Viking FK

Svar
kaffi

Re: Viking FK

Legg inn av kaffi »

eppaen skrev: søn des 04, 2022 9:01 pm Vil ha en sånn variant som Bellingham er. Bare i norsk skala selvsagt. Det er det jeg mener med pondus og tilstedeværelse på midten. Bell var litt sånn uten å ha samme høyden selvsagt.
Fire centimeter skiller dem. Bell er høyere enn man skulle tro :)

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

eppaen skrev: søn des 04, 2022 9:01 pm Vil ha en sånn variant som Bellingham er. Bare i norsk skala selvsagt. Det er det jeg mener med pondus og tilstedeværelse på midten. Bell var litt sånn uten å ha samme høyden selvsagt.
Vet ikke om en eneste av denne typen i norsk fotball. Grødem i Molde er en spennende type med mange målpoeng i seg, men han er mye mer luksusspiller enn Bellingham. Det irritert meg grønn den gang han gikk til Molde og viking ikke var på. Han var dyr, men når så store lokale talenter blir tilgjengelige så bør alltid viking vise interesse.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Ziggi76 skrev: søn des 04, 2022 9:44 pm
eppaen skrev: søn des 04, 2022 9:01 pm Vil ha en sånn variant som Bellingham er. Bare i norsk skala selvsagt. Det er det jeg mener med pondus og tilstedeværelse på midten. Bell var litt sånn uten å ha samme høyden selvsagt.
Vet ikke om en eneste av denne typen i norsk fotball. Grødem i Molde er en spennende type med mange målpoeng i seg, men han er mye mer luksusspiller enn Bellingham. Det irritert meg grønn den gang han gikk til Molde og viking ikke var på. Han var dyr, men når så store lokale talenter blir tilgjengelige så bør alltid viking vise interesse.
Det er nok bare familien Haaland som er større Viking-hatere enn familien Grødem.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Gorgi skrev: søn des 04, 2022 10:00 pm
Ziggi76 skrev: søn des 04, 2022 9:44 pm
eppaen skrev: søn des 04, 2022 9:01 pm Vil ha en sånn variant som Bellingham er. Bare i norsk skala selvsagt. Det er det jeg mener med pondus og tilstedeværelse på midten. Bell var litt sånn uten å ha samme høyden selvsagt.
Vet ikke om en eneste av denne typen i norsk fotball. Grødem i Molde er en spennende type med mange målpoeng i seg, men han er mye mer luksusspiller enn Bellingham. Det irritert meg grønn den gang han gikk til Molde og viking ikke var på. Han var dyr, men når så store lokale talenter blir tilgjengelige så bør alltid viking vise interesse.
Det er nok bare familien Haaland som er større Viking-hatere enn familien Grødem.
Ja, tre generasjoner med Magnus Grødem har spilt på a-laget til Bryne på samme måte som Astor, Alf-Inge og Erling. De blir dessverre litt negativt indoktrinerte overfor viking i den klubben, men jeg tror det var verre før.

eppaen

Legg inn av eppaen »

kaffi skrev: søn des 04, 2022 9:42 pm
eppaen skrev: søn des 04, 2022 9:01 pm Vil ha en sånn variant som Bellingham er. Bare i norsk skala selvsagt. Det er det jeg mener med pondus og tilstedeværelse på midten. Bell var litt sånn uten å ha samme høyden selvsagt.
Fire centimeter skiller dem. Bell er høyere enn man skulle tro :)
Hehe det var overraskende. Få han "hjem" ;)

CliffC

Legg inn av CliffC »

Ziggi76 skrev: søn des 04, 2022 10:07 pm Ja, tre generasjoner med Magnus Grødem har spilt på a-laget til Bryne på samme måte som Astor, Alf-Inge og Erling. De blir dessverre litt negativt indoktrinerte overfor viking i den klubben, men jeg tror det var verre før.
Nå skal det vel sies at bestefar Grødem var i Viking i 1974, og jammen meg var også far Grødem i Viking på starten av 90-tallet. Sistnevnte ikke på A-laget, men i gruppa over unge og lovende.

Om de hater Viking så har de i hvertfall vist stor vilje til å svelge kameler når de finner dette for godt.

Når det gjelder Erling Braut Haaland så tror jeg nok ikke at han melder overgang til Viking med det første. SÅ dypt stikker nok dette hatet fra hans side.

Champis

Legg inn av Champis »

Champis skrev: tir feb 08, 2022 11:44 am
Villevesten skrev: tir feb 08, 2022 10:47 am
alseboy skrev: tir feb 08, 2022 10:39 am Mener å huske det var ingen i Bærum som gråt heller da Thorstvedt dro. Så en skal ikke legge for mye i sånt.
Er vel snarere et tegn på kvalitet ;)

Jeg har tro på at Solbakken kan bli bra, etter hvert som han knekker noen koder i spillet sitt. Mitt ankepunkt mot han i Stabæk har vært at han har så dårlig oversikt i spillet at han bruker for mange touch, sjeldent finner gode løsninger framover i banen, sjeldent kan spille framover idet laget vinner ballen, posisjonerer seg noe dårlig defensivt og ender opp med en del unødvendige balltap. Dette er ting han må ta steg på, men det tipper jeg vil kunne komme. Det vil også hjelpe å spille i et mer velfungerende lag. Han er uansett ikke noe Joe Bell-spillertype, så han må spille på andre strenger.

Synes denne vurderingen fra da han signerte i fjor fortsatt står seg godt. Solbakken kan bli ganske bra, men han må fortsatt jobbe med oversikten i spillet begge veier.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Pratet med en kollega fra Kristiansund i dag som har spilt på øverste nivå i Norge flere sesonger.
Han var veldig positiv til Kartum. Mente han hadde vært KBK sin beste spiller i år og at han ville være en god signering. Mente også han var en bra person å ha i garderoben.

Så håper dette går i boks.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hadde vært kjekt med både en-to og tre nyheter på spillerfronten nå. Hvis Viking ønsker å ha troppen klar til oppstart januar, noe som bør være målet når ny spillestil og formasjon skal drilles, så bør Nevland snart komme med noen gode nyheter.

Kartum og Pereira inn er 2 brikker som hadde dekt behov.
Tror dere Viking jakter Saleteros fra S08?

Spiss? Er det kun i utlandet?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 9:46 am Hadde vært kjekt med både en-to og tre nyheter på spillerfronten nå. Hvis Viking ønsker å ha troppen klar til oppstart januar, noe som bør være målet når ny spillestil og formasjon skal drilles, så bør Nevland snart komme med noen gode nyheter.

Kartum og Pereira inn er 2 brikker som hadde dekt behov.
Tror dere Viking jakter Saleteros fra S08?

Spiss? Er det kun i utlandet?
Sitter også å er ekstremt utolmodig nå.

Pereria har jeg ikke tro på kommer til Viking. RBK skal spille Europa og virker ikke som de har noe sterkt ønske om å kvitte seg med ham. Også usikker på om han vil "presse" fram en overgang. Skal RBK la ham gå tror jeg vi må altfor dypt ned i lommeboka.

Når det gjelder Kartum tror jeg Viking kan bli enige med KBK. Så spørs det hva spilleren ønsker selv.

Jeg kan ikke se at det er noen aktuelle norske spisser som er veldig mye bedre enn dem vi har. Så håper de leter i utlandet i den posisjonen
Ift Saletros så sto dette i RA:

Venter på Saletros
Kartum er heller ikke den eneste midtbanemannen på Vikings lister. RA har tidligere skrevet at klubben har Sarpsborg 08-profilen Anton Salétros høyt på sin ønskeliste. Han har en kontrakt som løp ut etter denne sesongen, men har fortsatt ikke funnet seg ny klubb. De mørkeblå skal fortsatt ha en stor interesse for å knytte seg til ham, men spilleren håper først og fremst å komme seg til utlandet. Dermed må man smøre seg med ytterligere tålmodighet dersom det skal dukke opp en mulighet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: tir des 06, 2022 10:42 am
TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 9:46 am Hadde vært kjekt med både en-to og tre nyheter på spillerfronten nå. Hvis Viking ønsker å ha troppen klar til oppstart januar, noe som bør være målet når ny spillestil og formasjon skal drilles, så bør Nevland snart komme med noen gode nyheter.

Kartum og Pereira inn er 2 brikker som hadde dekt behov.
Tror dere Viking jakter Saleteros fra S08?

Spiss? Er det kun i utlandet?
Sitter også å er ekstremt utolmodig nå.

Pereria har jeg ikke tro på kommer til Viking. RBK skal spille Europa og virker ikke som de har noe sterkt ønske om å kvitte seg med ham. Også usikker på om han vil "presse" fram en overgang. Skal RBK la ham gå tror jeg vi må altfor dypt ned i lommeboka.

Når det gjelder Kartum tror jeg Viking kan bli enige med KBK. Så spørs det hva spilleren ønsker selv.

Jeg kan ikke se at det er noen aktuelle norske spisser som er veldig mye bedre enn dem vi har. Så håper de leter i utlandet i den posisjonen
Ift Saletros så sto dette i RA:

Venter på Saletros
Kartum er heller ikke den eneste midtbanemannen på Vikings lister. RA har tidligere skrevet at klubben har Sarpsborg 08-profilen Anton Salétros høyt på sin ønskeliste. Han har en kontrakt som løp ut etter denne sesongen, men har fortsatt ikke funnet seg ny klubb. De mørkeblå skal fortsatt ha en stor interesse for å knytte seg til ham, men spilleren håper først og fremst å komme seg til utlandet. Dermed må man smøre seg med ytterligere tålmodighet dersom det skal dukke opp en mulighet.
5 mål og 8 assist for Saletros forrige sesong. S08 spilte mest 4-2-3-1 der han var en av 2 på sentral midtbane
Ser på transfermarkt der står det hans hovedposisjon er defensiv midtbane, gjerne midt på midten
Kan Saletros ta Bell rollen? Bli vår playmaker? Kartum er mer indreløper. Så ja takk begge deler
Men ser jo at han spilte på siden av en defensiv midtbane i Ngouali

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Uten at jeg visste det, for 17 minutter siden ble dette skrevet på twitter


Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


5 mål og 8 assist for Saletros forrige sesong. S08 spilte mest 4-2-3-1 der han var en av 2 på sentral midtbane
Det er vel de som kaller den formasjonen også 4-3-3, men med snudd V på midten?
Når MJ/BLA har sagt de skal spille 4-3-3 har jeg vært usikker på om de faktisk også kan mene den formasjon, men håper ikke det. Var vel ett mislykket forsøk på det i starten av 21?

Skytta er vel en spiller som har spilt mye i 10'er rollen utfra hva jeg har sett.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: tir des 06, 2022 10:57 am

5 mål og 8 assist for Saletros forrige sesong. S08 spilte mest 4-2-3-1 der han var en av 2 på sentral midtbane
Det er vel de som kaller den formasjonen også 4-3-3, men med snudd V på midten?
Når MJ/BLA har sagt de skal spille 4-3-3 har jeg vært usikker på om de faktisk også kan mene den formasjon, men håper ikke det. Var vel ett mislykket forsøk på det i starten av 21?

Skytta er vel en spiller som har spilt mye i 10'er rollen utfra hva jeg har sett.
Jeg håper ikke vi går for 4-2-3-1 som jeg kaller den.
Vi spilte vel slik under Rösler. Ekstremt avhengig av enkeltspillere som gjør mye alene, spesielt i 10'er rollen. Søren Berg løste det greit etterhvert. Men den som har den rollen må være ekstremt god.

Til og med Arsenal med Ødegaard i troppen, en spiller som egentlig er perfekt til 10'er rollen spiller 4-3-3 med Ødegaard som indreløper. 4-2-3-1 er for meg en formasjon som er gått ut på dato

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: tir des 06, 2022 11:01 am
Fotballidiot skrev: tir des 06, 2022 10:57 am

5 mål og 8 assist for Saletros forrige sesong. S08 spilte mest 4-2-3-1 der han var en av 2 på sentral midtbane
Det er vel de som kaller den formasjonen også 4-3-3, men med snudd V på midten?
Når MJ/BLA har sagt de skal spille 4-3-3 har jeg vært usikker på om de faktisk også kan mene den formasjon, men håper ikke det. Var vel ett mislykket forsøk på det i starten av 21?

Skytta er vel en spiller som har spilt mye i 10'er rollen utfra hva jeg har sett.
Jeg håper ikke vi går for 4-2-3-1 som jeg kaller den.
Vi spilte vel slik under Rösler. Ekstremt avhengig av enkeltspillere som gjør mye alene, spesielt i 10'er rollen. Søren Berg løste det greit etterhvert. Men den som har den rollen må være ekstremt god.

Til og med Arsenal med Ødegaard i troppen, en spiller som egentlig er perfekt til 10'er rollen spiller 4-3-3 med Ødegaard som indreløper. 4-2-3-1 er for meg en formasjon som er gått ut på dato
For meg er også 4-3-3 den tradisjonelle med 1 anker og 2 indreløpere.
S08 var vel tidvis meget gode i sin 4-2-3-1, men ustabile?

Jeg er egentlig ikke så opptatt av hvilken formasjon vi ender opp i, men at det er det er fast og en formasjon vi har spillere til.
Det er mulig å være gode i både 3-5-2, 4-3-3 og 4-2-3-1, men ikke i alle på en gang.

Jeg håper og tror at Viking trenerne ikke våger noe annet enn å gå for en tradisjonell 4-3-3. Alt annet vil gi de ytterligere motbør, men vi må ha inn ett skikkelig anker om det skal fungere.
Eventuelt må Solbakken ta store steg i vinter og/eller få helt andre og kjente bevegelser foran seg.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Saletros hadde vært en enorm signering. Men vanskelig å konkurrere om AIK klasker solid lønn på bordet. Er hans gamle klubb og, så frister nok å komme hjem da.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Konkurentene lander spiller etter spiller,Viking snuser og snuser . Virker å være tafatte i spillerjakten Viking,kommer ut i media at de jakter den og den i ukesvis uten at det skjer noe.De må holde kjeft til alt er klart

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er ikke nødvendigvis Viking som lekker til media. Kan likså godt være agenter eller "selgende klubb". F.eks. har nok Kristiansund interesse av at det blir kjent at Viking byr på Kartum for å lokke frem flere klubber og prøve å skape en liten budkrig.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Tobbis1 skrev: ons des 07, 2022 8:56 am Konkurentene lander spiller etter spiller,Viking snuser og snuser . Virker å være tafatte i spillerjakten Viking,kommer ut i media at de jakter den og den i ukesvis uten at det skjer noe.De må holde kjeft til alt er klart
Har det vært noen veldig spennende signeringer så langt?

Omar er jeg faktisk usikker på. Kan være ett scoop, men det er langt fra noen garanti.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Fotballidiot skrev: ons des 07, 2022 1:19 pm
Tobbis1 skrev: ons des 07, 2022 8:56 am Konkurentene lander spiller etter spiller,Viking snuser og snuser . Virker å være tafatte i spillerjakten Viking,kommer ut i media at de jakter den og den i ukesvis uten at det skjer noe.De må holde kjeft til alt er klart
Har det vært noen veldig spennende signeringer så langt?

Omar er jeg faktisk usikker på. Kan være ett scoop, men det er langt fra noen garanti.
Stemmer det til 12 mill i året, så er jeg virkelig glad han ikke kom hit.

tokk

Legg inn av tokk »



Kan se ut som årets drakt blir slik, liker det hvis det stemmer

Nevi

Legg inn av Nevi »

AllElite skrev: ons des 07, 2022 3:14 pm
Fotballidiot skrev: ons des 07, 2022 1:19 pm
Tobbis1 skrev: ons des 07, 2022 8:56 am Konkurentene lander spiller etter spiller,Viking snuser og snuser . Virker å være tafatte i spillerjakten Viking,kommer ut i media at de jakter den og den i ukesvis uten at det skjer noe.De må holde kjeft til alt er klart
Har det vært noen veldig spennende signeringer så langt?

Omar er jeg faktisk usikker på. Kan være ett scoop, men det er langt fra noen garanti.
Stemmer det til 12 mill i året, så er jeg virkelig glad han ikke kom hit.
Er helt vilt dersom de snakker om slike summer.
En del er nok signerigsbeløp. Men likevel. Omar er ikke akkurat så ung.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: ons des 07, 2022 5:47 pm
AllElite skrev: ons des 07, 2022 3:14 pm
Fotballidiot skrev: ons des 07, 2022 1:19 pm

Har det vært noen veldig spennende signeringer så langt?

Omar er jeg faktisk usikker på. Kan være ett scoop, men det er langt fra noen garanti.
Stemmer det til 12 mill i året, så er jeg virkelig glad han ikke kom hit.
Er helt vilt dersom de snakker om slike summer.
En del er nok signerigsbeløp. Men likevel. Omar er ikke akkurat så ung.
Pengene sitter løst i Bodø om dagen.
Omar er uten tvil Norges beste høyreback når han er i form. Men så mye penger som de bruker på enkeltspillere nå er helt hinsides

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: ons des 07, 2022 7:29 pm
Nevi skrev: ons des 07, 2022 5:47 pm
AllElite skrev: ons des 07, 2022 3:14 pm

Stemmer det til 12 mill i året, så er jeg virkelig glad han ikke kom hit.
Er helt vilt dersom de snakker om slike summer.
En del er nok signerigsbeløp. Men likevel. Omar er ikke akkurat så ung.
Pengene sitter løst i Bodø om dagen.
Omar er uten tvil Norges beste høyreback når han er i form. Men så mye penger som de bruker på enkeltspillere nå er helt hinsides
Er en ekstra grunn til at jeg håper hverdagen deres ikke kommer om altfor lenge. At de får ett par sesonger uten de store inntektene fra Europa.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tviler sterkt på at 12 mill er reelt. Tror noen kjente igjen twitter-brukeren som hevdet dette og sa det var en molde-supporter som er kjent for å trolle/provosere og har ingen troverdighet.

Men de satser hardt der oppe i nord ja, så blir spennende å se hvordan dette går om de får litt motgang.

AllElite

Legg inn av AllElite »

thewaterfall skrev: ons des 07, 2022 7:45 pm Tviler sterkt på at 12 mill er reelt. Tror noen kjente igjen twitter-brukeren som hevdet dette og sa det var en molde-supporter som er kjent for å trolle/provosere og har ingen troverdighet.

Men de satser hardt der oppe i nord ja, så blir spennende å se hvordan dette går om de får litt motgang.
12 hørtes veldig drøyt ut, men la oss si mellom 6 og 10. Det er fortsatt mye.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Omar er uten tvil Norges beste høyreback når han er i form. Men så mye penger som de bruker på enkeltspillere nå er helt hinsides
Omar kan bli en suksess, men det er jo litt forskjellige erfaringer med spillere som kommer "hjem".

Han har vel ikke spilt noe videre kamper på ett par år. Begynner å komme litt i alder og har vel "aldri" hatt kunstgress som sin trenings og kamparena. Hvordan det slår ut på ben etc blir spennende å se. Nå ønsket heller ikke Galatasary å forlenge så ikke sikkert han er på sitt aller beste nivå eller kommer dit igjen.

Kan fort bli den beste backen i Eliteserien, men det er langt fra noen garanti.

Når det er sagt så virker han som en sympatisk og seriøs type. Så jeg unner ham faktisk å komme tilbake på toppnivå, men uten at jeg ønsker Glimt skal bli så veldig gode :-)

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Omar kan bli en suksess,men jeg tror mer på fiasko.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ekstremt lite nyheter på spillerfronten. Håper det jobbes godt i det skjulte.

Edit: Ser det er en artikkel i RA nå om at KBK har kommet med motkrav for Kartum. Noen som har tilgang og kan se om det nevnes noen sum?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

AllElite skrev: ons des 07, 2022 3:14 pm
Fotballidiot skrev: ons des 07, 2022 1:19 pm
Tobbis1 skrev: ons des 07, 2022 8:56 am Konkurentene lander spiller etter spiller,Viking snuser og snuser . Virker å være tafatte i spillerjakten Viking,kommer ut i media at de jakter den og den i ukesvis uten at det skjer noe.De må holde kjeft til alt er klart
Har det vært noen veldig spennende signeringer så langt?

Omar er jeg faktisk usikker på. Kan være ett scoop, men det er langt fra noen garanti.
Stemmer det til 12 mill i året, så er jeg virkelig glad han ikke kom hit.
Dette stemmer sannsynligvis ikke. En eller annen på Twitter som bare kastet ut et tall for å provosere. Nesten skremmende å se hvor lett folk biter på sånt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»