Landslaget for herrer

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Interessert »

Superteale skrev: tor nov 18, 2021 10:26 am
Når det gjelder potensielle spisser framover er kanskje Jørgen Strand Larsen en kandidat.
Har tenkt det samme. Ser veldig stort potensiale hos Jørgen, som tidvis har vist spectakulære gollgetter egenskaper. Mangler bare litt på å få det store gjennombruddet tror jeg. Veldig positiv type også med lederegenskaper.
Noah Holm derimot har vært noe skuffende ift forventet ndg unge lovende spisser. Men det løser seg forhåpentligs.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: ons nov 17, 2021 4:41 pm Beklager å virke sutrete, men etter 0-0 mot Latvia og 2-0 tap mot Nederland forsvant nå av interessen for landslaget. Om vi kommer til EM i Tyskland, er det 24 år siden sist. Det er uansett lenge til. I mellomtiden ? NL ? Det handler ikke om marginer og uflaks i 24 år. Mangel på dyktighet. Nederland vant alt av dueller og var bedre en oss spiller for spiller over hele banen, mye bedre. Vi produserte absolutt ingenting på 90 minutter. Jeg er noe optimist foran EM kvalikken, men vi må få flere spillere ut. Gjerne i de største ligaene. Noe vi hadde på 90-tallet. Vi har idag en verdensstjerne. Haaland. Jeg er ingen stor Ødegaard fan, selv om han prøvde mot Latvia. Solbakken må slutte og la seg blende av formspillere i eliteserien. Spisser på Viking og LSK og Glimt Berg må gjerne tas inn i landslagsvarmen, men la de lykkes ute først. Når spillere som nærmer seg 25 år fortsatt spiller for knapper og glansbilder i hjemlig liga, er det en grunn til dette. De virkelige ekspertene - som analyserer alt - med gode dataprogram kan mer fotball enn en fotball(nerd) journalist i Akersgata.

Hvorfor skriver du så mye om landslaget hvis du har mistet interessen for dem?

Selvsagt var det kun kvalitetsforskjell det gikk på mot Nederland. Og hadde noen forventet noe annet? Skulle vi vunnet, så måtte vi jo hatt en del flyt, vi ville jo aldri slått dem fordi vi var klart bedre enn dem.

Du sier at vi ikke bør ta ut spillere fra eliteserien. Hvem skal erstatte dem? Du nevner Berg som et eksempel, og at det er en grunn til at han spiller i eliteserien. Hvis han blir hentet til en utenlandsk klubb etter sesongen, er det da sånn at han plutselig blir bra nok for landslaget da? Sånn på dagen?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Champis skrev: fre nov 19, 2021 8:56 am Hvis han blir hentet til en utenlandsk klubb etter sesongen, er det da sånn at han plutselig blir bra nok for landslaget da? Sånn på dagen?
Det var jo omtrent sånn den generelle holdningen var rundt Holmgren Pedersen :)

Superteale

Legg inn av Superteale »

Det er vanskelig å se kvaliteten på spillere eliteserien uten andre referansepunkter enn prestasjon mot andre lag i samme serie.
I det øyeblikket de presterer på høyere nivå, som europacup eller overgang til en bedre liga, får man det nødvendige referansepunktet.....

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Champis. Om ikke landslaget opptar meg veldig nå, har jeg tro på at vi kommer oss til EM 2024 i Tyskland om vi unngår skader på nøkkelspillere. Det å bli solgt til utlandet bør ikke gi klippekort på noe landslag nei. Når har jeg skrevet det ? Havner man over tid på benken uten matchtrening, kan et bedre alternativ være formspillere i ES, men da som en nødløsning. De beste spillerne drar ut fordi det er mye mer penger der enn i Norge. Aktuelle kandidater blir grundig vurdert av eksperter før det legges inn bud. Jeg googlet nettopp stallen til Norge i VM98 og EM2000, og det var kort sagt imponerende. Norge slår ikke Brasil igjen med en grunnstamme fra eliteserien. Jeg står ved at jeg håper at flest mulig unge norske spillere kommer seg ut, og gjerne til de 5 største ligaene. Muligheten for å nå EM om de lykkes vil da øke. Om mange norske spillere står foran utenlandsopphold er å håpe, men er det sikkert ? Ta to av Glimt sine spillere i A-landslagstroppen. Lode og Bjørkan. De kan begge gå gratis 1.1.2022, og kunne forhandle fritt fra 1.7.2021 om ny klubb. Ryktene florerer, men… ? JP Hauge doblet sin verdi i AC Milan på 10 måneder etter noen vellykkede innhopp. Om Bjørkan går gratis til AC Milan med samme «suksess» som Hauge , kan Milan putte over 100 millioner i banken på under ett år. God butikk. Er de da veldig attraktive ? Kanskje ikke. Det burde vært kø av klubber som ville sikre seg disse to nevnte gratis. Jeg håper fordi jeg drømmer om å se Norge live uten korona og annen dritt i Tyskland 2024. Drømmer og tror, fordi vi har noen få gode enkeltspillere og mange vannskorpespillere +/- 20 år som kan bli virkelig gode.

Champis

Legg inn av Champis »

Superteale skrev: fre nov 19, 2021 10:00 am Det er vanskelig å se kvaliteten på spillere eliteserien uten andre referansepunkter enn prestasjon mot andre lag i samme serie.
I det øyeblikket de presterer på høyere nivå, som europacup eller overgang til en bedre liga, får man det nødvendige referansepunktet.....

Nja, men så svart-hvitt er det ikke. Man vet ganske mye om nivået på to spillere i samme posisjon i Eliteserien, f.eks. Berg og Aursnes. Hvis den ene blir solgt utenlands, så får man et nogenlunde bilde på hvor lista ligger.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: fre nov 19, 2021 10:39 pm Champis. Om ikke landslaget opptar meg veldig nå, har jeg tro på at vi kommer oss til EM 2024 i Tyskland om vi unngår skader på nøkkelspillere. Det å bli solgt til utlandet bør ikke gi klippekort på noe landslag nei. Når har jeg skrevet det ? Havner man over tid på benken uten matchtrening, kan et bedre alternativ være formspillere i ES, men da som en nødløsning. De beste spillerne drar ut fordi det er mye mer penger der enn i Norge. Aktuelle kandidater blir grundig vurdert av eksperter før det legges inn bud. Jeg googlet nettopp stallen til Norge i VM98 og EM2000, og det var kort sagt imponerende. Norge slår ikke Brasil igjen med en grunnstamme fra eliteserien. Jeg står ved at jeg håper at flest mulig unge norske spillere kommer seg ut, og gjerne til de 5 største ligaene. Muligheten for å nå EM om de lykkes vil da øke. Om mange norske spillere står foran utenlandsopphold er å håpe, men er det sikkert ? Ta to av Glimt sine spillere i A-landslagstroppen. Lode og Bjørkan. De kan begge gå gratis 1.1.2022, og kunne forhandle fritt fra 1.7.2021 om ny klubb. Ryktene florerer, men… ? JP Hauge doblet sin verdi i AC Milan på 10 måneder etter noen vellykkede innhopp. Om Bjørkan går gratis til AC Milan med samme «suksess» som Hauge , kan Milan putte over 100 millioner i banken på under ett år. God butikk. Er de da veldig attraktive ? Kanskje ikke. Det burde vært kø av klubber som ville sikre seg disse to nevnte gratis. Jeg håper fordi jeg drømmer om å se Norge live uten korona og annen dritt i Tyskland 2024. Drømmer og tror, fordi vi har noen få gode enkeltspillere og mange vannskorpespillere +/- 20 år som kan bli virkelig gode.

Men jeg har heller aldri skrevet at du mener at det å spille i utlandet gir klippekort på landslaget. Hvor har du det fra?

Men du skriver altså at Solbakken gjerne må ta ut spillere som Berg, Berisha, Lehne Olsen etc, men at de først bør lykkes i utlandet. Hvordan mener du jeg skal tolke det?

Vi er helt enig i at det er en fordel å få ut flest mulig norske spillere. Tviler du på at Berg og Bjørkan blir solgt? Jeg kan garantere at det kommer til å skje på et tidspunkt om ikke altfor lenge. Lode er det verre med, og det har med alder å gjøre.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Leser du hva jeg skriver Champis, eller må du ha det inn med teskje ? Jeg mener at skal Norge ha mulighet til å nå et sluttspill må grunnstammen i laget spille i utlandet, fortrinnsvis i de 5 største ligaene. Se hvor Drillo og Semb hentet spillerne fra i 1998 og 2000. Når spillere holder seg hjemme i sin beste alder for å spille for luselønn sammenlignet med mange klubber i utlandet, er det en grunn til dette. De er ikke vurdert gode nok av folk som kan mye mer om fotball enn oss to. Jeg er ikke i mot at Solbakken prøver ES spillere, men skal Lode, Berg, Solbakken og Bjørkan ha håp om fast plass i den norske første 11’veren bør de komme seg ut, og de må lykkes. Hva gjelder Lode og Bjørkan kunne de ha forhandler og vederlagsfritt inngått kontrakt om ny klubb etter 1.7.2021, mot å spille for Glimt ut året. Hadde de vært så himla attraktive hadde de inngått avtaler for lengst. Oppsiden om man ser på Hauge sin begrensede suksess - doblet verdi for AC Milan - ville vært over NOK 100 millioner. Den fantastiske Glimtsuksessen tror jeg mer er et produkt av en enestående god trener og et system, enn veldig gode enkeltspillere. Det er nok å vise til hvordan det har gått med endel av de solgte Glintstjernene.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Crazy Horse skrev: lør nov 20, 2021 11:50 am Leser du hva jeg skriver Champis, eller må du ha det inn med teskje ? Jeg mener at skal Norge ha mulighet til å nå et sluttspill må grunnstammen i laget spille i utlandet, fortrinnsvis i de 5 største ligaene. Se hvor Drillo og Semb hentet spillerne fra i 1998 og 2000. Når spillere holder seg hjemme i sin beste alder for å spille for luselønn sammenlignet med mange klubber i utlandet, er det en grunn til dette. De er ikke vurdert gode nok av folk som kan mye mer om fotball enn oss to. Jeg er ikke i mot at Solbakken prøver ES spillere, men skal Lode, Berg, Solbakken og Bjørkan ha håp om fast plass i den norske første 11’veren bør de komme seg ut, og de må lykkes. Hva gjelder Lode og Bjørkan kunne de ha forhandler og vederlagsfritt inngått kontrakt om ny klubb etter 1.7.2021, mot å spille for Glimt ut året. Hadde de vært så himla attraktive hadde de inngått avtaler for lengst. Oppsiden om man ser på Hauge sin begrensede suksess - doblet verdi for AC Milan - ville vært over NOK 100 millioner. Den fantastiske Glimtsuksessen tror jeg mer er et produkt av en enestående god trener og et system, enn veldig gode enkeltspillere. Det er nok å vise til hvordan det har gått med endel av de solgte Glintstjernene.
På Drillo og Sembs tid, var ikke ES på det nivået den er i dag. Det ble vel dog benyttet en og annen RBK spiller hvertfall.
Berg og Bjørkan kan det helt forsvares at man tar med, de har vist de holder mål. Og Lode, vel på stopperplass har vi ikke allverden å rutte med av utenlandske bra stoppere, og med Ajers fravær vil jeg si det var helt legitimt å ta med Lode. Og Solbakken hadde vist såpass gode internasjonale takter i Europakamper, at det var vel nærmest et folkekrav å bli utatt, og det var greit uansett.
Men igjen: Hvem skulle vært alternativene i troppen til disse spillerne på det aktuelle tidspunkt?

Jeg har sagt at Kamara burde med, men det blir litt etterpåklokskap, og jeg vet ikke om flere.
Man kunne vurdert en Tronstad. På stopperplass var vel bare Gabrielsen og Østigaard mulige kandidater, men tviler på de to hadde utkonkurrert Lode nå. Østigaard kan greit nok være et spørsmål, men så har det vel litt med hva slags type stoppere man trengte der og da også.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: lør nov 20, 2021 11:50 am Leser du hva jeg skriver Champis, eller må du ha det inn med teskje ? Jeg mener at skal Norge ha mulighet til å nå et sluttspill må grunnstammen i laget spille i utlandet, fortrinnsvis i de 5 største ligaene. Se hvor Drillo og Semb hentet spillerne fra i 1998 og 2000. Når spillere holder seg hjemme i sin beste alder for å spille for luselønn sammenlignet med mange klubber i utlandet, er det en grunn til dette. De er ikke vurdert gode nok av folk som kan mye mer om fotball enn oss to. Jeg er ikke i mot at Solbakken prøver ES spillere, men skal Lode, Berg, Solbakken og Bjørkan ha håp om fast plass i den norske første 11’veren bør de komme seg ut, og de må lykkes. Hva gjelder Lode og Bjørkan kunne de ha forhandler og vederlagsfritt inngått kontrakt om ny klubb etter 1.7.2021, mot å spille for Glimt ut året. Hadde de vært så himla attraktive hadde de inngått avtaler for lengst. Oppsiden om man ser på Hauge sin begrensede suksess - doblet verdi for AC Milan - ville vært over NOK 100 millioner. Den fantastiske Glimtsuksessen tror jeg mer er et produkt av en enestående god trener og et system, enn veldig gode enkeltspillere. Det er nok å vise til hvordan det har gått med endel av de solgte Glintstjernene.

Men jeg er jo helt enig i at vi er avhengig av å få spillere ut, og det skrev jeg jo også! Tror det er du som lese hva som skrives.

Bjerkan og Berg er nok ganske attraktive, Glimt har allerede avslått flere tilbud på dem tidligere. De går nok utenlands i løpet av ikke altfor lang tid.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hahahhah, Tyrkerne trekker Portugal i kvalikk semi, og må møte Italia i en eventuell finale. Tror det var helt greit vi ikke kom oss dit hvis vi hadde hatt den plassen folkens.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

aderyn skrev: fre nov 26, 2021 5:35 pm Hahahhah, Tyrkerne trekker Portugal i kvalikk semi, og må møte Italia i en eventuell finale. Tror det var helt greit vi ikke kom oss dit hvis vi hadde hatt den plassen folkens.
Med Tyrkias flaks snubler de seg videre etter en tvilsom straffe på overtid, for så å møte Nord-Makedonia i finalen..

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

aderyn skrev: fre nov 26, 2021 5:35 pm Hahahhah, Tyrkerne trekker Portugal i kvalikk semi, og må møte Italia i en eventuell finale. Tror det var helt greit vi ikke kom oss dit hvis vi hadde hatt den plassen folkens.
Men vi kunne fått plassen til Østerrike dersom vi hadde stilt et ordentlig lag i kampen mot Romania i NL.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

aderyn skrev: fre nov 26, 2021 5:35 pm Hahahhah, Tyrkerne trekker Portugal i kvalikk semi, og må møte Italia i en eventuell finale. Tror det var helt greit vi ikke kom oss dit hvis vi hadde hatt den plassen folkens.
Merkelig nok tror jeg vi hadde hatt ettlite hakk bedre tjangs mot de laga enn Tyrkia.
Hvertfall Portugal skulle vært overkommelig, men Italia hadde vel blitt for vanskelig for oss også nå ja. Tyrkia har ikke tjangs mot noen av dem.
Uansett er det greit nok å ikke komme til Qatar. Nå skal vi lade opp til neste runde, med godt håp om å nå EM 24.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Neste begivenhet blir trekning av Nations League gruppene. Den skjer 16.desember. Og Norge er i League B.
Rettet.
Sist redigert av Korgutt den fre nov 26, 2021 6:18 pm, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er vi ikke i League B?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Korgutt skrev: fre nov 26, 2021 5:41 pm
aderyn skrev: fre nov 26, 2021 5:35 pm Hahahhah, Tyrkerne trekker Portugal i kvalikk semi, og må møte Italia i en eventuell finale. Tror det var helt greit vi ikke kom oss dit hvis vi hadde hatt den plassen folkens.
Men vi kunne fått plassen til Østerrike dersom vi hadde stilt et ordentlig lag i kampen mot Romania i NL.
Og det er det verste her: at Østerrike fikk en såpass overkommelig trekning (Wales, evt. vinneren Skottland-Ukraina på hjemmebane) :evil:

Huff: denne tragiske utreise-nekten fra i fjor høst slipper aldri taket 😠 Bare å håpe at Østerrike ryker ut med brask og bram mot et Wales i storform- uansett har de kommet i en "gruppe" som pr.idag ser overkommelig ut!

Ellers godt å se at Tyrkia kommer til å måtte jobbe hardt for å komme til VM! Og tenk at enten Italia eller Portugal går glipp av VM (ja begge to kan jo selvsagt bli værende hjemme!)

Men hadde gjerne sett at Tyrkia og Østerrike hadde bytta plass! Tyrkia var vi nær- men samtidig "ærlig og redelig" dårligere enn over 10 kamper! Østerrike var vi også i nærheten av å komme foran- men fikk som (altfor godt) kjent- ikke den aller beste muligheten til å faktisk klare det!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Husk å stemme riktig neste gang folkens. Høie, Guldvog og Nakstad saboterte en play-off mulighet her.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: lør nov 20, 2021 11:50 am Leser du hva jeg skriver Champis, eller må du ha det inn med teskje ? Jeg mener at skal Norge ha mulighet til å nå et sluttspill må grunnstammen i laget spille i utlandet, fortrinnsvis i de 5 største ligaene. Se hvor Drillo og Semb hentet spillerne fra i 1998 og 2000. Når spillere holder seg hjemme i sin beste alder for å spille for luselønn sammenlignet med mange klubber i utlandet, er det en grunn til dette. De er ikke vurdert gode nok av folk som kan mye mer om fotball enn oss to. Jeg er ikke i mot at Solbakken prøver ES spillere, men skal Lode, Berg, Solbakken og Bjørkan ha håp om fast plass i den norske første 11’veren bør de komme seg ut, og de må lykkes. Hva gjelder Lode og Bjørkan kunne de ha forhandler og vederlagsfritt inngått kontrakt om ny klubb etter 1.7.2021, mot å spille for Glimt ut året. Hadde de vært så himla attraktive hadde de inngått avtaler for lengst. Oppsiden om man ser på Hauge sin begrensede suksess - doblet verdi for AC Milan - ville vært over NOK 100 millioner. Den fantastiske Glimtsuksessen tror jeg mer er et produkt av en enestående god trener og et system, enn veldig gode enkeltspillere. Det er nok å vise til hvordan det har gått med endel av de solgte Glintstjernene.

Og der fikk du svar på det! Bjørkan både var attraktiv nok for å bli solgt, og avtalen er sannsynligvis inngått gor en god stund siden.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/MLalz ... tha-berlin

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ble han solgt ? Trodde han gikk gratis, kontraktsløs som han var, og moderklubben Glimt sitter igjen med … ? En risikofri investering, bortsett fra lønnsforpliktelser. Slår han ikke til er det bare å selge ham, og HB kan putte gode penger i lomma. Når Evjen - som jeg synes var god i Glimt - har slitt benken i en midt på treet klubb i Nederland, og likeså den enda bedre JP Hauge i AC Milan og nå etterhvert i Bundesliga, kan dette fort bli Bjørkan sin skjebne. Ingen grunn til å tro at han ble signa før nå nylig. Interesse, jf kontakten med Rekdal, er noe annet. Ønsker Bjørkan lykke til, og håper han lykkes, men er på langt nær sikker. Norge trenger flest mulig etablerte spillere i topp 5 ligaer for å nå EM i Tyskland i 2024.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Crazy Horse skrev: ons des 01, 2021 10:15 pm Ble han solgt ? Trodde han gikk gratis, kontraktsløs som han var, og moderklubben Glimt sitter igjen med … ? En risikofri investering, bortsett fra lønnsforpliktelser. Slår han ikke til er det bare å selge ham, og HB kan putte gode penger i lomma. Når Evjen - som jeg synes var god i Glimt - har slitt benken i en midt på treet klubb i Nederland, og likeså den enda bedre JP Hauge i AC Milan og nå etterhvert i Bundesliga, kan dette fort bli Bjørkan sin skjebne. Ingen grunn til å tro at han ble signa før nå nylig. Interesse, jf kontakten med Rekdal, er noe annet. Ønsker Bjørkan lykke til, og håper han lykkes, men er på langt nær sikker. Norge trenger flest mulig etablerte spillere i topp 5 ligaer for å nå EM i Tyskland i 2024.
Kan jeg spørre deg om hvilke sjanser du tror Norge har til å vinne sin gruppe i Nations League? Fra Pot 1 kan de møte Sverige, Ukraina, Bosnia-Hercegovina og Island.
Fra Pot 3 kan de møte Israel, Romania, Serbia og Irland. Og fra Pot 4 er det disse alternativene. Slovenia, Montenegro, Albania og Armenia. De 3 andre som er på samme nivå som oss er Finland, Russland og Skottland.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Med de lagene du her nevner, særlig fra pot 1, er mitt svar gode sjanser. Norge har nå fått opp mange nye, unge og lovende spillere, og flere nærmer seg et gjennombrudd. Vi er ikke i nærheten lag som Nederland pt, men om vi bør til neste kvalik være i sjiktet bak land som Nederland, Italia, Spania, Frankrike, England, Sveits og Tyskland. Kanskje Kroatia ? Er vi der - kall det nivå 2 - kommer vi til EM. Norge gjør det stadig bedre i andre idretter enn vinteridretter som tennis, håndball for menn, golf og friidrett. Hvorfor ikke da herre fotball, selv om nivået er skyhøyt.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: ons des 01, 2021 10:15 pm Ble han solgt ? Trodde han gikk gratis, kontraktsløs som han var, og moderklubben Glimt sitter igjen med … ? En risikofri investering, bortsett fra lønnsforpliktelser. Slår han ikke til er det bare å selge ham, og HB kan putte gode penger i lomma. Når Evjen - som jeg synes var god i Glimt - har slitt benken i en midt på treet klubb i Nederland, og likeså den enda bedre JP Hauge i AC Milan og nå etterhvert i Bundesliga, kan dette fort bli Bjørkan sin skjebne. Ingen grunn til å tro at han ble signa før nå nylig. Interesse, jf kontakten med Rekdal, er noe annet. Ønsker Bjørkan lykke til, og håper han lykkes, men er på langt nær sikker. Norge trenger flest mulig etablerte spillere i topp 5 ligaer for å nå EM i Tyskland i 2024.

Meg bekjent ble han klar for Hertha for en liten stund siden. Bjørkan vil nok klare seg bra.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Crazy Horse skrev: tor des 02, 2021 12:29 am Med de lagene du her nevner, særlig fra pot 1, er mitt svar gode sjanser. Norge har nå fått opp mange nye, unge og lovende spillere, og flere nærmer seg et gjennombrudd. Vi er ikke i nærheten lag som Nederland pt, men om vi bør til neste kvalik være i sjiktet bak land som Nederland, Italia, Spania, Frankrike, England, Sveits og Tyskland. Kanskje Kroatia ? Er vi der - kall det nivå 2 - kommer vi til EM. Norge gjør det stadig bedre i andre idretter enn vinteridretter som tennis, håndball for menn, golf og friidrett. Hvorfor ikke da herre fotball, selv om nivået er skyhøyt.
For å si det sånn: Jeg mente å se "lyset" alt på tidlig 80 tall. Når vi så hvor godt den håndfullen med spillere som dengang gikk til utlandet gjorde det, relativt sett, fortalte det meg at vi har store muligheter til å nå toppen også med landslagsfotball, om vi får samme forutsetning som andre, med mange fler utenlandsproffer. De fleste av dem ble en av sine lags beste spillere. Drillo viste vei videre, som på langt stykke vei bekreftet dette.
Så skjer det etterhvert noe med tidsånd og hvordan fotballspillet utvikler seg. Det endret seg til å ikke være helt de samme idrettslige holdninger/egenskaper som gir resultater alltid. Det er ofte andre typer som må til.
Så det er blitt noe mer uvisst.
Dvs: Det holder ikke å bare være gode sterke idrettsfolk ( som Nordmenn alltid har vært best i verden å være), det må en del andre mer unorske kvaliteter til.
Men nå virker det som talentutviklere i Norge innså dette, og vi ser lovende moderne fotballtalenter klekkes ut på løpende bånd. Det må ha vært gjort en veldig god jobb med dette.
Og som vi ser, er det mest av alt utvikling av offensive spillere, midtbane og angrepspillere dette har gitt gode resultater på.
Mens det forsvarsmessig har stagnert en del. Men nå ser det mer lovende ut også der, enn det gjorde for ganske kort tid siden.
Så jo, det kan være grunn til en viss optimisme. Så får vi håpe at Ståle er rett mann på rett plass da. Etter Drillo har det ikke vært noen Norsk trener som ser ut som en veldig opplagt kandidat som landslagstrener, men Ståle er sikkert et av de beste alternativene.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Knaxern skrev: fre nov 26, 2021 8:34 pm Husk å stemme riktig neste gang folkens. Høie, Guldvog og Nakstad saboterte en play-off mulighet her.
Ja neste gang skal jeg huske å ikke stemme på Nakstad og Guldvog :D

Taururu

Legg inn av Taururu »

Har mast om at vi MÅ bruke King som ving på landslaget.

Det er nesten fælt å se hvor bra King leverer som ving i PL for Watford med tanke på hvordan vi ikke har brukt hans ferdigheter på landslaget.

Solbakken har brukt han som tredje og fjerdevalg som spiss.

Det er noe med vurderingsevner, mulig han ikke har sett så mye fra Bournemouth-tiden, men dette bekymrer meg. Handler dette om kompetanse? I såfall kan inkompetanse ha kostet oss en Vm-billett.

UNEO

Legg inn av UNEO »

Taururu skrev: fre des 10, 2021 10:25 pm Har mast om at vi MÅ bruke King som ving på landslaget.

Det er nesten fælt å se hvor bra King leverer som ving i PL for Watford med tanke på hvordan vi ikke har brukt hans ferdigheter på landslaget.

Solbakken har brukt han som tredje og fjerdevalg som spiss.

Det er noe med vurderingsevner, mulig han ikke har sett så mye fra Bournemouth-tiden, men dette bekymrer meg. Handler dette om kompetanse? I såfall kan inkompetanse ha kostet oss en Vm-billett.
Vær så snill. Solbakken har mer en nok kompetanse, det er lett å se. En hver trener bruker sine spillere i henhold sitt system og da er det ofte slik at noen passer ikke inn i systemet i ulike posisjoner.

Taururu

Legg inn av Taururu »

UNEO skrev: tor des 16, 2021 8:14 pm
Taururu skrev: fre des 10, 2021 10:25 pm Har mast om at vi MÅ bruke King som ving på landslaget.

Det er nesten fælt å se hvor bra King leverer som ving i PL for Watford med tanke på hvordan vi ikke har brukt hans ferdigheter på landslaget.

Solbakken har brukt han som tredje og fjerdevalg som spiss.

Det er noe med vurderingsevner, mulig han ikke har sett så mye fra Bournemouth-tiden, men dette bekymrer meg. Handler dette om kompetanse? I såfall kan inkompetanse ha kostet oss en Vm-billett.
Vær så snill. Solbakken har mer en nok kompetanse, det er lett å se. En hver trener bruker sine spillere i henhold sitt system og da er det ofte slik at noen passer ikke inn i systemet i ulike posisjoner.
King passer fint inn i systemet han som ving. Han vurderer det til at han ikke er god nok. Det er en feilvurdering

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: tor des 16, 2021 8:33 pm
UNEO skrev: tor des 16, 2021 8:14 pm
Taururu skrev: fre des 10, 2021 10:25 pm Har mast om at vi MÅ bruke King som ving på landslaget.

Det er nesten fælt å se hvor bra King leverer som ving i PL for Watford med tanke på hvordan vi ikke har brukt hans ferdigheter på landslaget.

Solbakken har brukt han som tredje og fjerdevalg som spiss.

Det er noe med vurderingsevner, mulig han ikke har sett så mye fra Bournemouth-tiden, men dette bekymrer meg. Handler dette om kompetanse? I såfall kan inkompetanse ha kostet oss en Vm-billett.
Vær så snill. Solbakken har mer en nok kompetanse, det er lett å se. En hver trener bruker sine spillere i henhold sitt system og da er det ofte slik at noen passer ikke inn i systemet i ulike posisjoner.
King passer fint inn i systemet han som ving. Han vurderer det til at han ikke er god nok. Det er en feilvurdering
Han har jo vært begredelig på landslaget, som spiss og ving. Så da er det naturlig at han må benytte sjansene han får til å vise seg frem. Når han ikke gjør det og det fins bra alternativer er det jo naturlig at han ikke spiller så mye

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»