Langrennssesongen 2021/22

Svar
Intervallhall
Innlegg: 1627

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av Intervallhall »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:25 pm
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 12:21 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:14 pm Hehe, er nok ingen som kan slå det der, nei. Men jeg tror nok at såpass mange som Diggins, Andersson, Karlsson og Nepryaeva kunne kilt seg mellom henne og Weng. Kanskje også Brennan, Fossesholm og Østberg (vanskelig å si hva ståa er der, da).
Tvilsomt. Ganske sikker på at Heidi Wengs 2 løp denne helgen holder høy internasjonal klasse. Frida sikkert bedre, men omtrent som Ebba tipper jeg.
Andersson pleier å være bedre enn Karlsson i fri teknikk og var bedre enn Weng i hele fjor på intervallstart, så her ser jeg ingen grunn til at det du skriver skulle stemme. Nå kan det selvsagt hende at Karlsson slår Andersson i dag, men jevnt over har sistnevnte vært best i den stilarten, i hvert fall i verdenscupen.
Heidi Weng er jo MYE bedre forberedt til denne sesongen. Fått gjort det hun skal av trening, og hun er ikke preget av corona-situasjonen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 12:30 pm Heidi Weng er jo MYE bedre forberedt til denne sesongen. Fått gjort det hun skal av trening, og hun er ikke preget av corona-situasjonen.
Det er hun, men hun er fortsatt 35-36 sekunder bak Johaug i ei ganske lett løype. Jeg ser ingen grunn til at svenskene ikke skal ha bra utvikling inn mot denne sesongen også. De er vesentlig yngre og bør ha et større forbedringspotensial inne sesong for sesong enn det Weng har. Men jeg tar gjerne feil, altså.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:37 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 12:30 pm Heidi Weng er jo MYE bedre forberedt til denne sesongen. Fått gjort det hun skal av trening, og hun er ikke preget av corona-situasjonen.
Det er hun, men hun er fortsatt 35-36 sekunder bak Johaug i ei ganske lett løype. Jeg ser ingen grunn til at svenskene ikke skal ha bra utvikling inn mot denne sesongen også. De er vesentlig yngre og bør ha et større forbedringspotensial inne sesong for sesong enn det Weng har. Men jeg tar gjerne feil, altså.
Både Andersson og Karlsson har hatt problemer i oppkjøringen da. Jeg tror Weng er nærmere den svenske duoen i år, noe hun egentlig allerede viste på slutten av sesongen i fjor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 12:41 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:37 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 12:30 pm Heidi Weng er jo MYE bedre forberedt til denne sesongen. Fått gjort det hun skal av trening, og hun er ikke preget av corona-situasjonen.
Det er hun, men hun er fortsatt 35-36 sekunder bak Johaug i ei ganske lett løype. Jeg ser ingen grunn til at svenskene ikke skal ha bra utvikling inn mot denne sesongen også. De er vesentlig yngre og bør ha et større forbedringspotensial inne sesong for sesong enn det Weng har. Men jeg tar gjerne feil, altså.
Både Andersson og Karlsson har hatt problemer i oppkjøringen da. Jeg tror Weng er nærmere den svenske duoen i år, noe hun egentlig allerede viste på slutten av sesongen i fjor.
Nå er de i alle fall i gang med sine løp på 10 fri i Sverige. Karlsson skal vel snart passere på første punkt; Andersson gikk akkurat ut fra start.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:55 pm Nå er de i alle fall i gang med sine løp på 10 fri i Sverige. Karlsson skal vel snart passere på første punkt; Andersson gikk akkurat ut fra start.
Karlsson i ledelse ved åpningspunktet, 6,9 sekunder foran Moa Olsson. Ebba 12,5 sekunder bak og Kalla 18,1.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 12:59 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:55 pm Nå er de i alle fall i gang med sine løp på 10 fri i Sverige. Karlsson skal vel snart passere på første punkt; Andersson gikk akkurat ut fra start.
Karlsson i ledelse ved åpningspunktet, 6,9 sekunder foran Moa Olsson. Ebba 12,5 sekunder bak og Kalla 18,1.
Jepp, skulle akkurat til å skrive det.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Ser ikke veldig bra ut for Ebba Andersson. Den virussykdommen var nok ganske tøff.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ja, Karlsson sin vane tro åpner knallsterkt. Ganske dårlig åpning på Andersson og Kalla.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Kalla med et fryktelig dårlig løp. Blir knust av Moa Olsson, og hun holder jo ikke spesielt høyt nivå i verdenscup.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kalla ser fryktelig tung ut.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: søn nov 21, 2021 1:00 pm Ja, Karlsson sin vane tro åpner knallsterkt. Ganske dårlig åpning på Andersson og Kalla.
Tja, syns ikke avstanden ned til Olsson og Lindström er mer enn den bør være. Tror nok heller det er Kalla og Andersson som går dårlig enn at Karlsson går kjempebra.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Karlsson ser dog ekstremt sterk ut. Hun har åpnet kontrollert i dag, og har økt farten nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Karlsson har gått meget fort.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ebba har også fått opp farten nå

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:08 pm Karlsson ser dog ekstremt sterk ut. Hun har åpnet kontrollert i dag, og har økt farten nå.

Ja, tror det der var et meget godt løp. Kan bli spennende i Ruka.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 1:11 pm Ebba har også fått opp farten nå
Ja, slett ikke ille, med tanke på oppkjøringa. Spår at hun blir bedre og bedre i ukene framover og kan bli meget god i TdS (hvis hun deltar der). Frida Karlsson gjør et kanonløp og er nok ikke så langt unna Johaug i nivå her. Moa Olsson imponerer voldsomt med sin 3. plass, bare noen små sekunder bak Andersson. Født i '97 (som Andersson) så kan bli god.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

sertono skrev: søn nov 21, 2021 1:19 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:08 pm Karlsson ser dog ekstremt sterk ut. Hun har åpnet kontrollert i dag, og har økt farten nå.

Ja, tror det der var et meget godt løp. Kan bli spennende i Ruka.
Heidi Weng er bedre enn Moa Olsson. Johaug er nok ikke veldig bekymret.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:20 pm Heidi Weng er bedre enn Moa Olsson. Johaug er nok ikke veldig bekymret.
Tenker det samme. Moa Olsson har helt klart tatt steg siden forrige sesong, men da var hun tross alt rundt nummer 30 i verdenscupen på 10 fri. Tror Wengs løp var fullt på høyde med Karlssons løp i dag. Edit: En løper som Katherine Stewart-Jones var også ganske stabil rundt 30. plass i verdenscupen i fjor. Hun ble slått av Johaug med 1:40.

Skal sies at det kan være skiforskjeller her siden det er klubbene som smører skiene.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

tartaglia2 skrev: søn nov 21, 2021 1:23 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:20 pm Heidi Weng er bedre enn Moa Olsson. Johaug er nok ikke veldig bekymret.
Tenker det samme. Moa Olsson har helt klart tatt steg siden forrige sesong, men da var hun tross alt rundt nummer 30 i verdenscupen på 10 fri. Tror Wengs løp var fullt på høyde med Karlssons løp i dag. Edit: En løper som Katherine Stewart-Jones var også ganske stabil rundt 30. plass i verdenscupen i fjor. Hun ble slått av Johaug med 1:40.

Skal sies at det kan være skiforskjeller her siden det er klubbene som smører skiene.
Og ulik mengde på treningen inn til konkurransene. Vanskelig øvelse å sammenligne løpene. Men jeg blir ikke veldig overrasket hvis Johaug vinner neste helg. :lol:

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jævlig spent på Moseby i dag.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 1:26 pm Vanskelig øvelse å sammenligne løpene.
Er nesten umulig, men neste helg får vi svaret på om Karlsson er bedre enn Johaug og Olsson bedre enn Weng.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Testrenn 15km fri i Muonio i dag. Maltsev vant foran Yakimusjkin. Bols på 3.plass 10 sek etter. 4.Niskanen 18 bak og Usti på 11.plass knust med 44 sek.

På kvinnesiden vant Sorina 10 fri 13 sek foran Nepa med sexybaben Stepanova på 3.plass

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:25 pm
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 12:21 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:14 pm Hehe, er nok ingen som kan slå det der, nei. Men jeg tror nok at såpass mange som Diggins, Andersson, Karlsson og Nepryaeva kunne kilt seg mellom henne og Weng. Kanskje også Brennan, Fossesholm og Østberg (vanskelig å si hva ståa er der, da).
Tvilsomt. Ganske sikker på at Heidi Wengs 2 løp denne helgen holder høy internasjonal klasse. Frida sikkert bedre, men omtrent som Ebba tipper jeg.
Andersson pleier å være bedre enn Karlsson i fri teknikk og var bedre enn Weng i hele fjor på intervallstart, så her ser jeg ingen grunn til at det du skriver skulle stemme. Nå kan det selvsagt hende at Karlsson slår Andersson i dag, men jevnt over har sistnevnte vært best i den stilarten, i hvert fall i verdenscupen.
Dagens løp bekrefter vel det jeg skrev, bortsett fra at jeg tror Frida Karlssons løp var på høyde med Heidi Weng's. Ikke noe mer målt mot løpere som ikke er i verdenstoppen.
Ebba Anderson klart bak Heidi. Charlotte Kalla er et trist synd pr. tiden. Så langt bak i dette som er hennes absolutte favorittdistanse :o

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Østberg Amundsen etter mitt syn den største favoritten i dag.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Moseby har skrudd opp farten nå.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Moseby ass!

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Svak avslutning av Moseby. Blir ikke pallen

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kenrojo skrev: søn nov 21, 2021 2:25 pm Østberg Amundsen etter mitt syn den største favoritten i dag.
Kan fort vinne ja...Men jeg tipper Røthe...

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Musgrave langt unna topp 10. For et vilt nivå det er i Norge om dagen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Neptun skrev: søn nov 21, 2021 2:20 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 12:25 pm
Neptun skrev: søn nov 21, 2021 12:21 pm

Tvilsomt. Ganske sikker på at Heidi Wengs 2 løp denne helgen holder høy internasjonal klasse. Frida sikkert bedre, men omtrent som Ebba tipper jeg.
Andersson pleier å være bedre enn Karlsson i fri teknikk og var bedre enn Weng i hele fjor på intervallstart, så her ser jeg ingen grunn til at det du skriver skulle stemme. Nå kan det selvsagt hende at Karlsson slår Andersson i dag, men jevnt over har sistnevnte vært best i den stilarten, i hvert fall i verdenscupen.
Dagens løp bekrefter vel det jeg skrev, bortsett fra at jeg tror Frida Karlssons løp var på høyde med Heidi Weng's. Ikke noe mer målt mot løpere som ikke er i verdenstoppen.
Ebba Anderson klart bak Heidi. Charlotte Kalla er et trist synd pr. tiden. Så langt bak i dette som er hennes absolutte favorittdistanse :o
Selvsagt spekulasjoner, dette, men jeg tipper at Karlsson er et sted rundt 15-20 sek bak Johaug og da ca det samme foran Weng.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»