Siste filminnkjøp

Svar
John Garfield

Re: Siste filminnkjøp

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: ons mar 29, 2023 8:59 pm Say Anything er en film jeg likte veldig godt (så den for første gang for noen år siden)
Mener jeg så den på 90 tallet, men ikke 100% sikker..Har den nå på dvd, så den skal jo sees en eller annen gang. John Cusack har jeg alltid likt godt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor mar 30, 2023 1:51 pm Ser selv mye nordisk film og der er det mye ræl, så jeg får også min dose av drittfilm. Reptilicus har jeg også på dvd (usett) sikkert kjøpt på en filmfest..The little girl filmen så jeg for noen år side, var det Jodie Foster mon tro?
Jepp, Jodie og Martin Sheen som sleazy nabo, det lover jo interessant film.
Reptilicus blir i følge DVD coveret sammenlignet med selveste kalkunen over alle kalkuner, Plan 9 from Outer Space. Så får se om det blir ei artig b-film eller enda en drittfilm som forsøker å selges som en "so-bad-its-good" kult-tittel, men der dessverre de fleste er bare so-bad-its-bad, og intet mer.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons mar 29, 2023 8:59 pm Say Anything er en film jeg likte veldig godt (så den for første gang for noen år siden)
Fant filmen på ei norsk Mayco VHS (Big Box attpåtil) i fjor høst. Men ikke bare var den overprisa (som fleste av disse tidligere utleie kassettene ofte er), men det eneste man fikk igjen var et blaffete og hoppende bilde, hvor en knapt kunne se eller høre noe som helst.
Håper at ting vil gå greit for seg denne gangen, for virker som ei god 80-talls film, hvert fall basert på ryet sitt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Resten av Kvarnvideo.se bestillingen venta på meg i postkassa:
Bilde
Kan vel trygt si at de 3 øverste, spesielt The Border (grunnet Elgens fine omtale i åttitallstråden) er de jeg ser mest frem til.
The Principle måtte jeg altså ut med runde 2, da en tvilsom selger på Amazon.uk aldri tok seg bryet med å sende filmen man hadde betalt for, og det å få gjort opp for seg og mulighet til å legge inn ei negativ feedback, var nærmest umulig.
Kvarn derimot, de står på og er lynkjappe, 4-5 dager og alt på plass. Platekompen og CDOn har lite å stille opp med mot svenskene der.

Vel, shit happens, av kanskje 3-400 filmer bestilt via ulike selgere fra det holdet, har 99,9 prosent vært fullt pålitelige.
Så først senere at flere andre i Norge også hadde kjip historikk med selger, og da vet jeg at det er en man skal holde seg unna fremover.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tar gjerne i mot tips på gode bøker på Storytel.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 31, 2023 1:36 pm Resten av Kvarnvideo.se bestillingen venta på meg i postkassa:
Bilde
Kan vel trygt si at de 3 øverste, spesielt The Border (grunnet Elgens fine omtale i åttitallstråden) er de jeg ser mest frem til.
The Principle måtte jeg altså ut med runde 2, da en tvilsom selger på Amazon.uk aldri tok seg bryet med å sende filmen man hadde betalt for, og det å få gjort opp for seg og mulighet til å legge inn ei negativ feedback, var nærmest umulig.
Kvarn derimot, de står på og er lynkjappe, 4-5 dager og alt på plass. Platekompen og CDOn har lite å stille opp med mot svenskene der.

Vel, shit happens, av kanskje 3-400 filmer bestilt via ulike selgere fra det holdet, har 99,9 prosent vært fullt pålitelige.
Så først senere at flere andre i Norge også hadde kjip historikk med selger, og da vet jeg at det er en man skal holde seg unna fremover.
Fikk selv melding om pakke som kan hentes, men venter til i morgen. The border er bra ja. Hvis den er tidligere usett, så er jeg ganske sikker på at the town that dreaded sundown vil falle i smak. Lurte på om jeg hadde sett den Belushi filmen, men er ikke så sprek i tysk..

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:00 pm Fikk selv melding om pakke som kan hentes, men venter til i morgen. The border er bra ja. Hvis den er tidligere usett, så er jeg ganske sikker på at the town that dreaded sundown vil falle i smak. Lurte på om jeg hadde sett den Belushi filmen, men er ikke så sprek i tysk..
Den Belushi filmen innehar både tysk/engelsk tale og tekst, så har innsett at tyskerne har ofte mye snacks som er vanskelig å finne andre steder, og deres Blu-rays kommer ofte med minst like bra bilde og lydkvalitet, men eneste minuset kan jo være at coveret har tysk tittel. Men selv her har flere utgivere et alternativ cover med engelsk originaltittel og poster på innsiden, som en kan snu på om en ønsker så.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

kytec skrev: fre mar 31, 2023 1:56 pm Tar gjerne i mot tips på gode bøker på Storytel.
Æsj..leser aldri bøker. Kun film som gjelder.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:17 pm
kytec skrev: fre mar 31, 2023 1:56 pm Tar gjerne i mot tips på gode bøker på Storytel.
Æsj..leser aldri bøker. Kun film som gjelder.
Ikke filmbøker heller? ;)

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 31, 2023 2:22 pm
John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:17 pm
kytec skrev: fre mar 31, 2023 1:56 pm Tar gjerne i mot tips på gode bøker på Storytel.
Æsj..leser aldri bøker. Kun film som gjelder.
Ikke filmbøker heller? ;)
Blir dårlig med det. Kjøpte endel filmbøker på 90/tidlig 2000 tall, men det var for det meste 1001 filmer du må se før du dør, Halliwells osv.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:34 pm Blir dårlig med det. Kjøpte endel filmbøker på 90/tidlig 2000 tall, men det var for det meste 1001 filmer du må se før du dør, Halliwells osv.
Ser den. Synes i starten at disse 1001 filmene/albumene var ei artig vri på film og musikkbøkene, men når de begynte med 1001 låter, 501 regissører, 101 tv-serier og mer til, så ble det mer listefyll og veldig lite plass til særlig med god informasjon og mest fokus på filmer og skiver "alle har sett eller hørt".
Likevel, ei fin måte å oppdage en del usette og uhørte utgivelser på, som en kanskje ville funnet før eller siden, men bøkene bidro helt klart i at ting gikk litt kjappere.

Men hender jo at en finner noen fine og mye eldre bøker, om hele sjangre med fokus på skrekk, film noir, action, komedie og ulike tiår i Hollywood.
Disse er derimot svært sjeldent å finne i norske bokforhandlere, og mest på bruktbutikker og diverse loppemarked.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 31, 2023 2:40 pm
John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:34 pm Blir dårlig med det. Kjøpte endel filmbøker på 90/tidlig 2000 tall, men det var for det meste 1001 filmer du må se før du dør, Halliwells osv.
Ser den. Synes i starten at disse 1001 filmene/albumene var ei artig vri på film og musikkbøkene, men når de begynte med 1001 låter, 501 regissører, 101 tv-serier og mer til, så ble det mer listefyll og veldig lite plass til særlig med god informasjon og mest fokus på filmer og skiver "alle har sett eller hørt".
Likevel, ei fin måte å oppdage en del usette og uhørte utgivelser på, som en kanskje ville funnet før eller siden, men bøkene bidro helt klart i at ting gikk litt kjappere.

Men hender jo at en finner noen fine og mye eldre bøker, om hele sjangre med fokus på skrekk, film noir, action, komedie og ulike tiår i Hollywood.
Disse er derimot svært sjeldent å finne i norske bokforhandlere, og mest på bruktbutikker og diverse loppemarked.
Det er jo litt gøy å lage sine egne lister da. Sysler med tanken om å lage 2 lister på 1000 filmer hver, en med alle favorittfilmene og en nordisk liste, men det blir kanskje litt drøyt med 1000 på den nordiske..men får tenke litt på den.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre mar 31, 2023 2:46 pm Det er jo litt gøy å lage sine egne lister da. Sysler med tanken om å lage 2 lister på 1000 filmer hver, en med alle favorittfilmene og en nordisk liste, men det blir kanskje litt drøyt med 1000 på den nordiske..men får tenke litt på den.
Moro å gjøre lister når en er i rette humør, ingen tvil om det.
Men når man går inn med håp om ei bok med litt ekstra innhold, og får i stedet servert lister og masse name droppings, så blir det sjeldent at det holder på interessen hele veien ut.

Skulle derimot likt å sett ei anti-1001 album/film/serier du aldri må se før du er dau, da med type underholdning som mange seriøse kritikere hater eller ikke ville tatt i med ildtang.

1000 favorittfilmer? Det høres ut som ei meget massiv jobb i vente.

Har også fundert på å mekke i hop ei liste med beste/verste nordiske filmer en har sett til nå, men føler en må få sett langt mer av den slags fremover, før det blir noe av.

Tror nok danskene vil dominere den bedre halvdelen i så fall, mens Norge dessverre vil havne langt bakom, minus Elling, som er helt i toppsiktet etter min mening.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

2 av de totalt 4 siste fra CDon og Platekompen bestillingene ankom tidligere denne uka:
Bilde
Aldri sett Tim Curry filmen, men virket lovende, mens den svenske så man for evigheter via SF kanalen, og huskes nok ekstra godt grunnet Helena Af Sandeberg og tror man aldri så hele på en og samme tid, så håper den vil være verdt et nytt besøk.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Hentet pakke idag og mangler bare en pakke, så er det meste i hus. Kim Novak filmen ga jeg 3/5.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Fikk mail fra platekompaniet idag at filmene rio bravo og Jeremiah Johnson på blu-ray ikke blir utgitt likevel. Hadde bestilt begge med poster og skulle se de i sommer..Det var jo litt kjipt, men har de på dvd, så skal alltids få et gjensyn med klassikerne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: fre apr 28, 2023 5:54 pm Fikk mail fra platekompaniet idag at filmene rio bravo og Jeremiah Johnson på blu-ray ikke blir utgitt likevel. Hadde bestilt begge med poster og skulle se de i sommer..Det var jo litt kjipt, men har de på dvd, så skal alltids få et gjensyn med klassikerne.
Den er kjip. Mulig selskapet som utgir dem (tror det er Soul Media eller Exalibur) tok seg litt vann over hodet?
Har sett noe lignende med kommende titler fra dem, men der kun ei dato og tittel dukker opp hos Platekompaniet, men ingen bilde eller mer info.

Kan jo hende de likevel blir utgitt på DVD.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: fre apr 28, 2023 5:57 pm
John Garfield skrev: fre apr 28, 2023 5:54 pm Fikk mail fra platekompaniet idag at filmene rio bravo og Jeremiah Johnson på blu-ray ikke blir utgitt likevel. Hadde bestilt begge med poster og skulle se de i sommer..Det var jo litt kjipt, men har de på dvd, så skal alltids få et gjensyn med klassikerne.
Den er kjip. Mulig selskapet som utgir dem (tror det er Soul Media eller Exalibur) tok seg litt vann over hodet?
Har sett noe lignende med kommende titler fra dem, men der kun ei dato og tittel dukker opp hos Platekompaniet, men ingen bilde eller mer info.

Kan jo hende de likevel blir utgitt på DVD.
Hadde sett veldig frem til de 2 ja. Rio bravo hadde jeg på vhs i sin tid og ikke sett siden 90 tallet, så på høy tid med et gjensyn.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kanskje noe med rettigheter har kommet i veien, som ikke er ukjent for nordiske selskaper der gjenutgir eldre film på DVD/Blu-ray.
Skjedde en god del med Anotherworldentertainment (som er også dansk), der flere filmer fra 70 og 80-tallet hadde release datoer osv, men så skjedde det ingen ting, og tiden gikk. Enkelte ble aldri utgitt, mens noen måtte man vente mellom 6-12 måneder før de endelig kom ut i butikkene.

Men dette var jo mest b-filmer og sleazy skrekk underholdning, ikke storfilmer innen western genren akkurat.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ei kjapp tur nedom byen og fikk raska med noen impulsive filmer og skiver, samt et par man har vært på utkikk etter en god stund.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Så at the street fighter trilogien kom på leiefilm for ikke så lenge siden og satte de på watchlista. Fine filmer å se om sommeren. Budbringeren vekker gode minner, men det er kongekabalen som er den store filmen for min del. Har bestilt endel western filmer hos platekompaniet. så man er klar til sommeren.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tir mai 23, 2023 2:14 pm Så at the street fighter trilogien kom på leiefilm for ikke så lenge siden og satte de på watchlista. Fine filmer å se om sommeren. Budbringeren vekker gode minner, men det er kongekabalen som er den store filmen for min del. Har bestilt endel western filmer hos platekompaniet. så man er klar til sommeren.
Så at Platekompaniet hadde en del tilbud i nettbutikken, men også i deres fysiske sjappe på Oslo City var det en del interessante saker.

Har ikke sett for mye av Sonny Chibas filmer, men de få en har vært innom led av å være utgitt på elendige DVD utgaver, med bilde og lyd "kvalitet" som ikke gjorde mye stas på kampsportlegendens gode ry og navn.

Regner med at Arrow Video har levert nok ei strålende innsats, og valgte å kjøpe inn Bad Girls for andre gang, da en fikk litt lyst til å se den igjen, eller kanskje mest flotte Madeleine Stowe som ku-jente.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Hentet stor pakke fra platekompaniet idag og en liten pakke..proppfull av westernfilmer og litt annet snacks.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir mai 23, 2023 1:28 pm Ei kjapp tur nedom byen og fikk raska med noen impulsive filmer og skiver, samt et par man har vært på utkikk etter en god stund.
► Show Spoiler
Tina Turner-albumet ble plutselig mer aktuelt i dag dessverre

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: ons mai 24, 2023 9:50 pm
Frank.N.Steen skrev: tir mai 23, 2023 1:28 pm Ei kjapp tur nedom byen og fikk raska med noen impulsive filmer og skiver, samt et par man har vært på utkikk etter en god stund.
► Show Spoiler
Tina Turner-albumet ble plutselig mer aktuelt i dag dessverre
Har du sett filmen om Tina? What's love got to do with it. Så den 2-3 ganger på 90 tallet og likte den veldig godt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: ons mai 24, 2023 10:26 pm
Elgen skrev: ons mai 24, 2023 9:50 pm
Frank.N.Steen skrev: tir mai 23, 2023 1:28 pm Ei kjapp tur nedom byen og fikk raska med noen impulsive filmer og skiver, samt et par man har vært på utkikk etter en god stund.
► Show Spoiler
Tina Turner-albumet ble plutselig mer aktuelt i dag dessverre
Har du sett filmen om Tina? What's love got to do with it. Så den 2-3 ganger på 90 tallet og likte den veldig godt.
Nei, det har jeg ikke men så konserten fra Amsterdam som NRK viste i fjor (?)
Tror den konserten er fra 2007

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Elgen skrev: ons mai 24, 2023 10:29 pm
John Garfield skrev: ons mai 24, 2023 10:26 pm
Elgen skrev: ons mai 24, 2023 9:50 pm

Tina Turner-albumet ble plutselig mer aktuelt i dag dessverre
Har du sett filmen om Tina? What's love got to do with it. Så den 2-3 ganger på 90 tallet og likte den veldig godt.
Nei, det har jeg ikke men så konserten fra Amsterdam som NRK viste i fjor (?)
Tror den konserten er fra 2007
Ok. Du får gi den en sjanse hvis den kommer din vei.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons mai 24, 2023 9:50 pm Tina Turner-albumet ble plutselig mer aktuelt i dag dessverre
Ja rart hvordan det gikk seg til, første Tina Turner skiva man har kjøpt inn, vel minus den ikke fullt så imponerende Foreign Affair (1989) man plukka med seg i ei bruktsjappe for et par år tilbake. Men den var ikke særlig mye å juble over, og gikk like kjapt ut igjen.
Mulig Private Dancer er sterkere, var vel også damas store comeback plate med bidrag fra David Bowie og Mark Knopfler, samt noen av hennes største hits på 80-tallet. Like etter var det vel over i å gjøre filmmusikk og skurkerolle i Mad Max: Beyond Thunderdome (1985).

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: ons mai 24, 2023 11:06 pm
Vet ikke om du benytter deg ofte av Kvarnvideo lenger, men så nettopp at de har ei egen side for Blu-ray utgivelsene til Indicator:
https://www.kvarnvideo.se/se/grp/indica ... ame-a-48-3
Her er det mye interessant av all slags type film, og foruten Arrow Video, 88 Films og 101 Films, er nok Indicator de jeg har fått mest utbytte av i senere tid.

Farlig å besøke disse stedene for ofte, da det fort kan bli til at en bare må ha litt mer film, selv om det har jo blitt en del handling siste uka.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tor jun 01, 2023 2:54 pm
John Garfield skrev: ons mai 24, 2023 11:06 pm
Vet ikke om du benytter deg ofte av Kvarnvideo lenger, men så nettopp at de har ei egen side for Blu-ray utgivelsene til Indicator:
https://www.kvarnvideo.se/se/grp/indica ... ame-a-48-3
Her er det mye interessant av all slags type film, og foruten Arrow Video, 88 Films og 101 Films, er nok Indicator de jeg har fått mest utbytte av i senere tid.

Farlig å besøke disse stedene for ofte, da det fort kan bli til at en bare må ha litt mer film, selv om det har jo blitt en del handling siste uka.
Handler veldig sjeldent hos utenlandske firmaer for tiden. Platekompaniet er min venn nå! Filmene fra siden du linket til får man på kompaniet, må bare passe på å kjøpe på tilbud. Filmene som kostet 149 kr koster vanligvis 300 kr på kompaniet, men det er ikke så lenge siden de hadde halv pris på disse importfilmene og har stadige tilbud med prosentrabatt. Blir ofte litt styr med bestilling fra utlandet med toll og moms og frakt etc.

Har vel en 70-80 prosent av filmene i lenken på blu-ray, så sitter rolig i båten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»