NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
DoktorS

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av DoktorS »

18 minutter inn i sendingen kommer et smile- og koseinnslag med gamle plater og Kate Bush... - så noen TikTok-videoer....

... forsyne meg fulsltendig utrolig, og så skal det flires helt til sporstdelen, som skal ha en latterlig feminist-vinkling, atter en gang. Bare Saltvedt som mangler.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Trenger vi virkelig Dagsrevyen for å fortelle om en kvinnelig skihoppers dehydrering før VM for snart to år siden... ...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skrekkelig mye kongehusforherligelse de siste dagene. Knapt et kritisk spørsmål annet enn at kongen og dronningen får fritt spillerom til å snakke i vei uten noen innvendinger.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: ons aug 03, 2022 7:18 pm Hvorfor i all verden har de hentet tilbake Ingunn Solheim? Utrolig stotrete og masete, pipete stemme - og enda verre, en veldig påtatt entusiasme og ønske om å framstå som kul og/eller interessant... Ikke vet jeg - men synes det er ekstremt påtatt og masete.

Tom Nilsen er jo prakteksempelet på hvordan det skal gjøres - avslappet, rolig, nøytral stemme, normert språk og bare akkurat et passe glimt i øyet når det passer seg.
Tom Nilsen er veldig bra, ja. Men kanskje litt for mye hyggestemning der også. Men fort å bli ødelagt i den redaksjonen der. Men Ingunn Solheim gir jo regelrett assosiasjoner til usikkerhet, anoreksi og andre problemer umiddelbart. Som et forskremt rådyr.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

GiPazzini_85 skrev: man aug 01, 2022 7:22 pm Atter en gang intetsigende kulturinnslag om at Karpe holder konsert i Spektrum...
Ikke noen overraskelse at også NRK reklamerer for favorittene sine Karpe vel. Når folk synger nedsettende om "hvite menn som pusher 50" så får de selvsagt så mye gratis PR de bare vil :lol:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nesten litt smått utrolig hvordan Dagsrevyen brukes som Netflix-reklame...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: ons sep 14, 2022 7:33 pm Nesten litt smått utrolig hvordan Dagsrevyen brukes som Netflix-reklame...
Eller til å kommentere hvor vidt Charles vil bli sett på som et godt eller dårlig menneske på grunnlag av hvordan han takler å bruke en fyllepenn.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Ok, la oss oppsummere denne tråden: Vi liker ikke kvinner. Vi liker heller ikke saker som handler om kvinner. Dessuten liker vi ikke at det smiles i Dagsrevyen. Smiling er noe kvinner driver med, og kvinner liker vi som sagt ikke. Kongestoff liker vi i alle fall ikke! Æsj, det er slikt kvinner liker, og kvinner ..... osv.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:01 pm Ok, la oss oppsummere denne tråden: Vi liker ikke kvinner. Vi liker heller ikke saker som handler om kvinner. Dessuten liker vi ikke at det smiles i Dagsrevyen. Smiling er noe kvinner driver med, og kvinner liker vi som sagt ikke. Kongestoff liker vi i alle fall ikke! Æsj, det er slikt kvinner liker, og kvinner ..... osv.
Det var din forståelse ja.
....men en ikke altfor god oppsummering egentlig.

Er du fornøyd med dagsrevyen i all presentasjon av nyhetsbildet?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 4:12 pm
HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:01 pm Ok, la oss oppsummere denne tråden: Vi liker ikke kvinner. Vi liker heller ikke saker som handler om kvinner. Dessuten liker vi ikke at det smiles i Dagsrevyen. Smiling er noe kvinner driver med, og kvinner liker vi som sagt ikke. Kongestoff liker vi i alle fall ikke! Æsj, det er slikt kvinner liker, og kvinner ..... osv.
Det var din forståelse ja.
....men en ikke altfor god oppsummering egentlig.

Er du fornøyd med dagsrevyen i all presentasjon av nyhetsbildet?
Jeg er i alle fall ikke misfornøyd med Dagsrevyen fordi den er for feminin. Slik det framstår som at er hovedinnvendingen i denne tråden. Her mener man tydeligvis at det feminine er useriøst, mens det man oppfatter som maskulint er seriøst. Barnslig, spør du meg.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:26 pm
Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 4:12 pm
HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:01 pm Ok, la oss oppsummere denne tråden: Vi liker ikke kvinner. Vi liker heller ikke saker som handler om kvinner. Dessuten liker vi ikke at det smiles i Dagsrevyen. Smiling er noe kvinner driver med, og kvinner liker vi som sagt ikke. Kongestoff liker vi i alle fall ikke! Æsj, det er slikt kvinner liker, og kvinner ..... osv.
Det var din forståelse ja.
....men en ikke altfor god oppsummering egentlig.

Er du fornøyd med dagsrevyen i all presentasjon av nyhetsbildet?
Jeg er i alle fall ikke misfornøyd med Dagsrevyen fordi den er for feminin. Slik det framstår som at er hovedinnvendingen i denne tråden. Her mener man tydeligvis at det feminine er useriøst, mens det man oppfatter som maskulint er seriøst. Barnslig, spør du meg.
Da oppsummerer jeg din mening og konkluderer med at du er irritert over at noen er irritert.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 4:31 pm
HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:26 pm
Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 4:12 pm

Det var din forståelse ja.
....men en ikke altfor god oppsummering egentlig.

Er du fornøyd med dagsrevyen i all presentasjon av nyhetsbildet?
Jeg er i alle fall ikke misfornøyd med Dagsrevyen fordi den er for feminin. Slik det framstår som at er hovedinnvendingen i denne tråden. Her mener man tydeligvis at det feminine er useriøst, mens det man oppfatter som maskulint er seriøst. Barnslig, spør du meg.
Da oppsummerer jeg din mening og konkluderer med at du er irritert over at noen er irritert.
Du oppsummerer ikke min mening, men det jeg har skrevet. Ellers ok.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:54 pm
Bjoro33 skrev: man sep 19, 2022 4:31 pm
HNilsen skrev: man sep 19, 2022 4:26 pm

Jeg er i alle fall ikke misfornøyd med Dagsrevyen fordi den er for feminin. Slik det framstår som at er hovedinnvendingen i denne tråden. Her mener man tydeligvis at det feminine er useriøst, mens det man oppfatter som maskulint er seriøst. Barnslig, spør du meg.
Da oppsummerer jeg din mening og konkluderer med at du er irritert over at noen er irritert.
Du oppsummerer ikke min mening, men det jeg har skrevet. Ellers ok.
Med andre ord noe ala din oppsummering av tråden som jeg reagerte på.
Ha en fin dag videre.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Ikke mye oppløftende nyheter fra Nrk. Alt er fælt og dystert. Alt skal bli verre og dyrere.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dagsrevyen direkte inne fra Frogner fordi tre kjendiskvinner har trukket seg fra en skjønnhetsklinikk. Selveste Dagblad-kommentator Martine Aurdal direkte inne, etter for få timer siden har skrevet en kommentar for dette......

Regner med Dagsrevyen er på plass når klinikken åpner.

Downlight

Legg inn av Downlight »

DoktorS skrev: tir sep 20, 2022 7:18 pm Dagsrevyen direkte inne fra Frogner fordi tre kjendiskvinner har trukket seg fra en skjønnhetsklinikk. Selveste Dagblad-kommentator Martine Aurdal direkte inne, etter for få timer siden har skrevet en kommentar for dette......

Regner med Dagsrevyen er på plass når klinikken åpner.
Skal ikke mye til for at noe er breaking news nå om dagen. Latterlig.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Downlight skrev: tir sep 20, 2022 8:07 pm
DoktorS skrev: tir sep 20, 2022 7:18 pm Dagsrevyen direkte inne fra Frogner fordi tre kjendiskvinner har trukket seg fra en skjønnhetsklinikk. Selveste Dagblad-kommentator Martine Aurdal direkte inne, etter for få timer siden har skrevet en kommentar for dette......

Regner med Dagsrevyen er på plass når klinikken åpner.
Skal ikke mye til for at noe er breaking news nå om dagen. Latterlig.
Det er på grensen til et samfunnsproblem, mener nå jeg. Det er ikke noen hast å få vite alt mulig fortest mulig. Selv er jeg bevisst ikke på noen som helst push-varsler på mobilen. Jeg hører de som har dette får ekstremt mye unødvendig tøv. Hadde man hatt en tjeneste der man kunne fått maks 1 vesentlig sak en gang i måneden, eller annenhver måned, hadde det vært greit, men det er utrolig uviktig å vite hvem som eier en skjønnhetsklinikk på Oslos kjedelige vestkant.

Downlight

Legg inn av Downlight »

DoktorS skrev: ons sep 21, 2022 7:41 am
Downlight skrev: tir sep 20, 2022 8:07 pm
DoktorS skrev: tir sep 20, 2022 7:18 pm Dagsrevyen direkte inne fra Frogner fordi tre kjendiskvinner har trukket seg fra en skjønnhetsklinikk. Selveste Dagblad-kommentator Martine Aurdal direkte inne, etter for få timer siden har skrevet en kommentar for dette......

Regner med Dagsrevyen er på plass når klinikken åpner.
Skal ikke mye til for at noe er breaking news nå om dagen. Latterlig.
Det er på grensen til et samfunnsproblem, mener nå jeg. Det er ikke noen hast å få vite alt mulig fortest mulig. Selv er jeg bevisst ikke på noen som helst push-varsler på mobilen. Jeg hører de som har dette får ekstremt mye unødvendig tøv. Hadde man hatt en tjeneste der man kunne fått maks 1 vesentlig sak en gang i måneden, eller annenhver måned, hadde det vært greit, men det er utrolig uviktig å vite hvem som eier en skjønnhetsklinikk på Oslos kjedelige vestkant.
Det var selvfølgelig lettvint for NRK å rusle noen hundre meter fra Marienlyst ned til Frogner for å lage dette innslaget om en klinikk frontet av noen kule profiler. Hadde skjønnhetsklinikken befunnet seg for eksempel på Jessheim så hadde ikke dette innslaget blitt laget.
Dårlig journalistisk vurdering av NRK.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Kongemannen skrev: tir sep 20, 2022 7:16 pm Ikke mye oppløftende nyheter fra Nrk. Alt er fælt og dystert. Alt skal bli verre og dyrere.
Og med Putins ord for dagen, skal det bli enda verre. Og garantert dyrere med. Noe som jeg håper kommer med fremtiden, er nyhetssendinger hvor en kan hoppe over de tema som er uinteressante for en selv.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 2:27 pm Og med Putins ord for dagen, skal det bli enda verre. Og garantert dyrere med. Noe som jeg håper kommer med fremtiden, er nyhetssendinger hvor en kan hoppe over de tema som er uinteressante for en selv.
Og om Putin fyrer opp det meste av atomvåpen-arsenalet sitt- så blir det vel nix mer Dagsrevy 😬

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

JODDEMM skrev: ons sep 21, 2022 2:46 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 2:27 pm Og med Putins ord for dagen, skal det bli enda verre. Og garantert dyrere med. Noe som jeg håper kommer med fremtiden, er nyhetssendinger hvor en kan hoppe over de tema som er uinteressante for en selv.
Og om Putin fyrer opp det meste av atomvåpen-arsenalet sitt- så blir det vel nix mer Dagsrevy 😬
Første gang jeg så Putin på TV, sa jeg til meg selv: "Dette er en iskald type". Dessverre synes det som om jeg fikk rett i dette. Om Putin selv er blitt utilregnelig, får vi da inderlig håpe at ikke alle i hans krets av medsammensvorne er like ens! :(

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 3:00 pm
JODDEMM skrev: ons sep 21, 2022 2:46 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 2:27 pm Og med Putins ord for dagen, skal det bli enda verre. Og garantert dyrere med. Noe som jeg håper kommer med fremtiden, er nyhetssendinger hvor en kan hoppe over de tema som er uinteressante for en selv.
Og om Putin fyrer opp det meste av atomvåpen-arsenalet sitt- så blir det vel nix mer Dagsrevy 😬
Første gang jeg så Putin på TV, sa jeg til meg selv: "Dette er en iskald type". Dessverre synes det som om jeg fikk rett i dette. Om Putin selv er blitt utilregnelig, får vi da inderlig håpe at ikke alle i hans krets av medsammensvorne er like ens! :(
Husker godt hva en kollega sa noe av det samme da vi så Putin på et TV-innslag ifm en konferanse med mange statsledere. Min kollega mente at det var kult at han var så kald. For øvrig samme kollega som mente at det var en katastrofe at Bondevik sa offentlig at han slet med psykisk sykdom, fordi det var et tegn på svakhet.. .

Jaja. Folk er forskjellige. Når det gjelder å hoppe over ting som ikke er interessante for en, så har man jo i stor grad dette, hvis man bare forholder seg til nettett - eller i verste fall f.eks. Facebook og deres algoritmer.

Det er jo denne utviklingen jeg vil til livs gjennom at jeg mener at Dagsrevyen i større grad skal leggge vekt på VESENTLIGE nyheter. Ting som betyr noe for Norge, verden og den enkelte. I tillegg mener jeg at Dagsrevyen i større grad skal gi et samlet bilde av hva som har skjedd det siste døgnet.

Ideelt sett burde man da hatt en sending på kanskje 30 minutter, uten sport - der folk, i en travel hverdag, kunne være sikke på å få med seg det viktigste som hadde skjedd det siste døgnet.

Slik var det gjerne tidligere, men dette har jo man gått helt bort fra. Det hele flyter ut i en altfor lang sending, med veldig mye uvesentligheter, som f.eks. underholdning, ting som debatteres i sosiale medier (som denne kvinnelinikken), tullete fjolleinnslag fra distriktene (på bekostning av skikkelige og vesenltige innslag fra distriktene), lange direkteinnslag og til dels direkte fjas.

Jeg føler det er fullstendig bortkastet å bruke 45 minutter hver dag på å se sendingen. Det er å håpe at de klarer å gjøre Dagsrevyen vesentlig igen, nå synes jeg de ødelegger hele konseptet.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 3:00 pm
JODDEMM skrev: ons sep 21, 2022 2:46 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 2:27 pm Og med Putins ord for dagen, skal det bli enda verre. Og garantert dyrere med. Noe som jeg håper kommer med fremtiden, er nyhetssendinger hvor en kan hoppe over de tema som er uinteressante for en selv.
Og om Putin fyrer opp det meste av atomvåpen-arsenalet sitt- så blir det vel nix mer Dagsrevy 😬
Første gang jeg så Putin på TV, sa jeg til meg selv: "Dette er en iskald type". Dessverre synes det som om jeg fikk rett i dette. Om Putin selv er blitt utilregnelig, får vi da inderlig håpe at ikke alle i hans krets av medsammensvorne er like ens! :(
Nei tenker som så at: om Putin skulle gå så langt som å trykke på den store røde knappen- da håper jeg der finnes noen voksne folk der som sier at «Dette er helt uaktuelt!»

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

JODDEMM skrev: ons sep 21, 2022 3:24 pm
Ormen den lange skrev: ons sep 21, 2022 3:00 pm
JODDEMM skrev: ons sep 21, 2022 2:46 pm

Og om Putin fyrer opp det meste av atomvåpen-arsenalet sitt- så blir det vel nix mer Dagsrevy 😬
Første gang jeg så Putin på TV, sa jeg til meg selv: "Dette er en iskald type". Dessverre synes det som om jeg fikk rett i dette. Om Putin selv er blitt utilregnelig, får vi da inderlig håpe at ikke alle i hans krets av medsammensvorne er like ens! :(
Nei tenker som så at: om Putin skulle gå så langt som å trykke på den store røde knappen- da håper jeg der finnes noen voksne folk der som sier at «Dette er helt uaktuelt!»
Sikkert noen ( religiøse eller ikke ), som her kommer til tenke på Antikrist. Men etter å huske hva jeg har lest om Antikrist, så kan ikke Putin være det.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Heftig start i dag - begynner med å si at situasjonen er alvorlig, Gro Holm og så gå rett til antall atomubåter rett over grensa...

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kongemannen skrev: tir sep 20, 2022 7:16 pm Ikke mye oppløftende nyheter fra Nrk. Alt er fælt og dystert. Alt skal bli verre og dyrere.
Hadde det vært Erna & co som regjerte, så kunne de i det minste ha brukt mye tid på å kritisere dem, nå blir det bare flatt konstatert at alt går til helvete.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DoktorS skrev: tir sep 20, 2022 7:18 pm Dagsrevyen direkte inne fra Frogner fordi tre kjendiskvinner har trukket seg fra en skjønnhetsklinikk. Selveste Dagblad-kommentator Martine Aurdal direkte inne, etter for få timer siden har skrevet en kommentar for dette......

Regner med Dagsrevyen er på plass når klinikken åpner.
Hva i alle dager, denne saken skulle i beste fall vært en avisnotis.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Leste en kommentar i Morgenbladet på innslaget der Dagsrevyen hadde et toppoppslag om en bonde som pløyde ned purre fordi det var for høy strømpris for at det lønte seg å fryse den inn - altså, et narrativ på som går på at mat må kastes fordi strømmen er for dyr.

Dette skapte også bred debatt i etterkant, som ble unyansert, fordi en rekke perspektiver i reportasjen var utelatt. For eksempel det faktum at det slett ikke er uvanlig, selv om vanlige strømår, at bønder desturerer mat. Dessuten ville frysingen av purren bare utgjør en ørliten andel av de toltale kostnadene for bonden.

Det er forstemmend at Dagsrevyen lager slike innslag, der man bare ønsker å få fram en sjokkeffekt - og ikke minst, samtidig, åpenbart går bonden og bondenæringens ærend på denne måten.

I tillegg, som Morgenbladets kommentaor påpeker, gir det en ytterligere skjerping av følelsen folk har av "katastrofale strømpristilstander".

Det er dirkte oppsiktsvekkende at NRK Nyheter og Dagsrevyen bedriver denslags journalistikk, som i beste fall kan kalle unyanserte, uopplyste og skjeve reportasjer.

Helloween

Legg inn av Helloween »

Rema Iraki LOL er verdt alle pengene jeg skatter til NRK når hun rapporterer om de som vil begrense innvandring. Man ser på hele trynet hennes at hun ikke klarer å begripe hvorfor noen kan mene noe sånt, hun har tenkt på det i 1000 timer men det er for henne ufattelig.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Du har ingenting å gjøre i garden hivs du røyker cannabis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»