VM-kvalifisering for kvinner 2023 i Australia og New Zealand

Svar
One Tree Hill go

VM-kvalifisering for kvinner 2023 i Australia og New Zealand

Legg inn av One Tree Hill go »

Nærmer seg VM-kvalifisering:
Det er altså klart for Norges første kamp i kvalifiseringen til VM og det er Armenia som er motstander:
Norge vs Armenia
Sted: Ullevaal stadion
Tunerenig: Kvalifisering til VM
Kamp: 1
Dato: 16/09-21
Dag: torsdag
Klokkeslett: 18:00
Kanal: NRK 1, NRK 2 og nrk.no


Værmelding for kampen mellom Norge og Armenia finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion


Det er altså Norge som er hjemmelag når VM-kvalifiseringen begynner og det er Armenia som er motstander, dette bør i utgangspunktet være en relativt enkel oppgave for Norge, men kampen skal spilles først så.
Norges 5 siste kamper ser slik ut:
Belgia (0) vs Norge (2)
Tyskland (3) vs Norge (1)
Sverige (1) vs Norge (0)
Nederland (7) vs Norge (0)



Armenias 5 siste kamper ser slik ut:
Armenia (0) vs Tsjekkia (2)
Armenia (0) vs Litauen (1)
Armenia (1) vs Litauen (1)
Armenia (2) vs Libanon (0)
Armenia (0 vs (Kasakhstan (3)


Her er alle lagene/nasjonene som er i gruppe F:
Albania
Armenia
Belgia
Kosovo
Norge
Polen

I tillegg til Norge og Armenia, møttes også Danmark og Malta, Tyrkia og Portugal, Færøyene og Spania og I Norges gruppe også Albania og Kosovo i morgen torsdag.


Oddsen for Norge vs Armenia finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Solid seier og god start for Norge:
Da er den første kvalifiseringskampen unnagjort for Norge og en bedre start kunne de neppe ha fått, her er etter kamprapporten for Norge og Armenia:
Norge (10) vs Armenia (0)

Mål Norge: Guro Bergsvand 10 min
Caroline Graham Hansen (straffespark) 28 min
Karina Sævik 38 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 47 min
Julie Blakstad 62 min
Caroline Graham Hansen 78 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 79 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 87 min
Elisabeth Terland 90 min
Caroline Graham Hansen 90 min



Det ble utklassing av Norge mot Armenia, men det skulle jo også bare mangle, det kan selvsagt diskuteres om straffesparket er korrekt dømt eller ikke, men 10-0 blir det til Norge uansett. Norges neste kamp er borte mot Kosovotirsdag, mens Armenias neste kamp er hjemme i Armenia mot Polen. Det ble spilt en annen kamp i Norges gruppe i går nemlig mellom Albania og Kosovo det endte 1-1. Den siste kampen i første kamp i gruppespillet i gruppen til Norge, er Polen mot Belgia som møttes i kveld.

Slik ser tabellen ut før Polen og Belgia har spilt (kun med poeng):
1.Norge 3 poeng
2.Albania 1 poeng
3.Kosovo 1 poeng
4.Belgia 0 poeng
5.Polen 0 poeng
6.Armenia 0 poeng

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Klart for kamp 2 i VM-kvalifiseringen for Norge:
I morgen tirsdag er det altså klart for kamp 2 i VM-kvaliken og det er borte mot Kosovo, her er før kamprapporten for Kosovo og Norge:
Kosovo vs Norge
Sted: Stadium Fadil Vokrri (Pristina)
Turnering: VM-kvalifisering
Dag: tirsdag
Dato: 21/09-21
Klokkeslett: 19:00
Kanal: NRK 2 og nrk.no

Værmelding for Kosovo vs Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Prishtina


Norge fikk en drømmestart på VM-kvaliken hjemme mot Armenia og vant hele 10-0, nå går turen til Kosovo for å spille kamp 2 i kvalifiseringen ti VM. Kosovo startet VM-kvalifiseringen med uavgjort borte mot Albania. Norge bør være favoritter i denne kampen også, men som alltid så skal jo kampen spilles først også.
Her er Kosovos 5 siste resultat i de 5 siste kampene:
Russland (3) vs Kosovo (0)
Nederland (6) vs Kosovo (0)
Nord-Makedonia (1) vs Kosovo (3)
Nord-Makedonia (0) vs Kosovo (1)
Albania (1) vs Kosovo (1)

Her er Norges 5 siste resultat i de 5 siste kampene:
Belgia (0) vs Norge (2)
Tyskland (3) vs Norge (1)
Sverige (1) vs Norge (0)
Nederland (7) vs Norge (0)
Norge (10) vs Armenia (0)

Oddsen for Kosovo vs Norge finner dere her:

https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

TWU

Legg inn av TWU »

Kan ikke si jeg ble overvettes imponert av det norske landslaget sist kamp heller. Joda det rant inn mål de siste minuttene, men det var fordi motstanderen var aldeles håpløs. Tror vi må langt ned i årsklassene for å finne et norsk kretslag som ville vært jevnbyrdig mot disse…

Kosovo blir naturligvis ny seier. Men her er det vel egentlig bare å spille dobbeloppgjøret mot Belgia først som sist for å finne ut hvem som blir nr 1 og 2 i puljen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

TWU skrev: man sep 20, 2021 8:35 pm Kan ikke si jeg ble overvettes imponert av det norske landslaget sist kamp heller. Joda det rant inn mål de siste minuttene, men det var fordi motstanderen var aldeles håpløs. Tror vi må langt ned i årsklassene for å finne et norsk kretslag som ville vært jevnbyrdig mot disse…

Kosovo blir naturligvis ny seier. Men her er det vel egentlig bare å spille dobbeloppgjøret mot Belgia først som sist for å finne ut hvem som blir nr 1 og 2 i puljen
Veldig enig i det, men Norge vinner og det er jo viktig det å.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nok en seier til Norge:
Da er kvalifiseringskamp 2 til VM ferdig spilt og det ble en ny seier til Norge borte mot Kosovo, her er etter kamprapporten:
Kosovo (0 vs Norge (3)

Mål Norge: Viola Avduli (selvmål) 12 min
Julie Blakstad 35 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 56 min


Det ble en grei 3-0 seier til Norge borte mot Kosovo, Kosovo er tross alt et litt sterkere og bedre lag enn Armenia, men med 13 mål på de 2 første kampene er meget sterkt av Norge. Norges neste motstander Polen borte i Polen 21.oktober, dette kommer til å bli en enda tøffere kamp selv sagt, mens for Kosovo er det borte mot Belgia 21.oktober. Det ble spilt 2 andre kamper i Norges gruppe Armenia og Polen, der vant Polen 1-0, Belgia mot Albania og der vant Belgia 7-0.

Slik ser tabellen ut etter 2 spilte kamper (kun med poeng):
1.Norge 6 poeng
2.Belgia 4 poeng
3.Polen 4 poeng
4.Kosovo 1 poeng
5.Albania 1 poeng
6.Armenia 0 poeng

Belgia har 6 mål mer en Polen, men Kosovo har 4 mål mer enn Albania.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: ons sep 22, 2021 8:52 pm Nok en seier til Norge:
Da er kvalifiseringskamp 2 til VM ferdig spilt og det ble en ny seier til Norge borte mot Kosovo, her er etter kamprapporten:
Kosovo (0 vs Norge (3)

Mål Norge: Viola Avduli (selvmål) 12 min
Julie Blakstad 35 min
Lisa-Marie Karlseng Utland 56 min


Det ble en grei 3-0 seier til Norge borte mot Kosovo, Kosovo er tross alt et litt sterkere og bedre lag enn Armenia, men med 13 mål på de 2 første kampene er meget sterkt av Norge. Norges neste motstander Polen borte i Polen 21.oktober, dette kommer til å bli en enda tøffere kamp selv sagt, mens for Kosovo er det borte mot Belgia 21.oktober. Det ble spilt 2 andre kamper i Norges gruppe Armenia og Polen, der vant Polen 1-0, Belgia mot Albania og der vant Belgia 7-0.

Slik ser tabellen ut etter 2 spilte kamper (kun med poeng):
1.Norge 6 poeng
2.Belgia 4 poeng
3.Polen 4 poeng
4.Kosovo 1 poeng
5.Albania 1 poeng
6.Armenia 0 poeng

Belgia har 6 mål mer enn Polen, men Kosovo har 4 mål mer enn Albania.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er Norges tropp som er tatt ut til kampene mot Polen og Belgia i VM-kvalifiseringen:
Keepere:
Spiller:
Cesilie Hauståker Fiskerstrand
Klubb:
LSK Kvinner

Spiller:
Aurora Mikalsen
Klubb:
Sandviken

Spiller:
Guro Pettersen
Klubb:
Piteå IF

Utespillere:

Spiller:
Emilie Bragstad
Klubb:
Rosenborg

Spiller:
Maria Thorisdottir
Klubb:
Manchester United FC


Spiller:
Guro Bergsvand
Klubb:
Sandviken

Spiller:
Tuva Hansen
Klubb:
Sandviken

Spiller:
Maria Olsvik (debutant)
Klubb:
Rosenborg

Spiller:
Anja Sønstevold
Kulbb:
FC Inter Milan

Spiller:
Synne Skinnes Hansen
Klubb:
Rosenborg

Spiller:
Julie Blakstad
Klubb:
Rosenborg


Spiller:
Ingrid Syrstad Engen
Klubb:
FC Barcelona


Spiller:
Vilde Bøe Risa
Klubb:
Manchester United FC


Spiller:
Frida Leonhardsen Maanum
Klubb:
Arsenal Women FC


Spiller:
Lisa Fjeldstad Naalsund
Klubb:
Sandviken


Spiller:
Vilde Hasund
Klubb:
Sandviken


Spiller:
Guro Reiten
Klubb:
Chelsea FC


Spiller:
Elisabeth Terland
Klubb:
Sandviken


Spiller:
Emilie Bosshard Haavi
Klubb:
LSK Kvinner


Spiller:
Caroline Graham Hansen
Klubb:
FC Barcelona


Spiller:
Amalie Vevle Eikeland
Klubb:
Reading Women FC


Spiller:
Karina Sævik
Klubb:
Avaldsnes

Spiller:
Lisa-Marie Karlseng Utland
Klubb:
Rosenborg

Skulle ha lagt dette ut før, men ble ikke før nå.
Kampene spilles slik:
Torsdag 21/10-21:
Polen vs Norge 19:15

Tirsdag 26/10-21:
Norge vs Belgia 19:00

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge jakter på nye 3 poeng mot Polen:
Norge skal spille sin tredje kvalifiseringskamp til VM og motstander er Polen:
Polen vs Norge
Sted: Stadion Widzewa, (Lodz Polen)
Dato: 21/10-21
Dag: torsdag
Type kamp: VM-kvalifisering
Kamp nr.: 3
Klokkeslett: 19:15
Kanal: NRK 2 og nrk.no

Værmelding for Polen vs Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... hodni/Łódź

Det er altså klart for den tredje kvalifiseringskampen til VM 2023 i Australia og New Zealand og det er Polen som tar imot Norge til dyst, Polen har noen ok spillere og en ganske god spiss, men Norge skal være bedre likevel, Norge har en ganske sterk tropp med seg til Polen. Lagene har møttes 3 ganger før, i den første kampen ble det 3-0 til Norge i 2008 i Stavanger, de møttes også i Polen i 2008 da ble det også 3-0 til Norge og så ble det 3-0 til Norge i Algarve cup i 2019.

Polens 5 siste kamper:
Polen (2) vs Sverige (4)
Finland (2) vs Polen (2)
Tsjekkia (0) vs Polen (5)
Polen (1) vs Belgia (1)
Armenia (0) vs Polen (1)
Norges 5 siste kamper:
Tyskland (3) vs Norge (1)
Sverige (1) vs Norge (0)
Nederland (7) vs Norge (0)
Norge (10) vs Armenia (0)
Kosovo (0) vs Norge (3)


Oddsen for Polen vs Norge ser slik ut:
H: 6,80
U: 5,10
B: 1,30


Ingen tvil om at Norge er favoritter ifølge Oddsen også, men som vanlig så skal jo kampen spilles også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Heidi Ellingsen erstatter en skadet Emilie Bosshard Haavi i langslagstroppen til Norge.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Poengdeling og målløst da Polen tok imot Norge:
I går ble den tredje kvalifiseringskampen til VM spilt, og det var Polen som tok imot Norge:
Polen (0) vs Norge (0)

Det ble altså målløst da Polen tok imot Norge til dyst i kvalifiseringskamp i Polen i går og som de norske spillerne og sånt sier vi vet vi kan bedre, og det kan Norge så absolutt også, Polen blir altså det første laget i kvalifiseringsgruppen som tar poeng mot Norge, på tirsdag spisser det seg enda mer til når Belgia kommer på besøk til Norge og Ullevaal stadion.
Vi kan også ta med disse resultatene fra Norges gruppe:
Albania (5) vs Armenia (0)
Belgia (7) vs Kosovo (0)

På tirsdag skal disse kampene spilles i Norges gruppe:
Armenia vs Kosovo 16:00
Norge vs Belgia 19:00
Polen vs Albania 19:45


Slik ser tabellen ut etter 3 spilte kamper (kun med poeng):
1.Belgia 7 poeng
2.Norge 7 poeng
3.Polen 5 poeng
4.Albania 4 poeng
5.Kosovo1 poeng
6.Armenia 0 poeng

Belgia har et plussmål mer enn Norge derfor leder Belgia gruppen.
Belgia +14 mål
Norge +13 mål

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge klarte ikke 3 poeng mot Polen, nå venter en enda større utfordring på Ullevaal:
Norge skal spille sin fjerde kvalifiseringskamp til VM og motstander er Belgia:
Norge vs Belgia
Sted: Ullevaal stadion (Oslo, Norge)
Dato: 26/10-21
Dag: tirsdag
Type kamp: VM-kvalifisering
Kamp nr.: 4
Klokkeslett: 19:00
Kanal: NRK 1, NRK 2 og nrk.no

Værmelding for Norge vs Belgia finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion

Det gikk ikke helt som Norge hadde håpet på borte mot Polen, en ganske så dårlig norsk kamp og bare 0-0 og ett poeng, og i den fjerde kvalifiseringskampen til VM både for Norge og de andre nasjonene som er med i kvalifiseringen og de forskjellige gruppene. For Norges del betyr det en hjemme kamp mot den sterkeste motstanderen i gruppe F nemlig Belgia, men Norge har god statistikk mot nettopp Belgia, for disse 2 nasjonene har møttes hele 6 ganger, Norge har vunnet 5 ganger og Belgia en gang, i 2011 vant Norge 1-0 i Em kvalifiseringen, i 2012 vant Norge 3-2 i den samme EM Kvalifiseringen, i 2013 vant Norge 4-1 i VM kvalifiseringen, i 2014 vant Norge 2-1 i den samme kvalifiseringen, i 2017 møttes lagene i EM og dette er den eneste kampen Belgia har vunnet mot Norge, da vant Belgia 2-0 og i hittil siste kamp var i fjor i en vennskapskamp da vant Norge 2-0.
Norges 5 siste kamper:
Sverige (1) vs Norge (0)
Nederland (7) vs Norge (0)
Norge (10) vs Armenia (0)
Kosovo (0) vs Norge (3)
Polen (0) vs Norge (0)
Belgias 5 siste kamper:
Spania (3) vs Belgia (0)
Luxembourg (0) vs Belgia (1)
Polen (1) vs Belgia (1)
Belgia (7) vs Albania (0)
Belgia (7) vs Kosovo (0)

Oddsen for Norge vs Belgia ser slik ut:
H: 1,43
U: 4,20
B: 5,70

Ingen tvil om at Norge er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal jo kampen spilles også da.

TWU

Legg inn av TWU »

Må kvitte seg med Sjøgren om de skal ha noe ambisjoner utover å kjempe om å kvalifisere seg til mesterskap.

Syns også Graham har vært en skygge av seg selv denne høsten, på landslaget ihvertfall. Hun har gjerne vært den som har kunnet redde et planløst norsk lag tidligere, og når hun ikke er på det nivået så blir det bare tull.

Hvis de ikke tar seg kraftig sammen så vinner de ikke denne heller

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

TWU skrev: man okt 25, 2021 10:03 pm Må kvitte seg med Sjøgren om de skal ha noe ambisjoner utover å kjempe om å kvalifisere seg til mesterskap.

Syns også Graham har vært en skygge av seg selv denne høsten, på landslaget ihvertfall. Hun har gjerne vært den som har kunnet redde et planløst norsk lag tidligere, og når hun ikke er på det nivået så blir det bare tull.

Hvis de ikke tar seg kraftig sammen så vinner de ikke denne heller
Kan for så vidt være enig i det, men nå vant jo Norge mot Belgia også da, som igjen har et sterkt lag, men det er vanskelig å være uenig i den konklusjonen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Norge slo tilbake mot Belgia på Ullevaal:
I går ble den fjerde kvalifiseringskampen til VM spilt, og det var Norge som tok imot Belgia:
Norge (4) vs Belgia (0)

Mål Norge: Guro Bergsvand 6 min
Caroline Graham Hansen 30 min
Elisabeth Terland 68 min
Ingrid Syrstad Engen 90 min

Det ble altså hele 4-0 til Norge mot Belgia, og det bør jo Norge være ganske godt fornøyd med, og enda kunne det ha vært enda mer, etter en meget bra norsk kamp. Norge tar seg virkelig sammen etter en dårlig kamp borte mot Polen, det hele startet med en corner og inne i feltet venter Bergsvand som setter inn 1-0 til Norge etter 6 minutters spill, etter 30 minutters spill øker Graham Hansen til 2-0 etter ett fantastisk raid, 2-0 er også pauseresultatet, etter pause får vi enda 2 mål til, det første kan muligens avblåses for offside, men det blir det ikke og målet blir stående etter 68 minutters spill fra Terland, mot slutten av kampen setter Syrstad Engen inn kampens siste mål, som er en scoring som er litt heldig med at skuddet skifter retning ved å treffe ikke en, men 2 Belgiaspillere og havner deretter i mål, men som man av og til kan si i fotball, mål er mål uansett hvordan de kommer. Det blir altså ikke flere mål i denne kampen, men 4-0 er jo et ganske greit resultat.
Vi kan også ta med disse resultatene fra Norges gruppe:
Armenia (0) vs Kosovo (1)
Polen (2) vs Albania (0)



Slik ser tabellen ut etter 4 spilte kamper (kun med poeng):
1.Norge 10 poeng
2.Polen 8 poeng
3Belgia 7 poeng
4.Albania 4 poeng
5.Kosovo 4 poeng
6.Armenia 0 poeng

Albania har 5 minusmål mindre enn Kosovo og er dermed foran på tabellen:
Albania: -4
Kosovo -9

TWU

Legg inn av TWU »

One Tree Hill go skrev: ons okt 27, 2021 11:27 pm
Kan for så vidt være enig i det, men nå vant jo Norge mot Belgia også da, som igjen har et sterkt lag, men det er vanskelig å være uenig i den konklusjonen.
Fikk ikke sett kampen, men ser ut som de tok seg kraftig sammen… Om å gjøre å holde det stabilt fremover da. Slår de Polen hjemme og prügelknappene, kan det komme ned til målforskjell om Belgia vinner resten.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Graham Hansen til hjerteundersøkelse
https://www.tv2.no/sport/14339485/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Sodajr skrev: fre nov 05, 2021 5:06 pm Graham Hansen til hjerteundersøkelse
https://www.tv2.no/sport/14339485/
Vi får bare håpe at alt står så bra som mulig til med Caro.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Nok en kvalifiseringskamp for Norge, når turen går til Tirana:


Det er altså klart for VM-kvalifiseringskamp for Norge og de skal møtte Albania på borte bane:
Albania vs Norge
Sted: Arena Kombetare (Tirana)
Type kamp: Kvalifisering til vm 2023
Gruppe: F
Dato:15/06-21
Dag: torsdag
Klokkeslett: 20:10
Kanal: NRK 2, NRK Sport og nrk.no/sport ( NRK Sport på radio skal bare ha oppdateringer fra kampen)

Værmelding for Albania vs Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... nës/Tirana


Program for NRK 2:
20:00-22:00 cirka



Det er klart for nok en kvalifiseringskamp for Norge kvinne landslag i fotball, og turen den går til Albania og Tirana, hvor kveldens motstander logisk nok er Albania, Norge er, bør og skal være favoritter i denne kampen, og bør i utgangspunktet vinne med 3 mål eller mer, men det gjelder å ha dagen også mot Albania. Men Norge må klare seg uten Graham Hansen og Markussen inn kommer Celin Bizet Ildhusøy i stedet, jeg tror likevel at det ikke skal svekke Norge for mye, selv om Graham Hansen spesielt er en viktig brikke i det norskelaget. Caro melder forfall pga. at hun ikke er i gang for Barcelona ennå, hun må komme tilbake der igjennom klubbmiljø og ikke minst oppfølging der, og at det å reise på samling med Norge er litt for tidlig, når det gjelder Markussen så har hun nettopp kommet til sin nye klubb i Australia og landslagssjefen og resten har blitt enige med henne om o g komme i gang i sin mye klubb i stedet for å reise tur/retur Australia og Europa, blant annet med tanke på tidsforskjeller og en ganske krevende reiserute.

Norge og Albania har møttes 2 ganger før ig det var i VM-kvalifiseringen i 2015, her er resultatene fra da:
Albania (0) vs Norge (11)
Norge (7) vs Albania (0)
Norge har ikke bare vunnet mot Albania, em virkelig bitt fra seg.

Albanias 5 siste kamper:
Bosnia-Hercegovina (0) vs Albania (0)
Albania (1) vs Kosovo (1)
Belgia (7) vs Albania (0)
Albania (5) vs Armenia (0)
Polen (2) vs Albania (0)

Norges 5 siste kamper:
Nederland (7) vs Norge (0)
Norge (10) vs Armenia (0)
Kosovo (0) vs Norge (3)
Polen (0) vs Norge (0)
Norge (4) vs Belgia (0)

Oddsen for Albania vs Norge finner dere her:

https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen

Jeg tror som sagt at Norge vil komme til å vinne denne kampen, men som alltid så skal kampen spilles først.


Mer info finner dere blant annet på:
https://www.nrk.no/sport/
https://www.fotball.no/landslag/norge-a-kvinner/
https://vglive.no/kamp/albania-norge/518255/rapport
og mange andre sider.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lagoppstilling Norge.
Fiskerstrand
Hansen- Bergsvand- Thorisdottir
Terland- Bøe Risa- Syrstad Engen- Haavi
Maanum- Utland- Reitan

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ny 7-0 seier mot Albania og Norge fosser frem i kvalifiseringen til VM:
Det ble målfest fra Norge i Tirana i Albania i går med hele og Norge stoppet ikke før det sto 7-0 på tavlen, her er etter kamprapporten:
Albania (0) vs Norge (7)

Mål Norge: Frida Maanum 22 min
Guro Reiten 60 min
Maria Thorisdottir 62 min
Karina Sævik 71 min
Frida Maanum 77 min
Vilde Hasund 81 min
Elisabeth Terland 84 min

Norge vant hele 7.0 altså borte mot Albania, men de ledet bare 1-0 til timen var spilt og dermed til pause Frida Maanum ga Norge ledelsen etter 22 minutters spill, etter drøye 60 minutters spill øker Norge og Guro Reiten ledelsen til 2-0, 2 minutter senere smeller det igjen fra Norge og Maria Thorisdottir til 3-0 til Norge, etter 71 minutters spill setter Karina Sævik inn 4-0 til Norge, før Frida Maanum øker til 5-0 etter 77 minutters spill, etter 81 minutters spill er det Vilde Hasund sin tur til å setter balle i mål og dermed leder Norge 6-0, før det hele avsluttes av Elisabeth Terland etter 84 minutters spill til 7-0.
Resten av kampene som ble spilt i Norges gruppe var følgende:
Kosovo (1) vs Polen (2)
Belgia (19) vs Armenia (0)

Tabellen etter 5 kamper spilt:
1.Norge 13 poeng
2.Polen 11 poeng
3.Belgia 10 poeng
4.Kosovo 4 poeng
5.Albania 4 poeng
6.Armenia 0 poeng

Til tross for hele 19-0 til Belgia over Armenia er det Polen som er ett poeng foran Belgia og dermed ligger Polen på kvalifiseringsplassen i gruppe F. Kosovo har ett mål bedre i målforskjellen enn Albania:
Kosovo -10 i målforskjell
Albania -11 i målforskjell
Neste kamp for Norge er på tirsdag mot Armenia på bortebane.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Ny kamp i VM-kvaliken for Norge:


Det er altså klart for nok en ny kamp i VM-kvaliken for Norge og det er en bortekamp mot Armenia som står på programmet for Norge:



Armenia vs Norge

Sted: FAA Academy Stadium (Yerevan, Armenia)

Dag: tirsdag

Dato:30/11-22

Klokkeslett: 14:00

Kanal: NRK 1, NRK Sport og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Armenia og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... an/Yerevan






Det er altså som sagt klart for en ny kvalikkamp til VM for de norske fotballjentene og turen går til Armenia, et lag som Norge normalt sett ikke skal ha problemer med å slå, men kampen skal alltid spilles først også da, men vi får håpe at Norge for en god kamp og en god følelse i denne kampen og en god opplevelse.



Tidligere resultater mellom Armenia og Norge:

Norge (10) vs Armenia (0)



Armenias 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Polen (1)

Albania (5) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Kosovo (1)

Belgia (19) vs Armenia (0)



Norges 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Kosovo (0) vs Norge (3)

Polen (0) vs Norge (0)

Norge (4) vs Belgia (0)

Albania (0) vs Norge (7)





Oddsen for kampen finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen






Annen info finner dere her:
https://resultater.nrk.no/fotball/1/tur ... 023/tabell
https://vglive.no/kamp/armenia-norge/518283/rapport
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=784951


Jeg tror nok at Norge både bør og skal vinne denne kampen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

One Tree Hill go skrev: tir nov 30, 2021 9:27 am Ny kamp i VM-kvaliken for Norge:


Det er altså klart for nok en ny kamp i VM-kvaliken for Norge og det er en bortekamp mot Armenia som står på programmet for Norge:



Armenia vs Norge

Sted: FAA Academy Stadium (Yerevan, Armenia)

Dag: tirsdag

Dato:30/11-22

Klokkeslett: 14:00

Kanal: NRK 1, NRK Sport og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Armenia og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... an/Yerevan






Det er altså som sagt klart for en ny kvalikkamp til VM for de norske fotballjentene og turen går til Armenia, et lag som Norge normalt sett ikke skal ha problemer med å slå, men kampen skal alltid spilles først også da, men vi får håpe at Norge for en god kamp og en god følelse i denne kampen og en god opplevelse.



Tidligere resultater mellom Armenia og Norge:

Norge (10) vs Armenia (0)



Armenias 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Polen (1)

Albania (5) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Kosovo (1)

Belgia (19) vs Armenia (0)



Norges 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Kosovo (0) vs Norge (3)

Polen (0) vs Norge (0)

Norge (4) vs Belgia (0)

Albania (0) vs Norge (7)





Oddsen for kampen finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen






Annen info finner dere her:
https://resultater.nrk.no/fotball/1/tur ... 023/tabell
https://vglive.no/kamp/armenia-norge/518283/rapport
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=784951


Jeg tror nok at Norge både bør og skal vinne denne kampen.
De mottar ikke spill på borteseier her. Så får du 26 ganger pengene tilbake både ved hjemmeseier og uavgjort.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Rimelig useriøs odds der, men skjønner at spill på borteseier ikke er mulig. Derimot spill på over/under 11,5 mål med 1,62 over og 1,97 under. Merk også at Armenia kun har etmålstap hjemme (bla mot Polen som Norge spilte uavgjort mot), og Norge vant kun 10-0 hjemme. 1,97 bør være spillbart.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Korgutt skrev: tir nov 30, 2021 9:46 am
One Tree Hill go skrev: tir nov 30, 2021 9:27 am Ny kamp i VM-kvaliken for Norge:


Det er altså klart for nok en ny kamp i VM-kvaliken for Norge og det er en bortekamp mot Armenia som står på programmet for Norge:



Armenia vs Norge

Sted: FAA Academy Stadium (Yerevan, Armenia)

Dag: tirsdag

Dato:30/11-22

Klokkeslett: 14:00

Kanal: NRK 1, NRK Sport og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Armenia og Norge finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... an/Yerevan






Det er altså som sagt klart for en ny kvalikkamp til VM for de norske fotballjentene og turen går til Armenia, et lag som Norge normalt sett ikke skal ha problemer med å slå, men kampen skal alltid spilles først også da, men vi får håpe at Norge for en god kamp og en god følelse i denne kampen og en god opplevelse.



Tidligere resultater mellom Armenia og Norge:

Norge (10) vs Armenia (0)



Armenias 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Polen (1)

Albania (5) vs Armenia (0)

Armenia (0) vs Kosovo (1)

Belgia (19) vs Armenia (0)



Norges 5 siste kamper:

Norge (10) vs Armenia (0)

Kosovo (0) vs Norge (3)

Polen (0) vs Norge (0)

Norge (4) vs Belgia (0)

Albania (0) vs Norge (7)





Oddsen for kampen finner dere her:
https://www.norsk-tipping.no/sport/oddsen






Annen info finner dere her:
https://resultater.nrk.no/fotball/1/tur ... 023/tabell
https://vglive.no/kamp/armenia-norge/518283/rapport
https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=784951


Jeg tror nok at Norge både bør og skal vinne denne kampen.
De mottar ikke spill på borteseier her. Så får du 26 ganger pengene tilbake både ved hjemmeseier og uavgjort.
Det er riktig det ja, det stemmer godt, men Norge ville ha hatt en ganske lav odds her ja.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

sexxes skrev: tir nov 30, 2021 10:25 am Rimelig useriøs odds der, men skjønner at spill på borteseier ikke er mulig. Derimot spill på over/under 11,5 mål med 1,62 over og 1,97 under. Merk også at Armenia kun har etmålstap hjemme (bla mot Polen som Norge spilte uavgjort mot), og Norge vant kun 10-0 hjemme. 1,97 bør være spillbart.
Det er dessverre sånn at det av og til er litt useriøs odds m både på landskamper og andre kamper , i hvert fall noen timer før og ikke minst et par dager før.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Armenia - Norge avbrutt pga tåke. Nå har jeg sett det også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Sodajr skrev: tir nov 30, 2021 4:31 pm Armenia - Norge avbrutt pga tåke. Nå har jeg sett det også.
Blir sannsynlig fullført i morgen er det siste jeg har hørt.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kunne vel nesten spilt ferdig med tanke på hvor overlegne Norge var, men er vel vanskelig å ha egne reglementer for hver enkelt kamp. Antar det blir kampstart kl 8 eller 9 i morgen tidlig. Både med tanke på at man skal hjem, og det kan jo være tåke i morgen også. Så får vi håpe det norske laget finner overnatting til I morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Kampen er utsatt ja til i morgen, med stillingen 9-0 til Norge grunnet tåke i Armenia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»