Langrennssesongen 2021/22

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av Korgutt »

Er det slik hos dere at trioen Falla, Myhrvold og Lotta Udnes Weng er uaktuelle for en stafettetappe og at de 4 blir tatt ut blant de 5 gjenstående løperne i troppen? Jeg legger ved 4 alternativer. Ikke i noen rangert rekkefølge blant alternativene og lurer på hva dere syns er det mest sannsynlige alternativet?

ALT 1:
Anne Kjersti Kalvå- Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Heidi Weng.
ALT 2:
Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm- Heidi Weng.
ALT 3:
Tiril Udnes Weng- Heidi Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm
ALT 4:
Eget alternativ. Spesifiser gjerne.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Korgutt skrev: tir jan 11, 2022 7:10 pm Er det slik hos dere at trioen Falla, Myhrvold og Lotta Udnes Weng er uaktuelle for en stafettetappe og at de 4 blir tatt ut blant de 5 gjenstående løperne i troppen? Jeg legger ved 4 alternativer. Ikke i noen rangert rekkefølge blant alternativene og lurer på hva dere syns er det mest sannsynlige alternativet?

ALT 1:
Anne Kjersti Kalvå- Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Heidi Weng.
ALT 2:
Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm- Heidi Weng.
ALT 3:
Tiril Udnes Weng- Heidi Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm
ALT 4:
Eget alternativ. Spesifiser gjerne.
Er jo helt umulig å vite noe om hva som er mest sannsynlig... Det beste laget hvis alle er i god form er TU. Weng - T. Johaug - HM Fossesholm - H. Weng

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Intervallhall skrev: tir jan 11, 2022 7:14 pm
Korgutt skrev: tir jan 11, 2022 7:10 pm Er det slik hos dere at trioen Falla, Myhrvold og Lotta Udnes Weng er uaktuelle for en stafettetappe og at de 4 blir tatt ut blant de 5 gjenstående løperne i troppen? Jeg legger ved 4 alternativer. Ikke i noen rangert rekkefølge blant alternativene og lurer på hva dere syns er det mest sannsynlige alternativet?

ALT 1:
Anne Kjersti Kalvå- Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Heidi Weng.
ALT 2:
Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm- Heidi Weng.
ALT 3:
Tiril Udnes Weng- Heidi Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm
ALT 4:
Eget alternativ. Spesifiser gjerne.
Er jo helt umulig å vite noe om hva som er mest sannsynlig... Det beste laget hvis alle er i god form er TU. Weng - T. Johaug - HM Fossesholm - H. Weng
Utelukker du andre konstellasjoner enn de 3 jeg har skissert? Nå vet ikke jeg hvor harde fristiletappene er sammenlignet med klassisk. Men jeg tenker at svenskene stiller med Ebba og Frida i midten. Og vil sette opp Therese mot Ebba i håp om en luke. Som Frida skal jobbe for å tette. I bunn og grunn går jeg for samme forslag som deg.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ah, Johaug er i rute :)

"I desember har nemlig Johaug vist bedre og bedre takter på øktene.

- Det har fungert bedre og bedre siste ukene. Therese har hatt veldig gode økter nå. Hun er i mye bedre form nå enn det det har vært tidligere i sesongen. Therese har følt seg bedre og bedre på treningsøktene. Indikasjonene er positive, sier treneren."

Johaug-varsko: - Mye bedre nå

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Korgutt skrev: tir jan 11, 2022 7:22 pm Nå vet ikke jeg hvor harde fristiletappene er sammenlignet med klassisk.
Ut fra løypeprofilene er det bare 1 sløyfe på 2,5 km så mest sannsynlig er klassisk- og fristiletappene like.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Korgutt skrev: tir jan 11, 2022 7:10 pm Er det slik hos dere at trioen Falla, Myhrvold og Lotta Udnes Weng er uaktuelle for en stafettetappe og at de 4 blir tatt ut blant de 5 gjenstående løperne i troppen? Jeg legger ved 4 alternativer. Ikke i noen rangert rekkefølge blant alternativene og lurer på hva dere syns er det mest sannsynlige alternativet?

ALT 1:
Anne Kjersti Kalvå- Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Heidi Weng.

ALT 2:
Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm- Heidi Weng.
ALT 3:
Tiril Udnes Weng- Heidi Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm
ALT 4:
Eget alternativ. Spesifiser gjerne.
Det er dessverre ingenting som pr i dag tyder på noe annet enn at Fossesholm er et høyst usikkert kort.
Men hva med Falla? hun gikk jo en kanon første etappe i VM i Lahti 2017.
Burde ikke hun være aktuell for første etappe her også, så god som hun er til å komme i form til mesterskap?

Altså ALT 5:
Falla - TUW - Johaug - Heidi.

Skal Norge ha mulighet til å vinne så kan vi ikke benytte Johaug før 3 etappe, ellers er faren for at vi ikke får noe forsprang før siste etappe overhengende.
Det betyr at Norge ikke må miste kontakten på de to første, det er det store målet. Henger de med og har Johaug og Heidi igjen på de to siste er muligheten for seier stor.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Neptun skrev: tir jan 11, 2022 10:22 pm
Korgutt skrev: tir jan 11, 2022 7:10 pm Er det slik hos dere at trioen Falla, Myhrvold og Lotta Udnes Weng er uaktuelle for en stafettetappe og at de 4 blir tatt ut blant de 5 gjenstående løperne i troppen? Jeg legger ved 4 alternativer. Ikke i noen rangert rekkefølge blant alternativene og lurer på hva dere syns er det mest sannsynlige alternativet?

ALT 1:
Anne Kjersti Kalvå- Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Heidi Weng.

ALT 2:
Tiril Udnes Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm- Heidi Weng.
ALT 3:
Tiril Udnes Weng- Heidi Weng- Therese Johaug- Helene Marie Fossesholm
ALT 4:
Eget alternativ. Spesifiser gjerne.
Det er dessverre ingenting som pr i dag tyder på noe annet enn at Fossesholm er et høyst usikkert kort.
Men hva med Falla? hun gikk jo en kanon første etappe i VM i Lahti 2017.
Burde ikke hun være aktuell for første etappe her også, så god som hun er til å komme i form til mesterskap?

Altså ALT 5:
Falla - TUW - Johaug - Heidi.

Skal Norge ha mulighet til å vinne så kan vi ikke benytte Johaug før 3 etappe, ellers er faren for at vi ikke får noe forsprang før siste etappe overhengende.
Det betyr at Norge ikke må miste kontakten på de to første, det er det store målet. Henger de med og har Johaug og Heidi igjen på de to siste er muligheten for seier stor.
2017-utgaven av Falla sier jeg ikke nei takk til. Da vil ditt alternativ være et godt forslag. Men jeg er usikker på om hun er like skarp nå 5 år senere. Syns jeg har sett en litt nedadgående kurve de siste årene og da er jeg ikke like trygg på henne som jeg var i 2017. Da tror jeg faktisk at jeg ville gått for Kalvå isteden. Men skjønner at det kan også være et usikkert kort.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Hvem tror dere går etappene på det norske laget i herrestafetten i OL? Vi må vel avvente til etter de første distanserennene, men er jo gøy å spekulere litt. Syns egentlig det er kun på den siste etappen det er helt sikkert.

1. etappe: Valnes eller Golberg?
2. Etappe: Golberg eller Holund?
3. etappe: Krüger eller Holund?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Mitt tips i dag er Valnes, Golberg, Holund og Klæbo.

Den som gjer det best på 3 mila av Holund og Kruger får garantert plassen på 3 etappe. Dei 2 første etappene blir fort avgjort av kven som gjer det best på 15 km. Både Holund og Iversen kan skyve ut både Golberg og Valnes her.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Armando71 skrev: ons jan 12, 2022 11:32 am Hvem tror dere går etappene på det norske laget i herrestafetten i OL? Vi må vel avvente til etter de første distanserennene, men er jo gøy å spekulere litt. Syns egentlig det er kun på den siste etappen det er helt sikkert.

1. etappe: Valnes eller Golberg?
2. Etappe: Golberg eller Holund?
3. etappe: Krüger eller Holund?
Valnes - Holund - Kruger- Klæbo er det beste laget hvis alle er i form. Plassen til Valnes er mest truet, og da kommer i tilfelle Golberg inn.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Tanken i innledningen av sesongen var tydeligvis:
Valnes/Golberg
Iversen
Krüger/Holund
Klæbo

Siden da har Krüger ''tatt'' 3.etappen og Iversen er ute. Tipper per nå:
Valnes
Golberg/Holund (prestasjonene i starten av OL avgjør)
Krüger
Klæbo

Men selv om Russland er gode, så ser jeg ikke hvordan dette kan gå feil uansett hvem som får 2.etappen.
Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 11:39 am Valnes - Holund - Kruger- Klæbo er det beste laget hvis alle er i form. Plassen til Valnes er mest truet, og da kommer i tilfelle Golberg inn.
Du har klokketro på at Holund blir tatt ut både på 15 km og stafetten, er det hva du ønsker eller tror?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Team Ingebrigtsen skrev: ons jan 12, 2022 11:52 am Tanken i innledningen av sesongen var tydeligvis:
Valnes/Golberg
Iversen
Krüger/Holund
Klæbo

Siden da har Krüger ''tatt'' 3.etappen og Iversen er ute. Tipper per nå:
Valnes
Golberg/Holund (prestasjonene i starten av OL avgjør)
Krüger
Klæbo

Men selv om Russland er gode, så ser jeg ikke hvordan dette kan gå feil uansett hvem som får 2.etappen.
Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 11:39 am Valnes - Holund - Kruger- Klæbo er det beste laget hvis alle er i form. Plassen til Valnes er mest truet, og da kommer i tilfelle Golberg inn.
Du har klokketro på at Holund blir tatt ut både på 15 km og stafetten, er det hva du ønsker eller tror?
Ja, jeg har klokkertro på at Holund får gå skibytte, 15 klassisk, stafett og 50 km. Holund har jobbet mye med klassisken, og han er medaljekandidat på 15 klassisk. Løpet hans på Beito var meget imponerende. Smørebommen i Ruka var selvfølgelig synd, men med en formbekreftelse på 30 km, så ser jeg ikke hvordan Holund kan vrakes.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 12:04 pm Ja, jeg har klokkertro på at Holund får gå skibytte, 15 klassisk, stafett og 50 km. Holund har jobbet mye med klassisken, og han er medaljekandidat på 15 klassisk. Løpet hans på Beito var meget imponerende. Smørebommen i Ruka var selvfølgelig synd, men med en formbekreftelse på 30 km, så ser jeg ikke hvordan Holund kan vrakes.
Klarsignal til 3- og 5-mila har han nok allerede fått, men ganske sikker på at han må gå en god klassiskdel på 3-mila før det blir noe mer klassisk på han i OL.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 11:39 am Valnes - Holund - Kruger- Klæbo er det beste laget hvis alle er i form. Plassen til Valnes er mest truet, og da kommer i tilfelle Golberg inn.
Om alle er i form holder jeg Iversen foran Holund på en klassisketappe. Spesielt på en etappe der man mest sannsynlig møter Bolshunov og Niskanen. Tviler på om Holund har fartsressursene som trengs til å holde følge når de to drar til.

lund

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: ons jan 12, 2022 12:28 pm
Intervallhall skrev: ons jan 12, 2022 11:39 am Valnes - Holund - Kruger- Klæbo er det beste laget hvis alle er i form. Plassen til Valnes er mest truet, og da kommer i tilfelle Golberg inn.
Om alle er i form holder jeg Iversen foran Holund på en klassisketappe. Spesielt på en etappe der man mest sannsynlig møter Bolshunov og Niskanen. Tviler på om Holund har fartsressursene som trengs til å holde følge når de to drar til.
Spørs hvordan russerne stiller opp. Per nå ser det vel kanskje ut som Chervotkin, Bolshunov, X og Ustiugov. Fort 3. etappen som kan være russernes svake punkt, selv om de selvsagt har noen som kan tenkes å holde følge, ala Yakimushkin og Spitsov selv om de ikke har like høyt toppnivå som våre på den etappen. Vi bør helst ha en Kruger eller Holund på den etappen.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Ja, skal man først tippe, kan man jo se for seg hele distanse-OL:

Klæbo, Krüger, Holund og Røthe får gå skiathlon. Holund blir etter dette løpet klar for 15 km, sammen med Valnes, Golberg og Klæbo. De tre førstnevnte skjønner at 15 km blir et tilnærmet amerikansk uttak til de to stafettetappene.

Etter at rekkefølgen dem imellom på 15 km er blitt Holund - Golberg - Valnes, etter en svak avslutning av sistnevnte, settes likevel Valnes opp på startetappen og Holund på den andre. Golbergs indre mørke vokser. Krüger på tredje og Klæbo på siste.

Femmilslaget blir bestående av Klæbo, Krüger, Holund og Røthe.

Men noen får sikkert covid, og så må alt gjøres om på, og Emil Iversen ender opp med å gå alt og bli OL-konge.

Mer seriøst: Golbergs og Holunds plass på 15 km kan trues av en Krüger i toppform i høyden og evt en Iversen som viser på sprinten at han har funnet tilbake til seg selv.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: ons jan 12, 2022 1:00 pm Spørs hvordan russerne stiller opp. Per nå ser det vel kanskje ut som Chervotkin, Bolshunov, X og Ustiugov. Fort 3. etappen som kan være russernes svake punkt, selv om de selvsagt har noen som kan tenkes å holde følge, ala Yakimushkin og Spitsov selv om de ikke har like høyt toppnivå som våre på den etappen. Vi bør helst ha en Kruger eller Holund på den etappen.
Tror også mest på et slikt russisk stafettlag og tror Spitsov er førstevalget på tredje. Kan også hende russerne prøver å være lure og setter Bolshunov/Ustjugov på tredje for å maksimere muligheten for å gå ut med et forsprang på Klæbo.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 1:08 pm Ja, skal man først tippe, kan man jo se for seg hele distanse-OL:

Klæbo, Krüger, Holund og Røthe får gå skiathlon. Holund blir etter dette løpet klar for 15 km, sammen med Valnes, Golberg og Klæbo. De tre førstnevnte skjønner at 15 km blir et tilnærmet amerikansk uttak til de to stafettetappene.

Etter at rekkefølgen dem imellom på 15 km er blitt Holund - Golberg - Valnes, etter en svak avslutning av sistnevnte, settes likevel Valnes opp på startetappen og Holund på den andre. Golbergs indre mørke vokser. Krüger på tredje og Klæbo på siste.

Femmilslaget blir bestående av Klæbo, Krüger, Holund og Røthe.

Men noen får sikkert covid, og så må alt gjøres om på, og Emil Iversen ender opp med å gå alt og bli OL-konge.

Mer seriøst: Golbergs og Holunds plass på 15 km kan trues av en Krüger i toppform i høyden og evt en Iversen som viser på sprinten at han har funnet tilbake til seg selv.

Jeg tror ikke Iversen er aktuell på sprinten. Der blir det Klæbo, Valnes, Taugbøl og Golberg.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 1:08 pm Mer seriøst: Golbergs og Holunds plass på 15 km kan trues av en Krüger i toppform i høyden og evt en Iversen som viser på sprinten at han har funnet tilbake til seg selv.
Golberg kommer garantert til å gå 15 km i OL med mindre han blir syk. Hvis Krueger skal gå seg inn på 15 km, så er det den siste plassen bak Klæbo, Golberg og Valnes.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

george_hincapie skrev: ons jan 12, 2022 1:42 pm Golberg kommer garantert til å gå 15 km i OL med mindre han blir syk. Hvis Krueger skal gå seg inn på 15 km, så er det den siste plassen bak Klæbo, Golberg og Valnes.
Jeg tror også Golberg går 15 km, men jeg tror også trenerne har klokkertro på Krüger i høyden, så hvis han overbeviser stort på skiathlon er det ikke fullstendig utenkelig at han får plass på laget. Kanskje heller på bekostning av Holund i så fall, ja.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Armando71 skrev: ons jan 12, 2022 1:41 pm Jeg tror ikke Iversen er aktuell på sprinten. Der blir det Klæbo, Valnes, Taugbøl og Golberg.
Samtidig vil det være useriøst å gi Iversen plass på skiatlon-laget, og da kan sprinten være eneste sjansen til å teste formen hans før uttak til 15 km og stafett. Golberg er i utgangspunktet ingen medaljekandidat på sprinten uansett (det var ikke Mari Eide heller, for så vidt). Et eller annet må de nesten gjøre om ikke Iversen skal bli gående ledig gjennom hele OL.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Tenker at Nossum og kompani vil arrangere et testrenn i Seiser Alm blant annet for å sjekke statusen på Iversen. Overbeviser han i dette løpet tror jeg ikke veien er så veldig lang inn på 15 km klassisk. Sprinten tror jeg uansett at han ikke får gå. Og kommer han inn på 15 km laget tenker jeg at de 2 beste her utenom Klæbo går de 2 klassiske etappene. Uavhengig av hvem som ender på de plassene. 3.etappe går til den som gjør det best på fristildelen på 30 km.
3 plasser på 15 km tenker jeg allerede er klar. Klæbo, Valnes og Golberg. Siste plassen tror jeg står mellom Holund og Iversen. Men han må slå seg inn via dette testrennet

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 2:56 pm Tenker at Nossum og kompani vil arrangere et testrenn i Seiser Alm blant annet for å sjekke statusen på Iversen.
"– Jeg er motstander av testrenn, men vi kommer til å ha hardøkter i Seiser Alm hvor vi ser hvordan formen er, svarer Nossum."

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:34 pm
Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 2:56 pm Tenker at Nossum og kompani vil arrangere et testrenn i Seiser Alm blant annet for å sjekke statusen på Iversen.
"– Jeg er motstander av testrenn, men vi kommer til å ha hardøkter i Seiser Alm hvor vi ser hvordan formen er, svarer Nossum."
Men hva tenker du ellers om resonnementet mitt? Er du enig?

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 3:39 pm
Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:34 pm
Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 2:56 pm Tenker at Nossum og kompani vil arrangere et testrenn i Seiser Alm blant annet for å sjekke statusen på Iversen.
"– Jeg er motstander av testrenn, men vi kommer til å ha hardøkter i Seiser Alm hvor vi ser hvordan formen er, svarer Nossum."
Men hva tenker du ellers om resonnementet mitt? Er du enig?
Nå sier jo Nossum at Iversen skal få sjansen til å vise form i Seiser Alm, så ja, jeg er enig i at han har muligheten til å få en plass på 15 km-laget og stafetten via det. Men da må han nok virkelig overbevise, særlig dersom skiathlon-laget imponerer like mye som i forrige OL. Tar Holund medalje, skal det mye til å vrake han til 15 km.

Tror ellers det kan være litt plass for skjønn når det gjelder 15 km vs. stafett. Valnes er for eksempel bedre på 10 km enn på 15.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:50 pm
Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 3:39 pm
Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:34 pm

"– Jeg er motstander av testrenn, men vi kommer til å ha hardøkter i Seiser Alm hvor vi ser hvordan formen er, svarer Nossum."
Men hva tenker du ellers om resonnementet mitt? Er du enig?
Nå sier jo Nossum at Iversen skal få sjansen til å vise form i Seiser Alm, så ja, jeg er enig i at han har muligheten til å få en plass på 15 km-laget og stafetten via det. Men da må han nok virkelig overbevise, særlig dersom skiathlon-laget imponerer like mye som i forrige OL. Tar Holund medalje, skal det mye til å vrake han til 15 km.

Tror ellers det kan være litt plass for skjønn når det gjelder 15 km vs. stafett. Valnes er for eksempel bedre på 10 km enn på 15.
Husker du 15 km i Falun? Hvor Gløersen slo Krogh med noen sekunder. De sekundene der førte til at Gløersen gikk seg inn på stafettlaget på bekostning av Krogh. Så jeg tenker fort slik at de 2 beste på 15 km går de 2 klassiske etappene. Enten det nå blir Valnes, Golberg, Iversen eller Holund. Inntil 15 km fri ifjor som Holund vant foran Krüger og Østberg Amundsen så tror jeg at Krüger var inne på 3.etappe. Noe som ble endret da Holund gikk over målstreken som vinner.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 4:04 pm
Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:50 pm
Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 3:39 pm

Men hva tenker du ellers om resonnementet mitt? Er du enig?
Nå sier jo Nossum at Iversen skal få sjansen til å vise form i Seiser Alm, så ja, jeg er enig i at han har muligheten til å få en plass på 15 km-laget og stafetten via det. Men da må han nok virkelig overbevise, særlig dersom skiathlon-laget imponerer like mye som i forrige OL. Tar Holund medalje, skal det mye til å vrake han til 15 km.

Tror ellers det kan være litt plass for skjønn når det gjelder 15 km vs. stafett. Valnes er for eksempel bedre på 10 km enn på 15.
Husker du 15 km i Falun? Hvor Gløersen slo Krogh med noen sekunder. De sekundene der førte til at Gløersen gikk seg inn på stafettlaget på bekostning av Krogh. Så jeg tenker fort slik at de 2 beste på 15 km går de 2 klassiske etappene. Enten det nå blir Valnes, Golberg, Iversen eller Holund. Inntil 15 km fri ifjor som Holund vant foran Krüger og Østberg Amundsen så tror jeg at Krüger var inne på 3.etappe. Noe som ble endret da Holund gikk over målstreken som vinner.
Det kan selvsagt bli sånn, men Valnes har vært solid og god i hele år, og dersom han f.eks. går tre sekunder langsommere enn mer ustabile Golberg på 15 km, tror jeg ikke nødvendigvis han blir vraket på stafetten.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 4:14 pm
Korgutt skrev: ons jan 12, 2022 4:04 pm
Hudsucker skrev: ons jan 12, 2022 3:50 pm

Nå sier jo Nossum at Iversen skal få sjansen til å vise form i Seiser Alm, så ja, jeg er enig i at han har muligheten til å få en plass på 15 km-laget og stafetten via det. Men da må han nok virkelig overbevise, særlig dersom skiathlon-laget imponerer like mye som i forrige OL. Tar Holund medalje, skal det mye til å vrake han til 15 km.

Tror ellers det kan være litt plass for skjønn når det gjelder 15 km vs. stafett. Valnes er for eksempel bedre på 10 km enn på 15.
Husker du 15 km i Falun? Hvor Gløersen slo Krogh med noen sekunder. De sekundene der førte til at Gløersen gikk seg inn på stafettlaget på bekostning av Krogh. Så jeg tenker fort slik at de 2 beste på 15 km går de 2 klassiske etappene. Enten det nå blir Valnes, Golberg, Iversen eller Holund. Inntil 15 km fri ifjor som Holund vant foran Krüger og Østberg Amundsen så tror jeg at Krüger var inne på 3.etappe. Noe som ble endret da Holund gikk over målstreken som vinner.
Det kan selvsagt bli sånn, men Valnes har vært solid og god i hele år, og dersom han f.eks. går tre sekunder langsommere enn mer ustabile Golberg på 15 km, tror jeg ikke nødvendigvis han blir vraket på stafetten.
Kan innrømme at hukommelsen spilte meg et puss med tanke på hvor stor avstanden var mellom Gløersen og Krogh på den 15 kilometeren også. Trodde det bare var snakk om sekunder mellom 3.plassen og 5.plassen som Krogh endte på men her var det nesten et halvt minutt. Og da tenker jeg at valget den gangen ikke var så vanskelig som jeg så for meg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Ja, jeg vet at Welhaven sine meninger kan være litt kontroversielle men han velger innimellom å ta stilling til spørsmål som vil skape debatt i samfunnet. Denne gangen spør han om det er riktig å holde av en landslagsplass til Ingvild Flugstad Østberg. Les artikkelen og gjør opp en mening. Selv reagerer jeg på at han bruker uttrykket fellesskapets midler om det en landslagsplass koster. Såvidt jeg vet så er det skiforbundet sine midler dette er snakk om.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5G ... spoersmaal

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Korgutt skrev: tor jan 13, 2022 7:43 pm Ja, jeg vet at Welhaven sine meninger kan være litt kontroversielle men han velger innimellom å ta stilling til spørsmål som vil skape debatt i samfunnet. Denne gangen spør han om det er riktig å holde av en landslagsplass til Ingvild Flugstad Østberg. Les artikkelen og gjør opp en mening. Selv reagerer jeg på at han bruker uttrykket fellesskapets midler om det en landslagsplass koster. Såvidt jeg vet så er det skiforbundet sine midler dette er snakk om.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5G ... spoersmaal
Bare dritt alt han skriver.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»