Er MIFF upolitisk?

Svar
Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Re: Er MIFF upolitisk?

Legg inn av Crynix »

Noen skrev: lør sep 18, 2021 2:19 pm OK, om jeg antok dårlige intensjoner hos enkelte israelmotstandere over, så beklager jeg det. Jeg tror egentlig at folk har de beste intensjoner når de kritiserer Israel. Det jeg mener er at man kan bli litt enøyd i så betente saker noen ganger, og om det pågår over noe tid kan man fort havne i selskap med folk som ikke har like edle intensjoner. Så det gjelder å bruke innsiden av hodet også.
Ka9nen skrev: lør sep 18, 2021 2:28 pmMan bør vel dokumentere dypt alvorlige anklager som:

"MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet"

Eller er det fritt frem for å finne på slikt mot alt og alle man ikke liker eller er politisk uenige med her på fridiskusjon.no? Jeg klikker meg inn på miff.no nå og uansett hva man mener om det som legges ut der så står det ingenting om noen konspirasjonsteoerier, muslimhat, Hitling, støtte til SIAN eller noe sånt helst av det TS påstår. Det er fri fantasi.

TS har blitt spurt om å dokumentere dette, men verken han eller vennene har evnet å dokumentere noe som helst. Så alvorlige anklager bør selvsagt dokumenteres uoppfordret.
Påstander skal alltid dokumenteres. Det gjelder både den ene og den andre veien, som jeg skrev tidligere. Grunnen til at innleggene får stå (enn så lenge) er fordi vi ønsker at de involverte brukerne skal få tid til å se det, og ha anledning til å dokumentere påstandene de kommer med. Jeg har en mistanke om at det blir tatt litt mer alvorlig når det kommer fra en moderator, uten at jeg eller andre moderatorer bevisst bruker dette virkemiddelet unødvendig. Som et lite sidespor her, hvor ofte opplever dere å se moderatorer skrive med rød tekst? ;) Blir ikke påstander dokumentert må vi ta grep, men som vi har gjentatt flere ganger ønsker vi ikke fin-moderere. Det skal være takhøyde her, og da gjelder det at både brukere og moderatorer spiller på lag for å skape et trivelig debattklima.

Så vil jeg også understreke at jeg ikke har deltatt i denne tråden, og har knapt skrevet ett innlegg i Midtøsten-forumet generelt, samt at alle rapporter blir behandlet i fellesskap innad i modteamet. Om det er undertegnede eller andre moderatorer som tar grepene er temmelig "tilfeldig" utover at vi forsøker å unngå at moderatorer som er aktivt innblandet i debatter også må påta seg oppgaven som budbringer på vegne av modteamet i den aktuelle diskusjonen.

Utover dette ønsker vi på generelt grunnlag ikke å kommentere enkeltinnlegg.

Noen

Legg inn av Noen »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 3:45 pm Påstander skal alltid dokumenteres.
Det blir for snevert.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Noen skrev: lør sep 18, 2021 3:50 pm
Crynix skrev: lør sep 18, 2021 3:45 pm Påstander skal alltid dokumenteres.
Det blir for snevert.
Tar kritikk for svak formulering her.

Påstander skal begrunnes/underbygges.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 3:45 pm
Påstander skal alltid dokumenteres.
Påstander kan ikke alltid dokumenteres. Om jeg kommer med en påstand om at Jonas Gahr Støre blir en veldig god statsminister så kan jeg ikke dokumentere det, men jeg kan jo prøve å begrunne det f.eks med at han sier veldig mye fornuftig. Om han faktisk blir en god statsminister vet ingen før om 4 år.

Om jeg dog kommer med anklager om at palestinakomiteen er konspirasjonsteoretikere, poster masse jødehat, har koblinger til nynazister eller ekstrem-venstre organisasjoner så må man vanligvis dokumentere slikt.
Sist redigert av Ka9nen den lør sep 18, 2021 4:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 3:45 pm
Påstander skal alltid dokumenteres. Det gjelder både den ene og den andre veien, som jeg skrev tidligere. Grunnen til at innleggene får stå (enn så lenge) er fordi vi ønsker at de involverte brukerne skal få tid til å se det, og ha anledning til å dokumentere påstandene de kommer med. Jeg har en mistanke om at det blir tatt litt mer alvorlig når det kommer fra en moderator, uten at jeg eller andre moderatorer bevisst bruker dette virkemiddelet unødvendig. Som et lite sidespor her, hvor ofte opplever dere å se moderatorer skrive med rød tekst? ;) Blir ikke påstander dokumentert må vi ta grep, men som vi har gjentatt flere ganger ønsker vi ikke fin-moderere. Det skal være takhøyde her, og da gjelder det at både brukere og moderatorer spiller på lag for å skape et trivelig debattklima.
Så bra! Da venter jeg spent på den dokumentasjonen 8-)

Nei, jeg synes modereringen stort sett er veldig god her inne. Så jeg har ikke noe å klage på sånn sett, det er sjeldent jeg ser den røde teksten og det er jo bra. Da går debatten stort sett fritt

aicat

Legg inn av aicat »

Crynix skrev: lør sep 18, 2021 3:45 pm
Noen skrev: lør sep 18, 2021 2:19 pm OK, om jeg antok dårlige intensjoner hos enkelte israelmotstandere over, så beklager jeg det. Jeg tror egentlig at folk har de beste intensjoner når de kritiserer Israel. Det jeg mener er at man kan bli litt enøyd i så betente saker noen ganger, og om det pågår over noe tid kan man fort havne i selskap med folk som ikke har like edle intensjoner. Så det gjelder å bruke innsiden av hodet også.
Ka9nen skrev: lør sep 18, 2021 2:28 pmMan bør vel dokumentere dypt alvorlige anklager som:

"MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet"

Eller er det fritt frem for å finne på slikt mot alt og alle man ikke liker eller er politisk uenige med her på fridiskusjon.no? Jeg klikker meg inn på miff.no nå og uansett hva man mener om det som legges ut der så står det ingenting om noen konspirasjonsteoerier, muslimhat, Hitling, støtte til SIAN eller noe sånt helst av det TS påstår. Det er fri fantasi.

TS har blitt spurt om å dokumentere dette, men verken han eller vennene har evnet å dokumentere noe som helst. Så alvorlige anklager bør selvsagt dokumenteres uoppfordret.
Påstander skal alltid dokumenteres. Det gjelder både den ene og den andre veien, som jeg skrev tidligere. Grunnen til at innleggene får stå (enn så lenge) er fordi vi ønsker at de involverte brukerne skal få tid til å se det, og ha anledning til å dokumentere påstandene de kommer med. Jeg har en mistanke om at det blir tatt litt mer alvorlig når det kommer fra en moderator, uten at jeg eller andre moderatorer bevisst bruker dette virkemiddelet unødvendig. Som et lite sidespor her, hvor ofte opplever dere å se moderatorer skrive med rød tekst? ;) Blir ikke påstander dokumentert må vi ta grep, men som vi har gjentatt flere ganger ønsker vi ikke fin-moderere. Det skal være takhøyde her, og da gjelder det at både brukere og moderatorer spiller på lag for å skape et trivelig debattklima.

Så vil jeg også understreke at jeg ikke har deltatt i denne tråden, og har knapt skrevet ett innlegg i Midtøsten-forumet generelt, samt at alle rapporter blir behandlet i fellesskap innad i modteamet. Om det er undertegnede eller andre moderatorer som tar grepene er temmelig "tilfeldig" utover at vi forsøker å unngå at moderatorer som er aktivt innblandet i debatter også må påta seg oppgaven som budbringer på vegne av modteamet i den aktuelle diskusjonen.

Utover dette ønsker vi på generelt grunnlag ikke å kommentere enkeltinnlegg.
Det er vel ikke lett å "dokumentere" egne meninger? Den meningen jeg etter flere års diskusjon med ledere og medlemmer i MIFF, samt å ha registrert de gjentatte angrepene på norsk venstreside (AP, LO..etc.), og bl.a. norske biskoper og norske kirkeledere generelt og blitt karakterisert som "gammelkommunister", antisemitter, Hamas-apologeter og mye annet av nettopp medlemmer i MIFF - har vel ikke endret det syn at MIFF har plassert seg selv langt ute på høyre flanke? Men kanskje alle disse angrepene på "venstresiden" har gått enkelte her hus forbi?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

aicat skrev: man sep 20, 2021 3:27 pm Det er vel ikke lett å "dokumentere" egne meninger? Den meningen jeg etter flere års diskusjon med ledere og medlemmer i MIFF, samt å ha registrert de gjentatte angrepene på norsk venstreside (AP, LO..etc.), og bl.a. norske biskoper og norske kirkeledere generelt og blitt karakterisert som "gammelkommunister", antisemitter, Hamas-apologeter og mye annet av nettopp medlemmer i MIFF - har vel ikke endret det syn at MIFF har plassert seg selv langt ute på høyre flanke? Men kanskje alle disse angrepene på "venstresiden" har gått enkelte her hus forbi?
Nei, det er derfor jeg i et senere innlegg korrigerte fra "dokumentere" til "begrunne/underbygge" påstander/meninger.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aicat skrev: man sep 20, 2021 3:27 pm

Det er vel ikke lett å "dokumentere" egne meninger? Den meningen jeg etter flere års diskusjon med ledere og medlemmer i MIFF, samt å ha registrert de gjentatte angrepene på norsk venstreside (AP, LO..etc.), og bl.a. norske biskoper og norske kirkeledere generelt og blitt karakterisert som "gammelkommunister", antisemitter, Hamas-apologeter og mye annet av nettopp medlemmer i MIFF - har vel ikke endret det syn at MIFF har plassert seg selv langt ute på høyre flanke? Men kanskje alle disse angrepene på "venstresiden" har gått enkelte her hus forbi?
Det bør vel være lett å dokumentere grove anklager du kom med.

"MIFF har plassert seg langt ute på høyre fløy sammen med ekstremistiske organisasjoner som Sian, Resett, HRS – ammen med innvandrerfiendtlige organisasjoner og politiske partier som Frp og Demokratene.?
Når vi leser hva som skrives på MIFF sine nettsider flommer det der foremlig over av konspirasjonstanker, muslimhat / islamofobi, Hitling og hatefulle innlegg mot hele venstresiden her i landet"

Alt dette bør jo enkelt kunne dokumenteres med en rekke eksempler på artikler fra disse nettsidene som består av dette. Jeg har dog vært inne og sett og jeg ser ingenting som er i nærheten engang.

Så bortforklarer du at du ikke klarer å dokumentere dissee anklagene dine om "muslimhat" og mye annet fordi det er "din mening" bare at det er muslimhat? Lol :lol:
Sist redigert av Ka9nen den tir sep 21, 2021 2:18 am, redigert 4 ganger totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Crynix skrev: man sep 20, 2021 9:00 pm
Nei, det er derfor jeg i et senere innlegg korrigerte fra "dokumentere" til "begrunne/underbygge" påstander/meninger.
Så dersom det er "min mening" at diverse organisasjoner eller partier jeg ikke liker "flommer over av jødehat" (TS påstår muslimhat) så trenger jeg ikke dokumentere den type anklager her på fridiskusjon.no? "Palestinakomiteen driver med jødehat" "Rødt er jødehatere" er innenfor bare jeg skriver "fordi jeg mener det". Jaja. Nå har han riktignok heller ikke begrunnet eller underbygget anklagen sin heller da, så poenget ditt står vel på en måte likevel.

Trådstarter kom jo også med en grov anklage mot FrP og satte dem i samme bås som mikropartiet Demokratene...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»