Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: lør jan 21, 2023 10:31 am https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -lanes-ut/

Hvem er prøvespilleren?
Jakob Segadal Hansen (17) fra Vidar. Sønnen til Frode Hansen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: lør jan 21, 2023 10:36 am
Forøvrig fint intervju med Sandberg i SA. Sier mye av grunnen til at han ikke var god i fjor var at han ble flyttet mye rundt, og at han som relasjonsspiller led mye under det. Så tar han også selvkritikk på andre områder.
Ja likte der intervjuet. Virker som om Sandberg også kan være en som kan ha nytte av mer mental trening?

Det som slår meg også når jeg leser dette intervjuet er at det ikke var kun han som underpresterte i fjor. Klarer man gjennom de grepene som tas å få ut det beste av alle spillerne så ligger det ett stort potensiale i den troppen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 10:57 am
Vikingen skrev: lør jan 21, 2023 10:36 am
Forøvrig fint intervju med Sandberg i SA. Sier mye av grunnen til at han ikke var god i fjor var at han ble flyttet mye rundt, og at han som relasjonsspiller led mye under det. Så tar han også selvkritikk på andre områder.
Ja likte der intervjuet. Virker som om Sandberg også kan være en som kan ha nytte av mer mental trening?

Det som slår meg også når jeg leser dette intervjuet er at det ikke var kun han som underpresterte i fjor. Klarer man gjennom de grepene som tas å få ut det beste av alle spillerne så ligger det ett stort potensiale i den troppen.
Enig. Man kunne satt hvilket som helst navn foran denne uttalelsen
« Og nå er vi ved kjernen av det som er en sterkt medvirkende årsak til at Sandberg aldri fant seg selv forrige sesong. Det ble litt spilletid her, litt der - aldri noe kontinuitet i én rolle. Og gjerne tilbake på benken etter en dårlig prestasjon.

Det er ikke oppskriften for en spiller som er avhengig av og best når han får skapt rytme og relasjoner til lagkameratene.»

Hovedgrunnen til elendigheten ifjor var disposisjonene til trenerne.

Sandberg skal spille høyrekant i år sier han. Det tror jeg kan bli veldig bra.

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi jakter høyrekant når vi har så lange alternativer der

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: lør jan 21, 2023 11:36 am
Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 10:57 am
Vikingen skrev: lør jan 21, 2023 10:36 am
Forøvrig fint intervju med Sandberg i SA. Sier mye av grunnen til at han ikke var god i fjor var at han ble flyttet mye rundt, og at han som relasjonsspiller led mye under det. Så tar han også selvkritikk på andre områder.
Ja likte der intervjuet. Virker som om Sandberg også kan være en som kan ha nytte av mer mental trening?

Det som slår meg også når jeg leser dette intervjuet er at det ikke var kun han som underpresterte i fjor. Klarer man gjennom de grepene som tas å få ut det beste av alle spillerne så ligger det ett stort potensiale i den troppen.
Enig. Man kunne satt hvilket som helst navn foran denne uttalelsen
« Og nå er vi ved kjernen av det som er en sterkt medvirkende årsak til at Sandberg aldri fant seg selv forrige sesong. Det ble litt spilletid her, litt der - aldri noe kontinuitet i én rolle. Og gjerne tilbake på benken etter en dårlig prestasjon.

Det er ikke oppskriften for en spiller som er avhengig av og best når han får skapt rytme og relasjoner til lagkameratene.»

Hovedgrunnen til elendigheten ifjor var disposisjonene til trenerne.

Sandberg skal spille høyrekant i år sier han. Det tror jeg kan bli veldig bra.

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi jakter høyrekant når vi har så lange alternativer der
Ikke sikkert det er så relevant etter en treniningskamp. Men Sandberg kom inn og spilte v-back…

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 11:38 am
TAdams6 skrev: lør jan 21, 2023 11:36 am
Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 10:57 am

Ja likte der intervjuet. Virker som om Sandberg også kan være en som kan ha nytte av mer mental trening?

Det som slår meg også når jeg leser dette intervjuet er at det ikke var kun han som underpresterte i fjor. Klarer man gjennom de grepene som tas å få ut det beste av alle spillerne så ligger det ett stort potensiale i den troppen.
Enig. Man kunne satt hvilket som helst navn foran denne uttalelsen
« Og nå er vi ved kjernen av det som er en sterkt medvirkende årsak til at Sandberg aldri fant seg selv forrige sesong. Det ble litt spilletid her, litt der - aldri noe kontinuitet i én rolle. Og gjerne tilbake på benken etter en dårlig prestasjon.

Det er ikke oppskriften for en spiller som er avhengig av og best når han får skapt rytme og relasjoner til lagkameratene.»

Hovedgrunnen til elendigheten ifjor var disposisjonene til trenerne.

Sandberg skal spille høyrekant i år sier han. Det tror jeg kan bli veldig bra.

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi jakter høyrekant når vi har så lange alternativer der
Ikke sikkert det er så relevant etter en treniningskamp. Men Sandberg kom inn og spilte v-back…
Ja forsto det. Men står vel i artikkelen at han har snakket med trenerne og blitt enige om at høyre kant er hans posisjon.

Derfor litt rart at han settes inn der. Håper de tar signalene på alvor og prøver å løfte fram spillerne istedet for å grave de ned som ifjor.

Nå har vi hentet ny venstreback, så regner med Sandberg ikke skal spille mer der

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 11:38 am Ikke sikkert det er så relevant etter en treniningskamp. Men Sandberg kom inn og spilte v-back…
Forhåpentligvis er dette et unntak, og ikke noe som blir regelen. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at om spillerne løper rundt som forvirrede høns i år som i fjor, så bør man peke på trenerne, og ikke årsaksforklare med at spillerne plutselig er blitt mye dårligere enn de var for kort tid siden. Hvis Sandberg skal ha sin naturlige plass i angrepet, så bør han rendyrkes i den rollen. Det er mulig at Yanni kan alternere mellom de ulike lagdelene, og mulig at vår nederlandske venstreback kan gjøre det bedre i en mer offensiv posisjon, men ellers bør spillerne brukes i posisjoner som er nærliggende der de hører hjemme. Ja, det er mulig å bruke en indreløper sentralt i 4-3-3, men ikke ukritisk flytte dem rundt for eget forgodtbefinnende.

Jeg merker at jeg ikke orker mer vingling med spillere ut av posisjon og ny formasjon hver kamp.

MartinSan

Legg inn av MartinSan »

Patrick Yasbek ikke på banen for Sydney i dagens kamp mot Western United.

«Corica (trener) also conceded there was overseas interest in 20-year-old midfielder Patrick Yazbek, who failed to feature against United»

https://au.finance.yahoo.com/finance/ne ... 12680.html

Nærmer det seg noe?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Når 23 spillere skal få spilletid og man kun har 1 tilgjengelig venstreback må nesten noen spille ut av posisjon?

AllElite

Legg inn av AllElite »

Nevi skrev: lør jan 21, 2023 10:37 am
AllElite skrev: lør jan 21, 2023 10:31 am https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -lanes-ut/

Hvem er prøvespilleren?
Sønnen til Frode Hansen.

Ser ellers at den belgiske klubben har oppsjon på kjøp av Traore. Men sto lite om en avtalt kjøpesum.
Aha, kan vi få han inn i rekruttgruppa da. Som Felix Lillehammer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 2:46 pm Når 23 spillere skal få spilletid og man kun har 1 tilgjengelig venstreback må nesten noen spille ut av posisjon?
Sant nok. Håper bare de ikke flytter rundt på spillere nå for å finne opp hjulet på ny. Nå må de greie å være tro mot planen sin ellers varer de ikke lenge

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Har ikke Viking 3 venstrebacker?
- Pattynama
- Orbancic
- Vebjørn Hagen

mulig noen av disse er skadet, ikke alt jeg får med meg når jeg skal følge norsk fotball generelt og ikke Viking individuelt 😅

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

mogandisu skrev: lør jan 21, 2023 3:40 pm Har ikke Viking 3 venstrebacker?
- Pattynama
- Orbancic
- Vebjørn Hagen

mulig noen av disse er skadet, ikke alt jeg får med meg når jeg skal følge norsk fotball generelt og ikke Viking individuelt 😅
Pluss Vevatne. Men kun Pattynama var vel tilgjengelig i denne kampen

tokk

Legg inn av tokk »

Hvordan funker dette med opsjon på kjøp?
Betyr det at de kan kreve å kjøpe spilleren til en viss sum?
Er vel litt merkelig om det er lov, men ikke kontrakter med utkjøpaklausul?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

mogandisu skrev: lør jan 21, 2023 3:40 pm Har ikke Viking 3 venstrebacker?
- Pattynama
- Orbancic
- Vebjørn Hagen

mulig noen av disse er skadet, ikke alt jeg får med meg når jeg skal følge norsk fotball generelt og ikke Viking individuelt 😅
Hagen er under opptrening i Stavanger. Vevatne med til Spania, men trener alternativt enda. Vet ikke om han vurderes som back
Orbanic fikk en liten skade på onsdagens økt.

Så kun Pattynama tilgjengelig
Sist redigert av Fotballidiot den lør jan 21, 2023 4:01 pm, redigert 1 gang totalt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Synes Vebjørn Hagen var god på utlån i Hødd de kampene jeg så han, men han har ikke spilt så mye siden da. Mye skadeproblemer?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: lør jan 21, 2023 3:54 pm Hvordan funker dette med opsjon på kjøp?
Betyr det at de kan kreve å kjøpe spilleren til en viss sum?
Er vel litt merkelig om det er lov, men ikke kontrakter med utkjøpaklausul?
De inngår en avtale om utkjøpssum når spilleren blir utleid. Ny klubb bestemmer om de vil utløse den eller ei.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 2:46 pm Når 23 spillere skal få spilletid og man kun har 1 tilgjengelig venstreback må nesten noen spille ut av posisjon?
I dette tilfellet heller jeg i retning av at den ene tilgjengelige venstrebacken bør spille venstreback i aktuell kamp. Om man ikke har noen tilgjengelige venstrebacker så er det mest naturlig å bruke en forsvarsspiller i denne posisjonen, og ikke en angrepsspiller. En høyreback bør eksempelvis ikke være fremmed for å løse oppgaven på motsatt side, evt. at en benksittende Vevatne kan gjøre oppgaven han tidligere var skolert for å gjøre. Poenget mitt er at det er ulike grader av å spille ut av posisjon, og fra angrep til forsvar er her adskillig mer traumatiserende enn fra høyreback til venstreback.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 4:41 pm
Fotballidiot skrev: lør jan 21, 2023 2:46 pm Når 23 spillere skal få spilletid og man kun har 1 tilgjengelig venstreback må nesten noen spille ut av posisjon?
I dette tilfellet heller jeg i retning av at den ene tilgjengelige venstrebacken bør spille venstreback i aktuell kamp. Om man ikke har noen tilgjengelige venstrebacker så er det mest naturlig å bruke en forsvarsspiller i denne posisjonen, og ikke en angrepsspiller. En høyreback bør eksempelvis ikke være fremmed for å løse oppgaven på motsatt side, evt. at en benksittende Vevatne kan gjøre oppgaven han tidligere var skolert for å gjøre. Poenget mitt er at det er ulike grader av å spille ut av posisjon, og fra angrep til forsvar er her adskillig mer traumatiserende enn fra høyreback til venstreback.
Gammel vane er vond å venne er det noe som heter. Det er det jeg frykter mest denne sesongen. Alle unoter trenerne kom med forrige sesong sammen med usikkerheten trenerne viser i forhold til hva de tenker om kommende sesong gjør meg utrygg. Det føles som om planen legges utifra hva man får tak i. Ikke utifra en ideologi om at slik skal vi spille.

Nevi

Legg inn av Nevi »

D'Agustini har landet i Norge.

Kommer fra Australia i 35 grader. Satser på at kulden ikke skremmer han for mye 😀

Virker bare mer og mer og lik Berisha slik at beskriver seg selv. Skal vi tippe ett knepp opp når det gjelder hurtighet. Så gjenstår det å se om han har samme fysikk.
Satser på at han får en omgang mot Sandnes Ulf. Kan bli spennende.

For sikkerhetskuld skal han gjennom medisinske testen på mandag før han kan skrive under.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: lør jan 21, 2023 6:06 pm D'Agostino har landet i Norge.

Kommer fra Australia i 35 grader. Satser på at kulden ikke skremmer han for mye 😀

Virker bare mer og mer og lik Berisha slik at beskriver seg selv. Skal vi tippe ett knepp opp når det gjelder hurtighet. Så gjenstår det å se om han har samme fysikk.
Satser på at han får en omgang mot Sandnes Ulf. Kan bli spennende.

For sikkerhetskuld skal han gjennom medisinske testen på mandag før han kan skrive under.
Gleder meg. Virker lovende, både utfra klipp og beskrivelse.

Så er spørsmålet hva vi skal kalle ham. «Daggers» klinger liksom ikke like bra på norsk. Hva foretrekker dere?

- Kniven?
- Dåggien / Daggien?
- Dåggi?
- Dagos? Dagosen?
- Dægeren?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.

CliffC

Legg inn av CliffC »

eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.
Som bonde vil jeg foreslå Dagros.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 7:37 pm Som bonde vil jeg foreslå Dagros.
Da blir nok likheten med Berisha vel slående, da han sannsynligvis finner både det ene og andre å raute over.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:41 pm
Gorgi skrev: lør jan 21, 2023 7:37 pm Som bonde vil jeg foreslå Dagros.
Da blir nok likheten med Berisha vel slående, da han sannsynligvis finner både det ene og andre å raute over.
Hehe. Måtte le av den😂

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: lør jan 21, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: lør jan 21, 2023 7:16 pm Dåggien må jo ver veldig bra ;) Alle kallenavn i Stavanger må ende på -en.
Hvis han gjør det skikkelig bra skal man ikke se bort i fra at å gjøre det "Dåggi-style" blir et begrep på Jåttå i årene framover, og som framtidige Viking-spisser må leve opp til.
Er vel ikke så mange år siden dette var et begrep i Jåttå med en tidligere spiss?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: lør jan 21, 2023 6:06 pm D'Agustini har landet i Norge.

Kommer fra Australia i 35 grader. Satser på at kulden ikke skremmer han for mye 😀

Virker bare mer og mer og lik Berisha slik at beskriver seg selv. Skal vi tippe ett knepp opp når det gjelder hurtighet. Så gjenstår det å se om han har samme fysikk.
Satser på at han får en omgang mot Sandnes Ulf. Kan bli spennende.

For sikkerhetskuld skal han gjennom medisinske testen på mandag før han kan skrive under.
Det positive er også at vi med ham og Karlsbakk har 2 spisser med ulik fysikk og styrker. Dermed kan man gjøre bytter og få endret kampmønster

Synes det er lovende. Forventet ikke 20 mål. Men jobber han godt, lager gode arbeidsvilkår for de andre og scorer over 10 mål første sesong så er jeg fornøyd.

Spesielt det å lage gode arbeidsvilkår for de andre var savnet når Veton reiste. Det var hans største egenskap. Tilstedeværelse og greie å holde momentum oppe offensivt med å jobbe hardt. Da blir det fort mye enklere for Tripic og de andre.

Salvesen er norsk. Men han her virker som et bedre valg. Ulempen et at han opptar en plass på kvoten, men er ham god nok så gjør ikke det noe.

Nå reiser jo Traore og det løser det problemet.

Jeg har kritisert Nevland mye. Jeg trodde Salvesen var det beste vi kunne få, men der tok jeg feil. Godt stykke arbeid synes jeg dette er, før jeg har sett han spille

AllElite

Legg inn av AllElite »

Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
16 med en gang, og noen millioner til i klausuler. Totalramme rundt 20. Uvisst hva de klausulene er/var. Og 10% av videresalgssum som overstiger det han evt ble solgt for videre. Så da drypper det jo rundt 2 millioner til nå, vil jeg tro.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»