Landslaget for herrer

Svar
smash

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av smash »

En stund siden Mannsverk var virkelig god. Håper og tror at han kommer opp på et høyere nivå enn tidligere. Naturlig at det går litt opp og ned i den fasen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: ons mar 29, 2023 6:07 pm https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... 28/1852473

Bra lag. Litt overraskende med Wolfe som venstreback og hodemist å ikke ha Bobb som høyrekant (ei heller nevnt som innbytter), men ellers bra lag

Ble ikke veldig imponert av Mannsverk i pausen nå, kampen mot Nederland var helt grusom, mens kampen mot Portugal var ok pluss.
Hjelde var også en skuffelse, selv om han spilte venstreback

Mye enig her. De droppa å si hvem som skulle spille høyre av Schjelderup og Nusa. Hadde vel blitt Nusa sikkert… Bobb er førstevalget som høyrekant på 2028-laget mitt og Mvuka kan bli backup.

Kitolano så vel så bra ut i det jeg så av u21. Og Roaldsøy f.eks kan fort utfordre dem som balansespiller i 2028, om ikke Mannsverk viser mye mer, men det skal han vel kunne gjøre?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Mannsverk har vært håpløs for Molde også i vinter. Det er voldsom forskjell på bunn og toppnivået hans.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: ons mar 29, 2023 9:03 pm
Norgefoot skrev: ons mar 29, 2023 6:07 pm https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... 28/1852473

Bra lag. Litt overraskende med Wolfe som venstreback og hodemist å ikke ha Bobb som høyrekant (ei heller nevnt som innbytter), men ellers bra lag

Ble ikke veldig imponert av Mannsverk i pausen nå, kampen mot Nederland var helt grusom, mens kampen mot Portugal var ok pluss.
Hjelde var også en skuffelse, selv om han spilte venstreback

Mye enig her. De droppa å si hvem som skulle spille høyre av Schjelderup og Nusa. Hadde vel blitt Nusa sikkert… Bobb er førstevalget som høyrekant på 2028-laget mitt og Mvuka kan bli backup.

Kitolano så vel så bra ut i det jeg så av u21. Og Roaldsøy f.eks kan fort utfordre dem som balansespiller i 2028, om ikke Mannsverk viser mye mer, men det skal han vel kunne gjøre?
Mener de sa Nusa på høyre og Schjelderup på venstre?
Må ha Nusa på venstre, klart best der.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kakebart skrev: ons mar 29, 2023 9:03 pm
Norgefoot skrev: ons mar 29, 2023 6:07 pm https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... 28/1852473

Bra lag. Litt overraskende med Wolfe som venstreback og hodemist å ikke ha Bobb som høyrekant (ei heller nevnt som innbytter), men ellers bra lag

Ble ikke veldig imponert av Mannsverk i pausen nå, kampen mot Nederland var helt grusom, mens kampen mot Portugal var ok pluss.
Hjelde var også en skuffelse, selv om han spilte venstreback

Mye enig her. De droppa å si hvem som skulle spille høyre av Schjelderup og Nusa. Hadde vel blitt Nusa sikkert… Bobb er førstevalget som høyrekant på 2028-laget mitt og Mvuka kan bli backup.

Kitolano så vel så bra ut i det jeg så av u21. Og Roaldsøy f.eks kan fort utfordre dem som balansespiller i 2028, om ikke Mannsverk viser mye mer, men det skal han vel kunne gjøre?
Det virker klart lovende. Men det kan og vil helt sikkert melde seg på flere, sikkert også noen vi knapt vet om i dag innen 2028.

smash

Legg inn av smash »

Til 28 har jeg troen på Sindre Walle Egeli på høyrevingen. Den beste av Nusa/Schjelderup på venstre, holder en knapp på Nusa.

Champis

Legg inn av Champis »

smash skrev: ons mar 29, 2023 10:45 pm Til 28 har jeg troen på Sindre Walle Egeli på høyrevingen. Den beste av Nusa/Schjelderup på venstre, holder en knapp på Nusa.

Jeg kan nesten ikke skjønne annet enn at Walle Egeli blir en mer spiss-type senere i karrieren. Som kant tipper jeg Bobb ligger foran i køen på den tiden.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Interessert skrev: ons mar 29, 2023 9:43 pm
Kakebart skrev: ons mar 29, 2023 9:03 pm
Norgefoot skrev: ons mar 29, 2023 6:07 pm https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... 28/1852473

Bra lag. Litt overraskende med Wolfe som venstreback og hodemist å ikke ha Bobb som høyrekant (ei heller nevnt som innbytter), men ellers bra lag

Ble ikke veldig imponert av Mannsverk i pausen nå, kampen mot Nederland var helt grusom, mens kampen mot Portugal var ok pluss.
Hjelde var også en skuffelse, selv om han spilte venstreback

Mye enig her. De droppa å si hvem som skulle spille høyre av Schjelderup og Nusa. Hadde vel blitt Nusa sikkert… Bobb er førstevalget som høyrekant på 2028-laget mitt og Mvuka kan bli backup.

Kitolano så vel så bra ut i det jeg så av u21. Og Roaldsøy f.eks kan fort utfordre dem som balansespiller i 2028, om ikke Mannsverk viser mye mer, men det skal han vel kunne gjøre?
Det virker klart lovende. Men det kan og vil helt sikkert melde seg på flere, sikkert også noen vi knapt vet om i dag innen 2028.
Helt sikkert noen som vi ikke har hørt om i det hele tatt og.
Vanskelig å spekulere i hvordan unge spillere vil utvikle seg, men tror vi har en del store talenter som kan gi oss mange gode stunder med landslaget de kommende årene. Og mange av de fremtredende spillerne på dagens landslag er jo også fortsatt unge og med en lovende fremtid..

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Veldig usikker på hva Norge bør gjøre på kantposisjon fremover, og det tror jeg Ståle er også. Utgangspunktet før denne samlingen var vel Moi på venste og Sørloth på høyre som førstevalg. Men så er kanskje den mest positive "overraskelsen" ved siden av Aursnes denne gangen hvordan Ola Solbakken løste kantrollen på høyre.

Så da er spørsmålet om Sørloth kan flyttes over på venstre, eller om Sørloth benkes som spiss for Haaland, og Ola Solbakken tar over høyrekanten.

Synes også Moi skuffet under denne samlingen, som ved forrige, og kan ikke være langt unna å droppes på venstrekanten. Da blir spørsmålet hvem som tar over der. De andre kantene i troppen denne gangen var MMD og Brynhildsen. MMD spilte ikke ett minutt og da er det for meg vanskelig å rettferdiggjøre et uttak til neste gang. Brynhildsen som kant er jeg heller ikke veldig imponert over.

Mener bestemt at Dønnum eller Osame burde vært tatt ut på A landslaget for å ha noe mer spennende å sette inn på venstrekant for Moi. Dønnum er jo mest kjent for oss i Norge som høyreving, men har spilt venstre vingback i SL den siste tiden, og gjort det bra der. Så venstre kant burde ikke være noe problem for han.

Siste alternativ er å flytte Aursnes ut på kant og kjøre inn en annen på venstre indreløper (Berge, Thorstvedt, Thorsby), men da bryter man fort opp en midtbanetrio som fungerte veldig godt, så det er noe risiko assosiert med denne ideen.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Moi har vært ræva lenge nå. Dette er klippekort tendenser lang vei. Der er danskene mye flinkere til å bruke formspillere og de har jo nærmest et nytt lag hver gang jeg ser de. Hvor var Dolberg, Eriksen og Cornelis denne gang liksom?
Merkelig at vi ikke får noe ut av super formspillere som Ryerson.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Pushback skrev: tor mar 30, 2023 3:15 pm Moi har vært ræva lenge nå. Dette er klippekort tendenser lang vei. Der er danskene mye flinkere til å bruke formspillere og de har jo nærmest et nytt lag hver gang jeg ser de. Hvor var Dolberg, Eriksen og Cornelis denne gang liksom?
Merkelig at vi ikke får noe ut av super formspillere som Ryerson.
Eriksen er skadet.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Everenga skrev: tor mar 30, 2023 3:23 pm
Pushback skrev: tor mar 30, 2023 3:15 pm Moi har vært ræva lenge nå. Dette er klippekort tendenser lang vei. Der er danskene mye flinkere til å bruke formspillere og de har jo nærmest et nytt lag hver gang jeg ser de. Hvor var Dolberg, Eriksen og Cornelis denne gang liksom?
Merkelig at vi ikke får noe ut av super formspillere som Ryerson.
Eriksen er skadet.
Jepp, og likevel så gruser de Finland og spiller god fotball. Kazakhstan kan vi kanskje gå ut fra var et feilskjær.

Delaney også. Ute han og. Hvor var Wass? Kristensen var også borte eller på benk?

I det hele tatt, stor tropp og betydelig rullering.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Pushback skrev: tor mar 30, 2023 3:15 pm Moi har vært ræva lenge nå. Dette er klippekort tendenser lang vei. Der er danskene mye flinkere til å bruke formspillere og de har jo nærmest et nytt lag hver gang jeg ser de. Hvor var Dolberg, Eriksen og Cornelis denne gang liksom?
Merkelig at vi ikke får noe ut av super formspillere som Ryerson.
Vet ikke hvorfor, men Ryerson burde blitt benyttet mer. Hanche burde også fått et innhopp. Mot Spania feks, ville jeg heller satt Ryerson på v back, og Hanche inn som høyre forsvarer.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: tor mar 30, 2023 2:46 pm Veldig usikker på hva Norge bør gjøre på kantposisjon fremover, og det tror jeg Ståle er også. Utgangspunktet før denne samlingen var vel Moi på venste og Sørloth på høyre som førstevalg. Men så er kanskje den mest positive "overraskelsen" ved siden av Aursnes denne gangen hvordan Ola Solbakken løste kantrollen på høyre.

Så da er spørsmålet om Sørloth kan flyttes over på venstre, eller om Sørloth benkes som spiss for Haaland, og Ola Solbakken tar over høyrekanten.

Synes også Moi skuffet under denne samlingen, som ved forrige, og kan ikke være langt unna å droppes på venstrekanten. Da blir spørsmålet hvem som tar over der. De andre kantene i troppen denne gangen var MMD og Brynhildsen. MMD spilte ikke ett minutt og da er det for meg vanskelig å rettferdiggjøre et uttak til neste gang. Brynhildsen som kant er jeg heller ikke veldig imponert over.

Mener bestemt at Dønnum eller Osame burde vært tatt ut på A landslaget for å ha noe mer spennende å sette inn på venstrekant for Moi. Dønnum er jo mest kjent for oss i Norge som høyreving, men har spilt venstre vingback i SL den siste tiden, og gjort det bra der. Så venstre kant burde ikke være noe problem for han.

Siste alternativ er å flytte Aursnes ut på kant og kjøre inn en annen på venstre indreløper (Berge, Thorstvedt, Thorsby), men da bryter man fort opp en midtbanetrio som fungerte veldig godt, så det er noe risiko assosiert med denne ideen.
Enig i alt du skriver her, kanskje bortsett fra at MMD bør vrakes.
Tålmodigheten med Moi må være brukt opp nå.
Solbakken var overraskende positiv, kan han fortsette den trenden så ser der jo veldig bra ut på den kanten. Han kommer også mer til rett i er lag som har ballen og som klarer å sette han opp på kant, skape overtall osv. Kanskje/forhåpentligvis kan han løse problemet på høyresiden.

Det går jo an å teste Aursnes på kant i en kamp, kanskje ikke nå mot Skottland, men mot Kypros i neste kamp. Usikker på om Sahraoui bør starte, bør eventuelt få Moen innhopp først.

Champis

Legg inn av Champis »

Pushback skrev: tor mar 30, 2023 4:14 pm
Everenga skrev: tor mar 30, 2023 3:23 pm
Pushback skrev: tor mar 30, 2023 3:15 pm Moi har vært ræva lenge nå. Dette er klippekort tendenser lang vei. Der er danskene mye flinkere til å bruke formspillere og de har jo nærmest et nytt lag hver gang jeg ser de. Hvor var Dolberg, Eriksen og Cornelis denne gang liksom?
Merkelig at vi ikke får noe ut av super formspillere som Ryerson.
Eriksen er skadet.
Jepp, og likevel så gruser de Finland og spiller god fotball. Kazakhstan kan vi kanskje gå ut fra var et feilskjær.

Delaney også. Ute han og. Hvor var Wass? Kristensen var også borte eller på benk?

I det hele tatt, stor tropp og betydelig rullering.

Danmark har ikke sett bra ut nå, Sleit hjemme mot Finland også.

aderyn

Legg inn av aderyn »

mogandisu skrev: tor mar 30, 2023 2:46 pm Veldig usikker på hva Norge bør gjøre på kantposisjon fremover, og det tror jeg Ståle er også. Utgangspunktet før denne samlingen var vel Moi på venste og Sørloth på høyre som førstevalg. Men så er kanskje den mest positive "overraskelsen" ved siden av Aursnes denne gangen hvordan Ola Solbakken løste kantrollen på høyre.

Så da er spørsmålet om Sørloth kan flyttes over på venstre, eller om Sørloth benkes som spiss for Haaland, og Ola Solbakken tar over høyrekanten.

Synes også Moi skuffet under denne samlingen, som ved forrige, og kan ikke være langt unna å droppes på venstrekanten. Da blir spørsmålet hvem som tar over der. De andre kantene i troppen denne gangen var MMD og Brynhildsen. MMD spilte ikke ett minutt og da er det for meg vanskelig å rettferdiggjøre et uttak til neste gang. Brynhildsen som kant er jeg heller ikke veldig imponert over.

Mener bestemt at Dønnum eller Osame burde vært tatt ut på A landslaget for å ha noe mer spennende å sette inn på venstrekant for Moi. Dønnum er jo mest kjent for oss i Norge som høyreving, men har spilt venstre vingback i SL den siste tiden, og gjort det bra der. Så venstre kant burde ikke være noe problem for han.

Siste alternativ er å flytte Aursnes ut på kant og kjøre inn en annen på venstre indreløper (Berge, Thorstvedt, Thorsby), men da bryter man fort opp en midtbanetrio som fungerte veldig godt, så det er noe risiko assosiert med denne ideen.
Enig med det meste der. Moi kan ikke få fornyet tillitt lengre. Dessverre har vi få alternativer på venstre kant. Usikker på om det er nok tempo i Sahraoui til å lykkes på det høyeste nivået men kan vel like så greit gi fyren en sjanse. Har fått gode skussmål i Heerenveen og kan uansett være greit å låse han mtp Marokko som jeg tipper er gira på å sikre seg han i tilfelle at han tar ytterligere steg.

Nusa er jo fristende når man ser hvordan han herjet med Lyon backen i G19 matchen mot Frankrike men samtidig er det vanskelig å forsvare uttak når en får såpass begrenset spilletid i Belgisk liga, dog har ikke akkurat MMD vist seg mye mer fortjent til uttak akkurat. Nusa og Schjelderup er åpenbart nære, skulle ønske begge bare kunne spille litt mer og heve seg 5% så hadde en av de vært bankers i troppen. Men det kommer nok etterhvert.

Realistisk sett kan det fort bli Sørloth - Haaland - Solbakken i neste samling tror jeg. Ola Sol levert nok til å få fornyet tillit og vi vet Ståle liker Sørloth og ønsker å pushe han inn i laget. Ikke at jeg synes det er helt ideelt, Sørloth er svært variabel som kant. Personlig må jeg si jeg er fristet av tanken om Aursnes på venstre. Han har skinnet i en mer offensiv rolle i Benfica. Så kan man muligens få inn en formspiller som Vetlesen eller liknende på midten.

startelver

Legg inn av startelver »

Moi skal vel ikke røres tror jeg, har Ståle bestemt. Moi var skuffet når han ble tatt av sist, men han bør starte fra benken neste gang.

benib

Legg inn av benib »

startelver skrev: lør apr 01, 2023 5:51 pm Moi skal vel ikke røres tror jeg, har Ståle bestemt. Moi var skuffet når han ble tatt av sist, men han bør starte fra benken neste gang.
Tror litt av greia med Moi er selvfølgelig mangel på alternativer, men også at han gjør gode kamper hvis man ser bort fra det som skjer på siste tredjedelen. For med en gang han nærmer seg motstanderens boks så virker det som han blir usikker og ubesluttsom og gjør dermed dårlige valg.

Tipper at pga mangel på alternativer så satser Solbakken på at det en gang vil løsne for Moi og at det arbeidet han gjør på resten av banen forsvarer plass i startelleveren.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Ståle Solbakken har fått forlenget kontrakten sin.......

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Gir altså en ny kontrakt midt i en EM-kvalikk. Forstå det de som kan. Jeg har ikke troen på Ståle, men han har enda tid til å overbevise meg med å få oss til EM, men å gi en ny kontrakt før man ser hvordan EM-kvalikken går er jo en jævla parodi. Hva er det for noe? Vi kan altså nå tape mot Skottland og Kypros og Ståle sitter trygt. Det er så forbanna dumt.

Vi må jo ha en av de mest attraktive landslagene for utenlandske trenere enn vi noengang har hatt før. Flere verdensklassespillere og mange unge talenter som kommer opp. Ganske sikker på at vi kan hente en utenlandsk trener fra øverste hylle. Men neida, gi Ståle Solbakken kontraktsforlengelse etter 1p på to kamper i kvalikken. Hater NFF så jævla mye. Selvfølgelig er ekspertene/kompisene ute og gir sin støtte også. Blir kvalm.
Sist redigert av Cedianar den man mai 15, 2023 10:09 am, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Haalando skrev: man mai 15, 2023 10:04 am Ståle Solbakken har fått forlenget kontrakten sin.......
Mener Kenta sa i Våre Beste Menn (podcasten) at de kom til å trekke seg om vi ikke kvalifiserte oss til EM. Nå er det jo fortsatt muligheter, men et ganske snodig tidspunkt å forlenge kontrakten på.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:08 am Vi må jo ha en av de mest attraktive landslagene for utenlandske trenere enn vi noengang har hatt før. Flere verdensklassespillere og mange unge talenter som kommer opp. Ganske sikker på at vi kan hente en utenlandsk trener fra øverste hylle.
En utenlandsk trener fra øverste hylle ville nok kostet flergangen i lønn av det Ståle har i dag. Så det er neppe aktuelt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg kan ikke forstå at en så oppegående figur som Klaveness er med på dette.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

KongOlav2 skrev: man mai 15, 2023 10:11 am
Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:08 am Vi må jo ha en av de mest attraktive landslagene for utenlandske trenere enn vi noengang har hatt før. Flere verdensklassespillere og mange unge talenter som kommer opp. Ganske sikker på at vi kan hente en utenlandsk trener fra øverste hylle.
En utenlandsk trener fra øverste hylle ville nok kostet flergangen i lønn av det Ståle har i dag. Så det er neppe aktuelt.
Hvorfor skulle ikke det norske landslaget ha råd til å lønne en utenlandsk trener?

benib

Legg inn av benib »

Solbakken har vel selv sagt at han trekker seg dersom han ikke får Norge til EM?

Hvis han er en mann for sine ord så er jo dette smart av NFF. Kvalifiserer Norge seg til EM så har NFF sikret seg Solbakken frem til 2026 på bedre betingelser enn om de hadde forhandlet etter Norge hadde kvalifisert seg. Kvalifiserer ikke Norge så trekker Solbakken seg frivillig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:13 am Hvorfor skulle ikke det norske landslaget ha råd til å lønne en utenlandsk trener?
En utenlandsk trener? Jo, det kan man fint ha råd til.
Men en utenlandsk trener fra øverste hylle? Som skulle hatt hvor mye? 20+ mill i året. Nei, det tror jeg ikke de har råd/ville tatt seg råd til.

benib

Legg inn av benib »

Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:13 am
KongOlav2 skrev: man mai 15, 2023 10:11 am
Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:08 am Vi må jo ha en av de mest attraktive landslagene for utenlandske trenere enn vi noengang har hatt før. Flere verdensklassespillere og mange unge talenter som kommer opp. Ganske sikker på at vi kan hente en utenlandsk trener fra øverste hylle.
En utenlandsk trener fra øverste hylle ville nok kostet flergangen i lønn av det Ståle har i dag. Så det er neppe aktuelt.
Hvorfor skulle ikke det norske landslaget ha råd til å lønne en utenlandsk trener?
Fordi det er idrettsforbundet som setter rammen for hvor mye vi kan lønne landslagstreneren. Solbakken tjener 5 millioner i året. En utenlandsk trener fra øverste hylle kan antagelig tjene mye mer ved å holde seg til klubbfotball eller et landslag som i større grad kan kaste penger etter trenere.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Derfor jeg mener vi har en unik situasjon nå med de spillerne vi har. Tror det er noen ringrever der ute på markedet som tar et kutt i lønnen for en sjanse til å bli en helt for norsk fotball og øke omdømmet sitt enda mer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:20 am Derfor jeg mener vi har en unik situasjon nå med de spillerne vi har. Tror det er noen ringrever der ute på markedet som tar et kutt i lønnen for en sjanse til å bli en helt for norsk fotball og øke omdømmet sitt enda mer.
Det tviler jeg på om de får mye, mye mer penger for å trene et annet landslag eller et større klubblag.

Men det finnes nok mindre navngjetne trenere som kunne tatt over om timingen var riktig. Et tidligere eksempel på det kunne nok vært Bob Bradley. Hadde man hatt bedre timing kunne man nok fått ham som landslagstrener for rundt 10 år siden. Kan sikkert finnes noen ekvivalente navn i dagens marked.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

KongOlav2 skrev: man mai 15, 2023 10:23 am
Cedianar skrev: man mai 15, 2023 10:20 am Derfor jeg mener vi har en unik situasjon nå med de spillerne vi har. Tror det er noen ringrever der ute på markedet som tar et kutt i lønnen for en sjanse til å bli en helt for norsk fotball og øke omdømmet sitt enda mer.
Det tviler jeg på om de får mye, mye mer penger for å trene et annet landslag eller et større klubblag.

Men det finnes nok mindre navngjetne trenere som kunne tatt over om timingen var riktig. Et tidligere eksempel på det kunne nok vært Bob Bradley. Hadde man hatt bedre timing kunne man nok fått ham som landslagstrener for rundt 10 år siden. Kan sikkert finnes noen ekvivalente navn i dagens marked.
Hva om vi gir Nagelsmann og hans familie gratis reise med hurtigruten resten av livet? Tyskerne elsker hurtigruten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»