Langrennssesongen 2021/22

Svar
Kenrojo

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av Kenrojo »

Veldig gøy å få se Hjelmeseth-klyvet i bakken der igjen. Det har jeg savnet. Og flott og se at klyvet fortsatt holder mål…

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Hjelmeseth ser jo helt konge ut...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

sertono skrev: lør des 11, 2021 1:34 pm Hjelmeseth ser jo helt konge ut...
Alle bør vel skjønne at det er junioren vi snakker om? Hadde tatt seg ut om Oddbjørn hadde gjort comeback.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Va det ikke Oddbjørn is i rubben Hjelmeseth?!? 😯

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Skammelig at Tønseth ikke går i Davos.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ser ut som om Tønseth tar ny seier her, leder klart på hver mellomtid så langt.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Hjelmeseth i ferd med å bli voksen…

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Ikke mange i verden som slår Tønseth i verken klassisk eller fri. Dette er helt utrolig! Han bø jo gå 30 km i OL med denne stabiliteten begge stilarter.
Sist redigert av Intervallhall den søn des 12, 2021 11:03 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Tønseth skal definitivt til touren ja.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tønseth er i enorm form.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Turtveit var 47 sekunder unna seieren forrige helg.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Martin Kirkeberg Mørk kommer vi til å få mye glede av de neste årene.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Lol. Tønseth puster jo ikke når han kommer til mål.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Tønseth kunne jo under minste latet som han var sliten, det er jo nesten dårlig gjort det han driver med etter målgang :lol:

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Crynix skrev: søn des 12, 2021 11:10 am Tønseth kunne jo under minste latet som han var sliten, det er jo nesten dårlig gjort det han driver med etter målgang :lol:
Har vel ikke gått for fullt på slutten. Tapte jo 7 sekunder til Kirkeberg Mørk siste 700

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Tror dette er stillingen i ScanCup så langt:

Didrik Tønseth - 120
Gjøran Tefre - 111
Lars Agnar Hjelmeset - 108
Sist redigert av tartaglia2 den søn des 12, 2021 11:22 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Meget sterk helg av Tønseth. Bør være bankers fremover på distranserenn i v-cup og være langt fremme i OL-køen nå.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Tønseth bør være bankers på 15 klassisk. Klæbo, Holund, Tønseth og Iversen? Hva med Valnes? Løpet til Valnes i Ruka var svært imponerende, spesielt mtp at skiene ikke var optimale. Iversen må bevise noe på nyåret, men toppnivået hans er jo svært høyt.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Men må ikkje glømme att dette er skandinavisk cup. Bruvoll var 2 min bak Tønseth på sesongåpningen,

Tidene i fra Beitostølen
(Tidene er hentet fra åpningen i 15 Km fristil på Beitostålen)
1. Harald Østberg Amundsen 0.0
5. Didirk Tönsteh +33.1
8. Martin K. Mørk +36.1
17. Vebjørn Turtveit +1:04.7
18. Gaute Kvåle +1:11.0
19. Lars Agnar Hjelmeset +1:14.5
21. Eirik Svedrup Augdal +1:15.6
33. Jonas Vika +1:53.1
48. Sindre Grønflaten +2:14.8
61, Ole Jørgen Bruvoll +2:30.4
70. Gjøran Tefre +2:42.1
75. Daniel Stock +2:47.2

Vs..

Dagens resultater:
1. Didrik Tönseth 0.0
2. Martin K. Mørk +33.5
3. Vebjørn Turtveit +35.5
4. Ole Jørgen Bruvoll +43.3
5. Lars Agnar Hjelmeset +44.4
6. Gaute Kvåle +46.6
7. Gjøran Tefre +57.1
8. Sindre Grønflaten +1:01.3
9. Eirik Svedrup Augdal +1:02.2
10. Daniel Stock 1:09.8

er jo ikkje sikkert Tönseth ga alt, men att dette løpet gir han til en utfordrer i OL blir urealistisk.. Da dette var Tönseth mot "røkla" i dag.. differansen mot f,eks Turtveit i dag vs Beito går i favør Tutveit, men trur Tönseth hadde tatt mer tid om han gikk mot konkuranse

Personlig trur eg formen til Tönseth er litt bedre i dag, men vi skal ikkje glømme att konkuransen er langt unna VC nivå.
Sist redigert av KjetilHelle den søn des 12, 2021 11:23 am, redigert 2 ganger totalt.

Exes

Legg inn av Exes »

Får håpe Tønseth holder seg frisk fremover, og at han enda har litt å gå på på formen. Vanskelig å si hvordan disse løpene er sammenlignet med verdenscupløpere, men 6 plass (?) forrige helg og han sier selv han har hatt stigning siden da.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:18 am Tønseth bør være bankers på 15 klassisk. Klæbo, Holund, Tønseth og Iversen? Hva med Valnes? Løpet til Valnes i Ruka var svært imponerende, spesielt mtp at skiene ikke var optimale. Iversen må bevise noe på nyåret, men toppnivået hans er jo svært høyt.
Holund bør ikke være bankers på 15 klassisk. Ble jo bare nr 12 og femte beste nordmann på distansen i Ruka.

I tillegg til de du nevner, tror jeg også Nyenget kan være aktuell. Før sesongen ville jeg også nevnt Golberg som en kandidat. Mer usikker nå.

Holund og Kruger bør være bankers til de to lengste distansene. Sannsynligvis også Røthe på 5-mila og Klæbo på skiathlon.

Exes

Legg inn av Exes »

Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:18 am Tønseth bør være bankers på 15 klassisk. Klæbo, Holund, Tønseth og Iversen? Hva med Valnes? Løpet til Valnes i Ruka var svært imponerende, spesielt mtp at skiene ikke var optimale. Iversen må bevise noe på nyåret, men toppnivået hans er jo svært høyt.
Tror den eneste som foreløpig er bankers på et lag er Klæbo på sprint (forsåvidt også Valnes, selv om han ikke har toppresultatene i skøyesprint). Tour de Ski avgjør nok resten, selv om det nok er en del som ligger veldig godt an.
Sist redigert av Exes den søn des 12, 2021 11:24 am, redigert 1 gang totalt.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

KongOlav2 skrev: søn des 12, 2021 11:21 am
Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:18 am Tønseth bør være bankers på 15 klassisk. Klæbo, Holund, Tønseth og Iversen? Hva med Valnes? Løpet til Valnes i Ruka var svært imponerende, spesielt mtp at skiene ikke var optimale. Iversen må bevise noe på nyåret, men toppnivået hans er jo svært høyt.
Holund bør ikke være bankers på 15 klassisk. Ble jo bare nr 12 og femte beste nordmann på distansen i Ruka.

I tillegg til de du nevner, tror jeg også Nyenget kan være aktuell. Før sesongen ville jeg også nevnt Golberg som en kandidat. Mer usikker nå.

Holund og Kruger bør være bankers til de to lengste distansene. Sannsynligvis også Røthe på 5-mila og Klæbo på skiathlon.
Holund hadde elendige ski i Ruka. Uttalte selv at han bommet på hvor mye festesmurning han hadde på skiene. Helgen før vant han med 17 sekunder på Beito. Jeg mener Holund har gjort nok til å gå 15 klassisk i OL allerede. Holund skal jo ikke gå flere renn etter Davos, så han føler seg nok rimelig trygg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Exes skrev: søn des 12, 2021 11:22 am Tror den eneste som foreløpig er bankers på et lag er Klæbo på sprint. Tour de Ski avgjør nok resten, selv om det nok er en del som ligger veldig godt an.
Om Kruger viser form i dag, tror jeg det skal veldig, veldig mye å sette ut ham og Holund på den første distansen; skiatlon. Samt på 5-mila om de bekrefter form under OL.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:23 am Holund hadde elendige ski i Ruka. Uttalte selv at han bommet på hvor mye festesmurning han hadde på skiene. Helgen før vant han med 17 sekunder på Beito. Jeg mener Holund har gjort nok til å gå 15 klassisk i OL allerede. Holund skal jo ikke gå flere renn etter Davos, så han føler seg nok rimelig trygg.
Beito er helt sekundært sammenlignet med v-cup.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

KongOlav2 skrev: søn des 12, 2021 11:21 am
Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:18 am Tønseth bør være bankers på 15 klassisk. Klæbo, Holund, Tønseth og Iversen? Hva med Valnes? Løpet til Valnes i Ruka var svært imponerende, spesielt mtp at skiene ikke var optimale. Iversen må bevise noe på nyåret, men toppnivået hans er jo svært høyt.
Holund bør ikke være bankers på 15 klassisk. Ble jo bare nr 12 og femte beste nordmann på distansen i Ruka.

I tillegg til de du nevner, tror jeg også Nyenget kan være aktuell. Før sesongen ville jeg også nevnt Golberg som en kandidat. Mer usikker nå.

Holund og Kruger bør være bankers til de to lengste distansene. Sannsynligvis også Røthe på 5-mila og Klæbo på skiathlon.
Problemet til Røthe er at vi allerede har 2 spurtsvake distanseløpere som er best i fristil på OL-laget i Holund og Krüger. Er det plass til en tredje løper med de samme kvalitetene?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

KongOlav2 skrev: søn des 12, 2021 11:26 am
Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:23 am Holund hadde elendige ski i Ruka. Uttalte selv at han bommet på hvor mye festesmurning han hadde på skiene. Helgen før vant han med 17 sekunder på Beito. Jeg mener Holund har gjort nok til å gå 15 klassisk i OL allerede. Holund skal jo ikke gå flere renn etter Davos, så han føler seg nok rimelig trygg.
Beito er helt sekundært sammenlignet med v-cup.
På ingen måte. Holund fikk nok klarsignal til 15 klassisk etter Beito. Han hadde ikke gjennomført plan A hvis det hadde vært tvil om det.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: søn des 12, 2021 11:27 am
Problemet til Røthe er at vi allerede har 2 spurtsvake distanseløpere som er best i fristil på OL-laget i Holund og Krüger. Er det plass til en tredje løper med de samme kvalitetene?
På en 5-mil? Ja. Om ikke løypa er veldig lett og føret raskt, så definitivt. Fortsatt har ikke Klæbo eller Iversen hengt med helt inn på skiatlon eller 5-mil fristil i mesterskap. Spesielt Iversen har jeg minimal tro på på en såpass lang distanse i fristil.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:29 am
På ingen måte. Holund fikk nok klarsignal til 15 klassisk etter Beito. Han hadde ikke gjennomført plan A hvis det hadde vært tvil om det.
Jo, definitivt. Nasjonale løp bør være veldig underordnet internasjonale. Om 4 andre løpere viser kalasform i tiden fremover, bør ikke Holund automatisk prioriteres foran. Her bør det dog tas forbehold for form i OL. Om Holund viser kalasform på innledende distanse skiatlon, bør han såklart være klar også for 15 km. Men ikke basert på et løp på Beito i midten av november.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

KongOlav2 skrev: søn des 12, 2021 11:31 am
Intervallhall skrev: søn des 12, 2021 11:29 am
På ingen måte. Holund fikk nok klarsignal til 15 klassisk etter Beito. Han hadde ikke gjennomført plan A hvis det hadde vært tvil om det.
Jo, definitivt. Nasjonale løp bør være veldig underordnet internasjonale. Om 4 andre løpere viser kalasform i tiden fremover, bør ikke Holund automatisk prioriteres foran. Her bør det dog tas forbehold for form i OL. Om Holund viser kalasform på innledende distanse skiatlon, bør han såklart være klar også for 15 km. Men ikke basert på et løp på Beito i midten av november.
Jeg er overbevist om at Holund fikk klarsignal til 15 klassisk rett ette Beitostølen. Han må selvfølgelig bevise form på duathlon først, men han trenger ikke flere konkurranser på distansen for å kvalifisere seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»