NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av GiPazzini_85 »

Knaberaps skrev: ons sep 22, 2021 12:35 pm I grunn ikke så mye jeg irriterer meg over i Dagsrevyen. Men én ting kan jeg nevne. EEEEE. Trumpeeeee, Jens Stoltenbergeeeee eeeeee, Erna Solbergeeeee eeeeee. Osv.
Litt for mange, ofte med fremmedkulturell bakgrunn, som legger feil trykk og/ eller uttalelse på navn, steder og begreper av journalister og programledere i Dagsrevyen om dagen, ja. Dette kan jo forekomme og til en viss grad aksepteres på andre nivåer, men ikke i Dagsrevyen. Noe som ofte også følger med dette er man som fremmedkulturell heller ikke har gode nok forutsetninger for å stille de riktige spørsmålene. Dette gjelder spesielt der det å ha demokratisk forståelse i "ryggmargen" er en forutsetning eller lokal-, regional- og nasjonalkulturell forståelse er viktig. Unntaket er Yama Wolasmal, men han har tilgjengjeld såpass mye kulturell kapital at han trolig klarer seg bra uansett hvor han er.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

GiPazzini_85 skrev: ons sep 29, 2021 12:45 pm
Knaberaps skrev: ons sep 22, 2021 12:35 pm I grunn ikke så mye jeg irriterer meg over i Dagsrevyen. Men én ting kan jeg nevne. EEEEE. Trumpeeeee, Jens Stoltenbergeeeee eeeeee, Erna Solbergeeeee eeeeee. Osv.
Litt for mange, ofte med fremmedkulturell bakgrunn, som legger feil trykk og/ eller uttalelse på navn, steder og begreper av journalister og programledere i Dagsrevyen om dagen, ja. Dette kan jo forekomme og til en viss grad aksepteres på andre nivåer, men ikke i Dagsrevyen. Noe som ofte også følger med dette er man som fremmedkulturell heller ikke har gode nok forutsetninger for å stille de riktige spørsmålene. Dette gjelder spesielt der det å ha demokratisk forståelse i "ryggmargen" er en forutsetning eller lokal-, regional- og nasjonalkulturell forståelse er viktig. Unntaket er Yama Wolasmal, men han har tilgjengjeld såpass mye kulturell kapital at han trolig klarer seg bra uansett hvor han er.
En ting er at Norge har blitt et flerkulturelt land. Men jeg synes denne endringen av ansatte i NRK TV har kommet brått på. Selv er jeg en av de såkalte etnisk norske over 50 år. Det er muligens her mitt problem ligger? Problemet med å ta inn over seg utviklingen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ormen den lange skrev: ons sep 29, 2021 6:52 pm
GiPazzini_85 skrev: ons sep 29, 2021 12:45 pm
Knaberaps skrev: ons sep 22, 2021 12:35 pm I grunn ikke så mye jeg irriterer meg over i Dagsrevyen. Men én ting kan jeg nevne. EEEEE. Trumpeeeee, Jens Stoltenbergeeeee eeeeee, Erna Solbergeeeee eeeeee. Osv.
Litt for mange, ofte med fremmedkulturell bakgrunn, som legger feil trykk og/ eller uttalelse på navn, steder og begreper av journalister og programledere i Dagsrevyen om dagen, ja. Dette kan jo forekomme og til en viss grad aksepteres på andre nivåer, men ikke i Dagsrevyen. Noe som ofte også følger med dette er man som fremmedkulturell heller ikke har gode nok forutsetninger for å stille de riktige spørsmålene. Dette gjelder spesielt der det å ha demokratisk forståelse i "ryggmargen" er en forutsetning eller lokal-, regional- og nasjonalkulturell forståelse er viktig. Unntaket er Yama Wolasmal, men han har tilgjengjeld såpass mye kulturell kapital at han trolig klarer seg bra uansett hvor han er.
En ting er at Norge har blitt et flerkulturelt land. Men jeg synes denne endringen av ansatte i NRK TV har kommet brått på. Selv er jeg en av de såkalte etnisk norske over 50 år. Det er muligens her mitt problem ligger? Problemet med å ta inn over seg utviklingen.
De får nå hva slags farge og bakgrunn de vil, men de må ha forutsetningene for å klare denne jobben godt nok. Jeg synes jo for øvrig at en del politiske partier brenner seg på samme vis og at vi med det også ender opp med en del veldig meningsløse identitetspolitiske diskusjoner hvor disse politikerne med innvandrerbakgrunn viser for lite forståelse for demokratiske tradisjoner og kjører på med veldig krasse meninger. Noen ganger så skulle jeg ønske at de politiske partiene hadde hatt folk som Sylo Taraku, Alexander Zlatanos Ibsen, Abdul Wahid Al-Kubaisi (dessverre død) o.l. folk til å representere partiene i stedet for folk som Mani Husseini, Kamzy Gunaratnam, Hisham Gulati, Mazyar Keshvari, LM Berg, Aydar m.fl. Heldigvis er Kapur, Gharakhani og spesielt Farahmand brukbare, men bak dem er det meget tynt.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

GiPazzini_85 skrev: ons sep 29, 2021 8:40 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 29, 2021 6:52 pm
GiPazzini_85 skrev: ons sep 29, 2021 12:45 pm

Litt for mange, ofte med fremmedkulturell bakgrunn, som legger feil trykk og/ eller uttalelse på navn, steder og begreper av journalister og programledere i Dagsrevyen om dagen, ja. Dette kan jo forekomme og til en viss grad aksepteres på andre nivåer, men ikke i Dagsrevyen. Noe som ofte også følger med dette er man som fremmedkulturell heller ikke har gode nok forutsetninger for å stille de riktige spørsmålene. Dette gjelder spesielt der det å ha demokratisk forståelse i "ryggmargen" er en forutsetning eller lokal-, regional- og nasjonalkulturell forståelse er viktig. Unntaket er Yama Wolasmal, men han har tilgjengjeld såpass mye kulturell kapital at han trolig klarer seg bra uansett hvor han er.
En ting er at Norge har blitt et flerkulturelt land. Men jeg synes denne endringen av ansatte i NRK TV har kommet brått på. Selv er jeg en av de såkalte etnisk norske over 50 år. Det er muligens her mitt problem ligger? Problemet med å ta inn over seg utviklingen.
De får nå hva slags farge og bakgrunn de vil, men de må ha forutsetningene for å klare denne jobben godt nok. Jeg synes jo for øvrig at en del politiske partier brenner seg på samme vis og at vi med det også ender opp med en del veldig meningsløse identitetspolitiske diskusjoner hvor disse politikerne med innvandrerbakgrunn viser for lite forståelse for demokratiske tradisjoner og kjører på med veldig krasse meninger. Noen ganger så skulle jeg ønske at de politiske partiene hadde hatt folk som Sylo Taraku, Alexander Zlatanos Ibsen, Abdul Wahid Al-Kubaisi (dessverre død) o.l. folk til å representere partiene i stedet for folk som Mani Husseini, Kamzy Gunaratnam, Hisham Gulati, Mazyar Keshvari, LM Berg, Aydar m.fl. Heldigvis er Kapur, Gharakhani og spesielt Farahmand brukbare, men bak dem er det meget tynt.
Mat er mat, er det noe som heter. Fremdeles kan vi i Norge, kjøpe og spise den mat vi liker. Men kan vi det også i fremtiden? Disse ord kan også tolkes om annet! Om alt dette, har NRK en oppgave, med å overbevise den norske befolkningen om at de holder en stødig nøytral politisk kurs.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Denne uken så vi vel tidenes mest verdifulle reklameinnslag i Dagrevyen. Var det nær 10 minutters reklame for den nye James Bond-filmen????

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Maren Lundby - skal vi høre dette gnålet hele denne uka også???! Ugg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man okt 11, 2021 7:41 pm Maren Lundby - skal vi høre dette gnålet hele denne uka også???! Ugg.
Nå må det nå snart være mulig å grave opp noen "fagfolk" som er kritiske til Maren Lundby og kommer med kommentarer om at hun får ta seg sammen og slanke seg til OL og at man kan holde på med sånn følelsespreik i offentligheten. Eller noe i den dur.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

GiPazzini_85 skrev: søn sep 19, 2021 11:38 pm Det ligger ute noen Dagsrevyen-sendinger fra 80-tallet på Youtube, mulig noen på harrunostasj-kanalen. Er helt vil å se hvor mye kvalitet som var i den Nyhetsavdelingen før i forhold til i dag. Og det var ordentlige nyheter til interesse for allmenheten og ikke så mye fjas og dill.
Ja, det er helt jævlig hvor mye Dagsrevyen, og dermed Nrk, har tapt seg. Dagsrevyen var en bauta som jeg alltid måtte ha med meg, hver dag. Nå er det ikke noe jeg ser på lenger.

Strider

Legg inn av Strider »

Sluttet å se på Dagsrevyen propaganda for ca 15 år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

For lite busseruller, bunader , bikinikledde værdamer og sjåvinistiske nasjonalister som er stolte over å være nordmenn, gjerne med slekts-dokumentasjon på flere hundre år som beboere i landet.

Innavl er undervurdert.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Den mekaniske stemmen Dagsrevyen legger på alle som ikke prater norsk er irriterende

Hørte en danske som pratet men så måtte de legge på den jævla stemmen

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Hvorfor kommer utenlandske nyhetssendinger i forkant av NRK og TV2, angående mordene i Kongsberg? Tekst TV på NRK, har gradvis blitt helt elendig! Hva er det som er i ferd med å skje, med vår tvangsfinansierte statskanal NRK?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nattevakt skrev: tir okt 12, 2021 7:42 pm Den mekaniske stemmen Dagsrevyen legger på alle som ikke prater norsk er irriterende

Hørte en danske som pratet men så måtte de legge på den jævla stemmen
Det er vel Dagsrevyen på radio?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Usedvanlig severdig lørdagsrevy i går - for det meste fritt for fjas. Sterk krefthistorie, saklig om kraftutbygging og elektrifisering osv - fritt for feminisme, woke-saker og amerikansk populærkultur.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Flott, NRK kan når de vil. De har veldig mye kvalitet også

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

10 minutter med Saltvedt-gnåling igjen............Gir den fyren et telt på vidda og la han sitte der og moralisere over alt og alle.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Det store spørsmålet må være, om i hvilken grad NRK ( skattefinansiert ) kan styre seg selv, uten at det finnes en statlig kontrollenhet? Hvem, hva, hvor, er den?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hva f? Er det ikke mulig å holde dette jævla kjendismølet - Maskorama - unna Dagsrevyen på en onsdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

DoktorS skrev: ons okt 20, 2021 7:31 pm 10 minutter med Saltvedt-gnåling igjen............Gir den fyren et telt på vidda og la han sitte der og moralisere over alt og alle.
Nrk er verna bedrift til tider

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Har problemer med hun Owing jeg. Men det betyr ikke at det er noe galt med hun, er nok meg det.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DoktorS skrev: ons nov 10, 2021 7:31 pm Hva f? Er det ikke mulig å holde dette jævla kjendismølet - Maskorama - unna Dagsrevyen på en onsdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Dette er en forferdelig uting både på NRK og TV2. Å bruke nyhetssendingene til å promotere farmen, maskorama og alt mulig tøveprogram

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Dette er en forferdelig uting både på NRK og TV2. Å bruke nyhetssendingene til å promotere farmen, maskorama og alt mulig tøveprogram
[/quote]

Og i dag topper de det hele - et mediokert komiprogram som en av toppsakene, etter at Maskorama var en av toppsakene i går!! Og enda mer graverende - NRKs penger blir brukt til fest med "rød løper" for kjendiser.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Een svensk DJ, hadde psykiske problemer før han ble artist. Duverden. Viktig bok å bruke flere minutter av Dagsrevyen på...

Strider

Legg inn av Strider »

Kaste vekk tiden med å se på propaganda Dagsrevyen lykke til simps.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

TylerDurdenNorway skrev: søn nov 14, 2021 7:25 pm Kaste vekk tiden med å se på propaganda Dagsrevyen lykke til simps.
😂

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Interessert skrev: ons nov 10, 2021 9:25 pm Har problemer med hun Owing jeg. Men det betyr ikke at det er noe galt med hun, er nok meg det.
Da må det være deg ja for Owing er helt topp selv med et rart navn, hva er en O-wing liksom?

O-wing og Blekastad er de beste.

Hun søte skal være i sporten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Orker ikke dialektbruken til Os. Hvordan var det med regelverket, skulle ikke nyheter presenters på normert bokmål eller nynorsk??? En ting er regelverket, for en god del vil det være ganske anstrengende å få med seg det han sier. Noen forstår kanskje heller ikke - og aller minst de som helst bør få med seg nyheter... For oss middels oppegående er det forståelig, men det krever mer konsentrasjon å få med seg det han sier. Men fremfor alt er det irriterende og ubehagelig å høre på.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Os er freelancer vøtt

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Ikke nå lenger,han er korrespondent for NRK i DC.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Aha

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»