Landslaget for herrer

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av netrebske »

Superteale skrev: man des 12, 2022 1:44 pm Noe av utfordringen vår, er at selv om vi kommer til et mesterskap, så har vi ingen rutine for å lykkes. Jeg har i fotballpausen sett Alt for Norge og hørt podcast om EM 2000. Det slår meg hvor amatøriske vi er i mesterskapssettingen. Inn mot EM 2000 presterte vi noe av det beste et norsk landslag har gjort noen gang, likevel har vi tidenes formdupp i EM og noen spillere er på nachspiel til klokka 5 om morgenen etter seieren mot Spania. I både Frankrike og EM er det spillere som går AWOL med både røyk, alkohol og barbesøk......
Vel, dette blir nok bare små bagateller sammenlignet med andre land. Husker barsjefen på hotellet var skuffet over nordmennene i 1994 , men ble andre boller da Norge var dratt hjem og Bulgarerne kom, de tok seg allikevel til semifinalen.
Myggen hadde ikke vært myggen om han ikke hadde tatt seg en barrunde i ny og ne ;)

startelver

Legg inn av startelver »

Superteale skrev: man des 12, 2022 2:47 pm Nei det sier ikke noe om kulturen nå, men jeg tenker at mesterskaps-rutine er en fordel for å lykkes i mesterskap.
Med det mener jeg at vi sannsynligvis ikke kan forvente oss stort om vi skulle klare å kvalifisere oss.
Vi må bygge rutine og kultur gjennom flere mesterskap før vi kan håpe på resultater.....
Det viktigste er faktisk å greie å bryte en barriere som har hengt over oss siden år 2000. Nemlig det å kvalifisere seg til et mesterskap. Alt etter det er ren bonus spør du meg.

Nå har vi verdensstjerner som ikke bare Norge men alle som er fotballinteresserte ønsker å se spille i mesterskap.

startelver

Legg inn av startelver »

benib skrev: man des 12, 2022 1:10 pm
startelver skrev: man des 12, 2022 12:13 pm Det ligger i ryggmargen til Kroatia som mange har nevnt tidligere.

Norge må til VM i 2026, da er de store stjernene våre blitt voksne nok og forhåpentligvis sultne nok.

Haaland er da 26 år , Ødegaard er 28 år, Strand Larsen er 26, Meling 32 år, Sander Berge 28, Østigård 27 år , MHP 26 år, Hanche-Olsen 29, Fredrik Aursnes 31 år, Kristian Thorstvedt 27, og Sørloth 31 år faktisk.

I tillegg vil vi da ha nye etablerte spillere som Isak Hansen Aarøen 21 år, Antonio Nusa 21 år, og sist men ikke minst Andreas Schjelderup 21 år. Ta også med Oscar Bobb 23 år.

Dette er et lag som med den rette mentaliteten og taktikken skal være i stand til å konkurrere mot de fleste land i verden. Virkelig, 2026 må det slå til.

Det er jo også passende at det skjer i USA, forrige gang Norge var med første gangen.
Andre gangen. Norge var med i VM i 1938 også.

Men enig at 2026 er det beste VM for nåværende generasjon. Forhåpentligvis har mange av spillerne litt turneringserfaring fra 2024 også.
1938 ja, man bør kanskje oppdatere seg på det som skjedde der.

Arne Brustad utligner mot Italia, og får et kontroversielt mål avblåst for offside, dermed vant Italia 2-1 etter ekstraomg og senere vant de finalen. :D

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: man des 12, 2022 12:13 pm Det ligger i ryggmargen til Kroatia som mange har nevnt tidligere.

Norge må til VM i 2026, da er de store stjernene våre blitt voksne nok og forhåpentligvis sultne nok.

Haaland er da 26 år , Ødegaard er 28 år, Strand Larsen er 26, Meling 32 år, Sander Berge 28, Østigård 27 år , MHP 26 år, Hanche-Olsen 29, Fredrik Aursnes 31 år, Kristian Thorstvedt 27, og Sørloth 31 år faktisk.

I tillegg vil vi da ha nye etablerte spillere som Isak Hansen Aarøen 21 år, Antonio Nusa 21 år, og sist men ikke minst Andreas Schjelderup 21 år. Ta også med Oscar Bobb 23 år.

Dette er et lag som med den rette mentaliteten og taktikken skal være i stand til å konkurrere mot de fleste land i verden. Virkelig, 2026 må det slå til.

Det er jo også passende at det skjer i USA, forrige gang Norge var med første gangen.
En del erfarne spillere der, pluss flere lovende nykommere.
Men innen 2026, har det helt sikkert kommet andre spillere inn i bildet, som vi knapt kunne tenkt oss i dag. Sånn pleier det alltid være.
Men forhåpentligvis vil de aller fleste nevnte fortsette utviklingen. Også Ajer, og andre forsvarspillere som kommer til. Er vel noen på gang der også etterhvert?

startelver

Legg inn av startelver »

Det vil selvsagt alltid komme nye til men vi må ha en solid stamme, se bare på andre land, mange av de har hengt sammen på landslaget i flere år.
Spillestilen må være spikret og spillerne må tilpasse seg rollen sin, hvis Solbakken skal ha denne jobben til etter 2026.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Husk at kvalikken til VM 2026 starter i Mars 2025. Dette er under 2,5 år til. Føles kanskje langt unna nå men vi kommer neppe til å ha en veldig annerledes tropp innen den tid. Noen nye navn blir det men vil nok bestå av samme stammen som vi har nå, og i stor grad en relativt lik tropp. Nøkkelen blir nok å lage et godt nok kollektiv og samspill ut av nåværende tropp, og spesielt forsvaret, som jeg tror vil se ganske likt ut inn mot neste VM kvalikk. Tror nok fort vi kan ende opp med Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år. En ny keeper må dog fostres frem. Med mindre Nyland tar en Jarstein og bare blir bedre utover 30-åra, som jeg ikke helt ser komme. Hjelde er nok den jeg har mest trua på at kan komme som en rakett av de yngre forsvarstalentene men vanskelig å spå utviklingen til forsvarsspillere i den alderen.

De største endringene frem mot 2026 kvalikken tror jeg vil skje på vingene, der det er lettere å krydre på med yngre talent. Tipper Schjelderup, Nusa, Bobb og mulig Ceide vil fases inn når de etter hvert blir klare, og at to av disse fort kan starte for oss om 2,5 år når kvalikken starter. Ellers tror jeg elleveren blir nokså uendret frem mot starten av neste VM kvalikk. Spiss er bankers. Midtbanen blir det nok også vanskelig å spille seg inn på. Ødegaard bankers. Aursnes sannsynligvis også. Berge spiller nok også fast i PL eller en annen toppliga når den tid kommer.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Husk at kvalikken til VM 2026 starter i Mars 2025. Dette er under 2,5 år til. Føles kanskje langt unna nå men vi kommer neppe til å ha en veldig annerledes tropp innen den tid. Noen nye navn blir det men vil nok bestå av samme stammen som vi har nå, og i stor grad en relativt lik tropp. Nøkkelen blir nok å lage et godt nok kollektiv og samspill ut av nåværende tropp, og spesielt forsvaret, som jeg tror vil se ganske likt ut inn mot neste VM kvalikk. Tror nok fort vi kan ende opp med Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år. En ny keeper må dog fostres frem. Med mindre Nyland tar en Jarstein og bare blir bedre utover 30-åra, som jeg ikke helt ser komme. Hjelde er nok den jeg har mest trua på at kan komme som en rakett av de yngre forsvarstalentene men vanskelig å spå utviklingen til forsvarsspillere i den alderen.

De største endringene frem mot 2026 kvalikken tror jeg vil skje på vingene, der det er lettere å krydre på med yngre talent. Tipper Schjelderup, Nusa, Bobb og mulig Ceide vil fases inn når de etter hvert blir klare, og at to av disse fort kan starte for oss om 2,5 år når kvalikken starter. Ellers tror jeg elleveren blir nokså uendret frem mot starten av neste VM kvalikk. Spiss er bankers. Midtbanen blir det nok også vanskelig å spille seg inn på. Ødegaard bankers. Aursnes sannsynligvis også. Berge spiller nok også fast i PL eller en annen toppliga når den tid kommer.

Hjelde ja, glemte nesten han i farten. Har også tro på han. Har hatt fornemmelse av at Amundsen også er en stopper som kan få et større gjennomslag etterhvert. Er litt usikker på Daland, men det kan være andre også jeg har glemt.
Har også hatt tro på at Bohinen vil bli aktuell. Virket meget lovende før skaden. Vetlesen har mange snakket om.
Igjen litt usikker. Er aktuell nå, men usikker på om han blir særlig mye bedre. Det er så mange som utfordrer midtbanepostene. Og hvordan vil Patrick Bergs videre løp bli? Det er jo nok et ekspempel på at BG spillere får problemer når de går videre til utlandet. Evjen har etter lang tid kommet over det komplekset da, og må jo være meget aktuell for A laget snart.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: ons des 14, 2022 8:58 am
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Husk at kvalikken til VM 2026 starter i Mars 2025. Dette er under 2,5 år til. Føles kanskje langt unna nå men vi kommer neppe til å ha en veldig annerledes tropp innen den tid. Noen nye navn blir det men vil nok bestå av samme stammen som vi har nå, og i stor grad en relativt lik tropp. Nøkkelen blir nok å lage et godt nok kollektiv og samspill ut av nåværende tropp, og spesielt forsvaret, som jeg tror vil se ganske likt ut inn mot neste VM kvalikk. Tror nok fort vi kan ende opp med Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år. En ny keeper må dog fostres frem. Med mindre Nyland tar en Jarstein og bare blir bedre utover 30-åra, som jeg ikke helt ser komme. Hjelde er nok den jeg har mest trua på at kan komme som en rakett av de yngre forsvarstalentene men vanskelig å spå utviklingen til forsvarsspillere i den alderen.

De største endringene frem mot 2026 kvalikken tror jeg vil skje på vingene, der det er lettere å krydre på med yngre talent. Tipper Schjelderup, Nusa, Bobb og mulig Ceide vil fases inn når de etter hvert blir klare, og at to av disse fort kan starte for oss om 2,5 år når kvalikken starter. Ellers tror jeg elleveren blir nokså uendret frem mot starten av neste VM kvalikk. Spiss er bankers. Midtbanen blir det nok også vanskelig å spille seg inn på. Ødegaard bankers. Aursnes sannsynligvis også. Berge spiller nok også fast i PL eller en annen toppliga når den tid kommer.

Hjelde ja, glemte nesten han i farten. Har også tro på han. Har hatt fornemmelse av at Amundsen også er en stopper som kan få et større gjennomslag etterhvert. Er litt usikker på Daland, men det kan være andre også jeg har glemt.
Har også hatt tro på at Bohinen vil bli aktuell. Virket meget lovende før skaden. Vetlesen har mange snakket om.
Igjen litt usikker. Er aktuell nå, men usikker på om han blir særlig mye bedre. Det er så mange som utfordrer midtbanepostene. Og hvordan vil Patrick Bergs videre løp bli? Det er jo nok et ekspempel på at BG spillere får problemer når de går videre til utlandet. Evjen har etter lang tid kommet over det komplekset da, og må jo være meget aktuell for A laget snart.
Forventer at vi får se Aursnes som indreløper neste samling, etter det han har gjort i en mer offensiv rolle nå. Med Aursnes og Ødegaard som indreløpere så blir veien lang for en spiller som Vetlesen. Da har vi fort et indreløperpar for de neste 4+ årene, om Aursnes fortsetter på nivået han har vist og klarer å overføre det til landslaget.

Som anker er det litt mer åpent så lenge Berge er konstant skada og vaser rundt på nivå 2, og Berg ikke klarer overgangen ut. Bohinen blir nevnt, men jeg er også veldig spent på hvordan det går når Mannsverk tar steget ut av landet, snart.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år.
Hvor lenge skal vi håpe/tro Ajer blir midtstopperkjempen vi ønsker oss? Ajer har blitt 24 år og får stadig ikke tillit av Frank og Solbakken som midtstopper. Jeg tror det er like stor sjanse for at han spiller høyreback eller anker på landslaget, om han skal spille.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Zanick skrev: ons des 14, 2022 12:31 pm
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år.
Hvor lenge skal vi håpe/tro Ajer blir midtstopperkjempen vi ønsker oss? Ajer har blitt 24 år og får stadig ikke tillit av Frank og Solbakken som midtstopper. Jeg tror det er like stor sjanse for at han spiller høyreback eller anker på landslaget, om han skal spille.
Vi får se. Utvikler han seg på et par områder så har han andre ferdigheter som gjør han til en utrolig god stopper. Om han forbedrer hodespillet og tar mer for seg som man skulle ha forventa utfra høyden og forbedrer posisjoneringen sin, spesialt på innlegg fra siden, så er han en klassestopper. Men den utviklinga har vi venta på i noen år uten at det har skjedd mye nå. Skader har kanskje en del av skylda.

Dobbel Leo på midtstopperplass er kanskje mer aktuelt om 2,5 år.

Jeg synes absolutt ikke Ajer er noen høyreback, vil ikke se han der, selv om det er der han har spilt mest i det siste. Som anker tror jeg vi har bedre alternativer som har spilt mer i rollen. Om ikke Ajer utvikler seg på tingene som jeg nevnte så er han fort mest aktuell som stopper i en treer om vi legger om til det fra start eller underveis i en kamp.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg har også begynt å miste troa på Berge og Ajer. Mulig at det er mye potensial hos Berge, men så lenge han er så skadeplaget er jeg redd han fisler ut.
Ajer synes å ha alt som stopper, men det er noe der som gjør han til et wild card. Med mindre han vokser det av seg vil det alltid hefte en usikkerhet ved ham som fort kan ende med at at andre tryggere spillere får plassen.
Den største mangelen vår i neste kvalik er en rutinert forsvarssjef.
Strandberg har vært krumtappen, men jeg tviler på at han er med oss så mye lenger før han har gjort sitt på landslaget.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Zanick skrev: ons des 14, 2022 12:31 pm
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år.
Hvor lenge skal vi håpe/tro Ajer blir midtstopperkjempen vi ønsker oss? Ajer har blitt 24 år og får stadig ikke tillit av Frank og Solbakken som midtstopper. Jeg tror det er like stor sjanse for at han spiller høyreback eller anker på landslaget, om han skal spille.
Nå har Ajer vært fryktelig mye skada på landslaget i det siste men skjønner ikke hvorfor vi aldri har fått sett Ajer og Østigård sammen. Synes dette er en stopperduo som hvert fall bør testes. Våre to stoppere som spiller på det klart beste nivået og de har også i utgangspunktet komplementerende ferdigheter. Østigård som duellstopperen, Ajer med farten som kan falle av.

Strandberg kommer neppe til å være landslagsstopper om 2,5 år så må uansett finne noe nytt der ganske snart. Ser heller at Ajer kjøres inn foran Gregers og Hanche. Daland som noen nevnte her er en mulig outsider. Selv om jeg er litt redd for farten hans på toppnivå. Ellers har jeg tro på Hjelde på sikt men kan hende VM 2026 blir litt for tidlig.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

aderyn skrev: ons des 14, 2022 2:00 pm Ellers har jeg tro på Hjelde på sikt men kan hende VM 2026 blir litt for tidlig.
Jeg forventer at Hjelde enten spiller relativt mye for Leeds neste sesong eller blir lånt ut for å spille fast på Championship. Da er veien til landslaget veldig kort. Leo og Leo som midtstopperpar fra VM-kvalikken startet våren 2025 har jeg ståltroa på.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er denne usikkerheten rundt Ajer og konstellasjonen i den bakre firer som irriterer meg hele tiden, dette har ikke Solbakken funnet ut av. En Strandberg som ikke er 100% kommer inn siden vi ikke har bedre alternativer, Ajer har rutinen men han har også vist svakheter . Om han er vårt beste kort i 2025 er umulig å si.

Østigård derimot har jeg klokkertro på, skal være med hele veien.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: ons des 14, 2022 2:00 pm
Zanick skrev: ons des 14, 2022 12:31 pm
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år.
Hvor lenge skal vi håpe/tro Ajer blir midtstopperkjempen vi ønsker oss? Ajer har blitt 24 år og får stadig ikke tillit av Frank og Solbakken som midtstopper. Jeg tror det er like stor sjanse for at han spiller høyreback eller anker på landslaget, om han skal spille.
Nå har Ajer vært fryktelig mye skada på landslaget i det siste men skjønner ikke hvorfor vi aldri har fått sett Ajer og Østigård sammen. Synes dette er en stopperduo som hvert fall bør testes. Våre to stoppere som spiller på det klart beste nivået og de har også i utgangspunktet komplementerende ferdigheter. Østigård som duellstopperen, Ajer med farten som kan falle av.

Strandberg kommer neppe til å være landslagsstopper om 2,5 år så må uansett finne noe nytt der ganske snart. Ser heller at Ajer kjøres inn foran Gregers og Hanche. Daland som noen nevnte her er en mulig outsider. Selv om jeg er litt redd for farten hans på toppnivå. Ellers har jeg tro på Hjelde på sikt men kan hende VM 2026 blir litt for tidlig.
Grunnen til at vi ikke har sett Ajer og Østigård sammen er vel fordi Ajer har vært maks uheldig med skader i år mtp landslagspauser. Eneste samlingen han ikke var skadet eller nettopp kommet tilbake fra skade var i mars.

Ellers har jeg større tro på Ajer enn det flere har her. Han spiller jo stopper relativt fast i PL i en alder av 24 år som er relativt ungt til stopper å være. Hangeland spilte fortsatt i Viking ved den alderen, Henning Berg hadde akkurat blitt Blackburn-spiller, Ronny Johnsen spilte i Lyn, Bratseth i Rosenborg.

Jeg tror det skal være mulig å danne et godt stopperpar i fremtiden av to av Østigård, Ajer, Hanche, Daland, Hjelde, Gregersen, Amundsen etc.
Sist redigert av benib den ons des 14, 2022 8:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: ons des 14, 2022 12:23 pm
Interessert skrev: ons des 14, 2022 8:58 am
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Husk at kvalikken til VM 2026 starter i Mars 2025. Dette er under 2,5 år til. Føles kanskje langt unna nå men vi kommer neppe til å ha en veldig annerledes tropp innen den tid. Noen nye navn blir det men vil nok bestå av samme stammen som vi har nå, og i stor grad en relativt lik tropp. Nøkkelen blir nok å lage et godt nok kollektiv og samspill ut av nåværende tropp, og spesielt forsvaret, som jeg tror vil se ganske likt ut inn mot neste VM kvalikk. Tror nok fort vi kan ende opp med Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år. En ny keeper må dog fostres frem. Med mindre Nyland tar en Jarstein og bare blir bedre utover 30-åra, som jeg ikke helt ser komme. Hjelde er nok den jeg har mest trua på at kan komme som en rakett av de yngre forsvarstalentene men vanskelig å spå utviklingen til forsvarsspillere i den alderen.

De største endringene frem mot 2026 kvalikken tror jeg vil skje på vingene, der det er lettere å krydre på med yngre talent. Tipper Schjelderup, Nusa, Bobb og mulig Ceide vil fases inn når de etter hvert blir klare, og at to av disse fort kan starte for oss om 2,5 år når kvalikken starter. Ellers tror jeg elleveren blir nokså uendret frem mot starten av neste VM kvalikk. Spiss er bankers. Midtbanen blir det nok også vanskelig å spille seg inn på. Ødegaard bankers. Aursnes sannsynligvis også. Berge spiller nok også fast i PL eller en annen toppliga når den tid kommer.

Hjelde ja, glemte nesten han i farten. Har også tro på han. Har hatt fornemmelse av at Amundsen også er en stopper som kan få et større gjennomslag etterhvert. Er litt usikker på Daland, men det kan være andre også jeg har glemt.
Har også hatt tro på at Bohinen vil bli aktuell. Virket meget lovende før skaden. Vetlesen har mange snakket om.
Igjen litt usikker. Er aktuell nå, men usikker på om han blir særlig mye bedre. Det er så mange som utfordrer midtbanepostene. Og hvordan vil Patrick Bergs videre løp bli? Det er jo nok et ekspempel på at BG spillere får problemer når de går videre til utlandet. Evjen har etter lang tid kommet over det komplekset da, og må jo være meget aktuell for A laget snart.
Forventer at vi får se Aursnes som indreløper neste samling, etter det han har gjort i en mer offensiv rolle nå. Med Aursnes og Ødegaard som indreløpere så blir veien lang for en spiller som Vetlesen. Da har vi fort et indreløperpar for de neste 4+ årene, om Aursnes fortsetter på nivået han har vist og klarer å overføre det til landslaget.

Som anker er det litt mer åpent så lenge Berge er konstant skada og vaser rundt på nivå 2, og Berg ikke klarer overgangen ut. Bohinen blir nevnt, men jeg er også veldig spent på hvordan det går når Mannsverk tar steget ut av landet, snart.
Både Berge og Berg er gode alternativer, føler Berg er en naturlig motor og anker i en 433, synes han har vært god i en del landskamper, selv om det har vært litt mange unøyaktigheter og de kreative bidragene ikke er så mange.
Mannsverk har jeg stor tro på, men har ikke sett han så mye som et anker i 433. Men han er ballsikker og bra defensivt så han kan absolutt funke. Synes han virker som landslagsmateriale når jeg ser han. På litt sikt har jeg lyst til å se Odin Holm i den rollen som en dirigent med egenskaper til å passere ledd. Men det er nok noen år til, hvis det i det hele tatt blir aktuelt.

benib

Legg inn av benib »

Norgefoot skrev: ons des 14, 2022 8:43 pm
Kakebart skrev: ons des 14, 2022 12:23 pm
Interessert skrev: ons des 14, 2022 8:58 am

Hjelde ja, glemte nesten han i farten. Har også tro på han. Har hatt fornemmelse av at Amundsen også er en stopper som kan få et større gjennomslag etterhvert. Er litt usikker på Daland, men det kan være andre også jeg har glemt.
Har også hatt tro på at Bohinen vil bli aktuell. Virket meget lovende før skaden. Vetlesen har mange snakket om.
Igjen litt usikker. Er aktuell nå, men usikker på om han blir særlig mye bedre. Det er så mange som utfordrer midtbanepostene. Og hvordan vil Patrick Bergs videre løp bli? Det er jo nok et ekspempel på at BG spillere får problemer når de går videre til utlandet. Evjen har etter lang tid kommet over det komplekset da, og må jo være meget aktuell for A laget snart.
Forventer at vi får se Aursnes som indreløper neste samling, etter det han har gjort i en mer offensiv rolle nå. Med Aursnes og Ødegaard som indreløpere så blir veien lang for en spiller som Vetlesen. Da har vi fort et indreløperpar for de neste 4+ årene, om Aursnes fortsetter på nivået han har vist og klarer å overføre det til landslaget.

Som anker er det litt mer åpent så lenge Berge er konstant skada og vaser rundt på nivå 2, og Berg ikke klarer overgangen ut. Bohinen blir nevnt, men jeg er også veldig spent på hvordan det går når Mannsverk tar steget ut av landet, snart.
Både Berge og Berg er gode alternativer, føler Berg er en naturlig motor og anker i en 433, synes han har vært god i en del landskamper, selv om det har vært litt mange unøyaktigheter og de kreative bidragene ikke er så mange.
Mannsverk har jeg stor tro på, men har ikke sett han så mye som et anker i 433. Men han er ballsikker og bra defensivt så han kan absolutt funke. Synes han virker som landslagsmateriale når jeg ser han. På litt sikt har jeg lyst til å se Odin Holm i den rollen som en dirigent med egenskaper til å passere ledd. Men det er nok noen år til, hvis det i det hele tatt blir aktuelt.
Synes vi kan inkludere Kristian Arnstad her også. Spiller vel hovedsakelig anker for Anderlecht?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: ons des 14, 2022 2:00 pm
Zanick skrev: ons des 14, 2022 12:31 pm
aderyn skrev: tir des 13, 2022 11:07 pm Meling - Østigård - Ajer - H. Pedersen som backfirer også om 2,5 år.
Hvor lenge skal vi håpe/tro Ajer blir midtstopperkjempen vi ønsker oss? Ajer har blitt 24 år og får stadig ikke tillit av Frank og Solbakken som midtstopper. Jeg tror det er like stor sjanse for at han spiller høyreback eller anker på landslaget, om han skal spille.
Nå har Ajer vært fryktelig mye skada på landslaget i det siste men skjønner ikke hvorfor vi aldri har fått sett Ajer og Østigård sammen. Synes dette er en stopperduo som hvert fall bør testes. Våre to stoppere som spiller på det klart beste nivået og de har også i utgangspunktet komplementerende ferdigheter. Østigård som duellstopperen, Ajer med farten som kan falle av.

Strandberg kommer neppe til å være landslagsstopper om 2,5 år så må uansett finne noe nytt der ganske snart. Ser heller at Ajer kjøres inn foran Gregers og Hanche. Daland som noen nevnte her er en mulig outsider. Selv om jeg er litt redd for farten hans på toppnivå. Ellers har jeg tro på Hjelde på sikt men kan hende VM 2026 blir litt for tidlig.
Strandberg er fortsatt bare 32 så han har potensielt ganske mange år igjen, men litt usikker på hvordan kroppen hans holder. Men ville ikke avskrevet han om 2,5 år.
Hjelde synes jeg ser moden ut, 2026 tror jeg ikke er for tidlig, så fort han får en del spilletid kan han være aktuell ganske snart. Han spilte jo mye i Celtic på slutten og hadde nok vært fast i et par år allerede der hvis han hadde blitt. Så tror ikke han er så langt unna.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

benib skrev: ons des 14, 2022 8:47 pm
Norgefoot skrev: ons des 14, 2022 8:43 pm
Kakebart skrev: ons des 14, 2022 12:23 pm

Forventer at vi får se Aursnes som indreløper neste samling, etter det han har gjort i en mer offensiv rolle nå. Med Aursnes og Ødegaard som indreløpere så blir veien lang for en spiller som Vetlesen. Da har vi fort et indreløperpar for de neste 4+ årene, om Aursnes fortsetter på nivået han har vist og klarer å overføre det til landslaget.

Som anker er det litt mer åpent så lenge Berge er konstant skada og vaser rundt på nivå 2, og Berg ikke klarer overgangen ut. Bohinen blir nevnt, men jeg er også veldig spent på hvordan det går når Mannsverk tar steget ut av landet, snart.
Både Berge og Berg er gode alternativer, føler Berg er en naturlig motor og anker i en 433, synes han har vært god i en del landskamper, selv om det har vært litt mange unøyaktigheter og de kreative bidragene ikke er så mange.
Mannsverk har jeg stor tro på, men har ikke sett han så mye som et anker i 433. Men han er ballsikker og bra defensivt så han kan absolutt funke. Synes han virker som landslagsmateriale når jeg ser han. På litt sikt har jeg lyst til å se Odin Holm i den rollen som en dirigent med egenskaper til å passere ledd. Men det er nok noen år til, hvis det i det hele tatt blir aktuelt.
Synes vi kan inkludere Kristian Arnstad her også. Spiller vel hovedsakelig anker for Anderlecht?
Har spilt mye fremskutt indreløper/offensiv midtbane i de kampene jeg har sett

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

startelver skrev: ons des 14, 2022 5:10 pm Det er denne usikkerheten rundt Ajer og konstellasjonen i den bakre firer som irriterer meg hele tiden, dette har ikke Solbakken funnet ut av. En Strandberg som ikke er 100% kommer inn siden vi ikke har bedre alternativer, Ajer har rutinen men han har også vist svakheter . Om han er vårt beste kort i 2025 er umulig å si.

Østigård derimot har jeg klokkertro på, skal være med hele veien.
Strandberg og Østigård har jo vært veldig gode i de kampene de har spilt sammen, gjelder bare at begge har spilletid og unngår skader slik at de får mer erfaring sammen

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Norgefoot skrev: ons des 14, 2022 8:47 pm Hjelde synes jeg ser moden ut, 2026 tror jeg ikke er for tidlig, så fort han får en del spilletid kan han være aktuell ganske snart. Han spilte jo mye i Celtic på slutten og hadde nok vært fast i et par år allerede der hvis han hadde blitt. Så tror ikke han er så langt unna.
Hjelde spilte vel aldri offisielle kamper for Celtic? Derimot spilte han en halv sesong i den skotske eliteserien for Ross County før han gikk til Leeds.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

george_hincapie skrev: ons des 14, 2022 8:58 pm
Norgefoot skrev: ons des 14, 2022 8:47 pm Hjelde synes jeg ser moden ut, 2026 tror jeg ikke er for tidlig, så fort han får en del spilletid kan han være aktuell ganske snart. Han spilte jo mye i Celtic på slutten og hadde nok vært fast i et par år allerede der hvis han hadde blitt. Så tror ikke han er så langt unna.
Hjelde spilte vel aldri offisielle kamper for Celtic? Derimot spilte han en halv sesong i den skotske eliteserien for Ross County før han gikk til Leeds.
Mulig du har rett. Men mener han spilte mye i sesongoppkjøringen og det var mye snakk om at kom til å bli satset på i den kommende sesongen, før han da valgte å gå til Leeds.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er Kolskogen fremdeles regnet som et like stort stoppertalent som for et par år siden?

EspenLie

Legg inn av EspenLie »



Bobb og Haaland. Beste videoen jeg har sett fra City på lenge

aderyn

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: ons des 14, 2022 10:11 pm Er Kolskogen fremdeles regnet som et like stort stoppertalent som for et par år siden?
Nyopprykkede Brann har vel ikke tilbudt han ny kontrakt, og lar han gå gratis så ser ikke akkurat sånn ut nei.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: ons des 14, 2022 10:35 pm
Interessert skrev: ons des 14, 2022 10:11 pm Er Kolskogen fremdeles regnet som et like stort stoppertalent som for et par år siden?
Nyopprykkede Brann har vel ikke tilbudt han ny kontrakt, og lar han gå gratis så ser ikke akkurat sånn ut nei.
Spent på om Max Normann Williamsen slår til. Når jeg ledet Union Berlin til Champions League triumf på min gamle FM 21 save så startet Normann Williamsen for Real Madrid i finalen i 2026.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Litt over 2 måneder til Spania borte. De internasjonale ligaene er i gang igjen. Pdd mener jeg dette er beste 11er til den kampen.

Nyland
Holmgren-Gregersen-Østigård-Meling
King-Ødegaard-Berg-Aursnes-Moi
Braut

Vraker Sørloth,Strandberg,Berge som har vært ganske bankers. Solbakken kan om han får det til i Roma danke ut King

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

King som høyre kant??
Trodde neppe King er god nok til landslaget lenger.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Gregersen!?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: søn jan 08, 2023 7:13 pm King som høyre kant??
Trodde neppe King er god nok til landslaget lenger.
King får uhorvelig mye skryt i Fenerbahce. Så får man vurdere hvor bra Tyrkisk liga er men sett flere Fenerbahce supportere som mener at han er deres beste angrepsspiller, også foran Enner Valencia som startet for Ecuador i VM.

Men ja, han har ikke spilt mye høyrekant akkurat. Så setter litt spørsmålstegn ved den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»