppsettet var så dårlig som alle skal ha det til. Slipper bortekamper mot Cypern og Georgia i juni i stekende varme. Bortekamp mot Skottland i siste kamp der vi kan hvile spillere mens Skottland på spille borte mot Georgia før vår kamp, eller at Skottland allerede er hektet av slik at kampen er betydningsløs (selv om jeg tviler på dette da).

I tillegg hjemmekamp mot Spania som nest siste kamp der Spania sikkert er så godt som kvalifisert.
Jeg vil også mene at å ha Spania i første kamp så får man virkelig testet seg, ikke er den dummeste treningen inn mot Georgia etterpå. For Skottland derimot i siste kamp så har de Georgia først, og så skal de til Oslo , så får vi håpe det blir vanskeligere for de å komme hit
Skottene skal hit lørdag 17.juni før de tar imot Georgia hjemme i Skottland tirsdagen etterpå. De har 3 av 4 hjemmekamper altså fra start av. I mars har de hjemmekamper mot Kypros og Spania. Fredag 8.september har Skottland bortekamp mot Kypros mens Georgia tar imot Spania. 3 dager senere tar Norge imot Georgia mens Spania tar imot Kypros. I oktober i runde 7 skal Norge til Kypros mens skottene skal til Spania. Søndag 15.oktober tar Norge imot Spania mens Georgia tar imot Kypros.
Runde 9 i november tar Georgia imot Skottland og Kypros tar imot Spania.
Før det hele avsluttes med Skottland vs Norge og Spania vs Georgia.
Ja, jeg mente selvfølgelig de to siste rundene. Skottland skal først til Georgia og så får de Norge på besøk. Et Norge med privatlandskamp i beina. Poenget med det hele er at man kan argumentere både for og imot oppsettet.

Angående trekningen som helhet er jeg veldig enig i resonnementet tidligere i tråden her: Det er noe å hente på en av de enklere gruppene, men det er mye mer å tape på å havne i B eller C. Og derfor er dette en god trekning.

benib

Legg inn av benib »

Pushback skrev: tir okt 11, 2022 10:44 am
Korgutt skrev: man okt 10, 2022 11:13 pm
Pushback skrev: man okt 10, 2022 11:01 pm

Jeg vil også mene at å ha Spania i første kamp så får man virkelig testet seg, ikke er den dummeste treningen inn mot Georgia etterpå. For Skottland derimot i siste kamp så har de Georgia først, og så skal de til Oslo , så får vi håpe det blir vanskeligere for de å komme hit
Skottene skal hit lørdag 17.juni før de tar imot Georgia hjemme i Skottland tirsdagen etterpå. De har 3 av 4 hjemmekamper altså fra start av. I mars har de hjemmekamper mot Kypros og Spania. Fredag 8.september har Skottland bortekamp mot Kypros mens Georgia tar imot Spania. 3 dager senere tar Norge imot Georgia mens Spania tar imot Kypros. I oktober i runde 7 skal Norge til Kypros mens skottene skal til Spania. Søndag 15.oktober tar Norge imot Spania mens Georgia tar imot Kypros.
Runde 9 i november tar Georgia imot Skottland og Kypros tar imot Spania.
Før det hele avsluttes med Skottland vs Norge og Spania vs Georgia.
Ja, jeg mente selvfølgelig de to siste rundene. Skottland skal først til Georgia og så får de Norge på besøk. Et Norge med privatlandskamp i beina. Poenget med det hele er at man kan argumentere både for og imot oppsettet.

Angående trekningen som helhet er jeg veldig enig i resonnementet tidligere i tråden her: Det er noe å hente på en av de enklere gruppene, men det er mye mer å tape på å havne i B eller C. Og derfor er dette en god trekning.
Mitt største håp er at Norge står med 13-16 poeng før siste kampen mot Skottland. Da skal skottene ha ganske god uttelling i sine andre kamper for å være mindre enn tre poeng bak oss.

For å oppnå 16 poeng trenger vi en uavgjort mot Spania og seier i alle andre kamper. Ikke helt usannsynlig, men likevel skal vi være veldig fornøyd hvis det er tilfelle. Taper vi begge kampene mot Spania står vi fortsatt med 15 poeng gitt full uttelling i de andre kampene. 14 eller 13 poeng vil også være akseptabelt. Jeg kan ikke se for meg at Skottland står med noe mer enn 12 poeng før Norge-kampen med mindre de vinner i Oslo eller tar poeng mot Spania og dersom det skjer vil jo mye være kjørt i kvalikken uansett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»