Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Sonny20

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Sonny20 »

Koffer skrev: søn okt 02, 2022 11:03 pm

Benzema sin pil peker nedover, og snart blir han et like stort irritasjonsmoment som Raul ble på slutten av sin RM karriere. Erstatteren hans heter Mariano om han er ute. At de ikke hentet inn en decent backup er en tragedie, og jeg håper sesongen blir deretter, for inkompetanse på dette nivået skal aldri belønnes med trofeer.
Er desverre redd for at Benzema har peaket og hatt Ballon D'Or i sikte som han mest sannsynlig vinner i år, og at det sakte men sikkert kommer til å gå nedover med han. Har sett ufokusert ut og ikke helt på nett hele sesongen so far.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Sonny20 skrev: ons okt 05, 2022 1:59 pm
Koffer skrev: søn okt 02, 2022 11:03 pm

Benzema sin pil peker nedover, og snart blir han et like stort irritasjonsmoment som Raul ble på slutten av sin RM karriere. Erstatteren hans heter Mariano om han er ute. At de ikke hentet inn en decent backup er en tragedie, og jeg håper sesongen blir deretter, for inkompetanse på dette nivået skal aldri belønnes med trofeer.
Er desverre redd for at Benzema har peaket og hatt Ballon D'Or i sikte som han mest sannsynlig vinner i år, og at det sakte men sikkert kommer til å gå nedover med han. Har sett ufokusert ut og ikke helt på nett hele sesongen so far.
Nå er han snart 35 år også altså, så jeg vil heller si at vi har vært temmelig heldige med at han har vært såpass god helt siden fylte 30 år.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Har gått en del sterke rykter om at Kroos vurderte å legge opp etter sesongen 22/23-sesongen, men ser ut til at det blir 1 års forlengelse av nåværende kontrakt og deretter legge opp i en alder av 34 år.

Forklarer jo klubbens sterke interesse for Bellingham.

Kommer til å bli en hel haug med spillere som ikke får fornyet kontrakten sin fremover.
Asensio, Ceballos, Odriozola, Mariano og Valejo ser alle ut til å være ferdig til neste sommer.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Vi er temmelig heldige som bor et godt stykke unna Madrid og deres mongolide fotball.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

peraleks skrev: ons okt 05, 2022 3:08 pm Har gått en del sterke rykter om at Kroos vurderte å legge opp etter sesongen 22/23-sesongen, men ser ut til at det blir 1 års forlengelse av nåværende kontrakt og deretter legge opp i en alder av 34 år.

Forklarer jo klubbens sterke interesse for Bellingham.

Kommer til å bli en hel haug med spillere som ikke får fornyet kontrakten sin fremover.
Asensio, Ceballos, Odriozola, Mariano og Valejo ser alle ut til å være ferdig til neste sommer.
Hvis man baserer seg på tall fra Capology, har jo tre av de seks mest høytlønte i Real M utgående kontrakt neste sommer + Hazard i 2024. Dersom dere kjøper ikke de mest etablerte spillerne som skal ha absolutte topplønninger fra dag 1, så bør det jo være rom for ganske store overgangsbudsjett de neste par somrene.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

https://www.tv2.no/sport/fotball/fede-v ... 6Js4KL1KZg

Interessant. Husker er det er ikke så lenge siden (mulig våren 2021) at det var en av Real M-gutta på gamle vgd, tror det var AK47, som argumenterte hardt for hvorfor man ikke kunne satse på og stole på de talentfulle unggutta i klubben. Og det gjaldt vel omtrent alle av dem, med et mulig unntak av nettopp Valverde. Nå er Militao mer eller mindre fast, Vinicius kanskje verdens beste vingsspiss, Valverde holder høy internasjonal klasse og også Rodrygo er i ferd med å få sitt gjennombrudd.........

peraleks

Legg inn av peraleks »

KongOlav2 skrev: ons okt 05, 2022 5:35 pm
peraleks skrev: ons okt 05, 2022 3:08 pm Har gått en del sterke rykter om at Kroos vurderte å legge opp etter sesongen 22/23-sesongen, men ser ut til at det blir 1 års forlengelse av nåværende kontrakt og deretter legge opp i en alder av 34 år.

Forklarer jo klubbens sterke interesse for Bellingham.

Kommer til å bli en hel haug med spillere som ikke får fornyet kontrakten sin fremover.
Asensio, Ceballos, Odriozola, Mariano og Valejo ser alle ut til å være ferdig til neste sommer.
Hvis man baserer seg på tall fra Capology, har jo tre av de seks mest høytlønte i Real M utgående kontrakt neste sommer + Hazard i 2024. Dersom dere kjøper ikke de mest etablerte spillerne som skal ha absolutte topplønninger fra dag 1, så bør det jo være rom for ganske store overgangsbudsjett de neste par somrene.
Det er vel Benz, Modric og Kroos.
Ser nok for meg at dette er siste sesong for Modric sin del, mens Benz og Kroos får nok et siste kontraktsår.

Hazard er garantert adios i 2024, med mindre han skulle gjøre klubben en tjeneste å dra før den tid.

Men ja, rent økonomisk begynner det å se virkelig bra ut, kan helt klart få på plass noen nye høytlønnede cracks.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Helt lekestue første 35. Leder 2-0 og burde ledet MYE mer så kommer det et drømmetreff fra Shakthar som blir mål 1 av 100 ganger. Ikke veldig uvanlig...

Men meget god omgang. Står godt og samspillet på topp sitter. Ineffektive bare

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: ons okt 05, 2022 9:42 pm Helt lekestue første 35. Leder 2-0 og burde ledet MYE mer så kommer det et drømmetreff fra Shakthar som blir mål 1 av 100 ganger. Ikke veldig uvanlig...

Men meget god omgang. Står godt og samspillet på topp sitter. Ineffektive bare
Fortsatt i andre omgang, vi har så å si alt av spill ute på banen.
Fint at man svarer litt etter den skrekkelige kampen i helgen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: ons okt 05, 2022 10:31 pm
Ghost skrev: ons okt 05, 2022 9:42 pm Helt lekestue første 35. Leder 2-0 og burde ledet MYE mer så kommer det et drømmetreff fra Shakthar som blir mål 1 av 100 ganger. Ikke veldig uvanlig...

Men meget god omgang. Står godt og samspillet på topp sitter. Ineffektive bare
Fortsatt i andre omgang, vi har så å si alt av spill ute på banen.
Fint at man svarer litt etter den skrekkelige kampen i helgen.
Ja, men ballen vil ikke i nota. Kommer vel et langskudd i krysset mot snart.

Litt shaky forsvarsspill også. Særlig Carvajal.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: ons okt 05, 2022 10:38 pm
peraleks skrev: ons okt 05, 2022 10:31 pm
Ghost skrev: ons okt 05, 2022 9:42 pm Helt lekestue første 35. Leder 2-0 og burde ledet MYE mer så kommer det et drømmetreff fra Shakthar som blir mål 1 av 100 ganger. Ikke veldig uvanlig...

Men meget god omgang. Står godt og samspillet på topp sitter. Ineffektive bare
Fortsatt i andre omgang, vi har så å si alt av spill ute på banen.
Fint at man svarer litt etter den skrekkelige kampen i helgen.
Ja, men ballen vil ikke i nota. Kommer vel et langskudd i krysset mot snart.

Litt shaky forsvarsspill også. Særlig Carvajal.
Yep, ikke helt komfortable der bak.
Dog gøy at både Vinicius og Rodrygo er på scoringslisten atter en gang.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Slutt. Ellevilt sjansesløseri dette. Burde hatt 5-6. Men slapp med skrekken.

5 poeng ned til andreplass etter tre runder. Veldig komfortabelt.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Frustrerende kamp i går.
Vant med å se Real Madrid være effektive fremfor mål og ta vare på sjansene sine. Men i går var det omvendt.

Kunne lett ha fått seks, syv mål.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja blir spennende å se hvordan sesongen utvikler seg, man hadde jo litt av samme følelsen før forrige sesong men så tok det jo helt av.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Er du smart nå, Ancelotti, så hviler du Vinicius, Tchouameni, Modric og Valverde i morgen. Og Alaba.

Sonny20

Legg inn av Sonny20 »

KongOlav2 skrev: ons okt 05, 2022 5:43 pm , Valverde holder høy internasjonal klasse
Det er jo en understatement nesten. Holder absolutt verdensklasse og har vært Topp 3-5 i sin posisjon siden våren, og har vært spinnvillt god denne høsten. Tør å påstå at han har vært helt essensiell med sine involveringer i brorparten av kampene man har vunnet sålangt i år.

peraleks

Legg inn av peraleks »

The Athletic melder at Haaland har en utkjøpsklausul på £ 200 mill sommeren 2024 for alle klubber utenfor England.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/eJEjQ ... milliarder

Den klausulen blir mindre og mindre frem til kontraktslutt i 2027, men jeg regner egentlig med her at, forutsatt at dette stemmer, RM er inne og henter Haaland i 2024. Benzema er nok høyst sannsynlig ferdig da(Regner med at han får 1 år til på nåværende kontrakt).

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Og Marca slår stort opp på at Mbappe har lyst å forlate PSG i januar, men får ikke lov til å dra til Madrid. Liverpool eneste klubben PSG vil selge til. lol, tviler på dette.
Men.
Håper forøvrig vi aldri signerer Mbappe og setter en presedens på at valget Mbappe tok var karriere drepende for å spille i Madrid, sånn som han holdt på.
Kan kun godta Mbappe om han kjem gratis på nytt, krever lavere lønn (Benzema, Kroos klassen, ikke Hazard lønn) og MYE mindre Sign on Fee.
Da vil det vise seg at han virkelig vil spille for Madrid, og ikke penga.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ramos004 skrev: tir okt 11, 2022 3:28 pm Og Marca slår stort opp på at Mbappe har lyst å forlate PSG i januar, men får ikke lov til å dra til Madrid. Liverpool eneste klubben PSG vil selge til. lol, tviler på dette.
Men.
Håper forøvrig vi aldri signerer Mbappe og setter en presedens på at valget Mbappe tok var karriere drepende for å spille i Madrid, sånn som han holdt på.
Kan kun godta Mbappe om han kjem gratis på nytt, krever lavere lønn (Benzema, Kroos klassen, ikke Hazard lønn) og MYE mindre Sign on Fee.
Da vil det vise seg at han virkelig vil spille for Madrid, og ikke penga.
Haha har mine tvil selv.
Jeg vil ikke se Mbappe i Madrid sånn egentlig, fyren bare virker så feil på alle tenkelige mulige måter.
Brant virkelig mange bruer denne våren og skal tro diverse spalter skal Perez ha vært ganske klar på at Mbappe er ute av bildet.

Soldado

Legg inn av Soldado »

HAHAHAHA, Mbappé kan bare gro fast i Paris for min del. Makan til kørka fyr.

Hvem i huleste skal kunne kjøpe han nå, et halvt år etter at han signerte ny kontrakt? Det blir bare for latterlig idiotisk. PSG har råd til å bare la ham råtne på benken i stedet for å styrke sine sterkeste rivaler for en billigsum.

Og hvilken klubb vil ha en spiller som snur kappa så til de grader etter vinden? Du tror du har signert en av verdens beste spisser, før han blir sur og vil forlate klubben midtveis i sesongen. Hvem er villig til å ta den risikoen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mbappe fremstår bare mer og mer som en komplett klovn.

La nå han råtne i Paris, så kan han sitte der i skyggen av Neymar og Messi.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Heslig fyr, både han og hans team/familie.

Brukte RM og Perez i en nøye planlagt strategi for å få enda mer makt og penger fra det ‘fantastiske’ landet Qatar.

Men, er et dilemma her. Han er god, veldig god. Jeg var en av veldig få som kjempet hardt med å overbevise at han ble i Paris, og nå kaster jeg ut en ny fakkel.

Laporta og Barca har midler til å hente inn Mbappe. Han må IKKE havne i Katalonia pga det sportslige og PRen. Ikke se bort fra at han havner der i fremtiden!!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: tir okt 11, 2022 8:59 pm Heslig fyr, både han og hans team/familie.

Brukte RM og Perez i en nøye planlagt strategi for å få enda mer makt og penger fra det ‘fantastiske’ landet Qatar.

Men, er et dilemma her. Han er god, veldig god. Jeg var en av veldig få som kjempet hardt med å overbevise at han ble i Paris, og nå kaster jeg ut en ny fakkel.

Laporta og Barca har midler til å hente inn Mbappe. Han må IKKE havne i Katalonia pga det sportslige og PRen. Ikke se bort fra at han havner der i fremtiden!!
Forsåvidtvis enig, men jeg er samtidig rimelig sikker på at Haaland ender opp i RM.
Og slik ståa er pdd. så tror jeg Haaland står seg vesentlig mye sterkere rent PR-messig enn Mbappe.
Skulle bare sett hva folk skriver om Mbappe på reddit f.eks., slenges mye dritt om franskmannen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ser for meg Mbappe uten det enorme rykket om et par år. Halvfet med en paraplydrink ved bassenget Ronaldinho-style. Hadde nesten vært artig om han endte opp i Liverpool innen da. Men da må det isåfall bli et innendørsbasseng med plastpalmer.

Ghost

Legg inn av Ghost »

1-0 Shakthar. Helt ræva av Mendy.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Tror faktisk ikke jeg har sett Vini dårligere enn i dette innhoppet.

Han er ikke alene om å være dårlig i dag. Lunin og stopperne eneste som får godkjent hittil.

Men regner med det kommer et mål snart. Shakthar er kjørt.

... Og Mudryk er det bare å kjøpe. Blir neppe avskrekkende dyr og har en x-faktor samtlige på benken mangler. Får håpe Flo/Ancelotti ser dette og at Lunin tar en prat.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Rudiger! Den er viktig. Gir alt der og blir knocka ut.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sykt at keeper får fullføre kampen

peraleks

Legg inn av peraleks »

ElGuaje skrev: tir okt 11, 2022 10:54 pm Sykt at keeper får fullføre kampen
Aner ikke hva reglene er på det der men fader for en mengde med juling Rudi tar der.
Herlig type, oppofrende som faen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Slike kamper kommer. Typisk borte mot en relativt svak CL-motstander (fra Øst). Forrige sesong tapte man mot Sheriff hjemme, men vant CL og LL.

Uansett. Jeg er bekymret offensivt. Kun Benz på topp var/er vi alle enige om var for tynn suppe. Når i tillegg franskmannen har gått tilbake flere hakk, og blitt tre år eldre på en sommer, så er dette dårlig nytt.

Haaland? Like sikre som dere var med Mbappe? Skjer uansett ikke no’ før om to-tre år.

Rudiger er en kriger. Minner meg om Ramos på flere områder.

Jeg gir meg ikke på kjepphesten min. Perez har aldri forsvart et LL-mesterskap.

Det verste som skjedde var at Barca fikk kloa i Lewa. Han er like farlig som Haaland, og kommer til å banke inn mål etter mål etter mål i to-tre sesonger til. Pedri, Gavi, De Jong, Raphinhia, Torres, Kounde og co er like spennende som Madrids unge & lovende menn.

Det har vært slik de siste 15-20 årene. Både i klassikeren og serien totalt sett: Har Barca en god dag på jobb, vinner de. Har begge lagene en god dag/sesong, vinner Barca. Barca må ha en midt-på-tre dag, eller dårlig dag, og RM en god dag om de hvite skal vinne.

Derfor har vi de siste 20 årene stort sett opplevd stygge sifre i klassikeren. 5-0, 2,6, 3-0 osv. Vi har sjelden opplevd to seiere til RM i klassikeren ila en sesong.

Fullstendig klar over at det er unntak her. Husk at Calderon vant to år på rad for 15 år siden. Det hører også med at RM har vært gode og stabile mot Barca de siste to-tre sesongene, dog med unntak her også, men nå begynner katalanerne å reise seg igjen under Laporta/Xavi. Jeg har sagt det hele tiden: De vil finne en løsning og bygge opp et lag som tar tilbake tronen i Spania.

De vinner serien grunnet offensiv overlegen kraft. Ikke bli overrasket om de vinner serien med 7-8 poeng ++

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»