Beste hodetelefoner/propper?

Svar
Gloriana

Beste hodetelefoner/propper?

Legg inn av Gloriana »

Har tinnitus i familien så jeg må være forsiktig, men jeg får en helt annen energi av å ha musikk på øret. Noen som kan tipse om gode hodetelefoner som også har god støydemping? Vet noen om forskning som viser til hørselsskader etter bruk av hodetelefoner vs propper?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gloriana skrev: tir sep 14, 2021 1:26 pm Har tinnitus i familien så jeg må være forsiktig, men jeg får en helt annen energi av å ha musikk på øret. Noen som kan tipse om gode hodetelefoner som også har god støydemping? Vet noen om forskning som viser til hørselsskader etter bruk av hodetelefoner vs propper?
Interessant topic/tema. Har selv sterk mistanke til at bruk av hodetelefoner/plugger medførte til øresus/tinnitus hos meg. Selv om man da alltid gikk etter 60/60 regelen, med maks 60 minutter musikk av gangen (så time-out for en stund) og aldri mer enn maks 60 prosent av volumgrensa (selv om også dette ikke alltid var lett, når volumet og maksgrensa varierte fra ulike musikkspillere og ikke minst med hvordan mange CD album ble brutalt voldtatt med tanke Loudness Waren tilbake på tidlig 00-tallet, og der alt skulle gå til Spinal Tap 11).

Fikk aldri noe svar fra utallige legebesøk, men har bare innsett at pipingen/susingen er der, og blir trigget med bruk av hodetelefon/plugger (kanskje ikke etter et par minutter med noenlunde vanlig lydnivå), men bass og plutselig "smell" etc, og ja, slikt liker ikke øra mine særlig godt. Da kan det bli dager, uker eller mer med økende støy, før det roer seg ned igjen.

Enig i det du sier om energi og trening. Da det er jommen ikke mye som skal til, før man får ekstra krefter når treningssenteret, en sjelden gang virkelig kliner til med en låt som treffer så mye mer, enn det vanlig generiske og intetsigende hip-hop/elektro skvipet som spilles 24/7 (mer eller mindre).
Tror det var ei The Stooges sang, og dæven det røska godt fra seg. Bare så synd ikke resten av skiva ble spilt i sin helhet. For da hadde nok øktene gått unna så mye lettere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»