Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: lør jan 28, 2023 4:04 pm Man skal ha bra teft om man drar den konklusjonen etter 45 fotball :)
He, he. Du kan si det. Nå har heldigvis Viking sett på D'Agostino lenge. Men for oss her hjemme så er det tynt grunnlag.

Men man kan lett se at han er en type som passer bra inn. Målteften vil avgjøre selvfølgelig. Men løpene, bevegelsen, tilstedeværelsen. Man ser at han har mye å komme med. Med målet til HNT så tar han et løp mot 1.stolpe, får på seg 2 forsvarere og plutselig står HNT helt alene. D'Agostino gjorde det mulig for HNT å komme i så god posisjon uten dekning.

Jeg har sett Salvesen langt mer enn D'Agostino og sistnevnte har vist mer jeg liker på 45 minutter enn Salvesen har gjort på mange kamper. Typen D'Agostino på banen liker jeg mye bedre enn Salvesen. Så vil tiden vise hvem som blir best. D'Agostino er helt avhengig av et Viking lag som angriper og tørr å være offensive.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: lør jan 28, 2023 4:46 pm
eppaen skrev: lør jan 28, 2023 4:04 pm Man skal ha bra teft om man drar den konklusjonen etter 45 fotball :)
He, he. Du kan si det. Nå har heldigvis Viking sett på D'Agostino lenge. Men for oss her hjemme så er det tynt grunnlag.

Men man kan lett se at han er en type som passer bra inn. Målteften vil avgjøre selvfølgelig. Men løpene, bevegelsen, tilstedeværelsen. Man ser at han har mye å komme med. Med målet til HNT så tar han et løp mot 1.stolpe, får på seg 2 forsvarere og plutselig står HNT helt alene. D'Agostino gjorde det mulig for HNT å komme i så god posisjon uten dekning.

Jeg har sett Salvesen langt mer enn D'Agostino og sistnevnte har vist mer jeg liker på 45 minutter enn Salvesen har gjort på mange kamper. Typen D'Agostino på banen liker jeg mye bedre enn Salvesen. Så vil tiden vise hvem som blir best. D'Agostino er helt avhengig av et Viking lag som angriper og tørr å være offensive.
Det overrasket meg hvor god kombinasjonsspiller D’augostino var. Første involvering bommet han på, men senere viste han seg veldig flink til å kombinere med medspillere. Arbeidsmoralen og kapasiteten så veldig bra ut, farten var Veton+ (men ikke voldsom) og teknikken så fin ut. Tror dette blir bra, men selvsagt lite grunnlag for å vurdere ham etter 30 minutter mot et Ulf-lag som er svært langt unna sin beste form.

Strider

Legg inn av Strider »

Var det mer betalende tilskuere på Sandnes - Viking igår enn det er på en vanlig Molde kamp?
Hva sier Berisha om det? Vil stemningen være god nok for han på Molde sine hjemmekamper?

Nevi

Legg inn av Nevi »

TylerDurdenNorway skrev: lør jan 28, 2023 8:37 pm Var det mer betalende tilskuere på Sandnes - Viking igår enn det er på en vanlig Molde kamp?
Hva sier Berisha om det? Vil stemningen være god nok for han på Molde sine hjemmekamper?
Hehe. Satt med samme tanke selv 🙂

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Molde har jo nordens beste supportere ifølge Berisha.
Alle 10 lager god stemning.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Hvordan ville folk arrangert supportermiljøene i Norge. Hvis en regner både størrelse og engasjement. Er nok ikke den mest nøytrale, men dette bli p.d.d i 2023
1. Brann
2. Viking
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm
6.Bodø Glimt

Nevi

Legg inn av Nevi »

Blirdetgull? skrev: lør jan 28, 2023 11:04 pm Hvordan ville folk arrangert supportermiljøene i Norge. Hvis en regner både størrelse og engasjement. Er nok ikke den mest nøytrale, men dette bli p.d.d i 2023
1. Brann
2. Viking
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm
6.Bodø Glimt
Tror kanskje Glimt må høyere opp. Sett ut fra CL- kvalikken. Samtidig er det lettere å holde koken oppe med en fullsatt stadion som tar 8.000 enn en stadion som er dobbel så stor. Men ikke sikkert vi på SR-bank Arena stod noe tilbake når vi prøvde å kvale oss.

Men tipper at de fleste tenker samme topp seks som du. Så er selve rangeringen litt verre.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Viking slo Brann 4-3 borte i Obos nasjonal G19 i dag.

2 mål av Jesper Fiksdal
1 av Vetle Auklend
1 av Thomas Eiriksson

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=8199591

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: lør jan 28, 2023 11:32 pm Viking slo Brann 4-3 borte i Obos nasjonal G19 i dag.

2 mål av Jesper Fiksdal
1 av Vetle Auklend
1 av Thomas Eiriksson

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=8199591
Noen kjente etternavn her
Vetle Auklend, er det bror til Sondre Auklend?
Felix Lillehammer er vel et stort talent som Viking hentet siste året?
Frede Åsen Larsen, er det bror til Heine Åsen Larsen?
Jesper Fiksdal med 2 mål
Sune Haug Espevoll, er det sønn til Odd Arne Espevoll?
Henrik Stakkeland, er det sønn til gamle Stakki?
Tobias Moi Sene er et stort talent har jeg blitt fortalt. 06 modell og vært med på landslag siste året. Kom fra Sola

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Vetl6e er bror ja og Stakki er sønnen til stakki. De andre vet jeg ikke noe om..

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Blirdetgull? skrev: lør jan 28, 2023 11:04 pm Hvordan ville folk arrangert supportermiljøene i Norge. Hvis en regner både størrelse og engasjement. Er nok ikke den mest nøytrale, men dette bli p.d.d i 2023
1. Brann
2. Viking
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm
6.Bodø Glimt
Viking kommer bak alle på den lista - utenom Bodø Glimt. Men supportermiljøet rundt Viking har tatt store sprang. Det er sikkert. Imponerende forbedring. Men bak Brann, Rbk, Vålerenga og Lillestrøm.

eppaen

Legg inn av eppaen »

HNilsen skrev: søn jan 29, 2023 4:53 pm
Blirdetgull? skrev: lør jan 28, 2023 11:04 pm Hvordan ville folk arrangert supportermiljøene i Norge. Hvis en regner både størrelse og engasjement. Er nok ikke den mest nøytrale, men dette bli p.d.d i 2023
1. Brann
2. Viking
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm
6.Bodø Glimt
Viking kommer bak alle på den lista - utenom Bodø Glimt. Men supportermiljøet rundt Viking har tatt store sprang. Det er sikkert. Imponerende forbedring. Men bak Brann, Rbk, Vålerenga og Lillestrøm.
Selvsagt.

egilfinnbogason

Legg inn av egilfinnbogason »

TAdams6 skrev: søn jan 29, 2023 8:47 am
Fotballidiot skrev: lør jan 28, 2023 11:32 pm Viking slo Brann 4-3 borte i Obos nasjonal G19 i dag.

2 mål av Jesper Fiksdal
1 av Vetle Auklend
1 av Thomas Eiriksson

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=8199591
Noen kjente etternavn her
Vetle Auklend, er det bror til Sondre Auklend?
Felix Lillehammer er vel et stort talent som Viking hentet siste året?
Frede Åsen Larsen, er det bror til Heine Åsen Larsen?
Jesper Fiksdal med 2 mål
Sune Haug Espevoll, er det sønn til Odd Arne Espevoll?
Henrik Stakkeland, er det sønn til gamle Stakki?
Tobias Moi Sene er et stort talent har jeg blitt fortalt. 06 modell og vært med på landslag siste året. Kom fra Sola
Vetle er bror til Sondre ja, ikke helt like spillertyper. Vetle har spilt mye back de siste årene
Felix ble hentet fra Hinna ja, stoppet litt i utviklinger dessverre, men det er ikke unormalt i den alderen. Kan bli fryktelig god
Frede er bror til Heine
Sune er sønn til Odd Arne, ble hentet fra Hinna i fjor. Opprinnelig Jarl-gutt. Veldig bra spiller 06-modell
Henrik er sønn av sin far
Tobias Moi er også 06-modell, jeg skal være så ærlig å si at jeg ikke skjønner helt hvorfor han er på landslaget. Andre på 06-laget som jeg er mer imponert over - men for all del. God spiller, leken og god teknikk.

Jeg må jo si at det er "litt" bekymringsfull at mange kjente etternavn går igjen, får en følelse av at kjennskap er vel så viktig som talent.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

eppaen skrev: søn jan 29, 2023 5:12 pm
HNilsen skrev: søn jan 29, 2023 4:53 pm
Blirdetgull? skrev: lør jan 28, 2023 11:04 pm Hvordan ville folk arrangert supportermiljøene i Norge. Hvis en regner både størrelse og engasjement. Er nok ikke den mest nøytrale, men dette bli p.d.d i 2023
1. Brann
2. Viking
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm
6.Bodø Glimt
Viking kommer bak alle på den lista - utenom Bodø Glimt. Men supportermiljøet rundt Viking har tatt store sprang. Det er sikkert. Imponerende forbedring. Men bak Brann, Rbk, Vålerenga og Lillestrøm.
Selvsagt.
Uenig?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Jeg må jo si at det er "litt" bekymringsfull at mange kjente etternavn går igjen, får en følelse av at kjennskap er vel så viktig som talent.
Nå er det jo ikke uvanlig at barn av tidligere toppspillere ofte har det som skal til?
Haaland, Ødegaard, Sørloth, Berg, Thorstvedt er jo kun noen av mange eksempler

eppaen

Legg inn av eppaen »

HNilsen skrev: søn jan 29, 2023 5:19 pm
eppaen skrev: søn jan 29, 2023 5:12 pm
HNilsen skrev: søn jan 29, 2023 4:53 pm

Viking kommer bak alle på den lista - utenom Bodø Glimt. Men supportermiljøet rundt Viking har tatt store sprang. Det er sikkert. Imponerende forbedring. Men bak Brann, Rbk, Vålerenga og Lillestrøm.
Selvsagt.
Uenig?
Ja - det er jeg. Mest fordi jeg ikke har så mye å skille på de. Alle er like ræva i motgang og enorme i medgang. Hordene var ingen av delene i lange perioder. Nå er de på par med de andre på så mange områder.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

eppaen skrev: søn jan 29, 2023 6:01 pm
HNilsen skrev: søn jan 29, 2023 5:19 pm
eppaen skrev: søn jan 29, 2023 5:12 pm

Selvsagt.
Uenig?
Ja - det er jeg. Mest fordi jeg ikke har så mye å skille på de. Alle er like ræva i motgang og enorme i medgang. Hordene var ingen av delene i lange perioder. Nå er de på par med de andre på så mange områder.
De andre har mye flere i motgang. Mange har f.eks. ikke fått med seg utviklingen i Trondheim de siste ti årene. Mye folk på supporterfeltet - og vanvittig trøkk - uansett hvor på tabellen rbk befinner seg. Klanen er ikke hva den en gang var, men fortsatt klart bedre (og større) enn felt O. Bodø Glimt har intet på den lista å gjøre. Vikings supportergruppering har gjort kvantesprang. Fra å bli pisset på av Måkeberget til å være Rogaland suverent beste supportergruppering.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

HNilsen kommer med 90% negativt rør. Makan til pessimistisk nisse fra ende til annen!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hva kan vi tro om denne midtbanespilleren Viking har ett bud inne på?

Enten bør han i utgangspunktet være ett klart førstevalg på midtbanen. Eller i det minste en spiller man forventer gode ting om ikke altfor lenge, samt kan gi mye penger inn ved ett fremtidig salg.

Håper dette er en spiller som evt kan slå til med det samme, siden vi selv har noen som bør kunne ta steget snart. Tenker mest på Ekeskog og Auklend. Synes og Sødal har vist godt igjen i begge innhoppene nå i vinter

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: søn jan 29, 2023 7:01 pm Hva kan vi tro om denne midtbanespilleren Viking har ett bud inne på?

Enten bør han i utgangspunktet være ett klart førstevalg på midtbanen. Eller i det minste en spiller man forventer gode ting om ikke altfor lenge, samt kan gi mye penger inn ved ett fremtidig salg.

Håper dette er en spiller som evt kan slå til med det samme, siden vi selv har noen som bør kunne ta steget snart. Tenker mest på Ekeskog og Auklend. Synes og Sødal har vist godt igjen i begge innhoppene nå i vinter
Jeg tviler på at en Australsk 20-åring som har spilt kun kort tid på toppnivå der nede blir et klart førstevalg hos oss. Men på den korte tiden har han etter sigende utviklet seg mye. Tanken er nok at den utviklingen fortsetter og at han kan bli en viktig bidragsyter. Han er kanskje en type spiller i sin alder som mangler i troppen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: søn jan 29, 2023 7:24 pm
Nevi skrev: søn jan 29, 2023 7:01 pm Hva kan vi tro om denne midtbanespilleren Viking har ett bud inne på?

Enten bør han i utgangspunktet være ett klart førstevalg på midtbanen. Eller i det minste en spiller man forventer gode ting om ikke altfor lenge, samt kan gi mye penger inn ved ett fremtidig salg.

Håper dette er en spiller som evt kan slå til med det samme, siden vi selv har noen som bør kunne ta steget snart. Tenker mest på Ekeskog og Auklend. Synes og Sødal har vist godt igjen i begge innhoppene nå i vinter
Jeg tviler på at en Australsk 20-åring som har spilt kun kort tid på toppnivå der nede blir et klart førstevalg hos oss. Men på den korte tiden har han etter sigende utviklet seg mye. Tanken er nok at den utviklingen fortsetter og at han kan bli en viktig bidragsyter. Han er kanskje en type spiller i sin alder som mangler i troppen.
Vil vel tro det samme som deg.

Så er spørsmålet om det er det vi trenger nå. Men kan selvsagt gi stor gevinst fremover.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Vil vel tro det samme som deg.

Så er spørsmålet om det er det vi trenger nå. Men kan selvsagt gi stor gevinst fremover.
Er vel vanskelig for noe av oss å vite? Regner med vi får Vikings tanker om det når/hvis han blir signert.

Forhåpentligvis klarer han i det minste å bidra til mer konkurranse på midten. Det kan også ha sin verdi selvom han ikke blir ett klart førstevalg fra dag 1

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: søn jan 29, 2023 7:45 pm

Vil vel tro det samme som deg.

Så er spørsmålet om det er det vi trenger nå. Men kan selvsagt gi stor gevinst fremover.
Er vel vanskelig for noe av oss å vite? Regner med vi får Vikings tanker om det når/hvis han blir signert.

Forhåpentligvis klarer han i det minste å bidra til mer konkurranse på midten. Det kan også ha sin verdi selvom han ikke blir ett klart førstevalg fra dag 1
Jeg aner ikke. Men mange spillere som slår til bare fortsetter og fortsetter å bli bedre og bedre.

Australia står vel ikke tilbake for det norske landslaget. De var gode i VM. De som har kommet til oss fra Australia har vel vist at de tar nivået i Norge.

Jeg forventet at han unge Australieren vil bidra med engang

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Var en som mente jeg hadde verdsatt Gunnarsson for høyt. Gikk inn på Fotmob for å sjekke litt stats fra fjoråret.

Goals prevented: 16.plass -16.1
Save percentage: 15. plass 55.9%
Clean sheeths 8.plass 6stk
Saves p90 15. plass 2.2

Så kan dette ikke bare lastes på han, men har nok blitt litt lurt av god distribuering og et par feberredninger.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Blirdetgull? skrev: søn jan 29, 2023 9:50 pm Var en som mente jeg hadde verdsatt Gunnarsson for høyt. Gikk inn på Fotmob for å sjekke litt stats fra fjoråret.

Goals prevented: 16.plass -16.1
Save percentage: 15. plass 55.9%
Clean sheeths 8.plass 6stk
Saves p90 15. plass 2.2

Så kan dette ikke bare lastes på han, men har nok blitt litt lurt av god distribuering og et par feberredninger.
Gunnarsson hadde i likhet med resten av laget en svak sesong i fjor. Var altfor sjelden noen matchvinner

Viste ett meget høyt toppnivå i Europa, men hadde desverre også der en stor tabbe som kanskje var avgjørende til at det ikke ble gruppespill.
For at Viking skal nærme seg toppen er vi avhengig av en helt annen stabilitet fra Gunnarsson.

Kan ikke si jeg husker veldig mange tabber fra ham i serien, men var også sjelden noen matchvinner.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Heerenveen med bud på Karlsbakk, 15 mill. Viking sa nei og kom med motbud. Han bør jo ikke gå for under 30

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

leedsforalltid skrev: man jan 30, 2023 9:51 am Heerenveen med bud på Karlsbakk, 15 mill. Viking sa nei og kom med motbud. Han bør jo ikke gå for under 30
Når en ser hva spillere går for i disse dager, tenker jeg minimum 70 mill.
Vi må slutte å selge potensielle toppspillere for knapper og glansbilder.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

leedsforalltid skrev: man jan 30, 2023 9:51 am Heerenveen med bud på Karlsbakk, 15 mill. Viking sa nei og kom med motbud. Han bør jo ikke gå for under 30
Hvor har du den infoen fra?

Ahh. Ser det står i SA nå.

tokk

Legg inn av tokk »

Vanskelig og når Karlsbakk enda ikke har slått gjennom. Vet vi om han i det hele tatt gjør det?

Må hente inn norsk erstatter, som ikke er lett eller billig.

Ikke ofte vi har så store spisstalent. Bør sitte langt inne.

Se hva andre klubber selger for å kom opp mot 40 mill

Nevi

Legg inn av Nevi »

Når Glimt får 70 mill for Mwuka bør kanskje det være en liten pekepinn?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»