Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tor okt 06, 2022 6:37 pm 3-4-3 i Viking
----------------------Gunnarsson-----------------
-------Stensness---Diop-----Brekalo---------
Bjørshol----Solbakken---Løkberg---Sandberg
---Svendsen-----Karlsbakk/Traore---Tripic
Kjenner ikke Isnes overhodet, men vi har stall til å spille 3-4-3 akkurat nå. Men må ha bedre vingbacker, i såfall. Da kunne man jo kanskje sett for seg Herman Haugen på høyre og Kristoffer Haugen på venstre, om sistnevnte kom hjem? Men jeg foretrekker helt klart 4-3-3.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Selvfølgelig håper jeg Jensen og Aarsheim snur dette men da under forutsetning av at de spiller underholdende og angrepsvillig fotball.

Elsket Viking utgaven 2021
Hater Viking utgaven 2022

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ser at Steua får skikkelig pryl av Silkeborg i kveld.

Enig der Adams. Men elsket å se påpangsmotet og gutsen Viking viste starten av denne sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tørre å tro på eget system og egen styrke. Det beundrer jeg med Bodø Glimt. Ganske stor motsetning til hvordan Jensen og Aarsheim tenker.

Hadde alle hørt på Kjetil Knutsen så hadde ikke Viking stilt opp i Europa. Digger Knutsen og hans tankegang. Hadde bare våre trenere vært like tøffe i nøtta

«Det er hyggelig å høre, men det er for meg en selvfølge at vi skal være Bodø/Glimt og tørre å spille. Hvis du ikke tør å spille på dette nivået, trenger du ikke å møte opp engang, svarer Glimt-treneren«

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: fre okt 07, 2022 8:48 am Tørre å tro på eget system og egen styrke. Det beundrer jeg med Bodø Glimt. Ganske stor motsetning til hvordan Jensen og Aarsheim tenker.

Hadde alle hørt på Kjetil Knutsen så hadde ikke Viking stilt opp i Europa. Digger Knutsen og hans tankegang. Hadde bare våre trenere vært like tøffe i nøtta

«Det er hyggelig å høre, men det er for meg en selvfølge at vi skal være Bodø/Glimt og tørre å spille. Hvis du ikke tør å spille på dette nivået, trenger du ikke å møte opp engang, svarer Glimt-treneren«
Hadde Viking hørt på Kjetil Knutsen hadde vi trolig heller aldri gått videre fra første kvalifiseringsrunde.

Jeg er helt enig i Knutsens uttalelser, men det forutsetter jo at man har et grunnspill. Det er jo ikke Viking i nærheten av å ha, så hva ville det innebære for Vikings del å "tro på eget system og egen styrke" i Europa?

Det som kommer til å bli Batty og Jensens fall er hvis de fortsetter å legge opp såpass mye av spillet etter motstanderen. Det er, satt på spissen, våre motstandere som bestemmer hvordan vi skal spille - ikke Batty og Jensen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Er dere ladd for match i helga?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

lsklars skrev: fre okt 07, 2022 9:57 am Er dere ladd for match i helga?
Ikke mer ladd at noe annet enn ny nedtur vil overraske.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

lsklars skrev: fre okt 07, 2022 9:57 am Er dere ladd for match i helga?
På ingen måte.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Drøyt, men sant. Hvis ikke LSK vinner mot Viking på søndag så er de ikke gode nok for medaljer. Viking er nesten på 2006/2017 nivå. Sesongstarten var veldig bra. Siste 15, 16 kampene har det vært elendig. Håper alltid på seier, men tror ikke på det.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Var vi altså nest sist de siste 16 kampene? Det er så vilt

Nevi

Legg inn av Nevi »

Blir spennende å se hvor mange som har betalt / fått billetter som ikke kommer på kamp på søndag.
Lyse har kjøpt en kvote som de gir bort / selger billig til barn i idrettslag. Men er ikke SÅ mange ledige billetter igjen på de åpne feltene.


Til og meg jeg har vært litt i tvil. Om jeg skal bruke 4,5/5 timer for å gå på stadion, eller om jeg skal kose meg med masse fotball på TV. Deriblant Arsenal - Liverpool.
Men guttungen har talt. Så det blir nok å ta turen til stadion.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Dagens dobbel

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

eppaen skrev: fre okt 07, 2022 5:14 pm Var vi altså nest sist de siste 16 kampene? Det er så vilt
Og hva sier Jensen på vegne av trenerduoen?!:
Folk skal få tro akkurat det de vil. Men vi har vist at har holdt ord før. Vi sa vi skulle gjøre Viking til et topplag igjen, det greide vi. Da får vi også si at vi skal tilbake denne gangen også. Men vi kan ikke bare knipse.

Kjenner jeg mister troen på dette «prosjektet»…

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Lsk er åpenbart store favoritter til å vinne på søndag. Viking er, som formtabellen viser, i øyeblikket ett av de 2-3 dårligste lagene i eliteserien. Spiller for spiller så tilsier selvsagt troppen at laget skulle ha vært mye bedre, men lagledelsen har dessverre revet ned veldig mye av det som var bygget opp med stadig å skifte spillestil og taktikk etter hvilket lag de møter. Jeg var overbevist om at Jensen og Batty skulle innse feilen og gå tilbake til det som var trygt og kjent i fra i vår, fjor og forfjor så snart de røyk ut fra conference league, men der tok jeg feil. Nå frykter jeg at det ikke blir bedring før minst en av dem degraderes.

Vi vil aldri få svaret, men jeg tror viking ville hatt like gode muligheter i Europa og langt bedre plassering i eliteserien om man hadde spilt fast i 4-3-3 hele sesongen med større fokus på utvikling av eget spill enn på motstanderne. Både Sparta og Steua så ut som bedre lag enn de var fordi viking la om spillestilen fullstendig.

Vinglingen og feigheten vi har sett i år er ikke et topplag verdig. Man må gjerne skylde på at man mistet Stensness, Sebulonsen og Berisha, men desto viktigere burde det ha vært å kjøre et fast system laget var trygt på.

I prinsippet er jeg imot sparking av trenere. Jeg forsvarte både Poul Erik Andreassen, Ian Burchnall og Tom Prahl helt til den dagen de fikk sparken, men nå er jeg i ferd med å gi opp trenerduoen vår. Innser de ikke at stadig veksling av spillestil knekker laget og at det drepende kjedelige 3-5-2-systemet de velger annenhver kamp dreper publikumsinteressen, så må det gjøres endringer i lagledelsen. Da er det ingen grunn til å vente til sesongen er ferdig.

Strider

Legg inn av Strider »

Nevi skrev: ons okt 05, 2022 6:39 pm
Vikingen skrev: ons okt 05, 2022 6:32 pm
Nevi skrev: ons okt 05, 2022 6:15 pm Den nye islendingen hos RBK. Var det han Viking prøvde seg på der klubben ikke ville gi slipp på spilleren i sommer?
Jepp.
Står å lese at Rosenborg har fulgt denne spilleren lenge. Men vet ikke om det stemmer. Om de var med i jakten på spilleren før vinduet stengte.
Samme historie som med Tengstedt. Vet ikke om det var Viking som bakket ut pga høy overgangssum.

Har en følelse st BB snakket opp Vikingproduktet på en bedre måte en nåværende ledelse. Men vet ikke om det stemmer.
Naturgress vs kunstgressbane.
Rekdal som trener vs Viking trenere.
Tror jeg vet hva de fleste hadde valgt RBK vs Viking

Nevi

Legg inn av Nevi »

TylerDurdenNorway skrev: fre okt 07, 2022 8:01 pm
Nevi skrev: ons okt 05, 2022 6:39 pm
Vikingen skrev: ons okt 05, 2022 6:32 pm

Jepp.
Står å lese at Rosenborg har fulgt denne spilleren lenge. Men vet ikke om det stemmer. Om de var med i jakten på spilleren før vinduet stengte.
Samme historie som med Tengstedt. Vet ikke om det var Viking som bakket ut pga høy overgangssum.

Har en følelse st BB snakket opp Vikingproduktet på en bedre måte en nåværende ledelse. Men vet ikke om det stemmer.
Naturgress vs kunstgressbane.
Rekdal som trener vs Viking trenere.
Tror jeg vet hva de fleste hadde valgt RBK vs Viking
Tar jeg ikke helt feil er kunstgress ikke uvanlig på Island. For en Islending har det lite å si om en trener heter Rekdal eller Jensen / Aarsheim.

Ellers er det ikke sikkert Viking har prøvd etter nei i sommer. Men dersom Viking hadde vært med i kampen har det mye mer å si hvor mye som er i lønningsposen og for øyeblikket ståa i klubben. Rosenborg er mer kjent nede i Europa enn Viking, selv om Viking burde vært kjent nok i Island.
Hadde Rosenborg vært samme posisjon nå som i vinter / tidlig vår, og Viking fortsett sin utvikling kunne det sett ut på en annen ganske annen måte. Også med tanke på den danske spissen.

Så du hadde nok vært mindre hoven da.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: fre okt 07, 2022 8:38 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre okt 07, 2022 8:01 pm
Nevi skrev: ons okt 05, 2022 6:39 pm

Står å lese at Rosenborg har fulgt denne spilleren lenge. Men vet ikke om det stemmer. Om de var med i jakten på spilleren før vinduet stengte.
Samme historie som med Tengstedt. Vet ikke om det var Viking som bakket ut pga høy overgangssum.

Har en følelse st BB snakket opp Vikingproduktet på en bedre måte en nåværende ledelse. Men vet ikke om det stemmer.
Naturgress vs kunstgressbane.
Rekdal som trener vs Viking trenere.
Tror jeg vet hva de fleste hadde valgt RBK vs Viking
Tar jeg ikke helt feil er kunstgress ikke uvanlig på Island. For en Islending har det lite å si om en trener heter Rekdal eller Jensen / Aarsheim.

Ellers er det ikke sikkert Viking har prøvd etter nei i sommer. Men dersom Viking hadde vært med i kampen har det mye mer å si hvor mye som er i lønningsposen og for øyeblikket ståa i klubben. Rosenborg er mer kjent nede i Europa enn Viking, selv om Viking burde vært kjent nok i Island.
Hadde Rosenborg vært samme posisjon nå som i vinter / tidlig vår, og Viking fortsett sin utvikling kunne det sett ut på en annen ganske annen måte. Også med tanke på den danske spissen.

Så du hadde nok vært mindre hoven da.
De blir fort høye og mørke i trøndelag.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: fre okt 07, 2022 8:45 pm
Nevi skrev: fre okt 07, 2022 8:38 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre okt 07, 2022 8:01 pm
Naturgress vs kunstgressbane.
Rekdal som trener vs Viking trenere.
Tror jeg vet hva de fleste hadde valgt RBK vs Viking
Tar jeg ikke helt feil er kunstgress ikke uvanlig på Island. For en Islending har det lite å si om en trener heter Rekdal eller Jensen / Aarsheim.

Ellers er det ikke sikkert Viking har prøvd etter nei i sommer. Men dersom Viking hadde vært med i kampen har det mye mer å si hvor mye som er i lønningsposen og for øyeblikket ståa i klubben. Rosenborg er mer kjent nede i Europa enn Viking, selv om Viking burde vært kjent nok i Island.
Hadde Rosenborg vært samme posisjon nå som i vinter / tidlig vår, og Viking fortsett sin utvikling kunne det sett ut på en annen ganske annen måte. Også med tanke på den danske spissen.

Så du hadde nok vært mindre hoven da.
De blir fort høye og mørke i trøndelag.
Er ikke så rart at den klubben der oppe ikke er en av klubbene man kan ha litt sympati for.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Viser litt ståa i klubben med så lite aktivitet i denne tråden.

SA antydet i går at det ligger an til 3-5-2 i morgen. En forsvarsrekke med Vevatne - Brekalo - Diop.

Var for to dager siden passert 11.000 solgte billetter. Ikke veldig mange ledige på de diverse feltene som har blitt lagt ut.
Men skal bli spennende å se hvor mange som har billett som kommer på kampen.
Hadde vært kjekt om vi kunne blitt overrasket over en positiv fotball igjen og kanskje til og med en hjemmeseier igjen. Men tviler vel på at noen av disse to tingene slår til.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: lør okt 08, 2022 10:36 pm
SA antydet i går at det ligger an til 3-5-2 i morgen. En forsvarsrekke med Vevatne - Brekalo - Diop.
Var jo 4-3-3 sist, og 3-5-2 før det igjen. Så bør vel være 3-5-2 igjen nå ja. Noe annet hadde overrasket.

Når vi først skal stille i 3-5-2 kunne jeg tenke meg å stille slik:

——————————Gunnarsson—————————

—————-Stensness - Diop - Brekalo—————-

Haugen - Skyttä - Solbakken - Løkberg - Tripic

———————Karlsbakk - Svendsen——————-

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: søn okt 09, 2022 1:18 am
Nevi skrev: lør okt 08, 2022 10:36 pm
SA antydet i går at det ligger an til 3-5-2 i morgen. En forsvarsrekke med Vevatne - Brekalo - Diop.
Var jo 4-3-3 sist, og 3-5-2 før det igjen. Så bør vel være 3-5-2 igjen nå ja. Noe annet hadde overrasket.

Når vi først skal stille i 3-5-2 kunne jeg tenke meg å stille slik:

——————————Gunnarsson—————————

—————-Stensness - Diop - Brekalo—————-

Haugen - Skyttä - Solbakken - Løkberg - Tripic

———————Karlsbakk - Svendsen——————-
Måten du skriver det viser hvor virkelig ille det er. Denne vinglingen frem og tilbake med formasjon.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Orker faktisk ikke denne vinglinga mer. Lurer på hva spillerne tenker som faktisk må forholde seg til dette hver uke.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Registrerer at Hammarby har 1-3-1 på de siste fem kampene. Og kun skåret fire mål. Ett av målene kom i kamp som manglet informasjon. Ingen av de tre andre målene har Berisha satt inn. De begynner å bli hengende etter topp to.
Er i hvert fall noe i denne sørgelige Vikingtiden.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nytt formasjonsbytte og stiller slik i 5-3-2:

Tripic og Svendsen

Løkberg, Solbakken, Skyttä

Vikstøl, Vevatne, Brekalo, Diop, Bjørshol

Gunnarsson


Sandberg og YEDL vrakes fra sist kamp. Er vel en stund siden vi kun skiftet to spillere, og jeg er helt enig i at Brekalo og Skyttä måtte inn.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

LSK vinner ballen og går lynhurtig i overgangene. Ekstrem forskjell.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

En helt upresset Gjermund Åsen får slå inn til en umarkert Lehne Ohlsen. Hva trodde de skulle skje?

Jeg er så dritt lei dette laget. Helvete.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nå må Bjørshol være ferdig. Nok er nok. Store tabber hver kamp.

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

Faen så lei jeg er denne driten

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Laget er svekket etter salg av sentrale spillere. Laget er ikke så mye bedre enn det det viser nå. Litt, kanskje, men ikke mye. Laget trenger forsterkninger.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Er dette vits i lenger?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»