Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

Reddington skrev: tir jul 27, 2021 9:02 pm
Å stille krav til enten PL eller CL-triumf blir for meget.
Enig. men et slags spillemønster når vi har ball kan vel forlanges?

qbah

Legg inn av qbah »

Lezah skrev: tir jul 27, 2021 9:04 pm
Kan høres ut som treneren ikke har hatt mange nok år på seg til at det skal være på plass.

Enig i at det ikke kan kreves, det var kun et spørsmål om det var noen der ute som tenkte det. Vi har fortsatt for mange svakheter i laget og troppen. Men vinduet er på langt nær ferdig så det er håp.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Definitivt. Jeg vil tro flere av oss hadde forventninger til det også forrige sommer. Det var den klareste årsaken til at jeg ville ha hodet til Solskjær på et fat i november/desember i fjor. Så synes jeg det skjedde noe i månedene som fulgte, før man dessverre avsluttet forholdsvis svakt. Men både den dårlige starten og avslutningen kan kanskje legges delvis over på covid? Jeg tror i hvert fall at det spilte inn. Sett i ettertid. Og da prater jeg om manglende grunnspill og spillemønster, ikke resultater.

Reddington

Legg inn av Reddington »

qbah skrev: tir jul 27, 2021 9:07 pm
Kan høres ut som treneren ikke har hatt mange nok år på seg til at det skal være på plass.
Jeg besvarte spørsmålet om hvorvidt man nå burde forvente en PL eller CL-triumf. Ikke hvorvidt et grunnspill og spillemønster burde være tydelig. Forskjellen burde være åpenbar.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Spent på om Jones skjelver i buksene av denne signeringen.

tbb

Legg inn av tbb »

Avhenger kanskje også litt av hvor mye ansvar OGS har for investeringene i hans periode? Ved bedre bruk av midlene som gikk til AWB og Donny mener jeg vi kunne vært tittelkandidat denne sesongen.

På en annen side synes jeg vi har investert bedre med OGS som manager enn noen andre det siste tiåret.
Sist redigert av tbb den tir jul 27, 2021 9:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Reddington skrev: tir jul 27, 2021 9:12 pm
Definitivt. Jeg vil tro flere av oss hadde forventninger til det også forrige sommer. Det var den klareste årsaken til at jeg ville ha hodet til Solskjær på et fat i november/desember i fjor. Så synes jeg det skjedde noe i månedene som fulgte, før man dessverre avsluttet forholdsvis svakt. Men både den dårlige starten og avslutningen kan kanskje legges delvis over på covid? Jeg tror i hvert fall at det spilte inn. Sett i ettertid. Og da prater jeg om manglende grunnspill og spillemønster, ikke resultater.
Vel starten av sesongen var jo grufull siden vi ikke hadde oppkjøring. Lag som hadde hatt managere med en plan lengre ville lettere komme inn i rytmen enn oss, som jo slet en del for å si det pent. Mulig vi kan skylde litt på Covid for slutten også, for all del, og vi har jo vist sterk mentalitet i mange nok tilfeller til å vise at mange av spillerne faktisk gir jernet. Det er verdt noe. Men jeg syns ikke vi har vist virkelig solid spill mot etablert under OGS. Selvsagt fins det unntak. Vi er gode på counter, men når lag legger seg er det faen meg ofte stusselig.

Jeg har sagt at dette er sesongen OGS må overbevise meg (altså for egen del, har ikke hodet så oppi ræva som en del andre!). Og det står jeg for. Vi kan ikke sitte igjen med en sesong hvor OGS skryter av the lads og hvor dedikerte de er. Spill fotball som et lag, og med det mannskapet vi har så vil mye bra skje.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Mangler vel bare kapteinen, Locke, Ave og et par andre her nå så er ringen sluttet.

Crynix

Legg inn av Crynix »

tbb skrev: tir jul 27, 2021 9:31 pm Avhenger kanskje også litt av hvor mye ansvar OGS har for investeringene i hans periode? Ved bedre bruk av midlene som gikk til AWB og Donny mener jeg vi kunne vært tittelkandidat denne sesongen.

På en annen side synes jeg vi har investert bedre med OGS som manager enn noen andre det siste tiåret.
Tror du kan utvide med ytterligere fem år også.

Crynix

Legg inn av Crynix »

Saliph skrev: tir jul 27, 2021 9:42 pm Mangler vel bare kapteinen, Locke, Ave og et par andre her nå så er ringen sluttet.
Phil, Mojo og Shitpost Sam også.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Mine forventninger for sesongen er videre progresjon, videre utvikling av spillet, å at vi skal være nermere gullet, topp 4 er ett minstekrav. Ser på City som det sterkeste laget og som favoritt til gullet, mens Chelsea,Pool og United som alle kan utfordre med ein max sesong. Tror selv at topp 4 i år er rimelig spikra, det blir dei samme 4 som i fjor.

Eg har ett håp om ein tittel ein plass, men er realistisk og, går vi til ein kvart i CL, er nært gullet i PL og sniker til oss FA cupen så vil eg kalle det godkjent så lenge vi ser klar forbedring i enkelte faser av spillet (spesielt etablert)

Registrerer at enkelte av vår rival spår oss utenfor topp 4 og syns det er helt topp at gym læreren Solskjær har forlenga. Di glemmer kanskje at det tok tid med klopp å få stable på beina ett godt Liverpool lag, mye likt det Solskjær har gjort i United nå.

Vi har fortsatt noen hull i laget som må dekkes, mulig vi får dekket hvertfall ett hull til før serien starter, så tror ikkje vi vinner tittelen denne sesongen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Crynix skrev: tir jul 27, 2021 9:46 pm
Saliph skrev: tir jul 27, 2021 9:42 pm Mangler vel bare kapteinen, Locke, Ave og et par andre her nå så er ringen sluttet.
Shitpost Sam? :lol:

Phil er jo kapteinen. For regner med det er PhilLeotardo/SalvatoreVitale?

tbb

Legg inn av tbb »

Crynix skrev: tir jul 27, 2021 9:45 pm
tbb skrev: tir jul 27, 2021 9:31 pm Avhenger kanskje også litt av hvor mye ansvar OGS har for investeringene i hans periode? Ved bedre bruk av midlene som gikk til AWB og Donny mener jeg vi kunne vært tittelkandidat denne sesongen.

Tror du kan utvide med ytterligere fem år også.
Vurderte faktisk å skrive femten, men kom fryktelig nær Carrick, Evra og Vidic. Det er kanskje litt det man trenger nå. Tre slike.

Jeg tror, som jeg har sagt hele tiden, at en virkelig god høyreback kunne blitt den virkelige game changeren. Både for oppbyggende spill og omstillingsfasen. Noe som vil være helt avgjørende for å få ut hele potensialet til høyrekanten vi akkurat betalte £75 mill for. En virkelig god ville også hjulpet enormt mot etablert forsvar. En høyreback må derfor til uansett.

Vi har også behov for en defensiv midtbanespiller. Kanskje et Pogbasalg kan løse dette? Får vi ut nok rask kunne vi kanskje forsøkt å hente Ings også mot slutten av vinduet?

Et førstevalg på topp og en ny keeper må nok vente en sesong.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Klarer vi i tillegg å lande Saul Niguez?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Retnuh skrev: tir jul 27, 2021 10:10 pm Klarer vi i tillegg å lande Saul Niguez?
Er vi i det hele tatt interessert i Saul?

tbb

Legg inn av tbb »

Retnuh skrev: tir jul 27, 2021 10:10 pm Klarer vi i tillegg å lande Saul Niguez?
Han eller en av disse ungguttene i Frankrike virker fornuftig.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

tbb skrev: tir jul 27, 2021 10:13 pm
Han eller en av disse ungguttene i Frankrike virker fornuftig.
Flott å se deg her TBB 😊 da begynner forumet å bli meget bra.

Robin

Legg inn av Robin »

Flytter inn til Mojo om ei uke. Skal håve han inn hit. Fin fyr å ha når det blir litt temperatur.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

PhilLeotardo er Captainofindustry.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Lezah skrev: tir jul 27, 2021 9:35 pm
Reddington skrev: tir jul 27, 2021 9:12 pm
Vel starten av sesongen var jo grufull siden vi ikke hadde oppkjøring. Lag som hadde hatt managere med en plan lengre ville lettere komme inn i rytmen enn oss, som jo slet en del for å si det pent. Mulig vi kan skylde litt på Covid for slutten også, for all del, og vi har jo vist sterk mentalitet i mange nok tilfeller til å vise at mange av spillerne faktisk gir jernet. Det er verdt noe. Men jeg syns ikke vi har vist virkelig solid spill mot etablert under OGS. Selvsagt fins det unntak. Vi er gode på counter, men når lag legger seg er det faen meg ofte stusselig.

Jeg har sagt at dette er sesongen OGS må overbevise meg (altså for egen del, har ikke hodet så oppi ræva som en del andre!). Og det står jeg for. Vi kan ikke sitte igjen med en sesong hvor OGS skryter av the lads og hvor dedikerte de er. Spill fotball som et lag, og med det mannskapet vi har så vil mye bra skje.
Vi er nok enige. Spesielt i det siste avsnittet. Jeg står på at man hadde en veldig bra periode i fjorårssesongen som forhåpentligvis gir en pekepinn på hva som er i vente. Det kan jo godt være at det var en oppsving i formen som var årsaken, og ikke det at spillerne faktisk fant ut av hvordan OGS ønsker at man skal spille, men jeg analyserer ikke akkurat kampene godt nok til å mene noe om det.

Men (nesten) uansett hvordan denne sesongen ender tror jeg at jeg lander på en takknemlighet for jobben Solskjær har gjort. Mye skal skje for at jeg ikke sitter igjen med et inntrykk av at han har levert langt over mine forventninger når det en gang er slutt. Det synes jeg han skal ta med seg!

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Reddington skrev: tir jul 27, 2021 10:51 pm Men (nesten) uansett hvordan denne sesongen ender tror jeg at jeg lander på en takknemlighet for jobben Solskjær har gjort. Mye skal skje for at jeg ikke sitter igjen med et inntrykk av at han har levert langt over mine forventninger når det en gang er slutt. Det synes jeg han skal ta med seg!
Enig. Det har vært noen tilbakeslag og tunge perioder, men det har alt i alt gått langt bedre enn jeg (og trolig mange andre) trodde (eller håpet).

Crynix

Legg inn av Crynix »

Saliph skrev: tir jul 27, 2021 9:50 pmShitpost Sam? :lol:

Var det noen Sam ikke klarte å egge på seg?

Stemmer. WhiteMagic, som jeg kjente han som. Ungfole jeg vettu.

Crynix

Legg inn av Crynix »

Robin skrev: tir jul 27, 2021 10:33 pmFlytter inn til Mojo om ei uke. Skal håve han inn hit. Fin fyr å ha når det blir litt temperatur.
Han er allerede klar over FDs eksistens, men trøkk han inn.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Reddington skrev: tir jul 27, 2021 10:51 pm
Men (nesten) uansett hvordan denne sesongen ender tror jeg at jeg lander på en takknemlighet for jobben Solskjær har gjort. Mye skal skje for at jeg ikke sitter igjen med et inntrykk av at han har levert langt over mine forventninger når det en gang er slutt. Det synes jeg han skal ta med seg!
Ja. Jeg tror det er svært få som trodde at Solskjær kom til å få klubben der den er nå. Hvis Solskjær skulle feile denne sesongen, så har neste manager det beste utgangspunktet av alle managerne. Til og med Moyes ville gjort det bedre med denne stallen, enn den han overtok.

Jeg synes det er vanvittig gøy at man har kommet til det stadiet der man kan forvente at man har en god sesong, der alt ligger til rette.

(Eneste jeg savner med gamle VGD, iforhold til dette, er siteringsfunksjonen. Var enkelt og greit. Brukte 5 min på å klare å kun sitere dette i innlegget :p)

Men, nå vet jeg hvert fall hvordan det gjøres til neste gang. Kommer til å gå seg til, og denne måten å sitere på har sine fordeler med at man kan sitere litt og litt.

qbah

Legg inn av qbah »

Crynix skrev: tir jul 27, 2021 11:31 pm
Saliph skrev: tir jul 27, 2021 9:50 pmShitpost Sam? :lol:

Var det noen Sam ikke klarte å egge på seg?

Stemmer. WhiteMagic, som jeg kjente han som. Ungfole jeg vettu.
Noen år siden Sammy var aktiv nå, vel? Han gjorde jo noen halvhjerta comeback med drøye rants også bare forsvant han igjen for lengre perioder.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Reddington skrev: tir jul 27, 2021 10:51 pm Men (nesten) uansett hvordan denne sesongen ender tror jeg at jeg lander på en takknemlighet for jobben Solskjær har gjort. Mye skal skje for at jeg ikke sitter igjen med et inntrykk av at han har levert langt over mine forventninger når det en gang er slutt. Det synes jeg han skal ta med seg!
Ja, jeg har tenkt lenge at OGS kommer til å være den som etterlater best tropp til sin etterfølger i kanskje min levetid/tid som supporter hvis han røyk i dag. (Sånn rent Utd-relatert seff)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Sikkert en jævlig dum tanke, men siden TBB nevnte Pogba: kan det være at Varane-signeringen er en del av Operation Get PP 2 Stay? Pogba har nok etterlyst en del klare tegn fra klubben før han signerer, og jeg er ikke sikker på om det burde være et alternativ hvis noen spyr ut silly money...men Varane inn kan jo være en ting han syns er morsom? Intent signing er det jo.

Og minimum like god som VL.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lezah skrev: ons jul 28, 2021 1:06 am Sikkert en jævlig dum tanke, men siden TBB nevnte Pogba: kan det være at Varane-signeringen er en del av Operation Get PP 2 Stay? Pogba har nok etterlyst en del klare tegn fra klubben før han signerer, og jeg er ikke sikker på om det burde være et alternativ hvis noen spyr ut silly money...men Varane inn kan jo være en ting han syns er morsom? Intent signing er det jo.

Om ikke utelukkende for å få Pogba til å bli, så kan det ikke skade å ha et par storsigneringer å slå i bordet med. Varane har flust av rutine og har vunnet "alt", noe som aldri er feil.

Wig1

Legg inn av Wig1 »

Lezah skrev: tir jul 27, 2021 1:29 pm
OGS må levere nå, den stallen han bygger opp er liksom ganske brukbar, særlig hvis vi får inn et anker og kan spille 433. Orker ikke mer "Kan noen gjøre det bedre??"-prat nå, på tide å forvente at vi kan spille fotball som et lag mot etablert, spesielt.
Ja, United må virkelig prestere med 1 år til under beltet på mange av våre yngre samt disse 2 nye stjernene som nå kommer inn. Det er flere områder der vi må prestere, blant annet som du sier mot etablert forsvar og dødballer både for og i mot. Klubben har hentet ny dødball trener, det lover i hvert fall bra. Jeg håper bare vi klarer å kvitte oss med mye av daukjøttet + kanskje få en ok sum for Lingard. Pereira, Lingard, Bailly og Jones ut hadde vært fint.

Det hadde ikke gjort noe å finne ut av Pogba situasjonen heller, er lei hele sagaen og hvis han ikke vil spille for oss og signere ny kontrakt; så er det bare å selge. Jeg mener klubben bør stille knallharde krav til mannen og komme med et slags ultimatum når han er tilbake i stallen. Signer ny kontrakt eller forvent å bli solgt.

tbb

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons jul 28, 2021 1:06 am Sikkert en jævlig dum tanke, men siden TBB nevnte Pogba: kan det være at Varane-signeringen er en del av Operation Get PP 2 Stay? Pogba har nok etterlyst en del klare tegn fra klubben før han signerer, og jeg er ikke sikker på om det burde være et alternativ hvis noen spyr ut silly money...men Varane inn kan jo være en ting han syns er morsom? Intent signing er det jo.

Jeg synes ikke det er en dum tanke, men med PSG på banen tror jeg ikke det.

Jeg tror de kan tilby han helt spinnville betingelser som ikke engang vi kan matche. Helt sikkert litt ala Mbappe/Neymar som jeg mener fikk litt «attåt» kontraktene. Det er kleint å prate om følgere på Instagram, men det illustrerer kommersiell verdi på en fin måte. Pogba har nesten 50 mill følgere. Til sammenligning har Sancho og Rashford 6,7 mill og 11,6 mill.

Pogba er, sammen med Mbappe, ikke bare den største profilen i Frankrike. Han er også en av de mest fremtredene muslimske idrettsutøverne i verden. Jeg vil tro det er noe Qatar-gjengen verdsetter rimelig høyt. Kanskje særlig inn mot VM neste sesong?

I tillegg er han selvsagt verdensklasse og en spiller de virkelig har behov for. Virker også som en populær type i enhver tropp.

Håper bare vi betalte noen mill pund ekstra til Real Madrid for å få dem til å legge litt press på PSG slik at de opplever at en slik deal må gjennomføres i sommer.

Svar