Viking FK

Svar
Gandsen

Re: Viking FK

Legg inn av Gandsen »

Glimt oppe i nord, som forventet - selv om resultatet lyver litt og det ser styggere ut enn nødv.

Berg er på alle måter overlegen Solbakken, som aldri verken har dominert eller (over)prestert. Han er en ok- spiller som er blant de svakeate leddene i dagens Viking XI, han har heller ikke tatt nevneverdige steg siden han kom. Han så faktisk bedre ut de første kampene enn det han har gjort den relativt lange perioden etter det. Hvorvidt det er trenerne eller om han bare er som Karlsbakk, sta som et esel, er jeg mer usikker på.

Sistnevnte kvitter Heerenveen seg fort med etter en begredelig start, kun spilt 170min totalt, sammenlignet med Sahraoui fra VIF som ankom samtidig/jevnaldrende sine ~1200min, er det svært tynn suppe. Har to NL kolleger som begge ser alle kampene til laget, de sier at Karlsbakk ikke har vist noen verdens ting - men samtidig ingen som stresser eller er skuffet da han "bare" kostet de ca 2mill Euro.

Vidar next, blir fort folkefest på Lassa!

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gandsen skrev: tir mai 30, 2023 11:29 am
Sistnevnte kvitter Heerenveen seg fort med etter en begredelig start, kun spilt 170min totalt, sammenlignet med Sahraoui fra VIF som ankom samtidig/jevnaldrende sine ~1200min, er det svært
Enig med det meste du skriver, men Karlsbakk er 2003 modell og Sahraoui er 2001. 2 år kan utgjør en stor forskjell i den alderen.
Veton f.eks viste nesten ingenting det året han ble 20, men en vinter etter var han i fyr og flamme.
Sahraoui hadde også allerede noen års erfaring på toppnivå, mens Karslbakk kun har en halv sesong.

Nå begynner jeg også å tvile på om Karlsbakk lykkes, men spilletid og selvtillit er ekstremt viktig for en spiss. Han kan som Veton plutselig ta enorme steg eller kanskje han som Pellegrino ikke slår skikkelig igjennom før han er 29.

Blir ikke overasket om han blir leid ut til en norsk klubb i løpet av sommeren. Kanskje han blomstrer i rett miljø

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: tir mai 30, 2023 10:21 am Jeg skulle veldig gjerne sett Birkir i Solbakken sin rolle bare for å teste det ut. Det har vært hans rolle på landslaget til Island de siste årene
Jeg likte veldig godt Yanni i den rollen. Synes forøvrig Yanni har vært av våre bedre uavhengig av hvilken posisjon han har spilt i.

Nå bør ikke Viking som i fjor begynne å gjøre for mye endringer fra kamp til kamp, men jeg kunne godt tenkt meg å sett

Yazbek - Yanni - Løkberg

Veldig stor løpskapasitet fra Yazbek og Løk. Samtidig som Løkberg i år (treningskamper) har vist at han er den av midtbanespillerne som kan gå på de dype løpene i feltet.
Løk er vel også den eneste som har vist tendenser til å være målfarlig. Birkir har jo selvsagt også disse egenskapene, men ikke samme løpskapasitet enda?

Jesman

Legg inn av Jesman »

Man bør ikke bare stole på statistikken, men statistikken for i går viser at Solbakken treffer på 95% av pasningene han slo. Det er heller ingen spillere i Viking som har flere pasninger inn til Glimts "tredjedel" av banen enn Solbakken (Steensnes like mange). MEN, han har også soleklart flest balltap av samtlige Viking-spillere i går. Jeg tror Solbakken blir veldig lidende av Vikings forsøk på å angripe Glimt, jeg vet ikke om vi har så mange andre (eller noen) som ville kommet bedre fra kampen i går i Solbakkens rolle. Han gjør definitivt mye bra med ballen, men i går mister han den for mye også.

Hovedproblemet vårt forblir at vi skaper flest store målsjanser av alle lag i serien, men brenner samtidig flest av dem også.

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Jesman skrev: tir mai 30, 2023 1:30 pm Hovedproblemet vårt forblir at vi skaper flest store målsjanser av alle lag i serien, men brenner samtidig flest av dem også.
Nærmar oss fasit her. Me kan diskutera Solbakken og Tripic og midtbanen og tidlege baklengsmål til me blir grøne i fjeset, men det sentrale problemet er og blir at så godt som heile laget ser ut til å spela med tresko når dei får sjansen til å scora. Avslutningane er som regel direkte pinlege. Kampen i går var rik på eksempel. Trenar dei i det heile tatt på det?

(Det einaste eg kan sjå dei er dårlegare på enn avslutningar, er frispark og hjørnespark. Kor tid var sist Viking scora på ein dødball? Brekalo mot Molde seinsommaren 2021? Det grensar til tragikomisk.)

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

happykjeksbit skrev: ons mai 31, 2023 5:38 pm
Hadde vært helt nydelig med Samuel inn
Vil være 28 år gammel i 2024. Mange gode år igjen.
Ja takk 🤩

Strider

Legg inn av Strider »

Skal NRK.no eller noen andre streame Vidar- Viking imorgen?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Strider skrev: ons mai 31, 2023 7:59 pm Skal NRK.no eller noen andre streame Vidar- Viking imorgen?
Den ligger i oppsettet på TV2play. Er foreløpig ikke lagt ut noen oversikt på NRK.no. Sist runde gikk vel på begge plattformene? Men normalt sett er det vel kun ett av selskapene som har hatt rettighetene.

Strider

Legg inn av Strider »

Nevi skrev: ons mai 31, 2023 8:06 pm
Strider skrev: ons mai 31, 2023 7:59 pm Skal NRK.no eller noen andre streame Vidar- Viking imorgen?
Den ligger i oppsettet på TV2play. Er foreløpig ikke lagt ut noen oversikt på NRK.no. Sist runde gikk vel på begge plattformene? Men normalt sett er det vel kun ett av selskapene som har hatt rettighetene.
Trodde NRK hadde alle rettighetene på Cup og at de fleste kampene ble vist på nrk.no?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Blir spennende å se hvordan det går med kjøp av billetter til Viking - Molde. Meldt ett fint vær og kampen starter 19.15. Burde passe de fleste.
Oss mot resten er ekstremt kritisk mot alle som går på kamp kun når det er 16.mai kamp eller når ølteltet er oppe. Må si meg 100 % enig. Usikker på hvor mye som er solgt til nå. Men tallet burde nå vært over 10.000 med god margin.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: ons mai 31, 2023 9:31 pm Oss mot resten er ekstremt kritisk mot alle som går på kamp kun når det er 16.mai kamp eller når ølteltet er oppe. Må si meg 100 % enig.
Jeg har egentlig ikke noe sansen for den tilnærmingen, og tror det er kontraproduktivt. Oppmøtet blir ikke noe bedre av at de som ikke er på stadion hver gang skal bli skult på og sett på som annenrangs supportere.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: ons mai 31, 2023 9:57 pm
Nevi skrev: ons mai 31, 2023 9:31 pm Oss mot resten er ekstremt kritisk mot alle som går på kamp kun når det er 16.mai kamp eller når ølteltet er oppe. Må si meg 100 % enig.
Jeg har egentlig ikke noe sansen for den tilnærmingen, og tror det er kontraproduktivt. Oppmøtet blir ikke noe bedre av at de som ikke er på stadion hver gang skal bli skult på og sett på som annenrangs supportere.
Kan forstå den.

Vet selv om en gjeng som snakker om kamp kun når det er dager for å kunne pilse seg. Kun til fest altså.
Må si at jeg selv synes det er litt merkelig at man ikke kan gå på de andre 13 kampene.

Men en ting hva de sier / skriver. Hadde nok vært verre om de innad i Viking hadde gått ut på den måten. De må fortsatt forsøke å skape blest rundt Viking.

Så får vi satse på at vi kan runde 10.000 billetter snart. Alltid lettere å lage en hype rundt kampen da. Akkurat ved denne kampen burde det vært nok å tenke på at 40-millioners mannen tar turen nedover igjen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Nevi skrev: ons mai 31, 2023 10:15 pm
Vikingen skrev: ons mai 31, 2023 9:57 pm
Nevi skrev: ons mai 31, 2023 9:31 pm Oss mot resten er ekstremt kritisk mot alle som går på kamp kun når det er 16.mai kamp eller når ølteltet er oppe. Må si meg 100 % enig.
Jeg har egentlig ikke noe sansen for den tilnærmingen, og tror det er kontraproduktivt. Oppmøtet blir ikke noe bedre av at de som ikke er på stadion hver gang skal bli skult på og sett på som annenrangs supportere.

Så får vi satse på at vi kan runde 10.000 billetter snart. Alltid lettere å lage en hype rundt kampen da. Akkurat ved denne kampen burde det vært nok å tenke på at 40-millioners mannen tar turen nedover igjen.
Vi som går på kamp av og til-supportere er ikke SÅ opptatt av Berisha. Heldigvis. Men at det er Molde i seg selv håper jeg kan trigge folk. Slike kamper er artige å vinne - og ha vært der :)

Jesman

Legg inn av Jesman »

Strider skrev: ons mai 31, 2023 7:59 pm Skal NRK.no eller noen andre streame Vidar- Viking imorgen?
Blir som forrige runde for en snau uke siden. Kampene strømmes på TV2 Play om man har abonnement der, mens NRK kjører Cupen Live fra 17.50 hvor de viser høydepunkter fra alle kampene. Med halve Oslo som studiogjester.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Solbakken forøvvrig tatt ut til u-21 EM om bare noen få uker. Veldig hyggelig for ham, men det betyr også at han mister (i alle fall) vår viktige hjemmekamp mot Brann den 24.06. Brann mangler backen David Møller Wolfe av samme grunn.

Med tanke på at Norge er trukket i gruppe med Sveits, Frankrike og Italia, er det vel liten grunn til å forvente at Solbakken går glipp av noe mer kamper enn denne. Skulle Norge ta seg videre, kan en eventuell 4.runde kamp i Norgesmesterskapet 28.06, bortekamp mot Vålerengen 01.07 og hjemmekamp mot Araberne 08.07, også stå i fare.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jøss. Det var jo fandens gruppe hvert fall for Norge sin del.

tokk

Legg inn av tokk »

40 min og 0-0, håper vi slipper med skrekken i dag, men frykter smell.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: tor jun 01, 2023 6:42 pm 40 min og 0-0, håper vi slipper med skrekken i dag, men frykter smell.
Burde som vanlig ledet med 2-3 mål allerede.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Stor sjanse for Vidar.

Føler alltid det hakket skumlere å spille disse kampene på en knusktørr naturgressbane.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Vidar var bra. Keeper var veldig bra.

Strider

Legg inn av Strider »

Nevi skrev: tor jun 01, 2023 7:14 pm Stor sjanse for Vidar.

Føler alltid det hakket skumlere å spille disse kampene på en knusktørr naturgressbane.
Hva er det som gjør at ballen er så lite på bakken. Lange høye baller i alle retninger. Hodedueller hele tiden.
Er det slik man spiller fotball i 3.div eller er det pga banen er så humpete og tørr? Viking drev også på med dette i denne kampen

Alt er så tilfeldig og dårlig gjennomført av begge lag egentlig.

Bedre da med kunstgress og spille slik Bodø Glimt spiller med ballen på bakken og en plan og bevegelser osv.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Strider skrev: tor jun 01, 2023 8:43 pm Bedre da med kunstgress og spille slik Bodø Glimt spiller med ballen på bakken og en plan og bevegelser osv.
Enig. Egentlig merkelig at ikke flere bare spiller slik Bodø/Glimt spiller med ballen på bakken og en plan og bevegelser osv.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Fredrikstad borte. Det er mulig

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Steffen1899 skrev: tor jun 01, 2023 10:10 pm Fredrikstad borte. Det er mulig
To lag er ubeseiret i våre to øverste divisjoner, Bodø/Glimt og Fredrikstad. To serieledere. Vi er selvsagt favoritter, men det blir ikke rom for å hvile noen spillere. Helt ok trekning.

Selv om Fredrikstad leder 1. divisjon, så er de faktisk minstscorende i ligaen med bare 8 mål etter 10 matcher. Til gjengjeld har de bare sluppet inn 4. Lukter under 2.5 på oddsen...

Nevi

Legg inn av Nevi »

I hvertfall mye mer interressant med trekning fremfor at forbundet setter opp kampene selv.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: tor jun 01, 2023 10:14 pm
Steffen1899 skrev: tor jun 01, 2023 10:10 pm Fredrikstad borte. Det er mulig
To lag er ubeseiret i våre to øverste divisjoner, Bodø/Glimt og Fredrikstad. To serieledere. Vi er selvsagt favoritter, men det blir ikke rom for å hvile noen spillere. Helt ok trekning.

Selv om Fredrikstad leder 1. divisjon, så er de faktisk minstscorende i ligaen med bare 8 mål etter 10 matcher. Til gjengjeld har de bare sluppet inn 4. Lukter under 2.5 på oddsen...
Så en del av obos direkte på søndag. Tror det var en litt dårlig dag av FFK. Men Åsane kjørte virkelig den kampen i Fredrikstad. Men en god keeper reddet tre poeng til hjemmekaget.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hvor så dere trekningen? Fikk ikke med meg at den skulle være i dag.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Jeg hadde store forhåpninger til spissene våre, men begynner å bli litt bekymret.

De virker ikke akkurat målfarlig noen av dem. Jobber bra og gjør en del bra, men det blir ikke mye mål av det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: tor jun 01, 2023 10:42 pm Hvor så dere trekningen? Fikk ikke med meg at den skulle være i dag.
Klikket meg inn på en link som lå her inne på tråden NM herrer. Linken var fra NFF sine sider.Vet ikke om trekningen ble vist på TV.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»