Langrennssesongen 2021/22

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av tartaglia2 »

Daltrey skrev: tor mai 19, 2022 4:54 pm Er det noen her som har kjennskap til den nye landslagstreneren for kvinner, Sjur Ole Svarstad? Selv må jeg innrømme at jeg ikke vet noe som helst om vedkommende, men håper selvsagt at de har valgt den rette til oppgaven.
Ikke særlig mer enn det som har blitt skrevet om han de siste dagene. Det som lover godt er jo at han var rekruttlandslagstrener i en periode der vi fikk opp mange gode, unge løpere. Også positivt at det har kommet opp mange lovende skiskyttere fra Stryn de siste årene med tanke på at han har vært skiskyttertrener der de to siste årene.

dorian

Legg inn av dorian »

tartaglia2 skrev: tor mai 19, 2022 12:08 am Når det gjelder like distanser for kvinner og menn syns jeg argumentet om at kvinner er i stand til å gå like langt som menn blir litt merkelig når de forkorter nesten alle herrerennene i stedet for la kvinnene faktisk gå like langt som herrene brukte å gjøre.
Sammenlignet med de siste sesongene, så syns jeg faktisk ikke det er så ille. I stedet for 15 og 10km hver helg, så blir det 10 og 20. De lengre distansene har vi jo dessverre sett veldig lite til uansett.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

dorian skrev: fre mai 20, 2022 12:03 pm
tartaglia2 skrev: tor mai 19, 2022 12:08 am Når det gjelder like distanser for kvinner og menn syns jeg argumentet om at kvinner er i stand til å gå like langt som menn blir litt merkelig når de forkorter nesten alle herrerennene i stedet for la kvinnene faktisk gå like langt som herrene brukte å gjøre.
Sammenlignet med de siste sesongene, så syns jeg faktisk ikke det er så ille. I stedet for 15 og 10km hver helg, så blir det 10 og 20. De lengre distansene har vi jo dessverre sett veldig lite til uansett.
Ble bedre enn fryktet siden det er lagt inn betraktelig flere 20 km enn jeg forventet. Trodde de i utgangspunktet kom til å bytte ut 15 km med 10 og kun gå 20 i stedet for de få 3-milene som var på programmet.

Får bare håpe at man får skikkelige løyper når det skal gås 20 km. Om det blir 4 runder a 5 km frykter jeg det blir mye henging og at mye vil handle om å treffe med startnummeret. Håper også de går tilbake til 30 sekunders startintervall mellom de seedede løperne på 10 km slik at det blir enklere å følge med. Er mye vanskeligere å følge med når løperne er spredd utover hele løypa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»