Langrennssesongen 2021/22

Svar
tartaglia2

Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av tartaglia2 »

Opprinnelig tråd finnes her: https://vgd.no/t/Vintersport/1867745-la ... n-20212022

Siden de fleste sikkert vet at dette er en OL-sesong trenger jeg ikke si noe mer om hva som blir sesongens høydepunkt. Legger derfor bare inn noen viktige datoer og lenker til diverse uttak.

19/11 - 21/11: Sesongåpning på Beitostølen (deretter vc hver helg til vc Dresden)
18/12 - 19/12: Verdenscup Dresden (siste vc før jul)
28/12 - 4/1: Tour de Ski (kun 6 etapper i år, siste etappe er på en tirsdag)
4/2 - 20/2: OL
5/3 - 6/3: Verdenscup i Holmenkollen (5-mil på søndag og kun fellesstart)
26/3 - 29/3: NM del 1 Harstad
6/4 - 9/4: NM del 2 Lygna

Ellers kan man finne sesongens hovedpunkter med alle VC og nasjonale renn her: Sesongens hovedpunkter

Langrenn.com har laget en side for alle uttak til landslag, langløpslag og andre team: Alle uttak

Ellers er det verdt å nevne at rulleskisesongen snart starter for alvor med Blink-festivalen 5. - 8. august og Toppidrettsveka 19. - 21. august.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Program Blinkfestival og TV-tider:
https://www.blinkfestivalen.no/program

Startlister for Lysebotn opp:
https://www.skiforbundet.no/langrenn/te ... eid=366677

Detaljprogram:
https://static1.squarespace.com/static/ ... +28.07.pdf

Legg merke til at en del utlendinger stiller i Lysebotn opp. Bl. annet Kalla og Sorina.

Sugen som jeg er ser jeg frem til dette.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Hva syns dere om maleriet av Bjørgen? :)

Bilde

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Som en så treffende sa: "Ser ut som kunstneren ble misfornøyd med resultatet og rullet sammen bildet før det hadde tørket" :D

Nei hva galt har MB gjort for å "fortjene" et slikt portrett?

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

sertono skrev: lør jul 31, 2021 11:57 am Hva syns dere om maleriet av Bjørgen? :)

Bilde
Tja, hva hadde man forventet?

Gullvåg portretterte kongen som spedalsk, utgammel mann for ca. 20 år siden - og han elsket det.
Er stilen hans.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fremsynt skrev:Tja, hva hadde man forventet?

Gullvåg portretterte kongen som spedalsk, utgammel mann for ca. 20 år siden - og han elsket det.
Er stilen hans.
Ja, jeg må si jeg stusset da jeg så bildet. Men uten at jeg har noen som helst greie på kunst så har det vel noe å gjøre med at et maleri av en person ikke skal være et fotografi, det skal liksom også speile ting som personlighet osv. Som det heter, "Portrettkunst er billedmessig fremstilling av personer med vekt på individuelle trekk og tolkning av personlighet."

Og Bjørgen var strålende fornøyd med bildet hun, "Først ble hun helt stille, og nærmest stående å måpe over det majestetiske maleriet. – Beklager at jeg ble målløs... Jeg kjenner igjen meg. Det er en stor ære og jeg er stum av beundring over resultatet. Det er jo meg! fastslo Bjørgen mens hun strevde litt med å finne det rette ordene." :)

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Jeg likte ikke bildet, men så liker jeg heller ikke stilen til maleren og da kan man vel ikke forvente noe annet. Men hovedpersonen ble fornøyd, og det er det viktigste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Et maleri må ikke være pent for å være bra. Jeg liker det, jeg.

Number4

Legg inn av Number4 »

Fremsynt skrev: søn aug 01, 2021 8:11 pm
sertono skrev: lør jul 31, 2021 11:57 am Hva syns dere om maleriet av Bjørgen? :)

Bilde
Tja, hva hadde man forventet?

Gullvåg portretterte kongen som spedalsk, utgammel mann for ca. 20 år siden - og han elsket det.
Er stilen hans.
Kanskje han har sett for seg Bjørgen sittende på sykehjem som 90 åring!

BioDex

Legg inn av BioDex »

palimpsest skrev: søn aug 01, 2021 9:57 pm Jeg likte ikke bildet, men så liker jeg heller ikke stilen til maleren og da kan man vel ikke forvente noe annet. Men hovedpersonen ble fornøyd, og det er det viktigste.
Bjørgen kan kunsten å være høflig. Innerst inne hadde hun nok helt andre tanker :mrgreen:

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

BioDex skrev: man aug 02, 2021 11:00 am
palimpsest skrev: søn aug 01, 2021 9:57 pm Jeg likte ikke bildet, men så liker jeg heller ikke stilen til maleren og da kan man vel ikke forvente noe annet. Men hovedpersonen ble fornøyd, og det er det viktigste.
Bjørgen kan kunsten å være høflig. Innerst inne hadde hun nok helt andre tanker :mrgreen:
Heldigvis liker folk forskjellige ting, og Håkon Gullvåg ville ikke hatt den posisjon han har om ikke mange hadde likt bildene hans. Jeg syns Bjørgen virket oppriktig i sine uttalelser, og tror hun likte bildet.

janesaj

Legg inn av janesaj »

palimpsest skrev: man aug 02, 2021 11:26 am
BioDex skrev: man aug 02, 2021 11:00 am
palimpsest skrev: søn aug 01, 2021 9:57 pm Jeg likte ikke bildet, men så liker jeg heller ikke stilen til maleren og da kan man vel ikke forvente noe annet. Men hovedpersonen ble fornøyd, og det er det viktigste.
Bjørgen kan kunsten å være høflig. Innerst inne hadde hun nok helt andre tanker :mrgreen:
Heldigvis liker folk forskjellige ting, og Håkon Gullvåg ville ikke hatt den posisjon han har om ikke mange hadde likt bildene hans. Jeg syns Bjørgen virket oppriktig i sine uttalelser, og tror hun likte bildet.
Er vel et av de enten elsker du det, eller så hater du det-scenarioene. Er ikke noe midt i mellom i dette tilfellet, tror jeg :lol: (hater det selv...)

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

I morgen starter altså sesongen på sett og vis med Lysebotn opp.
https://www.blinkfestivalen.no/program

Blir spennende å se hvordan f.eks. Kalla og Sorina står seg mot Johaug.
Kalle har vunnet dette løpet én gang.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fremsynt skrev: Blir spennende å se hvordan f.eks. Kalla og Sorina står seg mot Johaug.
For ikke å snakke om Fossesholm og H Weng

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

sertono skrev: ons aug 04, 2021 9:22 pm
Fremsynt skrev: Blir spennende å se hvordan f.eks. Kalla og Sorina står seg mot Johaug.
For ikke å snakke om Fossesholm og H Weng
Ja, om vi tar med de norske så er vel Heidi Weng normalt sett en klar kandidat til 2 plass.
Er vel ikke helt Fosse sin greie dette, eller? Hun er jo i en rivende utvikling.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fremsynt skrev: Ja, om vi tar med de norske så er vel Heidi Weng normalt sett en klar kandidat til 2 plass.
Er vel ikke helt Fosse sin greie dette, eller? Hun er jo i en rivende utvikling.
Usikker på hvor god Fosse er i den bakken, men mistenker at hun er ganske god og kan overraske.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

sertono skrev: ons aug 04, 2021 9:57 pm
Fremsynt skrev: Ja, om vi tar med de norske så er vel Heidi Weng normalt sett en klar kandidat til 2 plass.
Er vel ikke helt Fosse sin greie dette, eller? Hun er jo i en rivende utvikling.
Usikker på hvor god Fosse er i den bakken, men mistenker at hun er ganske god og kan overraske.
Jeg registrerer Østberg ikke er påmeldt.
Skal ikke ta på vei av den grunn, men er det noen som vet noe som helst om henne?
Vært borte i 1,5 sesong av litt "vage" grunner. Dvs det ligger vel mellom linjene at hun har overtrent for å følge Johaug. Kanskje fått noen forstyrrelser som jenter kan få. De sier så lite.
Men hvis vi ikke får noen meldinger snart, så synes jeg det er bekymringsverdig.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fremsynt skrev:Jeg registrerer Østberg ikke er påmeldt.
Skal ikke ta på vei av den grunn, men er det noen som vet noe som helst om henne?
Vært borte i 1,5 sesong av litt "vage" grunner. Dvs det ligger vel mellom linjene at hun har overtrent for å følge Johaug. Kanskje fått noen forstyrrelser som jenter kan få. De sier så lite.
Men hvis vi ikke får noen meldinger snart, så synes jeg det er bekymringsverdig.
6.mai er siste info jeg har lest angående henne.

"Ingvild Flugstad Østberg beholder landslagsplassen, men helseproblemene er fortsatt ikke løst. Nå innrømmer hun at hun ikke kan garantere at hun er klar til sesongåpninga på Beitostølen i november."

Vi trenger henne i toppform til OL nå som svensker og russere bare blir bedre og bedre.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Tror nok karrieren til Østberg er ferdig dessverre

lund

Legg inn av lund »

Uten å spoile resultatet. Det ble satt gode tider i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lund skrev: tor aug 05, 2021 3:57 pm Uten å spoile resultatet. Det ble satt gode tider i dag.
Helt sykt å se på Therese Johaug i dag. Hun ser rett og slett enda bedre ut enn noen gang før. Står i intervjusonen og snakker kontrollert uten så mye som ei svetteperle å spore mens Weng kommer inn til andreplass godt over halvannet minutt etterpå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hvis jeg ikke så helt feil, så hadde Johaug blitt nummer åtte eller ni i herreklassen i dag.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 11:02 pm Hvis jeg ikke så helt feil, så hadde Johaug blitt nummer åtte eller ni i herreklassen i dag.
Nr.9

Ja, jeg blir nesten skremt når jeg ser henne, et monsterløp. Kommer nok til å gå rimelig fort unna med henne til vinteren denne gangen også.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 11:02 pm Hvis jeg ikke så helt feil, så hadde Johaug blitt nummer åtte eller ni i herreklassen i dag.
Hun ville blitt nr 9 om vi ser på tiden.
Men antagelig bedre om hun hadde gått samtidig med dem og kunne følge rygger. Enormt sterkt av Johaug. Bra også av Weng og den franske kvinnen med det fine navnet. Brukbart av Fosse, men veldig langt bak på sterke løpere. Bl.a de beste skiskytterne i verden.

Litt nedtur i herreklassen i HC's fravær selv om det ble "seier".
Ufint rett og slett av Kvåle på oppløpet trekker kraftig ned. Ingen gratulasjoner fra meg.
Men jeg regner med at svenskene hyller Kvåle slik de gjorde sist vinter med løpere som byttet bane bare for å stenge.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

familien heng vant.

Ellers litt skuffet over Fossesholm, er nok syklingen som har opptatt henne dessverre.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

sertono skrev: fre aug 06, 2021 8:10 pm familien heng vant.

Ellers litt skuffet over Fossesholm, er nok syklingen som har opptatt henne dessverre.
Syklingen er ikke noe svakhet for Fossesholm. Den gjør at hun holder motivasjonen oppe, og det er viktig for treningsarbeidet. Johaug er ikke i verdenstoppen når det kommer til spurt på hardt dekke. Der er hun dårlig.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kahooot skrev: Syklingen er ikke noe svakhet for Fossesholm. Den gjør at hun holder motivasjonen oppe, og det er viktig for treningsarbeidet.
Ja, men jeg skulle ønske hun klarte å være motivert til kun langrenn, har ikke noe tro på at hun blir noen ny langrennsdronning om hun driver med to idretter slik hun gjør, langrenn er for steinhardt til det.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

sertono skrev: fre aug 06, 2021 8:26 pm
Kahooot skrev: Syklingen er ikke noe svakhet for Fossesholm. Den gjør at hun holder motivasjonen oppe, og det er viktig for treningsarbeidet.
Ja, men jeg skulle ønske hun klarte å være motivert til kun langrenn, har ikke noe tro på at hun blir noen ny langrennsdronning om hun driver med to idretter slik hun gjør, langrenn er for steinhardt til det.
Ja, se på Warholm. Helt sjanseløs han nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kahooot skrev: Ja, se på Warholm. Helt sjanseløs han nå.
Blir ikke det samme.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

sertono skrev: fre aug 06, 2021 8:35 pm
Kahooot skrev: Ja, se på Warholm. Helt sjanseløs han nå.
Blir ikke det samme.
Det er ganske stor forskjell på spyd og 400 meter hekk. Det er ikke farlig å drive med flere idretter i ung alder.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»