Landslaget for herrer

Svar
FranciscoM

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: søn aug 22, 2021 5:02 pm Sørloth er suspendert mot Nederland. Blir garantert med i troppen men er uaktuell til første kamp. Så han kan kalkuleres ut i en eventuell startoppstilling.
Hva tenker dere om det?
Formasjonsendring eller en annen spiller i samme posisjon som det han vanligvis blir brukt i?
Ang Sørloths suspensjon: Det er supert spør du meg. Det tvinger Solbakken til å tenke annerledes og forhåpentligvis skrote den utdaterte 442-formasjonen han forfekter. Forhåpentligvis vil det gå opp et lys for ham under Nederlandkampen. Er han tilbake til gamle synder til neste kamp mister jeg alt håp.

Brukeravatar
Korgutt  
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Norgefoot skrev: søn aug 22, 2021 5:21 pm
Korgutt skrev: søn aug 22, 2021 5:02 pm Sørloth er suspendert mot Nederland. Blir garantert med i troppen men er uaktuell til første kamp. Så han kan kalkuleres ut i en eventuell startoppstilling.
Hva tenker dere om det?
Formasjonsendring eller en annen spiller i samme posisjon som det han vanligvis blir brukt i?
Med tanke på kampen etter Nederland;
I 3421 er det ikke plass til Sørloth. Må da ev komme inn for braut hvis han har en dårlig dag.
I 4411 er det heller ikke plass til han i utgangspunktet. Dog kan han kanskje ta venstre midtbane siden Moi mangler kamptrening. Men han er i utgangspunktet ikke noen venstre midtbanespiller.
I 442 spiller han sammen med Braut på topp, men den formasjonen må Solbakken skrote fortere enn svint. Det gjelder også for Nederlandkampen.
Så jeg ser ikke helt hvor Sørloth passer inn fremover. Kant kan kanskje fungere i mangel på alternativer.
Mitt inntrykk er at landslagstrenere er mer konservative enn menigmann rundt omkring når det er snakk om formasjoner og eventuelle endringer av den. Så jeg er ikke så sikker på at Solbakken deler oppfatningen om det å skrote 4-4-2. Mye lettere for deg å overbevise meg da jeg ser mye av det samme som det du sier.

startelver

Legg inn av startelver »

Er vel mest taktikken til Solbakken som avgjør hvordan det går mot Nederland.

Bør være nok av muligheter for Haaland å komme seg gjennom et nederlandsk forsvar som ikke er av de beste for tiden. Han må bare få servert nok baller.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Spilte FCK 442 da Solbakken ledet dem? Eller er det noe han har lagt seg til etter at han overtok landslaget?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Korgutt skrev: søn aug 22, 2021 5:32 pm
Norgefoot skrev: søn aug 22, 2021 5:21 pm
Korgutt skrev: søn aug 22, 2021 5:02 pm Sørloth er suspendert mot Nederland. Blir garantert med i troppen men er uaktuell til første kamp. Så han kan kalkuleres ut i en eventuell startoppstilling.
Hva tenker dere om det?
Formasjonsendring eller en annen spiller i samme posisjon som det han vanligvis blir brukt i?
Med tanke på kampen etter Nederland;
I 3421 er det ikke plass til Sørloth. Må da ev komme inn for braut hvis han har en dårlig dag.
I 4411 er det heller ikke plass til han i utgangspunktet. Dog kan han kanskje ta venstre midtbane siden Moi mangler kamptrening. Men han er i utgangspunktet ikke noen venstre midtbanespiller.
I 442 spiller han sammen med Braut på topp, men den formasjonen må Solbakken skrote fortere enn svint. Det gjelder også for Nederlandkampen.
Så jeg ser ikke helt hvor Sørloth passer inn fremover. Kant kan kanskje fungere i mangel på alternativer.
Mitt inntrykk er at landslagstrenere er mer konservative enn menigmann rundt omkring når det er snakk om formasjoner og eventuelle endringer av den. Så jeg er ikke så sikker på at Solbakken deler oppfatningen om det å skrote 4-4-2. Mye lettere for deg å overbevise meg da jeg ser mye av det samme som det du sier.
Du har nok rett i det. En stram 442 skal være SS kjennemerke og det er det han kan. Vanskelig for han å gi slipp på det etter et par matcher. Samtidig tror jeg han ser at han kanskje ikke har spillermateriellet til det. Han testet jo ut 3421 mot Hellas.
Men jeg er skeptisk. Å sette Martin som en av to sentrale feks var hodemist og det burde han ha skjønt før han prøvde det.
Så sliter jeg å se hva han vil offensivt. Kanskje er det spillerne som sliter med å utføre det, men det hadde også vært lettere å vurdert hvilken formasjon han burde velge hvis man hadde visst hva han vil offensivt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Armando71 skrev: søn aug 22, 2021 5:40 pm Spilte FCK 442 da Solbakken ledet dem? Eller er det noe han har lagt seg til etter at han overtok landslaget?
Han var ett er hva jeg har forstått en svoren 442tilhenger. Skal ha vært veldig god til den defensive organiseringen med en firer i soneforsvar.
Har hørt han har flekser med formasjonen, men vet ikke hva han brukte i tillegg til 442.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror Solbakken hele tiden har tenkt på det defensive, få satt en forsvarsrekke som fungerer og at Norge skal unngå å lekke inn unødvendige mål. mulig det funker i 4-4-2, men den kreativiteten som skapes på topp kan fort bli skadelidende.

Norges varemerke har jo tidligere vært å sette i gang kjappe angrep , istedenfor all denne balltrillingen, dessverre ser jeg litt for mye Høgmo i det Solbakken prøver på, håper jeg tar feil.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

startelver skrev: søn aug 22, 2021 5:54 pm Tror Solbakken hele tiden har tenkt på det defensive, få satt en forsvarsrekke som fungerer og at Norge skal unngå å lekke inn unødvendige mål. mulig det funker i 4-4-2, men den kreativiteten som skapes på topp kan fort bli skadelidende.

Norges varemerke har jo tidligere vært å sette i gang kjappe angrep , istedenfor all denne balltrillingen, dessverre ser jeg litt for mye Høgmo i det Solbakken prøver på, håper jeg tar feil.
Er nok litt fordi man ikke har noen rød tråd i det offensive ennå. Da blir det mye usikkerhet og mye på tvers

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kan Ceide være en joker i neste landslagstropp?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Taururu skrev: søn aug 22, 2021 9:16 pm Kan Ceide være en joker i neste landslagstropp?
Må jo begynne å nærme seg sterkt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Taururu skrev: søn aug 22, 2021 9:16 pm Kan Ceide være en joker i neste landslagstropp?
I kommende mener du? For tidlig, må prestere jevnere over tid for landslaget, U21 er ganske fint nivå for han nå. Hatt store problemer på siste tredjedel der han må bevise noe over tid for å komme med i en landslagstropp. Ingen han dunker ut av Moi, Hauge, Tokmac, Dønnum. Selv Dennis Johnsen og Sahraoui har jeg foran per dags dato.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: søn aug 22, 2021 9:22 pm
Taururu skrev: søn aug 22, 2021 9:16 pm Kan Ceide være en joker i neste landslagstropp?
I kommende mener du? For tidlig, må prestere jevnere over tid for landslaget, U21 er ganske fint nivå for han nå. Hatt store problemer på siste tredjedel der han må bevise noe over tid for å komme med i en landslagstropp. Ingen han dunker ut av Moi, Hauge, Tokmac, Dønnum. Selv Dennis Johnsen og Sahraoui har jeg foran per dags dato.
Ser gjerne at Sahraoui får prøve seg. Ikke stått noe tilbake for Dønnum som har fått prøve seg. Bør i hovedsak utvikle seg på U21, men tror han kunne vært en gamechanger når vi stanger mot en lavtliggende motstander.
Ceide er for tidlig, han har godt av å spille på U21 en god stund.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

aderyn skrev: søn aug 22, 2021 9:22 pm
Taururu skrev: søn aug 22, 2021 9:16 pm Kan Ceide være en joker i neste landslagstropp?
I kommende mener du? For tidlig, må prestere jevnere over tid for landslaget, U21 er ganske fint nivå for han nå. Hatt store problemer på siste tredjedel der han må bevise noe over tid for å komme med i en landslagstropp. Ingen han dunker ut av Moi, Hauge, Tokmac, Dønnum. Selv Dennis Johnsen og Sahraoui har jeg foran per dags dato.
Både Johnsen og Hauge ser ut til bli høyrekant spillere i sine klubber nå. Spilte Ceide på høyre i dag? Så bare noen få minutter. Pleier vel være på venstre. Uansett ser mer ut som et landslagsemne i spillestilen enn Sahraoui syns jeg da. Med forsettelig spill i serie A, må vel Johnsen være nærme også. Men har sett han minimalt før. Følger han i kveldens kamp.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ikke for å ta helt av etter én strålende kamp, men vil Ståle fortsette med 442 tror jeg Noah Holm hadde komplementert Haaland mye bedre enn Sørloth. Håper Ståle er åpen for tanken i løpet av året slik at vi får låst han til landslaget. Kommer til å bli ødelagt om vi mister ham til danskene.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FranciscoM skrev: søn aug 22, 2021 11:14 pm Ikke for å ta helt av etter én strålende kamp, men vil Ståle fortsette med 442 tror jeg Noah Holm hadde komplementert Haaland mye bedre enn Sørloth. Håper Ståle er åpen for tanken i løpet av året slik at vi får låst han til landslaget. Kommer til å bli ødelagt om vi mister ham til danskene.
Oj. Da er det bare til å ta ut han i morgen. Utenom Braut og Sørloth, er det ikke noen andre som klart utpeker seg nå? King er tvilsom. Strand Larsen spiller lite for tiden. Ellers er det vel bare ES spillere som er kandidater som spisser? Da kan Holm like greit tas ut alt nå.

Update: Velger Norge i følge denne artikkelen: https://www.vg.no/sport/fotball/i/eEzjl ... ge-for-meg
Men her må Ståle vise interesse også.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Hadde vært fint å få bundet både Ceïde og Sahraoui til landslaget selv om jeg helst ser de utvikle seg på U21 det neste året. Ingen av de virker avvisende til Haiti/Marokko selv om det meste taler for Norge i øyeblikket. Det kan dog endre seg fort.

Holm er jeg ikke like bekymret for. Må første bevise at han er god nok i en posisjon hvor vi har bredde som en toppnasjon, og dessuten virker han veldig klar i valget om Norge. Har vokst opp her, gått skole her, har en kultur "hjemme" som er nesten identisk til vår egen - og han har utelukkende spilt for Norge på aldersbestemt nivå.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Fint å få spillere bundet til Norge, men samtidig litt kjedelig å bli bundet til et landslag man kanskje aldri blir god nok for. Samtidig så er det snakk om å endre reglene for hva som skal til for å være bundet til et landslag. Jeg synes det viktigste er at de blir en del av landslagsgruppa på yngre landslag og at NFF holder tett kontakt med dem. Desverre har ikke Smerud den beste historien... Satser på at de kommer inn i en fin gruppe på u21 nå og deltar i u21EM for Norge, det tror jeg vil gjøre mye for å mentalt binde dem til Norge.

Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.

benib

Legg inn av benib »

Når man har så mange kvalitetsspillere som spiller på et relativt høyt nivå synes jeg det blir litt vel risky å ta med formspillere fra eliteserien.

Jeg sier ikke at Holm, Ceide og Sahraoui ikke er spennende spillere, men på nåværende tidspunkt ser jeg ikke helt hva de skal tilføre et norsk landslag som andre ikke kan.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kakebart skrev: man aug 23, 2021 9:07 am Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.
Deler den bekymringen. Marokko er et lag helt på høyde med Norge, om ikke bedre. Større sjanse for VM der.

Haiti er ikke så mye å skryte av, så det må evt være at Emil har et stort ønske om å spille landslagsspill med tvillingbroren, men jeg tviler på at det ønsket overgår VM og EM-sluttspill. Når det er sagt må Ceide heve bunnivået for å bli med i en landslagstropp. Sahraoui bør være høyaktuell.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Zanick skrev: man aug 23, 2021 9:29 am
Kakebart skrev: man aug 23, 2021 9:07 am Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.
Deler den bekymringen. Marokko er et lag helt på høyde med Norge, om ikke bedre. Større sjanse for VM der.

Haiti er ikke så mye å skryte av, så det må evt være at Emil har et stort ønske om å spille landslagsspill med tvillingbroren, men jeg tviler på at det ønsket overgår VM og EM-sluttspill. Når det er sagt må Ceide heve bunnivået for å bli med i en landslagstropp. Sahraoui bør være høyaktuell.
Haiti er derimot et landslag han kan spille for med broren sin om utviklinga ikke går riktig retning. Litt meningsløst å ta fra han den muligheten med å binde han før han egentlig er god nok.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: man aug 23, 2021 9:07 am Fint å få spillere bundet til Norge, men samtidig litt kjedelig å bli bundet til et landslag man kanskje aldri blir god nok for. Samtidig så er det snakk om å endre reglene for hva som skal til for å være bundet til et landslag. Jeg synes det viktigste er at de blir en del av landslagsgruppa på yngre landslag og at NFF holder tett kontakt med dem. Desverre har ikke Smerud den beste historien... Satser på at de kommer inn i en fin gruppe på u21 nå og deltar i u21EM for Norge, det tror jeg vil gjøre mye for å mentalt binde dem til Norge.

Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.
Er ikke de reglene allerede endret? I hht reglene fra 2020 kan spillere spille inntil 3 A landslagskamper før fylte 21 år og fortsatt bytte landslag, så lenge ingen av kampene er i et EM eller VM sluttspill.
https://www.bbc.com/sport/football/54211943

lund

Legg inn av lund »

Det er ikke mer enn en uke siden Mjøndalen-kampen. Spillere som Ceide må rett og slett levere mer stabilt før de er aktuelle for landslagstroppen (i alle fall spilletid).

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: man aug 23, 2021 10:03 am
Kakebart skrev: man aug 23, 2021 9:07 am Fint å få spillere bundet til Norge, men samtidig litt kjedelig å bli bundet til et landslag man kanskje aldri blir god nok for. Samtidig så er det snakk om å endre reglene for hva som skal til for å være bundet til et landslag. Jeg synes det viktigste er at de blir en del av landslagsgruppa på yngre landslag og at NFF holder tett kontakt med dem. Desverre har ikke Smerud den beste historien... Satser på at de kommer inn i en fin gruppe på u21 nå og deltar i u21EM for Norge, det tror jeg vil gjøre mye for å mentalt binde dem til Norge.

Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.
Er ikke de reglene allerede endret? I hht reglene fra 2020 kan spillere spille inntil 3 A landslagskamper før fylte 21 år og fortsatt bytte landslag, så lenge ingen av kampene er i et EM eller VM sluttspill.
https://www.bbc.com/sport/football/54211943
Du har nok helt rett, ja. Så da må de være med på mer enn én samling for å bli bundet selv om de får innhopp i alle kampene. Da er det nok bedre at de får spille med u21, og heller blir flytta opp når de har overbevist der.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vanskelig for Marokko å matche "kamphverdagen" man har i europeisk landslagsfotball, det har vel Sahraoui uttalt også. Norge må tenke på Norge, så får det være opp til spillerne selv om de ønsker å binde seg til landslaget tidlig.

Synes ikke vi har så vanvittig mange i de aktuelle posisjonene til Sahraoui som gjør det godt i utlandet. Dønnum synes jeg fortjener en plass, Hauge bør nok være med - Ødegaard bankers. Dæhli? Hvem andre?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: man aug 23, 2021 10:22 am Vanskelig for Marokko å matche "kamphverdagen" man har i europeisk landslagsfotball, det har vel Sahraoui uttalt også. Norge må tenke på Norge, så får det være opp til spillerne selv om de ønsker å binde seg til landslaget tidlig.

Synes ikke vi har så vanvittig mange i de aktuelle posisjonene til Sahraoui som gjør det godt i utlandet. Dønnum synes jeg fortjener en plass, Hauge bør nok være med - Ødegaard bankers. Dæhli? Hvem andre?
Moi er vel den som har blitt brukt mest i posisjonen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Når kommer troppen?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Zanick skrev: man aug 23, 2021 11:05 am Når kommer troppen?
kl 12 i morgen

https://www.fotball.no/landslag/norge-a ... ken-12.00/

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: man aug 23, 2021 10:18 am
mogandisu skrev: man aug 23, 2021 10:03 am
Kakebart skrev: man aug 23, 2021 9:07 am Fint å få spillere bundet til Norge, men samtidig litt kjedelig å bli bundet til et landslag man kanskje aldri blir god nok for. Samtidig så er det snakk om å endre reglene for hva som skal til for å være bundet til et landslag. Jeg synes det viktigste er at de blir en del av landslagsgruppa på yngre landslag og at NFF holder tett kontakt med dem. Desverre har ikke Smerud den beste historien... Satser på at de kommer inn i en fin gruppe på u21 nå og deltar i u21EM for Norge, det tror jeg vil gjøre mye for å mentalt binde dem til Norge.

Jeg er mest bekymra for Sahraoui som aldri har spilt med norsk drakt.
Er ikke de reglene allerede endret? I hht reglene fra 2020 kan spillere spille inntil 3 A landslagskamper før fylte 21 år og fortsatt bytte landslag, så lenge ingen av kampene er i et EM eller VM sluttspill.
https://www.bbc.com/sport/football/54211943
Du har nok helt rett, ja. Så da må de være med på mer enn én samling for å bli bundet selv om de får innhopp i alle kampene. Da er det nok bedre at de får spille med u21, og heller blir flytta opp når de har overbevist der.
Tror det beste er at de får være med U21 en liten stund til. Osame har vel ikke enda faktisk spilt en norsk U-landskamp, og kun vært med på treningssamlinger? Men han er nok veldig aktuell for A fra neste år vil jeg tro.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dewaz skrev: man aug 23, 2021 10:22 am Vanskelig for Marokko å matche "kamphverdagen" man har i europeisk landslagsfotball, det har vel Sahraoui uttalt også. Norge må tenke på Norge, så får det være opp til spillerne selv om de ønsker å binde seg til landslaget tidlig.

Synes ikke vi har så vanvittig mange i de aktuelle posisjonene til Sahraoui som gjør det godt i utlandet. Dønnum synes jeg fortjener en plass, Hauge bør nok være med - Ødegaard bankers. Dæhli? Hvem andre?
Pleier å være forsiktig med å ville ha inn unge spillere uten U21erfaring på A, men kan faktisk godt tenke meg å se Sahraoui i troppen denne gangen. Har noen egenskaper få har i form av en mot en-ferdigheter og veldig god på små flater. Det kan være bra å sette inn hvis vi kommer under mot Nederland og stanger mot et tett forsvar eller mot Latvia hvis det står uavgjort ut i andre omgang.

Brukeravatar
Korgutt  
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Gjenstående kamper i Norge sin gruppe.

Fredag 8.oktober
Gibraltar vs Montenegro
Latvia vs Nederland
Tyrkia vs Norge

Mandag 11.oktober
Latvia vs Tyrkia
Nederland vs Gibraltar
Norge vs Montenegro

Lørdag 13.november
Norge vs Latvia
Tyrkia vs Gibraltar
Montenegro vs Nederland

Tirsdag16.november
Nederland vs Norge
Gibraltar vs Latvia
Montenegro vs Tyrkia

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»