Viking FK

Svar
Villevesten

Re: Viking FK

Legg inn av Villevesten »

Mye bedre enn det nye vgd greiene!
Viking er jo kjipavigå for tiden, og har rast nedover på tabellen ettersom hengekamper er spilt..
Nå får vi bare krysse fingre og tær for et godt vindu for forsvarsspillere og keeper. Bell-rykter er og litt skumle. Vil gjerne ha han ut sesongen, da det er skummelt nok som det er defensivt…

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Er kommet henvendelser på Joe Bell fra klubber i Championship, ifølge Aftenbladet. Ingen bud ennå, men spørs hvor lenge det varer.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Bell ryker nok allerede.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: tor jul 29, 2021 4:52 pm BB bør toppe listen over aktuelle trenerer i Sandnes Ulf mener Iversen i RA.

Kan det være en liten fnugg av mulighet for at Viking kunne tatt kontakt igjen med BB dersom Vikingskuta ikke snart kommer på rett kjøl? Hjelper i hvertfall at styrelederen igjen heter Christiansen til etternavn.

Vet at Viking faktisk har ett par poeng mer i år enn på samme tid i fjor. Oppturen i fjor fikk vi omtrent midtveis i sesongen med seieren hjemme mot Molde. Har liten tro på at det samme vil skje i år.
Tror nok ikke Viking kryper tilbake til BB uansett nå. Sandnes Ulf og BB kan fort bety at Sandnes igjen rykker opp. Vet ikke om jeg ønsker det, så får heller håpe BB holder seg til andre oppgaver.
Joe Bell salg nå hadde vært helt greit synes jeg. Sålenge vi får mye og da mener jeg mye penger. Bør få over 30 mill for han.
Ja vi trenger han, men denne sesongen er jo snart ødelagt allikevel. Bedre å få inn penger, redde økonomien og få kjøpt noen spillere som kan være med å løfte oss framover. Joe Bell er her på lånt tid og da er det best å bare cashe inn mest mulig når han er het på markedet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Skjer utrolig lite rundt Viking. Fra å være en åpen klubb der det var noe som skjedde nesten hele tiden og BB og andre var villig framme i media er det nå stille. Litt om Joe Bell, ellers helt stille. Ja de må jobbe med spillere i det stille, men jeg synes Viking som klubb har gått noen steg tilbake etter at BB måtte reise til Bryne.

Markedsavdelingen prøver å få folk på stadion og det er meget bra. Har fått tilbud om månedsbillett. 3for2 pakke med de 3 hjemmekampene i august.
I utgangspunktet en bra gimmick og et bra tilbud, som jeg ikke kommer til å benytte pga ferie. Men det jeg ikke liker med slike tilbud er de som har kjøpt sesongkort. Hvorfor skal det svare seg å ikke kjøpe sesongkort? Det lurte jeg på alle årene jeg hadde sesongkort og det lurer jeg på nå når jeg ikke har sesongkort. Det svarer seg å ikke kjøpe sesongkort. Det svarer seg å vente til alle tilbudene kommer dalende inn i mailen.
For all del, jeg ønsker mest mulig folk på stadion, det er kjekkest og det hjelper laget mest. Men....

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tor jul 29, 2021 9:21 pm
Nevi skrev: tor jul 29, 2021 4:52 pm BB bør toppe listen over aktuelle trenerer i Sandnes Ulf mener Iversen i RA.
Det hadde jo vært toppen av kransekaka. Bjarne overtar Ulf, rykker opp og vinner cupen med Ulf til neste år mens Viking surrer rundt i bunnstriden. Da hadde det blitt topp stemning rundt Viking, skal du tro.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hjelper å klage. Iversen i RA er på jobb.
Christiansen sier at styret vil backe Batty og Jensen og legge midler på bordet selv om det medfører røde tall i år
Annen artikkel i RA sier at ny sportssjef snart er klar. Jeg har ikke abonnement, men tolker det som om det er Erik Nevland det er snakk om. Noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

Bra av styret og legge midler på bordet. Det må de faktisk gjøre når de bytter trener og legger opp til en dyrere strategi på banen i form av ballbesittende fotball som dagens tropp ikke behersker. Kjør direkte. Mye morsommere å se på, enklere å få tak i gode spillere og enklere å få et kollektiv til å fungere. Kjør direkte Viking, det har dere faktisk mannskap til med unntak av et par hull. Skal spillestil omlegges så vil det ta tid. Arteta holder på med det samme i Arsenal og det er frustrerende. Dårligste sesong i manns minne og fare for sparken er absolutt tilstede hvis ting ikke bedres. Samme skjebne vil Jensen og Batty lide hvis dette drar ut for lenge. La de få sjansen, la de få gjøre sine innkjøp så får vi se fasiten når høsten starter. Om det er liv laga for trenerne eller om man må snu i tide.

Hvis det er Nevland som sportsdirektør så er jeg avventende. Absolutt bedre alternativ enn det de har funnet i Bergen. Men....vi kunne hatt BB. Men også Nevland skal få lov å bevise hvis det blir han.

Det er mye uprøvd i Viking om dagen. Risky business

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:45 amHvorfor skal det svare seg å ikke kjøpe sesongkort? Det lurte jeg på alle årene jeg hadde sesongkort og det lurer jeg på nå når jeg ikke har sesongkort. Det svarer seg å ikke kjøpe sesongkort. Det svarer seg å vente til alle tilbudene kommer dalende inn i mailen.
For all del, jeg ønsker mest mulig folk på stadion, det er kjekkest og det hjelper laget mest. Men....
Om det svarer seg å kjøpe sesongkort eller ikke kommer vel an på hva du vektlegger. Jeg mistenker at du her regner kun pris per kamp? Og akkurat i fjor og i år har man vel vært ganske tydelige på usikkerheten som råder rundt hva man faktisk får tilgang til.

For mange er det stolthet i seg selv å ha sesongkort og ha hatt det i mange år på rad. Det er forutsigbare inntekter for klubben din, og du har fast og sikker plass på stadion. I tillegg har du vel forkjøpsrett på en god del andre lukrative kamper i både sene cuprunder og europa (ikke noe stort trekkplaster for tiden).

Tilbudene som kommer etter hvert kommer jo som et resultat av at Viking prøver å tjene penger der de kan, og det er jo bra. Stadion fyller ikke seg selv med dagens resultater. Hva er alternativet? La setene stå tomme? Eller si til sesongkortholderne at «nå har vi sendt ut dette tilbudet, så alle sesongkortholdere får 150 tilbakeført på konto». Selv om jeg skjønner hva du mener synes jeg det er vanskelig å se noen annen fremgangsmåte her. Hadde Viking hatt en kanonsesong i år og kjempet helt i toppen hadde vi risikert utsolgt stadion hver eneste kamp. Da hadde det neppe kommet slike tilbud.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:58 am Bra av styret og legge midler på bordet. Det må de faktisk gjøre når de bytter trener og legger opp til en dyrere strategi på banen i form av ballbesittende fotball som dagens tropp ikke behersker. Kjør direkte. Mye morsommere å se på, enklere å få tak i gode spillere og enklere å få et kollektiv til å fungere. Kjør direkte Viking, det har dere faktisk mannskap til med unntak av et par hull.
Er så enig i alt dette. Jeg kan heller ikke fordra den ballbesittende spillestilen. Synes ikke det er kjekt å se på når det virker engang. Jeg forstår ikke denne «konsensusen» om at man må spille slik for å kunne ta det neste steget.
TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:58 amHvis det er Nevland som sportsdirektør så er jeg avventende. Absolutt bedre alternativ enn det de har funnet i Bergen. Men....vi kunne hatt BB. Men også Nevland skal få lov å bevise hvis det blir han.
Enig igjen. Nok en person som eventuelt skal få prøve seg i ny rolle i Viking. Usikker på Nevland sin kompetanse utover at han nok kjenner «gamet» og har et godt navn både i Fulham og Nederland. Noen som kjenner til om han har relevant utdanning?

Samtidig er det vanskelig å komme på bedre kandidater utenom BB.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: fre jul 30, 2021 11:02 am
TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:45 amHvorfor skal det svare seg å ikke kjøpe sesongkort? Det lurte jeg på alle årene jeg hadde sesongkort og det lurer jeg på nå når jeg ikke har sesongkort. Det svarer seg å ikke kjøpe sesongkort. Det svarer seg å vente til alle tilbudene kommer dalende inn i mailen.
For all del, jeg ønsker mest mulig folk på stadion, det er kjekkest og det hjelper laget mest. Men....
Om det svarer seg å kjøpe sesongkort eller ikke kommer vel an på hva du vektlegger. Jeg mistenker at du her regner kun pris per kamp? Og akkurat i fjor og i år har man vel vært ganske tydelige på usikkerheten som råder rundt hva man faktisk får tilgang til.

For mange er det stolthet i seg selv å ha sesongkort og ha hatt det i mange år på rad. Det er forutsigbare inntekter for klubben din, og du har fast og sikker plass på stadion. I tillegg har du vel forkjøpsrett på en god del andre lukrative kamper i både sene cuprunder og europa (ikke noe stort trekkplaster for tiden).

Tilbudene som kommer etter hvert kommer jo som et resultat av at Viking prøver å tjene penger der de kan, og det er jo bra. Stadion fyller ikke seg selv med dagens resultater. Hva er alternativet? La setene stå tomme? Eller si til sesongkortholderne at «nå har vi sendt ut dette tilbudet, så alle sesongkortholdere får 150 tilbakeført på konto». Selv om jeg skjønner hva du mener synes jeg det er vanskelig å se noen annen fremgangsmåte her. Hadde Viking hatt en kanonsesong i år og kjempet helt i toppen hadde vi risikert utsolgt stadion hver eneste kamp. Da hadde det neppe kommet slike tilbud.
I år og ifjor var det spesielt. Men det er ikke nytt dette. Har hatt sesongkort i veldig mange år og vært fornøyd med det. Men jeg nevnte vel dette temaet også for en 5-6 år siden. Jeg synes ikke man får spesielt med goder for å ha sesongkort. Ikke noe som treffer meg ivertfall. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt om de vil ha sesongkort eller ei. Men jeg synes de trofaste som alltid er der skal ha mere goder enn de som sitter på gjerdet og kun ser litt.
Hvordan dette går i praksis er vanskelig. Viking er avhengig av pengene og sesongkortholdere er jo selve grunnlaget i økonomien. Uten de synker antallet tilskuere og sponsorene blir ikke like ivrige og økonomien synker også der. Heldigvis har Viking så sterk status i regionen at de også greier seg gjennom dårlige perioder.

Men akkurat nå må vi ta imot de som ønsker å gå på kamp med åpne armer. Isolert sett synes jeg tilbudet med 3 hjemmekamper i august med prisen 3 for 2 der Viking møter både Molde og RBK hjemme er meget bra. Bare så synd jeg ikke får benyttet meg av tilbudet.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

I morgen åpner overgangsvinduet. Da er vel kanskje Traoré på plass allerede? Veldig spent på ham.

Så får vi se om det kommer noen andre signeringer også. Antar det er rimelig hektiske dager på jobb for klubben allerede. Får håpe de har hatt mest mulig klart denne gangen, og ikke starter jobben nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: lør jul 31, 2021 2:46 pm I morgen åpner overgangsvinduet. Da er vel kanskje Traoré på plass allerede? Veldig spent på ham.

Så får vi se om det kommer noen andre signeringer også. Antar det er rimelig hektiske dager på jobb for klubben allerede. Får håpe de har hatt mest mulig klart denne gangen, og ikke starter jobben nå.
Det er jo lov å kjøpe før 1.august. Det er bare ikke lov å bruke spillerne før 1.august. Så hadde Viking funnet noen så hadde de kon vært signert allerede. Jeg har ikke store forventningene ennå

Joe Bell røk ut av OL på straffer idag. Kjip måte å ryke ut på. Bell får gode skussmål fra landslaget. Blir nesten mer spennende å se om noen kommer på banen og byr på han.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: lør jul 31, 2021 3:16 pm Joe Bell røk ut av OL på straffer idag. Kjip måte å ryke ut på. Bell får gode skussmål fra landslaget. Blir nesten mer spennende å se om noen kommer på banen og byr på han.
Ja, men jeg lever godt med begge deler. Dersom han blir værende har vi en av de beste midtbanespillerne i serien. Dersom han går er det sannsynligvis for en god penge, og han er ikke uunnværlig om vi klarer å få strukturen på plass.

Eneste måten Viking kan dumme seg ut her er å selge for småpenger. Og basert på uttalelsene så langt skjer ikke det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Syntes at Crannic viste seg å være en veldig bra keeper når han erstattet Linde når svensken var skadet i fjor.
Ikke like heldig i Lillestrøm. Nå er Crannic tilbake i Molde.
Kunne han vært noe for oss? Dersom Iven ikke kommer tilbake i mål ville jeg i hvertfall valgt Crannic ti av ti ganger fremfor Østbø.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nå skal visst Leeds betale 23-26 mill for Klaesson. Er endel mer enn vi noen gang har fått for en spiller.
Kristian Thorstvedt er vel den spilleren vi har fått mest for.
Husker godt når Håvard Nielsen ble kjøpt for det doble i forhold til Valon Berisha. Fra den samme østerriske klubben på samme tidspunkt. Var kostbart når de andre klubbene visste at Viking var fattige.

Håper snart at Viking klarer å få godt betalt for sine spillere. Tenker i første omgang om Joe Bell blir solgt i sommer.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Nevi skrev: søn aug 01, 2021 12:43 am Var kostbart når de andre klubbene visste at Viking var fattige.
Det var også kostbart den gangen de andre klubbene visste at Viking var rike, kan jeg si deg. Noen av oss husker også det godt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Helt sant HNilsen.

Mange kostbare spillere inn til Viking ja.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn aug 01, 2021 12:43 am Husker godt når Håvard Nielsen ble kjøpt for det doble i forhold til Valon Berisha. Fra den samme østerriske klubben på samme tidspunkt. Var kostbart når de andre klubbene visste at Viking var fattige.
Såvidt jeg har skjønt var potensialet i Vikings overgang vel så stort og til og med større, men Red Bull klarte ikke kvalifisere seg til Champions League i noen av de årene Valon hadde kontrakten sin der, og det var der pengene lå. Egentlig helt utrolig. Både at Viking tok slik risiko, og at de ikke fikk uttelling.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Sebastian S Henriksen er den største overaskelen i dagens kamp. Danner midtstopperpar sammen med Heggheim.
Kvia Egeskog får sjansen fra start. Synes han har litt Tangen Nilsen i seg.

Ellers starter Patty på venstrebacken. Vikstøl fortsatt helt ute i kulden ser det ut for.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Stig Nilsen meldes om lite nytt i overgangsfronten.
Men vet at Viking ser etter forsvarspiller. Og at de ser etter forsterkning helt bakerst.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vevatne er visst inne som stopper istedenfor Sørli Henriksen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Østbø er jo milevis unna å være en trygg sisteskanse. God på returen der, men håpløst feltarbeid.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Vært en fin kamp. Viking ser ut som ett bedre lag, meeen forsvaret vårt har hatt noen bananskrell. Stoler ikke på at det holder med 0-1. Det bør komme flere mål

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Greit gjennomført kamp der vi går enkelt videre. Skulle selvsagt helst hatt flere mål for å få «godfølelsen», men om ikke annet så holder vi i alle fall nullen. Er det første gang i år?

Mange eliteserielag som har slitt langt mer enn Viking i dag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Kjekt å se at Vikingtråden er oppe og går, og at mange sentrale debattanter har funnet fram hit. Men er det noen som har sett Wiggum?

LongView3

Legg inn av LongView3 »

Merkedag i kalenderen. Viking har holdt nullen i en fotballkamp!! :lol:

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: søn aug 01, 2021 7:48 pm Kjekt å se at Vikingtråden er oppe og går, og at mange sentrale debattanter har funnet fram hit. Men er det noen som har sett Wiggum?
Nei, dessverre. Håpet får være at noen eventuelt kjenner ham privat, og varsler ham.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Det burde vel være en mulighet, med tanke på hans spesielle bakgrunn som Viking-supporter.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Vi er visst kanskje interessert i Runar Hove. Hvor engstelig bør jeg være?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Yourexperiencemaydif skrev: søn aug 01, 2021 8:55 pm Vi er visst kanskje interessert i Runar Hove. Hvor engstelig bør jeg være?
Sterk i duellspillet og ganske god med ballen. Dårlig hvis laget står høyt og får kontringer i mot. Har fart nok, men trenger tid for å nå toppfarten. Sliter litt med possisjoneringen og når det går fort på små flater

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»