DNB kundeservice
DNB kundeservice
Jeg er etterhvert grundig lei av DNB, kundeservice er blitt helt frustrerende å forholde seg til.
Vurderer sterkt å avslutte engasjementet og bli kunde i en bank som gjør det litt bedre på service.
Det er ikke tema å låne penger, men opprette dagligbank og sparekonto for to personer. Og et Mastercard. That`s it.
Så spørsmålet er.......hvilken bank har best og raskest kundeservice, og mest fornøyde kunder?
Det var så vidt jeg husker S-banken som hadde de mest fornøyde kundene, men det er jo ikke aktuelt å flytte dit etter at de ble kjøpt opp av DNB.
Noen innspill?
Vurderer sterkt å avslutte engasjementet og bli kunde i en bank som gjør det litt bedre på service.
Det er ikke tema å låne penger, men opprette dagligbank og sparekonto for to personer. Og et Mastercard. That`s it.
Så spørsmålet er.......hvilken bank har best og raskest kundeservice, og mest fornøyde kunder?
Det var så vidt jeg husker S-banken som hadde de mest fornøyde kundene, men det er jo ikke aktuelt å flytte dit etter at de ble kjøpt opp av DNB.
Noen innspill?
"Jeg forsto ikke hva du sa. Gjelder det kaffetrakter?"
"Vent litt, du blir satt over. Det er femti foran deg i køen, og ventetiden er tretti minutter"
etter en halvtime:
Hallo?
"blablablabla"
"Kan ikke hjelpe deg. Besøk nærmeste filial."
Hallo?
"blablablabla"
"Kan ikke hjelpe deg. Besøk nærmeste filial."
Jeg er en fornøyd kunde i Sparebank1 SR-Bank. De er kanskje ikke blant de billigste i Norge, men de har alltid vært veldig fleksible og greie å ha med å gjøre.
De bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Har du telefonnummeret til MyBank kundeservice??Sisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:29 amDe bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Trenger du noen å prate med?fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:35 amHar du telefonnummeret til MyBank kundeservice??Sisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:29 amDe bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
ehhhhh....ja!Moist skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:37 amTrenger du noen å prate med?fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:35 amHar du telefonnummeret til MyBank kundeservice??Sisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:29 am
De bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Hverken jeg eller kona er spesielt flinke på selvbetjening på nett.
Det har sikkert noe med alder å gjøre.
Vi blir føkka, siden vi er så jævlig imbesile amøber på data.
Jeg mistenker at vi er blitt uinteressante, siden vi ikke trenger å låne.
Litt usikker egentlig da de fleste banker bruker omtrent samme mal for kundeservice, har ei heller noen gang brukt kundeservice.
Kan eventuelt anbefale å google problemstillingen og ta det videre derifra.
Kan eventuelt anbefale å google problemstillingen og ta det videre derifra.
22 71 97 17.
Tror dessverre det er litt grisgrendt mellom banker med god gammeldags kundeservice. Sparebank 1 Nordnorge er sånn halveis der synes jeg selv. Om jeg måtte ha mye digital hjelp, så ville nok en lokal bank som fortsatt har filial der du bor være mest aktuell?
Klart det :
https://norskeanmeldelser.no/tjenester/ ... ske-banker
Men det skader da ikke å spørre dette ressurssterke forum om tips, da?
Hmmm, kan ikke se at MyBank har noe telefonnummer en kan ringe, ikke på forsiden og heller ikke innlogget det jeg kan se. Tror de har lagt opp til at alle kundehenvendelser skal være pr. e-post. Det er for øvrig egentlig en sparekonto kontoen markedsføres som, men en sparekonto med normale betalingstjenester, i motsetning til mange slike sparekontoer som du ikke kan benytte til å betale regninger fra, og som heller ingen andre enn du selv kan betale penger inn på.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:35 amHar du telefonnummeret til MyBank kundeservice??Sisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:29 amDe bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Jeg glemte ellers å si at jeg fortsatt har bankkort i Sbanken (samt kredittkort et par andre steder), så jeg benytter Sbanken som en slags "sekundærbank". For jeg tror ikke du får hverken debet- eller kredittkort i MyBank.
De er flinke til å gjemme telefonnummerene sine jaSisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:50 amHmmm, kan ikke se at MyBank har noe telefonnummer en kan ringe, ikke på forsiden og heller ikke innlogget det jeg kan se. Tror de har lagt opp til at alle kundehenvendelser skal være pr. e-post. Det er for øvrig egentlig en sparekonto kontoen markedsføres som, men en sparekonto med normale betalingstjenester, i motsetning til mange slike sparekontoer som du ikke kan benytte til å betale regninger fra, og som heller ingen andre enn du selv kan betale penger inn på.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:35 amHar du telefonnummeret til MyBank kundeservice??Sisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:29 am
De bruker ikke kodebrikke i Sbanken, så den er ikke noe for deg.
Selv har jeg brukt Sbanken omtrent helt siden den nettbanken ble til, men jeg benytter den i dag stort sett bare til fondshandel. Som lønnskonto og konto for betalingstjenester har jeg de siste årene benyttet MyBank. Hvordan kundeservice der er vet jeg ikke, for jeg har aldri hatt behov for å snakke med dem. De har ellers i øyeblikket 2,3% rente på innestående beløp, og det er helt i teten blant banker for innskuddsrente uten å binde pengene, og sannsynligvis ledende for en brukskonto, og med ingen begrensning på antall uttak.
Jeg glemte ellers å si at jeg fortsatt har bankkort i Sbanken (samt kredittkort et par andre steder), så jeg benytter Sbanken som en slags "sekundærbank". For jeg tror ikke du får hverken debet- eller kredittkort i MyBank.
https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Først og fremst fordi man har liten interesse av at telefonen skal brukes som en hovedressurs for å få hjelp.Moist skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:21 amDe er flinke til å gjemme telefonnummerene sine jaSisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:50 amHmmm, kan ikke se at MyBank har noe telefonnummer en kan ringe, ikke på forsiden og heller ikke innlogget det jeg kan se. Tror de har lagt opp til at alle kundehenvendelser skal være pr. e-post. Det er for øvrig egentlig en sparekonto kontoen markedsføres som, men en sparekonto med normale betalingstjenester, i motsetning til mange slike sparekontoer som du ikke kan benytte til å betale regninger fra, og som heller ingen andre enn du selv kan betale penger inn på.
Jeg glemte ellers å si at jeg fortsatt har bankkort i Sbanken (samt kredittkort et par andre steder), så jeg benytter Sbanken som en slags "sekundærbank". For jeg tror ikke du får hverken debet- eller kredittkort i MyBank.
https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Eventuelt høre med forumet hva du trenger hjelp med, så kan vi kanskje pinpointe deg rundt om i nettbanken.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:47 amKlart det :
https://norskeanmeldelser.no/tjenester/ ... ske-banker
Men det skader da ikke å spørre dette ressurssterke forum om tips, da?
Det er jeg helt enig i også, det er en utrolig ressurskrevende arbeidsmetode i forhold til andre måter å løse disse problemstillingene på.peraleks skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:42 amFørst og fremst fordi man har liten interesse av at telefonen skal brukes som en hovedressurs for å få hjelp.Moist skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:21 amDe er flinke til å gjemme telefonnummerene sine jaSisyfos skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:50 am
Hmmm, kan ikke se at MyBank har noe telefonnummer en kan ringe, ikke på forsiden og heller ikke innlogget det jeg kan se. Tror de har lagt opp til at alle kundehenvendelser skal være pr. e-post. Det er for øvrig egentlig en sparekonto kontoen markedsføres som, men en sparekonto med normale betalingstjenester, i motsetning til mange slike sparekontoer som du ikke kan benytte til å betale regninger fra, og som heller ingen andre enn du selv kan betale penger inn på.
Jeg glemte ellers å si at jeg fortsatt har bankkort i Sbanken (samt kredittkort et par andre steder), så jeg benytter Sbanken som en slags "sekundærbank". For jeg tror ikke du får hverken debet- eller kredittkort i MyBank.
https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Kona trengte ny kodebrikke, siden batteriet var tomt i den gamle.peraleks skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:43 amEventuelt høre med forumet hva du trenger hjelp med, så kan vi kanskje pinpointe deg rundt om i nettbanken.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:47 amKlart det :
https://norskeanmeldelser.no/tjenester/ ... ske-banker
Men det skader da ikke å spørre dette ressurssterke forum om tips, da?
Det var ikke mulig å bestille på nett, det var ikke mulig for kundeservice å fikse det på telefon.
Hun fikk sjåfør og kom seg til banken(bussen er nedlagt her, og vi har ikke bil)
og der fikk hun en ny kodebrikke.
Samtidig sperret de Bank-ID, slik at hun ikke kan logge inn med Bank-ID noe sted.
Hun var der tirsdag for 1 uke siden.
Jeg ringte til kundeservise og ba om hjelp.
De kunne ikke hjelpe, og sa at hun må dra tilbake til filialen for å ta det opp med dem.
Og det eneste hun trenger kodebrikke til, er å logge inn på helfo for å fornye resepten på kreftmedisin.
Man må jo ha medisin.
Jeg skal selvfølgelig opprette en annen innloggingsmetode for henne, da. Det er vel noe som heter MinID hvor man får tilsendt et ark med koder på, er det ikke?
Sist redigert av fargerik den tir okt 11, 2022 11:54 am, redigert 1 gang totalt.
Hørtes veldig merkelig ut. Har tidligere bestilte kodebrikke over telefon fra DNB, uten problem. Riktignok noen år siden.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:51 amKona trengte ny kodebrikke, siden batteriet var tomt i den gamle.peraleks skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:43 amEventuelt høre med forumet hva du trenger hjelp med, så kan vi kanskje pinpointe deg rundt om i nettbanken.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:47 am
Klart det :
https://norskeanmeldelser.no/tjenester/ ... ske-banker
Men det skader da ikke å spørre dette ressurssterke forum om tips, da?
Det var ikke mulig å bestille på nett, det var ikke mulig for kundeservice å fikse det på telefon.
Hun fikk sjåfør og kom seg til banken(bussen er nedlagt her, og vi har ikke bil)
og der fikk hun en ny kodebrikke.
Samtidig sperret de Bank-ID, slik at hun ikke kan logge inn med Bank-ID noe sted.
Hun var der tirsdag for 1 uke siden.
Jeg ringte til kundeservise og ba om hjelp.
De kunne ikke hjelpe, og sa at hun må dra tilbake til filialen for å ta det opp med dem.
Og det eneste hun trenger kodebrikke til, er å logge inn på helfo for å fornye resepten på kreftmedisin.
Man må jo ha medisin.
Jepp. Tidligere syns jeg også kundeservice fungerte greit.lsklars skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:52 amHørtes veldig merkelig ut. Har tidligere bestilte kodebrikke over telefon fra DNB, uten problem. Riktignok noen år siden.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:51 amKona trengte ny kodebrikke, siden batteriet var tomt i den gamle.
Det var ikke mulig å bestille på nett, det var ikke mulig for kundeservice å fikse det på telefon.
Hun fikk sjåfør og kom seg til banken(bussen er nedlagt her, og vi har ikke bil)
og der fikk hun en ny kodebrikke.
Samtidig sperret de Bank-ID, slik at hun ikke kan logge inn med Bank-ID noe sted.
Hun var der tirsdag for 1 uke siden.
Jeg ringte til kundeservise og ba om hjelp.
De kunne ikke hjelpe, og sa at hun må dra tilbake til filialen for å ta det opp med dem.
Og det eneste hun trenger kodebrikke til, er å logge inn på helfo for å fornye resepten på kreftmedisin.
Man må jo ha medisin.
Skal vi se, det er dette dere trenger:fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:51 amKona trengte ny kodebrikke, siden batteriet var tomt i den gamle.peraleks skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:43 amEventuelt høre med forumet hva du trenger hjelp med, så kan vi kanskje pinpointe deg rundt om i nettbanken.fargerik skrev: ↑tir okt 11, 2022 10:47 am
Klart det :
https://norskeanmeldelser.no/tjenester/ ... ske-banker
Men det skader da ikke å spørre dette ressurssterke forum om tips, da?
Det var ikke mulig å bestille på nett, det var ikke mulig for kundeservice å fikse det på telefon.
Hun fikk sjåfør og kom seg til banken(bussen er nedlagt her, og vi har ikke bil)
og der fikk hun en ny kodebrikke.
Samtidig sperret de Bank-ID, slik at hun ikke kan logge inn med Bank-ID noe sted.
Hun var der tirsdag for 1 uke siden.
Jeg ringte til kundeservise og ba om hjelp.
De kunne ikke hjelpe, og sa at hun må dra tilbake til filialen for å ta det opp med dem.
Og det eneste hun trenger kodebrikke til, er å logge inn på helfo for å fornye resepten på kreftmedisin.
Man må jo ha medisin.
Jeg skal selvfølgelig opprette en annen innloggingsmetode for henne, da. Det er vel noe som heter MinID hvor man får tilsendt et ark med koder på, er det ikke?
https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/ ... veiledning
Kodebrikke er noe som diverse banker enten har faset fullstendig ut eller er i gang med å fase ut, derfor blir det også såpass komplisert når dere trenger en ny kodebrikke.
Jeg syns det gjerne kan bli en del tullball også når man involverer mennesker, slik som sperring av Bank-ID du nevner der oppe, så jeg hadde fort som fy gått vekk fra den kodebrikken.
Ja support-avdelingen vår kom frem til at det å ta saker over telefonen tok som regel 8 ganger så lang tid å løse, kontra over epost.Moist skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:43 amDet er jeg helt enig i også, det er en utrolig ressurskrevende arbeidsmetode i forhold til andre måter å løse disse problemstillingene på.peraleks skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:42 amFørst og fremst fordi man har liten interesse av at telefonen skal brukes som en hovedressurs for å få hjelp.Moist skrev: ↑tir okt 11, 2022 11:21 am
De er flinke til å gjemme telefonnummerene sine ja
https://www.1881.no/bank/bank-oslo/bank ... 2+71+97+17
Enkelte enkle ting kan en bot få unna også.
-
- Innlegg: 4969
DNB har tydelig sagt at kodebrikken skal leve.
Sitat
"BankID-appen erstatter BankID på mobil, som skal utfases. Vanlig BankID med kodebrikke lever videre....
Den gamle kodebrikken må du uansett beholde også etter at du har lastet ned appen, fordi du fortsatt vil ha behov for den ved reaktivering av appen blant annet."
https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-ok ... odebrikken
Saken er kanskje at Kundeservice ikke alltid vet hva de snakker om?
Med Telenor Kundeservice slet jeg nesten livet av meg på grunn av en ruter som (sannsynligvis) ikke funket.
Flere der var inne og sa ditten og datten...helt til man traff en som kunne det, som da fikset det på noen sekunder.
Husker ikke detaljene, men dette illustrerer da litt.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute