VM-kvalifisering for kvinner 2023 i Australia og New Zealand

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: VM-kvalifisering for kvinner 2023 i Australia og New Zealand

Legg inn av Korgutt »

One Tree Hill go skrev: tir nov 30, 2021 6:00 pm Kampen er utsatt ja til i morgen, med stillingen 9-0 til Norge grunnet tåke i Armenia.
Du må tidlig opp for å få med de siste 20 minuttene.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Det ble med et straffemål i dag, og dermed 10-0 til Norge. Skal være ærlig å innrømme at oddspillet mitt nok ble reddet av tåken.,spilte på at det ville bli mindre enn 12 mål.

Det litt kjedelige er at det avgjøres på målforskjell for der sliter vi mot Belgia. Hadde det vært innbyrdes ville det jo bli avgjort etter seier mot Polen hjemme. Da kunne vi dra til Belgia vitende om at selv tremålstap er greit. Nå ryker førsteplassen mest sannsynlig med tap der.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

sexxes skrev: ons des 01, 2021 8:56 am Det ble med et straffemål i dag, og dermed 10-0 til Norge. Skal være ærlig å innrømme at oddspillet mitt nok ble reddet av tåken.,spilte på at det ville bli mindre enn 12 mål.

Det litt kjedelige er at det avgjøres på målforskjell for der sliter vi mot Belgia. Hadde det vært innbyrdes ville det jo bli avgjort etter seier mot Polen hjemme. Da kunne vi dra til Belgia vitende om at selv tremålstap er greit. Nå ryker førsteplassen mest sannsynlig med tap der.
Etter å lett litt skal det være innbyrdes som teller allikevel, og da er man nærmest klare for VM uansett.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nok en 10-0 seier for Norge mot Armenia:

Da fikk vi endelig spilt ferdig kampen fra tirsdag i går etter at den ble stoppet pga. tjukk tåke på tirsdag på stilingen 9-0 til Norge mot Armenia:
Armenia (0) vs Norge (10)

Til pause: 0-3 til Norge
Mål Norge: Elisabeth Terland 31 min
Elisabeth Terland 34 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 43 min
Frida Leonhardsen Maanum 47 min
Guro Reiten 51 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 56 min
Anja Sønstevold 59 min
Guro Bergsvand 64 min
Celin Bizet Ildhusøy 69 min
Ingrid Syrstad Engen (straffe) 81 min

Det ble en ganske so grei 10-0 seier til Norge i bortekampen mot Armenia også, og dermed 20-0 på 2 kamper mot Armenia i kvalifiseringen, kampen som startet på tirsdag 30/11-21 ble ikke avsluttet før i går onsdag 01/12-21 pga. tjukk tåke i Armenia, det var så tjukk tåke at ingen så noen ting, og dommerne sammen med UEFA bestemte å stoppe kampen for å fortsette en annen dag, og tidlig på morgenen i går ble kampen endelig spilt ferdig. Og det ble altså 10-0 til Norge, det startet etter 31 minutters spill da scoret : Elisabeth Terland til 1-0, 3 minutter senere øker Norge og : Elisabeth Terland til 2-0 2 minutter før ordinærtid i første omgang scoret også Lisa-Mare Karlseng Utland sitt første mål for kampen til 3-0 til Norge, ut i andre omgang legger Frida Leonhardsen Maanum på til 4-0 til Norge etter 47 minutters spill, før Guro Reiten sender Norge opp i 5-0 etter 51 minutters spill, Lisa-Mare Karlseng Utland øker og setter inn 6-0 etter 56 minutters spill, 3 minutter senere setter Anja Sønstevold inn Norges sjuende mål for dagen, 5 minutter etter det står det 8-0 på tavlen til Norge etter at Guro Bergsvand scorer et mål, det siste målet som blir scoret før kampen blir stoppet og resten av kampen utsatt til dagen etter på ble scoret av debutant Celin Bizet Ildhusøy etter 69 minutters spill da sto det 9-0 på tavlen, morgenen etter, altså i går onsdag 01/12-21 fortsatte kampen i fint solskinn kom det enda en scoring denne gangen på straffespark fra Ingrid Syrstad Engen etter 81 minutters spill, flere mål blir det ikke.
Det ble spilt 2 andre kamper i Norges gruppe på tirsdag og i motsetning til Norges kamp ble de 2 kampen ferdig spilt på tirsdag, de 2 kampene var følgende:
Kosovo (1) vs Albania (1)
Belgia (4) vs Polen (0)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rugile Rulyte fikk sin landslagsdebut i tåkekampen i Armenia.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er Norges tropp til Algarve Cup:
Cecilie Hauståker Fiskerstrand LSK Kvinner
Aurora Mikalsen Brann
Sunniva Skoglund Stabæk Fotball
Maria Thorisdottir Manchester United
Anja Sønstevold FC Inter Milan
Guro Bergsvand Brann
Emilie Bragstad Rosenborg
Tuva Hansen Brann
Synne Skinnes Hansen Rosenborg
Julie Blakstad Manchester City Women FC
Vilde Bøe Risa Manchester United Women FC
Ingrid Syrstad Engen FC Barcelona
Amalie Vevle Eikeland Reading Women FC
Frida Leonhardsen Maanum Arsenal Women FC
Lisa Fjeldstad Naalsund Brann
Elisabeth Terland Brann
Vilde Hasund Hammarby IF
Emilie Bosshard Haavi AS Roma
Caroline Graham Hansen FC Barcelona
Guro Reiten Chelsea FC
Johanne Fridlund Lazio Women 2015 A.R.L.
Celin Bizet Ildhusøy Paris St Germain FC
Karina Sævik Avaldsnes Allianseidrettslag Toppfotball
Elise Hove Thorsnes Vålerenga Fotball

De reiser i morgen og kampene spilles slik:
16. februar klokken 19.30 (norsk tid): Portugal - Norge
20. februar klokken 12.00 (norsk tid): Italia - Norge
23. februar: Plasseringskamp

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

En fin kronikk som stiller spørsmål om hvorfor Martin Sjögren fortsatt er landslagssjef.
https://www.nfkvinner.no/2022/02/en-skr ... GW9I8FqNwI

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ny VM-kvalifisering for Norge mot Kosovo og Polen:
Det er altså klart for en ny runde med VM-kvalifisering for det norske landslaget og i den første kampen av de to kampene som spilles denne runden møter Norge Kosovo:
Norge vs Kosovo
Sted: Release Arena (Sandefjord)
Dag: torsdag
Dato: 07:04-22
Klokkeslett: 18:00
Kanal: NRK 1, NRK 2 og nrk.no

Værmelding for kampen mellom Norge og Kosovo finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandefjord

Det er altså kart for nok en kamp i VM-kvalifiseringen og det er Release Arena i Sandefjord som er kamparenaen for kampen. En viktig brikke for Norge er at Ada Hegerberg endelig er tilbake igjen etter 5 år borte fra landslaget. Det tror jeg fort kan bli en av de viktigste brikkene for Norge. Så tror jeg det kan bli en morsom og fin kamp, sett med norske øyn, for jeg tror nok at Norge både skal og bør vinne denne kampen.

Oddsen for kampen mellom Norge og Kosovo finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ikke at Kosovo er noen stor målestokk, men Ada scoret altså hattrick i comebacket. Hun er en enormt viktig brikke å få på plass med tanke på EM i sommer.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ny seier for Norge i VM-Kvalifiseringen:
Da er nok en kamp i VM-kvalifiseringen for Norge over, og det ble storseier for Norge mot Kosovo:
Norge (5) vs Kosovo (1)
Mål Norge: Ada Martine Stolsmo Hegerberg 21 min
Ada Martine Stolsmo Hegerberg 23 min
Frida Leonhardsen Maanum 31 min
Ada Martine Stolsmo Hegerberg 60 min
Celin Bizet Ildhusøy 84 min

Mål Kosovo: Ereleta Memeti 55 min


Det ble altså storseier for Norge i comebacket til Ada Martine Stolsmo Hegerberg etter 5 år borte fra landslaget, Og det er selvsagt Ada Martine Stolsmo Hegerberg som starter målshowet til Norge, hun sender Norge opp i 1-0 etter 21 minutters spill, før Ada Martine Stolsmo Hegerberg øker ledelsen til 2-0 med sin andre skåring for dagen, før Frida Leonhardsen Maanum setter inn 3-0 etter 31 minutters spill, men etter hvilen kommer Kosovo litt og får redusert etter 55 minutter spilt ved Ereleta Memeti, men 5 munutter senere er hattricket til Ada Martine Stolsmo Hegerberg et faktum når hun setter in 4-1 til Norge, Celin Bizet Ildhusøy får avslutte det hele til 5-1 til Norge etter 84 spilte minutter.
Det ble spilt 2 kamper til i Norges gruppe slik endte de:
Albania (0) vs Belgia (5)
Polen (12) vs Armenia (0)
Det var ingen tvil om at Belgia skulle vinne mot Albania, men Polen slår til med hele 12-0 mot Armenia. Norge møter Polen på Ullevaal på tirsdag 12/04-22.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ny kamp i VM-Kvalifiseringen:
Solid seier mot Kosovo i Ada Martine Stolsmo Hegerberg comeback for norge, nå venter Polen på Ullevaal:
Norge vs Polen
Sted: Ullevaal stadion
Dag: tirsdag
Dato: 12/04-22
Klokkeslett: 19::00
Kanal: NRK 2/NRK og nrk.no

Værmelding for kampen mellom Norge og polen finner dere her:

Det er altså Polen som kommer på besøk til Ullevaal, etter å ha vunnet hele 12-0 mot Armenia i forrige kamp, mens Norge vant 5-1 mot Kosovo. Dette blir den andre kampen til Ada Martine Stolsmo Hegerberg etter at hun er tilbake på landslaget til Norge etter 5 år.

De 2 siste oppgjørene mellom Norge og Polen ser slik ut:
Algarve Cup 2019:
Polen (0) vs Norge (3)
VM-Kvalifiseringen 2022 (for VM 2023):
Polen (0) vs Norge (0)



Norges 5 siste kamper:
Armenia (0) vs Norge (10)
Norge (0) vs Portugal (2)
Italia (2) vs Norge (1)
Portugal (0) vs Norge (2)
Norge (5) vs Kosovo (1)



Polens 5 siste kamper:
Polen (2) vs Albania (0)
Kosovo (1) vs Polen (2)
Belgia (4) vs Polen (0)
Polen (12) vs Armenia (0)

Oddsen for kampen mellom Norge og Polen ser slik ut:
H: 1.20
U: 5.80
B: 9.20

Ingen tvil om at hjemmelaget Norge er favoritter også ifølge oddsen og jeg tror nok også at Norge vil komme til å vinne denne kampen, men som alltid så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: man apr 11, 2022 2:38 pm Ny kamp i VM-Kvalifiseringen:
Solid seier mot Kosovo i Ada Martine Stolsmo Hegerberg comeback for norge, nå venter Polen på Ullevaal:
Norge vs Polen
Sted: Ullevaal stadion
Dag: tirsdag
Dato: 12/04-22
Klokkeslett: 19::00
Kanal: NRK 2/NRK og nrk.no

Værmelding for kampen mellom Norge og polen finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion

Det er altså Polen som kommer på besøk til Ullevaal, etter å ha vunnet hele 12-0 mot Armenia i forrige kamp, mens Norge vant 5-1 mot Kosovo. Dette blir den andre kampen til Ada Martine Stolsmo Hegerberg etter at hun er tilbake på landslaget til Norge etter 5 år.

De 2 siste oppgjørene mellom Norge og Polen ser slik ut:
Algarve Cup 2019:
Polen (0) vs Norge (3)
VM-Kvalifiseringen 2022 (for VM 2023):
Polen (0) vs Norge (0)



Norges 5 siste kamper:
Armenia (0) vs Norge (10)
Norge (0) vs Portugal (2)
Italia (2) vs Norge (1)
Portugal (0) vs Norge (2)
Norge (5) vs Kosovo (1)



Polens 5 siste kamper:
Polen (2) vs Albania (0)
Kosovo (1) vs Polen (2)
Belgia (4) vs Polen (0)
Polen (12) vs Armenia (0)

Oddsen for kampen mellom Norge og Polen ser slik ut:
H: 1.20
U: 5.80
B: 9.20

Ingen tvil om at hjemmelaget Norge er favoritter også ifølge oddsen og jeg tror nok også at Norge vil komme til å vinne denne kampen, men som alltid så skal kampen spilles først også da.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Serbia-Tyskland 3-2 var vel en liten skrell. Neppe mye å si for tyskerne, men med poeng hadde de alt vært klare for VM. Serbia med tak på andreplassen. Avgjørende kamp mot Portugal i september.

TWU

Legg inn av TWU »

Siden ikke kommentatorene tør å si det: forsvarsspillet til Norge er begredelig passivt til tider. Trekker seg fra dueller og er tilskuere når polakkene angriper.

Fremover er det langt bedre

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Forsvaret er begredelig, og bare en Mjelde i kampform kan få orden på det. Heldigvis har vi en bra keepertrio!
Sverige-Irland 0-1 til pause, og irrene kan forsvare seg.

TWU

Legg inn av TWU »

sexxes skrev: tir apr 12, 2022 7:39 pm Forsvaret er begredelig, og bare en Mjelde i kampform kan få orden på det. Heldigvis har vi en bra keepertrio!
Sverige-Irland 0-1 til pause, og irrene kan forsvare seg.
Ryker rett ut i gruppespillet i sommer om de ikke skjerper seg, men svensken bak roret virker jo ikke å ha mye pondus akkurat.

God angrepsduo, Reiten og Naalsund. Sævik og Eikeland vil mye men evner ikke slå presise innlegg. Forsvaret skaper potensielle sjanser imot et titalls ganger når de er fire mot en. Skal ikke være mulig.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Å ryke rett ut i gruppespillet tror jeg faktisk vi skal slite veldig med.
Østerrike er ranket rett bak Belgia, mens Nord Irland er langt bak Polen

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Der kom den svenske utligningen drøye ti før slutt, og VM-klare med dette resultatet.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Og der skulle vel Fiskerstrand blitt sendt i dusjen.

TWU

Legg inn av TWU »

Hvorfor henter man ikke inn herredommere når det åpenbart ikke er nok kompetente damedommere? Nok en total forsvarssvikt, og av en eller annen utrolig grunn ikke rødt kort imot

TWU

Legg inn av TWU »

Norge lunter tilbake og de kontrer inn redusering.

MrPets

Legg inn av MrPets »

For et forsvarsspill

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

MrPets skrev: tir apr 12, 2022 8:15 pm For et forsvarsspill
Graham Hansen er vel en av tre som jobber hjem der, og hun er jo ikke forsvarsspiller.

MrPets

Legg inn av MrPets »

sexxes skrev: tir apr 12, 2022 8:17 pm
MrPets skrev: tir apr 12, 2022 8:15 pm For et forsvarsspill
Graham Hansen er vel en av tre som jobber hjem der, og hun er jo ikke forsvarsspiller.

Sant.

Håpløst å få en sånn kontring mot etter eget hjørnespark.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Offensivt er det veldig mye spill på førstebevegelse, enkelt å ta ut for polakkene

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Her var det tråd ja. Deilig kamp da.

TWU

Legg inn av TWU »

Thorisdottir har gjennom hele kampen vært ekstremt opptatt av å bryte foran polakkene, og bryter gjerne ut av forsvarslinjen. Hun bommer stort sett hver gang, som har resultert i flere nesten-sjanser.

Målet skal jeg ikke belaste på forsvaret som sådan, svikter over hele laget.

Polske forsvaret er ikke noe bedre, skal sies.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sverige-Irland ender 1-1, men svenskene sikrer VM- plass.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

TWU skrev: tir apr 12, 2022 8:11 pm Hvorfor henter man ikke inn herredommere når det åpenbart ikke er nok kompetente damedommere?
Det får man ikke lov til. Da blir fortballpresidenten rasandes.

SKubrick

Legg inn av SKubrick »

sexxes skrev: tir apr 12, 2022 8:11 pm Og der skulle vel Fiskerstrand blitt sendt i dusjen.
Klart frispark, men er litt usikker på det røde. Ballen var på god vei vekk fra målet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»