Langrennssesongen 2021/22

Svar
tartaglia2

Re: Langrennssesongen 2021/22

Legg inn av tartaglia2 »

Marerittåpning for svenskene nå. Burman har brutt åpningsrennet med vondt i ryggen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Leo Johansson vinner i Sverige. Cologna på 2.plass 7 sek bak.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Iseran2770 skrev: lør nov 20, 2021 11:14 am Uansett hvem av Silje Theodorsen, Anne Kjersti Kalvå og Ragnhild Haga som får gå i Ruka er vel topp 15 et realistisk resultat. Regnet med at Johaug, Heidi Weng, Fossesholm og Østberg er sikret plass på laget.

Udnes Wng søstrene imponerte ikke.
Ikke helt håpløst av Lotta på distanse heller.
Men Theodorsen fortjener en plass på laget som skal til Ruka. Vil se merkelig ut om hun ikke blir tatt ut.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Valnes!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kenrojo skrev: lør nov 20, 2021 12:42 pmValnes!
Valle viser stadig sterke tendenser på distanse selv om han egentlig er sprinter.
Spennende løper.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Kenrojo skrev: lør nov 20, 2021 12:42 pmValnes!
Har åpnet alt for hardt...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Litt surr fra Post i dag. Ute av trening eller overtrent til sesongen?

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:10 pm Litt surr fra Post i dag. Ute av trening eller overtrent til sesongen?
Ja, tok en hel oppløpsside før han oppdaget at Turtveit hadde tapt masse på slutten, ulikt ham.

Ellers ser det som vanlig ut i Sverige, Karlsson, Andersson og Kalla...

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: lør nov 20, 2021 1:11 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:10 pm Litt surr fra Post i dag. Ute av trening eller overtrent til sesongen?
Ja, tok en hel oppløpsside før han oppdaget at Turtveit hadde tapt masse på slutten, ulikt ham.

Ellers ser det som vanlig ut i Sverige, Karlsson, Andersson og Kalla...
Syns også han var vel tidlig ute med å si at Moseby kom på pallen. Krüger var bare 1,2 sekunder bak ved 12,6 km.

Ser ut som en litt hard åpning fra Karlsson. Ikke umulig at Ebba tar henne på slutten. Edit: Er umulig nå, 12,9 sekunder bak 700 meter før mål

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Skremmerskudd fra Frida Karlsson. Helt suveren i den svenske åpningen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Flott renn av Moseby og Turtveit i dag. Får vel se begge i verdenscupen snart, da. Om ikke i Ruka, så kanskje på Lillehammer. Riktignok duatlon som er aktuelt der, eventuelt stafett for andrelaget (om Norge stiller med det).

Holund i rute; han kommer til å bli hard å slå på lengre løp i år. Er vel kanskje bare Bols som er bedre overall der nå. Må kunne kalle Holund en late bloomer. Blir jo bare bedre og bedre for hvert år, og fyller 33 til vinteren. Ingen alder i distansesammenheng, selvsagt, men fortsatt oppsiktsvekkende utvikling.

Tønseth tror jeg ikke vi får se så fryktelig mye i år. Får se om han kommer tilbake til sitt gamle nivå.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Golberg vurderer å droppe Kuusamo

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Tønseth virket veldig tynn. Faktisk så tynn at jeg reagerte på det. Har han problemer med vekta?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:22 pm Flott renn av Moseby og Turtveit i dag. Får vel se begge i verdenscupen snart, da. Om ikke i Ruka, så kanskje på Lillehammer. Riktignok duatlon som er aktuelt der, eventuelt stafett for andrelaget (om Norge stiller med det).

Holund i rute; han kommer til å bli hard å slå på lengre løp i år. Er vel kanskje bare Bols som er bedre overall der nå. Må kunne kalle Holund en late bloomer. Blir jo bare bedre og bedre for hvert år, og fyller 33 til vinteren. Ingen alder i distansesammenheng, selvsagt, men fortsatt oppsiktsvekkende utvikling.

Tønseth tror jeg ikke vi får se så fryktelig mye i år. Får se om han kommer tilbake til sitt gamle nivå.
Moseby må være bankers på Lillehammerlaget. Er jo to U23-plasser der og er ingen U23-løpere som er i nærheten av han.

Tenker de(n) siste plassen(e) til distanserennene i Ruka står mellom Valnes, Moseby, Turtveit og Østberg Amundsen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 1:19 pm Skremmerskudd fra Frida Karlsson. Helt suveren i den svenske åpningen.
Tror vi kan si at de beste fra Norge og Sverige på distanse per nå er Johaug, Karlsson, Andersson, Weng og Fossesholm, i den rekkefølgen. Weng må ha en god dag eller eventuelt være Weidi Heng for å kunne slå de to svenskene, tror jeg. På sprint ser svenskene fortsatt sterke ut. Dyvik vant sprinten i går og ble nummer fire på distanse i dag, så hun har tatt et steg, og så har de jo i tillegg en drøss med andre gode løpere selv om Svahn er ute.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fernandovonarb skrev: lør nov 20, 2021 1:26 pm Tønseth virket veldig tynn. Faktisk så tynn at jeg reagerte på det. Har han problemer med vekta?
Enig. Han har riktignok alltid vært slank og lett i kroppen, men de armene så bare ut som skinn og bein nå. Har det blitt enda mer motbakkeløp og enda mindre langrenn i 2021?

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Der tror jeg du undervurderer Fossesholm. Ser liten grunn til at hun skal være bak svenskene på fridistanse i år.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 1:19 pm Skremmerskudd fra Frida Karlsson. Helt suveren i den svenske åpningen.
Tja. 16 sekunder foran Ebba Andersson bør det vel også være om hun skal utfordre Therese Johaug denne sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kenrojo skrev: lør nov 20, 2021 1:41 pm Der tror jeg du undervurderer Fossesholm. Ser liten grunn til at hun skal være bak svenskene på fridistanse i år.
Hvis det er meg du sikter til, så snakka jeg først og fremst om klassisk her. I friteknikk vil det nok være betydelig jevnere.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Kenrojo skrev: lør nov 20, 2021 1:41 pm Der tror jeg du undervurderer Fossesholm. Ser liten grunn til at hun skal være bak svenskene på fridistanse i år.
Virker som Østberg ble litt glemt også. Hun har vært i veldig solid trening, så ser ingen grunn til at hun skal være mye dårligere enn før. Hun er nok rusten de første konkurransene, men kapasiteten skal være der.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Kenrojo skrev: lør nov 20, 2021 1:41 pm Der tror jeg du undervurderer Fossesholm. Ser liten grunn til at hun skal være bak svenskene på fridistanse i år.
Hun er vel inntil videre et spørsmålstegn i årets sesong - hørtes i hvert fall ut på kommentatorene som om hun ennå ikke hadde kommet til hektene etter å ha gått på en smell under høydetrening.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:31 pm
Fernandovonarb skrev: lør nov 20, 2021 1:26 pm Tønseth virket veldig tynn. Faktisk så tynn at jeg reagerte på det. Har han problemer med vekta?
Enig. Han har riktignok alltid vært slank og lett i kroppen, men de armene så bare ut som skinn og bein nå. Har det blitt enda mer motbakkeløp og enda mindre langrenn i 2021?
Jeg reagerte mest på føttene. Så ut som fyrstikker. I tillegg holdt han følge helt til slutten hvor han falt av. Tynn kropp med lite energilager mistenker jeg.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fernandovonarb skrev: lør nov 20, 2021 2:00 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:31 pm
Fernandovonarb skrev: lør nov 20, 2021 1:26 pm Tønseth virket veldig tynn. Faktisk så tynn at jeg reagerte på det. Har han problemer med vekta?
Enig. Han har riktignok alltid vært slank og lett i kroppen, men de armene så bare ut som skinn og bein nå. Har det blitt enda mer motbakkeløp og enda mindre langrenn i 2021?
Jeg reagerte mest på føttene. Så ut som fyrstikker. I tillegg holdt han følge helt til slutten hvor han falt av. Tynn kropp med lite energilager mistenker jeg.
Beina, i hvert fall. Litt vanskelig å se på føttene! Men ja, enig.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 2:06 pm
Fernandovonarb skrev: lør nov 20, 2021 2:00 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:31 pm Enig. Han har riktignok alltid vært slank og lett i kroppen, men de armene så bare ut som skinn og bein nå. Har det blitt enda mer motbakkeløp og enda mindre langrenn i 2021?
Jeg reagerte mest på føttene. Så ut som fyrstikker. I tillegg holdt han følge helt til slutten hvor han falt av. Tynn kropp med lite energilager mistenker jeg.
Beina, i hvert fall. Litt vanskelig å se på føttene! Men ja, enig.
Ja seffølgelig. :D

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:45 pm
Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 1:19 pm Skremmerskudd fra Frida Karlsson. Helt suveren i den svenske åpningen.
Tja. 16 sekunder foran Ebba Andersson bør det vel også være om hun skal utfordre Therese Johaug denne sesongen.
Landslagstreneren hiver seg på "Och här kommer en passning till Therese Johaug inför världscuppremiären. – Både Frida och Ebba har utvecklats här på försäsongen. De är ett steg närmare, så Johaug får nog se upp lite, säger landslagstränaren Stefan Thomson."

Vi får se ;)

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Skraevadottir skrev: lør nov 20, 2021 1:29 pm Tror vi kan si at de beste fra Norge og Sverige på distanse per nå er Johaug, Karlsson, Andersson, Weng og Fossesholm, i den rekkefølgen. Weng må ha en god dag eller eventuelt være Weidi Heng for å kunne slå de to svenskene, tror jeg. På sprint ser svenskene fortsatt sterke ut. Dyvik vant sprinten i går og ble nummer fire på distanse i dag, så hun har tatt et steg, og så har de jo i tillegg en drøss med andre gode løpere selv om Svahn er ute.
Enig i rekkefølgen på de 4 første. Fra dagens løp kan det like gjerne være Ebba som presterte på Weng-nivå som at Frida presterte på Johaug-nivå. Minuttet foran Dyvik og 1:20 foran Dahlqvist (begge viste fin form i går) tyder på det siste, mens drøye minuttet foran Olsson og Sømskar, samt 2:13 foran van der Graaff (som gjorde en svak prolog og heller ikke overbeviste med å ryke i semifinalen) tyder på det første.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør nov 20, 2021 2:28 pm
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:45 pm
Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 1:19 pm Skremmerskudd fra Frida Karlsson. Helt suveren i den svenske åpningen.
Tja. 16 sekunder foran Ebba Andersson bør det vel også være om hun skal utfordre Therese Johaug denne sesongen.
Landslagstreneren hiver seg på "Och här kommer en passning till Therese Johaug inför världscuppremiären. – Både Frida och Ebba har utvecklats här på försäsongen. De är ett steg närmare, så Johaug får nog se upp lite, säger landslagstränaren Stefan Thomson."

Vi får se ;)
Får noen bilder etter forrige sesongs svenske premiere. De var skråsikre på at både Ebba og Frida hadde slått Therese..
Slik gikk det ikke :)

De har absolutt alderen på sin side utviklingsmessig, men at de skal ha utjevnet veldig mye siden slakten i Oberstdorf tror jeg ikke før jeg ser det.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:45 pm Tja. 16 sekunder foran Ebba Andersson bør det vel også være om hun skal utfordre Therese Johaug denne sesongen.
Ebba er ikke såå dårlig. Frida i toppform er bedre enn Ebba, men i mange renn har det vært lite forskjell.
Denne gangen, som ofte tidligere åpnet Frida hardt. Hun så småvill ut da hun passerte 1,8, på siste runde gikk Edda fortere enn Frida.

Sesongen 2021/22 er nok ikke der de svenske jentene klarer å tippe Johaug fra tronen, men de er 10 år yngre enn Therese.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Men hva er det med denne idioten som driter i absolutt alt av regler og staker seg gjennom løypa. Bare for å oppleve å bli disket.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Korgutt skrev: lør nov 20, 2021 10:07 pm Men hva er det med denne idioten som driter i absolutt alt av regler og staker seg gjennom løypa. Bare for å oppleve å bli disket.
Det er vel det som kan kalles en protest mot gjeldende regelverk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»